UPDATE Protestul de la Minvest Deva, unde 9 activisti s-au urcat pe cladirea companiei, s-a incheiat

de I.R.     HotNews.ro
Luni, 3 februarie 2014, 10:26 Actualitate | Mediu

STIRE ACTUALIZATA Protestul celor noua activisti de mediu, care au urcat luni pe sediul Companiei Minvest, din Deva, pentru a-si exprima nemultumirea fata de folosirea cianurilor in prelucrarea minereurilor aurifere, s-a incheiat dupa ce persoanele in cauza au fost convinse de jandarmi sa coboare de pe cladire, transmite Agerpres.

"Cele noua persoane au fost sanctionate contraventional de jandarmi si politisti cu amenzi in valoare totala de 4.500 lei, in conformitate cu Legea 61/1991, pentru patrunderea, cu incalcarea normelor legale de acces, in sediile si spatiilor apartinand regiilor autonome, societatilor comerciale", a declarat purtatorul de cuvant al Inspectoratului Judetean de Jandarmi Hunedoara, capitan Nicolae Raducu.

Activistii de mediu au reusit sa ajunga pe cladirea Minvest Deva dupa ce s-au catarat pe scara de incendiu, aflata in spatele imobilului. Cei noua protestatari au desfasurat apoi, pe colturile imobilului, doua bannere cu mesaje prin care solicitau interzicerea folosirii cianurilor la exploatarile aurifere din tara.

Pentru a-i convinge sa coboare de pe acoperis, doi ofiteri de la Jandarmeria Hunedoara au urcat si au purtat negocieri cu cei noua tineri, reusind ca dupa aproximativ patru ore sa dezamorseze situatia de criza.

"Am ales sa ne urcam pe sediul Minvest pentru ca este compania de stat care se afla in parteneriat cu companiile canadiene miniere, care vin cu cianuri in Romania. Am ales aceasta forma de protest pentru ca, dupa cum s-a vazut si pana acum, nu intotdeanua protestele de strada functioneaza. (...) Este o forma de protest inedit pentru ca ne pasa de oameni, de Romania, de copiii nostri", a declarat ziaristilor Mihnea Blidariu, unul dintre protestatari, dupa ce jurnalistilor li s-a permis sa ajunga pe acoperisul cladirii.

In opinia acestuia, este nevoie de mai multa informare in randurile cetatenilor, el apreciind ca nu trebuie uitate accidentele ecologice de la Certej, din anul 1971-cand au murit 89 de oameni, sau cel de la Baia Mare, din anul 2000.

"Denuntam proiectele de minerit cu cianuri de la Certej, Deva-Muncel, Baita Craciunesti, Brad, Rovina si Rosia Montana, proiecte cu efecte distructive pentru oameni si natura, ce pot demara doar in totalul dispret al procedurilor legale. Numai la Certej, in 16 ani de operare, ar urma sa fie folosite 26.448 de tone de cianura de sodiu si 15.280 de tone de sulfat de cupru. Folosirea cianurii pe scara larga nu poate aduce prosperitate unei comunitati, ci doar moarte si imposibilitatea dezvoltarii altor activitati economice", se arata intr-un comunicat remis presei de presedintele Asociatiei Alburnus Maior, Eugen David.

Protestul activistilor de mediu s-a derulat fara incidente.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1565 vizualizari

  • -6 (16 voturi)    
    sa (Luni, 3 februarie 2014, 11:11)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    li se ia scara si sa stea pina la toamna acolo, sa zbiere la portavoce cit ii tin bojocii. Sa vedem cit ii tin.
    • -1 (15 voturi)    
      intelegi de ce protesteaza ei acolo? (Luni, 3 februarie 2014, 11:30)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      habar n-ai. pt tine conteaza ce zice base
      • -1 (11 voturi)    
        Pentru tine conteaza .. (Luni, 3 februarie 2014, 12:20)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        .ce zice Poanta.
      • +5 (13 voturi)    
        mult (Luni, 3 februarie 2014, 15:29)

        lyza [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        mult spus protest. un scandal regizat pentru media cu scopul de a fi folosit ca actiune de promovare si obtinut fonduri
        • +2 (8 voturi)    
          nu inteleg (Luni, 3 februarie 2014, 22:08)

          cosmina.vladescu [utilizator] i-a raspuns lui lyza

          macar daca ar folosi acele fonduri in scopul declarat al ongurilor lor, in scopul protejarii mediului. Dar cum cianuratia este metoda cea mai avansata, prin care se obtine si bunastarea economica locala, si cel mai mic impact negativ asupra mediului, nu inteleg ce ii deranjeaza.
        • -1 (5 voturi)    
          bine ziiis (Luni, 3 februarie 2014, 23:31)

          Geoggiiuta [utilizator] i-a raspuns lui lyza

          regizat. ca multe alte "proteste" de altfel.
          • 0 (2 voturi)    
            protestul=o meserie (Miercuri, 5 februarie 2014, 22:23)

            AndaStanciulescu [anonim] i-a raspuns lui Geoggiiuta

            Nici eu nu cred ca nu se pun bine la punct aceste proteste. Prea e presa prea prompta la fata locului, prea se aduna aceiasi oameni, bannere frumos aranjate, declaratiile zise la virgula ca in alte dati. O fi si protestatul o meserie in Romania!
      • -5 (7 voturi)    
        da (Luni, 3 februarie 2014, 16:40)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        tu esti doar un postac varanic, adica un biet palmas din curtea plina de oratanii a turnatorului patentat voiciorescu.
    • +2 (18 voturi)    
      eu sunt de partea lor... (Luni, 3 februarie 2014, 12:36)

      un om [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      pacat ca nu sunt din Deva, si langa ei, mai stiu cateva sute de mii de romani care ar urca pe cladire... prea am ajuns sclavi la noi acasa
      • +7 (13 voturi)    
        aaa (Luni, 3 februarie 2014, 15:28)

        lyza [utilizator] i-a raspuns lui un om

        da, am ajuns sclavii institutiilor de crediatre pentru ca nu suntem in stare sa taragem investitii, sa pornim proiecte si sa ne refacem economia
      • +3 (5 voturi)    
        doar noua (Luni, 3 februarie 2014, 22:41)

        Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui un om

        da, se vede cat de multi sunt impotriva mineritului cu cianuri dupa numarul de oameni care s-au urcat pe cladire. adica fix 9. Noua. as in cu unul mai putin ca zece. se pare ca doar atatia au acceptat sa minta in fata oamenii fara niciun pic de jena
      • -1 (3 voturi)    
        Sclavi? (Luni, 3 februarie 2014, 23:03)

        MarcociFl [utilizator] i-a raspuns lui un om

        Cum esti sclav cand muncesti? Sau e mai ok sa fii "liber" si sa mori de foame?
    • -1 (13 voturi)    
      De asta ce spuneți? (Luni, 3 februarie 2014, 13:02)

      marchi [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      „Compania care deține licența de exploatare a aurului de la Roșia Montană a fost pusă sub urmărire penală, săptămâna trecută, într-un amplu dosar de evaziune fiscală și spălare de bani. Extrasul firmei Roșia Montană Gold Corporation SA (RMGC), emis de Registrul Comerțului, arată că RMGC este anchetată penal, deși nu dezvăluie motivul oficial al investigației judiciare. RISE Project a aflat însă că problemele RMGC au apărut când procurorii prahoveni au descoperit că societatea minieră a efectuat plăți către o firmă din Ploiești implicată în rețeaua “Păvăleanu”.
      UPDATE Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești confirmă urmărirea penală pentru spălare de bani
      http://www.riseproject.ro/articol/corporatia-rmgc-cercetata-penal-intr-un-dosar-amplu-de-spalare-de-bani/

      P.S. Asta în timp ce guvernul și gașca de penali din Parlament se pregătesc să „clocească” a III-a Lege (cu dedicație!) a Minelor, prin care să încalce grosolan drepturile constituţionale ale românilor.
      • +1 (1 vot)    
        Mda (Luni, 3 februarie 2014, 23:10)

        MarcociFl [utilizator] i-a raspuns lui marchi

        Dar nu ei personal sunt urmariti ci cei cu care au facut afaceri. E ca si cum ai spune ca daca tara noastra a facut vreodata afaceri cu Rusia, suntem comunisti.
    • +4 (4 voturi)    
      Asa le-ar trebui (Luni, 3 februarie 2014, 23:02)

      MarcociFl [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Avand in vedere ca nu isi zic nemultumirile in mod civilizat si corect.
      • -1 (1 vot)    
        N-ai sa vezi (Marţi, 4 februarie 2014, 0:44)

        Anck [utilizator] i-a raspuns lui MarcociFl

        Este imposibil sa faci activistii si in general ecologistii sa relationeze normal si sa protesteze pasnic si civilizat. De ce? Pentru ca ei o data ce l-au luat pe NU in brate, nici nu mai exista altceva.
  • -5 (7 voturi)    
    Update (Luni, 3 februarie 2014, 13:09)

    Xorxe [utilizator]

    Actiunea s-a incheiat, oamenii au coborat de buna voie de pe cladire.
    • +7 (13 voturi)    
      pai... (Luni, 3 februarie 2014, 15:26)

      lyza [utilizator] i-a raspuns lui Xorxe

      pai au obtinut ce au vrut, adica niste poze prin media si niste filmari ca de asta si faceau scandal, sa mai puna la mapa de prezentare pentru fundraising
    • +2 (2 voturi)    
      De buna voie? (Luni, 3 februarie 2014, 23:10)

      MarcociFl [utilizator] i-a raspuns lui Xorxe

      Sau de rusine ca s-au maimutarit in fata jandarmilor?
  • +4 (16 voturi)    
    daa (Luni, 3 februarie 2014, 14:34)

    lyza [utilizator]

    s-au urcat pe acoperis ca sa mai ocupe putin spatiu media? nu prea au promovare anul asta, e drept, dar sa fac asi ei ceva util, poate obtin mai multa
    • +6 (6 voturi)    
      fara rezultat (Luni, 3 februarie 2014, 22:06)

      cosmina.vladescu [utilizator] i-a raspuns lui lyza

      dupa parerea mea, puteau organiza o actiune cu impact direct asupra mediului. Daca scandezi de pe un acoperis, nu rezolvi nimic! Dar probabil nici n-au vrut sa rezolve
  • +6 (8 voturi)    
    follow up (Luni, 3 februarie 2014, 21:05)

    AlexandraMaciuca [anonim]

    Astept si un articol in care sa se relateze rezultatele concrete ale acestui protest si mai ales care sunt alternativele propuse de acesti tineri. Daca nu se poate incropi un astfel de articol, cum cred ca este cazul, propun sa nu mai mediatizam asemenea specimene. Multumesc.
    • +4 (6 voturi)    
      conteaza mai mult scandalul decat adevarul (Luni, 3 februarie 2014, 22:37)

      Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui AlexandraMaciuca

      e pacat ca presa e mult mai interesata de scandal decat de adevar. daca le-ar pasa de adevar ar prezenta situatia oamenilor din zonele miniere, faptul ca acesti oameni cer repornirea mineritului. daca le-ar pasa de adevar ar arata ca metoda cu cianura se foloseste in mai multe tari din UE. dar nu, le pasa de scandal. iar activistii profita si fac scandal doar
      • +1 (3 voturi)    
        Adevarat (Marţi, 4 februarie 2014, 0:21)

        mercuriusfin [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        Din pacate ceea ce zici tu este foarte adevarat. La fel se intampla cu orice lucru faimos, orice situatie faimoasa.
    • +2 (2 voturi)    
      nu exista (Luni, 3 februarie 2014, 23:34)

      Geoggiiuta [utilizator] i-a raspuns lui AlexandraMaciuca

      nu exista alternativa testata si sigura din pacate asa ca protestul este cel putin inutil.
    • +2 (2 voturi)    
      Corect! (Marţi, 4 februarie 2014, 0:18)

      mercuriusfin [utilizator] i-a raspuns lui AlexandraMaciuca

      Au fost atatea articole despre rezultatele concrete ale unui proiect care nici nu a inceput insa, insa despre aceste proteste nu auzim nimic bun niciodata.
    • 0 (0 voturi)    
      Si eu (Marţi, 4 februarie 2014, 0:43)

      Anck [utilizator] i-a raspuns lui AlexandraMaciuca

      Si sa relateze si cine i-a trimis acolo. Dar sa fie sinceri acum!
  • +5 (5 voturi)    
    manipulare de doi bani (Luni, 3 februarie 2014, 22:36)

    Lica.lica [utilizator]

    Dar de ce sa nu se foloseasca cianurile in minerit? specialistii de la Comisia Europeana au spus de mai multe ori ca metoda cu cianuri e cea mai sigura disponibila, metoda e folosita in tari ca Finlanda sau Suedia, e folosita in peste 80% din exploatarile miniere din lume, dar activistii nu vor sa se auda adevarul, asa ca ei urla. atat.

    dar nici nu vreau sa imi imaginez cum ar fi sa traim intr-o tara in care se practica minerit cu cianuri (gen Finlanda), sa traim intr-o tara care e cel mai mare producator de aur din Europa, in loc de cea mai saraca tara din Europa cum suntem in prezent...

    dar totusi, cel mai penibil mi se pare cum a fost prezentat evenimentul ca un "protest spontan", desi baietii au fost super bine organizati, cu echipamente, cu bannere profi, cu tot... sau pur si simplu le aveau in buzunare cand s-au intalnit spontan si s-au decis sa urce pe o cladire? ca sa nu mai zic ca protestatarii nici macar nu sunt din Deva, sunt unii care se tot plimba prin tara sa protesteze
    • +3 (3 voturi)    
      nu este spontan (Luni, 3 februarie 2014, 23:42)

      Geoggiiuta [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      si mai ales, nu este logic. cianura nu inseamna moarte. daca insemna moarte atunci cum s-a nascut rosia montana si multe alte localitati miniere? asa-s oamenii inchisi la minte care nu accepta decat parerea lor si numai a lor, nu vor sa inteleaga ca cianura nu e toxica daca e intr-un loc sigur si in cantitati asa mici. sub limita impusa de UE.
    • +3 (3 voturi)    
      Suedia (Marţi, 4 februarie 2014, 0:23)

      mercuriusfin [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      Suedia este cel mai bun exemplu in acest caz despre cum utilizarea cianurii chiar nu reprezinta moartea sau toxicitatea.
      • +1 (1 vot)    
        Si Noua Zeelanda (Marţi, 4 februarie 2014, 0:42)

        Anck [utilizator] i-a raspuns lui mercuriusfin

        Si Noua Zeelanda are o activitate mare din mineritul cu cianuri fara probleme. Si probabil mai sunt multe tari sunt in aceeasi situatie si nu s-a intamplat nimic rau. Din contra.
  • +4 (4 voturi)    
    Ma dezamagesc ONG-urile (Marţi, 4 februarie 2014, 0:26)

    mercuriusfin [utilizator]

    Pentru ce protesteaza mai exact? Rosienii sunt foarte bine informati. In mai bine de un deceniu au avut o groaza de timp sa se informeze si sa afle care-i treaba cu acest minerit. Iar cianura este ok atata timp cat e utilizata cum trebuie, adica in siguranta.
  • +2 (2 voturi)    
    de ce sa ne ferim? (Marţi, 4 februarie 2014, 20:23)

    nicupanait [utilizator]

    Proiectele de minerit cu cianuri ar fi de pionierat in Romania, dar s-ar incadra in norma mondiala. Eu stiu ca in peste 90% dintre minele de aur din lume se exploateaza cu cianuri,iar Comisia Europeana o considera best available technique. Noi de ce ne ferim?
  • +2 (2 voturi)    
    fara manipulare (Marţi, 4 februarie 2014, 21:37)

    sonnia [utilizator]

    iarasi cianura? cand o sa se termine aceasta obsesie? schimbati placa, ca nu va mai asculta nimeni! stim si noi ca aceasta metoda de extractie este cea mai moderna si ca este aprobata de UE. Voi nu stiati? atunci informati-va! dar nu mai manipulati!
  • +1 (1 vot)    
    cianurile sunt admise de UE! (Miercuri, 5 februarie 2014, 22:22)

    AndaStanciulescu [anonim]

    mineritul cu cianuri este admis de UE, daca se utilizeaza o concentratie de maxim 10ppm, la RM vor fi intre 3 si 5ppm. Un alt tip de minerit mai modern si mai bun nu exista!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi