Această problemă vizează postările pentru care fiecare utilizator Twitter poate plăti pentru a își selecta publicul țintă al mesajelor sale, conformtheverge.com. De-a lungul timpului, Twitter a căutat soluții pentru reducerea hărțuirilor și abuzurilor care au loc în rândul comunității utilizatorilor săi, însă o problemă rămâne în continuare discutabilă: controlul asupra postărilor sponsorizate.

HotNews.roFoto: Hotnews

La începutul lunii mai, Andrew Auernheimer, cunoscut în mediul online ca fiind unul dintre cei mai renumiți troli, a utilizat serviciul de postări sponsorizate de pe Twitter pentru ca mesajele sale denigratoare, conduse de convingeri rasiste, să atingă publicul său țintă: femeile și minoritățile.

"Albii trebuie să își unească forțele pentru a se apăra împotriva violenței și discriminărilor. Rasa noastră este pe moarte.", scrie Andrew într-un mesaj sponsorizat pe Twitter. La acest mesaj un alt utilizator a adresat conducerii comunității Twitter următorul comentariu: "De ce acceptați ca Andrew Auernheimer să poată plăti pentru asemenea mesaje?"

Zilele trecute, alte mesaje sponsorizate au fost folosite pe Twitter cu aceleași intenții denigratoare. Folosind identitatea lui Caitlin Roper, o feministă activistă, un troll a postat următorul mesaj sponsorizat pe Twitter, de pe contul acesteia, adresându-se unei comunități de transsexuali: "Intervențiile chirurgicale nu vă vor schimba sexul, ci vă vor transforma în niște creaturi deformate. Curmați-vă existența mizerabilă. Sinucideți-vă."

Problema pe care orice platformă online de tipul Facebook, Reddit sau Twitter o întâmpină este că, fiind atât de extinsă, este greu de controlat. Politica utilizării platformei Twitter interzice "discursul defăimător și discursul care încurajează la autovătămare". Așadar, cum au fost posibile aceste mesaje defăimătoare? Să fie din cauza faptului că Twitter nu a alocat resurse umane pentru verificarea și aprobarea manuală a acestor mesaje?

Ca răspuns la problema mesajelor abuzive sponsorizate, Twitter face referire la politica sa și afirmă că echipa Twitter răspunde pentru comentariile raportate ca abuzive prin ștergerea acestora. "Twitter nu permite promovarea conținutului abuziv, instigator la ură împotriva minorităților sau a comunităților bazate pe orientarea sexuală", a declarat un purtător de cuvânt al companiei Twitter. "Odată ce un astfel de mesaj sponsorizat este semnalat, suspendăm contul utilizatorului și oprim promovarea anunțului."

Însă astfel de acțiuni au un răspuns întârziat și acest lucru poate cauza probleme mult mai grave pe viitor, mai cu seamă atunci când utilizatorii fac abuz de serviciile automatizate de postare a anunțurilor defăimătoare, cu posibilitatea de a își selecta publicul țintă pentru astfel de abuzuri.