De ce oamenii devin din ce in ce mai inalti si mai inteligenti

de G.T.     HotNews.ro
Joi, 9 iulie 2015, 13:44 Magazin

Oameni
Foto: MorgueFile.com
Un studiu efectuat recent de un grup de cercetători scoțieni arată de ce, din punct de vedere evolutiv, oamenii devin mai înalți și mai inteligenți, conform spring.org.uk.

Studiul, publicat în revista de știință Nature, a constat în analizarea datelor genetice a peste 350.000 de oameni și consultarea altor 100 de studii diferite pe tema evoluției. Cercetatorii au evidentiat faptul că, de-a lungul timpului, diversitatea genetică favorizează dezvoltarea fizică și intelectuală.

În urma cercetărilor, oamenii de știință de la Universitatea din Edinburgh au concluzionat că oamenii ai căror părinți au coduri genetice diferite, au șanse mai mari să fie mai înalți și mai inteligenți decât cei ai căror părinți au coduri genetice asemănătoare. De asemenea, aceștia din urmă, împărtășind același cod genetic, au mai multe șanse să fie distant înrudiți.

"Rezultatele cercetărilor noastre vin ca răspuns la întrebările, puse pentru prima dată de Darwin, cu privire la beneficiile diversității genetice. Următorul pas în cercetările noastre este analizarea genomului care beneficiază cel mai mult de această diversitate”, declară doctorul Peter Joshi de la Institutul de cercetare Usher din Edinburgh.

"Acest studiu demonstrează puterea de analiză a datelor genetice care ne conduc la descoperirea unor informații fundamentale despre istoria evoluției noastre”, a adăugat doctorul Jim Wilson din cadrul aceleiași instituții.

Cum vede unul dintre cei mai cunoscuti astronomi relatia dintre stiinta si Dumnezeu, ideea de a coloniza planeta Marte si cautarea vietii extraterestre

Una dintre cele mai importante descoperiri din istoria astronomiei a fost facuta acum jumatate de secol de catre doi oameni cu un telescop. Acest lucru nu mai este posibil in prezent, cand proiectele stiintifice sunt mari si costisitoare, a spus la Timisoara, Robert Wilson, laureat al premiului Nobel in 1978 pentru o descoperire care a consacrat teoria Big Bang. Wilson a acordat un interviu pentru HotNews.ro si vorbeste despre stiinta si divinitate, despre proiectul nebunesc al lui Elon Musk pentru Marte si despre rolul norocului in stiinta. Wilson a fost invitat in Romania de compania Honeywell pentru a le vorbi studentilor interesati de o cariera in stiinta si inginerie.

​VIDEO Elon Musk a prezentat "tigle solare" gandite pentru acoperisurile caselor ecologice

​Elon Musk, carismaticul sef al Tesla Motors, a prezentat la Los Angeles tiglele care au panouri solare incorporate, ca parte a unei tendinte de diversificare a activitatilor companiilor conduse de celebrul antreprenor. Musk spune ca aceste tigle fac parte din "viitorul integrat" impreuna cu masina electrica si de bateria de perete Powerwall, viitorul in care casele pot deveni independente energetic.

​VIDEO Intre Dubai si Abu Dhabi s-ar putea construi un sistem ultra-rapid de transport Hyperloop, cu viteze maxime de peste 1.000 km/h

​Hyperloop One, una dintre cele doua companii care vor sa construiasca un sistem de transport prin tuburi speciale ce ar permite viteze de 1.000 km/h, a semnat o intelegere si va face un studiu de fezabilitate in Emiratele Arabe. Studiul de fezabilitate va fi gata in 2017 si, daca rezultatul va fi pozitiv, calatoria de aproape 150 km dintre Dubai si Abu Dhabi ar putea dura 12 minute. Planurile cele mai optimiste implica si prelungirea liniei pana in Riad, dupa 2030. Ideea Hyperloop a fost prezentata in 2013 de Elon Musk, dar inca nu exista in lume niciun sistem functional.
    Hmm (Joi, 9 iulie 2015, 15:30)

Kevi [utilizator]

Nu stiu daca sa fiu de acord cu a doua concluzie din titlu.. :) Realitatea o cam contrazice.
    sunt mai scunzi (Joi, 9 iulie 2015, 15:30)

ciumas [utilizator]

oameni in timpul evolutiei vor deveni mai scunzi , deoare ce vom fi mult mai multi pe aceeasi suprafata. Evolutia nu face greseli de genul articulolui :) nu e sustenabil ce vorbiti , mai destepti si mai micuti ;)