VIDEO NicA2 - bacteria care se hraneste cu nicotina poate ajuta fumatorii sa se lase de fumat

de G.T.     HotNews.ro
Luni, 10 august 2015, 16:22 Magazin

Fumator
Foto: Captura YouTube
Renuntarea la fumat ar putea fi o lupta cu mult mai usoara, spun chimistii, in urma descoperirii bacteriei NicA2 care "mananca" nicotina din organism.

Noua descoperire a fost lansata in publicatia The Journal of the American Chemical Society si autorii studiului fac parte din institutele de cercetare Scripps, Skaggs si Worm, conform newsy.com.

Cercetatorii sunt de parere ca bacteria care se hraneste cu nicotina ar putea ajuta in atenuarea simptomelor de sevraj de care au parte cei care incearca sa renunte la fumat.

Dupa cum se stie, nicotina nu afecteaza in mod direct fumatorii, dar creste dopamina din creier, ceea ce face ca organismul sa dezvolte dependenta de tutun. Fara niciun tratament nicotina ajunge la creier la 20 secunde dupa primul fum inhalat. In mod normal, este nevoie apoi de circa 2-3 ore pentru ca jumatate din moleculele de nicotina inhalate sa dispara din organism. Insa, in testele efectuare de catre autorii studiului pe soarecii de laborator, s-a constatat ca bacteria NicA2 a ajutat in eliminarea aceleiasi cantitati de nicotina din organism in circa 9 minute.

Cercetatorii spun ca urmatorul pas este modificarea structurii bacteriei pentru a preveni aparitia efectelor secundare si maximizarea capacitatii acesteia de a consuma nicotina inainte de a ajunge la creier.

Efecte secundare (Luni, 10 august 2015, 17:42)

war4peace [utilizator]

Ca efecte secundare, provoacă salivaţie excesivă, incontinenţă şi impotenţă.

Glumesc, desigur :)