Japonia a facut primele teste publice cu trenurile Maglev care ating 500 km/h

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 23 septembrie 2014, 14:20 Magazin

Trenuri Maglev
Foto: Captura YouTube
​Japonia, tara a care a introdus trenuri de mare viteza acum jumatate de secol, a facut primele teste publice cu noua generatie de trenuri cu levitatie magnetica (maglev) care ajung la 500 km/h. Ca dovada ca japonezii isi fac planuri pe termen foarte lung sta faptul ca aceste trenuri vor intra in circulatie in 2027 pe un singur traseu, extinderea fiind programata pentru 2045.

Testele au fost facute luni de compania Central Japan Railway langa orasul Tsuru in regiunea Yamanashi, iar la demonstratie au fost prezenti peste 200 de jurnalisti. In urmatoarele luni si publicul larg va fi invitat la teste.

Intregul test a durat 25 de minute, insa trenul a atins 100 km/h in 26 de secunde, dupa alte 24 de secunde trenul a depasit 160 km/h si a inceput sa leviteze, iar la 90 de secunde de la pornire trenul a atins 350 km/h.

Aceste trenuri nu au contact direct cu sina, fortele de frecare fiind reduse, putand fi atinse viteze uluitoare. Ele avanseaza datorita unor campuri magnetice puternice, dar costurile de implementare sunt foarte mari.

La testul de luni a fost invitata presa japoneza, insa in noimbrie se vor face demonstratii si pentru public pe o sectiune de 50 km.

Primele trenuri vor intra in circulatie intre Tokyo si Nagoya in 2027, cei 250 km dintre cele doua orase urmand a fi parcursi in 40 de minute, fata de 90 de minute in prezent.

Planurile indica o extindere pana la Osaka a liniei iin 2045, ideea fiind sa se ajunga la o retea nationala de trenuri maglev.

Japonia a creat trenurile de mare viteza, introducand primele servicii cu garniturile "shinkansen" inca din 1964. Acum exista peste 2.000 km si vitezele atinse sunt de 330 km/h.

Surse: Asahi Shinbun, Japan Times


Citeste mai multe despre   



















11365 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    40 minute (Marţi, 23 septembrie 2014, 14:42)

    Razvan_M [utilizator]

    Si la noi trenurile fac deja 40 minute de la Titu la Bucuresti, asa ca de ce se lauda japonezii astia?
  • +6 (10 voturi)    
    Titlu eronat la poză (Marţi, 23 septembrie 2014, 14:45)

    MihaiMese [utilizator]

    Mă iertaţi, dar poza arată nişte trenuri de mare viteză, dar care sunt clar pe cale ferată, nu sunt Maglev-uri.
  • +4 (8 voturi)    
    ei ash! (Marţi, 23 septembrie 2014, 14:48)

    torna_fratre [utilizator]

    japonezii astia nu au invatat de la ponta ca trenurile chinezesti sunt miezul din gogoasa?
    acum serios ...in timp ce japonezii dubleaza viteza noi ne facem frati cu chinezii pentru tehnologie de acum 50 ani?
    asta da, paradox, de intoarcere in timp.
    • +6 (8 voturi)    
      Chinezii (Marţi, 23 septembrie 2014, 16:00)

      alter_ego2013 [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      cumpara tehnologie de la Germania pt. trenuri de mare viteza si apoi ne vand noua supa reincalzita.

      La fel cumpara de la canadieni tehnologie pt centrale nucleare CANDU si apoi vin la noi sa ne invete ce e apa calda si mersul pe jos. Toate astea pt. ca au pe cine prosti, parteneri de incredere ca Ponta...
    • +3 (5 voturi)    
      Chinezii (Marţi, 23 septembrie 2014, 16:00)

      alter_ego2013 [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      cumpara tehnologie de la Germania pt. trenuri de mare viteza si apoi ne vand noua supa reincalzita.

      La fel cumpara de la canadieni tehnologie pt centrale nucleare CANDU si apoi vin la noi sa ne invete ce e apa calda si mersul pe jos. Toate astea pt. ca au pe cine prosti, parteneri de incredere ca Ponta...
  • +12 (14 voturi)    
    Doar ca Maglev nu sint o noutate (Marţi, 23 septembrie 2014, 14:49)

    ccc745 [utilizator]

    Intre aeroportul din Shanghai si oras exista o linie Maglev, construita cu tehnologie germana. Germania este de fapt lider in acest domeniu.
    Mai este un comentariu factual incorect: trenul leviteaza tot timpul, si nu numai la viteze de peste 160 km/h.
    Iar poza pusa de dv. este a trenurilor "Shinkansen" actuale, nicidecum Maglev. Un pic de atentie nu ar strica, se vad rotile!!!! Trenurile Maglev NU au roti
  • +2 (2 voturi)    
    Maglev (Marţi, 23 septembrie 2014, 14:53)

    MihaiMese [utilizator]

    https://www.youtube.com/watch?v=k_eT4zq8eO0
  • +4 (4 voturi)    
    nah (Marţi, 23 septembrie 2014, 17:08)

    I [utilizator]

    nu sunt bune pentru Romania! nici nu apuci sa-ti stergi scaunul de praf si ai si ajuns la destinatie... /ironie
    • +2 (2 voturi)    
      Chiar asa (Marţi, 23 septembrie 2014, 23:49)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui I

      Cand sa se apuce romanul sa crape seminte si sa bage un pet de bere in el, a si ajuns la destinatie! Na-ti beleaua naibii! :))
  • +1 (5 voturi)    
    Nu cred ca e cazul sa ne gandim la asa ceva (Marţi, 23 septembrie 2014, 19:42)

    ciriano [utilizator]

    pentru Romania pentru ca exista cel putin o limitare majora, respectiv puterea de cumparare. Nu stiu cati romani ar avea banii sa plateasca un tichet la un astfel de tren. E o problema si azi pentru multi deci nu cred ca ar fi o sansa reala in urmatorii 100 de ani ca sa avem in Romania, pe sine, un tren care sa circule cu 250 km/ora macar... Pur si simplu nu exista cerere pentru un astfel de serviciu... E la fel ca in industria aeronautica unde toata lumea ar vrea sa ajunga repede din punctul A in punctul B dar atunci cand existau zborurile supersonice cu Concorde nu era chiar coada la bilete... E si un studiu pe tema aceasta... In consecinta nu vom vedea o viteza mai mare de 180 km/ora pe caile ferate din Romania prea curand pentru ca nu exista suficienti clienti care sa justifice investitia... cand Romania va avea o economie solida dezvoltata uniform teritorial atunci se va face si acea linie de tren rapida care sa lege puncte economice vitale de pe harta... pana atunci sper sa avem macar autostrazi...
    • 0 (4 voturi)    
      nu-i bai (Marţi, 23 septembrie 2014, 20:58)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui ciriano

      Peste vreo 100 de ani se va fi inventat teleportarea, iar noi ne vom bate pe burta ca nu am tocat bani si energie pe prostii gen autostrazi si trenuri de mare viteza.
      Ne-a mers cu internetul de mare viteza, nu vad de ce nu ne-ar merge si cu deplasarea din punctul A in punctul B.
    • +1 (1 vot)    
      putere de cumparare (Marţi, 23 septembrie 2014, 21:54)

      Cutezatorii2013 [utilizator] i-a raspuns lui ciriano

      > Nu stiu cati romani ar avea banii sa
      > plateasca un tichet la un astfel de tren
      >
      Probabil ca la fel de multi ca cei care platesc acum bilete de avion la Tarom.

      Dar cu siguranta nu tb sa ne gandim la asa ceva in urmatorii 100 ani. cel putin. Si nu puterea de cumparare e problema :)
  • 0 (4 voturi)    
    wow (Miercuri, 24 septembrie 2014, 0:16)

    adi_b_razzor [utilizator]

    Japonezii astia... 90 de minute nu le convine si vor sa taie in jumate ?!!! Pfuaaai, pai sa vina la noi in ORICE anotimp sa vada tren Brasov-Bucuresti N (160 km) 5 ore. Ori e zapada, ori e caldura si se dilata sinele, ori un copac, ori ceva tot se intampla.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri