Mass media in alegerile prezidentiale 2009

Oricine e bun. Noul jurnalism, de la Realitatea la Antena 3 (de Mihnea Maruta)

de Mihnea Maruta mihneamaruta.ro
Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:10 Mass-media in alegerile prezidentiale 2009

Un schimb de replici intre Cozmin Gusa si Bogdan Teodorescu, aseara, mi-a aprins beculetul. Incercam de mai multa vreme sa descopar ce ma deranjeaza, de fapt, la cele doua emisiuni politice difuzate seara tarziu de Realitatea si de Antena 3 (”Ora de foc”, respectiv “Sinteza zilei”).

Exista acolo ceva nedefinit, un element comun pe care nu puteam pune degetul si care ma irita dincolo de tendentiozitate, dincolo de obsesia invitatilor fata de Basescu, dincolo de transformarea moderatorilor in inchizitori si de stalcirea acelei detasari insistente care e adevaratul jurnalism.

“Domnule Gusa, o sa va rog sa purtam aceasta discutie dupa ce trec alegerile, dintr-un motiv foarte simplu. Eu nu sunt de acord cu ce spuneti dumneavoastra acum, dar nu vreau sa ma cert cu dumneavoastra, fiindca nu e practic. Eu am un tel care este comun cu telul dumneavoastra”, ii spune Bogdan Teodorescu lui Gusa. (Gasiti aici inregistrarea emisiunii de luni, 9 noiembrie, iar schimbul de replici cu pricina incepe la minutul 53.00).

In acest citat sta “secretul” pe care-l cautam. Ce ne spune el? Fa-te frate cu dracul pana treci puntea. Scopul scuza mijlocitorii. Acesta este principiul de la care pleaca discutia. “Eu fac parte din alta tabara, la o adica te dispretuiesc, poate chiar te-as fi inecat daca as fi avut ocazia, insa acum voi tacea si voi pasi tiptil alaturi de tine, pentru a nu submina scopul nostru comun - malul celalalt”.

Dar nu atat principiul ma intereseaza, cat aplicarea lui in “noul jurnalism”, materializarea fratiei descrise mai sus, care poate fi comprimata asa: oricine e bun. Oricine e bun, oricine poate deveni sustinator al obiectivului de putere pe care si-l propune emisiunea si pe care il executa realizatorii.

Nu mai conteaza ce-a facut odinioara, nu mai conteaza daca a instigat la crima, daca a tinut tara in loc, daca a mafiotizat administratia, daca e turnator, santajist, lingau, mercenar fara scrupule, retardat sau imbecil. Nu mai conteaza nimic. Oricine e bun daca spune ce vrem noi.

Oricine e bun daca e util. Aceasta este noua etica.

Orice aduce bani e adevarat. Acesta este noul jurnalism.

Astazi a aparut si o binevenita dovada pentru toate acestea. Ziarul “Curentul” a publicat inregistrarea unei discutii in care “jurnalistul” Sorin Rosca Stanescu il ameninta pe presedintele Agentiei Nationale de Integritate, Alexandru Catalin Macovei, pentru a obtine informatii despre eventualele conturi din strainatate a trei ministri - Blaga, Berceanu si Videanu. Intermediar al acestei relatii profesionale, ca de la ziarist la sursa, este “maestrul” (cum ii spune SRS) Bogdan Chirieac, care i-l introduce pe Macovei “nasului” si asista glumet la tentativa acestuia de a-l santaja folosindu-se de o semnatura pusa ca martor pe un contract de imprumut. Cititi si ascultati:

Rosca Stanescu si Bogdan Chirieac - santaj la seful ANI - fisier audio

Acestia sunt doi dintre formatorii de opinie care, aproape in fiecare zi, sunt buni. Pentru ca sunt utili. Si, din moment ce fac bani grei, inseamna ca spun adevarul. Acesta este noul jurnalism, nu pot sa nu repet.

Se va intampla ceva de data asta? Isi va aduce aminte managerul Sergiu Toader ca “o televiziune e datoare sa-si apere propriul sistem de valori”, asa cum declara recent? Va renunta Realitatea la a-i mai invita in studio pe SRS si pe Chirieac? Dar Antena 3? Dar conducerea Televiziunii Romane va lua, oare, vreo masura impotriva realizatorului emisiunii “De la Est la Vest”? Sau el ramane bun sa dea lectii de politica externa si de demnitate nationala?


Va invitam sa semnalati in comentariile la articol cazuri flagrante de manipulare sau joc incorect in campanie din partea mass-media

Mihnea Maruta este unul dintre cei sapte cunoscuti comentatori media care scriu despre modul in care mass-media se comporta in campania electorala prezidentiala. Citeste mai multe despre acest proiect


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
9747 vizualizari
  • -24 (34 voturi)    
    adevarul... (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:16)

    bm [anonim]

    ai dreptate ! .... dar tu esti mai bun ...? e vreunul din voi, jurnalistii, mai bun ? Odata ce ai fost jurnalist nu te mai angajeaza nimeni in alta meserie.. e ca un cazier .. si atunci trebuie sa traiesti din meseria asta... si te faci frate cu dracu'...!!!
    • +22 (22 voturi)    
      Obsesia burtii (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:04)

      De-ma-gogu [anonim] i-a raspuns lui bm

      Cu aceasta mentalitate romanii au suportat 50 de ani de comunism si 20 de ani de mafiotism.
      Sau altfel spus: "Trebuie sa manance si gura ta ceva".
      De ce peste tot este aceeasi explicatie pentru un comportamentul abject.
      In Romania, nu exista atitudine civica, nu exista societate civila.
      Cei veniti din lumea civilizata ne tot spun ca de fapt la noi mentalitatea este defecta.
      Dar nu vrem sub nicio forma sa ne schimbam aceasta mentalitate.
      • 0 (2 voturi)    
        De ce platim tacerea Curtii ? (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 2:15)

        SpiritCivic [anonim] i-a raspuns lui De-ma-gogu

        Domnul Antonescu a facut o mutare inteligenta: a transmis o scrisoare publica CSM pentru ca stia ca nu poate sesiza Curtea Constitutionala lasand opinia publica sa se intrebe de ce Presedintele Romaniei sau Presedintele Senatului nu au sesizat Curtea pana prezent desi au acest drept. Aceasta scrisoare i-a prins cumva pe picior gresit pe cei doi candidati care nu s-au adresat Curtii desi, aparent, se cearta de zile bune. In plus, prin raspunsul dat de CSM, aceasta institutie se tine deoparte pe buna dreptate insa abia acum recunoastem cui s-a adresat de fapt adevarata provocare: SE VA AUTOSESIZA CURTEA CONSTITUTIONALA ?. Oare cum se poate explica D-le Presedinte Basescu aceasta tacere prelungita a Curtii Constitutionale? Cum explica Curtea insasi acesta lipsa de reactie si neamestec in conflictul Presedintie Parlament ? Unde sunt magistratii care ne-au "pricopsit" cu o Constitutie "interpretabila" ? Acum colegii lor, experti in Constitutii, desi sunt platiti din bani publici, tac chitic si se fac ca nu e treaba lor sa ne explice nimic. Sau ne vor explica ceva ? Ce ziceti D-le Presedinte, n-ar fi mai Constitutional sa ne explice "inteleptii" in Drept Constitutional cum sta treaba cu desemnarea premierului si cu medierea ? Nu de alta dar am o bunica care aspira sa devina premier, cu cine sa ia legatura ?
  • -23 (35 voturi)    
    Double standard (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:19)

    G [anonim]

    Nu, cu adevarat bun e Base, cel pe care-l divinizezi tu.

    Pt ca prin definietie, Base si baronii si mogulii lui sunt buni, iar oricine nu e de acord cu el (atentie, nu am spus "oricine e impotriva lui" ci "oricine nu e de acord cu el", lucru DIFERIT), sunt rai.

    Altfel zis, ori esti cu Base, ori esti rau. Asa-i ca asta vroiai sa demonstrezi?
    • -15 (19 voturi)    
      Dovada (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:48)

      G [anonim] i-a raspuns lui G

      Ca dovada cele 5 minusuri portocalii primite...
  • -19 (31 voturi)    
    Numai ... (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:22)

    nety [anonim]

    ... ca, dle ziarist, ceea ce numesti dta obsesie, este o incercare disperata de a atrage atentia lumii ca alunecam spre ceea ce a facut si ceasca dupa 1968. Initial a fost un ceasca aplaudat sincer (nimeni nu a adunat 100000 de mii de oameni in 1968 in piata, cand cu Cehoslovacia, au venit singuri si l-au aplaudat frenetic pe ceasca; unul de vreo 45 de ani imi spunea: "sunt in stare sa mor pentru el"). Si stim ce a urmat. Suntem pe aceiasi cale: daca basescu castiga aceste alegeri intr-un an nu vom mai avea voie sa vorbim pe strada cu voce tare. Nici voi nu veti mai scrie decat laudativ, ode si imnuri. Asta e problema, idividul are formata gena dictaturii (cum crezi ca se conduce o nava, cu capul in gura, fii sigur). Asa ca mai bine oricare altul decat basescu (nu apuca sa i se urce la cap).
    • +16 (22 voturi)    
      oare? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:48)

      obosita [anonim] i-a raspuns lui nety

      anii 2003-2004 nu sunt atat de departe in timp. va aduceti aminte cati ziaristi miscau in front? cum controla dl. nastase aproape tot ce misca in mass-media? si totusi......nu am auzit sa fie facut dictator!
      iar acum se spune orice, dar absolut orice in ziare si la tv, nimeni nu a patit nimic si spuneti ca exista dictatura asupra presei? poate aveti o perceptie deformata asupra realitatii si este trist asa!
    • +11 (17 voturi)    
      Gandeste liber (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:12)

      Credul [anonim] i-a raspuns lui nety

      Combati fara argumente. Pe ce iti bazezi rationamentul, in afara de limbajul antenutelor.
      Ai uitat cumva spre ce te indreptai pe vremea lui nastase si cum era cenzurata si amentitata toata media? Sau poate nu ai inteles pentru ca nu-ti dadea nimeni cu lingurita doar ce ai voie sa inghiti.
    • +6 (12 voturi)    
      Este opinia ta pe care nu o impartasesc! (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:34)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui nety

      Atata tmp cat 90% din presa ii este nefavorabila cum poti spune ca nu este libertate in exprimare.
      Eu pur si simplu "devoram" pana acum 3 luni televiziunile de stiri. Acum ma uit la stirile PROTv si, culmea, la Antena 3. Mi se par oricum mai profesionisti decat cei de la REalitatea. Cel putin la ei stii ca stapanul face politica si te astepti sa il sustina pe Geoana si sa dea in Basscu.
      Cei de la Realitatea isi clameaza independenta intr-un mod brutal, vulgar chiar, cand de fapt, lipsiti de profesionalismul anteneor, nu fac decat sa se faca de ras.
      Mai exista si 7 decembrie.
    • +7 (7 voturi)    
      hahaahah (Marţi, 10 noiembrie 2009, 17:00)

      Free Man [utilizator] i-a raspuns lui nety

      cred ca ai 15 anisori si habar nu ai despre ce e vorba cand vorbesti de perioada comunismului; probabil tot ce stii depsre isotrie se rezuma la ce ai vazut la mtv, si antena 3.
    • +3 (5 voturi)    
      :)) (Marţi, 10 noiembrie 2009, 17:48)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui nety

      Sigur, si nici sa ne b*shim pe strada cu zgomot, pentru ca nu-i asa, il cheama Basescu si s-ar simti "dictatorul" ofensat. Stupizi mai sunteti domnule, alta acuza in afara de dictatura mai aveti? Mai aveti habar macar ce inseamna o dictatura?
    • +1 (1 vot)    
      neadevaruri peste neadevaruri (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 10:22)

      cap limpede [anonim] i-a raspuns lui nety

      Omiti faptul ca dictatura era si inainte de Ceausescu, si inca una mai rea. Omiti faptul ca organizarea statului era una totalitara, si impusa din afara. Omiti faptul ca puterile presedintelui actual sunt INFIME comparativ cu puterile nelimitate (aparent) ale lui Ceausescu.
      Asa ca ce altceva sa spun despre postarea ta???
  • +24 (28 voturi)    
    jurnalism (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:24)

    alpha [utilizator]

    Acest "jurnalism" nascut in zodia mercenariatului arata adevarata "calitate" a presei de tip...Quality...De fapt asistam la un alt tip de otv-izare a televiziunilor de stiri de aceasta data,care azi e antibasesciana si antipdl-ista ,maine va fi antipnl-ista iar poimaine antipsd-ista,dupa cum dicteaza interesul unic:inmultirea banilor si a puterii.
    • +6 (8 voturi)    
      Nimic nou sub soare (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:58)

      Milu [anonim] i-a raspuns lui alpha

      La fel ca in celelalte activitati comerciale. Nu raman in picioare decat afacerile care castiga cel mai bine, nu cele care au cea mai buna oferta pentru cumparator. Ce daca pentru asta se aplica tactici monopoliste, ce daca preturile se umfla cu taxa de raft, cu taxa de promotie, cu taxa de deschidere si tot asa? Trebuie sa fii naiv sa crezi ca vine vreun comerciant la tine cu cea mai buna oferta special pentru tine. Acel comerciant care are marfa cea mai buna si cea mai ieftina adesea nu da doi bani pe marketing si promovare, il intereseaza doar sa-si faca treaba bine, insa acest tip de comerciant e o specie rara. Si daca in activitatile comerciale merge, de ce nu ar merge si in mass-media ?
  • +17 (23 voturi)    
    obsesia (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:26)

    trusca aurelian [anonim]

    Cred ca mai multi telespectatori observa aceasta raliere a unor indivizi in incercarea disperata de a face pe plac mogulilor. Este o adunatura destul de eterogena in esenta, cu exceptia singurului scop calauzitor - distrugerea lui basescu.
  • +18 (20 voturi)    
    Cum? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:29)

    ion [anonim]

    Cum poate face un ziarist BANI (multi ca SRS)? Numai intr-un singur fel : " Pescuind in apele tulburi ale unei tranzitii prelungite la maxim, vor sa prinda si cel mai mic peste ametit de mizeria pe care-o fac"
  • +5 (7 voturi)    
    oricine... (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:35)

    scartz [utilizator]

    oricine nu are valoare da.restul nu mai conteza ne dam si noi cu gusa
  • +13 (17 voturi)    
    Credibilitatea (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:38)

    Justin Puscasu [anonim]

    Intr-o tara normala, nimeni n-ar mai privi o emisiune cu SRS si B.C., nimeni nu le-ar mai cumpara ziarele, cunostintele le-ar inchide telefonul si rudele le-ar tranti usa in nas.
    La noi, insa, principiul "oricine e bun daca uraste pe cine urasc eu" functioneaza nu doar la nivelul mogulilor, ci si la nivelul pu...mii, a telespectatorilor indobitociti de minciuni...
    Sunt curios ce mai zice deontologul de serviciu CTP si clubul roman de presa.
  • +12 (14 voturi)    
    Valori (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:40)

    Ronin [utilizator]

    In conceptul acestor pseudo formatori de opinie singura semnificatie a acestui cuvant e aia de se refera la cash....daca se popate cat mai multi ca altfel "nu mai joci in liga superioara" si "te lasa amanta"
  • -8 (14 voturi)    
    Despre sine numai bine (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:41)

    Ciocan [anonim]

    Ciudat. Ciudat ca cineva care predica in acest articol despre adevaratele valori ale jurnalismului, despre impartialitate si capacitate de analiza obiectiva, nu mentioneaza decat o instanta a jurnalismului urat romanesc, cu 2 dintre reprezentantele ei.
    Nu se spune nimic despre jurnalismul defect de pe "celalalt mal", despre subiectivismul si indulgenta dusa la absurd in emisiuni corelare cu cele mentionate mai sus. Sa ne gandim si la "Nasul" eventual si la timidele incercari de a face talkshow-uri politice pe TVR.

    Nici nu trebuie sa mai explic de ce impresia lasata acest articol este una jalnica.
    • +12 (12 voturi)    
      Bai Hammer (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:53)

      Ronin [utilizator] i-a raspuns lui Ciocan

      Nasu e parfum pe langa astia. As indrazni sa spun ca tipu` chiar are bun simt. Despre simpatii - fiecare cu optiunea lui. Problema e bunu` simt pe care il clameaza astia de vor si ei.......
    • +6 (6 voturi)    
      Problema este ca EI (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:39)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Ciocan

      se cred justitiari! eu nu le contest opinia (ceea ce vrei tu sa faci), eu le rspect opinia numai ca ei spun nu ca aceea este opinia lor ci ca acela este adevarul.
      pe mine asta ma deranjeaza; diferenta dintre opinie si adevrul absolut (pe care il detin doar ei).
  • +8 (8 voturi)    
    oare? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:45)

    tacerea [anonim]

    Asta e tacerea despre care vorbea base. Ar trebui sa incepem sa gandim.
  • +13 (15 voturi)    
    ignoranta este cea mai buna arma... (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:45)

    adamsmith [utilizator]

    Sincer eu prefer sa nu ma uit la emisiunile politice de pe Antena si Realitatea deoarece stiu ca nu o sa aflu nimic nou si in fiecare zi parca te-ai uita la emisiune de ieri in reluare.

    Indiferent cand dau sa gasesc un anumit canal si trec accidental peste Antena si Realitatea ajung acelasi nume Basescu.

    Mie mi se pare foarte amuzant cand se spune ca am ajuns sa avem o dictatura...eu cred ca la noi este mult mai putina cenzura decat din orice tara din UE.

    Fiecare este liber sa aleaga ce doreste sa vada la TV...eu prefer Discovery, Eurosport, Animal Planet etc.
  • -11 (13 voturi)    
    Autorului: (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:46)

    elena [anonim]

    Va deranjeaza obsesia celor doua posturi pt Presedinte. Dar, dv, ca un jurnalist impartial ce presupun ca pretindeti a fi, ati fi putut sa amintiti faptul ca de un an incoace, nu exista discurs in care presedintele sa nu lanseze atacuri la adresa "mogulilor". Deci, in cele din urma, a cui este obsesia?
    • +4 (6 voturi)    
      eu as zice ca celor care urla toata ziua ca base e (Marţi, 10 noiembrie 2009, 16:33)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui elena

      de vina. ma amuza ca unii urla ca cica base a adus minerii in bucuresti. daca ajungi la asemenea informatii, oricat de cretin este basescu totusi ceilalti au o problema. poate este vorba de frica ;-)
  • +4 (6 voturi)    
    Hello! :) (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:46)

    Vercix [anonim]

    Mihnea, scrii si pe Hotnews?!? :) Bravo! Hai ca ma apuc sa citesc si articolul.
  • -9 (13 voturi)    
    Niciun cuvant (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:50)

    Yov [utilizator]

    despre faptul ca Traian Basescu isi face campanie cu ascultari DGIPI ale jurnalistilor. Daca santajul este sanctionat de legea penala, folosirea puterii coercitive in campania electorala ar trebui sa fie sanctionata imediat atat de presa cat si de alegatori. Insa niciun cuvant. Acesta, si nu faptele penale ale unor indivizi, intuneca aniversarea a 20 de ani de la Revolutie.
    • +8 (10 voturi)    
      Stai linistit! (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:42)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Yov

      Vor urla reaitatea si antenele in aceasta seara ca din gura de sarpe!!!
      Va veni Orban si se va adresa romanilor mai putin prostituatelor, drogatilor si betivilor _ adica eu nu il voi asculta - explicandu-va cum ADEVARUL suprem al presei conteaza si nu opinia jurnalistului.
  • +13 (15 voturi)    
    S-a ajuns prea departe (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:54)

    niks [anonim]

    Hotii striga hotii. De ex . ieri pe niciunul din cele 2 trusturi de presa nu s-a comentat absolut nimic legat de afirmatia lui L.Orban : Pe Basescu il voteaza tiganii, betivii si prostituatele. Ganditi-va ce s-ar fi spus daca cineva de la PDL ar fi zis ceva asemanator . Acest "politician" a jignit un mare procent din populatia Romaniei cu aceasta afirmatie .
    • -3 (3 voturi)    
      ba da, (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:42)

      elena [anonim] i-a raspuns lui niks

      la emisiunea Gabrielei Firea de ieri seara.
  • +8 (10 voturi)    
    rusine (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:59)

    zoe [anonim]

    Oricum, in special neo-comunistii de la Antena 3 sunt jegosi si infecti ! Rusine, daca stiu ce este aia ! Dar, cu siguranta nu au nici cei 7 ani de acasa !
  • +1 (7 voturi)    
    are dreptate omu' (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:00)

    n_asul [anonim]

    doar ca nu trage si concluzia . Toate astea se intampla din cauza ... culmea a lui Basescu, promotorul acestor principii . Sigura regula , nici o regula ... asta-i momentul.
  • +9 (13 voturi)    
    prestatia unor jurnalisti (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:05)

    mircea [anonim]

    Cosmin Guse,S.R.Stanescu,B.Chireac,C.Nistorescu,odata ziaristi competenti si cu simtul democratiei,fac niste jocuri in defavoarea poporului roman,sustinand,de multe ori cu inversunare,interese care nu ajuta si care sustin ca romanii sa-si plece capul in fata unora care vor ca romanii sa fie straini in propria lor tara.Minoritatile in Romania au toare drepturile pe care le au romanii si nu inteleg de ce ziaristi ca ce-i enumerati le tot plang de mila.In prostia lor candidatii la presedintie Geoana si Antonescu au preluat ideea prosteasca a unor ziaristi,reducandu-si sansele.Sper ca romanii sa sanctioneze asemenea atitudini si dupa alegeri sa nu mai auzim de acesti indivizi care nu merita sa fie numiti romani.
  • -9 (13 voturi)    
    presedintele a afundat politica in mocirla! (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:06)

    Bogdan [anonim]

    Sunt de acord cu tine, s-a ajuns prea departe. Si raspunzator pentru "tigania" de la televizor si din presa si din spatiul public, cel care da tonul este presedintele Romaniei.
    Presedintele Basescu ii face pe toti mafioti, moguli, gaozari, pasarici sau tiganci imputite. Ce pretentii sa ai de la ceilalti daca cel care trebuia sa medieze intre institutii si fortele din aceasta tara, cel care trebuia sa fie un model se preteaza la un astfel de comportament??? Reactia presei e fireasca, e ceva de genul "Ba pe-a ma-tii!!!!"
    P.S.
    Eu nu spun ca presa nu are derapaje serioase, nu spun ca nu raspunde la comenzi (traim in Romania) dar prietene, tu n-ai recunoaste nici mort ca si "idolul" tau are o parte din vina! Asta e deosebirea dintre noi si asta inseamna "impartialitate" (cauta in DEX si poate iti mai schimbi si stilul "militant" de a scrie)
    • +4 (6 voturi)    
      Asta-i o reactie fireasca? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:19)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Asa sa te ajute Dumnezeu!
      • -4 (6 voturi)    
        compari un jurnalist cu un presedinte de stat?!? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:55)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Luk

        Daca e vorba de presedinte ai anumite asteptari, atat din punctul de vedere al exprimarii, cat si al moralitatii, care nu trebuie sa fie nici macar "indoielnica". Asta e, d-aia e presedinte de tara, nu e orisicine.
        De cealalta parte jurnalistii sunt de toate felurile din pacate (de PROTV la OTV, la ...Romania Mare ...), nu avem un statut clar al ziaristului in Romania, d-aia am ajuns ca ziaristii sa se implice in campaniile electorale. D-l Maruta Nihnea ia la mishto "noul jurnalism" care-l ataca pe Basescu, dar contrapune un jurnalism care "glorifica" presedintele, deci nu e cu nimic mai bun. Echidistanta e cheia, dar, din pacate, in anumite momente reactia cea mai simpla si primitiva, recunosc, e "Ba pe-a ma-tii!".
        • +2 (2 voturi)    
          Ia stai putin! (Marţi, 10 noiembrie 2009, 22:40)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

          Niciodata, dar niciodata nu este justificata reactia "ba pe-a ma-tii". Nu fara sa ai raspunderea acestei reactii, ok?

          Ce spui tu, ce faci tu, ce crezi tu: ESTI TU!
          Te reprezinta, te caracterizeaza, te defineste. Atunci hai sa ne apucam sa ne casatorim de la 12 ani, sa furam din buzunare (si altii o fac, nu-i asa?!) si sa-i definim pe adversari "alcoolici, prostituate, tigani" (ca si nenea Orban zice la fel).

          Niciodata n-o sa-mi poata explica SRS ca a procedat asa pentru ca procedeaza si altii asa, fie ei si presedinti, senatori, deputati ori rude.

          Raspunderea e cheia nu echidistanta, bine?
          Oamenii astia fac toate gesturile astea pentru ca-si permit, pentru ca nu le face nimieni nimic, pentru ca nu raspund pentru ce fac. Olteanu sta la adapostul imunitatii parlamentare, SRS sta la adapostul dosarelor.

          Nu le mai luati apararea: noua ne-o trag, ok?
  • +3 (3 voturi)    
    Bravo! (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:07)

    CCC [anonim]

    Curaj, vad ca au navalit pe tine... Era timpul sa incepeti sa reparati stricaciunile...
  • +11 (11 voturi)    
    Ma distreaza. (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:08)

    AlinN [anonim]

    Deontologii de la Realitatea se uita la ploaie. Nu exista subiectul pentru ei.
    Antideontologii de pa Antena 3 ne vor explica ei cum de fapt asa se face meserie. Santajand.
    Niste lichele! Oamenii ar fi fraieri sa le cante in struna si sa voteze cum le susura ei.
  • +3 (5 voturi)    
    Intrebari (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:08)

    Darian [anonim]

    Cat de independent poate fi un jurnalist in al carui salariu cea mai mare pondere o au banii proveniti din reclamele unor firme detinute de oameni politici si intr-o mica pondere veniturile din vanzari?
    Poate oare critica jurnalistul, candidatul a carui campanie este cofinantata de patronul sau?
  • +6 (10 voturi)    
    Spre un gest de civism! (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:18)

    david [anonim]

    Stau adresea si ma intreb cum poti reactiona in fata unor asemenea emisiuni cu "dedicatie"? Vom sarbatori in curand primul "cincinal" media Anti-Base. Am trecut de la cincinalele lui Ceausescu la cincinalele lui Felix, Sorin Rosca, Bogdan Chiriac si Vantu. Pentru cei care lucreaza afara, supunerea presedintelui tarii tale la un asemenea linsaj mediatic are consecinte de cariera. Nu poti avea credibiltate atata timp cat vii dintr-o tara in care Romania este terfelita si batjocorita la nivel inalt de catre propri cetateni care se ocupa cu "jurnalismul". Pot insa garata ca romanii nu vor fi priviti cu respect si nu vor obtine pozitii de management mai ales in Comisia Europeana, atata timp cat acest razboi al mogulilor cu presedintii (indiferent care) nu va inceta. Ma gandesc ca romanii si indeosebi intelectualii care lucreaza in institutii publice europene ar putea, fie individual, fie in structuri organizate sa dea in judecata pentru afectarea imagii profesionale, aceste trusturi de presa. Cu niste avocati buni, i-am plimba pe acesti mercenari prin tribunale din intreaga lume, obligandu-i sa consume bani si resurse. Cum orice avocat poate usor demonstra ca prejudiciul la nivel personal se ridica la minim 100.000 euro/an, am face ceea ce nici presedintele, nici orice institutie a statului roman nu poate face in fata acestor mercenari de presa scrisa si video. Un singur proces castigat de un roman si tavalugul ar porni peste aceste trusturi de presa obligandu-le la falimet. Este in primul rand un gest de actiune civica pentru cei maltarati din tara si un gest de auto-aparare pentru romanii ale caror pozitii profesionale le sunt afectate prin atacul continuu asupra presedintelui. Eu unul stidiez problema! Daca si altii ar face la fel ar fi un inceput!
  • -8 (10 voturi)    
    santaj... (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:28)

    eugen [anonim]

    din respectiva tentativa de santaj,eu personal,inteleg ca presedintele Agentiei Nationale de Integritate detine un imprumut nedeclarat in declaratia sa de avere si interese care mai mult este contractat de la un interlop,de la un camatar!retinem,presedintele Agentiei Nationale de Integritate -imprumut nedeclarat de la camatari!
    faptul 2 -respectivii" ziaristi" il santajeaza pt a afla date despre eventuale conturi in strainatate ale unor importanti oameni politici pdl-isti,conturi pe care e normal sa le presupunem ilegale ,deoarece nu se regasesc in declaratiile lor de avere si interese!respectivii jurnalisti nu-i cer sefului ANI sa falsifice date ci doar sa le puna la dispozitie datele despre respectivele conturi!putem deduce destul de usor ca respectivii ziaristi detin informatii despre respectivele conturi ,dar nu pot proba existenta acestora ,de aici santajul!
    de aici eu personal inteleg ca respectivii ziaristi lupta in slujba adevarului,cu arme incorecte ce-i drept ,dar pt a aduce adevarul la iveala ,adevar care este tinut sub pres de ANI cu complicitatea sefului acestei agentii ,sef care este el insasi in incompatibilitate cu respectiva agentie datorita imprumutului nedeclarat!
    intrebarea mea este ce face procuratura in acest caz,si nu ma refer la santaj
    • +1 (3 voturi)    
      Crapul de la cap se-mpute (Marţi, 10 noiembrie 2009, 16:01)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui eugen

      Revin obsedant la aceeasi idee, unde sunt modelele pozitive? Cine promoveaza o astfel politica? Mira pe cineva felul in care ziaristii obtin informatii sau manipuleaza, cand ei la randul lor sunt manipulati si folositi de aceeasi politicieni si aceleasi grupuri de interese??
    • +7 (7 voturi)    
      Ai citit cum trebuie sau printre randuri? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 16:13)

      Pepi [utilizator] i-a raspuns lui eugen

      1. SRS il acuza ca pe Macovei ca are un imprumut, cand de fapt acesta a semnat in calitate de martor la efectuarea unui imprumut.
      2. Ai spus bine, „eventualele conturi” – SRS numai presupunea si-l punea pe Macovei sa investigheze.
      3. Lupta in slujba adevarului din partea lui SRS si BC? Citeste mai atent de ce voiau datele respective: „ca sa-i stranga de c...e”, sa faca santaj mai departe. Curat lupta in slujba devarului!
    • +4 (4 voturi)    
      Si restul (Marţi, 10 noiembrie 2009, 16:48)

      Neutru [anonim] i-a raspuns lui eugen

      Dar si nastase, geoana, au conturi, imobile prin S.U.A.
  • -1 (3 voturi)    
    baricade (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:30)

    doctoru [anonim]

    daca exista o parte a baricadei exista bineinteles si cealalta parte. de ce nu analizeaza nimeni servilismul, idolatria, partizanatul fatis ale celeilalte parti? prefer critica unei acceptari ca fiind axioma tot ce spun unii.
    • +2 (2 voturi)    
      De care parte a baricadei vorbesti? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 17:34)

      Pepi [utilizator] i-a raspuns lui doctoru

      Cea plina de "analize" in fiecare zi la Antene si Realitatea? Sau cea unde vezi mult mai rar, articole, dar care au in spate argumente, documente si investigatii?
  • +2 (2 voturi)    
    mare paguba! (Marţi, 10 noiembrie 2009, 17:45)

    ionel2010 [utilizator]

    daca n-o sa-i invite pe astia doi, vor invita alti ziaristi care sunt santajisti dar nu-i stim noi, veti vedea! si-si vor varsa laturile la cele 2 televiziuni de tot rahatul!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    ziaristi de doi lei (Marţi, 10 noiembrie 2009, 18:35)

    VASILE [anonim]

    aceste reptile,scursuri ale presei ,fac in acest moment mai mult rau decat a facut comunnismul de-a lungul celor 50 de ani!!!
    aceste personaje sunt niste jigodii.
    marele ziarist ursu are curaj sa dezbata acest subiect la emisiunea de la realitatea tv?
  • -2 (2 voturi)    
    bre care ai scris articoulul (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 0:19)

    bre [anonim]

    normal ca telul e sa nu mai iasa basescu, sa fim nebuni sa mai traim 5 ani sub omu asta care n-a facut nimic, ia zi ma ce a facut basescu pentru tara, eu vreau altceva, altceva mai bun, nu stiu cine, poate remus cernea, poate anonescu, da antonescu pentru ca are sanse. Hai v-am pupat.
  • +1 (1 vot)    
    cotidianul la antena 3 (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 9:14)

    laura ivancioiu [anonim]

    ai mare dreptate, mihnea.
    aceeasi logica face posibil sa apara pe antena 3 o stire despre un articol din cotidianul care il incrimina pe basescu. cand a mai vazut vreodata cotidianul asa ceva?? :)
  • +1 (1 vot)    
    mafiotii (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 9:32)

    elis [anonim]

    da cu acestea traim.Ma intreb cum de a ajuns asa de bogat srs ? dar Bogdan Chiriac?de acesta stim. dar luand in calcul recenta auditie acelor 3 la intalnirea din padure poti sa tragi concluzii repede.Acum intelegem declaratiile lui Vanghelie de la inceputul campaniei cum ca are multe "dovezi" care le v a arata la timpul lor.Timpul a sosit si mafiotii isi arata muschii.Haideti la vot sa i dam lui Basescu 50+1 din primul tur pt. ai face pe mafioti sa si inghita limba.
  • +1 (1 vot)    
    Centura (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 9:34)

    caligula [anonim]

    Unde era trimis Gusa impreuna cu Sandru in urma cu 5 ani? Pe centura politicii ! Unde sunt acum ? Pe centura ! In ce barca erau cei 2 politruci in urma cu 5 ani ? In ce barca sunt acum ?
  • +1 (1 vot)    
    Strambeanu-Firea (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 9:53)

    MickeyD [anonim]

    Tot aseara, la Stirea Zilei, Orban si Nastase se luasera de gat pe tema sondajelor. La care Firea intervine si le atrage atentia: "Domnilor, vreau sa va amintesc ca unde doi se bat al treilea castiga!"
  • -1 (1 vot)    
    janic (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 10:17)

    gigi [anonim]

    in numele "democratiei", citez pe comunistul de la Craiova, sunteti jalnici toti pdlisti. sau ma expulzati si pe mine, sau ma luati la huaaaa.??? e dreptul fiecaruia sa voteze cu cine vrea, iar aia de la tv nu fac decat sa aiba o politica, ca toate companiile din romania, din lume. iar aia de la tv nu-ti dau telefon, nu te ameninta a nu-ti primesti pensia daca nu votezi cu pdl. aia nu-ti spun cu cine sa votezi. e optiunea ta@
    Dar comunistii nu stiu de vot liber....
  • +1 (1 vot)    
    Putem avea un raspuns? (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 10:33)

    mirela [anonim]

    De ce Hotnews a scos din stirile de astazi cazul de santaj practicat de SRS si Bogdan Chiriac la adresa presedintelui ANI? Mai ales dupa ce s-a intamplat aseara la Realitatea cand JURNALISTII postului lui Vantu declarau in direct ca ei nu stiu nimic despre acest caz atunci cand Traian Ungureanu i-a intrebat in direct de ce omaora o stire?? Situatia penibila in care au fost pusi jurnalistii unui post de "actualitati" a necesitat circa 30 min de debusolada si penibil pana cand in regie s-a luat decizia de a raspunde cu un atac la persona lui Ungureanu.
  • 0 (0 voturi)    
    Antena 3 (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 13:32)

    Elena [anonim]

    Cine spunea ca Antena 3 nu ia atitudine?!!!! Tocmai la aceasta ora (13,25) sunt cativa domni (Badin...etc.) care considera ca , din convorbirea cu BC si SRS, rezulta foarte clar ca Macovei este cel care dorea sa dea informatii lui SRS si nu ca acesta il santaja pe Macovei, ca Macovei a imprumutat bani de la camatari si nu ca a semnat acel contract in calitate de martor/avocat... mare este gradina lui Dumnezeu!!!!!
    Astia ar trebui scosi de pe piata cu tv-ul lor!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana


Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri