​O femeie din Franta a fost amendata cu 1.500 de euro dupa ce a publicat o cronica negativa a unui restaurant din regiunea Aquitania. Patronul restaurantului s-a adresat justitiei, motivand ca afacerea are de suferit din cauza ca articolul de pe blog figureaza foarte sus in rezultatele de cautare Google. Hotararea justitiei poate crea precedente si tot mai multi patroni de business-uri ar putea sa le faca rau celor care-i critica, noteaza BBC.

Caroline Doudet, care detine un blog de moda si literatura numit Cultur'elle a publicat in august 2013 o cronica a unui restaurant italian din regiunea Aquitania unde a luat masa si nu a fost multumita.

Titlul articolului era "L'endroit à éviter au Cap-Ferret : Il Giardino" (Locul pe care sa-l evitati in Cap-Ferret: Il Giardino), iar patronul restaurantului s-a adresat justitiei pe motiv ca acest review negativ ii afecteaza afacerea. Judecatorii din Bordeaux au decis ca Doudet trebuie sa plateasca o amenda de 1.500 de euro si sa schimbe titlul articolului fiindca intr-adevar ar fi afectat afacerea din cauza ca articolul aparea al patrulea in cautarile date pe Google dupa numele restaurantului.

Judecatorul a motivat decizia spunand ca blog-ul este extrem de influent si un astfel de articol are efecte negative.

"Decizia face o infractiune din faptul ca esti prea bine indexat pe Google sau din faptul ca ai prea mare influenta. Partea perversa a deciziei este ca multe companii cauta bloggeri influenti, insa doar cand scriu de bine", a spus pentru BBC, Caroline Doudet.

Publicatia eater.com noteaza, relatand incidentul, ca femeia a platit o amenda de 1.500 euro si cheltuieli de judecata de 1.000 de euro. In plus, desi i s-a cerut sa modifice doar titlul, ea a ales sa stearga tot articolul fiindca era mai simplu din punct de vedere tehnic.

Interesant este ca restaurantul a primit multe cronici negative pe diverse site-uri in ultima vreme, unele review-uri fiind de o stea din cinci.

Hotararea justitiei poate crea precedente si tot mai multi patroni de business-uri ar putea sa le faca rau celor care-i critica. Partea grava este ca practic este afectata libertatea de exprimare si dreptul clientului nemultmuit de a povesti tuturor experientele neplacute.

Patronul restaurantului a spus, citat de Arret sur Internet ca "probabil au fost ceva greseli in servire, insa acest lucru se intample uneori la jumatatea lui august". El mai spunea ca "articolul a aparut pe Google si a facut afacerii mult rau, chiar daca am muncit sapte zile zile din sapte, timp de 15 ani. Chiar nu puteam accepta asta".