FOTOGALERIE Cele mai periculoase piste de aeroport din lume

de A.C.     HotNews.ro
Marţi, 7 aprilie 2015, 14:39 Magazin

Pista aeroportului Juancho E Yrausquin
Foto: Captura YouTube
Daca vorbim de excursii, planuri de vacanta sau calatorii de afaceri, aeroporturile sunt cunoscute ca "obstacole necesare ce stau intre calatori si destinatiile lor finale", scrie BBC. Cu toate acestea exista anumite aeroporturi unice cu decolari si aterizari spectaculoase, care transforma drumul intr-o experienta deosebita.

Aeroportul Tenzing-Hillary din Nepal este construit pentru aventurieri. "Ascuns" la inaltime in orasul Lukla, pista de 460 de metri a aeroportului are o panta cu o inclinatie de 12%, facandu-l accesibil doar pentru elicoptere si avioane mici, cu aripa fixa. La nordul pistei se afla munti, iar la sud se observa o "cadere" abrupta de 600 de metri.

Pista aproape infricosatoare serveste ca punct de intrare pentru alpinistii care vor sa escaladeze cel mai inalt munte din lume.

"Aici ajung majoritatea celor care merg pe Everest", noteaza un utilizator al site-ului Quora.



Pista aeroportului Barra din Scotia nu poate fi vazuta.

"Aeroportul este unic, fiind singurul din lume unde zborurile programate folosesc o plaja ca pista".

Ca atare, fiecare aterizare este dictata de maree.







Pentru piloti, aterizarea la Aeroportul International Male din Maldive este descurajanta. Pista de asfalt, care se afla la doar doi metri deasupra nivelului marii, preia intreaga lungime a insulei Hulhule, ceea ce inseamna ca o eroare de calcul ar putea trimite avionul in Oceanul Indian.

Pentru ca insula Hulhule este folosita in mare parte doar pentru aeroport, turistii se urca in barci pentru a ajunge la destinatia finala.





Aterizarea la Aeroportul Juancho E Yrausquin de pe insula caraibeana Saba "nu este pentru cei slabi de inima", scrie un alt utilizator al site-ului, citat de BBC.

Aeroportul are cea mai scurta pista din lume, aproximativ 396 de metri (in mod normal o pista are intre 1800-2400 de metri). Doar aeronavele de mici dimensiuni, care pot reduce rapid viteza pot ateriza pe acest aeroport.





La 2767 de metri deasupra nivelului marii, Aeroportul Telluride Regional este cel mai mare aeroport comercial din America de Nord.

Telluride are o singura pista, care sta pe un platou din Muntii Stancosi, langa o panta de aproximativ 300 de metri. Cu toate acestea, renovarile efectuate in anul 2009 au facut pista mai sigura.



Aterizarea la aeroportul (acum inchis) Kai Tak din Hong Kong era atat de infricosatoare incat pasagerii au poreclit-o "The Kai Tak Heart Attack" (n.red. infarctul de la Kai Tak).

Aeroportul Kai Tak nu mai exista, dar a fost una dintre minunile zborului atunci cand inca era in functiune (intre 1925-1998), scrie un alt utilizator Quora.

Pista se afla pe o bucata mica de teren dintr-un port. Aceasta era relativ scurta pentru avioanele mari si parea infricosator de fiecare data cand o aeronava 747 trebuia sa aterizeze.

"Cand te uitai pe geamul avionului in timpul decolarii sau aterizarii aveai impresia ca te poti uita in sufrageriile oamenilor".













Cum vede unul dintre cei mai cunoscuti astronomi relatia dintre stiinta si Dumnezeu, ideea de a coloniza planeta Marte si cautarea vietii extraterestre

Una dintre cele mai importante descoperiri din istoria astronomiei a fost facuta acum jumatate de secol de catre doi oameni cu un telescop. Acest lucru nu mai este posibil in prezent, cand proiectele stiintifice sunt mari si costisitoare, a spus la Timisoara, Robert Wilson, laureat al premiului Nobel in 1978 pentru o descoperire care a consacrat teoria Big Bang. Wilson a acordat un interviu pentru HotNews.ro si vorbeste despre stiinta si divinitate, despre proiectul nebunesc al lui Elon Musk pentru Marte si despre rolul norocului in stiinta. Wilson a fost invitat in Romania de compania Honeywell pentru a le vorbi studentilor interesati de o cariera in stiinta si inginerie.


​VIDEO Elon Musk a prezentat "tigle solare" gandite pentru acoperisurile caselor ecologice

​Elon Musk, carismaticul sef al Tesla Motors, a prezentat la Los Angeles tiglele care au panouri solare incorporate, ca parte a unei tendinte de diversificare a activitatilor companiilor conduse de celebrul antreprenor. Musk spune ca aceste tigle fac parte din "viitorul integrat" impreuna cu masina electrica si de bateria de perete Powerwall, viitorul in care casele pot deveni independente energetic.


​VIDEO Intre Dubai si Abu Dhabi s-ar putea construi un sistem ultra-rapid de transport Hyperloop, cu viteze maxime de peste 1.000 km/h

​Hyperloop One, una dintre cele doua companii care vor sa construiasca un sistem de transport prin tuburi speciale ce ar permite viteze de 1.000 km/h, a semnat o intelegere si va face un studiu de fezabilitate in Emiratele Arabe. Studiul de fezabilitate va fi gata in 2017 si, daca rezultatul va fi pozitiv, calatoria de aproape 150 km dintre Dubai si Abu Dhabi ar putea dura 12 minute. Planurile cele mai optimiste implica si prelungirea liniei pana in Riad, dupa 2030. Ideea Hyperloop a fost prezentata in 2013 de Elon Musk, dar inca nu exista in lume niciun sistem functional.
16965 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Gibraltar (Miercuri, 8 aprilie 2015, 10:57)

    MirceaDude [utilizator]

    Ati uitat de aeroportul Gibraltar :-)

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/Gibraltar_Airport_panorama.jpg


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version