Proteste fata de exploatarea gazelor de sist in Bucuresti, Arad, Cluj si Timisoara

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 6 aprilie 2014, 18:31 Actualitate | Mediu


Peste 100 de persoane participa duminica dupa-amiaza, in Piata Universitatii din Bucuresti, la un protest autorizat fata de extragerea gazelor de sist prin fracturare hidraulica, ei cerand interzicerea prin lege a acestei metode, transmite Mediafax. La Arad, circa 2.000 de persoane participa, duminica dupa-amiaza, la un protest fata de explorarea si exploatarea gazelor de sist, iar manifestatii similare au loc la Cluj si Timisoara.

  • Protestul din Capitala
Participantii s-au adunat, incepand cu ora 15.00, in zona statuilor de la Universitate, unde au venit cu steaguri si pancarte pe care sunt scrise mesaje precum "Arta, viata si natura. NU otrava si fractura", "Nu corporatia face legislatia" sau "Ape curate, nu poluate".

Potrivit reprezentantilor Jandarmeriei, protestatarii au autorizatie de ocupare a Pietei Universitatii pana la ora 21.00.

Protestul este organizat de mai multe ONG-uri care au declarat 6 aprilie "Ziua nationala de protest impotriva fracturarii hidraulice". Mobilizarea s-a facut atat prin intermediul retelelor de socializare, cat si prin afise lipite in locuri publice.

"Astazi, 100 de localitati din Romania, 10 din diaspora, s-au reunit in 48 de orase pentru a celebra Ziua nationala de protest impotriva fracturarii hidraulice. (...) La Vaslui avem peste o mie de persoane. Este primul mare protest din Vaslui. Avem semnale si mesaje de la Sidney pana la New York. Toata miscarea mondiala antifracturare este alaturi de noi", a spus unul dintre initiatorii protestului, George Epurescu, de la Asociatia "Romania fara ei".

Protestatarii cer interzicerea prin lege a metodei fracturarii hidraulice in explorarea si exploatarea hidrocarburilor neconventionale, inclusiv a gazelor de sist. Ei vor si anularea hotararilor de guvern prin care s-au aprobat acordurile de explorare-dezvoltare-exploatare a gazelor de sist.

  • Circa 2.000 de persoane, in Arad

In Piata Avram Iancu din municipiul Arad s-au adunat, incepand cu ora 15.00, aproximativ 2.000 de persoane, majoriatea venind din orasele si comunele din judet, unde in ultimele trei luni au fost organizate, in fiecare duminica, actiuni similare, dar de mai mica amploare, transmite Mediafax.

Printre participanti se numara primari din judet si oameni de afaceri, in special din sectorul agricol, care tin discursuri pe o scena amplasata in Piata Avran Iancu, avertizandu-i pe cei prezenti asupra presupuselor riscuri pe care le prezinta tehnologia explorarii si exploatarii gazelor de sist.

In discursuri, organizatorii actiunii reclama ca substantele folosite in tehnologia de valorificare a gazelor de sist sunt daunatoare mediului si sanatatii populatiei.

Participantii au steaguri si pancarte cu mesaje privind protejarea mediului si impotriva explorarii si exploatarii gazelor de sist.

Actiunea este autorizata sa se desfasoare pana la ora 19.00, timp in care manifestantii vor participa si la un mars prin centrul orasului, pe un traseu cuprins intre Teatrul de Stat, Primaria Arad si Catedrala Arhiepiscopala.

Unii dintre participantii la protest au declarat ca temerea cea mai mare care i-a determinat sa vina la actiune este aceea ca firmele care au obtinut autorizatii pentru explorarea resurselor conventionale - gaze naturale si petrol - se folosesc de acestea pentru a cauta gaze de sist in Campia de Vest si in perimetrul orasului Curtici.

Actiunea este supravegheata de aproximativ 200 de jandarmi, politisti si politisti locali, fara a se inregistra incidente pana la ora transmiterii acestei stiri.

Prefectura Arad a anuntat, in mai multe randuri, in ultimele luni, prin comunicate de presa ca raspuns la actiunile de protest organizate in localitati din judet, ca in Arad nu au fost acordate licente sau autorizatii pentru explorarea si exploatarea gazelor de sist.

Actiuni similare au loc, duminica dupa-amiaza, si la Cluj-Napoca si Timisoara.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2794 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    soluție (Duminică, 6 aprilie 2014, 19:01)

    Mazeta [utilizator]

    Cred că dacă americanii ar exporta gaze de șist din America în România, la prețuri mai mici decât cele rusești, puțini români s-ar opune.
    • +3 (5 voturi)    
      Chiar nici un român nu s-ar opune (Duminică, 6 aprilie 2014, 22:19)

      max# [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      dacă explorările/exploatările ar fi făcute de Gazprom (vezi cazul Jimbolia).
    • 0 (2 voturi)    
      Nu prea "se merita" (Duminică, 6 aprilie 2014, 23:34)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Atata vreme cat exista sanse considerabile de a extrage gaze de sist din Europa, pentru marile companii americane exportul din SUA va fi mult mai putin atractiv.
      Transportul ar trebui sa se faca sub forma de gaz lichefiat, ori intreg procesul (lichefiere-transport-gazeificare) este scump. Foarte scump.
      In vreme ce daca extragi local/regional, te "intepi" in reteaua de conducte pre-existenta si pretul mentionat mai sus practic iti ramane integral tie, sub forma de profit. Daca se intampla si sa poti "stimula" tara-gazda sa-ti ofere un regim fiscal chiar mai generos decat la tine-acasa - inca si mai bine!
      Aici nu e vorba de ideologie (si e pacat ca, la noi, discutia se duce cu precadere pe acest taram), ci "doar" de bani. Iar banii sunt foarte multi si interesele pe masura.
      Bref, 'geaba le-ar placea romanilor importurile de gaz american (sunt convins ca putini s-ar opune chiar daca ele ar avea loc la un pret marginal mai ridicat decat al celor rusesti); atata vreme cat potul e mai gras aici, n-o sa-i dea nimeni cu piciorul. Adicas daca OMV/Petrom poate beneficia de chestia asta, ce, Chevron or fi mai prosti???
      Iar asta-i valabil pentru orice mare companie, indiferent de unde vine.
      • +2 (2 voturi)    
        Exportul de tehnologie si know how (Luni, 7 aprilie 2014, 5:04)

        Savitar [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        E mai banos. Chiar daca gazul in America e de 3-4 ori mai ieftin ca-n Europa....lichefierea, in cazul Europei n-ar aduce profit indeajuns. Sper Japonia si Asia de Se e mai convenabil si asta o sa se intample curand, doua statii LNG is nin fazele finale, una la canadieni in BC, una la Americani.
        Petronas deja faca pasi mari in achizitionare de pamanturi in Canada.
        Romanii si europenii o sa danseze cazacioc cu rusii, multi ani, mai ales ca si ei se orienteaza spre shale gas.
        Cand o sa se trezeasca Europa...o sa plateasca baban, si in genunchi o sa fie....nu mai are mult oricum.
  • +2 (4 voturi)    
    uitarea si ingrijorarea (Duminică, 6 aprilie 2014, 19:06)

    trandafil [utilizator]

    Ingrijorarea pentru anexarea Crimeei de catre Rusia m-a facut sa uit ca in 6 aprilie este ziua antifracking. Apropo, Rusia insasi cauta petrol de sist impreuna cu o firma americana.
    Explorari pentru gaze de sist s-au facut acum vreo 5 ani la cateva zeci de km de Arad, in zona Mako.
    "In April 2008, based on the promising results of the joint technical study, MOL started the exploration of the Makó trough. However, the exploration resulted in unfavorable data, and ExxonMobil ended the partnership in 2010."
    Au venit, au vazut ca nu este gaz si si-au vazut de drum. Fara scandal, fara greva foamei, fara legat de calorifer. Avand in vedere rezultatele din zona Mako, este aproape imposibil ca la Curtici sa fie ceva. Totusi, un protestatar este foarte ingrijorat ca licentele pt resurse conventionale ar putea fi folosite pentru a afla daca exista gaze de sist. Oare aceasta tara nu are dreptul sa stie ce se afla in subsolul ei?
    Iar pe mine, invadarea Crimeei de catre Rusia ma ingrijoreaza din ce in ce mai mult... Poate n-ar fi rau sa reflectam cu totii la acest eveniment, poate reusim sa-i intelelegem semnificatia.
  • +2 (10 voturi)    
    NU gazului facturat! (Duminică, 6 aprilie 2014, 19:54)

    ipolitic [utilizator]

    In completarea revendicărilor:
    -cerem ieftinirea gazului sub 0 bani/mc3
    -cerem interzicerea tuturor vehiculelor care
    funcționează cu hidrocarburi(benzina, motorina,gaz)
    -cerem interzicerea prin lege a materialelor plastice,
    cauciucului si a chimicalelor, produse din gaz
    -cerem revenirea la stil de viata tradițională de
    vînător-culegător
  • -3 (7 voturi)    
    Gazele de sist falimentul agriculturii (Duminică, 6 aprilie 2014, 20:11)

    Rogue [utilizator]

    Trebuie elaborata si aplicata o strategie privind incurajarea consumului de curent in detrimentul gazelor.

    Pt. exploatarea gazelor de sist se folosesc cantitati imense de apa. Iar cum Romania are probleme cu deseritificarea terenurilor si lipsa apei, cum poate un fermier care abia reuseste sa aiba un mic profit sa mai irige culturile cand vine ditamai compania care isi permite sa plateasca mai mult pt. apa necesara forarii?. Sa nu mai scriu de poluarea accidentala sau nu a apei si a trenurilor.

    Exploatarea gazelor de sist faliment pt. agricultura.
  • +1 (5 voturi)    
    asociatiile proRuse (Duminică, 6 aprilie 2014, 20:26)

    DoruDragan [anonim]

    Traiasca URSS, traiasca Rusia, traiasca Moscova, traiasca panslavismul si pravoslavnicii ... fratilor sunteti mai transparenti decat parbrizele Pilkington ...hahahahahaha
  • 0 (0 voturi)    
    gaze de sist (Duminică, 6 aprilie 2014, 20:30)

    FlorescuIulia-Marina [anonim]

    http://infoinsider.ro/2014/04/06/bandaje-avem-un-roman-la-10-000-de-cetateni/
  • 0 (2 voturi)    
    hm! (Duminică, 6 aprilie 2014, 20:42)

    catuza [utilizator]

    Cata ignoranta!
    Te "ncadrezi perfect in tabloul celor care cred, ca tara asta poate fi cumparata bucata cu bucata, constiinta cu constiinta ,doar pentru bani!
    Asa gandeste PSD ul , ca totul se cumpara!( Voturi , oameni si orice!)
    P.S.Da! O sa mi spuneti ca orice om are un pret! Poate aveti dreptate intr un fel ,dar sa nu uitati ca viata nu are pret !
  • -2 (4 voturi)    
    felicitari (Duminică, 6 aprilie 2014, 21:44)

    destanga [utilizator]

    Jos chevron,jos imperialismul american
    • +2 (2 voturi)    
      schimb (Luni, 7 aprilie 2014, 15:59)

      asada [utilizator] i-a raspuns lui destanga

      sus imperialismul rus !!!!! daca ai fi cautat prin buzunare sigur s-ar gasi niscai ruble tavarisci !!!!
    • 0 (0 voturi)    
      daca (Marţi, 8 aprilie 2014, 20:25)

      inavero73 [utilizator] i-a raspuns lui destanga

      investitiile nu inseamna imperialism, iar daca in cazul chevron ar mai trebui analizat, la rosia proiectul e in acord cu legea si protectia mediului e inclusa
  • 0 (0 voturi)    
    Nu s-ar opune (Duminică, 6 aprilie 2014, 21:45)

    Non.e [utilizator]

    nici dacă le-ar exporta la prețul celor rusești.
    Problema constă, însă, în aceea că ar trebui să se înțeleagă cu Gazpromul pentru rețeaua de conducte.
    2. Va crește numărul zonelor speciale de siguranță tip Pungești?
  • -2 (8 voturi)    
    Protestatarii (Duminică, 6 aprilie 2014, 23:35)

    Patton [utilizator]

    Protestatarii n-au inteles ca noi trebuie sa ne supunem ordinelor de pe axa Washington-Londra-Bucuresti. Probabil n-au fost atenti la declaratiile ambasadorului britanic, care a clasificat drept iresponsabila politica Ro da a un exploata gazele "de sist".

    Lasand aceasta realitate dureroasa laoparte, este incurajator ca mai sunt oameni care protesteaza pentru ceva ce intr-adevar merita: sanatatea noastra, pamantul nostru, codrul, raul si ramul!

    Americanski, GO HOME!
  • +1 (1 vot)    
    M-ati convins! (Luni, 7 aprilie 2014, 10:15)

    methalman [utilizator]

    Democratie fiind nu ai decat sa te supui majoritatii. In cazul de fata se pare ca sunt mai multi cei care vor gaze de sist. Ati invins...sper sa aveti dreptate, ca modalitatea de extractie nu e daunatoare samd. Ca altfel constiinta voastra nu o sa va lase sa dormiti noaptea.
  • +1 (1 vot)    
    formidabil !!!! (Luni, 7 aprilie 2014, 16:02)

    asada [utilizator]

    Incepand cu vajnicii protestatari ,nu mai ai loc de fel de fel de specialisti si patrioti !!!!! Minune mare !!!!!!!
  • -1 (1 vot)    
    ar trebui (Marţi, 8 aprilie 2014, 20:22)

    inavero73 [utilizator]

    la rosia cel putin ar trebui sa se faca proiectul pentru ca daca se respecta legea, nu va mai fi pericolul poluarii


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by