Intalnirile DoctorH

Discutie online Dr. Cristina Crintea: Din nefericire, utilizarea prezervativului nu protejeaza in proportie de 100% impotriva transmiterii virusului HPV

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 3 iulie 2009, 11:00 DoctorH - Intreaba un Medic

Cristina Crintea
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Cancerul de col uterin e posibil sa fie cauzat de virusul HPV ? In 1983, cercetatorul german Harald zur Hausen, de la Universitatea din Dusseldorf, a descoperit ca HPV (virusul uman papiloma) poate duce, in anumite cazuri, la cancer de col.
  • Exista legatura intre anumite tulpini de virus si cancer?
  • Poate fi prevenita imbolnavirea cu HPV?
  • Virusul se transmite numai sexual sau si altfel?
Intalnirea online a fost urmata de un interviu in Studioul HotNews.ro, pe care il puteti urmari aici.

Statistici Centrul National de Informare cu privire la HPV (www.informarehpv.ro)

Pana la 80% dintre femei vor fi infectate cu HPV de-a lungul vietii, iar 50% dintre acestea cu tulpini care ar putea produce cancer de col uterin. HPV este un virus care se transmite usor si determina infectii foarte frecvente. Cristina Crintea, purtatorul de cuvant al campaniei nationale de informare privind preventia cancerului de col uterin, a discutat online despre acest virus cu cititorii HotNews.ro. Cancerul de col uterin este o problema majora de sanatate pentru femei. Este o afectiune canceroasa care poate fi determinata de infectia cu HPV.
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
Exista peste 100 de tulpini diferite cunoscute de HPV, impartite in cele cu risc crescut (oncogene sau cauzatoare de cancer) si cele cu risc scazut. Au fost identificate 15 tulpini de HPV oncogene asociate cu leziunile pre-canceroase sau cu cancerul de col uterin. Studiile efectuate arata ca tulpinile oncogene de HPV 16 si 18 cauzeaza aproximativ 70% dintre cazurile de cancer de col uterin in intreaga lume. Atat femeile mai tinere cat si cele mai in varsta sunt expuse riscului de a dezvolta cancer de col uterin, ca o consecinta a unei infectii noi sau a unei reinfectii cu unul din tulpinile oncogene de HPV.

Crsitina Crintea este absolventa a Universitatii de Medicina si Farmacie 'Carol Davila' din Bucuresti si a unui master in Managementul Sanatatii Publice.


Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 roxy

    Stimata D-na Doctor Crintea,

    Care este cea mai buna metoda de tratament in cazul in care dupa operatia de electrorezectie pentru eliminare HPV (metoda fiind de eliminare a displaziei gradul 2 spre 3) simptomele sunt practic aceleasi. Prin metode complementare descoperindu-se ca sub operatie s-ar afla o pata rosie pe edem si o punga de infectie?!
    Multumesc.
    Cu respect.

    • Cristina Crintea

      Pentru a vedea daca sunteti infectata cu HPV, trebuie sa efectuati tipajul ADN/HPV, screening citologic si sa va adresati medicului ginecolog pentru pata despre care vorbiti si punga de infectie. Importanta este preventia impotriva cancerului de col uterin si monitorizarea acestuia prin screening.

  • Întrebarea nr. 2 numaibine

    Buna ziua!
    Iau direct din textul articolului: "Pana la 80% dintre femei vor fi infectate cu HPV de-a lungul vietii, iar 50% dintre acestea cu tulpini care ar putea produce cancer de col uterin."
    Intrebarea 1: Cate dintre cele 50% dezvolta cancer ?
    Intrebarea 2: Din totalul femeilor ce au dezvoltat cancer de col uterin, cate nu sunt infectate cu HPV - tulpinile 16 si 18 ?
    Intrebarea 3: Este adevarat ca marea majoritate a infectiilor cu HPV sunt rezolvate natural de catre organism in 2 ani ?
    Intrebarea 4: Anticorpii dezvoltati un urma unei infectii anterioare n-ar trebui sa ne protejeze de o ulterioara reinfecatare cu aceeasi tulpina ?
    Multumesc si fiti sanatosi!

    • Cristina Crintea

      1. Din 100 de femei infectate cu HPV, 8 dezvolta leziuni severe, cancer de col uterin.
      2. Asocierea HPV cancer de col uterin se constata in 99,7% din cazuri iar tulpinile 16, 18 sunt raspunzatoare de aparitia a peste 70% din cancerele de col uterin.
      3. Nu, in unele cazuri pot apare anticorpi dar in unele cazuri seroconversia, aparitia anticorpilor, s-ar putea sa nu apara.
      4. In cazul in care exista anticorpi, acestia protejeaza de o ulterioara infectare cu aceeasi tulpina.

  • Întrebarea nr. 3 miris

    Buna ziua!

    Am facut o histerectomie totala in iunie 2008. La inceput pentru fibrom uterin, aveam anemia f mare
    Ultimul Papa Nicolau ASCUS, suspect HPV
    Chirurgul ginecolog mi-a zis sa nu-mi fac griji ca peste 60% din populatie are. In perioada respectiva am inceput o relatie cu un barbat. Dup op mi s-a spus ca era cancer in faza incipienta. De atunci am mai facut contrale de 2 ori. Rezultatul este bun, insa nu mai pot dormi fara somnifere, consult un psihoterapeut, am anuntat acel barbat, ne-am despartit, acum am un prieten dar nu pot sa-i spun despre asta. Sunt vinovata?

    Multumesc

    • Cristina Crintea

      Ar trebui ca sa va monitorizati starea de sanatate efectuand screening citologic si un tipaj ADN/HPV pentru a vedea daca mai sunteti infectata. Va puteti informa prietenul pentru ca in orice relatie trebuie sa existe incredere.

  • Întrebarea nr. 4 Iulia

    este adevarat ca atunci cand se descopera o rana pe col exista mari sanse sa ai HPV? de la ce apar ranile pe col?
    HPV se poate trata? sau il ai toata viata si il tii sub observatie?

    Multumesc.

    • Cristina Crintea

      Da, in 99% din cazurile de cancere de col uterin se asociaza cu prezenta HPV.
      HPV-ul se localizeaza la nivelul colului uterin, produce modificari ale celulelor epiteliale, acestea se balonizeaza, apar coilocite si apoi apar modificarile, ranile acestea.
      HPV se poate preveni prin vaccinare anti-HPV si in cazul in care sunteti infectata, unele tulpini sunt eliminate de la sine, de catre mecanismele de aparare ale organismului, in alte cazuri in care se ascociaza si alti factori( dieta inadecvata, fumat, consum de anti-conceptionale, alte BTS-uri-boli cu transmitere sexuala, infectia cu HPV persista si poate evolua catre aparitia cancerului de col uterin.Trebuie sa il tineti sub observatie prin screening citologic si tipaj ADN.

  • Întrebarea nr. 5 cristimica

    cum putem preveni infestarea cu HPV ?

    • Cristina Crintea

      Infectarea cu HPV se previne prin vaccinarea anti-HPV.

  • Întrebarea nr. 6 Supastar

    Cum comentati faptul ca in cel putin un studiu din cadrul documentatiei depuse la FDA pentru Gardasil a aparut o crestere statistic semnificativa a fenomenelor autoimune (artrita reumatoida) in lotul femeilor vaccinate?

    • Cristina Crintea

      Va pot spune ca ambele vaccinuri au fost aprobate de FDA si EMEA (Agentia Europeana a Medicamentului) si conform Comisiei de Siguranta a Organizatiei Mondiale a Sanatatii, acest vaccin se inscrie intr-un profil de siguranta.

  • Întrebarea nr. 7 flori

    buna ziua stimata dna doctor Crintea.am 37 de ani si acum 4 ani in urma am fost diagnosticata cu displazie moderata col uterin hpv .s-a efectuat o operatie cu ansa diametrica .papa nicolau era CIII.m-am simtit bn dupa aceea dar intrebarea mea este cat de predispusa sunt pentru cancerul de col ?mentionez ca am si amenoree nemaivenindu-mi menstruatia de 2 ani si jumatate.multumesc mult si va doresc tot binele din lume.

    • Cristina Crintea

      Pentru amenoree, adresati-va medicului ginecolog si monitorizati-va starea de sanatate prin efectuarea screeningului citologic.

  • Întrebarea nr. 8 at

    Am 27 de ani iar testul HPV facut acum cateva saptamani e negativ. Am un partner stabil.

    Intrebarea mea este: Ar mai avea sens sa imi fac vaccinul?

    Doctorul imi spune ca de la 25 de ani incolo reactia imunitara scade, dar din punctul meu de vedere o sansa in plus sa previn un cancer merita investitia decat daca chiar nu mai are nici un sens acum.

    Imi doresc sa fi avut sansa asta in adolescenta, parintii mei m-ar fi tarat la doctor sa ma vaccineze...

    Va multumesc si va urez mult succes in a transmite oamenilor ca e mai bine sa previna aparitia cancerului decat nu...

    • Cristina Crintea

      Studiile arata ca titlul anticorpilor la grupa de varsta 15-25 de ani este de 2 ori mai scazut decat titlul anticorpilor la grupa de varsta 10-14 ani. Dupa 26 de ani, titlul continua sa scada. Daca doriti sa efectuati vaccinul, nu va opreste nimeni, mai ales ca testul HPV arata ca este negativ.

  • Întrebarea nr. 9 Ilie Oana

    Buna ziua,

    Pe langa intrebarile puse mai sus, care tin sa mentionez ca sunt foarte bine punctate, as dori sa va intreb cateva lucruri referitoare la faimosul vaccin anti HPV, si anume:
    - este adevarat ca protectia se instaleaza abia la un an de la administrarea ultimei doze de vaccin?
    - in timpul administrarii celor trei doze de vaccin este posibil sa ne infectam cu HPV si daca da, atunci este recomandata intreruperea oricarui contac sexual? dar daca partenerul este unul stabil, aceasta regula se mai aplica?
    - daca in timpul administrarii celor trei doze de vaccin ne infectam cu o tulpina HPV, care nu este cancerigena, poate totusi sa afecteze eficacitatea vaccinului?
    - care sunt efectele adverse, mai ales cele aparute dupa lansarea pe piata a vaccinului?
    - in timpul administrarii vaccinului este permisa administrarea de alte medicamente, nu neaparat medicamente care sa trateze afectiuni cervicale?

    Va multumesc!
    Oana Ilie

    • Cristina Crintea

      La o luna de la efectuarea celor 3 doze de vaccin se instaleaza protectia la peste 99% din cazuri.
      Vaccinarea anti-HPV protejeaza impotriva tulpinilor oncogene 16-18, in timpul administrarii celor 3 doze de vaccin exista riscul infectarii cu alt tip de tulpina.
      Chiar daca partenerul este stabil, pentrua fi sigura ca evitati o infectare, poate sa efectueze si el testul ADN/HPV pentru a inlatura orice fel de dubiu.
      Vaccinul ADN/HPV determina aparitia de anticorpi HPV pentru tulpinile 16 si 18. Infectarea cu alta tulpina nu afecteaza eficacitatea vaccinului.
      Efectele adverse sunt locale si respectiv durere la locul injectarii, roseata si efecte generale greata, dureri de cap, ameteli, tulburari gastro-intestinale, si pot exista efecte socio-genice: lipotimii.
      Efectele adverse sunt de intensitate mica si medie si sunt de scurta durata.
      S-au facut studii de exemplu, administrarea de anticonceptionale in timpul administrarii vaccinului si s-a constatat ca aceste medicamente nu interfera cu vaccinul.

  • Întrebarea nr. 10 Ik

    Buna ziua.
    la ultimul test HPV efectuat mi s-a confirmat prezenta a 2 tulpini HPV- 16 si 18- cele 2 tulpini clasificate "High risk".
    Am urmat un tratament local cu Aldara, ovule cu echinaceea si ovule cervigid, urmand acum sa repet tot setul de analize- din testul HPV, testul PAP si colposcopie pentru a verifica efectul acestui tratament.
    Credeti ca este posibil ca in urma acestui tratament sa nu mai apara prezenta virusului HPV la analiza?
    In cazul in care nu mai apar acest tulipini se poate efectua vaccinul SILGARD ca masura de protectie impotriva acestui virus?
    Va multumesc anticipat.

    • Cristina Crintea

      Cum am spus si mai sus, exista situatii in care HPV-ul poate sa dispara de la sine, sau asociat unor altor conditii poate sa cauzeze infectii persistente.
      Trebuie sa efectuati din nou ADN/HPV si sa va monitorizati starea de sanatate cu screeningul citologic.
      Vaccinul nu trateaza boala, ci doar o previne.

  • Întrebarea nr. 11 Don

    Buna ziua!
    1. Exista efecte secundare majore in urma tratamentului cu Gardasil? Care sunt acesea?
    2. Daca da (si se pare ca nu exista dubii in aceasta privinta), cati bani au fost investiti (pentru prevenirea cancerului de col uterin) in tratamente care nu implica efecte secundare majore (si care implica mai putine costuri...).
    3. Care sunt costurile totale ale contractului prin care Romania a achizitionat vaccinul la care se face atata reclama? Cand se vor face publice absolut toate clauzele contractuale?
    Va multumesc anticipat pentru raspunsul dvs. la obiect, clar si neevaziv, asa cum sper ca au fost si intrebarile.
    Numai bine!

    • Cristina Crintea

      1. Studiile arata ca nu exista in prezent efecte secundare majore in urma vaccinarii.
      2. Cum spuneam, Comisia de Siguranta a Vaccinurilor a Organizatiei Mondiale a Sanatatii, a declarat acest vaccin ca avand un profil de siguranta si fiind "highly reccommended" si cum spuneam, vaccinul previne aparitia bolii, nu o trateaza.
      3. Va pot spune ca in prezent au fost achitate sumele pentru cele 2.600 de fetite vaccinate in cadrul campaniei anterioare. In perioada iunie-octombrie 2009, Ministerul desfasoara campania nationala de informare privind preventia cancerului de col uterin. In urma acestei campanii, se va efectua un studiu cantitativ. Daca mai mult de 50% dintre parinti vor decide ca fetitele lor sa fie vaccinate, vaccinarea HPV va fi inclusa in Programul National de Imunizari, iar costurile pentru vaccinare vor fi achitate de catre firmele de medicamente.
      Pentru intrebari suplimentare legate de contract, adresati-va biroului de presa al Ministerului Sanatatii.

  • Întrebarea nr. 12 gentiana

    De ce ADN de HPV se poate face in putine locuri si dureaza f mult rezultatul? De ce in multe locuri un examen banal precum PAP iese gresit?

    Tocmai am facut un PAP si a iesit CIII si a arata ca exista o infectie, dar in analizele de culturi pe col si secretie vaginala a iesit ca nu am nimic - toate probele luate in acelasi timp.

    • Cristina Crintea

      Va recomand sa faceti analiza PAP si ADN/HPV intr-o clinica /laborator acreditat pentru a nu exista niciun fel de dubiu.

  • Întrebarea nr. 13 ioana

    Bună ziua!
    în urma cu câtiva ani, la un test papa nicolau am avut si o interpretare"suspect HPV". Am refăcut analiza la Institutul Cantacuzino, cu rezultat "regenerativ HPV". Bineinteles ca m-am speriat, am refacut analizele in alte doua locuri si am avut rezultat negativ, colposcopia era buna. De atunci rezultatele la Papa Nicolau au fost OK. Ce se putea intâmpla când rezultatul nu era bun? Ar fi putut fi interpretat greşit rezultatul?
    Care sunt simptomele care ar trebui sa ne conduca imediat la analize?
    Şi totuşi care sunt căile de transmitere a acestui virus in afara de contactul sexual? Cred ca este lucrul cel mai important de cunoscut!
    Se poate contacta de la piscină, de pe prosoape, de pe lenjeria de hotel, etc???
    Vă multumesc!

    • Cristina Crintea

      In cazul in care rezultatul nu era bun, trebuia sa va monitorizati starea de sanatate prin efectuarea examenului Babes Papanicolau (screening-ul citologic). In unele cazuri, infectia dispare de la sine, in altele poate evolua catre cancer de col uterin.
      Din nefericire, cancerul de col uterin este depistat in stadii tardive, unele dintre simpome sunt reprezentate prin dureri, sangerari la contact sexual. Infectia ADN/HPV nu este simptomatica, virusul nu determina viremie (nu se gaseste in sange) si inhiba secretia de interferon si nu modifica testele de inflamatie. Este un virus parsiv care poate fi determinat numai prin tiparea ADN/HPV.
      Din nefericire, simptomele se instaleaza doar in momentul aparitiei cancerului de col uterin.
      Caile de transmitere: contact sexual, contact manual sexual, sex anal, sex oral.
      Din nefericire utilizarea prezervativului nu protejeaza in proportie de 100% impotriva transmiterii virusului intrucat in timpul actului sexual poate exista contact genital-genital: exemplu testucule-vulva. Prezervatilul va poate apara impotriva transmiterii altor boli sexuale.
      Nu exista studii concludente privind transmiterea virusului pe alte cai decat cele precizate mai sus.

  • Întrebarea nr. 14 Mihaela

    Buna ziua. Am 34 ani si acum 2 ani de zile am fost diagnosticata cun HPV pozitiv tulpina 16 si am urcat o serie de tratamente (cervucid, antibiotice - deoarece tot faceam infectie urinara, etc) inclusiv cu Aldara, dar din cauza ca am avut o serie de dureri (de spate, oase, cap, ameteli) nu am finalizat tratamentul cu Aldara. La un an si jumatate am repetat testul si am in continuare HPV-ul pozitiv. Intrebarea mea este daca sotul meu poate sa isi faca testul sa vada daca este infectat sau daca este purtator al acestui virus. De asemenea, tratamentele facute (pentru ca au fost destule si din cauza infectiei irinare care tot aparea) mi-au influentat negativ fertilitatea?pentru ca ne chinuim de un an de zile sa facem un copil si nu reusim (cu toate analizele verificate atat eu cat si sotul).
    Multumesc.

    • Cristina Crintea

      Da, sotul dvs poate sa efectueze testul ADN/HPV din raclatul uretral. Pentru amanunte in ceea ce priveste cauzele unei infertilitati, adresati-va medicului ginecolog.

  • Întrebarea nr. 15 cititor curios

    Din cate inteleg, acest virus afecteaza numai persoanele de sex feminin, dar transmiterea se poate face si prin contact sexual. Asta inseamna ca barbatii sunt purtatori si femeile sunt victimele? Ce ar trebui sa faca un barbat pentru a preveni infectarea partenerelor de sex. Asta in cazul in care nu are relatii stabile, bineinteles. Sexul protejat presupune protejarea impotriva acestui virus?
    Daca un barbat a avut relatii sexuale cu o femeie infectata, va ramane purtator pe viata sau dupa un anumit timp, riscul de a transmite acest virus mai departe dispare?
    Exista metode anume de a evita infectarea cu HPV?

    Va multumesc anticipat!

    • Cristina Crintea

      Atat femeile cat si barbatii pot fi infectati cu HPV, din nefericire femeile reprezinta grupa de risc intrucat ele pot dezvolta cancer de col uterin.
      Pentru a preveni infectarea e bine sa folositi prezervativul, dar vedeti raspunsul de mai sus, nu este sigur 100%.
      In cazul in care ati avut relatii cu o femeie infectata, exista riscul de a va infecta, dar asa cum spuneam si mai sus, in unele cazuri infectia poate disparea de la sine. Dumneavoastra sunteti doar puratator, nu va incadrati in grupa de risc, pentru ca barbatii nu pot dezvolta cancer de col uterin.
      Infectarea HPV se poate evita prin vaccinarea anti-HPV, dar in acest moment nu exista o decizie in sensul vaccinarii barbatilor. Studiile cost-eficienta arata nu este justificata vaccinarea barbatilor intrucat ei nu se incadreaza in grpa de risc.

  • Întrebarea nr. 16 Florin

    Se stie ca, cancerul nu este un virus si ca el este cauzat de catre alimentatie nesanatoasa, chimicale,factori de mediu, stress, gatitul la temperaturi inalte. Medicina insista ca este un virus tratandu-l ca atare cand este clar ca nu este un virus.

    Raportul anual aparut anul acesta in Aprilie stabileste cu certitudine ca alimentatie impreuna cu lipsa exercitiilor zilnice sunt responsabile de pana la 60-70% din cazurile de cancern si ca desi exista predispozitie genetica in fiecare dintre noi aceasta predispozitie nu afecteaza decat un numar foarte mic de persoane pana la 2-3%.

    Chiar daca este in faza avansata cancerul poate fi invins vedeti istoria cercetatoarei Jane Plant, dr Robert O. Young, Otto Warburg, etc daca se aplica reteta:

    - fara zahar (excluzandu-se si fructele) - sunt acceptati doar low carbohidrati provenind DOAR din plante pt ca celulele canceroase contin pana la 20 de ori mai multi receptori de insulina hraninduse/crescand cu/si fiind aspiratoare de zahar.

    - mancare cruda in special salate foarte colorate dar cu o baza foarte mare de spanac, salata, lucruri verzi in special - in cantitati imense la care se adauga seminte mixte incoltite

    - eliminarea totala a grasimii de origine animala si inlocuirea ei cu grasime vegetala provenita din masline(virgin oil) seminte de flax, chia, avocado

    - exercitii regulate nu viguroase pt a creste cantitatea de acid lactic ci usoare pt a stimula limfa sa circule si sa se "auto-curete" simareste cantitatea de oxigen

    -proteina completa provenind doar din vegetale - meniul sa fie facut de catre un dietecian cu experienta(ex. spanac, avocado, quinoa etc au proteina completa )

    - gandire pozitiva - sprijin consistent din partea familiei si prietenilor in sensul foarte haios si comic dar nu compatimitor
    - consumarea unei cantitati suficiente de apa necontaminata cu chimicale care sa contina suficiente minerale si sa fie alcalina si nu acidica.

    - crearea unui climat alcalin prin alimentatie, gandire pozitiva

    • Cristina Crintea

      Cancerul de col uterin este singurul in care s-a demonstrat asocierea cu prezenta unui virus, respectiv HPV, tulpinile 16-18, fapt demonstrat de detinatorul premiului Nobel pentru medicina in 2008, profesorul zur Hausen. Dieta poate fi un factor favorizant in aparitia oricarei boli. Cum am raspuns si mai sus, infectia persistenta cu HPV asociata cu alti factori favorizanti printre care si dieta inadecvata poate evolua catre cancerul de col uterin.

  • Întrebarea nr. 17 hpv la barbat

    Cum poate sti un barbat care a avut veg.veneriene ca nu mai transmite acest virus (am inteles ca acest virus ramane in organism ca si virusul herpetic)? Este condamnat sa faca mereu dragoste cu prezervativ pentru a nu infecta partenera cu hpv?
    Exista metode, investigatii, simptome, .... prin care el poate sti cu siguranta ca virusul este inactiv sau activ (cum este la herpes) ... sau poate chiar a disparut din organismul lui ?

    • Cristina Crintea

      In primul rand va faceti tipajul ADN/HPV pentru a vedea daca sunteti infectat si cu care tulpina suntei infectat. In unele situatii cum spuneam, virusul se elimina de la sine, in cazul in care sunteti purtator va recomand utilizarea prezervativului.

  • Întrebarea nr. 18 un tata ingrijorat

    Am inteles ca acest vaccin este recomandat a fi administrat fetelor minore. Este adevarat ca pana acum nu s-au efectuat nici un fel de teste privind efectele pe termen scurt sau lung a acestui vaccin asupra copiilor, toate testele fiind facute pe esantioane de adulti? Si daca nu este adevarat, va rog sa imi indicati sursa, eu nu am gasit nimic pe internet.

    • Cristina Crintea

      Vaccinul anti-HPV a aparut in urma cercetarilor efectuate de profesorul von Hausen, detinatorul premiului Nobel pentru medicina in 2008.

      http://www.hotnews.ro/stiri-doctorh_actualitate-5250889-profesorul-harald-zur-hausen-vaccinurile-care-avem-dispozitie-pot-previna-mai-bine-70-80-dintre-cazurile-cancer-col-uterin.htm

      Studiile au fost facute pe 50.000 de femei, iar vaccinul a fost acreditat de FDA si EMEA. Toate reclamatiile aparute ulterior vaccinarii au fost monitorizate. CDC Atlanta a aratat ca din peste 10.000 de reclamatii 94% nu erau justificate, restul de 6% continua sa fie monitorizate.
      Informatii puteti gasi pe site-urile FDA, EMEA, CDC Atlanta, WHO, Eurogyn.

  • Întrebarea nr. 19 Emanuela

    Buna ziua,
    Am vazut pe www.informarehpv.ro ca exista un numar de telefon (08008-00008 ) la care pot apela gratuit pentru a pune intrebari despre cancer. Sunt curioasa cine raspunde la aceste telefoane. Care este pregatirea medicala a acelor persoane si in cat timp primesc raspunsul.
    Va multumesc!

    • Cristina Crintea

      La numarul de telefon al campaniei de informare privind preventia cancerului de col uterin raspund operatoare abilitate sa va ofere raspunsuri corecte, complete si adecavate intrebarilor dvs. In cazul in care raspunsurile le depasesc aria de expertiza, acestea sunt redirectionate catre specialisti in domeniu, iar dvs veti primi un raspuns avizat in 48 de ore.

  • Întrebarea nr. 20 mara

    Stiti ca exista remedii homeopate care pot trata papilloma? De ce nu sunt folosite?

    • Cristina Crintea

      Vaccinul anti-HPV previne aparitia bolii, nu o trateaza, eventualele remedii homeopate care pot exista, se bazeaza probabil pe intarirea imunitatii organismului. De ce nu sunt folosite? Pentru ca studiile arata ca vaccinarea anti-HPV si screeningul citologic scad riscul de aparitie a cancerului de col uterin cu 95% comparativ cu absenta luarii oricarei alte masuri.

  • Întrebarea nr. 21 andrei

    Buna ziua, prietena mea a fost depista cu hpv18, dupa analizele de rigoare (papa nicolau, o copolscopie, si alte cateva pe care nu le mai retin), medicul de la clinica privata la care am fost, a hotarat ca este nevoie de o interventie ERAD, insa dupa aceea interventie, prietena mea a sangerat destul de mult, in jur de 1 luna, la 3 saptmani a fost din nou la acel medic si a zis ca e normal, dar din ceea ce am citit pe internet acest lucru nu este chiar normal. De aceea am dori, daca se poate si parerea dumneavostra si va rugam sa ne indicati o clinica specializata pe acest tip de interventii pentru o a doua opinie. Multumim!

    • Cristina Crintea

      Pentru problema dvs, adresati-va medicului ginecolog. Clinicile specializate in acest tip de interventii sunt clinicile de obstetrica-ginecologie din orice spital.

  • Întrebarea nr. 22 Gabriel - Constanta

    Sarut mana,
    Exista analize sau teste prin intermediul carora un barbat poate verifica/afla daca este infestat cu HPV? Trebuie sa recunosc ca s-a intamplat sa calc stramb, insa imi iubesc sotia si nu as vrea sa-i transmit vreun virus dobandit de la altele.
    Va multumesc!

    • Cristina Crintea

      Tipajul ADN/HPV

  • Întrebarea nr. 23 Stefania

    Buna ziua,
    Am inteles ca Romania se situeaza pe primul loc in Europa la numarul de decese datorate cancerului de col uterin. Ne puteti explica de ce se intampla acest lucru? Ce anume nu fac fetele noastre de se imbolnavesc in numar atat de mare?

    • Cristina Crintea

      Mortalitatea prin cancerul de col uterin in Romania este de 6,3 ori mai mare decat media europeana. Faptul ca femeile nu obisnuiesc sa mearga la doctor, la medicul ginecolog, ar putea fi una din cauze. Incercam sa remediem aceasta problema prin lansarea in luna iulie a campaniei nationale de screening citologic Babes Papanicolau.

      Dorim sa efectuam aceasta vaccinare anti-HPV pentru a preveni aparitia cancerului de col uterin. Screening-ul impreuna cu vaccinarea reduc riscul de aparitie a cancerului cu 95% comparativ cu absenta luarii oricarei alte masuri. Efectuand aceste teste, speram ca pe viitor riscul fetitelor de a dezvolta un cancer de col uterin sa scada foarte mult.

  • Întrebarea nr. 24 Ioana

    Ma numesc Ioana, am 22 ani si am observat ca mi-au aparut niste formatiuni ciudate intr-o zona intima. M-am interesat si se pare ca sunt veruci genitali. Nu am multe, dar vreau sa scap de ele si sa nu-mi mai apara altele. Intrebarea mea este urmatoarea: vaccinul anti-HPV ma poate reduce riscul aparitiei unor noi veruci?

    • Cristina Crintea

      Vaccinul anti-HPV protejeaza impotriva tulpinilor oncogene 16-18 care sunt raspunzatoarea de aparitia a peste 70% din cancerele de col uterin

  • Întrebarea nr. 25 George

    Exista vreun alt vaccin care atunci cand a intrat in uz sa fi avut cel putin 10 ani de teste pe subiecti umani? Intreb pentru ca am vazut ca multa lume intreaba despre efectele vaccinului anti-HPV pe termen lung.

    • Cristina Crintea

      Testarea vaccinurilor se face 8-10 ani si s-a efectuat pe 50.000 de femei. Si vaccinul anti-HPV se incadreaza intr-un profil de siguranta conform comisiei de studiere a sigurantei vaccinurilor a OMS.

  • Întrebarea nr. 26 Maria - Bucuresti

    Buna ziua,
    In momentul in care esti diagnosticata in urma testului Papanicolau cu L-SIL (fara alte observatii), care este probabilitatea de a dezvolta cancer de col uterin si dupa cat timp ?
    Cum poate fi prevenit cancerul, in momentul in care ai un astfel de diagnostic?

    • Cristina Crintea

      In momentul in care stadializarea CIN(cervical Intra epitelial Neoplasia) este stadiul I, riscul de a dezvolta cancer de col uterin este de 1%, iar in stadiul CIN III, riscul creste cu 12%.
      Cancerul de col uterin poate aparea in aproximativ 20 de ani de la infectia persistenta dar in unele cazuri acest lucru se poate intampla chiar si in 2 ani.
      Pentru a preveni aparitia cancerului va recomand monitorizarea starii de sanatate prin screening-ul Babes Papanicolau.

  • Întrebarea nr. 27 albinutza

    daca platesc asigurarile medicale la stat pot face testul de depistare a HPV gratuit? din cate am inteles costa destul de mult!

    • Cristina Crintea

      Vaccinul anti-HPV costa in jur de 600 de RON, iar testul de depistare a HPV costa in jur de 100 de euro.

      Vaccinarea anti-HPV ar putea fi efectuata gratuit incepand cu octombrie 2009 la grupa de varsta 10-14 ani.

  • Întrebarea nr. 28 marcel gadea

    Doamna doctor, o prima intrebare, mai mult administrativa, ar fi daca exista si un centru de informare "face to face", ca de la medic la pacient, in afara de site http://informarehpv.ro/ si TELVERDE: 08008-00008?

    • Cristina Crintea

      Nu exista un centru de informare face-to-face, multumim pentru sugestie.

  • Întrebarea nr. 29 Cristina

    Stimata doamna doctor,
    Ma numesc Cristina Florescu, sunt mama unei fete de 10 ani care in curand va intra in programul de vaccinare. Credeti ca exista vreun risc legat de acest vaccin? Eu am auzit niste lucruri ingrijoratoare despre efectele secundare ale vaccinului, insa vreau sa aud si opinia unui doctor cu privire la siguranta vaccinului.
    Va multumesc anticipat !

    • Cristina Crintea

      Vaccinul anti-HPV prezinta aceleasi riscuri ca orice alt vaccin. daca aveti o stare febrila sau o alergie la unul din componentele vaccinului, va recomand sa nu efectuatia aceasta vaccinare.

  • Întrebarea nr. 30 lorean

    Nu este adevarat ca celulele canceroase sunt defapt celulele din tesutul organului care dezvolta cancerul, care incesrca sa supravetuiasca, si se se transforma din celule normale de tesut in celulele canceroase (proces numit pleomorfism)?
    De ce virusul cauzeaza cancerul cand de vina este mediul acid in care se dezvolta celulele canceroase?
    Mediu sustinut de alimentatia neechilibrata, si lipsa de oxigen din corp

    • Cristina Crintea

      Celulele canceroase sunt celule epiteliale infectate cu HPV, celule care si-au pierdut structura si functia.
      Cancerul este determinat de infectia persistenta cu HPV si asocierea cu alti factori favorizanti.

  • Întrebarea nr. 31 marcel gadea

    Doamna doctor, care credeti ca este motivatia pentru care gruparile extremiste, indiferent ca sunt impotriva vaccinuri, in general, sau sunt grupari cu caracter religios se opun atat de vehement vaccinului anti-HPV? Am tot citit pe internet si vehementa cu care ei fac campanie negativa este foarte ciudata. Noi, romanii, ca si ceilalti europeni, ne-am tot vaccinat, in ndecursul timului, cu tot felul de vaccinuri. De ce o astfel de reactie tocmai aici, acum? Este ceva politic la mijloc?

    • Cristina Crintea

      Va pot spune ca vaccinarea anti-HPV si screening-ul citologic reduc riscul de aparitie a cancerului de col uterin cu 95% fata de absenta luarii oricarei alte masuri, fapt demonstrat de studii efectuate de institutii abilitate in domeniul medical.

  • Întrebarea nr. 32 Maria Mandrila

    Daca imi fac acest vaccin mai pot ramane insarcinata? Acest vaccin poate provoca sterilitate?

    • Cristina Crintea

      Studiile efectuate nu arata corelarea acestui vaccin cu aparitia sterilitatii.

  • Întrebarea nr. 33 Alina

    Am auzit ca unii medici recomanda vaccinul chiar si femeilor cu HPV. Motivatia: vaccinul poate proteja pacienta de alte tulpini decat cele cu care este infestata. Spe exemplu, daca vaccinul creeaza imunitate la tulpina HPV 18, iar pacinta a fost diagnosticata ca purtatoare a unei alte tulpini, vaccinul are vreun efect?

    • Cristina Crintea

      Vaccinul protejeaza impotriva tulpinilor 16-18, daca femeia este infectata cu HPV, tulpina 18 vaccinul o poate proteja impotriva HPV tulpina 16, dar nu vindeca boala cauzata de HPV tuplina 18.

  • Întrebarea nr. 34 Anca Nita

    De ce Romania este pe primul loc in topul tarilor cu bolnave de cancer de col uterin? Credeti ca acest vaccin ar salva vieti daca el ar fi administrat?

    • Cristina Crintea

      Am explicat mai sus.
      Si vaccinul ar proteja impotriva aparitiei cancerului de col uterin.

  • Întrebarea nr. 35 Roxana

    Buna ziua,
    Am vrut sa imi fac vaccin anti-HPV si, datorita faptului ca am 30 de ani, mi s-a spus ca il fac degeaba. Care este legatura intre varsta si Gardasil? De ce nu mai are efect daca il faci dupa 26 de ani?
    Multumesc

    • Cristina Crintea

      Tipul anticorpilor anti-HPV in urma efectuarii vaccinarii dupa 26 de ani incepe sa scada. Daca dvs nu sunteti infectata cu HPV, nu va opreste nimeni sa efectuatia aceasta vaccinare pentru confortul dvs psihic in primul rand.

  • Întrebarea nr. 36 Ana

    Buna ziua Dna Dr. Cristina Crintea,

    As avea rugamintea sa-mi spuneti daca exista si ce teste exista pentru depistarea HPV-ului la barbati.

    Daca da unde se pot efectua?

    Multumesc.
    Ana

    • Cristina Crintea

      ADN/HPV din raclatul uretral.
      Se poate efectua intr-un laborator acreditat. (vezi Institutul Cantacuzino)

  • Întrebarea nr. 37 militaru sorin

    Presupunand ca si barbatii pot face analize pentru depistarea virusului HPV, in urma analizelor, ei pot beneficia de vaccin? Stiu ca barbatii sunt purtatori ai virusului, doar, dar nu ar fi rau sa fie si ei vaccinati pentru a nu il transmite mai departe.

    • Cristina Crintea

      Se pot vaccina daca nu au depistat a avea ADN/HPV.

  • Întrebarea nr. 38 Beatrice

    Ref la raspunsul dat d-nei Oana Ilie (intrebarea nr 9) si mai exact redau "Chiar daca partenerul este stabil, pentrua fi sigura ca evitati o infectare, poate sa efectueze si el testul ADN/HPV pentru a inlatura orice fel de dubiu."

    Din cate stiu eu nu exista test ADN/HPV pentru barbati si doream sa imi confirmati sau nu acest lucru.

    • Cristina Crintea

      Exista ADN/HPV efectuat din raclatul uretral.

  • Întrebarea nr. 39 oana

    In ultimul an fac destul de des infectii urinare, ultima data am fost diagnosticata cu gardnerela.
    Mi-am facut si testul HPV acum 6 luni si a iesit negativ.
    Au infectiile vreo legatura directa cu HPV. ar fi necesar sa repet testul?

    Va multumesc.

    • Cristina Crintea

      Cum spuneam, infectia persistenta cu HPV, asociata cu alte BTS-uri poate influenta evolutia acesteia catre cancerul de col uterin.







10316 vizualizari

  • displazie col (Joi, 2 iulie 2009, 3:34)

    roxy [anonim]

    Stimata D-na Doctor Crintea,

    Care este cea mai buna metoda de tratament in cazul in care dupa operatia de electrorezectie pentru eliminare HPV (metoda fiind de eliminare a displaziei gradul 2 spre 3) simptomele sunt practic aceleasi. Prin metode complementare descoperindu-se ca sub operatie s-ar afla o pata rosie pe edem si o punga de infectie?!
    Multumesc.
    Cu respect.
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 10:59)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui roxy

      Pentru a vedea daca sunteti infectata cu HPV, trebuie sa efectuati tipajul ADN/HPV, screening citologic si sa va adresati medicului ginecolog pentru pata despre care vorbiti si punga de infectie. Importanta este preventia impotriva cancerului de col uterin si monitorizarea acestuia prin screening.
  • Intrebari HPV (Joi, 2 iulie 2009, 9:13)

    numaibine [anonim]

    Buna ziua!
    Iau direct din textul articolului: "Pana la 80% dintre femei vor fi infectate cu HPV de-a lungul vietii, iar 50% dintre acestea cu tulpini care ar putea produce cancer de col uterin."
    Intrebarea 1: Cate dintre cele 50% dezvolta cancer ?
    Intrebarea 2: Din totalul femeilor ce au dezvoltat cancer de col uterin, cate nu sunt infectate cu HPV - tulpinile 16 si 18 ?
    Intrebarea 3: Este adevarat ca marea majoritate a infectiilor cu HPV sunt rezolvate natural de catre organism in 2 ani ?
    Intrebarea 4: Anticorpii dezvoltati un urma unei infectii anterioare n-ar trebui sa ne protejeze de o ulterioara reinfecatare cu aceeasi tulpina ?
    Multumesc si fiti sanatosi!
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:03)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui numaibine

      1. Din 100 de femei infectate cu HPV, 8 dezvolta leziuni severe, cancer de col uterin.
      2. Asocierea HPV cancer de col uterin se constata in 99,7% din cazuri iar tulpinile 16, 18 sunt raspunzatoare de aparitia a peste 70% din cancerele de col uterin.
      3. Nu, in unele cazuri pot apare anticorpi dar in unele cazuri seroconversia, aparitia anticorpilor, s-ar putea sa nu apara.
      4. In cazul in care exista anticorpi, acestia protejeaza de o ulterioara infectare cu aceeasi tulpina.
  • HPV depresie (Joi, 2 iulie 2009, 9:31)

    miris [anonim]

    Buna ziua!

    Am facut o histerectomie totala in iunie 2008. La inceput pentru fibrom uterin, aveam anemia f mare
    Ultimul Papa Nicolau ASCUS, suspect HPV
    Chirurgul ginecolog mi-a zis sa nu-mi fac griji ca peste 60% din populatie are. In perioada respectiva am inceput o relatie cu un barbat. Dup op mi s-a spus ca era cancer in faza incipienta. De atunci am mai facut contrale de 2 ori. Rezultatul este bun, insa nu mai pot dormi fara somnifere, consult un psihoterapeut, am anuntat acel barbat, ne-am despartit, acum am un prieten dar nu pot sa-i spun despre asta. Sunt vinovata?

    Multumesc
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:05)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui miris

      Ar trebui ca sa va monitorizati starea de sanatate efectuand screening citologic si un tipaj ADN/HPV pentru a vedea daca mai sunteti infectata. Va puteti informa prietenul pentru ca in orice relatie trebuie sa existe incredere.
  • HPV (Joi, 2 iulie 2009, 9:32)

    Iulia [anonim]

    este adevarat ca atunci cand se descopera o rana pe col exista mari sanse sa ai HPV? de la ce apar ranile pe col?
    HPV se poate trata? sau il ai toata viata si il tii sub observatie?

    Multumesc.
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:10)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulia

      Da, in 99% din cazurile de cancere de col uterin se asociaza cu prezenta HPV.
      HPV-ul se localizeaza la nivelul colului uterin, produce modificari ale celulelor epiteliale, acestea se balonizeaza, apar coilocite si apoi apar modificarile, ranile acestea.
      HPV se poate preveni prin vaccinare anti-HPV si in cazul in care sunteti infectata, unele tulpini sunt eliminate de la sine, de catre mecanismele de aparare ale organismului, in alte cazuri in care se ascociaza si alti factori( dieta inadecvata, fumat, consum de anti-conceptionale, alte BTS-uri-boli cu transmitere sexuala, infectia cu HPV persista si poate evolua catre aparitia cancerului de col uterin.Trebuie sa il tineti sub observatie prin screening citologic si tipaj ADN.
      • rana pe col (Vineri, 3 iulie 2009, 11:31)

        Raluca [anonim] i-a raspuns lui Cristina Crintea

        Acum 5 ani mi-a fost depistata o rana pe col, rana ce a fost cauterizata.

        Mi s-a spus ca rana pe col a aparut din cauza folosirii tampoanelor interne.

        Ar trebui sa ma ingrijorez si sa cred ca pot sa fac cancer de col datorita acestui precedent (rana pe col) ?
  • preventie (Joi, 2 iulie 2009, 9:49)

    cristimica [anonim]

    cum putem preveni infestarea cu HPV ?
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:10)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristimica

      Infectarea cu HPV se previne prin vaccinarea anti-HPV.
  • informatii cu privire la modul de transmitere al a (Joi, 2 iulie 2009, 9:55)

    adriana [anonim]

    Buna ziua,

    Am citit foarte multe articole cu privire la virusul HPV si am descoperit ca acesta se transmite si prin alte cai, in afara de contactul sexual, dar, din pacate, in acele articole nu se specificau acele cai si e bine sa fim informati, pentru a evita orice contact cu mediile de transmitere ale acestui virus.Va rog sa-mi comunicati care sunt celelalte cai de transmitere a acestui virus, pe adresa personala de e-mail, daca se poate. Va multumesc pentru amabilitate.

    Adriana
  • autoimunitate (Joi, 2 iulie 2009, 10:17)

    Supastar [utilizator]

    Cum comentati faptul ca in cel putin un studiu din cadrul documentatiei depuse la FDA pentru Gardasil a aparut o crestere statistic semnificativa a fenomenelor autoimune (artrita reumatoida) in lotul femeilor vaccinate?
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:14)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Supastar

      Va pot spune ca ambele vaccinuri au fost aprobate de FDA si EMEA (Agentia Europeana a Medicamentului) si conform Comisiei de Siguranta a Organizatiei Mondiale a Sanatatii, acest vaccin se inscrie intr-un profil de siguranta.
  • cancer col uterin (Joi, 2 iulie 2009, 11:12)

    flori [anonim]

    buna ziua stimata dna doctor Crintea.am 37 de ani si acum 4 ani in urma am fost diagnosticata cu displazie moderata col uterin hpv .s-a efectuat o operatie cu ansa diametrica .papa nicolau era CIII.m-am simtit bn dupa aceea dar intrebarea mea este cat de predispusa sunt pentru cancerul de col ?mentionez ca am si amenoree nemaivenindu-mi menstruatia de 2 ani si jumatate.multumesc mult si va doresc tot binele din lume.
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:15)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui flori

      Pentru amenoree, adresati-va medicului ginecolog si monitorizati-va starea de sanatate prin efectuarea screeningului citologic.
  • vaccin facut mai tarziu (Joi, 2 iulie 2009, 12:09)

    at [anonim]

    Am 27 de ani iar testul HPV facut acum cateva saptamani e negativ. Am un partner stabil.

    Intrebarea mea este: Ar mai avea sens sa imi fac vaccinul?

    Doctorul imi spune ca de la 25 de ani incolo reactia imunitara scade, dar din punctul meu de vedere o sansa in plus sa previn un cancer merita investitia decat daca chiar nu mai are nici un sens acum.

    Imi doresc sa fi avut sansa asta in adolescenta, parintii mei m-ar fi tarat la doctor sa ma vaccineze...

    Va multumesc si va urez mult succes in a transmite oamenilor ca e mai bine sa previna aparitia cancerului decat nu...
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:17)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui at

      Studiile arata ca titlul anticorpilor la grupa de varsta 15-25 de ani este de 2 ori mai scazut decat titlul anticorpilor la grupa de varsta 10-14 ani. Dupa 26 de ani, titlul continua sa scada. Daca doriti sa efectuati vaccinul, nu va opreste nimeni, mai ales ca testul HPV arata ca este negativ.
  • Vaccin anti HPV (Joi, 2 iulie 2009, 12:19)

    Ilie Oana [anonim]

    Buna ziua,

    Pe langa intrebarile puse mai sus, care tin sa mentionez ca sunt foarte bine punctate, as dori sa va intreb cateva lucruri referitoare la faimosul vaccin anti HPV, si anume:
    - este adevarat ca protectia se instaleaza abia la un an de la administrarea ultimei doze de vaccin?
    - in timpul administrarii celor trei doze de vaccin este posibil sa ne infectam cu HPV si daca da, atunci este recomandata intreruperea oricarui contac sexual? dar daca partenerul este unul stabil, aceasta regula se mai aplica?
    - daca in timpul administrarii celor trei doze de vaccin ne infectam cu o tulpina HPV, care nu este cancerigena, poate totusi sa afecteze eficacitatea vaccinului?
    - care sunt efectele adverse, mai ales cele aparute dupa lansarea pe piata a vaccinului?
    - in timpul administrarii vaccinului este permisa administrarea de alte medicamente, nu neaparat medicamente care sa trateze afectiuni cervicale?

    Va multumesc!
    Oana Ilie
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:25)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ilie Oana

      La o luna de la efectuarea celor 3 doze de vaccin se instaleaza protectia la peste 99% din cazuri.
      Vaccinarea anti-HPV protejeaza impotriva tulpinilor oncogene 16-18, in timpul administrarii celor 3 doze de vaccin exista riscul infectarii cu alt tip de tulpina.
      Chiar daca partenerul este stabil, pentrua fi sigura ca evitati o infectare, poate sa efectueze si el testul ADN/HPV pentru a inlatura orice fel de dubiu.
      Vaccinul ADN/HPV determina aparitia de anticorpi HPV pentru tulpinile 16 si 18. Infectarea cu alta tulpina nu afecteaza eficacitatea vaccinului.
      Efectele adverse sunt locale si respectiv durere la locul injectarii, roseata si efecte generale greata, dureri de cap, ameteli, tulburari gastro-intestinale, si pot exista efecte socio-genice: lipotimii.
      Efectele adverse sunt de intensitate mica si medie si sunt de scurta durata.
      S-au facut studii de exemplu, administrarea de anticonceptionale in timpul administrarii vaccinului si s-a constatat ca aceste medicamente nu interfera cu vaccinul.
  • HPV 2 tulpini (Joi, 2 iulie 2009, 15:50)

    Ik [anonim]

    Buna ziua.
    la ultimul test HPV efectuat mi s-a confirmat prezenta a 2 tulpini HPV- 16 si 18- cele 2 tulpini clasificate "High risk".
    Am urmat un tratament local cu Aldara, ovule cu echinaceea si ovule cervigid, urmand acum sa repet tot setul de analize- din testul HPV, testul PAP si colposcopie pentru a verifica efectul acestui tratament.
    Credeti ca este posibil ca in urma acestui tratament sa nu mai apara prezenta virusului HPV la analiza?
    In cazul in care nu mai apar acest tulipini se poate efectua vaccinul SILGARD ca masura de protectie impotriva acestui virus?
    Va multumesc anticipat.
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:27)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ik

      Cum am spus si mai sus, exista situatii in care HPV-ul poate sa dispara de la sine, sau asociat unor altor conditii poate sa cauzeze infectii persistente.
      Trebuie sa efectuati din nou ADN/HPV si sa va monitorizati starea de sanatate cu screeningul citologic.
      Vaccinul nu trateaza boala, ci doar o previne.
  • Solicitare detalii (Joi, 2 iulie 2009, 15:58)

    Don [anonim]

    Buna ziua!
    1. Exista efecte secundare majore in urma tratamentului cu Gardasil? Care sunt acesea?
    2. Daca da (si se pare ca nu exista dubii in aceasta privinta), cati bani au fost investiti (pentru prevenirea cancerului de col uterin) in tratamente care nu implica efecte secundare majore (si care implica mai putine costuri...).
    3. Care sunt costurile totale ale contractului prin care Romania a achizitionat vaccinul la care se face atata reclama? Cand se vor face publice absolut toate clauzele contractuale?
    Va multumesc anticipat pentru raspunsul dvs. la obiect, clar si neevaziv, asa cum sper ca au fost si intrebarile.
    Numai bine!
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:34)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Don

      1. Studiile arata ca nu exista in prezent efecte secundare majore in urma vaccinarii.
      2. Cum spuneam, Comisia de Siguranta a Vaccinurilor a Organizatiei Mondiale a Sanatatii, a declarat acest vaccin ca avand un profil de siguranta si fiind "highly reccommended" si cum spuneam, vaccinul previne aparitia bolii, nu o trateaza.
      3. Va pot spune ca in prezent au fost achitate sumele pentru cele 2.600 de fetite vaccinate in cadrul campaniei anterioare. In perioada iunie-octombrie 2009, Ministerul desfasoara campania nationala de informare privind preventia cancerului de col uterin. In urma acestei campanii, se va efectua un studiu cantitativ. Daca mai mult de 50% dintre parinti vor decide ca fetitele lor sa fie vaccinate, vaccinarea HPV va fi inclusa in Programul National de Imunizari, iar costurile pentru vaccinare vor fi achitate de catre firmele de medicamente.
      Pentru intrebari suplimentare legate de contract, adresati-va biroului de presa al Ministerului Sanatatii.
  • probleme administrative (Joi, 2 iulie 2009, 16:24)

    gentiana [anonim]

    De ce ADN de HPV se poate face in putine locuri si dureaza f mult rezultatul? De ce in multe locuri un examen banal precum PAP iese gresit?

    Tocmai am facut un PAP si a iesit CIII si a arata ca exista o infectie, dar in analizele de culturi pe col si secretie vaginala a iesit ca nu am nimic - toate probele luate in acelasi timp.
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:39)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui gentiana

      Va recomand sa faceti analiza PAP si ADN/HPV intr-o clinica /laborator acreditat pentru a nu exista niciun fel de dubiu.
  • Virus HVP (Joi, 2 iulie 2009, 16:27)

    ioana [anonim]

    Bună ziua!
    în urma cu câtiva ani, la un test papa nicolau am avut si o interpretare"suspect HPV". Am refăcut analiza la Institutul Cantacuzino, cu rezultat "regenerativ HPV". Bineinteles ca m-am speriat, am refacut analizele in alte doua locuri si am avut rezultat negativ, colposcopia era buna. De atunci rezultatele la Papa Nicolau au fost OK. Ce se putea intâmpla când rezultatul nu era bun? Ar fi putut fi interpretat greşit rezultatul?
    Care sunt simptomele care ar trebui sa ne conduca imediat la analize?
    Şi totuşi care sunt căile de transmitere a acestui virus in afara de contactul sexual? Cred ca este lucrul cel mai important de cunoscut!
    Se poate contacta de la piscină, de pe prosoape, de pe lenjeria de hotel, etc???
    Vă multumesc!
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:47)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioana

      In cazul in care rezultatul nu era bun, trebuia sa va monitorizati starea de sanatate prin efectuarea examenului Babes Papanicolau (screening-ul citologic). In unele cazuri, infectia dispare de la sine, in altele poate evolua catre cancer de col uterin.
      Din nefericire, cancerul de col uterin este depistat in stadii tardive, unele dintre simpome sunt reprezentate prin dureri, sangerari la contact sexual. Infectia ADN/HPV nu este simptomatica, virusul nu determina viremie (nu se gaseste in sange) si inhiba secretia de interferon si nu modifica testele de inflamatie. Este un virus parsiv care poate fi determinat numai prin tiparea ADN/HPV.
      Din nefericire, simptomele se instaleaza doar in momentul aparitiei cancerului de col uterin.
      Caile de transmitere: contact sexual, contact manual sexual, sex anal, sex oral.
      Din nefericire utilizarea prezervativului nu protejeaza in proportie de 100% impotriva transmiterii virusului intrucat in timpul actului sexual poate exista contact genital-genital: exemplu testucule-vulva. Prezervatilul va poate apara impotriva transmiterii altor boli sexuale.
      Nu exista studii concludente privind transmiterea virusului pe alte cai decat cele precizate mai sus.
  • HPV pozitiv (Joi, 2 iulie 2009, 16:31)

    Mihaela [anonim]

    Buna ziua. Am 34 ani si acum 2 ani de zile am fost diagnosticata cun HPV pozitiv tulpina 16 si am urcat o serie de tratamente (cervucid, antibiotice - deoarece tot faceam infectie urinara, etc) inclusiv cu Aldara, dar din cauza ca am avut o serie de dureri (de spate, oase, cap, ameteli) nu am finalizat tratamentul cu Aldara. La un an si jumatate am repetat testul si am in continuare HPV-ul pozitiv. Intrebarea mea este daca sotul meu poate sa isi faca testul sa vada daca este infectat sau daca este purtator al acestui virus. De asemenea, tratamentele facute (pentru ca au fost destule si din cauza infectiei irinare care tot aparea) mi-au influentat negativ fertilitatea?pentru ca ne chinuim de un an de zile sa facem un copil si nu reusim (cu toate analizele verificate atat eu cat si sotul).
    Multumesc.
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:49)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihaela

      Da, sotul dvs poate sa efectueze testul ADN/HPV din raclatul uretral. Pentru amanunte in ceea ce priveste cauzele unei infertilitati, adresati-va medicului ginecolog.
  • intrebari (Joi, 2 iulie 2009, 19:12)

    cititor curios [anonim]

    Din cate inteleg, acest virus afecteaza numai persoanele de sex feminin, dar transmiterea se poate face si prin contact sexual. Asta inseamna ca barbatii sunt purtatori si femeile sunt victimele? Ce ar trebui sa faca un barbat pentru a preveni infectarea partenerelor de sex. Asta in cazul in care nu are relatii stabile, bineinteles. Sexul protejat presupune protejarea impotriva acestui virus?
    Daca un barbat a avut relatii sexuale cu o femeie infectata, va ramane purtator pe viata sau dupa un anumit timp, riscul de a transmite acest virus mai departe dispare?
    Exista metode anume de a evita infectarea cu HPV?

    Va multumesc anticipat!
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:53)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui cititor curios

      Atat femeile cat si barbatii pot fi infectati cu HPV, din nefericire femeile reprezinta grupa de risc intrucat ele pot dezvolta cancer de col uterin.
      Pentru a preveni infectarea e bine sa folositi prezervativul, dar vedeti raspunsul de mai sus, nu este sigur 100%.
      In cazul in care ati avut relatii cu o femeie infectata, exista riscul de a va infecta, dar asa cum spuneam si mai sus, in unele cazuri infectia poate disparea de la sine. Dumneavoastra sunteti doar puratator, nu va incadrati in grupa de risc, pentru ca barbatii nu pot dezvolta cancer de col uterin.
      Infectarea HPV se poate evita prin vaccinarea anti-HPV, dar in acest moment nu exista o decizie in sensul vaccinarii barbatilor. Studiile cost-eficienta arata nu este justificata vaccinarea barbatilor intrucat ei nu se incadreaza in grpa de risc.
  • Cancerul nu este un virus, trezitiva oameni buni (Joi, 2 iulie 2009, 23:11)

    Florin [anonim]

    Se stie ca, cancerul nu este un virus si ca el este cauzat de catre alimentatie nesanatoasa, chimicale,factori de mediu, stress, gatitul la temperaturi inalte. Medicina insista ca este un virus tratandu-l ca atare cand este clar ca nu este un virus.

    Raportul anual aparut anul acesta in Aprilie stabileste cu certitudine ca alimentatie impreuna cu lipsa exercitiilor zilnice sunt responsabile de pana la 60-70% din cazurile de cancern si ca desi exista predispozitie genetica in fiecare dintre noi aceasta predispozitie nu afecteaza decat un numar foarte mic de persoane pana la 2-3%.

    Chiar daca este in faza avansata cancerul poate fi invins vedeti istoria cercetatoarei Jane Plant, dr Robert O. Young, Otto Warburg, etc daca se aplica reteta:

    - fara zahar (excluzandu-se si fructele) - sunt acceptati doar low carbohidrati provenind DOAR din plante pt ca celulele canceroase contin pana la 20 de ori mai multi receptori de insulina hraninduse/crescand cu/si fiind aspiratoare de zahar.

    - mancare cruda in special salate foarte colorate dar cu o baza foarte mare de spanac, salata, lucruri verzi in special - in cantitati imense la care se adauga seminte mixte incoltite

    - eliminarea totala a grasimii de origine animala si inlocuirea ei cu grasime vegetala provenita din masline(virgin oil) seminte de flax, chia, avocado

    - exercitii regulate nu viguroase pt a creste cantitatea de acid lactic ci usoare pt a stimula limfa sa circule si sa se "auto-curete" simareste cantitatea de oxigen

    -proteina completa provenind doar din vegetale - meniul sa fie facut de catre un dietecian cu experienta(ex. spanac, avocado, quinoa etc au proteina completa )

    - gandire pozitiva - sprijin consistent din partea familiei si prietenilor in sensul foarte haios si comic dar nu compatimitor
    - consumarea unei cantitati suficiente de apa necontaminata cu chimicale care sa contina suficiente minerale si sa fie alcalina si nu acidica.

    - crearea unui climat alcalin prin alimentatie, gandire pozitiva
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:33)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin

      Cancerul de col uterin este singurul in care s-a demonstrat asocierea cu prezenta unui virus, respectiv HPV, tulpinile 16-18, fapt demonstrat de detinatorul premiului Nobel pentru medicina in 2008, profesorul zur Hausen. Dieta poate fi un factor favorizant in aparitia oricarei boli. Cum am raspuns si mai sus, infectia persistenta cu HPV asociata cu alti factori favorizanti printre care si dieta inadecvata poate evolua catre cancerul de col uterin.
  • hpv - barbati (Vineri, 3 iulie 2009, 7:53)

    hpv la barbat [anonim]

    Cum poate sti un barbat care a avut veg.veneriene ca nu mai transmite acest virus (am inteles ca acest virus ramane in organism ca si virusul herpetic)? Este condamnat sa faca mereu dragoste cu prezervativ pentru a nu infecta partenera cu hpv?
    Exista metode, investigatii, simptome, .... prin care el poate sti cu siguranta ca virusul este inactiv sau activ (cum este la herpes) ... sau poate chiar a disparut din organismul lui ?
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 11:56)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui hpv la barbat

      In primul rand va faceti tipajul ADN/HPV pentru a vedea daca sunteti infectat si cu care tulpina suntei infectat. In unele situatii cum spuneam, virusul se elimina de la sine, in cazul in care sunteti purtator va recomand utilizarea prezervativului.
  • efecte adverse (Vineri, 3 iulie 2009, 9:17)

    un tata ingrijorat [anonim]

    Am inteles ca acest vaccin este recomandat a fi administrat fetelor minore. Este adevarat ca pana acum nu s-au efectuat nici un fel de teste privind efectele pe termen scurt sau lung a acestui vaccin asupra copiilor, toate testele fiind facute pe esantioane de adulti? Si daca nu este adevarat, va rog sa imi indicati sursa, eu nu am gasit nimic pe internet.
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:03)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui un tata ingrijorat

      Vaccinul anti-HPV a aparut in urma cercetarilor efectuate de profesorul von Hausen, detinatorul premiului Nobel pentru medicina in 2008.

      http://www.hotnews.ro/stiri-doctorh_actualitate-5250889-profesorul-harald-zur-hausen-vaccinurile-care-avem-dispozitie-pot-previna-mai-bine-70-80-dintre-cazurile-cancer-col-uterin.htm

      Studiile au fost facute pe 50.000 de femei, iar vaccinul a fost acreditat de FDA si EMEA. Toate reclamatiile aparute ulterior vaccinarii au fost monitorizate. CDC Atlanta a aratat ca din peste 10.000 de reclamatii 94% nu erau justificate, restul de 6% continua sa fie monitorizate.
      Informatii puteti gasi pe site-urile FDA, EMEA, CDC Atlanta, WHO, Eurogyn.
  • Tel-verde: 08008-00008 (Vineri, 3 iulie 2009, 10:16)

    Emanuela [anonim]

    Buna ziua,
    Am vazut pe www.informarehpv.ro ca exista un numar de telefon (08008-00008 ) la care pot apela gratuit pentru a pune intrebari despre cancer. Sunt curioasa cine raspunde la aceste telefoane. Care este pregatirea medicala a acelor persoane si in cat timp primesc raspunsul.
    Va multumesc!
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:05)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Emanuela

      La numarul de telefon al campaniei de informare privind preventia cancerului de col uterin raspund operatoare abilitate sa va ofere raspunsuri corecte, complete si adecavate intrebarilor dvs. In cazul in care raspunsurile le depasesc aria de expertiza, acestea sunt redirectionate catre specialisti in domeniu, iar dvs veti primi un raspuns avizat in 48 de ore.
  • homeopatie (Vineri, 3 iulie 2009, 10:17)

    mara [anonim]

    Stiti ca exista remedii homeopate care pot trata papilloma? De ce nu sunt folosite?
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:08)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui mara

      Vaccinul anti-HPV previne aparitia bolii, nu o trateaza, eventualele remedii homeopate care pot exista, se bazeaza probabil pe intarirea imunitatii organismului. De ce nu sunt folosite? Pentru ca studiile arata ca vaccinarea anti-HPV si screeningul citologic scad riscul de aparitie a cancerului de col uterin cu 95% comparativ cu absenta luarii oricarei alte masuri.
  • hpv18 si o recomandare (Vineri, 3 iulie 2009, 10:22)

    andrei [anonim]

    Buna ziua, prietena mea a fost depista cu hpv18, dupa analizele de rigoare (papa nicolau, o copolscopie, si alte cateva pe care nu le mai retin), medicul de la clinica privata la care am fost, a hotarat ca este nevoie de o interventie ERAD, insa dupa aceea interventie, prietena mea a sangerat destul de mult, in jur de 1 luna, la 3 saptmani a fost din nou la acel medic si a zis ca e normal, dar din ceea ce am citit pe internet acest lucru nu este chiar normal. De aceea am dori, daca se poate si parerea dumneavostra si va rugam sa ne indicati o clinica specializata pe acest tip de interventii pentru o a doua opinie. Multumim!
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:09)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      Pentru problema dvs, adresati-va medicului ginecolog. Clinicile specializate in acest tip de interventii sunt clinicile de obstetrica-ginecologie din orice spital.
  • HPV la barbati (Vineri, 3 iulie 2009, 10:27)

    Gabriel - Constanta [anonim]

    Sarut mana,
    Exista analize sau teste prin intermediul carora un barbat poate verifica/afla daca este infestat cu HPV? Trebuie sa recunosc ca s-a intamplat sa calc stramb, insa imi iubesc sotia si nu as vrea sa-i transmit vreun virus dobandit de la altele.
    Va multumesc!
  • De ce ocupam prima pozitie intr-un top tragic? (Vineri, 3 iulie 2009, 10:35)

    Stefania [anonim]

    Buna ziua,
    Am inteles ca Romania se situeaza pe primul loc in Europa la numarul de decese datorate cancerului de col uterin. Ne puteti explica de ce se intampla acest lucru? Ce anume nu fac fetele noastre de se imbolnavesc in numar atat de mare?
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:38)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefania

      Mortalitatea prin cancerul de col uterin in Romania este de 6,3 ori mai mare decat media europeana. Faptul ca femeile nu obisnuiesc sa mearga la doctor, la medicul ginecolog, ar putea fi una din cauze. Incercam sa remediem aceasta problema prin lansarea in luna iulie a campaniei nationale de screening citologic Babes Papanicolau.

      Dorim sa efectuam aceasta vaccinare anti-HPV pentru a preveni aparitia cancerului de col uterin. Screening-ul impreuna cu vaccinarea reduc riscul de aparitie a cancerului cu 95% comparativ cu absenta luarii oricarei alte masuri. Efectuand aceste teste, speram ca pe viitor riscul fetitelor de a dezvolta un cancer de col uterin sa scada foarte mult.
  • Vaccinul e bun si impotriva verucilor? (Vineri, 3 iulie 2009, 10:44)

    Ioana [anonim]

    Ma numesc Ioana, am 22 ani si am observat ca mi-au aparut niste formatiuni ciudate intr-o zona intima. M-am interesat si se pare ca sunt veruci genitali. Nu am multe, dar vreau sa scap de ele si sa nu-mi mai apara altele. Intrebarea mea este urmatoarea: vaccinul anti-HPV ma poate reduce riscul aparitiei unor noi veruci?
    • q (Vineri, 3 iulie 2009, 12:39)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana

      Vaccinul anti-HPV protejeaza impotriva tulpinilor oncogene 16-18 care sunt raspunzatoarea de aparitia a peste 70% din cancerele de col uterin
  • Despre efectele pe termen lung (Vineri, 3 iulie 2009, 10:50)

    George [anonim]

    Exista vreun alt vaccin care atunci cand a intrat in uz sa fi avut cel putin 10 ani de teste pe subiecti umani? Intreb pentru ca am vazut ca multa lume intreaba despre efectele vaccinului anti-HPV pe termen lung.
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:40)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui George

      Testarea vaccinurilor se face 8-10 ani si s-a efectuat pe 50.000 de femei. Si vaccinul anti-HPV se incadreaza intr-un profil de siguranta conform comisiei de studiere a sigurantei vaccinurilor a OMS.
  • L-SIL (Vineri, 3 iulie 2009, 10:54)

    Maria - Bucuresti [anonim]

    Buna ziua,
    In momentul in care esti diagnosticata in urma testului Papanicolau cu L-SIL (fara alte observatii), care este probabilitatea de a dezvolta cancer de col uterin si dupa cat timp ?
    Cum poate fi prevenit cancerul, in momentul in care ai un astfel de diagnostic?
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:44)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria - Bucuresti

      In momentul in care stadializarea CIN(cervical Intra epitelial Neoplasia) este stadiul I, riscul de a dezvolta cancer de col uterin este de 1%, iar in stadiul CIN III, riscul creste cu 12%.
      Cancerul de col uterin poate aparea in aproximativ 20 de ani de la infectia persistenta dar in unele cazuri acest lucru se poate intampla chiar si in 2 ani.
      Pentru a preveni aparitia cancerului va recomand monitorizarea starii de sanatate prin screening-ul Babes Papanicolau.
  • cat costa testul HPV? (Vineri, 3 iulie 2009, 10:56)

    albinutza [anonim]

    daca platesc asigurarile medicale la stat pot face testul de depistare a HPV gratuit? din cate am inteles costa destul de mult!
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:50)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui albinutza

      Vaccinul anti-HPV costa in jur de 600 de RON, iar testul de depistare a HPV costa in jur de 100 de euro.

      Vaccinarea anti-HPV ar putea fi efectuata gratuit incepand cu octombrie 2009 la grupa de varsta 10-14 ani.
    • pret test hpv (Vineri, 3 iulie 2009, 14:02)

      Beatrice [anonim] i-a raspuns lui albinutza

      eu am platit cam 320 lei pentru test dar mentionez ca am abonament la o clinica particulara si la efectuarea testului am beneficiat de o reducere de 20%.
  • in afara de TELVERDE (Vineri, 3 iulie 2009, 11:08)

    marcel gadea [utilizator]

    Doamna doctor, o prima intrebare, mai mult administrativa, ar fi daca exista si un centru de informare "face to face", ca de la medic la pacient, in afara de site http://informarehpv.ro/ si TELVERDE: 08008-00008?
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:46)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui marcel gadea

      Nu exista un centru de informare face-to-face, multumim pentru sugestie.
  • Exista riscuri ale vaccinarii? (Vineri, 3 iulie 2009, 11:20)

    Cristina [anonim]

    Stimata doamna doctor,
    Ma numesc Cristina Florescu, sunt mama unei fete de 10 ani care in curand va intra in programul de vaccinare. Credeti ca exista vreun risc legat de acest vaccin? Eu am auzit niste lucruri ingrijoratoare despre efectele secundare ale vaccinului, insa vreau sa aud si opinia unui doctor cu privire la siguranta vaccinului.
    Va multumesc anticipat !
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:48)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristina

      Vaccinul anti-HPV prezinta aceleasi riscuri ca orice alt vaccin. daca aveti o stare febrila sau o alergie la unul din componentele vaccinului, va recomand sa nu efectuatia aceasta vaccinare.
  • virus? nu este adevarat (Vineri, 3 iulie 2009, 11:20)

    lorean [utilizator]

    Nu este adevarat ca celulele canceroase sunt defapt celulele din tesutul organului care dezvolta cancerul, care incesrca sa supravetuiasca, si se se transforma din celule normale de tesut in celulele canceroase (proces numit pleomorfism)?
    De ce virusul cauzeaza cancerul cand de vina este mediul acid in care se dezvolta celulele canceroase?
    Mediu sustinut de alimentatia neechilibrata, si lipsa de oxigen din corp
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:52)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui lorean

      Celulele canceroase sunt celule epiteliale infectate cu HPV, celule care si-au pierdut structura si functia.
      Cancerul este determinat de infectia persistenta cu HPV si asocierea cu alti factori favorizanti.
      • "factori favorizanti"? (Vineri, 3 iulie 2009, 14:31)

        lorean [utilizator] i-a raspuns lui Cristina Crintea

        virusul nu are cum sa se dezvolte, daca nu are mediu favorabil?
        alti factori? adica stilul de viata nesanatos pe care il practica societatea de azi?
  • o alta intrebare (Vineri, 3 iulie 2009, 11:24)

    marcel gadea [anonim]

    Doamna doctor, care credeti ca este motivatia pentru care gruparile extremiste, indiferent ca sunt impotriva vaccinuri, in general, sau sunt grupari cu caracter religios se opun atat de vehement vaccinului anti-HPV? Am tot citit pe internet si vehementa cu care ei fac campanie negativa este foarte ciudata. Noi, romanii, ca si ceilalti europeni, ne-am tot vaccinat, in ndecursul timului, cu tot felul de vaccinuri. De ce o astfel de reactie tocmai aici, acum? Este ceva politic la mijloc?
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:54)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui marcel gadea

      Va pot spune ca vaccinarea anti-HPV si screening-ul citologic reduc riscul de aparitie a cancerului de col uterin cu 95% fata de absenta luarii oricarei alte masuri, fapt demonstrat de studii efectuate de institutii abilitate in domeniul medical.
  • Mai pot ramane insarcinata? (Vineri, 3 iulie 2009, 11:28)

    Maria Mandrila [anonim]

    Daca imi fac acest vaccin mai pot ramane insarcinata? Acest vaccin poate provoca sterilitate?
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 12:54)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria Mandrila

      Studiile efectuate nu arata corelarea acestui vaccin cu aparitia sterilitatii.
  • Vaccinarea fetelor purtatoare de HPV (Vineri, 3 iulie 2009, 11:29)

    Alina [anonim]

    Am auzit ca unii medici recomanda vaccinul chiar si femeilor cu HPV. Motivatia: vaccinul poate proteja pacienta de alte tulpini decat cele cu care este infestata. Spe exemplu, daca vaccinul creeaza imunitate la tulpina HPV 18, iar pacinta a fost diagnosticata ca purtatoare a unei alte tulpini, vaccinul are vreun efect?
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 13:01)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina

      Vaccinul protejeaza impotriva tulpinilor 16-18, daca femeia este infectata cu HPV, tulpina 18 vaccinul o poate proteja impotriva HPV tulpina 16, dar nu vindeca boala cauzata de HPV tuplina 18.
  • Vaccin HPV (Vineri, 3 iulie 2009, 11:36)

    Anca Nita [anonim]

    De ce Romania este pe primul loc in topul tarilor cu bolnave de cancer de col uterin? Credeti ca acest vaccin ar salva vieti daca el ar fi administrat?
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 13:02)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anca Nita

      Am explicat mai sus.
      Si vaccinul ar proteja impotriva aparitiei cancerului de col uterin.
  • vaccin anti-hpv (Vineri, 3 iulie 2009, 12:05)

    Roxana [anonim]

    Buna ziua,
    Am vrut sa imi fac vaccin anti-HPV si, datorita faptului ca am 30 de ani, mi s-a spus ca il fac degeaba. Care este legatura intre varsta si Gardasil? De ce nu mai are efect daca il faci dupa 26 de ani?
    Multumesc
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 13:04)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Roxana

      Tipul anticorpilor anti-HPV in urma efectuarii vaccinarii dupa 26 de ani incepe sa scada. Daca dvs nu sunteti infectata cu HPV, nu va opreste nimeni sa efectuatia aceasta vaccinare pentru confortul dvs psihic in primul rand.
  • Test HPV pentru barbati (Vineri, 3 iulie 2009, 12:05)

    Ana [anonim]

    Buna ziua Dna Dr. Cristina Crintea,

    As avea rugamintea sa-mi spuneti daca exista si ce teste exista pentru depistarea HPV-ului la barbati.

    Daca da unde se pot efectua?

    Multumesc.
    Ana
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 13:05)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana

      ADN/HPV din raclatul uretral.
      Se poate efectua intr-un laborator acreditat. (vezi Institutul Cantacuzino)
  • completare la intrebareas lui Gabriel din Cta (Vineri, 3 iulie 2009, 12:10)

    militaru sorin [anonim]

    Presupunand ca si barbatii pot face analize pentru depistarea virusului HPV, in urma analizelor, ei pot beneficia de vaccin? Stiu ca barbatii sunt purtatori ai virusului, doar, dar nu ar fi rau sa fie si ei vaccinati pentru a nu il transmite mai departe.
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 13:07)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui militaru sorin

      Se pot vaccina daca nu au depistat a avea ADN/HPV.
  • Intrerupem (Vineri, 3 iulie 2009, 12:12)

    Redactia [hotnews.ro]

    Intrerupem sesiunea de raspunsuri pentru a inregistra emisiunea "Bucuresti punkt Bonn", realizata de HotNews.ro si Deutsche Welle.

    Reluam raspunsurile la intrebarile care au venit pana in acest moment in aproximativ o jumatate de ora.

    Multumim pentru intelegere.
  • test ADN/HPV (Vineri, 3 iulie 2009, 12:20)

    Beatrice [anonim]

    Ref la raspunsul dat d-nei Oana Ilie (intrebarea nr 9) si mai exact redau "Chiar daca partenerul este stabil, pentrua fi sigura ca evitati o infectare, poate sa efectueze si el testul ADN/HPV pentru a inlatura orice fel de dubiu."

    Din cate stiu eu nu exista test ADN/HPV pentru barbati si doream sa imi confirmati sau nu acest lucru.
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 13:08)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Beatrice

      Exista ADN/HPV efectuat din raclatul uretral.
  • Am revenit (Vineri, 3 iulie 2009, 12:31)

    Redactia [hotnews.ro]

    Incepem din nou sa raspundem.
  • HPV (Vineri, 3 iulie 2009, 13:01)

    oana [anonim]

    In ultimul an fac destul de des infectii urinare, ultima data am fost diagnosticata cu gardnerela.
    Mi-am facut si testul HPV acum 6 luni si a iesit negativ.
    Au infectiile vreo legatura directa cu HPV. ar fi necesar sa repet testul?

    Va multumesc.
    • a (Vineri, 3 iulie 2009, 13:09)

      Cristina Crintea [hotnews.ro] i-a raspuns lui oana

      Cum spuneam, infectia persistenta cu HPV, asociata cu alte BTS-uri poate influenta evolutia acesteia catre cancerul de col uterin.
  • Precizari (Vineri, 3 iulie 2009, 13:11)

    Cristina Crintea [hotnews.ro]

    Pentru mai multe informatii legate de vaccinarea impotriva HPV, va rugam accesati site-ul www.informarehpv.ro sau telefonati la 0800 800 008, telefonul verde (gratuit) al campaniei nationale de informare pentru preventia cancerului de col uterin.
  • hpv (Vineri, 3 iulie 2009, 13:11)

    crina [anonim]

    daca am hpv genotip 51 ce semnifica cat de grav este? ce stiti desre acest tip? neoplazia se poate trata?
  • unde ? (Vineri, 3 iulie 2009, 13:12)

    test hpv barbati [anonim]

    unde se poate face tipajul ADN/HPV ? (pana acum stiam ca doar femeile pot face aceasta analiza)
  • intrebari (Vineri, 3 iulie 2009, 13:24)

    diana [anonim]

    1. De ce nu s-a vorbit pana acum de HPV , ci numai dupa ce a fost nevoie ca niste firme sa-si vanda vaccinul? Virusul era cunoscut, se stia ce ravagii provoaca, dar nu a fost mediatizat.
    2. Cunoasteti probabil ca un pachet complet de investigatii ajunge cam la 10 milioane de lei vechi ( examen secretie, Babes -Papanicolau, colposcopie, eco vaginala, chlamydia, mycoplasma, test ADN/HPV, diverse alte testari pentru BTS), pret prohibitiv pentru majoritatea romancelor.
    De ce nu se folosesc sumele alocate vaccinarii, actiune care trebuie sa recunoasteti ca este un mare fiasco, pentru ,, sponsorizarea" celor care doresc sa faca aceste analize?
    3. De ce parintii care nu doresc vaccinarea fiicelor lor trebuie sa semneze o declaratie prin care isi asuma raspunderea pentru eventualele consecinte ale nevaccinarii, dar MS nu isi asuma nici o raspundere pentru eventualele consecinte negative ale vaccinarii?
    4. Nu credeti ca insistenta cu care aceasta campanie publicitara pune accentul pe prevenirea prin vaccinare, pune in umbra alte masuri prin care se poate preveni sau atenua actiunea acestui virus ( viata sanatoasa, morala sexuala, controale medicale periodice, cresterea imunitatii organismului etc)?
  • displazie (Vineri, 3 iulie 2009, 14:50)

    Miha [anonim]

    Buna ziua,
    Stimata Dna Doctor,

    Am 41 de ani, in anul 1992 mi s-a descoperit prima oara o rana pe colul uterin. Am efectuat un tratatment la Filantropia. Rana a disparut.
    In anul 1996 a reaparut si am efectuat crioterapie. Rana s-a vindecat, mi s-a spus ca nu o sa mai reapara dupa acest procedeu. Totusi, in anul 2002, a reaparut si chiar cu o infectie foarte urata-scurgeri uc puroi,s angerari, etc. Atunci mi s-a aplicat un tratament medicamentos si 12 zile terapie cu laser. La fel, rana s-a vindecat dar in anul 2006 a reaparut. Dinou tratament medicamentos, interventie locala cu ansa electrica, momentan nu a mai reaparut.Am fost atunci diagnosticata cu displazie de gradul 2. Dupa interventia cu ansa electrica insa m-am captusit si cu o endometrita. Ma tem in continuare de aparitia ranei pe col uterin si de agravarea displaziei. Ce trebuie sa fac ca sa ma apar. Va multumesc, Multa Sanatate
  • prostata (Vineri, 3 iulie 2009, 14:52)

    Eve [anonim]

    Exista studii care atesta ca HPV ar fi cauzator de cancer de prostata? Stiti ceva in acest sens?
  • chltuieli (Vineri, 3 iulie 2009, 15:40)

    cetateanul neturmentat [anonim]

    ati spus mai sus "Daca mai mult de 50% dintre parinti vor decide ca fetitele lor sa fie vaccinate, vaccinarea HPV va fi inclusa in Programul National de Imunizari, iar costurile pentru vaccinare vor fi achitate de catre firmele de medicamente."

    Ce interes au firmele de medicamente sa suporte aceste cheluieli?
  • HPV (Vineri, 3 iulie 2009, 19:01)

    pacient [anonim]

    buna ziua,

    am fost depistata cu HPV 2 radacini cu risc ridicat; am tot citit despre acest virus si am inteles ca se transmite prin contact sexual, pe cale anala si orala; intrucat eu si sotul meu avem o relatie sexuala normala, as dori sa va intreb ce analize se fac pentru depistarea HPV in acest caz (nu numai ginecologic).

    va multumesc
  • Testarea ADN/HPV la barbati NU SE EFECTUEAZA (Vineri, 3 iulie 2009, 22:07)

    Un doctor [anonim]

    Stimata dna dr.

    Ma vad nevoit sa fac cel putin 2 corecturi:

    A. Ar fi bine daca ati informa corect publicul:
    Testarea pentru ADN/HPV nu se efectueaza la barbati - nu exista NICI un test pentru acest lucru.
    Raspunsurile Dvs repetate cum ca testarea se face din raclatul uretral sunt inventii pure pt ca:
    1. nu exista nici un test (consultati site-ul CDC http://www.cdc.gov/std/hpv/stdfact-hpv-and-men.htm#test)
    2. ce treaba are raclatul uretral cu HPV-ul. Verucile intrauretrale sunt o RARITATE, prin urmare testarea chiar daca ar exista n-ar avea mare relevanta din raclatul uretral.

    B. Ca sa nu cream inutil panica (desi va inteleg dorinta de a promova si vinde cat mai multe unitati de vaccin, apropos o precizare ref. la potentialele conflicte de interese ar fi binevenita), precizez ca din 100 persoane infectate, 90 NU au tipuri de mare risc si doar 10 sunt infecate cu tulpini cu risc oncogen.

    Cu stima,
  • infectia cu virusul hpv (Luni, 17 august 2009, 21:18)

    pufi liliana [anonim]

    buna ziua,
    am o relatie de doi ani cu un baiat cu care mi-am inceput viata sexuala , acum cinci luni am facut cateva teste la ginecologie si totul a fost bine, iar acum o luna am fost iar la ginecologie si mi s-a spus ca sunt infectata cu virusul HPV as vrea sa stiu cum e posibil daca eu nu am mai avut alte relatii si sunt sigura ca nici prietenul meu nu a mai avut.. as vrea sa stiu daca acest virus se ia numai prin contact sexual sau exista si alte posibilitati de a lua acest virus. ASTEPT RASPUNSUL DUMNEAVOASTRA , VA MULTUMESC
  • hpv (Miercuri, 19 august 2009, 16:32)

    Adina [anonim]

    buna ziua! am 21 de ani si de curand mi-am facut un papanicolau care a iesit cIII.mi-a fost recomandat sa fac o colposcopie ,in urma careia mi s-a facut o electroexcizie la nivelul buzei superioare cat si cea inferioara.in urma biopsiei la buza superioara a iesit : col uterin acoperit de epiteliu scoamos cu koilocitoza si zona cin I ,zona ulcerata,subjacent infiltrat inflamator conic difuz ...iar la buza inferioara doar zona papilomatoza ..... intrebarea mea e daca e grav .....? am citi ca daca apar condiloame e grad scazut ,insa eu nu am avut .inca nu stiu ce tulpina am si mi-e f frica ,tinand cont ca am doar 21 de ani ,iar viata sexuala am inceput-o la 20 si am avut un singur partener ....
  • !!! (Miercuri, 9 septembrie 2009, 16:45)

    rila [anonim]

    Buna ziua. am si eu o nelamurire. nu stiu dacaa e problema sau nu! am 18 ani si in timp ce fac dragoste cu prietenul meu nu pot spune k am orgasm. placerea este, din ambundenta chiar, dar ideea e k nu exista momentul ala pe care sa il detectam, simtim. problema clar vine de la mine. ne simtim bine aman2, ne protejam totdeauna, dar eu sunt uda pe tot parcursul actului. nu pot lua legatura cu vreun medic face-to-face. v`as fii f recunoscatoare daca m`ati ajuta! va multumesc.
  • hpv (Miercuri, 7 octombrie 2009, 18:05)

    ene [anonim]

    O persoana care a avut hpv si s-a vindecat ( a avut o opretaie, o carne crescuta genital) odata c a fost vindecata mai poate trasmite sexual partenerului virusul ? din moment ce este declarata vindecata nu mai prezinta risc nu? asta vreau sa stiu daca persoana declarata vindecata mai poate da virusu mai departe
  • HPV (Luni, 12 octombrie 2009, 16:17)

    Larisa [anonim]

    Am fost sa-mi fac analiza pt hpv si mi-a iesit prezent virusul hpv cu genotip 6.e posibil sa fac cancer?
    puteti sa-mi explicati va rog frumos ce inseamna rezultatul acesta?
  • hpv (Duminică, 6 decembrie 2009, 19:46)

    Daniela [anonim]

    In 1999 am avut HPV nu stiu tipurile la momentul acela nu se stiau prea multe despre acest virus.M-am tratat genital nestiind ca se poate lua oriunde intre timp am facut si doi copii care au anemie si probleme cu burtica respectiv cu scaunele.Acum am aflat ca se transmite vertical si nu stiu ce trebuie sa fac?Ce analize sa fac pentru a depista Hpv oral,respectiv anal?Ajutati-ma cu un raspuns urgent! Multumesc
  • despre lipsa menstruatiei (Luni, 4 ianuarie 2010, 11:47)

    santa cornelia [anonim]

    buna ziua d-na doctor ..
    ma numesc cornelia santa, sunt din maramures.., este vb despre surioara mea de 18 ani si jumatate care nu avut menstruatie pana acum!!
    a fost la mai multi medici, ea fiind virgina nu i-au putut face o ecografie vaginala, facandu-i doar o ecografie abdominala, iar raspunsul a fost ca nu are inca bine dezvoltat aparatul reproducator si ca nu o sa aibe niciodata ciclu..
    iau facut si o serie de analize, printre care si: prolactina 18,47, estradiol 195,(FAZA FOLICULARA 39-189, FAZA OVULATORIE 94-508 , FAZA LUTEALA 48-309 )FSH 3,15.
    VA ROG FRUMOS sa ne dati un sfat ce sa facem, ce analize, unde sa mergem cu ea!!!suntem disperati, mai eles ca nimeni din familia noastra nu a avut astfel de probleme...
    va multumesc frumos..
  • testul hpv (Marţi, 26 ianuarie 2010, 18:03)

    ionela jeni [anonim]

    as dori sa stiu cum se trensmite virusul hpv?si daca il am daca pot stii de cat timp il am .va multumesc
  • ... (Miercuri, 5 mai 2010, 16:50)

    Ana [anonim]

    Buna ziua! Am si eu o mica problema...As dori sa imi dati o parere!
    In luna aprilie menstruatia mi-a venit cu 6-7 zile intarziere...adica pe 10! Apoi dupa calculele mele, ca la mine era regulata menstruatia, trebuia sa imi vina pe data de 8 mai, dar mi-a venit cu 10 zile mai devreme adica pe 28 aprilie...problema este ca in primele 4 zile mi-a curs foarte putin iar apoi a inceput sa-mi curga foarte mult mai ales cand urinez,si deja am 7 zile de cand am mestruatie si nu stiu ce se intampla! Sunt speriata sa nu cumva sa fie vorba de o sarcina extrauterina, dar nu cred ptr ca in aprilie, in a 2-a zi dupa ce mi-a trecut menstruatia, am avut un act sexual neprotejat iar iubitul a ejaculat in mine. Dar in perioada aceea stiu ca nu se poate ramane insarcinata! Ma puteti ajuta? Va rog
  • cancerul de col uterin cauzat de hpv (Sâmbătă, 26 iunie 2010, 15:32)

    Karina [anonim]

    Stima d-na doctor,
    am hpv-high risk, am facut ERAD de doua ori, rezultatele de la pap ies ok, adica c1, respectiv c2, problema este la colposcopie la testul cu iod. Care este perioada optima pt efectuarea unor astfel de analize, ma refer in special la hpv-genotipare, eu din cate am citit pe net, constata ca le-am facut intr-o perioada nefavorabila. Pot fi rezultate la hpv - fals pozitive? Nu am repetat analiza. Acum merg la doctor pt rezultatul de la al doilea ERAD. Ce credeti ca ar trebui sa fac, sa repet testul hpv, sa faca si sotul analize, sa facem sex numai cu prezervativ, nu stim cum sa procedam?
    Multumesc mult!
  • vaccin hpv (Sâmbătă, 26 iunie 2010, 15:37)

    Karina [anonim]

    Am o fetita de 11 ani, eu am hpv - high risk, ce ar trebui sa fac pt ea, pot sa ii transmit cumva virusul, ce sa fac, singura metoda este sa o vaccinez?
    Eu daca am 37 de ani, cu hpv sau fara, mai are vreun efect vacinul?
  • tulpini hpv (Vineri, 17 septembrie 2010, 21:25)

    mihai daniela [anonim]

    stimata d-na doctor, rezultatul testului pap spune: hpv prezent, tulpina nederminata. ce inseamna asta si ce ar trebui sa fac? cu multumiri daniela.
  • tulpini hpv (Marţi, 21 septembrie 2010, 19:28)

    mihai daniela [anonim]

    rectific, rezultatul testului adn-hpv este hpv pozitiv tulpina nederminata. va rog mult sa-mi raspundeti ce inseamna si ce trebuie sa fac in acest caz. multumesc anticipat
  • cin 2 (Vineri, 17 august 2012, 16:38)

    mirela [anonim]

    am fost diagnosticata cu hpv pozitiv si in urmare analizele hp rezulta ca am cin 2cervicita cronica ce sfat imi dati va rog sa imi raspundeti multumesc.daca doriti afisati raspunsul aici
  • Diagnostic histopatologig (Marţi, 15 ianuarie 2013, 18:32)

    Olguta [anonim]

    Buna seara
    In urma unui test Papa Nicolau,am primit rezultatul
    H-SIL si cocobacili,ca urmare am facut o biopsie cu Diagnostic: Exo-Endocervicita cronica cu metaplazie scuamoasa si prezente de coliocite.
    Descriere macroscopica; fragmente bioptice (4-5)de 1-3 mm
    Descriere microscopica: Fragmente bioptice de tip exo-cervical ce prezinta infiltrat cronic in stroma subiacenta epiteliului de suprafata. Fragmentele endocervicale prezinta zone cu metaplazie scuamoasa in epiteliul de suprafata si intraglandural.Nu sunt prezente aspecte de displazie.Indicele de prolifrrrr Ki67 - 5%,marcheaza nucleii stratului parabazal, dar in straturile intermediare si superficiale ale epiteliuli scuamos sunt evidente coilocite.
    Va rog sa-mi spuneti daca este vorba de cancer si daca este indicata conizatia sau ajunge tratamentul medicamentos.
    Va multumesc


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică