Cine trece primul? Politistul Marian Godina explica cine are prioritate intr-o problema de circulatie

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 17 noiembrie 2016, 18:18 Magazin

Marian Godina
Foto: Facebook / Marian Godina
Politistul Marian Godina ofera, pe pagina sa de Facebook, rezolvarea la o noua problema de circulatie semnalata de cititorii sai. "Nu stiu pe unde a fost postata poza asta, dar azi am fost asaltat cu intrebarea "care dintre cei doi trece primul?"", a scris Godina, prezentand urmatoarea imagine:



Marian Godina explica apoi cine are prioritate in situatia prezentata in imagine:

"Primul va trece auto nr. 2, deoarece ambele indicatoare rutiere au aceeasi semnificatie, cu diferenta ca la "OPRIRE" esti obligat sa opresti, in timp ce la "Cedeaza trecerea" iti poti continua deplasarea fara sa opresti pe loc, daca nu circula nimeni pe drumul prioritar.

In situatia din poza se aplica regula prioritatii de dreapta, deci 2 trece primul".




















24664 vizualizari
  • +79 (83 voturi)    
    nu e adevarat (Joi, 17 noiembrie 2016, 19:03)

    voxpopulix [utilizator]

    gresit, tariceanu are proritate
  • -13 (25 voturi)    
    Cine trece primul... (Joi, 17 noiembrie 2016, 19:14)

    Sorin Constantin [anonim]

    Polițistul Godină este un expert în organizarea circulației pe drumurile publice,de aceea la multele dileme deja existente eu mai adaug cîteva:
    -persoana care se deplasează cu(pe) o trotinetă pe trecerea de pietoni este considerată pieton sau conducătoare de vehicul?
    -persoana care folosește role,sau un skateboard și se deplasează pe o trecere de pietoni este pieton ori conducător de vehicul?
    Să vină Godină și să explice.
    • +5 (11 voturi)    
      Sa nu uitam de (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:07)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Constantin

      Tricicleta. Un copil de 3 ani pe tricicleta pe trecerea de pietoni este vehicul sau nu?
      • +1 (1 vot)    
        tricicleta poate sa fie asimilita rapid cu (Vineri, 18 noiembrie 2016, 11:39)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Bicicleta - deci ar putea sa circule cu tricicleta pe banda pentru biciclete dar numai cu mami sau tati alaturi.

        Tricicleta este un vehicul, are un conducator - copilul de trei ani - dar care circula ca o bicicleta mai mica, de obicei intandem cu parintii sau daca nu cu buni sau cu bona sau cu un alt insotitor autorizat...
    • +5 (5 voturi)    
      Vezi OUG 195/2002 art. 6 (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:10)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Constantin

      35. vehicul - sistemul mecanic care se deplaseaza pe drum, cu sau fara mijloace de autopropulsare, utilizat in mod curent pentru transportul de persoane si/sau bunuri ori pentru efectuarea de servicii sau lucrari;

      Dupa definitie, orice are roti poate fi considerat vehicul, chiar si un carucior de copil...

      Daca asa au zis parlamentarii care au aprobat OUG, asa e ...

      Asa ne trebuie, daca trimitem sa faca legi toti incompetentii cu limbarita care pacalesc o groaza de semi-analfabeti sa ii voteze.

      Legea trebuia sa fie clara, sa nu dea loc de interpretare.
      Sa mai dau un exemplu:
      Art.108
      3. nerespectarea regulilor privind manevra de
      intoarcere, mersul inapoi, schimbarea benzii de circulatie sau a directiei de mers, daca prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;

      In baza acestui articol, daca gresesti si iti avariezi DOAR PROPRIUL vehicul, esti sanctionat, pentru ca in lege nu se specifica ALT vehicul.

      E ca si cum, daca imi stric usa la apartament ca am fortat cheia in broasca, sunt amendat pentru distrugere ...
      • -1 (1 vot)    
        da, caruciorul este un vehicul (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:03)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        care un copil si are un conducator - cel care impinge caruciorul!

        Nu vad nici o problema.

        ref. art.108 - care este problema?
        Daca nu te-ai asigurat si ti-ai lovit singur masina - PROPRIUL TAU VEHICUL - inseamna ca nu esti prea bun conducator sau ca esti cam neatent si zup - esti SANCTIONAT. Este foarte clar pentru mine!

        Atunci cand inveti sa conduci, inveti cum sa circuli ca sa nu distrugi masina altora dar si a altora, si mai grav sa nu conduci astfel incat sa se produca pierderi de vieti omenesti sau vatamari corporale...

        Daca esti uituc si lasi acasa cheile de la casa sau pierzi cheile inseamna ca esti mai imprastiat.

        Amenda in primul caz nu se da pentru distrugere si pentru incapacitatea de a opera corect - punctele de penalitate sunt indicatii importante pentru companiile de asigurari - asa ca atentia marita conduce la costuri mai mici, plus ca pericolul de a faca un accident mai grav este relativ mare si de aceea te sanctioneaza.

        Amenda in cel de al doilea caz nu se acorda pentru ca se considera ca esti suficient de fraier si nu poti pune si viata altora in pericol prin faptul ca ai pierdut/ai uitat acasa cheile de la propriul apartament.

        Daca insa fortezi cheia in broasca unei usii care nu te duce la apartamentul pe care il ai in posesie...
        • 0 (0 voturi)    
          E neconstitutional sa fiu amendat (Vineri, 18 noiembrie 2016, 17:59)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Daca lovesc ALT vehicul si produc pagube, pot face amiabila cu celalalt sofer si imi repar pe cheltuiala proprie masina, cu autorizatie de reparatie de la asigurator.

          Daca ma lovesc ca prostu' de un stalp, n-am cu cine sa fac amiabila si, ca sa-mi pot repara masina, TREBUIE sa merg la Politie, sa declar accidentul pentru a primi autorizatia de reparatie, iar acolo ma amendeaza !!!

          Pe RCA-ul meu nu pot primi autorizatie de reparatie de la asigurator, iar cu stalpul nu pot face amiabila...

          Cum spuneam mai sus, avem niste legi facute (pe ici, pe colo) cu picioarele...
        • 0 (0 voturi)    
          E neconsitutional pentru ca sunt discriminat (Vineri, 18 noiembrie 2016, 18:00)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Lovesc alt vehicul, scap fara amenda, lovesc un stalp sau o bordura, ma amendeaza...
      • 0 (0 voturi)    
        de (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:35)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        cand caruciorul este sistem mecanic care...?
    • 0 (0 voturi)    
      nu sunt godica dar raspund (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:11)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Constantin

      1. trotineta este un vehicul si esti considerat conducator de vehicul dar esti acceptat pe trecerea pe pietoni asa cum si o caruta poate sa treaca pe o trecere de pietoni sau asa cum ciobanul Becali ar putea sa treaca cu turma sa de oi pe trecerea de pietoni,

      2. pe role sau pe skateboard tot aia este - te deplasezi folosind forta proprie - nu esti pieton, dar poti sa fii asimilat acestei categori.

      Nu cred ca se poate crea o lege care sa fie in acord maxim cu toate modificarile tehnologice care apar in viata reala. Important este sa stii sa compari diferite situatii si sa trage concluzii.

      Mai este important ca la un examen situatiile care pot sa fie controversate sa nu exceada normalitatii si firescului - examinarea pentru carnetul de conducere nu trebuie sa fie un test de mers pe luna sau un GRE.
      • 0 (0 voturi)    
        Iar caruciorul pt invalizi (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 9:54)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Scaunul cu rotile - trebuie sa mearga pe banda 1.
  • +5 (25 voturi)    
    Incredibil...!!! (Joi, 17 noiembrie 2016, 19:34)

    Wan Ted [utilizator]

    Probabil că cei care au nelămuriri de genul ăsta au luat carnetul la Pitești :)
    Mi se pare halucinant de-a dreptul că există persoane care au permis, conduc pe drumurile patriei și au asemenea dileme de genul speței de mai sus. Respectivii/ele ar trebui să-și arunce permisul de conducere la gunoi și să mai facă școala de șoferi încă o dată, de data asta pe bune (de preferat nu la Pitești :))
    • +6 (8 voturi)    
      Dacă ai permis de peste 10 ani (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:24)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Wan Ted

      fă niște chestionare și ai să vezi că nu depășești 15 puncte :)

      Problema din articol este des întâlnită printre șoferii români, unii au impresia că indicatorul Stop ar fi mai ”sever” decât Cedează Trecerea. În realitate, ambele indică pierderea priorității, numai că Stop indică și lipsa de vizibilitate, de asta trebuie să oprești.

      În Anglia o astfel de intersecție de-obicei n-are deloc indicatoare, iar regula este că nimeni n-are prioritate. Și big surprise, nu au loc niciodată accidente :)
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:22)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Cum sa n-aiba nimeni prioritate? Daca nu sunt indicatoare se aplica prioritate de dreapta.
        • 0 (2 voturi)    
          În Anglia? (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:48)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Se aplică prioritate de dreapta în sensurile giratorii, de exemplu. Dar nu în astfel de intersecții.
    • +4 (6 voturi)    
      Dacă ai permis de peste 10 ani (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:58)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Wan Ted

      fă niște chestionare și ai să vezi că nu depășești 15 puncte :)

      Problema din articol este des întâlnită printre șoferii români, unii au impresia că indicatorul Stop ar fi mai ”sever” decât Cedează Trecerea. În realitate, ambele indică pierderea priorității, numai că Stop indică și lipsa de vizibilitate, de asta trebuie să oprești.

      În Anglia o astfel de intersecție de-obicei n-are deloc indicatoare, iar regula este că nimeni n-are prioritate. Și big surprise, nu au loc niciodată accidente :)
      • +1 (1 vot)    
        raspunsul Dvs. (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:24)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        vine dintr-o alta lume...
        Ma scuzati!

        Aici in Bucuresti se claxoneaza asa ca fie mai amuzant nu ca ar trebui musai si nu te opresti din claxonat pentru ca iti place de ceea ce vezi ca trece pe langa masina ta si atunci continui sa faci mult zgomot...

        Dar gandind pozitiv cred ca vine vremea unor schimbari si in UK - ne omogenizam cu totii, daca nu in spre mai bine atunci spre mai rau...
    • -1 (7 voturi)    
      eu am o dilema.. (Vineri, 18 noiembrie 2016, 10:28)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Wan Ted

      cum e posibil sa circul pe drum cu prioritate si totusi sa fiu obligat sa opresc inainte sa intru in intersectie? indicatorul STOP are sens atunci cand intri dintr-un unghi dificil sau pe un drum intens circulat si nu ai prioritate.
      daca tot inventam probleme, hai sa-i punem semafor doar aluia care are prioritate. ce faci daca trebuie sa cedezi si celalalte e oprit la semafor (rosu)? nu-i vezi semaforul, deci nu stii cand porneste, deci nu poti sa intri in intersectie. inutilitati...
      • +3 (5 voturi)    
        esti intr-o confuzie maxima/ mai radem??? (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:15)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Intersectia este semaforizata sau NU.
        Daca nu este semaforizata apar semnele de circulatie cu stop sau cedeaza trecerea si evident drum cu prioritate ca sa stie bolovanul care circula pe acel drum ca are prioritate...

        Ceea ce ai scris nu are sens decat asa ca sa mai radem un pic... Multumesc!
        • +3 (3 voturi)    
          evident? (Vineri, 18 noiembrie 2016, 16:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          unde este indicatorul de drum cu prioritate in exemplul din articol?.. practic, soferul 2 trebuie sa se uite ce indicator are soferul 1, altfel nu are cum sa stie ca se aplica prioritate de dreapta.
  • -11 (31 voturi)    
    Doar in Romania (Joi, 17 noiembrie 2016, 19:52)

    mariocotan [utilizator]

    gasesti asa intrebari tampite teoretic ca practic sa ne esplice D-nul Godina situatia reala unde exista real aceasta intersectie la noi in tara sau in lumea reala...si in aceasta situatie te contrazic D-nule daca cele 2 masini ajung exact in acelasi timp bineanteles ca prima trece aia cu cedeaza trecerea ca cealalata cu stop inseamna STOP deci trebuie sa opreasca roata PUNCT.Deci tu stop opresti FREEZ in limbaj politienesc instead of just say don't move.deci daca tu ai STOP OPRESTI si celalalt cu cedeaza trecerea trece ca nu trebuie sa opreasca roata trebuie doar sa incetineasca!
    • -3 (9 voturi)    
      GODINA LA RECICLARE! (Joi, 17 noiembrie 2016, 20:47)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui mariocotan

      Asta dirijeaza circulatia?
      O intersectie asemanatoare str. Foisorului cu str. Zizin.
      Nu sunt sigur daca pe Foisorului in sensul spre Mihai Bravu, este cedeaza sau oprire.
      In rest, militianu' tot militian!
    • +4 (12 voturi)    
      Corect (Joi, 17 noiembrie 2016, 20:54)

      schimbu3 [utilizator] i-a raspuns lui mariocotan

      Intotdeauna relatia intre drumuri semnalizate ce se intersecteaza este prioritar/nonprioritar, niciodata nu sunt de aceeasi speta, iar regula prioritatii de dreapta exista pentru drumuri nesemnalizate, deci situatia aceea este imposibil de gasit decat in imaginatia desteptilor care vor sa gaseasca neaparat o bresa in legislatie...
      • -1 (3 voturi)    
        Zici tu... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 8:38)

        JUNIOR [utilizator] i-a raspuns lui schimbu3

        Eu cred ca nici nu ai permis ! Situatii de astea exista in toate orasele !
        • 0 (2 voturi)    
          poti sa indici una de la tine (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:18)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui JUNIOR

          din oras???

          Hai ca ma ajuta google maps oriunde esti!
          Merci!

          Cred ca mai debraba este o poezie de examen dusa in extrem - unii politisti vor sa arate cum se invarte pamantul si creaza probleme care depasesc firescu si nu prea se regasesc in realitate.
          • +1 (1 vot)    
            exemplu Targu Mures (Vineri, 18 noiembrie 2016, 16:23)

            was [utilizator] i-a raspuns lui ..13

            https://www.google.com/maps/place/T%C3%A2rgu+Mure%C8%99,+Romania/@46.5570167,24.5644167,201m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x474bb64a553e9177:0xb1573a839869d90d!8m2!3d46.5385862!4d24.5514392

            Drumul prioritar este vazut dinspre dreapta la stanga: Str. Margaretelor, treci pe pod peste canal si continua drumul prioritar pe Aleea Carpati. Sunt doua exempe pe ambele capete ale podului, la una cu doua stop-uri, la celalalt un stop si una cedeaza trecerea.
    • +1 (7 voturi)    
      politist (Joi, 17 noiembrie 2016, 20:59)

      Ovidiu555 [anonim] i-a raspuns lui mariocotan

      Păi politistul tocmai a explicat ca nu e asa. Că de plecat, pleaca primul vehiculul 2, deci tocmai cel care are STOP!!! Eu așa înțeleg.
      • 0 (2 voturi)    
        nu ai citit tot (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:19)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu555

        sau ai citit ceea ce ai vrut tu sa citesti!
        Spor!
    • +2 (8 voturi)    
      d-aia merg lucrurile prost in tara asta. (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:14)

      guuuu [utilizator] i-a raspuns lui mariocotan

      iar dvs de meserie sunteti: ... ?
    • +4 (16 voturi)    
      Godina are dreptate (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:20)

      Barthales [utilizator] i-a raspuns lui mariocotan

      Semnul Stop ii spune autovehiculului 2 ca trebuie sa oprească si sa acorde prioritate tuturor celor care au prioritate in fata lui. Semnul Cedeaza trecerea ii spune autovehiculului 1 ca poate sa-si continue deplasarea NUMAI DACA in intersectie nu exista un autovehicul caruia sa-i acorde prioritate. Avand in vedere ca ne aflam intr-o situatie de egalitate de prioritate, se aplica regula prioritatii de dreapta, iar autovehiculul 1 NU isi poate continua deplasarea, asa cum eronat ai afirmat tu.
    • +4 (12 voturi)    
      Asta după reguli inventate de tine :) (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:26)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui mariocotan

      Ar trebui să dai sala din nou
    • +3 (5 voturi)    
      Gresit. Exista si in realitate (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:42)

      rpd [utilizator] i-a raspuns lui mariocotan

      Uite numai un exemplu:
      Galati, intersectia dintre strada Nicolae Balcescu si strada Garii https://www.google.com/maps/@45.4436372,28.0514432,3a,75y,72.35h,89.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1szPfVue8ffAf-n11Y1gpBfg!2e0!7i13312!8i6656.
      Cat despre "sau in lumea reala", ia orice intersectie mai mica din orasele din Canada si o sa vezi ca au stop pe toate strazile de acces in intersectie. Toata lumea are stop in acele intersectii.
      • -1 (1 vot)    
        uite ca nu este asa! (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:29)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui rpd

        Amandoua strazile au stop!
        si suplimentar - ceea ce in desenul din articol lipseste - exista indicat drumul cu prioritate pentru celelalte strazi.
        Hai ma lasi!

        Asa ca revin!
        ESte o TAMPENIE de problema pentru TEST!
        Out!
    • +2 (2 voturi)    
      Situatia reala (Vineri, 18 noiembrie 2016, 9:21)

      adimarian [utilizator] i-a raspuns lui mariocotan

      Iti dau eu un exemplu:
      https://goo.gl/maps/2jYPYXQSUp42
      https://goo.gl/maps/tkuf5h8oEAA2
      • 0 (2 voturi)    
        da - este o situatie reala (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:39)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui adimarian

        Am incercat sa gasesc o explicatie de ce asa au fost puse indicatoarele...

        Nu am gasit explicatie - mergea bine mersi in loc de STOP indicatorul de CEDEAZA Trecerea!\

        Probabil ca asa a gandit un politist coleg cu Godina cand a instalat indicatoarele in Brasov-

        fluxul principal este pe artera indicata prin drum cu prioritate si mai exista un flux mai tare decat cel de pe straduta care vine din deal si are indicatorul STOP...

        Oricum problema - test este gresita.
        Lipseste indicatorul cu drum cu prioritate.

        In realitate raspunsul oferit de Godina - excelent raspuns teoretic - nu se verifica in practica In practica vehiculele intra mai rapid in intersectie de pe drumul cu cedeaza!
        • 0 (0 voturi)    
          S-a pus asa... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 16:27)

          McChicken [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          ... pentru ca venind din deal nu ai vizibilitate decat cand intri in intersectie. Asa prevede legea, sa se puna Stop daca nu ai vizibilitate.

          In practica, daca vehiculele care au Cedeaza intra mai repede in intersectie, sa opreasca dracului daca nu au prioritate.
  • +7 (17 voturi)    
    Eu dau prioritate la toti (Joi, 17 noiembrie 2016, 20:38)

    Heruvim [utilizator]

    Nu am scheme gen "ba boule nu vezi ca am prioritate?". Daca vad ca vita intra/vrea sa treaca opresc calm si o las. Poti sa te pui cu vacile? Iti sifoneaza tabla de pomana.
    • 0 (4 voturi)    
      da, dar mai este o problema... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:41)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      CEl/cea din spatele tau care stie/vede ce faci tu???
      Poate sa te sifoneze si la spate - dar poate este mai placut asa - ma scuzati!
      • +2 (2 voturi)    
        Mai al 13-lea (Vineri, 18 noiembrie 2016, 14:52)

        Ponta [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Cea/cel din spate care nu vede inseamna ca nu pastreaza distanta, deci tot incadrata / incadrat ca si vita / bou va fi. Oricum fac parte din aceeasi familie.
  • -3 (19 voturi)    
    Doi are prioritate ? (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:08)

    adrian88000 [utilizator]

    Deci doi ignora indicatorul STOP, nu opreste, si merge mai departe. Pai atunci sa scoata indicatorul STOP. Ce rost mai are sa fie pus acolo ? E suficient CEDEAZA trecerea pentru unu. Suficient si clar.
  • +1 (11 voturi)    
    Ref situatie (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:42)

    Klaus1000 [utilizator]

    Eu spun ca e interpretabila intr-o intersectie cu semne de circulatie/ semafor nu se aplica regula prioritatii de dreapta. Daca avea stop pe ambele drumuri as fi inteles rationamentul dar asa nu.
  • +6 (6 voturi)    
    Stop la intersectie (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:48)

    Trojan.H [utilizator]

    Indicatorul Oprire este instalat pe drumul public FARA PRIORITATE, la intersectia acestuia cu un drum public PRIORITAR, cand vizibilitatea este redusa. Conducatorul de vehicul care intalneste acest indicator este OBLIGAT sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, fara a depasi coltul intersectiei, si SA ACORDE PRIORITATE tuturor vehiculelor care circula pe drumul prioritar.
    • +1 (3 voturi)    
      pentru Trojan (Vineri, 18 noiembrie 2016, 9:05)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Deci cine pleaca primul ?Cine are prioritate ?
      2 sau 1 ?
  • -1 (15 voturi)    
    Politistul... tot politist (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:57)

    mprodanus [utilizator]

    Ne-a descurcat, de ne-a lasat tot incurcati.
    Cititi cu atentie "lamurirea" si veti intelege ce vreau sa zic.
  • +7 (17 voturi)    
    Pe bune? (Joi, 17 noiembrie 2016, 21:59)

    salcidon [utilizator]

    Cum poate in cazul de fata vehicolul 2 sa vada ce semn are vehicolul 1? 2 vede ca are stop si sta fara sa miste cedand trecerea la orice alta masina...1 sta cat sta ca are si el cedeaza trecerea dar daca vede ca 2 nu trece, si NU VA TRECE 2 ca are STOP, va trece 1.
    Mi s-a intamplat de nenumarate ori in intersectii eu fiind 1 in cazul de fata sa ne poftim pe rand sa intram in intersectie...si de fiecare data 2 nu intra pt ca are stop si ii e frica sa o faca...in final trec eu care sunt 1 si aia e...
    • +6 (8 voturi)    
      pentru salcidon (Vineri, 18 noiembrie 2016, 9:08)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui salcidon

      Sunt de acord cu tine.Cred ca Godina ne testeaza pe toti dandu-ne un raspuns incorect. Vrea sa vada daca
      cadem in plasa sau nu.
    • +3 (5 voturi)    
      salcidon (Vineri, 18 noiembrie 2016, 10:43)

      Sasul70 [utilizator] i-a raspuns lui salcidon

      tu ai raspunsul corect si nu Godina. prioritatea de dreapta se aplica unde nu exista semn, ori aici exista. plus nu se stie daca soferii isi pot vedea reciproc semnele. Totusi situatia prezentata poate fi reala, daca se considera cele doua strazi fara semn facand parte dintr-un drum cu prioritate. Solutia corecta ar fi: nimeni nu are prioritate si se circula la mica intelegere ptr. a depasi un blocaj. exact acelasi lucru se intampla la intersectarea a 2 drumuri cu prioritate cand apar 3 masini din 3 directii. urmeaza un blocaj scurt, dupa care unul dintre soferi trebuie sa dea semn altuia din stanga lui ca poate trece. altfel ii apuca pe toti alegerile parlamentare din 2020 in intersectie.
      • +2 (2 voturi)    
        Serios? (Vineri, 18 noiembrie 2016, 16:32)

        McChicken [utilizator] i-a raspuns lui Sasul70

        Daca ai indicatoare nu se mai aplica prioritatea de dreapta? Serios?
        Si daca esti pe un drum cu prioritate care vireaza la dreapta, dar tu vrei sa mergi inainte, nu dai prioritate de dreapta celor care vin cu aceeasi prioritate ca si tine? Ce fel de prioritate le dai, ca sigur trebuie s-o faci, altfel ai sa omori pe cineva intr-o zi.
    • +1 (1 vot)    
      De asta au forme diferite (Vineri, 18 noiembrie 2016, 11:37)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui salcidon

