A fost inventata inghetata care se topeste mai greu

de G.T.     HotNews.ro
Luni, 31 august 2015, 10:09 Magazin

Inghetata
Foto: MorgueFile.com
Oamenii de stiinta de la Universitatile din Edinburgh si Dundee au descoperit o proteina ce poate fi utilizata pentru a crea inghetata care se topeste mai greu decat inghetata obisnuita. Proteina actioneaza prin legarea ingredientelor folosite in producerea inghetatei, dand nastere unei paste de o consistenta asemanatoare cu cea a budincii, conform theguardian.com.

Proteina descoperita, numita BslA, va fi disponibila pe piata in urmatorii 5 ani si va putea fi folosita la producerea dulciurilor cu un continut caloric scazut, spun cercetatorii.

"Suntem incantati de potentialul pe care acest nou ingredient il are pentru imbunatatirea calitatii dulciurilor, spre avantajul producatorilor si bucuria consumatorilor," a declarat profesorul Cait MacPhee de la Universitatea din Edinburgh.

Echipa de cercetatori a obtinut proteina in urma unui studiu ce avea ca subiect bacteriile care sunt considerate a fi benefice organismului.

"A fost distractiv sa ajungem la aceste rezultate in urma unui studiu care avea drept scop folosirea acestei proteine pentru producerea de bacterii bune pentru organismul uman," a declarat cercetatorul Nicola Stanley-Wall de la Universitatea din Dundee.

Cum vede unul dintre cei mai cunoscuti astronomi relatia dintre stiinta si Dumnezeu, ideea de a coloniza planeta Marte si cautarea vietii extraterestre

Una dintre cele mai importante descoperiri din istoria astronomiei a fost facuta acum jumatate de secol de catre doi oameni cu un telescop. Acest lucru nu mai este posibil in prezent, cand proiectele stiintifice sunt mari si costisitoare, a spus la Timisoara, Robert Wilson, laureat al premiului Nobel in 1978 pentru o descoperire care a consacrat teoria Big Bang. Wilson a acordat un interviu pentru HotNews.ro si vorbeste despre stiinta si divinitate, despre proiectul nebunesc al lui Elon Musk pentru Marte si despre rolul norocului in stiinta. Wilson a fost invitat in Romania de compania Honeywell pentru a le vorbi studentilor interesati de o cariera in stiinta si inginerie.

​VIDEO Elon Musk a prezentat "tigle solare" gandite pentru acoperisurile caselor ecologice

​Elon Musk, carismaticul sef al Tesla Motors, a prezentat la Los Angeles tiglele care au panouri solare incorporate, ca parte a unei tendinte de diversificare a activitatilor companiilor conduse de celebrul antreprenor. Musk spune ca aceste tigle fac parte din "viitorul integrat" impreuna cu masina electrica si de bateria de perete Powerwall, viitorul in care casele pot deveni independente energetic.

​VIDEO Intre Dubai si Abu Dhabi s-ar putea construi un sistem ultra-rapid de transport Hyperloop, cu viteze maxime de peste 1.000 km/h

​Hyperloop One, una dintre cele doua companii care vor sa construiasca un sistem de transport prin tuburi speciale ce ar permite viteze de 1.000 km/h, a semnat o intelegere si va face un studiu de fezabilitate in Emiratele Arabe. Studiul de fezabilitate va fi gata in 2017 si, daca rezultatul va fi pozitiv, calatoria de aproape 150 km dintre Dubai si Abu Dhabi ar putea dura 12 minute. Planurile cele mai optimiste implica si prelungirea liniei pana in Riad, dupa 2030. Ideea Hyperloop a fost prezentata in 2013 de Elon Musk, dar inca nu exista in lume niciun sistem functional.
    Pai daca se topeste greu, digestia ce spune (Luni, 31 august 2015, 10:47)

pedepsitorul [utilizator]

Gheata nu poate fi obtinuta la fel, mai bine renuntam la Aerul Conditionat care consuma curent si folosim gheata in loc de Freon si ne racim gratis casele?
    inghetata sanatoasa (Luni, 31 august 2015, 21:09)