Topul tarilor functie de consumul de alcool: R. Moldova e pe primul loc, Romania pe opt

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 12 ianuarie 2017, 13:17 Magazin

Harta consumului de alcool
Foto: vouchercloud.com
Cetatenii Republicii Moldova sunt cei mai mari bautori de alcool din lume, consumand anual fiecare echivalentul a 178 de sticle de vin, arata ultimele date statistice, citate de Daily Mail.  

Topul a fost realizat de Vouchercloud care a folosit datele Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru perioada 2010-2015 pentru a realiza o harta a consumului de alcool. 

Moldovenii ingurgiteaza anual echivalentul a 17,4 litri de alcool pur de persoana, urmati indeaproape de Belarus (17,1 litri de alcool pur) si Lituania (16,2 litri). Russia, Cehia, Ucraina, Andorra, Romania, Serbia si Australia completeaza top zece.

Topul tarilor functie de consumul anual mediu de bauturi, exprimat in litri de alcool pur (sursa voucercloud.com):



Citeste mai multe despre   






















26291 vizualizari

  • +11 (23 voturi)    
    Total fals (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:49)

    slevin_kelevra [utilizator]

    Aceasta statistica e complet irelevanta. Raportul în ce privește consumul de alcool se calculează în următorul mod: se măsoară volumul producției anuale raportat la numărul de locuitori ai țării. E cert faptul că moldovenii beau masiv, cu toate acestea însă Moldova produce mult, pentru că exportă mult, iar numărul de locuitori e mic. Deci există minciuni, minciuni acceptate și statisticile. Nu credeți tot ce citiți.
    • -7 (11 voturi)    
      pfff (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:36)

      vh [utilizator] i-a raspuns lui slevin_kelevra

      ce bine ca ne-ai luminat tu ;)
    • -2 (4 voturi)    
      stiri false de la CNN (Joi, 12 ianuarie 2017, 17:10)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui slevin_kelevra

      facute de rusi ca sa il sa iasa cum vor iei
    • +2 (4 voturi)    
      ce treab are una cu alta? (Vineri, 13 ianuarie 2017, 9:49)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui slevin_kelevra

      Alcoolul se si exporta, deci nu poti calcula producta versus populatie. Dar... exista cifre care tin de consum, in fiecare tara. De unde stii tu ca nu se calculeaza consumul si se calculeaza productia?!?

      Ce un apare in statisticile alea e auto-consumul, adica vinul si tuica facute de badea gheorghe la el in curte, si traficul cu alcool (alcoolul adus din Moldova sau Ucraina fara forme legale).

      In rest, nu vad nici un motiv sa cred ca cineva e atit de timp incit sa calculeze consumul raportindu-se la productie si nu la consum.
  • +7 (9 voturi)    
    uaaaai (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:54)

    moka [utilizator]

    fuji d-asia
    • +2 (2 voturi)    
      Cum (Joi, 12 ianuarie 2017, 21:12)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui moka

      sî măi fugî bre, dacî-s tăți turtî?
  • +2 (10 voturi)    
    ciudat clasament (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:05)

    bancher [utilizator]

    ma indoiesc ca finlandezii si englezii beau mai putin decat romanii, dimotriva, beau mult mai mult...hai sa fim seriosi, suntem departe de a fi printre cei mai betivi din lume.
    • +2 (2 voturi)    
      la tine la bloc poate (Vineri, 13 ianuarie 2017, 9:50)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Da' ia mergi pe la tara si verifica circiumile, sa vezi ce e acolo... In orasele mari, prin centru, intr-adevar, nu vezi betivani. Da' pe la periferie sau pe la tara e plin.
  • +5 (13 voturi)    
    Statistici "abdominal-intestinale" (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:33)

    UpNext [utilizator]

    Este mega-recunoscut (inclusiv de ei insisi) ca nordicii beau enorm de mult alcool tare, cu toate preturile ridicate, organizand adevarate excursii de cure alcoolice. La fel si polonezii, irlandezii, estonienii etc., dar pe acestia nu-i vad in plutonul fruntas.

    E clar ca aceasta statistica este ajustata "geo-politic", campionii viciului fiind si cele mai sarace si dispretuite natiuni - rusi, belarusi, moldoveni, romani, sarbi, ucrainieni, letoni - iar australienii si andorezii (?!???) strecurati "subtil" ca sa nu fie suspiciuni de fals grosolan, sa dea cat de cat realist acest clasament aiurea.
    • +2 (2 voturi)    
      tu ai fost pe la noi pe la tara? (Vineri, 13 ianuarie 2017, 9:53)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Mergi intr-o simbata pe la 12 noaptea pe la discotecile de la tara si vezi ce e acolo, mergi seara de seara pe la crismele de la sate sau de la periferia oraselor si vezi ce e acolo. Nu extrapola situatia de la tine din cartier ...
  • +5 (13 voturi)    
    Ha ha ha ce gluma (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:35)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Irlanda are suprematia in acest "sport" de ani buni. Absenta tarii in clasament arata neprofesionalismul sau faptul ca autorul clasamentului e un irlandez.
  • +2 (12 voturi)    
    corect (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:33)

    sanutevad [utilizator]

    Cei care contesta topul habar nu au despre ce este vorba. Nordicii beau putin pentru ca se fac praf repede, este stiut acest fapt, de aceea se si procura alcool atat de greu. Cine nu a fost acolo si nu stie sa nu mai dea pe gura aiurea. Ca ne place sau nu suntem in acest top, nu stiu daca e neaparat un lucru rau. E putin surpsinzator aranjamentul de la varf, dar in mare tarile astea sunt. Cehia este recunoscuta ca cea mai mare consumatoare de bere/cap, iar tarile ex sovietice nu mai au nevoie de vreo prezentare. Irlanda, cum zice unu tare destept mai sus, are un consum mare de bere, whiskey si atat. Sa va amintesc ca pe aici se bea tuica si vodka la micul dejun?
    • 0 (4 voturi)    
      si parerea ta conteaza, pentru ca? (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:20)

      muma_padurii [utilizator] i-a raspuns lui sanutevad

      macar te-ai uitat pe niste statistici de la WHO (le gasesti pe link-ul de la DailyMail...macar atat nu le pot reprosa) , sau vorbesti ca si ceilalti din experienta personala si ce-au auzit la o bere ?
  • +1 (5 voturi)    
    dailymail si statistica (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:17)

    muma_padurii [utilizator]

    Am mai scris mesajul asta...dar ori s-a pierdut ca a stranutat netul cand am apasat Trimite ... ori nu le-a placut celor de la Hotnews pentru ca i-am atentionat ca daca mai citesc DailyMail or sa le creasca branhii verzi ( dovedit stiintific, evident)

    ...sau s-au gandit ca nu e bine sa mentionezi mafia basarabeana.... pardon - comertul intens cu alcool din Rep. Moldova (sticlele cumparate pe piata moldoveneasca, care intra raportat la "consum" prin statistici)

    Statisticile nu au nimic - problema e cum le citesti, si combini datele ca sa nu iti iasa rezultate false...sau bombastice (iar pe datele de la WHO se vede lucrul asta - consumul combinat cu numarul de bolnavi & decese raportate asociate cu consumul de alcool, comparat cu cel al altor tari, urmarita evolutia pe ani etc ... deci informatia e acolo , dar nu poti cere asta de la un site ca Vouchercloud ).
  • +5 (9 voturi)    
    Cred ca realitatea e si mai dura (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:38)

    MrBean [utilizator]

    In Romania si alte tari din zona est europeana se produce si se consuma muuuult alcool "la negru". Nu cred ca cei care au facut statistica aveau cum se stie nivelul real al consumului de alcool in Romania - de fapt nimeni nu cred ca stie. Doar sa ne gandim cat alcool se produce si se consuma la noi la sate si nu numai - alcool tare. Sau cat alcool ilegal se produce si comercializeaza in Romania.

    Pentru cei care au ceva cu Irlanda - eu traiesc aici si da se consuma alcool, dar nimeni nu produce acasa si nu se vinde alcool produs la negru. Deci tot alcoolul consumat aici e declarat si contorizat. Si chiar asa, in toate rapoartele pe care le-am gasit - cautate tocmai sa combat pe cei ce rad de irlandezi - Romania sta peste Irland la consumul de alcool. Oare toti sa greseasca sau sa fie rau intentionati, sau manipulati?
    • +3 (3 voturi)    
      Se produce mult vin la tara pentru autoconsum (Joi, 12 ianuarie 2017, 18:58)

      LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui MrBean

      @mrBean. Ai dreptate!! la tara fiecare taran isi face butoaie intregi de vin caci au vie prorie si ala nu este contorizat, la fel si tuica, rachiu etc....Cred ca romanii sunt pe primul loc in lume.
      • +3 (3 voturi)    
        Corect (Vineri, 13 ianuarie 2017, 9:53)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui LudwigRegalistul1

        Oriunde ma duc la tara, sunt servit cu niste bautura "productie proprie". Pana si bunica-mea facea pe vremuri 5-6 damigene de vin pe an, desi nu avea decat un pic de vie in curte.
      • +1 (1 vot)    
        toata europa de est face asta (Vineri, 13 ianuarie 2017, 9:57)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui LudwigRegalistul1

        Crezi ca Moldova, belarus, Rusia nu fac la fel? E si acolo autoconsum si productie ilegala la greu.
  • +3 (3 voturi)    
    Topul (Joi, 12 ianuarie 2017, 20:45)

    Vintul [utilizator]

    Nici aici nu sintem pe primul loc? Daca nu se "spargea" URSS-ul in mai multe tari, prindeam podiumul.
    • +1 (1 vot)    
      hehe (Vineri, 13 ianuarie 2017, 9:58)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Vintul

      Fii crativ. Uite un motiv bun sa cerem unirea cu Moldova. Daca ne unim fortele cu ei, ajungem sigur in top 3.
  • -1 (3 voturi)    
    Total necredibil (Vineri, 13 ianuarie 2017, 11:13)

    MarcelP [utilizator]

    Studiul e cel putin bizar. Rezultatele, la fel. Nu spun ca romanii nu beau, e clar ca beau, dar nu cred ca suntem pe locul 8 in lume. Cand ma gandesc la englezi doar... Zicea ceva destept p'aici ca la noi se bea palinca la micul dejun: asa este. La englezi se usuca vreo 2 - 3 beri la pauza de masa, in timpul serviciului. Aia ca sa se imbete trebuie sa ingita cantitati uimitoare de alcool. Dar belgienii, care au dintre cele mai bune beri din lume?! Dar francezii, care in anumite zone nu prea beau decat vin. Deci "a se slabi" cu studiile facute pe genunchi. E adevarat ca la noi exista productie domestica de alcool, dar aia care produc acasa nu-si mai cumpara, desteptilor! Deci se contrabalanseaza situatia.
    • 0 (4 voturi)    
      un "destept" (Vineri, 13 ianuarie 2017, 11:58)

      MrBean [utilizator] i-a raspuns lui MarcelP

      Ce bine stim noi totul...
      Daca e vorba despre vreo statistica care sa ne faca mandri, si nu suntem intre primi 3, atunci sigur e gresita. Daca e vreo statistica care ne face de rusine si suntem intre primi 10, si asta sigur e gresita...

      Ce bine le stim noi pe toate dupa ureche... Noi stim. Doar am fost acolo si am masurat, am masurat cata bere beau englezii, cat vin francezi, belgieni, cata tarie beau nordici etc. Noi stim mai bine decat orice statistica realizate de orice.
      Daca nu ne avantajeaza pe noi romanii, cei mai iubiti dintre pamanteni, atunci cu siguranta e gresita. Exemple, cate vreti...

      Nu stiu de unde ni se trage, cred ca din comunism. Asta e mentalitate pur comunista - noi suntem cei mai buni, cei mai frumosi, cei mai destepti, cei mai puternici... cei mai virtuosi...
      • 0 (4 voturi)    
        Da, uneori le stim, (Vineri, 13 ianuarie 2017, 12:44)

        MarcelP [utilizator] i-a raspuns lui MrBean

        Ai fi surprins sa afli ca uneori le stim infinit mai bine ca ei. Nu stiu cu ce te ocupi, dar eu am trait intre mai multe soiuri de occidentali carora nu "li se trage de la comunism" nimic. Si crede-ma, suntem peste ei de multe ori, la multe capitole. Asta asa, oricat ar putea sa ti se para de incredibil. Noi am trecut prin niste greutati care lasa urme, dar te si calesc. In timp ce prea mult bine prosteste. Eu cel putin da, pot spune ca am fost acolo. Cat despre masurat, asa ceva nu poate masura nimeni. Se iau niste date si se face o statistica, dar datele nu sunt de cele mai multe ori precise si interpretarea e de asemenea de multe ori deficitara. Si ar trebui sa stii si tu ca geopolitca joaca un rol imens, intr-adevar, si afecteaza toate domeniile. Si ar trebui sa stii si tu ca noi, est-europenii, suntem blamati si scosi vinovati de fiecare data cand iese ceva naspa. Adu-ti aminte de campaniile electorale facute de lideri occidentali pe tema romanilor (Anglia, Franta, Olanda, Italia). Deci da, am toate motivele sa ma indoiesc de aceste "studii" si da, stiu ce vorbesc.
        • +2 (2 voturi)    
          Sindromul "nedreptatitului" (Vineri, 13 ianuarie 2017, 13:35)

          MrBean [utilizator] i-a raspuns lui MarcelP

          Da, traiesc de ceva vreme printe occidentali si da ai dreptate, noi cei care am trait in comunism am invatat anumite lucruri pe care ei nu le stiu. Dar si aceste lucruri pe care noi le-am invatat in comunism s-au dus ... uita-te la generatia nascuta dupa revolutie. Pe de alta parte, occidentalii astia stiu si ei lucruri pe care noi "ex-comunisti" nu le stim, sau nu in felul cel mai bun. Asa ca a ne crede "cei mai buni din lume" e un sindrom trist la fel ca sindromul "eternului nedreptatit / discriminat" de care suferim la greu.

          Traiesc intr-o tara care sute de ani a fost "mosia" altora dar sa sti ca au trecut (majoritatea) peste aceste sindromuri si in anii de cand sunt aici nu am auzit nici un comentariu legat de superioritatea lor ca rasa fata de est-europeni/ asiatici / africani.
          Sa ne fie rusine ca ne consideram superiori altora ... ca nu suntem, pentru simplu motiv ca nu exista o rasa superioara.
          • 0 (2 voturi)    
            Nu e vorba de complexe de superioritate (Vineri, 13 ianuarie 2017, 16:31)

            MarcelP [utilizator] i-a raspuns lui MrBean

            Am spus clar, "UNEORI". Evident ca nu suntem in general vorbind, la nivelul lor. Nu avem cum sa fim. Totusi, in UNELE domenii, in UNELE situatii suntem mai inteligenti decat ei si stim sa gasim solutii ingenioase si bune. Ce spun eu e ca nu suntem noi mai rai ca altii. Avem o problema cu furtisagul, dar asta e o apucatura deprinsa in comunism. Poate s-a inteles ca ma consider superior. Nici vorba! Insa pot spune ca ma irita extrem de tare cand suntem scosi vinovati de tot felul de minuni pentru ca ne vedem de treaba, pe unde umblam le invatam limba si ne integram fara comentarii, le facem treaba de multe ori mai bine ca ei si pe bani mai putini, in timp ce de musulmani nu se leaga pentru ca le e frica (alt motiv nu pot sa-mi imaginez). Nu am de ce sa ma rusinez si nici sa-mi torn saci de cenusa in cap: nu are de ce sa-mi fie rusine si in general nu ar trebui sa ne fie rusine, ci sa ne vedem de treaba.
  • -1 (1 vot)    
    discutabil - depinde de populatie (Vineri, 13 ianuarie 2017, 12:24)

    Toni_Romania [utilizator]

    La o tara cu doar 3,5 milioane persoane poate reiesi un numar mare de alcoolici.
  • +1 (1 vot)    
    In Ro avem si bautorii "de seara" (Vineri, 13 ianuarie 2017, 12:27)

    Toni_Romania [utilizator]

    Este o specie de alcoolici care nu lipsesc de la job, nu fac scandal, dar care beau cate un kil de vin in fiecare seara. Ei avand o ebrietate continua, difuza (alcool se elimina total in peste 24 h)
  • +1 (1 vot)    
    E PRAPAD SI IN RO (Vineri, 13 ianuarie 2017, 13:43)

    Toni_Romania [utilizator]

    http://prevalcool.alternativesociale.ro/studii-si-articole/interviu-dr-catalin-sfarti-in-ultimii-ani-s-au-inregistrat-foarte-multe-cazuri-de-tineri-intre-15-i-20-de-ani-care-au-boli-precum-hepatite-pancreatite-ciroze-provocate-de-consumul-de-alcool--43.html


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri