Turcia l-a expulzat pe ambasadorul israelian la Ankara si a suspendat intelegerile militare cu Israelul

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 2 septembrie 2011, 13:37 Actualitate | Internaţional

Turcia l-a expulzat vineri pe ambasadorul israelian la Ankara si a anuntat ca-si reduce prezenta diplomatica in Israel, dupa publicarea raportului ONU pe marginea raidului efectuat de trupele de comando din Israel impotriva unei flotile ce se indrepta spre Gaza, transmite AFP. La 31 mai 2010, trupele de comando israeliene au efectuat un raid impotriva navei turcesti Mavi Marmara, incident soldat cu moartea a noua pasageri si arestarea temporara a altor cateva sute ce incercau sa sparga blocada impusa de Israel impotriva Gazei, unde Hamas se afla la putere.

UPDATE: Israelul a anuntat ca nu-si va cere scuze pentru raid, solicitand Turciei sa respecte legile martime internationale. Ierusalimul a afirmat ca "accepta" raportul ONU.

Ministrul turc de externe, Ahmet Davutoglu, a declarat vineri ca tara sa isi reduce prezenta diplomatica in Israel, in semn de protest fata de raidul israelian impotriva vaselor din Flotila libertatii. "Relatiile diplomatice turco-israeliene au fost redus la nivelul de secretar II. Intreg personalul aflat deasupra acestui nivel se va retrage in tara pana miercuri, cel mai tarziu", a anuntat seful diplomatiei turce.

Turcia l-a expulzat si pe ambasadorul israelian la Ankara. Potrivit Reuters, Gabby Levy se afla in Israel si si-a anulat planurile de a se intoarce in Turcia.

In plus, Ankara a anuntat ca isi suspenda intelegerile militare cu Israelul.

Raportul ONU sustine ca blocada navala impusa de Israel in Gaza este legala, insa statul evreu a folosit "forta fara motiv". Documentul afirma, de asemenea, ca organizatorii flotilei au fost "nesabuiti". In plus, raportul precizeaza ca "majoritatea victimelor au fost impuscate de cateva ori, inclusiv in spate sau de la distanta mica".

Raportul cere Israelului sa-si prezinta scuzele "potrivite" si sa ofere compensatii familiilor celor morti si celor raniti. Pana acum, Israelul a respins cererile Turciei de a-si cere scuze. Oficiali guvernamentali de la Ierusalim au spus insa ca oferirea de despagubiri "este posibila" (citeste aici Raportul ONU).

Davutoglu a spus ca unele dintre afirmatiile din raport sunt "de neacceptat".


Tensiune intre Turcia si Israel

Relatiile dintre cele doua state au fost puternic afectate de incidentul de anul trecut. Guvernul de la Ankara a cerut scuze oficiale si plata unor compensatii pentru cei morti si raniti, insa Israelul a refuzat. La inceputul lunii iulie 2011, premierul de la Ankara, Recep Tayyip Erdogan, a declarat ca "e de neconceput" ca tara sa sa-si normalizeze relatia cu Israelul daca statul evreu nu-si cere scuze pentru uciderea celor noua activisti turci din Flotila libertatii, incident produs anul trecut.

La 31 mai 2010, trupele de comando israeliene au efectuat un raid impotriva navei turcesti Mavi Marmara, incident soldat cu moartea a noua pasageri si arestarea temporara a altor cateva sute ce incercau sa sparga blocada impusa de Israel impotriva Gazei, unde Hamas se afla la putere.

Potrivit raportului realizat de Comisia Turkel, numita de Guvernul de la Ierusalim, pasagerii flotilei au fost vinovati pentru declansarea violentelor.

Aproximativ 700 de militanti pro-palestinieni, printre care laureatul premiului Nobel pentru pace din 1976, nord-irlanda Mairead Corrigan Maguire, dar si deputati europeni, s-au aflat la bordul a sase nave ce au plecat din Cipru cu destinatia Fasia Gaza, pentru a transporta ajutoare umanitare.

Israelul a avertizat in repetate randuri ca va impiedica navele, incarcate cu 10.000 de tone de ajutoare umanitare, sa ajunga in Fasia Gaza, si ca va expulza sau ii va aresta militantii aflati la bord.

Israelul si Egiptul au impus o blocada stricta in Fasia Gaza, dupa ce miscarea islamista Hamas a preluat in forta controlul in zona, in iunie 2007. Statul evreu afirma ca incearca, in acest fel, sa impiedice inarmarea miscarii Hamas.


Citeste mai multe despre   






















7810 vizualizari

  • +10 (32 voturi)    
    Raportul ONU a fost facut public (Vineri, 2 septembrie 2011, 14:06)

    OrmenLange [utilizator]

    https://docs.google.com/viewer?url=http://go.ynet.co.il/pic/news/Palmer-Committee-Final-report.pdf&embedded=true&chrome=true
    La pagina 54 ,cu caractere ingrosate, scrie:

    117. Israel’s decision to board the vessels with such substantial force at a great
    distance from the blockade zone and with no final warning immediately prior to the
    boarding was excessive and unreasonable:

    a. Non-violent options should have been used in the first instance. In
    particular, clear prior warning that the vessels were to be boarded and a
    demonstration of dissuading force should have been given to avoid the type
    of confrontation that occurred;

    b. The operation should have reassessed its options when the resistance to the
    initial boarding attempt became apparent so as to minimize casualties.
    • -2 (8 voturi)    
      am vazut-o si p-asta (Vineri, 2 septembrie 2011, 22:50)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui OrmenLange

      ai 10 retarzi care nu-s de acord cu raportul ONU. Vor sa faca ei un raport, dar nu prea stiu cum.
  • +8 (52 voturi)    
    Statul Palestina trebuie recunoscut de Romania (Vineri, 2 septembrie 2011, 14:07)

    Bula Romanul [anonim]

    Indiferent de ce vor israelienii, Statul Palestina are aceleasi drepturi precum Statul Israel.
    Daca nu va fi recunoscut in mod oficial, atunci sa se desfiinteze si Statul Israel.
    Ne-am saturat de figurile facute de israelieni si de importanta pe care si-o dau in lume.
    • -15 (53 voturi)    
      Statul Secuiesc trebuie recunoscut de tarile lumii (Vineri, 2 septembrie 2011, 14:40)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Bula Romanul

      Indiferent de ce vor romanii, Statul Secuiesc are aceleasi drepturi precum Statul Romania.
      Daca nu va fi recunoscut in mod oficial, atunci sa se desfiinteze si Statul Romania.
      Ne-am saturat de figurile facute de romani si de importanta pe care si-o dau in lume.

      Aaa, sau voua va place ipocrizia si dublul standard?

      De fapt, Palestina apartine de drept de Israel tot asa cum Tinutul Secuiesc apartine de drept de Romania.
      • +17 (39 voturi)    
        Ce ineptie... (Vineri, 2 septembrie 2011, 15:08)

        aabbcc [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

        Nu se poate face aceasta comparatie. Vechiul testament nu tine loc de istorie. Palestina are acelasi drept de existenta ca si Israelul. Ma mir ca nu esti pe negativ cu voturile. Israelul s-a fondat artificial pentru ca ONU sa scape de evreii dezradacinati in urma ww2. In timp ce evreii tot emigrau in Israel, palestinienii tot au fost expulzati peste tot si proprietatile lor in acte de pe vremea Mandatului Britanic din Palestina au fost anexate.

        Ce se intampla acum cu palestinienii e ceea ce s-a intamplat cu amerindienii in SUA.
        • -10 (28 voturi)    
          marsavie mica (Vineri, 2 septembrie 2011, 15:16)

          ddeeff [anonim] i-a raspuns lui aabbcc

          Si faptele astea "istorice" care le insiri aici in comment, unde le-ai ivnatat? din ce carte?
        • +1 (27 voturi)    
          Iti incurci datele si razboaiele (Vineri, 2 septembrie 2011, 15:40)

          Sergiu [anonim] i-a raspuns lui aabbcc

          De unde iti iei informatiile astea? Formarea statelor israelian si palestinian a fost intr-adevar o promisiune politica pentru suport in luptele din Africa impotriva Imperiului Otoman in primul razboi mondial.Englezii au incercat sa opreasca emigrarea masiva in urma persecutiei naziste in cel de-al 2-lea ceea ce le-a si atras cateva atentate din partea israelienilor.
          Palestinienii si statele arabe din zona au incercat sa zdrobeasca statul israelian din momentul in care au plecat englezii dar au luat peste cap de la o natie mica si puternica de fiecare data. P.S. Palestinienii au fost aliati cu nazistii in al 2-lea razboi mondial asa ca nu-i mai compara cu pieile rosii :)
          • +12 (16 voturi)    
            de unde info ? (Vineri, 2 septembrie 2011, 16:52)

            panfilica [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

            iaca, din wikipedia, si cu putine eforturi poti gasi si in alte parti, cum ar fi in site-ul onu.

            Following the Second World War peace settlement and the establishment of the United Nations in 1945, the United Nations Special Committee on Palestine (UNSCOP) was mandated to the region in 1947. In its final report, the Commission recommended the partition of Palestine into a Jewish state, an Arab state and a UN-controlled territory (Corpus separatum) around Jerusalem[3] This partition plan was adopted with General Assembly resolution 181 on November 29, 1947, 33 votes in favor, 13 against, and 10 abstentions

            deci, mai draga, hotararea adunarii generale onu.
            tot asta vor si palestinienii, o confirmare, acum a unei hotarari vechi.
            as simple as that !
          • +5 (17 voturi)    
            evreii emigrau in Israel de la sf. sec. XIX (Vineri, 2 septembrie 2011, 19:27)

            ... [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

            si nu erau straini nici de terorism.

            cat despre aliantele din cel de-al doilea razboi mondial - e cumva noua gaselnita a propagandei dvs? si noi am fost aliati cu Germania in cel de-al doilea razboi, iar motivele le stim cu totii si n-aveau, evident, nimic de-a face cu nazismul.

            problema e ca Palestina nu insemna "triburi" cum spune un incult pe aici, ci o regiune civilizata, cu o cultura puternica. Israelul a cam facut praf ce a gasit, a instituit un regim destul de asemanator regimurilor comuniste din Europa de Est, bazat pe propaganda si demagogie, si pe o atitudine rasista fata de proprietarii de drept ai acelui pamant.

            decat sa inghititi aberatiile despre tabula rasa gasita acolo de evrei, documentati-va.

            iar daca luam "evolutia" si "dezvoltarea" Israelului la puricat, nu stiu ce mai ramane din ele, avand in vedere ca acest stat a reusit sa produca indivizi suficient de amorali incat sa aclame un bombardament barbar de 1 luna asupra unei populatii civile numeroase, inchisa pe un petec de pamant.
            nu stiu cat de modern poate fi un stat care-si terorizeaza copiii in scoli cu o versiune exclusivista a Holocaustului si care-i educa sa se simta "dusmaniti" de toata omenirea.
            faptul ca au reusit sa faca din oameni masini de ucis nu e un semn de evolutie.
        • -12 (32 voturi)    
          Ineptia este statul Palestina (Vineri, 2 septembrie 2011, 15:43)

          bugsy [anonim] i-a raspuns lui aabbcc

          - Israelul a luat fiinta in urma unei rezolutii ONU;
          - "Statul Palestina" este un ...oximoron!

          asa cum nu a recunoscut Kossovo, Romania nu trebuie sa recunoasca nici aceasta ineptie so called Palestina!
          • +9 (13 voturi)    
            Numai ca... (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:39)

            aabbcc [utilizator] i-a raspuns lui bugsy

            ...fosta provincia din Serbia a fost separatista dintr-un stat care o incorpora. Pe cand Israel reprezinta o bucata dintr-o fosta colonie iar Palestina cealalta bucata.
        • -5 (19 voturi)    
          Performanta (Vineri, 2 septembrie 2011, 16:51)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui aabbcc

          Mai e o problema mica. Triburile palestiene s-au tot mutat, facind loc israelienilor. Pentru 100$ tribul se muta in alta locatie. Ce mai conteaza daca erau 100, 1000 sau milioane de dolari? Palestinienii s-au trezit fara tara pe care oricum, nu prea o stapineau. Si au mari probleme sa o stapineasca si in prezent. Si vor trebui permanent ajutati de comunitatea internationala, oricare ar fi statutul lor.

          E clar care e statul civilizat si puternic din zona. E clar ca Israelul poate oferi bunastare tuturor etniilor din componenta, iar Palestina nu va putea oferi niciodata ceva asemanator propriilor cetateni. Oricit ar ceda Israelul, arabii isi vor pastra dusmania, caci stiu ca pot atinge nici macar o zecime din performantele Israelului, din orice punct de vedere.
          • +7 (13 voturi)    
            nu stiu (Vineri, 2 septembrie 2011, 22:54)

            MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

            daca am numara miliardele pompate in Israel de SUA, cred ca si o satra de tigani ar face Las Vegas.
          • +2 (4 voturi)    
            oricine poate egala performanta (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 13:59)

            alex [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

            Israelului cind primeste are America drept colonie
        • -4 (4 voturi)    
          care istorie? (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 10:42)

          DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui aabbcc

          aia romaneasca sau aia ungureasca?
      • +7 (27 voturi)    
        idiotenie (Vineri, 2 septembrie 2011, 15:42)

        cchris [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

        Ce vorbesti streine??

        In zona tinutului Secuiesc, ca si in Ardeal de altfel, maghiarii au fost ocupatorii, romanii cei ocupati, maghiarii au fost exploatatorii de resurse si de oameni, iar romanii cei maghiarizati cu forta si umiliti in propria tara. (ne-au tradus inclusiv numele ca sa fim maghiari si in acte)

        A fost o situatie temporara, chiar daca prea lunga. Maghiarii din Romania sunt tratati ca romanii, ba au si drepturi in plus ca minoritate.

        Ce nu e bine??? Ce nu e destul???
        Chiar crezi ca daca tinutul secuiesc ar fi independent tie ti-ar fi mai bine??? Esti in EU, ai libertati si probleme noi, dar se pare ca pe unii nu va prea duce mintea si ati ramas blocati in peisaj.

        Situatia din Palestina e oarecum asemanatoare. Evreii sunt cei care imping in mod constant granitele ocupand ilegal teritoriu palestinian, evreii decimeaza palestinieni civili pe capete mai ales din Ghaza (despre asta nu prea auziti la stiri, dar se poate totusi afla), evreii au tabere pe toate inaltimile DIN WEST BANK, adica e teritoriu ocupat ilegal, tot evreii blocheaza libera circulatie a palestinienilor dintr-un oras in altul dupa propriul plac si-i umilesc in mod constant. De ex. daca un palestinian a stat in strainatate mai mult de 2 sau 3 ani nu mai are dreptul sa revina in tara lui. Niciodata. Ideea e sa-i imputineze. Tot ei, acum 60 de ani au luat cu forta pamanturi si gospodarii dupa bunul plac, fiecare la alegere, ceea ce nu respecta dreptul la proprietate... ma opresc aici. Deci ei sunt ocupatori acolo, si continua sa ocupe si sa se planga la stirile de pe toata planeta, si daca in ziua de azi ar opri exodul poate c-ar putea fi pace.

        Apreciez coloana vertebrala a turcilor. Diferenta e ca ei nu prea au evrei in conducerea politica, altfel mai toate tarile ar avea aceeasi coloana vertebrala.
        Nu sunt antisemit, doar iubesc adevarul - am prieteni si relatari reale din ambele tabere.
      • +8 (10 voturi)    
        rezolutiile onu (Vineri, 2 septembrie 2011, 16:48)

        gogoasa [anonim] i-a raspuns lui V.R.

        prevedeau infiintarea a doua state si a unui oras liber.
        este vorba de israel, palestina si ierusalim.
        numai israelul s'a infiintat, hoatararile onu se pare ca sunt inca in vigoare.
        ba, israelul a luat'o chiar inaintea publicarii hotararii si a inceput expulzarea arabilor din zona atribuita statului israel.
        iar de orasul liber, ierusalim, sub administratie onu, nici vorba.

        spre deosebire, pentru tinutul secuiesc nu exista nicio hoatarar, nici macar una a guvernului dela buda.

        cam asta ar fi diferenta.
      • +6 (14 voturi)    
        asta da lectie de istorie (Vineri, 2 septembrie 2011, 16:55)

        parintele eNAP [anonim] i-a raspuns lui V.R.

        pai statul evreiesc a fost infiintat in 1948. hmmmm este o paralele buna, sa se pare ca ai gresit directiile. si ungurii cand au ajuns in romania , i-au gasit pe romani arand pamantul. dar daca tot vorbim de istorie si de paralele, se pare ca tu esti paralel cu istoria. apropo. statul secuiesc nu exista si cu siguranta nu va exista. nu ma mira ca exista asemanarea asta intre evrei si unguri. apropo. ia incercati voi sa aplicati tactica evreilor din fasia gaza. sa vad, va sustine cineva?// cand vechii daci desenau peretii pesterilor din romania, ungurii nici nu erau pe harta europei. terminati cu prostiile. cu siguranta nu vreti sa-i suparati pe moti. app israelul apartine de fapt de palestina si nu invers.(editat de HotNews.ro)
        • -7 (9 voturi)    
          cand un secui tine un roman de instrument (Vineri, 2 septembrie 2011, 19:16)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui parintele eNAP

          actul in sine se numeste Tinutul Secuiesc! istoria secuilor este istoria unuei populatii mongole nomade ,migratoare ,care s-a asezat ,mai bine spus s-a ascuns ea stie ce avea pe constiinta ,intro zona altfel profund inospitaliera ,dar nu ma mir ,finlandezii ,cu care se inrudesc ,traiesc bot in bot cu laponii !
          au fabricat un alfabet cu caractere runice si au gasit in maghiari ,alti nomazi veniti mai recent in Transilvania ,avocatii cauzei lor!orice popor care ocupa pamantul altui popor ii falsifica gazdei istoria ,e litera de lege in evolutia civilizatiei!ceea ce ungurii si secuii au facuto din plin cu romanii,ungurii cel putin venind cu inrudirea cu triburile biblice ,povesti peste povesti!locatia originara a ungurilor si secuilor e zona Altaiului in mod cert!nu au si nu vor avea nimic european,decat arta imitatiei!
          pe de alta parte Israel are o istorie scrisa quasi sigura de 2500 de ani ,dar in mod suspect istoria diasporei a fost pusa pe seama romanilor cand de fapt a fost o emigratie voluntara si continua din vechea Iudee combinata cu trecerea la iudaism a Khazarilor ,verisorii ungurilor veniti in Europa cam unii dupa altii!
          e foarte complicat ,palestinienii sunt arabi ,cum sunt si iordanienii ,alta natiune artificiala!terenurile Israelului erau detinute legal de marii proprietari de pamanturi libanezi de la care miscarea sionista la inceputul anilor 1900 le-a achizitionat hectar cu hectar! peste aceasta actiune s-a interpus o comanda religioasda araba data catorva mii de amarati care s-au asezat ILEGAL pe aceste terenuri si in Ierusalim! conflictul dureaza si va mai dura ..asta e istoria...
          • +4 (12 voturi)    
            si centimetru cu centimetru, te pomeni (Vineri, 2 septembrie 2011, 19:37)

            ... [anonim] i-a raspuns lui Eneas

            alta aberatie... "mari proprietari de pamanturi libanezi" =))

            stimate domn, orasul Jaffa, unul dintre cele mai vechi orase din lume, era locuit de palestinieni, si a fost invadat si vandalizat de catre evrei, care, tampitii, abia dupa mult timp si-au dat seama ca in "entuziasmul" lor facusera praf vestigii inestimabile.

            palestinienii sunt palestinieni, nu doar "arabi" - este halucinant sa sustii puritatea unei populatii timp de doua milenii - palestinienii vorbesc araba si au, cu siguranta, si sange arab, dar sunt o combinatie de populatii levantine arhaice.

            si noi vorbim româna, ne numim români, dar asta nu inseamna ca suntem 100% latini. nici macar italienii nu sunt.
            • -5 (9 voturi)    
              Jaffa locuita de palestinieni?buna gluma (Vineri, 2 septembrie 2011, 20:10)

              Eneas [anonim] i-a raspuns lui ...

              Jaffa ,cunoscuta de 3000-4000 de ani a fost un port-colonie greaca initial,sigurii care aveau corabii pe Mediterana din preistorie...de fapt toata Mediterana a fost si ramane un lac greco-roman toate popoarele nomade care s-au asezat pe malurile Mediteranei in istorie au invatat comertul maritim de la greci ....
              • +9 (9 voturi)    
                grecesc............. (Vineri, 2 septembrie 2011, 20:36)

                alike [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

                http://www.antiquities.org.il/jaffa/timeline.asp

                Jaffa - port canaanit inca din 1900 î.Hr. - cu cateva veacuri inainte de primele izvoare grecesti.

                iar atacul evreilor, in 1948, a fost facut asupra unui oras cat se poate de locuit - de palestinieni...
              • +8 (10 voturi)    
                Philistia (Vineri, 2 septembrie 2011, 20:48)

                alike [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

                in rest, exista analize ADN, probabil ca se poate stabili in ce masura populatia palestiniana de astazi are legatura cu vechii Philistines.

                dar oricum nu ai nevoie de istoria de acum 4 milenii ca sa vezi ca palestinienii au fost OCUPATI in 1948 si ca, de atunci, ocupantii se poarta aberant.
                nu-ti trebuie decat un creier oarecum cultivat si o constiinta. daca argumentele partii opuse sunt bazate pe interese materiale in perierea politicii israeliene, atunci nu-i vorba decat de o pozitie mercantila, nu de argumente istorice.
              • +6 (6 voturi)    
                comertz pe mare... (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 8:44)

                panfilica [anonim] i-a raspuns lui Eneas

                d'aia ulisse a ratacit pe mare.
                ar trebui sa stii, ca te cheama eneas.:-)

                arabii au pus bazele orientarii pe marea mediterana, ei au folosit pestele de fier pentru orientare, al-konbas
                de unde numele de compass dat busolei marinaresti.
                si hartile ceresti.
                si ei le-ua aflat dela altii, de la chineji, egipteni, babilonieini, canaaniti, fenincieni...

                numele de palestinian vine dela filistini, populate levantina de dinainte de arapi.
                comertul pe mare a fost in zona aia a mediteranei meseria fenincienilor, si ei stapani in yafa.
                se pare ca portul dateaza de cu mult inainte de greci, fost si'n proprietatea faraonilor. a fost si'al evreilor in timpul lui david. grecizarea a fost in timpul turcilor.
                apropo de greci, cronos, la canaaniti se numea kronus, inainte sa ajunga grecii acolo...

                lumea asta de o vedem azi, este un amestec de populatii care s'au intalnit, au invatzat unii de la altii si s'au intre-patruns.
          • +7 (11 voturi)    
            :D (Vineri, 2 septembrie 2011, 19:59)

            alike [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

            a, da, si ungurii tocmai au coborat din Altai, iar secuii stau ascunsi de frica de un mileniu. iar noi, romanii, suntem verzi si puri ca si codrii pe care ii defrisam frateste.

            domnilor V.R. si Eneas, cu siguranta ca Vadim are un loc si pt domniile voastre la revista pe care o conduce.
      • +8 (14 voturi)    
        Despre Palestina (Vineri, 2 septembrie 2011, 17:41)

        AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

        http://www.kinghussein.gov.jo/kabd_eng.html

        Luati si cititi. Fapte istorice si fapte prezise cu mai bine de 60 de ani in urma.

        http://www.kinghussein.gov.jo/kabd_eng.html

        Evreii si Israelul sa o lase mai moale.
      • +4 (4 voturi)    
        Diferenta e ca palestinienii (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 13:52)

        alex [anonim] i-a raspuns lui V.R.

        stau dupa garduri electrificate si au apa, medicamente, electricitate cind vor israelienii, fiind expulzati din tinutul originar, pe cind tinutul secuiesc e o chestiune de determinare, nu de supravietuire a secuilor.

        Uita-te cum arata harta Palestinei in ultimii ani si apoi vorbeste ce cui apartine. http://communities.washingtontimes.com/multimedia/image/israel-palestine-mapjpg/
  • +10 (18 voturi)    
    instabilitate (Vineri, 2 septembrie 2011, 14:15)

    traiang [utilizator]

    Deschiderea cutiei Pandorei lumii arabe cu asazisele miscari de eliberare dovedite azi cu participare directa occidentala (vezi presa franceza ) a transformat toata zona intr-o instabilitate si acces la conducere a curentului puternic islamist Iaca s-a realizat si ''globalizarea'' Al Qaida
  • 0 (40 voturi)    
    Comando (Vineri, 2 septembrie 2011, 14:16)

    _florin_ [utilizator]

    "Israeli murderers are called commandos. Arab commandos are called terrorists." George Carlin
    • +1 (9 voturi)    
      Cine? (Vineri, 2 septembrie 2011, 16:40)

      sile [anonim] i-a raspuns lui _florin_

      George Carlin comediantul?
  • +4 (14 voturi)    
    Miroase a razboi (Vineri, 2 septembrie 2011, 14:27)

    Doru [anonim]

    Israelul, de cand i-a scapat din mana pe americani cu Obama,incerca sa isi obtina pozitia dominanta singura,arabii incep sa se ridice impotriva evreilor unul cate unul...Cand va incepe?sper ca niciodata si ca mai sunt oameni capabili,dar ma tem ca vor atrage pe multi in aceste actiuni nesabuite ale lor...sper sa ma insel
  • -4 (24 voturi)    
    niciodata... (Vineri, 2 septembrie 2011, 14:56)

    K.V [utilizator]

    ...nu a fost pace si nici nu va fi pace...evreii si palesenienii nu vor ajunge la o intelegere atat timp cat palestenienii au la conducere niste salbateci(hamas).nu spun asta pt. ca evreii ar fi mai buni dar ...
  • -3 (33 voturi)    
    Turcia si aerele ei de mare putere (Vineri, 2 septembrie 2011, 15:10)

    cititor hotnews [utilizator]

    Turcia trebuie sa inteleaga ca nu mai reprezinta o putere militara,( economica nu a fost niciodata).In loc sa calmeze spiritele in zona,se implica in actiuni ostile Israelului.Este de apreciat pozitia ferma a Israelului,care nu a fost impresionata de amenintarile Tuciei,ruina fostului imperiu otoman,cand isi putea impune vointa.
    • +7 (15 voturi)    
      Turcia are a doua armata (Vineri, 2 septembrie 2011, 16:08)

      Gerula al hatru [anonim] i-a raspuns lui cititor hotnews

      ca importanta in cadrul NATO.
      • -2 (6 voturi)    
        corectie (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 10:46)

        DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui Gerula al hatru

        a doua ca numar, nu ca importanta!
        • +2 (2 voturi)    
          a doua ca putere de lovitura (Duminică, 4 septembrie 2011, 11:54)

          panfilache, alt hatru [anonim] i-a raspuns lui DanHorea1307693823041

          nici tehnica militara nu le lipseste.
    • +9 (17 voturi)    
      mda (Vineri, 2 septembrie 2011, 16:32)

      io [anonim] i-a raspuns lui cititor hotnews

      nu te mai uita la istorie...realitatea este cam asa
      1. turcia este cea mai puternica(militar si chiar economic) si influenta tara din zona.
      2. turcia e in nato, israel nu (in cazul unui conflict israelul nu prea are sanse decat daca intervine rusia/china).
      3. turcia are dreptate, israelul putea sa aresteze oamenii de pe aceea nava nu sa ii impuste...e perfect normala reactia turciei...
      4. faptul ca imperiul otoman a fost ce a fost nu face turcia sa fie o tara "rea", mai ales ca suntem aliati(si romania si turcia sunt in nato, deci in caz de conflict romania o sa fie obligata sa ajute turcia).
      • +4 (8 voturi)    
        nu cred (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:21)

        se7en sinners [anonim] i-a raspuns lui io

        Nu va exista un conflict armat intre Turcia si Israel. In trecut au existat tensiiuni majore intre turci si greci, insa Flota a6a americana a calmat spiritele de fiecare data. Tu iti poti imagina o America ce sta deoparte, bea cola si infuleca floricele, in timp de turcii ii pugileaza pe israelini??? Ceea ce se intampla acum este doar un excelent joc de imagine pe care, deocamdata, turcii l-au castigat. De acord cu tine in ceea ce priveste forta militara a Turciei; ei chiar sunt primul adversar - cu adevarat - periculos pt Israel. Un razboi turco-israelian ar fi total diferit de razboiale duse impotriva vecinilor arabi. Singura speranta a Israelului este - ca de obicei - USA......
      • -6 (10 voturi)    
        Israel zdrobeste Turcia in 24-48 de ore! (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:56)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui io

        nu iti mai face curaj ,Tzahal e cea mai buna armata din lume iar Turcia e macinata de kurzi ,deci e un vax militar!maturizeaza-te...
        • +7 (9 voturi)    
          aoleu (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 0:58)

          AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

          Tu pe ce lume traiesti prietene ?
          Tu stii macar ce inseamna armata turca?
          Ia dai pe wikipedia si vezi ca ce numara armata lor.

          Macinata de kurzi? Atentatele in mijlocul civililor din marile orase, ti se par tie a macina ceva din armata turca ?

          Trezeste-te la realitate si lasa fabulatiile. Esti total pe langa subiect.

          Daca ne luam dupa tine, armata evreilor ar decima in 5 zile chiar si armia SUA si rusa, nu ??
    • +4 (6 voturi)    
      rere (Vineri, 2 septembrie 2011, 23:29)

      axinte [anonim] i-a raspuns lui cititor hotnews

      tinere Bavarez evreu, nu va ajunge niciodata evreul sa calce pe urmele otomanului si asta din simplul fapt ca toate razboaiele otomanilor au fost castigate cu sabia iar ale evreilor prin uneltiri josnice
      • -3 (5 voturi)    
        chiar asa? (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 10:49)

        DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui axinte

        poare recitesti istoria, ca sa vezi cata tradare au indus si sustinut turcii in Europa de Est! divide et impera, nu sabia, asta a fost metoda lor; cu sabia au luat-o in freza destul, pana n-au bagat la mijloc porcariile si viclenia orientala n-au reusit nimic.
      • 0 (2 voturi)    
        Prajitoare de paine (Duminică, 4 septembrie 2011, 1:36)

        Nashu' Pantelica [anonim] i-a raspuns lui axinte

        Pt dvs si toti turcitii de serviciu. Turcia nu speria pe nimeni. Economie si armata? Tara unde se fabrica uscatoare de par, prajitoare de paine si frigidere? Armata? Bre, tot respectul, dar rusii au proiectat Ucraina in vremea USSR sa tina piept direct tuturor tarilor NATO din Europa. Daca ii ia la carpit cu cateva rachete zic ca a venit Baiazid dupa ei. De ce crezi ca o tot dau americanii cu radarele pe aici... Turcia sa faca bine sa isi tina gura ca va nu face decat sa piarda... Israel are submarine nucleare iar voi o tot dati cu numarul de ostire. Mai conteaza iataganul in ziua de azi? Romania ca si celelate tari din zona plateste si azi prmitivismului adus de turci si otomani in zona....
  • +7 (19 voturi)    
    Take, Ianke si Cadir (Vineri, 2 septembrie 2011, 15:22)

    CezarN [utilizator]

    Scenarii ipotetice imaginate fictiv :)

    1. Turcia si Israelul, buni aliati pana deunazi, fac un joc (periculos pentru evrei, dar joc) cu scopul de a muta drapelul musulman al luptei antievreiesti din mana Iranului in cea a Turciei. Dupa ce operatia va fi reusit, urmeaza calmarea tonului turcilor si revenirea la rationalitate. Iranul este lasat astfel in ofside, fara obiectul muncii sale propagandistice. Iar fara suportul coreligionarilor sai si cu sanctiunile economice tot mai drastice de la zi la zi ii va veni tot mai greu sa-si sustina gargara antievreiasca si antioccidentala si, ceea ce este mai important, va fi mai usor de lovit, la o adica.
    Deci, daca Ianke si Cadir fac jocuri, Take ar trebui sa nu-i prea bage in seama, sa o faca pe-a impaciuitorul, sa se puna bine cu comunitatea, vezi bine.

    2. Daca treaba este pe bune si lucrurile nu se rezolva repede, problema este foarte serioasa si un nou razboi troian este pe cale sa izbucneasca. Iar cand incepe razboiul este bine sa ai "prieteni", "prieteni" pe care, la o adica, sa obtii un pret bun vanzandu-i. Asa-i in politica, iar razboiul nu este altceva decat politica. Politica si purchasing. Acuma, ce face Take? I-l vinde pe Ianke lui Cadir, sau pe Cadir lui Inake? Daca Turcia face ce face, se vede treaba ca nu are nevoie de aliati, caci nu te apuci sa faci asa ceva daca nu consideri ca ai sau vei avea imediat destui aliati si sustinatori. In schimb, Israelul are nevoie de aliati ca de apa din Inaltimile Golan, deci un eventual sprijin romanesc pentru Israel va putea fi mult mai bine transformat in avantaje (pe termen mediu si lung) pentru Romania. Problema noastra cea dintotdeauna este ca, odata pozitionati, sa ne pastram acelasi cap-compas.
  • +8 (16 voturi)    
    jjjj (Vineri, 2 septembrie 2011, 17:55)

    aaa [anonim]

    statul evreu a incalcat din 1967 pana in prezent 41 de rezoluti ONU asa ca ai doare in basaca de ONU ,si ca puteri militare mondiale islaelul se afla pe 5 si turcia pe 6 daca nu stiati singurul avantaj pe care il au evrei este arma nucleara altfel turci au o armata activa de net superioara eveilor si ca dotari sunt mult mai bine situati .
    • +6 (10 voturi)    
      De ce... (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:37)

      aabbcc [utilizator] i-a raspuns lui aaa

      ...nu mentionezi si cele 3 mld $ pe care le primesc anual de la americani din anii 50 pana azi? Nu mai vorbesc de tehnica militara construita cu ajutorul federatiei "mama" din continentul nord-american.
    • +6 (10 voturi)    
      hmm... (Vineri, 2 septembrie 2011, 20:58)

      flavius [anonim] i-a raspuns lui aaa

      Turcia are un buget pt armata de 25 mld dolari , Israelul de vreo 15 mld . Turcia are o armata activa de vreo 600 000 de oameni si vreo 21 de mil de barbati cu varste intre 18 si 49 de ani , adica muuulte multe reserve in caz ca ar avea vreodata nevoie . Israelul in schimb are o armata de nici 200 000 de oameni si nu are capacitatea de a mobiliza mai mult de 1 mil .
      Si acum partea cea mai importanta , in cazul unui razboi de durata , care tara crezi ca ar putea sa ruleze o economie de razboi mai puternica(producerea de tancuri,avioane , gloante , pistoale...etc) , israelul care are o populatie cat Istambulul sau Turcia cu 70 de mil de oameni ? Israelul cu resurse naturale aproape inexistente sau Turcia care sta destul de bine la capitolu asta? Trebuie adaugat ca niveul de industrializare al celor doua tari e cam la fel .
      Chestia cu racheta nucleara nu e dovedita , si chiar daca ar fi , nu ar schimba cu mult balanta . China , superputerea economica , are undeva la 70 de rachete nucleare . Tu cam cate crezi ca ar avea Israelul ? In cel mai bun caz cam cate are si Corea de Nord care lucreaza intens la asta de muult mult timp...vreo 3-4 . Si ca sa inchei rationamentul , cam care crezi ca ar fi reactia turcilor de rand si a restului lumii islamice daca evreii ar sterge 3-4 orase musulmane de pe harta ? Sunt ferm convins ca nici SUA nu ar mai acorda vreun sprijin evreilor in caz ca ar recurge la asa ceva si imi vine greu sa cred ca vreo tara a lumii civilizate nu ar condamna un asa gest . Deci in concluzie , armele nucleare conteaza in 2 cazuri , ca intimidare sau in caz de razboi mondial/generalizat .
      Nu sunt partizanu` nimanui , dar sunt convins ca in caz de razboi in 2 saptamani ar atarna semiluna deasupra ierusalimului .
      • -6 (10 voturi)    
        teoretic ai dreptate (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:58)

        gigel de luxembourg [anonim] i-a raspuns lui flavius

        practic, armata israeliana este mult mai bine pregatita si dotata. numarul soldatilor nu mai conteaza de ceva vreme. si irakul avea milioane de soldati dar nu le-a folosit la nimic in fata tehnicii de lupta superioare. nu tin minte ca armata turca sa fi facut mare lucru in ultimii 200 de ani, au pierdut si iar au pierdut.
      • -5 (9 voturi)    
        Dezinformezi sau esti "naiv" ?! (Vineri, 2 septembrie 2011, 22:05)

        BULĂ [anonim] i-a raspuns lui flavius

        Statul Israel detine arma nucleara inca din 1967 !
        Are intre 75 si 400(!) de arme nucleare fiind situat pe locul 3 in lume dupa USA si Rusia.
        Uite aici:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_and_weapons_of_mass_destruction

        Turcia nu are nici o sansa,iar razboiul bazat pe ieniceri si spahi e sinucidere curata ...poate numa' daca fac o spirala tip MISA a' la Bivolaru'...
        • -4 (6 voturi)    
          a muncit la turci pentru un ceas cu rubine (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 6:41)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui BULĂ

          flavius asta e și liric cand vine vorba de Turcia -unde tot evreii au banii - iar in curand imensa armata turca nu va mai avea dupa ce bea apa daca o tin tot asa ! calitatea bate cantitatea de 2000 de ani si daca nu era tradarea engleza in 1920 Grecia avea acum Constantinopolul si Turcia era pe undeva prin Asia sub ocupatia araba!
          • +1 (1 vot)    
            cu gretzii la constantinopol (Duminică, 4 septembrie 2011, 12:00)

            panfilakis [anonim] i-a raspuns lui Eneas

            azi rusii erau in balkani.
            manolis glezos ar fi pus steagul rosu pe patriarhia ecumenica.

            turcii sunt buni unde sunt.
            fara ei acolo, rusii si'ar lua nasul la purtare.
            pe langa turci, mai sunt si bazele militare ale lui uncle sam, stationate in peninsula.

            turcii sunt de incredere, gretzii, ba !
      • -5 (11 voturi)    
        Iti cam place pilaful turcesc... (Vineri, 2 septembrie 2011, 23:28)

        bugsy [anonim] i-a raspuns lui flavius

        Tzhal s-a pregatit ani in sir la bazele militare turcesti, deci stie ce si cum si in special unde. Cand relatiile ISR - Turcia s-au rarit, aviaatia israeliana isi fac exercitiile in Romania. In cazul unui conflict, Tzhal-ul poate distruge in cateva ore toata aviatia (aerodromuri, piste, avioane, hangare) otomana in cateva ore. La asta se adauga kurzii care asteapta doar momentul potrivit sa declanseze iadul in orasele Turciei. Si kurzii au un sprijin puternic la Tel Aviv. In fine, ce nu vor sa inteleaga turcii (si palestinienii, iranienii, etc) este ca Israelul nu va mai permite un al doilea Holocaust. Asta inseamna ca in caz extrem nu vor ezita sa ....nuke them all! Asa ca daca iti place pilaful turcesc, fa-ti provizii acum. Semiluna nu are nici o sansa in fata stelei in sase colturi a lui David! Asta daca intre timp armata turca nu pune de o lovitura de stat impotriva lui Erdogan .
        • +8 (8 voturi)    
          ... (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 3:39)

          flavius [anonim] i-a raspuns lui bugsy

          Nu prea stiu exact ce e ala pilaf turcesc asadar nu pot sa iti spun daca imi place sau nu si te sfatuiesc sa nu mai fi asa arogant . Nu sunt nici evreu , nici turc si la o adica ma doare fix in cot si de unii si de altii .Pur si simplu ii spuneam parerea obiectiva , cum vede neuronu meu plictisit si singur lucrurile...
          Si cu holocaustu sa ma lasi , nu exista evreu pe lumea asta care sa nu blameze toata galaxia pt suferinta lor in ww2 .Nu mai pot , pe bune ca nu mai pot cu holocaustu` ...
          Revenind la subiect iti amintesc ca Israelul nu prea se descurca cu Hezbolahu , o mini-organizatie paramilitara din...Lebanon . Turcia , asa cum e ea , e cat de cat in stare sa tina o pop de cateva milioane de kurzi sub control(pkk) .

          Ziceai ceva de aviatie...dai un google sa vezi cat si ce are in dotare israelu si ce are turcia...si o sa observi ca sunt sensibil egale .
          Oficial Turcia e recunoscuta drept a doua forta militara din NATO . Nato din care fac parte tari ca Franta , UK , Germania...etc.
          Transformi Israelul intr-un fel de USA si nu e cazu` . Daca ar fi asa cum zici tu ce ii impiedica pe evrei sa de-a o tura pana in Iran , care atat economic cat si militar e momentan sub turcia ? Si in Iran chiar ar avea motive...
          • -4 (6 voturi)    
            ....Shalom! (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 7:01)

            bugsy [anonim] i-a raspuns lui flavius

            ....parerea obiectiva de care amintesti e cat se poate de subiectiva: "nu mai poti de Holocaust" si "esti convins ca 2 luni de razboi semiluna ar atarna deasupra Ierusalimului". Nu crezi ca e mai corect sa fii subiectiv si sa spui ca esti un mare amator de pilaf, musca si alte mancaruri, de altfel extrem de gustoase, specific turcesti.
            deci, cum iti spuneam, pare paradoxal in conditiile de acum, dar turcia si israelul au un trecut in comun in ce priveste colaborarea militara. daca tu crezi ca israelienii au stat degeaba cat s-au pregatit prin turcia esti,...., inocent!. despre dotarea aviatiei turcesti. israelul este primul client al principalului furnizor de armament - USA, adica, atunci cand e vb de noi tehnologii. deci turcia nu are cum sa fie mai bine dotata de cat armata statului evreu. ii impiedica sa dea o tura in iran probabil rugamintea americanilor (asa cum s-a intamplat si in razboiul din golf, iraq I mean). Turcia sub conduscere laica e o tara frecventabila cu aspiratii democratice, Turcia condusa de islamisti dementi precum Erdogan e un butoi cu pulbere. Alege tu ce vrei: semiluna (la Iersualim nu se va intampla niciodata asta) sau democratia. Nu mai incerca sa te dai obiectiv. E ok sa ai opinii si sa faci alageri, dar asumati/le nu te da neutru. Allah e mare, nu/i asa?
      • -4 (10 voturi)    
        gresit (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 2:03)

        Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui flavius

        Israelul are cei mai experimentati soldati din lume, serviciu militar adevarat facut de toti cetatenii inclusiv femeile si servicii secrete de nota 10. Plus echipament si tehnologie superioare, o diaspora de o bogatie incalculabila, aliati multi si tari si nu in ultimul rand, bomba bombelor.
        Granita cu Turcia nu are :)
      • -3 (5 voturi)    
        buna poanta! (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 10:52)

        DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui flavius

        amice, una e ca Ytzhak sa iasa de la universitate si sa urce in fighter plane si alta ca Osman sa iasa din bazar si sa suie pe tanc! eficienta militara a celor doi este net diferita, iar calificarea si armamentul decid azi, nu numarul de pifani.
  • -4 (14 voturi)    
    alegeti (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 1:58)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Nu va fi niciodata pace intre ei.
    Asa ca sa lasam moralismele juvenile.
    Putem alege intre oameni la fel ca si noi care isi respecta femeile, muncesc si isi vad de treaba lor si tiganusi in slapi care-si casapesc nevestele, dau cu piatra in omul cu mitraliera si dupa plang ce de au avut ghinion.
    • -8 (10 voturi)    
      Excelent comentariu (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 2:43)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Din pacate, noua romanilor ne e cam greu sa ne dam seama ce inseamna a fi civilizat. Nu e de mirare ca i-am alungat pe sasi si svabi din Banat si Ardeal.
    • +4 (6 voturi)    
      Esti RASIST? (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 11:49)

      Stalin [anonim] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Sau esti evreu?!Sau si una si alta?!
      Nu mai dezinformati si nu mai mintiti lumea!
      Israelul trebuie sa inteleaga ca trebuie sa respecte legile internationale,sa nu mai omoare CIVILI si COPII nevinovati.Ce se petrece in fasia Gaza e un GENOCID ! Culmea ca tot ei se plang de holocaust....iar holocaustul a fost numai al lor nu si pt. alte natii,cum ar fi tiganii....
      Si arabii si evreii sunt SEMITI ,deci nu poti sa spui ca un trib e mai civilizat decat altul decat daca esti un rasist demn de milasi dispret!
  • 0 (2 voturi)    
    cu alte cuvinte (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 11:01)

    zic si io [anonim]

    miroase a praf de pusca !
  • +4 (6 voturi)    
    CRIMA si CIVILIZATIA sunt incompatibile ! (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 15:19)

    IŢIG [anonim]

    Israelul cu atatea CRIME si actiuni impotriva populatiei civile ,nu mai poate fi ,demult ,caracterizat ca un stat civilizat !Vedem multi evrei romani care posteaza aici ,dar niciunul nu spune adevarul :ca atmosfera la TelAviv nu e chiar asa de placuta,cand stii ca oricand ,poate exploda o bomba ...Au inceput sa plece multi din Israel din cauza incrancenarii si a razboiului .Asta este reversul medaliei pt. rasismul extrem al statului Israel.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version