      Exact de asta indicatoarele Stop, Cedează Trecerea și Drum cu Prioritate au formele pe care le au. Pentru ca și ceilalți șoferi să știe ce indicator ai tu.
      • +1 (1 vot)    
        harald (Vineri, 18 noiembrie 2016, 11:40)

        salcidon [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        ai auzit de copaci, stalpi sau alte prostii care blocheaza posibilitatea de a vedea ce semn are cealalta masina?
        • 0 (2 voturi)    
          De-acum bați câmpii (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:02)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui salcidon

          Fă sesizare la primărie pentru copaci și stâlpi
  • +7 (15 voturi)    
    eroare... (Joi, 17 noiembrie 2016, 22:31)

    GabrielConstantin3 [anonim]

    Si eu sunt de parere ca cel care are STOP nu va trece nici mort vazand un alt autovehicul intersectandu-se cu sensul lui de mers. Sincer am permis de 22 de ani si nu am intalnit o asemenea intersectie, este un nonsens: ori ambele strazi au aceeasi categorie si se aplica prioritatea de dreapta, ori una e prioritara!!
    • -4 (12 voturi)    
      Ai circulat degeaba 22 de ani (Joi, 17 noiembrie 2016, 23:18)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui GabrielConstantin3

      Daca vehiculul 2 nu are vizibilitate, are semnul STOP, chiar daca trebuie sa acorde doar prioritate.
      Mai ales daca prioritatea este pe drumul din stanga catre sus (acolo unde nu sunt indicatoare).
      • 0 (4 voturi)    
        Hai sa vedem ce se intampla la tamponare... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 15:15)

        GabrielConstantin3 [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Si de ce am circulat degeaba nenea Ritzi Pitzi? N-am avut niciun accident, nu am avut permisul suspendat niciodata si conduc anual 40-50.000 km. Amenzi doar la radar. Noi discutam exact pe schita prezentata de politist. Eu daca as fi la semnul cedeaza trecerea as intra primul si daca m-ar lovi cel care are STOP l-as invita pe dl Godina sa rezolve tamponarea si sa ma scoata pe mine vinovat!! Nu intamplator am fost si eu politist si am rezolvat sute de tamponari fara contestatii!
        • -1 (3 voturi)    
          Nooo (Vineri, 18 noiembrie 2016, 16:37)

          McChicken [utilizator] i-a raspuns lui GabrielConstantin3

          Stimabile, sper ca glumiti. Nu cred ca ati fost politist. Sau erau alte legi pe vremea aia. Altfel e nasol.
          • 0 (2 voturi)    
            zi zau!! (Vineri, 18 noiembrie 2016, 19:36)

            GabrielConstantin3 [anonim] i-a raspuns lui McChicken

            Erau alte legi din 2004 s-a mai schimbat cate ceva, dar in mare pe prioritate si indicatoare nu s-au schimbat lucrurile decat la sensul giratoriu! Deci stimabile , eu sustin ca este gresit sa sistematizezi o intersectie ca cea din figura in felul acesta si daca totusi se intampla, strict pe desenul de sus cu ambii avand vizibilitate, sigur nr.1 vazand ca nr 2 a oprit si are indicatorul STOP , va trece primul. Si in caz de tamponare cu contestatie in instanta, judecatorul nu va da dreptate numarului 2 pentru ca intr-o intersectie prevazuta cu indicatoare nu are intaietate prioritatea de dreapta ci semnificatia indicatoarelor.
            • +1 (1 vot)    
              Zic zau (Vineri, 18 noiembrie 2016, 22:40)

              McChicken [utilizator] i-a raspuns lui GabrielConstantin3

              OUG Art. 59 alin. (3) In intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate, regula prioritatii de dreapta se respecta numai in cazul in care doua vehicule urmeaza sa se intalneasca, fiecare intrand in intersectie de pe un drum semnalizat cu un indicator avand aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii.

              Regulament Art. 129

              (1) Vehiculul care circula pe un drum public pe care este instalat unul din indicatoarele avand semnificatia: "Drum cu prioritate", "Intersectie cu un drum fara prioritate" sau "Prioritate fata de circulatia din sens invers", are prioritate de trecere.
              (2) Cand doua vehicule urmeaza sa se intalneasca intr-o intersectie dirijata prin indicatoare, venind de pe doua drumuri publice unde sunt instalate indicatoare cu aceeasi semnificatie, vehiculul care vine din dreapta are prioritate.

              Eu zic asa: Daca niciunul n-are indicator care sa ii confere prioritate, atunci indicatoarele semnifica pierderea prioritatii pentru amandoi. Mai departe se da "de dreapta". Nu exista nicaieri vreun articol care sa spuna ca "Cedeaza trecerea" este prioritar fata de "Oprire".
    • 0 (4 voturi)    
      22 (Vineri, 18 noiembrie 2016, 14:50)

      Lukis [utilizator] i-a raspuns lui GabrielConstantin3

      Intamplator sau nu, am tot 22 de ani de condus. Consider ca in imaginea postata de dl. Godina primul va trece 1. Semnul Stop te obliga sa patrunzi in intersectie DUPA ce te asiguri si DUPA ce TOATE vehiculele parasesc intersectia. Gandirea mea este identica cu cea a lui GabrielConstantin3.
      Cineva specifica situatia in care 2 opreste se asigura si patrunde, nevazandu-l pe 1. Ori chiar nu-l vede pe 1 (e departe) ori nu se asigura bine. Daca 2 nu-l vede pe 1 si e departe si intra in intersectie, 1 se apropie de o intersectie in care patrunde un vehicul (2) si va ceda trecerea.
      Un alt respondent de aici a publicat 2 imagini reale dintr-o intersectie din Brasov. Cazul respectiv difera radical fata de situatia d-lui Godina datorita faptului ca sub semnul Cedeaza trecerea se specifica drumul cu prioritate si 1 va ceda prioritate DOAR vehiculelor aflate pe drumul cu prioritate. Gresesc d-le Godina?
      • -1 (3 voturi)    
        foarte corecte explicatiile tale.. (Vineri, 18 noiembrie 2016, 15:44)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Lukis

        ..cedeaza 1 doar daca sub cedeaza e precizata portiunea de drup ep care se afla 2..altfel, nu!
        • 0 (2 voturi)    
          Foarte corecte... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 16:39)

          McChicken [utilizator] i-a raspuns lui akillies

          Ce nu e corect e ca sunteti atat de multi...
  • +9 (11 voturi)    
    stupid (Vineri, 18 noiembrie 2016, 2:52)

    getmyextip [utilizator]

    Intrebarea este stupida in primul rand deoarece in lumea reala nu are sens sa existe combinatia acestor semne intr-o intersectie.
    Probabil ca in Romania (tara absurdului) exista pe undeva asa ceva, desi eu sincer nu am vazut niciodata in 12 ani de cand conduc aceasta situatie.
    Un semn care anuleaza prioritatea (stop, cedeaza) exista intotdeauna in antiteza cu un altul care ofera prioritatea celeilalte strazi, sau cum este la noi de cele mai multe ori, nu exista niciun semn, ceea ce e confuzant desi celalalt sofer are stop sau cedeaza.
    Deci intrebarea si aceasta discutie nu prea are sens, in opinia mea.
    • -1 (3 voturi)    
      s-o crezi tu (Vineri, 18 noiembrie 2016, 10:29)

      calinutz2009 [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

      .. sa vezi tu ce intersectii "mandre" avem aici la Clooj, cu 4 (patru) semne de cedeaza trecerea... noaptea mintii... trece cine are un pic mai mare tupeu :)
      • +2 (2 voturi)    
        numeste intersectia... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:45)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui calinutz2009

        este frumos sa mai razi de Politia Rutiera - serialul se poate numi

        Cu ce vraji mai face Godina si colegii? parafrazez serialul Ce vraji mai face Samantha? - daca stiti la ce ma refer)
        • +2 (2 voturi)    
          Cluj (Vineri, 18 noiembrie 2016, 14:38)

          Lukis [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          In cluj avem FOARTE multe intersectii cu 4 "Cedeaza trecerea". In acest caz se aplica prioritatea de dreapta (este scopul pentru care au fost amplasate).
      • +2 (2 voturi)    
        4 cedeaza trecerea = (Vineri, 18 noiembrie 2016, 15:43)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui calinutz2009

        = 4 drumuri cu acelasi grad de prioritate si se aplica regula prioritatii de dreapta!
    • +1 (1 vot)    
      bun comentariul... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:48)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

      Uite exista lucruri stupide, dupa ce am verificat,

      situatia reala din aria lui Godina - https://goo.gl/maps/2jYPYXQSUp42
  • +3 (3 voturi)    
    O invitatie la accident (Vineri, 18 noiembrie 2016, 9:48)

    strutul [utilizator]

    Toate semnele de circulatie sunt puse dupa ce au trecut prin comisia de sistematizare (din care fac parte si politisti).
    In lumea reala acest caz nu ar trebui sa existe: induce confuzie, nu ofera claritate.

    Ex: masina 2 ajunge in intersectie, face stop, vrea sa plece. Atunci se apropie masina 1, care doar incetineste. Cum isi da seama masina 2 ca se aplica regula "de dreapta" Se uita vede semnul stop, apoi verifica forma semnului pt masina (vede triunghiul si isi da seama ca masina 1 are cedeaza trecerea, si atunci se aplica regula "de dreapta") Cam complicat. Tineti cont esti trafic, poti fi usor neatent, unii sunt mai ageri, altii nu, etc).
    Concluzia: comisia de sistematizare trebuie sa fie atenta cum pune semnele.
    O alta aberatie perpetuata: trecerile de pietoni in "buza" intersectiei: o provocare pentru orice sofer - atentie la pietoni, stanga-dreapta, la semne de circulatie (uneori doar dreapta, sic), la celalte masini (stanga-dreapta).
    O invitatie la accident!
    • +1 (1 vot)    
      subscriu.. (Vineri, 18 noiembrie 2016, 15:41)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui strutul

      ..foarte buna observatia cu trecerile pietonale puse aiurea in buza intersectiei.. cu semnele puse aiurea, si cu lipsa agerimii soferilor...sau ignorarea totala a semnelor de circulatie..
  • +3 (3 voturi)    
    Politistul Marian Godina (Vineri, 18 noiembrie 2016, 9:52)

    strutul [utilizator]

    Politistul Marian Godina in loc sa previna (adica sa gaseasca solutii, ca aceste probleme sa nu fie in viata reala), ne da lectii: dupa principiul soferul e de vina.
    • 0 (0 voturi)    
      Cam ce? (Vineri, 18 noiembrie 2016, 15:26)

      Tore [utilizator] i-a raspuns lui strutul

      Ce ar trebui sa previna? Ce fel de probleme pune aceasta situatie? Pentru cineva care stie regulile de circulatie asa cum ar trebui inainte sa se suie la volan, treaba e foarte clara.
      Probabil dl. Godina ar trebui sa previna accesul la cheile masinii pentru toti care cred ca "stiu" sa conduca, dar cand ajung intr-o intersectie nu stiu pe unde sa o apuce.
  • +10 (12 voturi)    
    prioritate (Vineri, 18 noiembrie 2016, 10:22)

    gb8924 [utilizator]

    Intrebarea este de unde stie un sofer ce semn are celalalt? Nu se poate organiza o intersectie pe ideea ca soferul trage cu ochiul printre stalpi, pomi si panouri publicitare ca sa vada ce indicatoare au celalalte strazi din intersectie. Singurul lucru sigur pentru fiecare din cei doi este ca nu are prioritate....Deci stau amandoi si se privesc in ochi (sau se-njura, dupa dispozitie)
  • -1 (3 voturi)    
    ... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 13:07)

    a.nonim [utilizator]

    Mai exista si regula: "nu au prioritate de trecere ... vehiculele care se pun in miscare sau care ies din curte, garaj, gang fata de vehiculele care circula pe drumul public, indiferent de directia de deplasare ...".
    Cel care are "Stop" e obligat sa opreasca, deci urmeaza sa se puna in miscare. Regula spune "Vehiculele care se pun in miscare SAU ...", deci nu e obligatoriu sa iasa din gang sau sa fie stationate.
    In loc sa "rezolve" astfel de situatii, politia ar trebui sa le previna, semnalizarea trebuie sa clarifice nu sa aiba rol de puzzle.
    • 0 (0 voturi)    
      Interpretare tipic românească :) (Vineri, 18 noiembrie 2016, 15:08)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Regula despre care spui tu se aplică vehiculelor care abia urmează să se încadreze în trafic. Când ești parcat pe marginea străzii nu ești încadrat în trafic, dar când ești oprit la Stop ești oprit doar fiindcă așa cer regulile. Încadrat în trafic ești, indicatorul Stop e pentru vehiculele încadrate deja în trafic.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e nici un puzzle (Vineri, 18 noiembrie 2016, 15:23)

      Tore [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Daca nu ai habar si interpretezi "ce mai stii din auzite" probabil ca e un fel de puzzle.
      Realitatea e alta. masina care se opreste la stop nu "se pune in miscare". Vehiculele care se pun in miscare sunt cele care au fost anterior oprite voluntar, nu au nici o legatura cu oprirea impusa de regulile de circulatie.
      Stop si cedeaza sunt instalate pe drumuri care au acelasi grad de prioritate! Pricepeti asta sau mai bine nu va mai urcati la volan.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 17:07)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Tore

        Eu spun ca este neclara, nu ca este incorecta. Nu am gasit nicaieri in lege o definitie a "punerii in miscare". Oprirea voluntara este definita explicit, dar punerea in miscare nu. Iar cand ceva nu e specificat explicit intr-o lege se aplica regulile si definitiile limbii romane. Cand e vorba de o lege, nu exista definitii implicite, nici "se invata la scoala". Daca ma insel, si exista totusi o astfel de definitie, te rog sa ne spui unde este poate fi gasita.
        Punctul meu de vedere e ca daca o semnalizare (sau o regula) nu poate fi inteleasa intr-o fractiune de secunda (atat ai la dispozitie intr-o situatie reala) de catre marea majoritate, nu este buna.
        • 0 (0 voturi)    
          Pai tocmai, ca nu e nimic neclar (Vineri, 18 noiembrie 2016, 17:56)

          Tore [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Chiar daca "STOP" te obliga sa opresti, are aceeasi insemnatate ca si "Cedeaza" si anume ca te afli pe un drum fara prioritate. Daca vii de pe drumul cu "Cedeaza" tot trebuie sa dai prioritate celuilalt, chiar daca celalalt trebuie sa opreasca.
          Faptul ca celalalt opreste nu inseamna ca isi pune apoi vehicolul in miscare, cineva a dar mai sus definitia, se gaseste in codul rutier. Masina o pui in miscare cand te sui in ea si pleci, nu de fiecare data cand opresti la semafor/intersectie etc.
          Ce e asa de greu sa crezi un politist? Unii chiar stiu ce spun, iar cei mai multi stiu legile mai din decat 95% dintre noi, restul.
  • 0 (2 voturi)    
    Nu imi vine sa cred (Vineri, 18 noiembrie 2016, 15:15)

    Tore [utilizator]

    Cati asa zisi soferi sunt pe dinafara. Mi se pare un adevarat miracol ca nu sunt cate 10 accidente pe zi in fiecare intersectie.
    Auzi:
    - "cum sa vad eu indicatorul celuilalt"
    - masinile oprite la stop urmeaza "sa se puna in miscare"
    - Stop e mai tare decat cedeaza trecerea
    Pe bune, politia romana ar trebui sa inceapa sa opreasca si sa sanctioneze la greu soferii din tara asta.
    Mergand normal si corect pe drum mi-ar putea face masina dauna totala din vina altuia de 10 ori pe zi. In fiecare zi!!! Pana acum am reusit sa-i evit pe toti. Blonde care vorbesc la telefon si habar n-au pe ce lume se afla, taximetristi idioti etc.
    CATRE POLITIA ROMANA: IESITI FRATE IN STRADA!!!
    • 0 (0 voturi)    
      hmmm (Vineri, 18 noiembrie 2016, 16:51)

      salcidon [utilizator] i-a raspuns lui Tore

      ce e asa aberant in faptul ca nu poti cere soferilor sa vada ce semne sunt pe stradutele adiacente...vorbesti doar asa generalitati cu o mare placere observ..ia imagineaza-ti intersectia asta avand 2-3 benzi pe fiecare sens...niste panouri publicitare pe fiecare colt si pomi cat incape...si apoi mai fa comentarii generaliste
      • 0 (0 voturi)    
        Nu e nici o generalitate (Vineri, 18 noiembrie 2016, 17:41)

        Tore [utilizator] i-a raspuns lui salcidon

        Indicatoarele de prioritate tocmai de-aia au toate forme distincte/unice. Ca sa iti dai seama si din spate ce semnificatie au. Iar legile de circulatie exact pe asta se bazeaza: ca stii exact ce indicatoare au ceilalti pentru a putea stabili regulile de intrare in intersectie.
        Pe principiul tau, toate intrebarile care se dau la testele de circulatie sunt aberante, nu? Pentru ca in intrebarile de acolo vezi TOATE indicatoarele , exact cum se presupune ca le vezi in viata reala. Daca tu te bazezi strict pe ce vezi pe directia ta, inseamna ca in toate intersectiile intri la noroc si iti iei claxoane de la cei care franeaza pentru tine.
        In intersectiile mari de obicei se pun indicatoare pe toate arterele, dar in intersectiile mici unele drumuri nu sunt semnalizate. Asta inseamna ca trebuie sa te uiti la celelalte sa vezi daca au sau nu vreun indicator. Daca nu au - dai prioritate de dreapta, daca au cedeaza/stop treci mai departe. Logic nu?
        Deci nu am generalizat cu absolut nimic. Cascati ochii in intersectii si invatati sa conduceti!
    • 0 (0 voturi)    
      naopte (Vineri, 18 noiembrie 2016, 16:52)

      salcidon [utilizator] i-a raspuns lui Tore

      a... sa nu mai zic daca e noapte...
  • 0 (2 voturi)    
    nu stiu ce a patit dl. Godina.. (Vineri, 18 noiembrie 2016, 15:39)

    akillies [utilizator]

    ..dar STOP inseamna te opresti complet, cedeaza prioritatea inseamna ca doar incetinesti si opresti doar daca e nevoie.
    Ca sa se inteleaga mai bine, ar trebui vazut ce semnificatie a ucele doua semne. STOP se pune in anumite situatii, cedeaza prioritatea in alate situatii.
    Acum, eu nu stiu cine ar pune in aceeasi zona 2 semne de circulatie care pot genera situatii neplacute, dar ma gandesc al o intersectie intre 1 drum prioritar si 2 secundare, iar dintre acestea, unul cu vizibilitate si altul cu lipsa de vizibilitate si necesita atentie mai mare.
    In acest c az, un autoturism se va opri complet, pe cand celalalt doar va incetini si apoi va continua deplasarea!
    Daca in loc de stop era un alt cedeaza prioritatea, dl. Godina avea dreptate, dar in acest caz, STOP te opreste de tot, te obliga sa te asiguri si apoi sa intri in intersectie: nu sunt drumuri cuacelasi rang de prioritate, ci unul secundar (cu STOP la capat) si unule principal(cu un cedeaza pe el).
    cedeaza prioritatea te pune doar sa incetinesti si sa te asiguri daca poti trece in siguranta prin intersectie.. ca vezi tu o masina oprita la STOP, si decizi sa continui deplasarea sau nu, e alta poveste si nu e solutia problemei. Masina oprita la STOP paote fi si parcata (cum se intampla din ce in cem ai des in Romania..) asa ca ce facem: stam la cedeaza pana pleaca masina parcata?!?!
    din ce stiam eu STOP se pune si la trecerea caii ferate (in unele situatii, nu intotdeauna, si inafara semnului crucii Sf. Andrei).
    • 0 (2 voturi)    
      Mai bine te mai interesezi (Vineri, 18 noiembrie 2016, 16:01)

      Tore [utilizator] i-a raspuns lui akillies

      Si nu mai scrii prostii, poate se iau si altii dupa tine. Ce inseamna drum principal si drum secundar si ce relevanta are in situatia data?
      Citeste explicatia domnului Godina, si daca nu ai inteles mai citeste o data. Nu de alta, dar poate dai de o intersectie ca cea descrisa. O sa plangi cand o sa afli adevarul si o sa ai de reparat la masina/masini.
  • +1 (1 vot)    
    mhm (Vineri, 18 noiembrie 2016, 16:21)

    Razvan_M [utilizator]

    Problema asta mi se pare aberanta pt. ca soferul care are semnul STOP nu are de unde sa stie ca soferul de pe strada adiacenta are cedeaza trecerea. El va opri complet si se va asigura (ca nu vine nimeni de pe strada perpendiculara) - inainte de a continua deplasarea. Daca vine cineva il lasa sa treaca, altfel stopul nu-si mai are rostul.

    Oprire
    "Indicatorul Oprire este instalat pe drumul public fara prioritate, la intersectia acestuia cu un drum public prioritar, cand vizibilitatea este redusa. Conducatorul de vehicul care intalneste acest indicator este obligat sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, fara a depasi coltul intersectiei, si sa acorde prioritate tuturor vehiculelor care circula pe drumul prioritar."
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e nimic aberant (Vineri, 18 noiembrie 2016, 17:47)

      Tore [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      In viata reala este exact ca in intrebarile de la examen. Trebuie sa stii (de regula) toate indicatoarele pentru a putea stabili ordinea de intrare in intersectie. Exceptie face cazul in care sub semnele de prioritate/stop/cedeaza este placuta aditionala ca arata exact cum este drumul cu prioritate (drept, sau cu viraj), caz in care poti sa iti dai seama imediat de celelalte indicatoare fara sa le vezi.
      Sau crezi ca intrebarile de la examen sunt "teorie" iar practica este diferita in vreun fel?
  • +1 (1 vot)    
    vai vai (Vineri, 18 noiembrie 2016, 18:39)

    Indraja [utilizator]

    Am citit toate comentariile si nu pot decat sa ma ingrozesc ca unii au carnet de 20 de ani si nu stiu ceva atat de simplu.
    E banal exemplul politistului si se gaseste in mai toate intersectiile, dar asta nici nu conteaza.
    I extrem de important sa stii regulile de circulatie!! Pentru cei care nu inteleg raspunsul politistului va rog mai cititi legislatia.
    Intr-o intersectie in 4 exista un drum cu prioritate si altul fara prioritate. Cum mai zicea cineva mai sus ambele semne de Cedeaza Trecerea si Indicator Oprire (nu stop) sunt egale din punct de vedere a prioritatii.
    Daca ai Indicator Oprire cedezi trecerea celor de pe drumul de prioritate + celui care vine de pe drumul din dreapta.
    La fel e si pentru cel care vine de pe un drum cu indicator de Cedeaza trecerea, cedeaza celor de pe drumul cu prioritate + celui care vine de pe drumul din dreapta!!!
    Indicatorul oprire vrea doar sa te oblige sa te opresti cand te asiguri, nu schimba prioritatile.
    Cum adica nu se aplica prioritatea de dreapta cand sunt semafoare sau drumurile au indicatoare??? Persoana respective chiar gandeste? Daca o masina s-ar afla langa masina 2 pe drumul cu prioritate si ar vrea sa mearga drept pe langa masina 1 nu ar ceda prioritate de dreapta celui care ar veni tot pe drum cu prioritate?
    Cititi legislatia din nou! E vital!
    Ma bucur ca sunt si persoane care chiar stiu regulile de circulatie.
    • 0 (0 voturi)    
      :( (Vineri, 18 noiembrie 2016, 22:51)

      McChicken [utilizator] i-a raspuns lui Indraja

      Din pacate, bucuria ca sunt si persoane care chiar stiu regulile de circulatie paleste in fata groazei pe care mi-o inspira ceilalti.

      Marele noroc este ca cei care cred ca "Cedeaza" e mai smecher decat "Oprire" sunt aceiasi care reclama ca nu vad indicatoarele celorlalti... lucru care ii face totusi sa dea prioritate de frica, daca nu din ratiune.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă