Q&A (suplimentul publicitar Asigurari si Pensii)

Ce trebuie sa iau in calcul atunci cand inchei o asigurare de viata?

de R.H.     HotNews.ro


Intrebare:
Ce trebuie sa iau in calcul atunci cand inchei o asigurare de viata?

ING: In primul rand trebuie sa decideti ce va doriti: ati vrea, in primul rand, sa va stiti familia linistita in cazul in care vi se intampla ceva? Sau sa economisiti regulat o suma de bani, pentru ca altfel nu reusiti, urmand a beneficia de sumele acumulate la momentul dorit? Sau poate este foarte important sa fiti sigur ca ii veti putea oferi copilului dvs. accesul la studiile pe care si le doreste.

Este bine sa evaluati cat mai corect posibil care este prima de asigurare pe care ati putea sa o platiti, raportat la venitul dvs. si de asemenea in functie de aceasta si beneficiile asigurarii pe care o asteptati. Pentru aceasta luati in calcul situatia dvs. personala, si tineti cont de datoriile pe care le aveti, de cheltuielile curente ale familiei pe o perioada de 1 an sau de cele necesare pentru a asigura un trai decent copilului dvs.

Pregatiti-va asadar o lista de intrebari pe care puteti sa le adresati unui consultant de asigurari. Fiti siguri ca, in timpul acestei discutii aflati toate informatiile despre compania cu care veti lucra, este foarte important sa alegeti un partener de incredere. O asigurare de viata este un contract pe termen lung, care genereaza drepturi si obligatii din partea ambelor parti pe intreaga durata a acestuia. De aceea este bine ca acestea sa ramana impreuna pana la finalul relatiei lor.

Si, nu in ultimul rand, asigurati-va ca intelegeti foarte bine toti termenii parteneriatului pe care sunteti pe cale sa il incheiati. Ar trebuie sa stiti care sunt beneficiile contractului, costurile implicate, consecintele rezilierii contractului inainte de data de finalizare stabilita initial.

Si este bine sa stiti de asemenea ca in 20 de zile de la incheierea contractului de asigurare puteti sa va razganditi si sa reveniti asupra deciziei dvs. Iata ca nu doar Ikea va ofera aceasta posibilitate ci si asigurarile de viata!

Va uram mult succes in alegerea dvs!

(suplimentul publicitar de educatie financiara, Asigurari si Pensii)


Citeste mai multe despre   























1362 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Cateva aspecte de luat in calcul: (Marţi, 9 iunie 2009, 14:59)

    AlinN [anonim]

    -Chiar daca numeric dupa 50 de ani de contributie la o pensie privata vei obtine, o suma usor marita, valoric vei primi mult mai putin. Datorita inflatiei, an de an, banii se devalorizeaza.
    -Daca toata corporatia multinationalo-intangibila da faliment (sa nu va mirati, se mai intampla si de-astea) ai dat banii ca prostu'
    -o pensie mult mai linistita si sigura vei obtine daca in loc sa dai banii la vreo societate de asigurari ca prostu' ( si ulterior ei sa-i "piarda" ), ii investesti in achizitia de pietris. De bine, de rau pietrisul va avea tot timpul un pret si este mult mai greu sa se "piarda".
    -daca iti fura un hot banii din buzunar esti indignat. Gandeste-te ca bancile si societatile de "asigurari" sunt atat de cinice incat pretind sa te duci tu sa le dai banii pentru a-i "pierde".
    -criza de acum este vina bancilor si societatilor de "asigurari". Dupa ce au furat PIB-ul global pe zeci de ani, de ce ai fi atat de prost incat sa ai incredere ca tie nu ti-ar fura banii?
    -bancile si societatile de asigurari funcioneaza pe "principiul meseriasului marlan" (tm). Daca vrei sa-ti pui gresie pe un perete perfect plat si chemi meseriasul sa-ti estimeze cat costa, ai pretentia sa-ti raspunda: x RON. Mult sau putin, decizi tu, in functie de cat ai alocat. Dar meseriasul marlan, care merita dat afara in suturi iti raspunde: "Lasa sefu', ca ne-ntelegem noi, ce dreaq' oameni suntem" Dupa care isi schimonoseste figura intr-un zambet similar manelistilor. La fel face banca. "Luati de la noi x lei si mai vedem noi cat va cerem inapoi". La fel procedeaza societatile de asigurari: "Dati-ne noua x lei si mai vedem noi cat cand si daca dam inapoi"
    • -1 (1 vot)    
      Precizări (Marţi, 9 iunie 2009, 23:54)

      cobra [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Aveţi posibilitatea de a alege una din aceste forme de asigurare de viaţă:
      A) Produse de tip unit linked. Sunt produse sofisticate care se pretează celor care au apetit pentru risc şi/sau au venituri variabile. Potenţialul de câştig este direct proporţional cu riscul. Diferenţa dintre AV şi bursă este că pe lângă partea de investiţie (care funcţionează aproape la fel ca la bursă), mai ai şi PROTECŢIE care se regăseşte sub forma unei sume asigurate GARANTATE în caz de eveniment asigurat (deces, invaliditate, pensionare medicală anticipată, intervenţie chirurgicală, spitalizare). Protecţia diferă de la o companie la alta şi cei cărora le pasă o vor găsi la rubrica EXCEPŢII/EXCUDERI.
      Atenţie, nu aşteptaţi totul de la consultant sau de la compania respectivă. Ei sunt nişte executanţi ai comenzilor voastre. Investiţiile se fac aşa cum doriţi voi, e adevărat în nişte limite impuse de companie.
      B) Produse tradiţionale. Sunt produse pentru cei cu venituri fixe şi care tremură la cea mai mică scădere a valorii contului. Diferă de cele de mai sus doar prin forma de investire a banilor. Aceasta se face NUMAI în produse cu garanţie ridicată (depozite bancare, certificate de trezorerie, obligaţiuni guvernamentale, municipale corporative). Rezultatul? Risc infim. În schimb, creşterile (pentru că sunt numai creşteri) sunt până la un anumit nivel (3-3,5%) garantate PE TOATĂ DURATA DE CONTRACT. Dacă compania obţine rezultate mai bune decât cele garantate, banii vă revin într-o proporţie covârşitoare (90-95%) dvs. Protecţia este absolut la fel ca la cea de mai sus.
      C) Produse gen CASCO. Sunt destinate pentru cei care consideră că au timp, că pun lună de lună şi investesc mai bine banii decât o companie specializată. Teoretic, sunt mulţi care spun aşa. În practică, abia 1-2% o fac. Acest gen de produse este mai des întâlnit în SUA, aşa şi-aşa în Vest, iar la noi… ştiţi şi voi cu e. Produsele de acest gen au NUMAI parte de protecţie. Evident, în cazul în care nu se întâmplă nici u
    • 0 (0 voturi)    
      Necunoaştere sau reavoinţă? (Miercuri, 10 iunie 2009, 1:58)

      cobra [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      1. Dacă plăteşti o primă de asigurare de 100 lei în 2009, ea are aceeaşi valoare cu cea de 100 lei din 2059? Nu. Pentru asta, dacă vrei să rămâi ÎN TERMENI REALI cu aceeaşi sumă asigurată, în fiecare an o actualizezi cu inflaţia.
      2. Asta era pe vremea FNI. Atunci nu era Fond de garantare, legea era făcută după chipul şi asemănarea lui Cataramă şi Danielescu. Lucrurile s-au schimbat foarte multr de atunci.
      3. Pietrişul are azi un preţ (pentru că sectorul construcţii este în expansiune), iar peste 50 de ani se va întâmpla ca la Berlin unde acest sector a căzut de tot.
      4. Parţial de acord cu tine: la bănci, apar comisioane pe durata derulării contractului. La asigurări nu am auzit să apară aşa ceva. Contractele sunt autorizate de CSA. La bănci, de nimeni.
      5. Un răspuns corect ar presupune să ai ceva cunoştinţe din domeniul bancar. Criza a fost determinată de lipsa de educaţie a cetăţeanului de rând coroborată cu specularea acestui lucru de către băncile de INVESTIŢII, ciorbă în care a picat şi musca AIG care a garantat toate astea.
      6. La bănci, atâta timp cât ţi se spune corect care sunt cheltuielile greşeala este a consumatorului care acceptă condiţiile. La asigurări, te dezamăgesc din nou, investiţiile se fac acolo unde spui tu (la unit linked).
      Ţi-aş da mai multe detalii, dar iar vor şterge comentariul câinii de pază.
  • +1 (1 vot)    
    MINCIUNI pentru fraieri! (Marţi, 9 iunie 2009, 17:09)

    banatbun [anonim]

    conform cu
    http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-5782156-jucatorii-pilonul-raportat-pentru-2008-pierderi-totale-859-milioane-lei.htm


    ING a inregistrat pierderi masive pe pilonul II de pensii.
    "Cele mai mari pierderi au fost inregistrate de Allianz: 44,4%, ING 18,5% si Generali 10,8%, impreuna reprezentand 74% din total", se arata in raportul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de pensii Private (CSSPP)."

    Hotnews de ce nu detaliati mai mult cu acest subiect?
    Aceasta problema este cat se poate de grava, ING a inregistrat pierderi intr-un an in care nu a facut nici o plata a vreunei pensii.
    Aceste pierderi ne vor afecta pe toti astia care platim acum, abia peste zeci de ani.
    Totusi presa este destul de inerta la acest subiect si nu se arunca la gatul celor de la ING si alte fonsuri de pensii sa ceara concret explicatii.
    De ce? Primiti sponzorizari? Articole publicitare?
    MINCIUNI pentru fraieri!
    In schimb in presa avem parte de polemici polititce fara relevanta, pierdere de vreme.
    • 0 (2 voturi)    
      media si publicul (Marţi, 9 iunie 2009, 18:06)

      telespectator [anonim] i-a raspuns lui banatbun

      banat bun, spui ca
      in presa avem parte de polemici polititce fara relevanta, pierdere de vreme.

      ---

      dar uita-te ce e la tv. cica asta cere publicul. de curiozitate, am dat click pe articolul la care ai indicat linkul. 500 de vizualizari, atat are. ideea de eucatie financiara nu e rea, pacat ca e facuta doar in scopuri publicitare. poate guvernul ar tb sa lanseze un program de genul asta, dar astia au cu totul alte treburi
    • 0 (0 voturi)    
      Aberaţii... (Miercuri, 10 iunie 2009, 1:12)

      cobra [anonim] i-a raspuns lui banatbun

      Să nu credeţi că Hotnews nu-şi are faliţii ei. Iar autorul acelui articol este unul dintre ei. Dacă era cât de cât pregătit ar fi trebuit să spună că jucătorii de pe piaţa pensiilor private au făcut investiţii mari în 2007 (când s-a dat startul pensiilor private) care se amortizează în 7-8 ani la unii, respectiv 10-15 ani la alţii. Iar asa-zisele pierderi sunt de fapt, investitii care nu s-au recuperat inca. Nu uitati ca investitiile in pensiile private se fac pe termen mediu si lung.
      Dar, băieţii moşului, ziarişti competenţi nu se găsesc pe toate drumurile.
      Sunt două interviuri relevante din acea perioadă ale unor foşti directori fonduri de pensii: unul din 24.09.2007 al lui Radu Vasilescu şi altul din 01.10.2007 al Cristinei Nitescu. Nenea Gogu va ajută să le găsiţi.
      Trageti concluziile corecte si nu mai bateti campii ca lumea ar putea sa va ia in serios.
    • 0 (0 voturi)    
      Clarificari privind rezultatele Pilonului II (Miercuri, 10 iunie 2009, 15:23)

      ING Asigurari si Pensii [anonim] i-a raspuns lui banatbun

      Din intrebarile dumneavoastra, constatam ca exista o serie de neclaritati privind modul de functionare a pietei de pensii private si bilantul primului ei an de existenta, pe care dorim sa vi le clarificam in cele ce urmeaza.

      Pentru o intelegere corecta, trebuie sa priviti distinct doua categorii de rezultate, dat fiind ca legislatia romana impune ca administratorul ("compania de pensii") sa fie organizata cu totul separat de fondul pe care il administreaza. De aceea este corect sa vorbim, pe de o parte, despre rezultatul obtinut de administrator (un rezultat contabil, asa cum se calculeaza pentru orice tip de companie) si un rezultat al fondului de pensii (acesta fiind, de fapt, cel care reflecta performanta administrarii si investirii activelor).

      Daca priviti lucrurile din perspectiva corecta, veti constata ca fondurile de pensii private obligatorii din Romania au obtinut un profit net de 30,5 milioane de lei in 2008, un rezultat excelent de care, in final, se bucura toti cei 4,03 milioane de participanti pentru care au fost virate contributii in anul precedent. Rezultatul contabil inregistrat de administratori (pierderea de 859 de milioane de lei pe care o amintiti in comentariile Dvs) nu afecteaza in nici un fel activele si performantele fondurilor; un aspect subliniat si de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (http://w4.csspp.ro/ro/index.php?option=com_content&task=view&id=672&Itemid=75Comunicat de presă – Precizări CSSPP).

      ING Fond de Pensii se bucura in Romania de increderea a peste 1.550.000 de clienti. Pentru o buna informare a lor si a cititorilor HotNews care si-au exprimat interesul, trebuie notat faptul ca, de la lansare si pana la finele lunii aprilie a.c., evolutia unitatii de fond in fondul de pensii administrat privat ING a fost de 16,4%.
  • +1 (1 vot)    
    reziliere (Marţi, 9 iunie 2009, 21:10)

    Elimedia [utilizator]

    cred ca am de gand sa reziliez contractul... nu stiu daca se mai merita. contractul are deja vechime de 9 ani si trebuie sa ma interesez sa vad care sunt "consecintele" dar asta e...
  • 0 (0 voturi)    
    Am vrut sa fac o asigurare de viata (Marţi, 9 iunie 2009, 23:34)

    adik [utilizator]

    la o societate de asigurari (IN^)
    Asta acu' vreo 3-4 ani.
    Era ceva, o combinatie intre asigurare de viata cu economisire pentru ala micu.
    I-am cerut lu' reprezentantu' lu IN^ un contract, sa-l citesc acasa, sa-mi fac niste calcule, sa vad daca imi convine.
    NU AU VRUT SA-MI DEA. !!! Era CONFIDENTIAL!!!
    Nu. Ca, cica sa-l cred pe el pe cuvant. Ca stie el mai bine dacat pot eu sa inteleg.
    Cu chiu, cu vai, CU PILE, am obtinut un contract.
    L-am citit si am ramas "cracanat" (scuze).
    Aproape orice cauza ar fi avut moartea mea, urmasii nu beneficiau de despagubire.
    Daaar, daca ma sinucideam, nevasta primea o gramada de bani :-))))
    Nu glumesc. Si nu sunt beat.
    Am fost revoltat. M-am luat de agentu' firmei.
    Apoi am zis, ia sa pun eu mana pe lege, sa-i dau cu ea in cap lu I^^.
    Surpriza. Ia ghiciti. Ce prevede legislatia in domeniul asigurarilor?
    MORALA: Paaai, daca e facuta de asiguratori (ea, legislatia), ia sa vedem, cine se prinde ???
    • 0 (0 voturi)    
      Măi, să fie... (Miercuri, 10 iunie 2009, 0:53)

      cobra [anonim] i-a raspuns lui adik

      Că nu a vrut să-ţi dea contractul să-l citeşti, te mai cred. Uscături sunt peste tot.
      Dar să spui că urmaşii n-ar fi beneficiat de despăgubire, asta e prea de tot. Scuze, dar cred că ai rămas crăcănat din alte motive.
      Orice asigurare DE VIAŢĂ de la orice companie este făcută tocmai pentru aşa ceva. Ori nu era asigurare de viaţă, ori ai înţeles aiurea.
      Iar chestia cu sinuciderea stă cam aşa: dacă o faci în primii 2 ani de contract, beneficiarii nu primesc nimic, iar după 2 ani primesc DOAR valoarea de răscumpărare care este oricum mai mică decât suma asigurată.
      Baţi câmpii, taică!
      • 0 (0 voturi)    
        mai, sa fie (Luni, 22 iunie 2009, 21:13)

        andreea [anonim] i-a raspuns lui cobra

        subscriu celor scrise de cobra.


Abonare la comentarii cu RSS
Asigurari si Pensii

ESRI

Distractie si confort maxim la pret modest. Pensiune Azuga-Casa Barcaru. Cazare 28 locuri, bucatarie si bar. Rezervari: 0744.302.373, 0244.326.418
S-a dat START-ul la sezonul nuntilor! Inscrieri urgente! Castiguri garantate! 0730.32.32.16
Google Apps Business si Managed Hosting in Romania, Olanda si SUA prin Appnor MSP.
Cel mai mare numar de marfuri si camioane. Peste 10.000 de membri. Bursa de transport nr. 1 in Romania.
Perdele, draperii, falduri romane. Proiectare si montare perdele, draperii, accesorii pentru orice tip de fereastra. Solutii si executii pretentioase. Noi modelam lumina in casa ta! www.lafereastra.ro
Agrocom France, radacina proiectelor tale. Arhitect peisagist, proiecte 2D/3D, plante ornamentale. Universul dvs exterior modelat cu bun gust. www.pepiniera.com
Reduceri consistente la Zaza Pizza: 12 lei pizza. Intra pe pagina noastra de Facebook si afla produsul si parola zilei.
Vrei permis de camion/autobuz, recunoscut in UE? Vino la PILOTAJ PROF BUZAU pentru permis categoriile B, C, CE si D pe autovehicule de ultima generatie!
Auto Grand - Rent a car. Inchirieri autoturisme cu sau fara sofer. Preturi incepand de la 19 euro/zi.
Calm, Putere, Relaxare. Aikido cu mintea si corpul coordonate. Invatati cum sa va relaxati si cum sa va pastrati calmul in conditii de stress.
Fiecare pacient spune o poveste. Enigme medicale si arta de a formula diagnostice. O carte scrisa de Lisa Sanders, cea care prin rubrica din New York Times a inspirat crearea serialului Dr. House. Pe Psihoshop.ro. Carti de psihologie.

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri