Mass media in alegerile prezidentiale 2009

Consumul masiv de televiziune dauneaza grav informarii corecte (de Doc)

de Doc Inventarul stricaciunilor politice
Luni, 7 decembrie 2009, 12:39 Mass-media in alegerile prezidentiale 2009

1. O fractiune de procent este o victorie, desigur, tinand cont de circumstante poate chiar una de lauda. Dar e una la limita, si de asta ar trebui sa tina cont castigatorul. Presedintele Basescu se poate lauda cu televiziuni, moguli, politicieni care i-au fost impotriva si i-a invins. Ieri insa a avut aproape jumatate dintre romani impotriva. Sfatul meu (de consilier de consilier) este sa nu se laude, sa nu se comporte macar ca si cum i-ar fi invins si pe acestia. Sfatul e la fel de bun si pentru sustinatorii dlui Basescu.

2. Da, multi spun ca s-au culcat cu Geoana si s-au trezit cu Basescu. Ce sa zic? Consumul masiv de televiziune dauneaza grav informarii corecte. Treceti, dragilor, pe Internet; e o sursa mult mai buna de informatii.

3. Nu cred intr-o conspiratie a institutelor de sondare; insa cred cu tarie :-) ca, mai ales in circumstantele de ieri seara, acestea au gresit. Trebuia sa dea un rezultat de tipul “too close to call” (prea apropiat pentru o predictie) eventual anuntand si favoritul dintre candidati. Chiar si cu cifrele publicate, ar fi trebuit sa atraga atentia ca ele nu pot fi interpretate ca dand sigura victoria vreunuia dintre candidati.

4. In masura in care exista suspiciuni de frauda la numaratoare acestea trebuie lamurite, orice actiune de acest tip este legitima. In schimb ar fi iresponsabila contestarea rezultatului alegerilor (vorbim totusi de diferenta de zeci de mii de voturi) dupa tipicul penibil al dlui Duvaz de ieri, care a anuntat ca planul de fraudare al PD-L s-a pus in functiune, pentru ca a fost pana de curent in 5 (cinci) sectii de votare. Sper sa nu asistam la ceva similar.

Citeste articolul si pe blogul lui Doc

Docste unul dintre cei sapte cunoscuti comentatori media care scriu despre modul in care mass-media se comporta in campania electorala prezidentiala.

Va invitam sa semnalati in comentariile dvs. cazuri flagrante de manipulare sau joc incorect in campanie din partea mass-media. In fiecare seara o sa adunam cele mai interesante comentarii intr-un articol separat.


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
11131 vizualizari
  • +10 (10 voturi)    
    agree (Luni, 7 decembrie 2009, 12:41)

    adevar [utilizator]

    bravo. corect
    • +3 (3 voturi)    
      Corect??? (Luni, 7 decembrie 2009, 13:14)

      Cris [anonim] i-a raspuns lui adevar

      Ce este corect? Faptul ca 50% din romani au votat cu Geoana? si pentru ei Basescu trebuie sa fie atent?
      Faptul ca 50% dintre romani au votat cu NEOCOMUNISTII???

      Faptul ca riscam sa ne intoarcem in anii 90 sub Geoana?

      Faptul ca iar trebuia sa ne gandim sa ne fie bine cum om putea in afara Romaniei?

      Corect partial!!!!

      Faptul ca
      • +2 (2 voturi)    
        Si mai este de completat ca (Luni, 7 decembrie 2009, 14:02)

        gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Cris

        aproape ne era rusine ca suntem cu Base!
        Ne-au facut televiziunile sa credem ca suntem ... ciumati, inculti, prost crescuti, vai mama noastra.
        Cand de fapt ei erau cei cu probleme: hoti, comunisti, intoleranti, disperati, scandalagii!!!
        Eu nu ma cert, accept si sustin diveristatea de opinii (de aceea suntem noi oamenii frumosi!) pe cand ei, cei ce erau impotriva lui Base, vorbesc de cunoscut de ai mei, sunt oameni dificili.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect, dar parţial (Luni, 7 decembrie 2009, 15:45)

        ratza [utilizator] i-a raspuns lui Cris

        Nu 50% din români au votat cu Geoană, ci 50% din cei care s-au prezentat la vot şi care nu au anulat votul. Ceilalţi sînt indiferenţi sau au realizat că nu au pe cine vota, ambele variante fiind un compromis.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Luni, 7 decembrie 2009, 15:15)

          M [anonim] i-a raspuns lui ratza

          Eu am votat cu Basescu, dar intradevar sunt ingrijorat de faptul ca 50% au votat cu Geoana si mai ales de inversunarea acestora. Crede-ti-ma ca si ei sunt la fel de convinsi ca si voi dar pe dos: ca Basescu e comunistul, ca are afaceri murdare, ca a vandut flota, ca seamana discordie si izolare.
          Indiferent daca Basescu este bun, parerea a 50% din populatia tarii are efecte reale.

          p.s. supozitii de genul ca toti cei care nu s-au prezentat sunt fanatici Basescu sau Geoana sunt copilarii.
    • +1 (1 vot)    
      Subscriu (Luni, 7 decembrie 2009, 13:48)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui adevar

      Cand te gandesti ca din pct de vedere statistic avand un rezultat asa apropiat e echivalentul cu alegatorul care a dat cu banul si ca rezultatul putea oricand fi intr-o parte sau alta, spune tot. Spune faptul ca Romania nu a stiut ce sa aleaga, ca nici unul nu l-a convins ca merita sa fie presedinte si ca iar s-a votat cu raul cel mai mic. Spune ca desi Basescu deplangea faptul in 2004 ca Romania are de ales intre 2 comunisti, ieri ne-a pus in fata aceluiasi fapt. Tot ce pot sa sper ca rezultatele astea sa convinga in sf PSD ca Iliescu, Hrebe, Vanghele is o piatra de moara de gatul unui partid incearca sa se prezinte ca decocrat de stanga. La fel cu si PDL sa realizeze ca Basescu e inger si demon pt ei si ca nu mai merge sa te prezinti cu un partid gen one man show, inconjurat de oameni slabi si fara caracter gen Boc, Udrea, Pogea. Sper la mai bine pt clasa politica, desi am mari indoieli ca cei de mai sus se vor retrage din politica
    • +2 (4 voturi)    
      Fraudarea exit-pool-urilor ! (Luni, 7 decembrie 2009, 15:24)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui adevar

      Daca nu a fost o incercare disperata de intoxicare, cred ca s-a produs o mare fraudarea a exit-pool-urilor !

      Interviul se desfasoara pe holul sau in curtea sectiei de votare, deci in public, iar eu sunt aproape convins ca o parte din votantii lui Basescu n-au vrut sa-si expuna in public felul in care au votat. Adica, una au votat si alta au declarat. Iar operatorii de sondaj s-au ales si cu 1-2 procente de minciuni si uite asa s-a dus pe copca exit-pool-ul ! Cu Geoana cu tot !
  • +5 (7 voturi)    
    informatizare (Luni, 7 decembrie 2009, 12:45)

    Bogdan [anonim]

    Este elementar faptul ca o contestare a alegerilor nu poate fi facuta decat de partidul care a cerut in parlament informatizarea sectiilor de votare. Cine a facut o ?
  • -6 (10 voturi)    
    ipoteza ca portocalii au fraudat (Luni, 7 decembrie 2009, 12:48)

    liliana [anonim]

    Poate institutele de sondare au spus adevarul. Ce ne facem daca avem un presedinte ales prin fraudarea alegerilor?
    Aceasta suspiciune ar trebui indepartata, e datoria lor, mai ales ca ei au organizat alegerilor .
  • +8 (10 voturi)    
    Confuzie , irealitate ... speranta (Luni, 7 decembrie 2009, 12:48)

    George Brehar [anonim]

    Care-o fi realitatea ? ... Singura realitate sunt
    amintirea cuvintelor bunicii mele : "Dumnezeu nu doarme".
    Sunt fericit intru-cat am vazut lucrarea Domnului la o mare nedreptate.
    Niciodata nu m-am dat in vant dupa mizeria politica , iar studiile universitare le-am abandonat din motive financiare. N-oi stii eu tare multe , la un moment dat aseara nu mai intelegeam nici cine a castigat, dar acum stiu : Stiu ca a castigat speranta , speranta ca intr-o buna zi imi voi putea educa copiii , daca nu - nepotii, in tara care am parasit-o pentru ca nu mi-a dat nimic.
  • +14 (16 voturi)    
    prietene, esti praf (Luni, 7 decembrie 2009, 12:50)

    lol [anonim]

    nu jumate din romani au votat cu geoana, jumate din voturile lui geoana provin de la membri de la alte pardtie, o parte din turism electoral, cunosc persoane care se bat cu pumnul in piept ca au votat de 3 ori si au luat 5 mil de caciula.

    asa ca victoria lui basescu e mai categorica decat o expui tu in articol
    intr-adevar mass media este controlata de cei cu bani, asa ca nu ma mira..
    insomar, realitatea, antena...si-au dat arama pe fata..
    sa vezi ce vor incepe sa se gudure pa langa base, cand e oficial
    • +1 (1 vot)    
      mediul rural a votat cu Basescu (Luni, 7 decembrie 2009, 13:47)

      viktor [anonim] i-a raspuns lui lol

      Asta mi se pare incredibil. Si ca bucurestenii au votat cu Geoana.
      • 0 (0 voturi)    
        Mediul rural (Luni, 7 decembrie 2009, 17:39)

        Lars [anonim] i-a raspuns lui viktor

        Pai Base e in ultimele zile mai multe la OTV . Imnul favorit al lui a fost maneaua aia cantata de Gutza si rulata la nesfarsit de porturile lui Prigoana. Cum dreac' crezi ca ar fi putut castiga in Bucuresti ?
        La tara e electoratul lui si in mahalale.
  • -4 (6 voturi)    
    procentual roman (Luni, 7 decembrie 2009, 12:50)

    vasile [anonim]

    matematica nu e lucru usor, se invata greu si se uita repede. eu unul am fost un elev de nota 7
    dar ieri au votat doar 57% dintre romanii cu drept de vot
    de fapt, au votat chiar mai putini. am avut drum ieri prin tara si vreme de vreo 400 km am vazut zeci de autocare, autobuze, sute de microbuze de turisti electorali. nu mai conteaza asta. conteaza ca din 18 milioane au votat 10.260.000 romani, aproximativ ca n-am cifre exacte. dintre aceastia, 50 virgula marunt la suta, au votat cu basescu. adica putin peste 5.100.000
    daca nu ma insel, reprezinta cam 23% dintre romani si cam 29% dintre cei cu drept de vot
    asa ca putem afirma cu certitudine ca exista un partid extrem de puternic in romania, cel a scarbitilor de mizeria politica. si acest partid are mai multe voturi decat geoana si basescu la un loc.
    ar trebui sa ia aminte, ca sa nu ajunga in istorie ca ala de ne-a parasit intr-un decembrie...
  • +1 (17 voturi)    
    la sediul PDL din Modrogan (Luni, 7 decembrie 2009, 12:51)

    Ovidiu [anonim]

    s-au gasit masini de scris si aparate de falsificat bani.....aceasta este DOVADA ca au fraudat alegerile !!!
    • +3 (3 voturi)    
      Ai grija .... (Luni, 7 decembrie 2009, 13:02)

      neaosh [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Vezi ca poate cheama tovarasul Iliescu minerii !!
    • +2 (6 voturi)    
      Oh come on (Luni, 7 decembrie 2009, 13:06)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Chestia asta mergea in '90 la mineriada...
      Tu chiar crezi ca te mai ia cineva in serios?

      Nu exclud fraude, dar macar sa aud o acuza inteligenta.
      • -1 (1 vot)    
        ... (Luni, 7 decembrie 2009, 13:23)

        gigelgigel [anonim] i-a raspuns lui gaspy

        Greu cu ironia asta, cade-n gol cateodata...
      • +1 (3 voturi)    
        nu ma deranjeaza (Luni, 7 decembrie 2009, 15:16)

        airamerica [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

        Nu ma deranjeaza daac au fost fraude facute de ai nostrii, dar sa nu le fi facut comunistii lui Geoana
    • +2 (2 voturi)    
      Sper ca o spui in registrul ironic (Luni, 7 decembrie 2009, 13:17)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Si atunci rad impreuna cu tine.
    • +2 (2 voturi)    
      si legitimatii CIA (Luni, 7 decembrie 2009, 13:17)

      media [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      s-a gasit si 2 mese de operatii, cu ceea ce pare a fi ramasita unui cadavru de extraterestru, pe care s-au facut experimente si s-a incercat clonarea lui.
    • 0 (0 voturi)    
      cand? (Luni, 7 decembrie 2009, 15:41)

      ardelean [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Cand? In '90 la mineriade (evident fiind vorba de alt partid)?
      Inainte sa postezi o astfel de afirmatie (ca sa fiu politicos) cenzureaza-te singur. Daca asta e tipul de votant pentru PSD atunci e clar cu cine avem de-a face.
  • -4 (8 voturi)    
    ceva mai interesant se poate? (Luni, 7 decembrie 2009, 12:51)

    calbaza cristi [anonim]

    parerea mea e ca ai scris articolul asta se te afli in treaba si tu...
    adica dupa o fraza ca asta: "Presedintele Basescu se poate lauda cu televiziuni, moguli, politicieni care i-au fost impotriva si i-a invins"
    pui punct si zici asa: "Ieri insa a avut aproape jumatate dintre romani impotriva"

    pai mai prietene, faptul 2 este un efect al faptului 1. sau nu poti pricepe asta?
  • +2 (2 voturi)    
    CORECT (Luni, 7 decembrie 2009, 12:58)

    mihaitza [anonim]

    comentarii de bun simt, poate chiar prea de bun simt pentru Romania anului 2009. Am uitat ce inseamna aceasta normalitate.
    Sunt din dispora, ieri m-am trezit la ora 7.00 dimineata si am poftit cu mine in masina pe toti care au mai vrut sa mearga la vot. Am votat, fiecare dupa constiinta lui, dar am votat. Ma bucur ca am facut-o. Ma bucur ca a contat. De aici, spectrul comunismului tupeist care incepuse sa planeze asupra Pietei Operei din Timisoara se vedea foarte clar.
    Dar in cazul in care se va dovedi ca a contat cu adevarat, domnule Basescu, ciocu' mic si joc de glezne, intrati la Controceni tacut, umil, cinstiti cum se cuvine cei 20 de ani de la Revolutie, dati fratilor de peste Prut cetatenia promisa si faceti naibii curatenie odata in consulatele romanesti. Tupeul comunist traieste aici bine mersi.
    Modestia trebuie sa va fie cuvantul de ordine.
    Si daca ati inteles ceva din campania asta mizerabila, atunci trebuie sa fi inteles ca Romania, furata, suferinda, bolnava si amenintata, isi pretuieste libertatea, atata cate este. Respectati si libertatea celor care nu v-au vrut!
    • 0 (0 voturi)    
      Curatenie trebuie sa faca nu numai in consulate (Luni, 7 decembrie 2009, 16:48)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui mihaitza

      ci si in deconcentrate, societai cu capital majoritar de stat, unde au fost numiti oameni carora nu le pasa de societatile respective (aproape ca nici nu conteaza ca nu se pricep sau ca sunt din exterior).
  • +1 (3 voturi)    
    CORECT (Luni, 7 decembrie 2009, 12:59)

    mihaitza [anonim]

    comentarii de bun simt, poate chiar prea de bun simt pentru Romania anului 2009. Am uitat ce inseamna aceasta normalitate.
    Sunt din dispora, ieri m-am trezit la ora 7.00 dimineata si am poftit cu mine in masina pe toti care au mai vrut sa mearga la vot. Am votat, fiecare dupa constiinta lui, dar am votat. Ma bucur ca am facut-o. Ma bucur ca a contat. De aici, spectrul comunismului tupeist care incepuse sa planeze asupra Pietei Operei din Timisoara se vedea foarte clar.
    Dar in cazul in care se va dovedi ca a contat cu adevarat, domnule Basescu, ciocu' mic si joc de glezne, intrati la Controceni tacut, umil, cinstiti cum se cuvine cei 20 de ani de la Revolutie, dati fratilor de peste Prut cetatenia promisa si faceti naibii curatenie odata in consulatele romanesti. Tupeul comunist traieste aici bine mersi.
    Modestia trebuie sa va fie cuvantul de ordine.
    Si daca ati inteles ceva din campania asta mizerabila, atunci trebuie sa fi inteles ca Romania, furata, suferinda, bolnava si amenintata, isi pretuieste libertatea, atata cate este. Respectati si libertatea celor care nu v-au vrut!
  • +1 (1 vot)    
    Ai dreptate :) (Luni, 7 decembrie 2009, 12:59)

    Don [anonim]

    Din pacate antenele si realitatile au facut o propaganda anti Basescu si anti democratie, nu asa poti castiga electoratul,parerea mea o ponderare a evenimentelor prezenatate ma putea facea si pe mine sa votez cu Geoana .Defapt nu ai inteles ceva din aceste alegeri.NU MA POTI MINTI POPORUL CU TELEVIZORUL!SI NICI CU INTERNETUL ASA CUM PROPUI!Succes.
  • -2 (4 voturi)    
    va meritati soarta (Luni, 7 decembrie 2009, 13:02)

    alexsy [utilizator]

    ceea ce ati ales.....aia veti avea.....o soarta cruda, plina de saracie....si asta meritati....ati adus tara asta de rasul curcilor...prosti ca voi...si ca aia care se duc in strainatate sa spele rahatul altora , si care se mai si mandresc cu asta.....aia au votat pentru tara in care traiesc eu...nu ei...rusine voua, romanilor!!! sa dea Dumnezeu sa aveti parte de ceea ce v-ati dorit...
  • +2 (2 voturi)    
    Pentru o presa profesionista (Luni, 7 decembrie 2009, 13:07)

    Viorel Florescu [utilizator]

    Ma gandesc la faptul ca acum ar putea fi posibil sa se treaca de la o presa de tip partizan cu tot dinadinsul la o presa profesionista.
    Internetul si google
    http://translate.google.ro/?hl=ro&tab=wT#en|ro|romanian%20elections%0D%0A
    face posibila aceasta trecere.
    Traim in Uniunea Europeana. Chiar in acesti douazeci de ani am evoluat astfel incat putem gandi si judeca cu mintile proprii. Nu prea mai avem nevoie de FORMATORI DE OPINIE care sa ne desconsidere inteligenta si sa ne manipuleze.
  • +2 (4 voturi)    
    Cine a pierdut alegerile?VANTU (Luni, 7 decembrie 2009, 13:08)

    Adi [anonim]

    Pe pagina mea(melicovici.blogspot.com) am scris deja, BASESCU A SUGRUMAT DEFINITIV COMUNISMUL si avand in vedere voturile din Diaspora,cred ca este si adevarat.Nu a pierdut Geoana ci "spatele" sau de acum greu incovoiat.
  • +4 (4 voturi)    
    PSD-istilor si PNL-istilotor etc........... (Luni, 7 decembrie 2009, 13:09)

    marko [anonim]

    Basescu le-a dat o palma peste ochi politicienilor de mucava si televiziunilor de alcov de nu s-au vazut.
    De fapt poporul Roman a facut asta si pentru asta VA MULTUMESC DRAGI ROMANI.
    Restul e gargara.
  • 0 (2 voturi)    
    :) (Luni, 7 decembrie 2009, 13:09)

    Codruta N [utilizator]

    Doc, oricine stia ca exista o marja de eroare (intr-adevar, nu chiar asa de mare cat s-a dovedit) - in plus, vad ca lumea nu prea a fost preocupata de matematica, sa calculeze si "diaspora" (care era destul de clar ca, din considerente pe care le inteleg cu oarecare greatza, va vota majoritar cu Basescu). Asa ca eu cred ca nu era mare nevoie de precizarea "too close to call" - si din cauza asta eu n-am cazut in depresie azi-dimineata, asa cum s-a intamplat cu o buna parte din apropiatii mei :))
    • +2 (2 voturi)    
      Greata? (Luni, 7 decembrie 2009, 13:34)

      micu l [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      pai ia niste lamiie sa-ti treaca!
      Micu,Toronto
  • +2 (2 voturi)    
    ...problema este cu totul alta... (Luni, 7 decembrie 2009, 13:10)

    John [anonim]

    ...cine si cu ce mecanisme a declansat si sustinut de prea multa vreme (ani de zile) isteria de tip leninist de subminare a psiho-comportamentului colectiv al romanilor si asa traumatizati de barbaria delapidatorilor si excrocilor...
    ...au transformat ceeace mai ramasese cat de cat rational in constiinta sociala din societatea romaneasca intr-un deseu deplorabil bun numai de dat la gunoi...
    ..numai o analiza si studiu produse de specialisti mas-media si socio-psihologi integrii (daca or mai fi in Romania de azi?) si organizarea unei largi desbateri despre cum a fost provocat acest fenomen in acesta campanie electorala cu manipulari si falsuri ar putea sa dea perspectiva necesara si clarifica Implicatiile psiho-sociale ale fenomenului si cum poate fi intarita rezilienta colectiva si preveni consecintele negative..
  • +5 (7 voturi)    
    Precizare (Luni, 7 decembrie 2009, 13:13)

    Filat [anonim]

    Da, a avut jumatate dintre romani impotriva, dar Basescu este singur. Ceilalti au pierdut desi erau o coalitie tutti-frutti multi partitism, doua televiziuni "de nisa"+ TVR.

    Basescu a castigat moral.
  • +3 (3 voturi)    
    DA! (Luni, 7 decembrie 2009, 13:15)

    gigi [anonim]

    Dumnezeu nu judeca cu jumatati de masura.
    EL asa a vrut si are un motiv si un plan, e foarte clar ca se facuse pana acum o mare nedreptate pentru un candidat iar mana divina a reparat nedreptatea si a dat o palma celor ce s-au coalizat ca o haita de lupi impotriva unui singur om.
    Se spune ca "stapanirea" e data de Dumnezeu deci trebuie sa o acceptam toti si cei ce au votat cu dl. Geoana si cei ce au votat cu invingatorul dl. Basescu.
  • +5 (5 voturi)    
    alegeri (Luni, 7 decembrie 2009, 13:16)

    teodoreanu alexandru [anonim]

    De acord, cu doua precizari:
    1.Basescu ar fi avut un avantaj mult mai mare daca n-ar fi avut ca adversar aceasta monstruoasa coalitie dispunand de forte si mijloace nelimitate. Si-au dat mana, impotriva unui singur om (sustinut in adevar de o echipa de tineri cu adevarat profesionisti, cum s-a vazut in viteza si precizia numaratorii paralele a voturilor): propaganda de tip kgb-ist invatata de la Iliescu, milioanele de euro puse la bataie de miliardarii de carton(direct interesati), peste 80% din presa "libera" in frunte cu Antenele si Realitatea TV si masinaria de vot a PSD(creata tot de Iliescu).
    2.trebuie amintit ca a existat un sondaj, al CSOP, care a dat un procentaj de 50/50% tocmai din motivul anuntat de dumneavoastra.
  • +4 (6 voturi)    
    Analiza rezultatelor (Luni, 7 decembrie 2009, 13:16)

    Costica [anonim]

    Rezultatul alegerilor trebuie privit cu atentie.
    Daca Ardealul,Banatul,Bucovina,orasele mari au votat cu Basescu,sunt convins ca nu am gresit in aprecierile mele.
    Mai trebuie vazuta varsta alegatorilor si nivelul cultural.Sigur,nu toate orasele mari sunt orase...
    Daca si diaspora a votat in majoritate Basescu,atunci P.S.D. si P.N.L. au o mare problema.
    Cei de mai sus ne indica sensul dezvoltarii viitoare a Romaniei !
  • +4 (4 voturi)    
    Limitele manipularii (Luni, 7 decembrie 2009, 13:16)

    Justin Puscasu [anonim]

    Votul de ieri a aratat clar ca oricat de multi bani s-ar baga intr-o campanie media (si campania anti-base a avut bani fara numar) nu poti convinge oamanii decat de lucrurile pe care vor sa le creada.
    "Cred cu tarie" :) ca cei care l-au votat pe Geoana nu sunt prosti - sunt cei care depind intr-un fel sau altul de ceea ce "le da" Statul: pensionarii, bugetarii, asistatii.
    Ei spera ca Statul nu se va reforma si nu va inchide baierile pungii din care le da.
    Ceilalti, votantii lui Basescu, sunt patura activa, educati, intreprinzatori, si - nu in ultimul rand - platitori de taxe.
    Cred cu tarie ca cei "20 de ani ai prostilor", proorociti de Brucan au trecut. Sper ca Basescu e constient de imensa raspundere pe care i-a incredintat-o electoratul si ca va face intr-adevar reforma Statului.
  • +2 (2 voturi)    
    bun articol (Luni, 7 decembrie 2009, 13:30)

    pxi [utilizator]

    bravo
  • 0 (2 voturi)    
    infrangerea lui Geoana (Luni, 7 decembrie 2009, 13:34)

    Marta [anonim]

    Cred ca nu trebuie sa luam atat in discutie victoria lui Basescu ci indeosebi infrangerea lui Geoana. Sa fim seriosi, cu o asemenea alianta Geoana ar fi trebuit sa castige detasat, cu 70%. Faptul ca a fost invins arata clar ca au subestimat adversarul. Au crezut ca au castigat inainte sa se arunce zarurile. Greseala penibila! Geoana arata ca un invingator la dezbaterea finala, votantii au simtit asta si avand in vedere greselile facute in dezbatere, l-au penalizat fara mila. Sa fim seriosi, putini sunt cei care au votat pt Basescu, multi sunt cei care au votat impotriva lui Geoana si a monstruoasei coalitii PSD-PNL-MEDIA-MOGULI. Este democratia la lucru, dragilor!
    • 0 (0 voturi)    
      In opinia mea numai (Luni, 7 decembrie 2009, 16:56)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Marta

      Basescu putea invinge acea monstruoasa coalitie. Nimeni altcineva.
      Eu l-am votat exclusiv pe Basescu nu impotriva coalitiei, nu pentru oarece partid.
  • +2 (2 voturi)    
    Comentarii (Luni, 7 decembrie 2009, 13:40)

    golan nesimtit/Mihaela Baciu [anonim]

    Aseara, am crezut, pt scurt timp, ca Geoana a castigat. M-am simtit ingrozitor. Am fi avut cel mai slab presedinte posibil si in spatele lui, o coalitie odioasa pe care o identific similara loviturii de stat din '89. Revolutia oamenilor obisnuiti, a celor din strada, a celor care au suferit sau au murit in '89 si '90, ar fi fost furata a doua oara. Rechin, balena, caracatita. Sistem criptocomunist si mafiot. Cinism si manipulare ordinara. Aseara, pt cateva ore, fara sa ma cunoasca si fara sa-i pese, media aservita sistemului ticalosit, m-a scuipat cu dispret. Astept ca organele in drept sa se autosesizeze, iar justitia sa faca dreptate. Sunt un cetatean al Romaniei anului 2009, sunt un cetatean al Europei.Am dreptul si responsabilitatea unei optiuni. Am drept legitim la DEMNITATE.
  • +1 (1 vot)    
    in cartea de istorie (Luni, 7 decembrie 2009, 13:53)

    Kripo [anonim]

    De acord cu ce se scrie mai sus. Base are acum o sansa de a intra in istorie. Ca s-o faca va trebui, in primul rand, sa-si invinga caracterul conflictual. E la al doilea si ultimul mandat. Trebuie sa dea si in coruptii lui si sa se debaraseze de elene si alti cai troieni. Nu cred ca un om poate face singur reforma. O sa-l ajute serviciile si cine l-o mai fi ajutat sa castige din nou. Cei care tipa ca democratia e in declin sa se uite la americani: drepturi cetatenesti cu portia, interventionism militar si interventionism al statului in economia crizata. Ce nu intelegem noi e ca, in vremuri de criza, democratia clasica nu e buna. Democratia se practica atunci cand e posibil. Perioadele democratice si cele autoritariste au o ciclicitate istorica. Ma mir ca istoricul Crin Antonescu nu stie aceste lucruri. Ar fi putut fi un bun presedinte dar a ratat momentul sa taca.
    Cred ca valorile pe care tre sa se bazeze Base sunt cinstea, respectul si inteligenta pozitiva. Astea se pot practica si in afara democratiei. Ca sa nu cadem in dictatura au grija NATO si UE. Si daca e s-o luam pe bune la nivel global exista deja o dictatura consacrata: cea a banului. Social-democratia sau "a treia cale" (cum ii place lu Geoana sa repete) nu mai e demult iubirea aproapelui. E doar capitalism cu spoiala sociala. SPOIALA.
    O evidenta ramane: Base e singurul politician care n-a pierdut niciun razboi si singurul care a invins presa (o presa auto-decredibilizata). Daca va trece peste proprii demoni vom avea un personaj in plus de studiat pentru nepotii nostri, in manualul de istorie.
  • +1 (1 vot)    
    lectie 2 (Luni, 7 decembrie 2009, 13:59)

    locke [anonim]

    Sper ca totusi Basescu sa inteleaga ceva din alegeri, si anume ca, daca era un contracandidat un pic mai bun decat Geoana, ar fi pierdut, big time!
    Multi din votantii lui au votat impotriva lui Geoana, dar mai multi din votantii lui Geoana au votat impotriva lui.
    Sper sa inteleaga ca totusi o tara nu se conduce din vorbe si ca trebuie si fapte.
    Sper sa inteleaga ca, are de condus o tara in criza si ca nu ii va fi usor. Sper sa inteleaga ca se va lupta cu miscari de strada si ca ar fi cazul sa propuna prim ministrii si ministrii capabili.
    Altfel in 3 ani va ramane cu adevarat singur.
    Cam atat pe termen scurt. Pe termen lung politica de lup singuratic nu duce la nimic, dar asta nu cred ca ii se poate cere sa inteleaga
  • 0 (0 voturi)    
    si daca era invers (Luni, 7 decembrie 2009, 14:27)

    bucurosu [anonim]

    si daca rezultatul era in favoarea lu geoana cu aceleasi procente ce mai spuneau pesedistii?
  • +7 (11 voturi)    
    Re: (Luni, 7 decembrie 2009, 14:50)

    Unul [anonim]

    "Presedintele Basescu se poate lauda cu televiziuni, moguli, politicieni care i-au fost impotriva si i-a invins. Ieri insa a avut aproape jumatate dintre romani impotriva. Sfatul meu (de consilier de consilier) este sa nu se laude, sa nu se comporte macar ca si cum i-ar fi invins si pe acestia." - Este corect matematic dar incorect in realitate. Jumatatea din romani impotriva lui Basescu include un mare procent de romani manipulati intens in ultima perioada, de catre televiziuni, dar si o parte de romani simpatizanti creduli ai PNL care au votat `cum a zis partidul`, la fel si UDMR. In plus, avand in vedere prezenta relativ mare la vot, faptul ca jumatate sunt `pentru` Basescu iar toate eforturile si compomisurile opozitiei nu au reusit decat o instabila jumatate, cred ca e un suficient motiv de lauda.
    • 0 (6 voturi)    
      esti brici (Luni, 7 decembrie 2009, 13:02)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui Unul

      deci votantii antibasescu sunt niste imbecili manipulati, iar aia probasescu sunt lumina intelighentiei romane? trista tara, e de plecat cat mai iute de aici...
      • +1 (1 vot)    
        nu (Luni, 7 decembrie 2009, 14:44)

        Unul [anonim] i-a raspuns lui clujean

        Nu, nici vorba - nu asta vreau sa zic. Si cei probasescu sunt la fel de manipulati. Este evident si orice om normal poate face o plasare a televiziunilor intr-o tabara sau cealalta. Cu toate astea insa, manipularile anti-basescu au fost mult mai evidente si mai intense decat cele pro. De asemenea simpatizantii PDL care au facut `cum a zis partidul` sunt mult mai putini, avand in vedere ca PDL-ul nu ar scoate zilele astea nici macar un 20% ca parlament/senat, in cazul unor alegeri.

        Votantii probasescu sunt probabil majoritatea oameni speriati de eventualitatea castigului PSD.
  • +1 (3 voturi)    
    anonim (Luni, 7 decembrie 2009, 15:01)

    la puscarie cu prezentatorii [anonim]

    nu sunt de acord ca media sa fie trasa la raspundere pt manipularea care a avut loc ieri

    orice om intreg la minte (taran sau doctor) numai dupa cateva minute de antena si ''realitate'' si-ar da seama ca astea sunt posturi de manipulat nu de informat

    or sa treaca la manipularea print internet in curand .. prin telefon direct, apoi face to face etc

    in concluzie : prostul tot prost ramane, nu-l proste televizorul ... mass media doar ii poate strecura niste dubii, se dobitoceste singur omul
  • +1 (1 vot)    
    de acord (Luni, 7 decembrie 2009, 15:01)

    eduard [anonim]

    de acord
  • +2 (2 voturi)    
    Subscriu (Luni, 7 decembrie 2009, 15:04)

    OTILIA [anonim]

    Subscriu la cele spuse in articol si extind acestea si asupra celor din TVR.
  • +6 (8 voturi)    
    lectia (Luni, 7 decembrie 2009, 15:06)

    Bwana [anonim]

    L-am votat pe Basescu desi nu merita pe deplin votul meu. Mi-am mobilizat si familia ptr asta.
    Sper ca dl. Basescu a inteles macar acum ca trebuie sa o ia pe noul drum fara insolenta Elenei Udrea, fara succesurile Elenei,etc. E mai sanatos fara ele..ne.L-am votat ptr a-i acorda o ultima sansa si poate si ptr ca Geoana nu avea cum sa ma convinga.Nu a fost nici el insusi macar convins ca poate,,si m-am amuzat cand un coleg mi-a spus ca tot mecanismul asta al dezinformarii PSD pus la cale a avut efect si asupra lui Mircea!! Saracu'...chiar a crezut! Cel mai mult insa m-a indarjit atitudinea lui Crin. Nu-i spun si Antonescu ca s-ar supara si Andreea ..dara-mite maresalul! Trebuie sa ai un tupeu fantastic sa faci ce a facut el. Si evident prostie fara numar...Sincer sper sa ramana in urna istoriei..ca prezentul nu prea se anunta roz!
    • 0 (0 voturi)    
      Chiar sperati??!!! (Luni, 7 decembrie 2009, 17:44)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Bwana

      Chiar aveti o mica, mica speranta ca Dl Basescu ar putea invata ceva din cei 5 ani de mandat??/ Eu nu sper, desi sincer mi-as dori pentru binele Romaniei, al nostru.
  • 0 (0 voturi)    
    si care ar fi sursa de informare corecta? (Luni, 7 decembrie 2009, 15:36)

    Dan M [anonim]

    Hotnews? Cu ce e mai bun Hotnews decat Antena 3? Doar pentru ca tine fatis cu ceilalti? Jenibil...
  • +1 (1 vot)    
    Cand ati postat comentariul?? (Luni, 7 decembrie 2009, 17:42)

    lili [anonim]

    Ati vazut declaratia Dlui Basescu dupa miezul noptii, cand era sigur de victorie?? " I-am ciuruit" !!!! Pe cine?? Pe cei 50% dintre romani care nu au votat cu Dumnealui. Asa Presedinte.... Cum sa inteleaga sau si mai mult, sa faca ceea ce spuneti Dvs.... Asta este, astia suntem....


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana


Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri