Copiii mici care sunt expusi la religie intampina dificultati in diferentierea faptelor de fictiune, potrivit unui nou studiu publicat in revista Cognitive Science. Cercetatorii le-au prezentat copiilor de 5 si 6 ani, atat din scolile publice, cat si din cele parohiale trei tipuri diferite de povesti: religioase, fantastice si realiste. Acestia au incercat sa masoare cat de bine pot copiii sa identifice povestile narative cu elemnte imposibile ca cele fictionale.

Studiul a descoperit ca din 66 de participanti, copiii care mergeau la biserica sau fusesera inscrisi intr-o scoala parohiala au fost mult mai putin capabili sa identifice elementele fantastice, spre deosebire de ceilalti, relateaza HuffingtonPost.

"In ambele studii, copiii expusi la religie au fost mai putin capabili sa judece personajele din povestile fantastice asa cum erau prezentate, apeland mai mult la realitate si mai putin la imposibil decat copiii care nu erau religiosi", se arata in studiu.

Autorii studiului sugereaza ca "invatatura religioasa, in special expunerea la povestile cu miracole, determina copiii sa aiba o receptivitate mai generica fata de imposibil si o mai mare acceptare a faptului ca imposibilul se poate intampla, in ciuda relatiilor cauzale obisnuite".