Trei matematicieni din Statele Unite ale Americii au descoperit o noua forma pentagonala

de G.T.     HotNews.ro
Marţi, 18 august 2015, 13:34 Magazin

Setul de 15 forme pentagonale
Foto: Wikimedia Commons
Jennifer McLoud-Mann, impreuna cu sotul ei, Casey Mann, si David Von Derau - cercetatori la Universitatea Bothell din Washington - au descoperit o noua forma pentagonala dupa o pauza de 30 de ani de la ultima descoperire in aceasta problema de matematica, scrie sciencemag.org

Problema de matematica vizeaza urmatoarea intrebare: cate forme geometrice pot fi alaturate perfect pentru a acoperi orice suprafata plana fara a se suprapune unele peste altele si fara a lasa spatii goale?

De-a lungul timpului, matematicienii au aratat ca acest criteriu este satisfacut de triunghiuri, patrulatere, hexagoane, insa cand vine vorba despre pentagoane, lista a fost intotdeauna deschisa.

Problema este cu mult mai dificila cu cat are solutii infinite, asa incat nu se stie niciodata daca lista de forme este completa, conform npr.org.

Cei trei matematicieni au descoperit de curand cel de-al 15-lea tip de pentagon ce satisface acest criteriu, devenind parte din istoria legendara care dateaza de aproape 100 de ani.

In 1918 matematicianul german Karl Reinhardt a gasit primele cinci tipuri de pentagon, urmat de R. B. Kershner care a completat lista cu alte trei tipuri de pentagon in anul 1968, apoi de Richard James, care a mai adaugat un tip in 1975, si Marjorie Rice, care a adaugat patru forme pentagonice in acelasi an, cel de-al 14-lea tip fiind cel gasit de Rolf Stein in 1985.

Cum vede unul dintre cei mai cunoscuti astronomi relatia dintre stiinta si Dumnezeu, ideea de a coloniza planeta Marte si cautarea vietii extraterestre

Una dintre cele mai importante descoperiri din istoria astronomiei a fost facuta acum jumatate de secol de catre doi oameni cu un telescop. Acest lucru nu mai este posibil in prezent, cand proiectele stiintifice sunt mari si costisitoare, a spus la Timisoara, Robert Wilson, laureat al premiului Nobel in 1978 pentru o descoperire care a consacrat teoria Big Bang. Wilson a acordat un interviu pentru HotNews.ro si vorbeste despre stiinta si divinitate, despre proiectul nebunesc al lui Elon Musk pentru Marte si despre rolul norocului in stiinta. Wilson a fost invitat in Romania de compania Honeywell pentru a le vorbi studentilor interesati de o cariera in stiinta si inginerie.

​VIDEO Elon Musk a prezentat "tigle solare" gandite pentru acoperisurile caselor ecologice

​Elon Musk, carismaticul sef al Tesla Motors, a prezentat la Los Angeles tiglele care au panouri solare incorporate, ca parte a unei tendinte de diversificare a activitatilor companiilor conduse de celebrul antreprenor. Musk spune ca aceste tigle fac parte din "viitorul integrat" impreuna cu masina electrica si de bateria de perete Powerwall, viitorul in care casele pot deveni independente energetic.

​VIDEO Intre Dubai si Abu Dhabi s-ar putea construi un sistem ultra-rapid de transport Hyperloop, cu viteze maxime de peste 1.000 km/h

​Hyperloop One, una dintre cele doua companii care vor sa construiasca un sistem de transport prin tuburi speciale ce ar permite viteze de 1.000 km/h, a semnat o intelegere si va face un studiu de fezabilitate in Emiratele Arabe. Studiul de fezabilitate va fi gata in 2017 si, daca rezultatul va fi pozitiv, calatoria de aproape 150 km dintre Dubai si Abu Dhabi ar putea dura 12 minute. Planurile cele mai optimiste implica si prelungirea liniei pana in Riad, dupa 2030. Ideea Hyperloop a fost prezentata in 2013 de Elon Musk, dar inca nu exista in lume niciun sistem functional.
    Superb (Marţi, 18 august 2015, 14:22)

V. Veroiu [utilizator]

Matematica pura. Si iata ca in geometria plana, studiata de peste 2500 de ani pot aparea descoperiri / inventii noi.

Am scris descoperiri / inventii pentru ca am o discutie cu niste colegi matematicieni daca matematica e descoperita sau inventata. Cu totii am inclina spre "descoperit" intrucat aceste forme geometrice (in acest caz) au existat de dinainte insa nu fusesera studiate.

Iar daca cumva credeti ca astfel de studii de matematica pura sunt doar pierdere de timp, asa sa stiti ca se considera si despre mica teorema a lui Fermat (un joc de numere cu proprietati ciudate). Dar fara ea astazi nu am fi avut criptare cu chei publice si private, adica nu eBanking, nu SSL, nu TLS,nu IPSEc, etc. O proprietate veche de sute de ani a avut aplicatie secole mai tarziu.
      Partial de acord (Marţi, 18 august 2015, 15:23)

mcris [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

Deoarece SSL-ul a avut un bug mare care nici pana azi nu s-a rezolvat, deoarece datele personale ale utilizatorilor bancari au fost furate de nu stiu cate ori etc.
        Implementarea (Marţi, 18 august 2015, 22:13)

V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui mcris

Unui algoritm, chiar daca e defectuoasa, nu reduce cu nimic taria algoritmului. Daca eu va dau o schita a unui patrat si va spun ca poate fi inscris in cerc, daca dvs implementati un patrulater concav si imi ziceti ca nu poate fi inscris in cerc, asta nu face ca patratul sa nu fie inscris.
      Ce-mi place (Marţi, 18 august 2015, 15:46)

Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

Inca un obiect abstract si material cu existenta proprie si perena, Inca un cui in cosciugul materialismului.
    O mica contradictie (Marţi, 18 august 2015, 15:43)

Setalcott [utilizator]

"Problema ... are solutii infinite, asa incat nu se stie niciodata daca lista de forme este completa."
    Daca are solutii infinite, inseamna ca se stie ca nu e si nu va fi niciodata completa.