Ce determina alegerea subiectelor postate pe profilul de Facebook?

de G.T.     HotNews.ro
Vineri, 3 iulie 2015, 15:50 Magazin

Facebook
Foto: pixabay.com
Oricine foloseste Facebook stie ca utilizatorii pot publica pe pagina personala lucruri foarte variate, pornind de la opiniile personale despre diverse probleme sociale, politice, cele mai noi stiri, la videoclipuri amuzante, muzica si altele. Insa ce anume ii determina pe oameni sa aleaga subiectul postarilor lor? Conform unui studiu recent, alegerile pe care le facem atunci cand postam pe Facebook reflecta mult mai bine personalitatea noastra decat tipul de continut publicat, conform psychologytoday.com.

Intr-un studiu facut pe 555 de utilizatori Facebook, Tara Marshall, profesoara de psihologie in cadrul Universitatii Brunel din Londra, si colegii sai au examinat legatura dintre personalitatea oamenilor si subiectele pe care acestia aleg sa le discute pe Facebook.

Cercetatorii au examinat cele 5 trasaturi care sunt cel mai des intalnite in comportamentul online si care reflecta personalitatea oamenilor: carisma, constiinciozitatea, extraversiunea, deschiderea catre experiente intelectuale si creative, nevrotismul. De asemenea, cercetatorii au examinat cum sunt reflectate inclinatia catre narcisism si increderea de sine.

Participantii au raportat cat de des posteaza subiecte care tin de activitatile sociale, dezbaterile intelectuale, reusitele personale, stilul de viata, copiii, relatiile amoroase, credintele religioase, citatele din literatura si muzica, si opinii despre emisiuni si filme. In plus, participantii au fost intrebati care sunt motivele pentru care posteaza astfel de subiecte, din dorinta de a se exprima, de a primi atentie, a fi acceptati social ori a raspandi diferite informatii, dar si cum au fost apreciate postarile lor.

In urma studiului cercetatorii au ajuns la urmatoarele concluzii, stabilite in functie de trasaturile de personalitate mentionate.

Extravertitii posteaza cel mai des despre activitatile sociale si viata de zi cu zi, iar acest lucru este datorat dorintei de a folosi contul de Facebook ca  instrument de comunicare cu ceilalti.
Cei cu inclinatii nevrotice folosesc contul de Facebook pentru a primi atentie si a le fi validate opiniile de catre ceilalti, iar, in acest caz, subiectele postate sunt dintre cele mai variate.

Cei care au deschidere mai mare catre experiente intelectuale si creative, publica articole ce au legatura cu interesele si pasiunile lor, si folosesc Facebook pentru a gasi mai multe informatii relevante pentru subiectele  de care sunt interesati. Acest lucru sugereaza ca pentru acestia, Facebook este un mediu de informare mai mult decat unul de socializare.

Persoane constiincioase posteaza, cel mai adesea, despre familie si copii si nu au in mod special dorinta de a folosi Facebook ca mediu de socializare. Cercetatorii sunt de parere ca acest lucru poate fi datorat unei competitii care se stabileste intre parintii cu acelasi statut social.

Cei cu stima de sine mai scazuta vorbesc in mediul online mai mult despre viata amoroasa si folosesc Facebook pentru a isi gasi parteneri, dar si pentru a isi exprima opiniile, mai degraba decat pentru a cauta acceptarea la nivel social. Autorii studiului considera ca oamenii care fac parte din aceasta categorie publica subiecte despre relatiile lor intime mai ales in momentele in care simt ca relatiile le sunt amenintate.

Narcisistii publica, cel mai adesea, actualizari ale statutului lor social, informatii despre realizarile personale si, prin aceasta, cauta validare din partea celorlalti. De asemenea, persoanele cu astfel de inclinatii de personalitate sunt mai dispusi sa publice informatii despre dieta pe care o urmeaza si sporturile pe care le fac pentru a isi pune in valoare caracterisiticile fizice.




















1163 vizualizari

Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri