Winston Churchill a refuzat sa isi plateasca factura de la croitorie

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 4 decembrie 2015, 18:07 Magazin

Winston Churchill, in registrul atelierului Poole
Foto: henrypoole.com
Refuzul de a achida factura de la croitor era aproape o chestiune de onoare pentru gentlemanii britanici din secolele trecute, iar Winston Churchill nu a facut exceptie, arata date de arhiva facute publice si prezentate de Reuters.

Liderul Marii Britanii din perioada celui de al Doilea Razboi Mondial a adunat, pana in 1937, datorii de 197 lire - echivalentul a circa 12.000 de lire din zilele noastre - la croitoria Henry Poole and Co. din faimoasa strada londoneza Saville Row.

Cand atelierul i-a cerut intr-un final premierului britanic sa plateasca, acesta s-a simtit insultat, a refuzat sa achite factura si nu a mai calcat niciodata in atelierul lui Poole.

In pofida datoiilor, croitorul a continuat totusi sa realizeze costume pentru Churchill, spune istoricul James Sharewood care a examinat arhivele Poole and Co.

"Churchill a spus ca era pentru moral, ca era bine penru noi (Henry Poole -n. red.) sa il imbracam si ca nu stia ca avem probleme financiare. Nu a platit niciodata, si nu a mai revenit vreodata - nu ne-a iertat niciodata", scrie Sherwood pe site-ul atelierului Poole.

Churchill, care a condus guvernul britanic in timpul razboiului si apoi in anii '50, se afla in companie selecta cand vine vorba de refuzul a plati factura de la croitor. Fiul scriitorului Charles Dickens, spre exemplu, a acumulat de asemenea o datorie la atelierul lui Poole, achitata in cele din urma de tatal sau.

Pe vremea cand era print de Wales, in anii 1870, regele Edward al VII-lea, a realizat "plati ocazionale pe o datorie care se acumulasera de-a lungul anilor". Cand atelierul Poole and Co. i-a trimis printului, in cele din urma, o factura, acesta a renuntat la servicii, revenind de abia dupa 20 de ani, cand a devenit rege.

Alti clienti faimosi ai atelierului lui Henry Poole sunt scriitorul Bram Stoker, premierul prusac printul Otto von Bismarck, bancherul american J.P. Morgan si imparatul etiopian Haile Selassie I, pentru care croitorii atelierului se deplasau pana in capitala Etiopiei, Addis Abeba.

Arhivele mai arata ca in momentul mortii fondatorului companiei Henry Poole, clientela faimoasa adunase deja datorii imense, iar atelierul se afla intr-o situatie financiara grea.

Ultima scrisoare semnata de Poole care a supravietuit deceniilor, scrisa in 1875, spunea: "nu am multe de lasat in urma mea. Am lucrat pentru un print si pentru public, si trebuie sa mor om sarac".

Arhivele, care dateaza inca din 1865, au fost sterse de praf, legate din nou si deschise publicului. Cei interesati le pot rasfoi, pe baza de programare, la atelierul Henry Poole and Co. din centrul Londrei.


Citeste mai multe despre   











Cum vede unul dintre cei mai cunoscuti astronomi relatia dintre stiinta si Dumnezeu, ideea de a coloniza planeta Marte si cautarea vietii extraterestre

Una dintre cele mai importante descoperiri din istoria astronomiei a fost facuta acum jumatate de secol de catre doi oameni cu un telescop. Acest lucru nu mai este posibil in prezent, cand proiectele stiintifice sunt mari si costisitoare, a spus la Timisoara, Robert Wilson, laureat al premiului Nobel in 1978 pentru o descoperire care a consacrat teoria Big Bang. Wilson a acordat un interviu pentru HotNews.ro si vorbeste despre stiinta si divinitate, despre proiectul nebunesc al lui Elon Musk pentru Marte si despre rolul norocului in stiinta. Wilson a fost invitat in Romania de compania Honeywell pentru a le vorbi studentilor interesati de o cariera in stiinta si inginerie.


​VIDEO Elon Musk a prezentat "tigle solare" gandite pentru acoperisurile caselor ecologice

​Elon Musk, carismaticul sef al Tesla Motors, a prezentat la Los Angeles tiglele care au panouri solare incorporate, ca parte a unei tendinte de diversificare a activitatilor companiilor conduse de celebrul antreprenor. Musk spune ca aceste tigle fac parte din "viitorul integrat" impreuna cu masina electrica si de bateria de perete Powerwall, viitorul in care casele pot deveni independente energetic.


​VIDEO Intre Dubai si Abu Dhabi s-ar putea construi un sistem ultra-rapid de transport Hyperloop, cu viteze maxime de peste 1.000 km/h

​Hyperloop One, una dintre cele doua companii care vor sa construiasca un sistem de transport prin tuburi speciale ce ar permite viteze de 1.000 km/h, a semnat o intelegere si va face un studiu de fezabilitate in Emiratele Arabe. Studiul de fezabilitate va fi gata in 2017 si, daca rezultatul va fi pozitiv, calatoria de aproape 150 km dintre Dubai si Abu Dhabi ar putea dura 12 minute. Planurile cele mai optimiste implica si prelungirea liniei pana in Riad, dupa 2030. Ideea Hyperloop a fost prezentata in 2013 de Elon Musk, dar inca nu exista in lume niciun sistem functional.
3829 vizualizari
  • +7 (7 voturi)    
    Indeed (Vineri, 4 decembrie 2015, 18:30)

    ipolitic [utilizator]

    cu ce drept ma insulta si pe mine nerusinatul ala de administrator de la asociatie-auzi frate, sa platesc restanta de la intretinere. Stie el cine au fost stramosii mei?! Bloody clerk...
  • +2 (4 voturi)    
    La englezi desimtirea e onoare (Vineri, 4 decembrie 2015, 18:57)

    banel [utilizator]

    Total pe dos. Probabil si politicienii nostri se cred gentlemani englezi.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă