Centrul Bucurestiului, ocupat informational de activistii anti-gaze de sist: greva foamei la Teatrul National, cort de informare la Coltea

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 18 februarie 2014, 17:59 Actualitate | Mediu

Cortul de langa Spitalul Coltea
Foto: Hotnews
Asociatia "Romania Vie" si un grup de voluntari a amplasat in Piata Universitatii, langa spitalul Coltea, un cort unde impart trecatorilor pliante cu informatii despre explorarea/exploatarea gazelor de sist si fracturarea hidraulica. Cortul este singurul de acest gen din Bucuresti si va sta in in aceasta locatie timp de trei saptamani (17 februarie-9 martie). Tot in Piata Universitatii, in fata Teatrului National, sunt zilnic cateva persoane care sustin ca fac greva foamei ca forma de protest impotriva fracking-ului in Romania.

Greva foamei
Foto: Hotnews
Dupa ce expira perioada de trei saptamani, ong-ul spera sa obtina prelungirea autorizatiei pentru amplasarea cortului cu inca trei saptamani, pana pe 4 aprilie, ziua internationala "Anti Fracking".

Voluntarii impart trecatorilor pliante in care sunt detaliate implicatiile explorarii si exploatarii gazelor de sist in viziunea ONG-ului.





documente
(18 Feb 2014) PDF, 1MB
Informatiile principale din pliantele impartite de voluntari:
 - "70% din teritoriul Romaniei este concesionat pentru extragerea gazelor de sist prin metoda fracturarii hidraulice!"
- Extrema Urgenta! Romania in pericol!
documente
(18 Feb 2014) PDF, 1003KB
- fracturarea hidraulica pentru gaze de sist inseamna: otravirea apelor, otravirea pamantului, otravirea aerului,  cutremure de pamant;
- 60.000 de sonde vor contamina iremediabil apa, solul si aerul. Pe scurt: Moarte!

Pliantul mai prezinta o serie de informatii detaliate despre impactul asupra mediului, sanatatii si economiei, fara a prezenta insa sursa acestora.

Cortul de langa Spitalul Coltea 2
Foto: Hotnews
"La acest cort stam patru-cinci oameni. Suntem un grup format la tabara de greva foamei din fata Teatrului National Bucuresti, insa autorizatia de amplasare a cortului este luata pe numele Asociatiei Romania Vie. Informam cetatenii despre pericolul fracturarii hidrauluice si exploatarea gazelor de sist in Romania si dam pliante. Am cerut TVR sa organizeze o dezbatere publica despre acest subiect si nu au vrut. Au venit foarte multi oameni sa intrebe si sa semneze petitia impotriva gazelor de sist si a fracturarii hidraulice. Aceasta petitie insa nu este gata inca. Doar un cetatean care a venit aici a fost pentru exploatarea gazelor de sist", spune Alexandru Lesman, unul dintre voluntarii care stau la cort.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2313 vizualizari

  • -6 (20 voturi)    
    USL prabuseste Romania si astia sunt cu sistul! (Marţi, 18 februarie 2014, 18:06)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Atata naivitate, ca sa nu zic altfel, rar mi-a fost sa vad. USL scoate tara din UE si NATO si ei o tin cu gazele de sist in conditiile in care nu exista niciun caz de contaminare umana datorita acestei proceduri. Doar documentare.
    Penibili!!!
    • 0 (6 voturi)    
      chiar? (Marţi, 18 februarie 2014, 19:48)

      2304 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      si documentarele alea ce sunt? daca le-ati fi vazut ati fi stiut ca se bazeaza exclusiv pe fapte reale. Cu partea ca USL scoate tara din UE sunt de acord cu dvs., si cred ca nu numai eu
      • -1 (1 vot)    
        dezinformare si abordare gresita (Joi, 20 februarie 2014, 12:40)

        Cezar10 [utilizator] i-a raspuns lui 2304

        Orice documentar se realizeaza cu un anumit buget. Acele filme costa foarte mult si sunt destul de profesioniste. Mai mult, sunt foarte false si dezinformeaza intentionat. Eu sunt specialist in domeniu si va spun ca lucrurile nu stau asa. Exista riscuri in ceea ce priveste exploatarea gazelor de sist, insa nu sunt mai mari ca si constructia si functionarea unui combinat chimic sau a unei rafinarii, cu care nu are nimeni nimic impotriva.
  • -6 (18 voturi)    
    Pliante de dezinformare (Marţi, 18 februarie 2014, 18:12)

    Wanheda [utilizator]

    Cu care mint oamenii, pentru ca nu exista persoane in Romania care sa aiba habar despre fracturare. Ceva teorie si niste youtube-uri. Practica ii omoara.
    • -1 (11 voturi)    
      Nu stiu dar... (Marţi, 18 februarie 2014, 18:45)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      ...parca prefer eoliene si panouri (fara certificatele alea la care cred ca nr s-a legiferat tot pe spaga) sau nucleare correct asigurate decat fracturare hidraulica...
      ...sa nu uitam ca daca cineva e paranoic nu inseamna ca nu poate avea dreptate...
      • -1 (9 voturi)    
        Paranoic esti cand nu ai toate datele (Marţi, 18 februarie 2014, 20:02)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        Am mai spus-o de 1000 de ori si o sa o spun in continuare. Cand nu intelegi ceva, mi se pare jenant sa fii impotriva pe baza a ce-ti toarna niste agitatori propagandisti.
        Toata lumea stie de Gasland dar nu are habar ca sunt destui care au demonstart ca nu fracturarea e responsabila de contaminare acolo unde s-a intamplat.
        Greu sa-i explici cuiva ce inseamna un poor cement job sau un casing failure.
        Nu am nici un castig daca se fractureaza sau nu in Romania, dar traiesc intr-o zona unde 90% din gaurile de sonda forate se fractureaza si nu am auzit macar de un caz de contaminare, oricum 99% din fluidele injectate se recupereaza. Orasele din zona is renumite pt puritatea apei iar provincia este in plin boom economic, loc unde nici nu s-a simtit criza.
        Cutremure, otraviri etc...just bullshit.
        • +2 (10 voturi)    
          99 de minciuni de postac... (Marţi, 18 februarie 2014, 23:22)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          ...nu 99% fluide recuperate.
          Vorbi din nou marele nostru specialist din Canada, care nu da niciodata nicio sursa pentru afirmatiile sale..
          Dar stie el foarte bine, credeti-l pe cuvant, ca doar a fracturat sute, daca nu mii de sonde la viata lui. Cum adica cine spune asta??? El insusi, nu e clar?
          Pacat ca e de multa vreme somer (cam de cand a aparut in Romania povestea asta cu gazele de sist) si sufera crunt de insomnie. Altfel nu se explica cum, zi-noapte, zi lucratoare, weekend sau zi de sarbatoare, rareori trec 10 minute dupa aparitia unui articol pe tema asta si Archie e la datorie, postand unul din primele trei comentarii (asta daca nu i-o ia ampersand inainte, cu mistocarelile lui de trei parale).
          Mai sa crezi ca omul nu doarme niciodata (asta daca nu cumva sunt mai multi???).
          Si tot efortul asta il face in mod absolut dezinteresat, numai si numai din generozitate pentru noi, prostii astia ramasi acasa care nu ne dam ce de lapte si miere o sa curga in Romania fracturata...
          Mai rasfirati, baieti, mai rasfirati...
          • -1 (9 voturi)    
            Asta e specificul meseriei mele (Miercuri, 19 februarie 2014, 0:00)

            Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            is 24/7 la lucru, nu-s somer stai tu linistit, geolog somer in Western Canadian Oilfield??? Esti hasliu.
            Si da, am informatii direct de la sursa nu aiurea de pe net.
            Uite, info direct de pe site-ul alora de la mediu din Alberta, chestie oficiala nu gugumaniile "specialistilor" de pe net:
            http://environment.alberta.ca/04131.html
            • -2 (2 voturi)    
              Specificul meseriei tale ;-) (Miercuri, 19 februarie 2014, 10:18)

              Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

              Par sa fie manipularea si minciuna.
              Multumesc mult pentru link; site-ul pare excelent (a se compara cu lobby-ul jegos facut de statul roman, pe bani publici, pe infogazedesist.eu), dar din pacate demonstreaza ca in ceea ce te priveste nu sunt decat doua posibilitati. Ori minti si manipulezi cu buna stiinta, ori nu esti nici pe departe atat de cunoscator pe cat te pretinzi.
              O sa revin deseara asupra subiectului, pentru ca pe mine nu ma plateste nimeni sa stau 24/7 pe net; pentru moment, as cita doar atat (de pe site-ul indicat de tine): "Shale Gas development is currently in its infancy in Alberta; however, it could put extra demands on water supplies in certain areas of the province in the future."
              Clar, nu?
              • +3 (3 voturi)    
                Nu e frumos sa te iei de cineva pe care (Miercuri, 19 februarie 2014, 19:57)

                Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

                nu-l cunosti. Doar daca trollezi. Sanatate.
                Cat despre extrademnds-ul pt apa...doar is de la mediu, e normal sa fie ingrijorati. Doar ca tehnologiile evolueaza, se aplica fracturare cu gaz/aer, in stadiu experimental, deja.
                Si e un cuvant fin acolo...it COULD put extrademands...deci asta e o simpla presupunere, deocamdata, dupa 60 de ani e ok.
                • 0 (2 voturi)    
                  Multe lucruri nu-s frumoase pe lumea asta (Miercuri, 19 februarie 2014, 22:35)

                  Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

                  Bunaoara, nu-i frumos nici sa sugerezi in zeci, daca nu sute de mesaje, ca-n Alberta se exploateaza shale gas prin fracturare la greu si ca nu s-a intamplat niciodata nimic, cand in realitate (citatul la ASTA se referea) domeriul este "currently in its infancy". Desi NU se exploateaza, totusi nu s-a intamplat nimic (???) Yeah, right...
                  Chestia asta cum o numesti daca nu minciuna sau manipulare prin adevaruri partiale?
                  M-am mai uitat pe site-ul respectiv. E foarte bogat si e posibil sa nu fi cautat bine, dar am mai gasit doar doua referinte la shale gas.
                  Una face trimitere la o pagina a Canadian Association of Petroleum Producers (http://www.capp.ca/canadaIndustry/naturalGas/ShaleGas/Pages/default.aspx), unde scrie, printre altele, ca "large-scale commercial production of shale gas has not yet been achieved in Canada..."
                  Prin urmare, draga Archie, ca un specialist integru si om de buna credinta ce te afli (OK, mai glumesc si eu...), data viitoare cand in contextul unor articole despre gaze de sist te mai apuci sa scrii despre sutele alea de mii de sonde fracturate, te rog eu frumos, nu mai "uita" sa precizezi ca acele sonde NU SUNT PENTRU GAZE DE SIST. OK? Aia 60 de ani... doar o alta minciuna.
                  Cealalta referinta e si mai nashpa; face trimitere aici http://www.pembina.org/pub/2263, la un raport din septembrie 2011, deloc magulitor pentru industria gazelor de sist. Care raport (in special la paginile 14-16) afirma, cu exemple, ca au existat destule cazuri de contaminare (adica exact ceea ce tu si alti postaci, de pe-aici si nu numai, unii cu titluri universitare, sustineti cu obstinatie ca nu s-a intamplat niciodata). Au existat INCLUSIV LA SONDE DE EXPLORARE DIN CANADA, ceea ce, draga Archie, cred ca spune totul despre pretentiile tale de specialist.
                  Asa ca, draga Archie, nu-i nevoie sa "ma iau de tine"; reusesti sa te faci singur de ras. Rusiniiicaaa...
                • +1 (1 vot)    
                  dubios (Miercuri, 19 februarie 2014, 22:54)

                  george. [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

                  Archaeocyathus oricate dovezi ai ca exploatarea gazele de sist nu este periculoasa domnul de la tara nu o sa vrea nici macar sa se documenteze sa vada daca ai dreptate sau nu pentru ca job-ul lui e acela de activist si omul trebuie sa traiasca din ceva, foarte probabil e platit ca multi altii de anumite ong-uri cu finantari dubioase avand in spatele lor interese imense. Omul poate fi numit chiar tradator de tara.. E la moda sa fii eco dar daca le tai gazul jumatate din ei mor de foame si frig.. Get a real job !
                  • 0 (0 voturi)    
                    U talkin' to me??? (Joi, 20 februarie 2014, 9:11)

                    Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui george.

                    Daca ai fi in stare sa citesti mai mult de 2-3 randuri, ai vedea ca acela care nu aduce aproape niciodata dovezi este amicul tau, Archie; vorbe, vorbe si doar vorbe.
                    Linkul de mai sus este primul (sau poate al doilea) pe care il da, in sute si sute de mesaje pe-aceasta tema.
                    Dar ce sa vezi, pana si sursa pe care EL o indica, nu eu, sustine de fapt cu totul altceva decat spune el; ca si tine, mizeaza probabil pe faptul ca oamenii nu vor avea rabdare sa citeasca, ci doar se vor lasa impresionati de blazonul institutiei.
                    Cat despre tradare, de ce nu te iei tu de manutza cu Dorodici si alti lefegii si nu faceti niste anonime la SRI si prin alte parti???
                    Hai, canta la alta masa, postacule... sau macar adu-i cu tine in ajutor si pe eleiele, Lica.lica, Calin(u) si restul trupei, ca singur nu esti in stare sa scrii ceva coerent...
                    • 0 (0 voturi)    
                      .. (Joi, 20 februarie 2014, 10:34)

                      george. [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

                      Tu vezi doar pentru ca esti platit sa vezi asa, altfel nu-mi explic opozitia aceasta fara ca macar sa incerci sa accepti ca n-ai dreptate. De fapt iti stii rostul si atata timp cat iti intra leul la sfarsit de luna esti multumit, chiar daca esti o mizerie de om
                      • 0 (2 voturi)    
                        Bai Jorjel... (Joi, 20 februarie 2014, 14:37)

                        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui george.

                        Tu existi cu-adevarat, sau esti doar un programel de calculator???
                        Ia uite, vere, ce scrisera mai adineauri cremenalii de la HN, preluandu-i pe bolsevicii de la CNN - sonda Chevron gaze de sist, explozie, incendiu, un mort, dupa o saptamana sonda inca arde etc.
                        http://www.hotnews.ro/stiri-international-16648648-consolarea-chevron-pentru-localnicii-afectati-explozia-unei-sonde-gaze-sist-scuze-pizza-suc-gratis.htm
                        Si asta-n America, unde, nu-i asa, autoritatile de mediu si nu numai... iti explica Archie cum sta treaba.

                        Acu', vino tu si celelalte flasnete si explicati cum propagandistii rusi i-au cumparat si pe CNN si toata administratia americana si de fapt nu s-a intamplat nimic, nu e niciun incendiu, toate sunt minciuni...

                        Hai, bai, da-ti singur un reset, poate te trezesti din somnul ratiunii...
                        • +2 (2 voturi)    
                          Esti cumparat (Joi, 20 februarie 2014, 20:16)

                          george. [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

                          Accidente de munca se intampla peste tot in lume.. nimic nu e perfect. Pentru asta sunt acordate despagubiri si cine greseste plateste. Daca e sa fac o comparatie in accidente de masina mor numai in Romania aproximativ 2000 de oameni, dar ce facem acum, sa oprim fabricarea lor? Mai placut ar fi sa va vad legati de gatere prin paduri chemand presa sa vada ce se intampla acolo ca asta e adevaratul genocid din Romania, sau pentru asta nu are cine sa va plateasca? Apropo, degeaba incerci sa ma iei peste picior ba cu jorje ba cu programel pentru ca se vede clar ca orice argument ti-ar aduce cineva tu esti de fapt setat sa o tii pe a ta, banii vorbesc
  • +2 (6 voturi)    
    Bravo lor! (Marţi, 18 februarie 2014, 20:33)

    Daniel_007bis [utilizator]

    Bravo, macar fac ceva, atat cat pot!
    Vor fi mai multi, caci iesim din hibernare...
    Ponta, do you copy?
  • +3 (3 voturi)    
    Banutzi (Miercuri, 19 februarie 2014, 16:15)

    LaurentiuDorodici [anonim]

    Acest ONG trebuie sa justifice putin activitatea si prin ceva prezentari in Piata Universitatii.

    Sa vada si finantatorul ca nu arunca banii doar pe postari.

    Bine spus, campanie de dezinformare, manipulare si de subminare a economiei nationale.

    Ceausescu ii salta de mult pe propagandistii astia slugoi la rusi si conform legii ar fi primit pedeapsa capitala.

    Sper ca baietii cu jumate de norma in diverse institutii sa isi faca bine dreapta si sa ii ia in vizor pe toti acesti escroci care s-au vandut rusilor
  • +1 (3 voturi)    
    Marea dezinformare a Romaniei (Joi, 20 februarie 2014, 13:15)

    Cezar10 [utilizator]

    Este pacat ca dezinformarea a ajuns sa se faca asa public, in centrul capitalei, iar autoritatile stau nepasatoare si ii lasa pe acesti instigatori sa intoxice lumea cu povesti false. Nu face nici o companie din Romania in afara de Chevron prospectare pentru gaze de sist ... toti ceilalti cauta petrol si gaze conventionale. Scrie peste tot asta ... sunt acte oficiale!!! Orice act falsificat il poate baga la inchisoare peste 10-20 ani de acum incolo pe cel ce l-a facut (vezi Becali, Nastase, sa speram ca si Voiculescu etc.) ... nu isi asuma in ziua de astazi nimeni asa ceva. Fracturarea hidraulica se practica in Romania de zeci de ani si nu a otravit nici o apa pana acum. In lume au fost cateva incidente legate de aceste exploatari, insa mult mai putine fata de incidentele legate de cisterne cu diluant sau chimicale deversate in urma accidentelor auto. Fracturarea de la 3000 m adancime nu are nici cea mai mica legatura cu aerul ... cum poate avea? Nu a putut nimeni sa demonstreze cum s-ar putea produce cutremure de pamant prin fracturare la 3000 m. Este echivalentul incercarii de a lucra cu un picamar pe fundul unei pesteri si a incerca sa simti ceva pe varful muntelui de deasupra pesterii. Deschideti ochii oameni buni, puneti-va logica la contributie si mai cititi cate ceva, ... intrebati specialisti si incercati sa ii mai si credeti.
  • +1 (1 vot)    
    Mascarada si siguranta nationala (Joi, 27 februarie 2014, 12:58)

    LaurentiuDorodici [anonim]

    MASCARADA bine regizata de Rusia si pusa in scena de slugoii din Romania. Propaganda mincinoasa mai rau ca la alegerile din 1946, agresiva, lipsita de etica si moralitate (promovata agresiv in unele scoli din tara - Ministerul educatiei a primit o sesizare in acest sens). In fruntea specialistilor stau niste IMPOSTORI care isi atribuie in mod fals titluri academice (Prof univ. dr. , uneori apare chiar si ca si Prof. univ. dr. ing.). Acesti mascarici sunt promovati de televiziuni aflate in agonie sau in foame de rating.

    Atentia lor le este indreptata asupra 2 companii autentic romanesti cu bogate traditii (Romgazul din 1909 si Prospectiuni din 1950) care au generat prin activitatea lor sute de mii de locuri de munca in decursul istoriei.

    Sa nu ne fie totusi putina rusine fata de traditia acestor companii? Folosim cu toti gazul, chiar si acei borfasi care fac propaganda, vor sa inchidem toata productia de gaze in Romania. Asta e scopul lor.

    Adica sa ne punem din nou, cu totii, in bratele celei care se vrea sa ne fie Muma.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi