Jeremy Clarkson si uriasa controversa de pe internet. A facut bine BBC ca a renuntat la el sau a fost o mare greseala?

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 26 martie 2015, 12:35 Magazin

Jeremy Clarkson
Foto: Captura YouTube
Putine chestiuni au impartit internetul in doua tabere cum s-a intamplat cu anuntul facut miercuri de BBC in legatura cu renuntarea la Jeremy Clarkson de la Top Gear. Fanii spun ca incidentul nu trebuia sa devina public, insa cealalta tabara spune ca deja s-au adunat mult prea multe gesturi reprobabile si deja nu se mai putea continua asa.

Argumentele pro-Clarkson

Top Gear exista de peste 35 de ani, Clarkson a lucrat pentru emisiune mai bine de doua decenii, insa formatul care a cucerit lumea a pornit in 2002. Acum emisiunea a ajuns sa aiba o audienta de 350 miliioane la nivel mondial, ceea ce inseamna peste populatia Statelor Unite.

Se estimeaza ca BBC a castigat peste 50 milioane lire anual din show-urile Top Gear, in timp ce alte divizii ale gigantului media pierd bani. Top Gear e un brand reprezentativ pentru Marea Britanie si de emisiune au auzit oameni din cele mai exotice regiuni de pe glob, din Tadjikistan, pana in Polinezia Franceza. Clarkson e mult prea cunoscut si mult prea valoros incat BBC sa isi permita sa renunte la el, spun fanii emisiunii. Ei mai spun ca fara trio-ul celebru, Top Gear nu va mai fi la fel, ci va fi mult prea plictisitoare.

Glumele lui Clarkson au fost apreciate de milioane de oameni tocmai fiindca sunt dure si sunt facute fara retinere. Conteaza enorm locurile exotice in care s-a filmat si evident masinile, multe dintre ele rare. Cei trei au avut curajul sa "desfiinteze" fara frica multe modele auto cu pretentii, iar publicului i-a placut atitudinea, mai ales ca multe emisiuni auto glorifica masinile testate.

Episodul de la care a pornit scandalul este considerat banal de multi dintre fanii lui Clarkson. Ei spun ca multi oameni au neintelegeri cu colegii de serviciu si chiar se mai lovesc, insa e o chestiune de rezolvare intre barbati, nu public, cu sanctiuni.

Argumentele anti-Clarkson


Exact la punctul de mai sus s-au referit cei care spun ca Jeremy trebuie sa plece. Ei spun ca este inadmisibil sa injuri un coleg 20 de minute si apoi sa-l lovesti. BBC a dovedit ca tine la angajatii sai, luand curajoasa masura de a renunta la Clarkson, in loc sa musamalizeze totul.

Cei care spun ca BBC a luat o decizie buna subliniaza ca acum este momentul ideal ca emisiunea Top Gear sa se "reseteze". BBC nu ar trebui sa caute un om stil Clarkson, ci oameni mai decenti, cu simtul umorului, insa si cu cel al masurii.

Un alt argument tine de faptul ca s-a cam "umplut paharul" dupa ce in ultimii ani Jeremy Clarkson a facut remarci xenofobe si rasiste. Aceste remarci nu ar trebui vazute ca simple glume, spun opozantii lui Clarkson, fiindca emisiunea are o audienta atat de mare si in consecinta isi poate influenta privitorii de peste tot de pe glob.

In cateva cazuri s-au starnit conflicte diplomatice, ambasadorii au reactionat si parerea multora a fost ca Jeremy Clarkson a fost scapat de sub control si merge mult prea departe cu remarcile.

A avut BBC dreptate renuntand la Clarkson? Unii ar spune ca da, altii ca nu, cert e insa ca a avut curaj. Si tot la fel de sigur este ca Top Gear nu va mai fi la fel fara cei trei celebri realizatori. Noul Top Gear va trebui sa fie altfel si e posibil sa atraga si alt tip de audienta, chiar daca va pierde multi dintre fani.


Citeste mai multe despre   



















6405 vizualizari
  • +9 (11 voturi)    
    Mie nu mi se pare nicio controversa (Joi, 26 martie 2015, 12:29)

    sile [anonim]

    Si in contractul meu de munca scrie ca poate fi desfacut in caz de manifestari violente la locul de munca.

    Ceea ce poate fi adus in discutie e lipsa de informatie vizavi de incidentul in sine. De exemplu ar fi o diferenta intre un producator care nu aduce ce astepta Clarkson, isi cere scuze si ia bataie si un producator care vine cu hrana rece si zice "mananci ce vreau eu, in ***** ma-tii". Desigur, agresiunea nu e justificata nici in ultimul caz, dar poate aduce in discutie circumstante atenuante. Pe de alta parte, se pare ca JC nu e la primul incident, deci avem si mai putine motive de "controversa".
  • +16 (16 voturi)    
    Hmmm (Joi, 26 martie 2015, 12:48)

    CosminMaricari [utilizator]

    Eu mă consider fan Clarkson. Îmi place umorul fără rețineri și mă irită corectitudinea politică. Iar BBC-ul a avut și sper să aibă mereu o mulțime de astfel de personalități TV ireverențioase, care au râs și ne-au făcut să râdem cu poftă de orice, oricând, oricum. Vezi Jimmy Carr, Stephen Fry, Frankie Boyle etc.

    Dar limita este faptul că l-a pocnit pe săracul producător (sau ce era tipul ăla). Umorul e umor, oricât de ofensată s-ar simți ținta poantei, pumnul e pumn. Așa că, din punctul meu de vedere, trebuiau să-l concedieze pe loc. Mai mult au greșit că au lungit-o atât.

    Și nu-mi fac griji, se vor bate televiziuni din toată lumea pe cei 3 prezentatori și n-o să treacă mult până o să avem o nouă emisiune de tipul Top Gear.
    • -5 (7 voturi)    
      Pai pe Papa cine-l da afara? (Joi, 26 martie 2015, 13:07)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Ca si el a zis ca i-ar da un pumn unui coleg.
      Sper ca cei care sunt de acord cu demiterea lui Clarkson sunt de acord si cu demiterea Papei.
      Sa nu fim ipocriti!
      • +4 (6 voturi)    
        Papa a spus (Joi, 26 martie 2015, 13:39)

        CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        Clarkson a dat. Aia-i diferența. Și dacă ți se pare că-i același lucru, încearcă să te gândești cum ar fi dacă te-ai da cu capul de-un zid, apoi dă-te și vezi în care circumstanță te doare mai tare. :)
        • 0 (0 voturi)    
          La Papa e mai grav (Joi, 26 martie 2015, 19:55)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

          Clarkson a lovit un om la nervi si nu trebuie sa fie un exemplu pentru crestinatate. Papa a zis-o cand a fost calm, garanta lovirea, fara scuza nervilor.
          @derblaureiter: Bravo pentru verticalitate, nu esti ca viermii care inghit orice abuz pe fata al clerului, indiferent de confesiune! N-ai de ce sa-ti fie rusine, considera-te mai bine "crestin" nu "greco-catolic".
      • +3 (3 voturi)    
        Ai dreptate (Joi, 26 martie 2015, 14:04)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        Sunt romano-catolic si cred ca prin afirmatia cu pumnul din cazul CH dar mai ales prin cea legata de lovirea copiilor Papa a umplut de rusine toata lumea catolica si a dat un exemplu inacceptabil pt. o persoana cu asemenea prestanta publica.

        Deci, fara ipocrizie: BBC a procedat f. corect cu JC iar Vaticanul ar trebui sa reflecteze la o "retragere" anticipata daca are intentia sa-si pastreze o minima autoritate in lumea catolica.

        Te asigur ca intre catolici este o situatie noua si extrem de stanjenitoare sa avem un asemenea Papa.
    • +7 (9 voturi)    
      Clarkson va sfarsi in anonimat (Joi, 26 martie 2015, 13:24)

      zambara [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Clarkson va sfarsi in anonimat la orice alta televiziune se va duce.
      Sunt atatea exemple de faima pierduta, dupa ce vedeta s-a mutat la alte posturi de tv si nu a mai avut ancora postului cu audienta.
      Probabil ca infatuarea ii va disparea dupa un timp de stat pe tusa, atunci cand va constata ca lumea nu-l mai cunoaste pe strada.
  • +2 (4 voturi)    
    Ma lasa rece (Joi, 26 martie 2015, 14:40)

    Ronis ot Astria [anonim]

    Jeremy Clarkson si emisiunea Top Gear ... nu am urmarit-o niciodata ...
  • +2 (4 voturi)    
    Antena 3 (Joi, 26 martie 2015, 15:01)

    john-doe [utilizator]

    Sa vina degraba la Antena 3, acolo e locul lui!
  • 0 (0 voturi)    
    Poate se reuneste...... (Joi, 26 martie 2015, 16:19)

    8736 [utilizator]

    ...... familia pe alt post.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version