Un profesor american le-a explicat elevilor sai cat de important este privilegiul educatiei printr-un experiment simplu, dar eficient. Acesta le-a propus copiilor un joc in care toti aveau un scop, dar porneau de pe pozitii diferite.

Profesorul a oferit fiecarui elev o bucata de hartie si i-a rugat sa o mototoleasca. Apoi, a mutat cosul de gunoi in fata clasei.

"Jocul este simplu. Voi reprezentati populatia acestei tari. Si fiecare om din tara are o sansa de a deveni bogat si de a urca pe scara sociala. Pentru a ajunge in top, tot ce trebuie sa faceti este sa aruncati hartia in cosul de gunoi, stand in bancile voastre", le-a spus profesorul elevilor.

Copiii din spatele clasei s-au revoltat, argumentand ca experimentul este nedrept avand in vedere ca ceilalti colegi, care stateau in randurile din fata, aveau o sansa mai mare de a nimeri cosul de gunoi.

Intr-un final, elevii si-au incercat norocul si, asa cum era de asteptat, majoritatea studentilor din primele banci au reusit sa nimereasca. Dintre cei din spate doar foarte putin elevi au bagat hartia mototolita in gunoi.

Dupa ce fiecare elev a avut oportunitatea sa, profesorul le-a explicat: "Cu cat erai mai aproape de cosul de gunoi, cu atat aveai mai multe sanse. Asa arata privilegiul. Ati observat ca doar cei care stateau in spatele clasei s-au simtit nedreptatiti? In contrast, cei din fata clasei au fost mai putin constienti de privilegiul lor. Tot ce au putut vedea erau cei cativa metri dintre ei si scopul lor".

"Treaba voastra, ca elevi care primesc o educatie, este sa fiti constienti de privilegiul vostru. Si folositi acest privilegiu numit educatie si faceti tot posibilul sa obtineti lucruri marete, dar pledand in acelasi timp si pentru cei care stau in randurile din spatele vostru", a concluzionat profesorul.