The Economist: Drumurile din Romania, un peisaj trist; romanilor li se poate ierta cinismul

de I.R.     HotNews.ro
Marţi, 16 august 2011, 19:37 Actualitate | Internaţional

Drumurile din Romania ofera un peisaj trist, din cauza infrastructurii care evolueaza lent, desi tara avea, pe hartie, pe vremea lui Nicolae Ceausescu, 3.000 de kilometri de autostrada, iar mare parte din cei existenti astazi sunt realizati tot in perioada comunista, noteaza un blog al publicatiei The Economist.

Vezi mai jos fragmente din materialul The Economist

"Daca vrei sa descoperi Romania, nu lua masina, inchiriaza un elicopter" a fost sfatul pe care l-a dat presedintele Traian Basescu potentialilor investitori din Golf, in martie. "Nu am mai descoperit niciodata Romania cum am facut-o in elicopter", a spus Basescu, recunoscand faptul ca infrastructura de transport a tarii este subdezvoltata.

Este, cu siguranta, un peisaj trist. Mare parte din cei circa 300 de kilometri de autostrada au fost construiti in timpul erei comuniste si isi arata varsta. Drumurile care leaga capitala Bucuresti de alte orase sunt aglomerate cronic. Trenurile se taraie la nu mai mult de 50-60 de kilometri pe ora, mai incet chiar decat atunci cand au fost construite caile ferate. Dunarea uimeste putinii turisti de pe vasele de croaziera cu imensitatile sale neexploatate.

Un raport al Forumului Economic Mondial plaseaza Romania pe pozitia a 134-a din 139 de state dupa calitatea drumurilor.

Tara a avut odata peste 3.000 de kilometri de autostrada. Pe hartie, de fapt, proiectati la ordinele lui Nicolae Ceausescu, fostul conducator comunist al tarii. Cu greu s-a construit o zecime. Comparati cu tara vecina Ungaria, care are mai putin de jumatate din suprafata Romaniei si care se mandreste cu peste 1.100 de kilometri de autostrada.

In 2009, cei trei prezentatori ai emisiunii Top Gear au calatorit in Romania pentru a se intrece pe drumurile tarii, insa pana la ora 11 dimineata au descoperit ca au ramas fara sosele. La doi ani dupa, situatia nu s-a imbunatatit prea mult. Cateva proiecte care sunt in pregatire evolueaza lent, in cel mai bun caz.

Douazeci si unu de kilometri din "Autostrada Soarelui", intre Bucuresti si Marea Neagra, au fost realizati in iulie. Anca Boagiu, ministrul transporturilor, a promis ca ceea ce a ramas va fi realizat pana la finalul lui iunie 2012. Insa dat fiind faptul ca lucrarile la aceasta sosea lunga de 225 km au inceput acum peste 30 de ani si ca partea cea mai dificila, incluzand poduri si viaducte, a fost facuta in 1987, romanilor li se poate ierta cinismul.

Alte proiecte sunt de asemenea in asteptare, in special din cauza unui buget national lipsit de bani, care trebuie sa respecte limite de deficit prescrise de Fondul Monetar International si Uniunea Europeana.

Ganditi-va la asa-numita "Autostrada Transilvania", un drum controversat de 415 km lungime care ar lega regiunea din nord-vest de Bucuresti si Ungaria. La inceputul lunii, Guvernul a anulat contractul cu gigantul american Bechtel pentru constructia autostrazii. Semnat in 2004, in guvernarea lui Adrian Nastase, fost premier judecat pentru coruptie, contractul a costat statul roman o suma impresionanta de 1,3 miliarde de euro. Doar 54 de kilometri de autostrada au fost construiti pana acum.

Cand Basescu a venit la putere, la finele anului 2004, guvernul sau a pus contractul, care a fost acordat fara licitatie publica, in asteptare. De atunci, s-a tot incercat renegocierea contractului. Cresterea uriasa a penalitatilor din cauza intarzierii exproprierilor a adaugat la problemele Guvernului. Acum, insa, s-a ajuns la un acord. Bechtel va construi inca 60 de kilometri de autostrada pana in 2013, la un pret de 3,8 miliarde de euro. Constructia restului autostrazii va fi deschisa pentru alte companii.

"Va tai capul daca intarziati lucrarile", le-a spus recent Boc muncitorilor care se straduiesc sa respecte termenul limita din decembrie pentru o sectiune care leaga Bucuresti de Ploiesti."

Citeste analiza in intregime pe site-ul The Economist/blogs.

Citeste si analiza Reuters - Drumurile Romaniei care duc spre nicaieri























6450 vizualizari

  • +2 (14 voturi)    
    NICI 3000 NICI 300 DE KM (Marţi, 16 august 2011, 19:54)

    pointless man [utilizator]

    Dragi tineri, daca la atita lucru gresiti, va fi foarte usor sa va vire cineva in cap faimoasa asertiune ca nu vom apuca noi (urmasii) sa zugravim cit a construit Ceasca (apud Nicu Ceausescu). Din pacate nimeni nu a pus problema invers: nu vom apuca nici in trei generatii sa darimam toate blocurile puturoase si strimbe construite de taticul dumnealui.

    Asta-i o problema.

    Alta ar fi: superficialitatea din capul vostru, dragi copiluti, cine o va darima si cind ?
    • -2 (10 voturi)    
      pointless man (Marţi, 16 august 2011, 21:28)

      gino [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      prietene tin sa te contrazic un pica, doar blocurile au mai ramas de darimat de pe vremea comunista ca in rest s-au darimat toate fabricile,toate flotele,toate trenurile si nu s-a construit mai nimic la noi in romania noi care suntem constructorii europei si alte continente...
      • +5 (11 voturi)    
        REGRET (Miercuri, 17 august 2011, 1:57)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui gino

        ca nu am fost bine inteles. Practic tot ce a construit comunismul, fie locuinte, fie "fabrici si uzine", a fost facut strimb chiar daca unele cladiri arata drepte. Insasi "casa poporului" e o strimbatura. Asta deoarece mintile lor erau strimbe si nu pricepeau nimic, nici din economie, nici din tehnica, un exemplu perfect fiind chiar caile ferate (pe care NU ei le-au facut in schimb le-au rablagit prin intretinere proasta). Aceleasi creaturi - repet, aceleasi - s-au pus pe distrus dupa '89 in acelasi mod imbecil fiindca, precum inainte, nu se pricep la nimic.

        Iar lozincile cu "constructorii Europei", pretioasa flota (ce minca mai multi bani decit producea), exagerarea "toate" si greselile de ortografie imi demonstreaza un "pica" patriotismul de hruba venit direct din scolile epocii respective.
    • +3 (5 voturi)    
      3000?! (Marţi, 16 august 2011, 21:50)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      Da, in 21 de ani de libertate am facut tare, tare putini Km de autostrada. Dar cifra fantastica mi-a sarit si mie in ochi: DE UNDE 3.000? trei sute, poate, daca aduni A1 cu A2 si cu fragmentel de autostrada Transilvania, poate se depasesc 300 Km. Ce mai conteaza un zero in plus acolo?
      • +7 (7 voturi)    
        Daca citim incet, cu atentie, e corect... (Miercuri, 17 august 2011, 9:08)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Ioan

        "Tara a avut odata peste 3.000 de kilometri de autostrada. Pe hartie, de fapt, proiectati la ordinele lui Nicolae Ceausescu..."
  • +3 (9 voturi)    
    Daca Romania nu are infrastructura de sosele (Marţi, 16 august 2011, 20:01)

    diaspora [anonim]

    nu se va putea dezvolta niciodata. Ce pacat ca vestitii nostri conducatori de la impuscatu incoace nu au catadicsit nici macar sa vada ce fac altii.... rusine pe locul 134 din 139 tari, adica dupa multe tari slab dezvoltate din Africa sau America de Sud. Asta pentru ca ministrii nu au "planul cincinal" si nu au obiective precise de indeplinit, adica nu face x km de sosele pina la data y este dat jos de la putere ministrul respectiv si i se ia salariul inapoi... sa vezi cum nu se mai inghesuie nimeni la cascavalul de ministru.... dar asa pulimea plateste luxul lor de VIPuri si ei nu fac nimic si nici nu se lasa cu nici o ceonsecinta. De "performance agreement contract" nu ati auzit bai retardatilor ? Trezitiva!
    • +1 (11 voturi)    
      The Economist sa isi inventarieze paguble produse (Marţi, 16 august 2011, 20:17)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui diaspora

      ce civilizatia engleza,cand mai era de putin sa fie incendiata intreaga Londra! in opinia mea a repeta la nesfarsit o realitate inseamna ca ai ceva personal cu celebru popor roman care este intro criza perpetua de 70 de ani ,dar umple soselele de masini noi,invadeaza litoralul weekend de weekend,mananca plina pleznesc ,dar nu pun foc, nu ucid pentru distractie si nu devasteaza mallurile doar ca e cool!
      Sfatuiesc abjecta foita britanica sa se re-produca!
    • +1 (9 voturi)    
      Alo, taticu'! (Marţi, 16 august 2011, 20:59)

      Sobritu' [anonim] i-a raspuns lui diaspora

      Despre care America de Sud cu "state subdezvoltate" vorbesti? Mai pune mana si tu pe o carte ca sa te mai documentezi!!! Romania este MULT sub Ecuador, Bolivia, Paraguay sau Colombia!!! In ceea ce priveste Argentina, Brazilia sau Uruguay nici macar nu te poti gandi sa te compari!!!
      • +4 (4 voturi)    
        of (Miercuri, 17 august 2011, 0:56)

        Mot [anonim] i-a raspuns lui Sobritu'

        Bolivia si Columbia? Omule, tu ai idee ce e acolo?
        Ai putea sa te mai documentezi si tu putin.
        • 0 (8 voturi)    
          macar acolo se intimpla ceva (Miercuri, 17 august 2011, 3:56)

          Tim [anonim] i-a raspuns lui Mot

          In primul rand numele corect este Colombia, iar Sobritu are dreptate... suntem mult sub orice tara din America de Sud si crede-ma ca stiu nu din auzite ci pentru ca ultimele 7 luni le-am petrecut in America de Sud.

          In Colombia niste politicieni care au dat un contract de 100 mil $ catre niste baieti destepti (fratii Nule) sunt deja la inchisoare, iar cei trei sunt judecati acum. La noi dupa niste miliarde cheltuite aiurea nimeni nu e la inchisoare si nimeni nu e anchetat, dar avem Veyron pe strada.
          • +3 (3 voturi)    
            Ha ha ha (Miercuri, 17 august 2011, 10:36)

            Magellan [anonim] i-a raspuns lui Tim

            Colombia? Mai pune mina pe carte si dupa aceea da-te destept pe aici. Prefer oricind sa traiesc in Romania decit in vreuna din iubitele tari sud-americane.
          • +3 (3 voturi)    
            Ha ha ha (Miercuri, 17 august 2011, 10:36)

            Arko [anonim] i-a raspuns lui Tim

            Numele corect în românesşte este Columbia. Stai jos, eşti un bou.

            În plus, NICI UNA din ţările Americii de Sud nu se compară ca grad de civilizaţie şi progres cu România - în sensul că sînt mult în spatele nostru. Punct.
            • +1 (1 vot)    
              Am putea sa ne comparam cu Chile (Miercuri, 17 august 2011, 11:31)

              Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Arko

              Chile are, cel putin in partea urbana, caracteristici care o apropie de Europa.
      • +6 (6 voturi)    
        ! (Miercuri, 17 august 2011, 1:30)

        dorin_aem [utilizator] i-a raspuns lui Sobritu'

        Din tarile enumerate de tine, crede-ma, ai prefera sa locuesti in Romania. Argentina, Brazilia sau Uruguay o fi avand ele economii mari, mai ales Brazilia, dar e cai de capu lor. Brazilia e India nr 2. Argentina inca nu e sigura daca nu tre sa-si vanda si chilotii la cate datorii are si probleme dupa criza prin care au trecut. Mexicul e in aceasi categorie. Poate in anumite metropole din tarile respective se duce bine. Dar in rest e vai de mama lor. Nu-ti doresc sa ai experiente in zona.
        • +3 (7 voturi)    
          Romanul s-a nascut destept (Miercuri, 17 august 2011, 3:54)

          dorin [anonim] i-a raspuns lui dorin_aem

          Ai fost vreodata in Mexic sau in Brazilia? Sau esti si tu un roman din ala destept, care nu iese din casa, dar le stie pe toate? Apropo, am locuit si in Brazilia si in Mexic si sunt cu mult inaintea Romaniei. Iar in Argentina, daca ai fi vizitat un pic, ai vedea ca este schimbata extrem de mult... in bine.
        • -3 (3 voturi)    
          date statistice (Miercuri, 17 august 2011, 10:54)

          radu [anonim] i-a raspuns lui dorin_aem

          conform datelor statistice cele mai recente, tarile latino-americane in care cetateanul are o putere de cumparare mai mare decat romanul sunt in ordine: Argentina, Chile, Mexic, Uruguay si Panama, iar Brazilia, Venezuela si Costa Rica sunt imediat in spate, la diferenta foarte mica
      • +1 (1 vot)    
        brazilia (Miercuri, 17 august 2011, 14:00)

        runa [anonim] i-a raspuns lui Sobritu'

        am batut brazilia cu masina si am fost uimita sa vad drumuri si autostrazi ca in America sau Germania. cei care ii considera salbatici cred ca iau in considerare doar favelele si jungla. trebuie sa le spun ca si acolo se munceste la drumuri din pacate pentru ca se taie copacii din greu. ne-am aventurat cu masina pana intr-o jungla si numai acolo am vazut drumuri ca ale noastre si cand am iesit masina arata asa cum arata masinile romanesti dupa un drum prin tara:)))
  • +8 (18 voturi)    
    o parere proprie fara sa atac pe nimeni:) (Marţi, 16 august 2011, 20:15)

    un sofer de weekend [anonim]

    Am fost la mare la bulgari iesind pe la Giurgiu, pana la Nisipurile de aur si cu intoarcere pe la Vama Veche.
    Fata de acest traseu, la noi, drumurile sunt parfuuum!!!
    Au o singura banda, nici macar rezerva de jumate de metru, asfalt prost, vechi, gropi si denivelari, nemarcat si...nu mai am ce zice.
    Cand am intrat la vama la noi si am vazut o fasie de asfalt perfect, curat, drept, semnalizat...am zis ca am ajuns in Germania pe autostrada:)))
    Daca este sa fim corecti, drumurile din Romania au inceput sa fie foarte bune..cu cate 2 benzi, refacute de la baza, semnalizate ..etc. Cele judetene si nationale..sunt destul de ok.
    Problema e cu autostrazile...care nu sunt. Si asta..nu e deloc bine.
    Dar..trebuie facuta diferenta dintre drumuri normale si autostrazi.
    Articolul..e unul de umplutura..de genul..sa mai vorbim si despre altceva decat de criza de la noi..bataile de strada...ce mai bagam? Cersetori din Romania? Coruptia?..Drumuri?..Nimic nou..
    Stereotip
    • -3 (7 voturi)    
      Felicitari... (Marţi, 16 august 2011, 20:29)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui un sofer de weekend

      ...sofer da, dar de geniu...
    • +4 (8 voturi)    
      indianu roz (Marţi, 16 august 2011, 20:38)

      indianu pink [anonim] i-a raspuns lui un sofer de weekend

      diferenta e ca Bulgarii mai au si autostrazi dar in afara celor 400 km de autostrazi, drumurile lor sunt praf si pulbere...si atunci te intrebi ce e mai bine?..am calatorit mult in Balcani , suntem in media zonei ...eu zic ca de prin 2007 incoace infrastructura sa imbunatatit vizibil.suntem departe de ce ar trebui sa avem dar articolul pute a spaga de la 2200 de km de londra aia aflata in flacari
      • +2 (2 voturi)    
        !!! (Miercuri, 17 august 2011, 9:47)

        Cris [anonim] i-a raspuns lui indianu pink

        Daca te referi la autostrada care leaga Varna de Sofia, iti zic de pe acum ca aia nu este autostrada. Este doar un drum cu limita de viteza 130 super peticit in care iti distrugi masina, incetul cu incetul.
    • +1 (3 voturi)    
      Drumurile noastre, toate... (Marţi, 16 august 2011, 20:40)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui un sofer de weekend

      La finalul anilor '90 erau exact la fel şi la noi.

      În acel moment, un tip mai Chelios a zis că nu avem nevoie de autostrăzi. S-a ocupat în schimb de DNuri, care acum au o calitate acceptabilă din punctul de vedere al asfaltului.

      Însă calitatea asfaltului nu acoperă lipsurile:

      - DNurile trec prin toate satele şi comunele;
      - intrările în oraşele mai mărişoare sunt sufocate de spaţiile comerciale (vezi Ploieşti) şi au un trafic demn de India;
      - porţiunile nelucrate ("găurile") cum ar fi la Cernavodă blochează traficul ore în şir. Degeaba ai autostradă şi DN până acolo dacă acolo stai ca boul.

      Şi fiindcă nu avem nevoie de autostrăzi, nici nu le avem :D

      (Ceaşcă plănuise la începutul anilor '70, când "aveam nevoie de autostrăzi", 3200 km de autostradă. În următorii 15-20 de ani, până la căderea lui de pe tron, a făcut abia 100, cât era el de constructor-demolator.)

      ~Nautilus
    • 0 (6 voturi)    
      ce stupizenie (Marţi, 16 august 2011, 21:29)

      canadezul [anonim] i-a raspuns lui un sofer de weekend

      hai sa ne imbatam cu apa rece ca drumurile din Romania sunt mai bune decat cele din Congo. Iti spun eu baiete ca drumurile din Romania sunt absolut varza. Scoate si tu capul intr-o tara putin mai civilizata decat Romania ca sa vezi ce inseamna drumuri bune. Du-te macar odata la Budapesta sa vezi drumuri bune si dupa aia mai vorbim. Si nu vorbesc despre autostrazile din Ungaria ci de drumurile 'judetene'. Daca iesi din Romania pe la Oradea o sa vezi ce inseamna drum bun, drum ca in palma, unde poti sa iei mana de pe volan si masina merge drept. La noi chiar si drumurile europene sunt varza iar acea jumatate de banda este cea mai mare idiotenie, mai mult incurca traficul decat sa il rezolve. Ca daca nu te dai din calea smecherilor cu bani si cu masini tari sau din calea soferilor de TIR care conduc ca nebunii, risti sa ajungi in sant. Acea jumatate de banda este cea mai mare tampenie posibila pe care doar romanii puteau sa o inventeze.
      • 0 (2 voturi)    
        !!! (Miercuri, 17 august 2011, 9:43)

        Cris [anonim] i-a raspuns lui canadezul

        Iti recomand sa vizitezi bulgaria si sa-ti schimbi apoi parerea despre drumurile din romania.

        Dupa ce te intorci din bulgaria ai sa zici multumesc ca esti roman si ca traiesti in romania.
    • +1 (7 voturi)    
      mda (Marţi, 16 august 2011, 21:42)

      lb [anonim] i-a raspuns lui un sofer de weekend

      "Am fost la mare la bulgari iesind pe la Giurgiu, pana la Nisipurile de aur si cu intoarcere pe la Vama Veche.
      Fata de acest traseu, la noi, drumurile sunt parfuuum!!!"

      si eu am fost in africa. aproape ca nu aveau drumuri deloc. "la noi drumurile sunt parfuuuuummmmm!"
      cred ca depinde cu cine vrei sa te compari si unde vrei sa ajungi
    • 0 (10 voturi)    
      Statistici trase de par de niste frustrati (Marţi, 16 august 2011, 21:44)

      unu [anonim] i-a raspuns lui un sofer de weekend

      " pozitia a 134-a din 139 de state"? mai sa fie! asta e exact ca si statistica aia de l radio cum ca in Romania mor de penumonie 3 copii pe minut, stiindu-se clar ca natalitatea Romaniei e mult sub 3 copii pe minut, adica ne mor mai multi copii decat se nasc ;)

      Mai era ceva stire la TV cu vila lu' Eba de 900 de milioane de euro cand cea ami scumpa casa din lume e sub 200 si tot din astea.

      As ruga redactia Hotnews sa p[ublice lista tarilor care au drumuri mai bune ca noi, asa ca sa ne dumirim si noi.

      Nu avem drumuri prea grozave, dar hai sa fim seriosi, am circulat cam prin toata Europa si in nici un caz nu suntem pe " pozitia a 134-a din 139 de state"

      Tovarasii britanici ar face bine sa isi vada de incendiatorii, criminalii si huliganii lor i sa nu ami scoata articole de calitate Top Gear.

      Una peste alta presa din UK mi se pare o adunatura de penibili frustrati.
      • 0 (0 voturi)    
        presa (Miercuri, 17 august 2011, 18:42)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui unu

        Bine ca ti se pare presa din Romania mai buna. De curiozitate, ce ziare de prin UK citesti de obicei?
    • +5 (5 voturi)    
      Comparatie (Marţi, 16 august 2011, 22:26)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui un sofer de weekend

      De ce sa ne comparam cu ce e mai prost?
  • -4 (6 voturi)    
    De ce "The Economist " nu ... (Marţi, 16 august 2011, 20:28)

    Costin1968 [utilizator]

    ...vezi barna ruinatei societati britanice dar vezi paiul din ochiul romanilor...Romanii vor face ceva taras-grapis, dar voi gandit-va ca nu aveti nici un Dumnezeu si prin urmare un Mare Viitor...lasati romanii, ei au afacerile lor..
    • +5 (5 voturi)    
      hmmm (Marţi, 16 august 2011, 23:46)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Costin1968

      Ce zici de multitudinea de articole zilnice din presa românească despre bârna din ochiul francezilor, americanilor, englezilor, germanilor, ungurilor şamd?
      • 0 (0 voturi)    
        Delirezi... (Vineri, 19 august 2011, 22:39)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        ...in presa romana nu se vede decat barna lui Basescu...ahhhhhh Gabi Firea...
  • -2 (6 voturi)    
    Drumuri (Marţi, 16 august 2011, 20:31)

    Gabriel [anonim]

    Dar de ce o fi reteauja de drumuri din Romania asa de subdezvoltata domnule Basescu?Ati fost doar zeci de ani ministrul transporturilor - Cum e posibil sa nu fi observat acester lucruri tocmai Dvs.care sunteti mai priceput la orice chiar si decat impuscatul?
  • +9 (9 voturi)    
    Autorul articolului nu a circulat inainte de 1989. (Marţi, 16 august 2011, 20:31)

    mircea [anonim]

    Drumurile din Romania nu au fost mai bune inainte de 1989.Nu degeaba ,pentru a evita aglomeratia si accidentele se circula cu randul,iar iarna circulatia era interzisa.Iar drumurile erau pline de gropi,inclusiv autostrada Bucuresti-Pitesti(asa zisa autostrada).Drumurile de acum sunt net superioare celor dinainte de 1989,dar circulatia a devenit de cosmar in buna masura datorita nerespectarii regulilor de circulatiei,teribilismului,celor cu permis luat pe spaga( nu stiu sa scrie si citeasca).Vinovatii principali pentru ce se intampla acum pe drumurile publice sunt parlamentarii,politistii si judecatorii.
  • -5 (9 voturi)    
    Cizmarul (Marţi, 16 august 2011, 21:15)

    Ion [anonim]

    Daca nu exista Nicolae Ceausescu, Romania era si acum in epoca de piatra.
    • +6 (6 voturi)    
      si daca mai traia 10 ani? (Miercuri, 17 august 2011, 9:38)

      -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      cred ca acum Romania anexa Rusia, construiam a zecea colonie pe Marte si doar saracii mai umblau cu Veyron ca restul aveam dispozitive personale de teleportare...
      Tot stau si ma gandesc cat de mica e capacitatea unora de procesare daca inca regreta vremurile acelea...
  • +1 (5 voturi)    
    cum poti avea (Marţi, 16 august 2011, 21:50)

    cornerro [anonim]

    cativa "regi ai asfaltului", miliardari, cand esti la 5 locuri distanta de ultima tara din lume?!
    • 0 (0 voturi)    
      Pai... (Miercuri, 17 august 2011, 11:12)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui cornerro

      ... foarte simplu ... secretul este ... "actul aditional".
      Legislatia este foarte permisiva si atunci lasa loc la abuzuri. O prevedere gen "constructorul poate solicita o crestere de pret numai in cazul necesitatii de lucrari aditionale" si "identificarea unor necesitati de lucrari aditionale atrage anularea contractului cu castigatorul licitatiei si organizarii unei noi licitatii" ... si s-a terminat smecheria. In felul asta obligi constructorul sa execute lucrarea in pretul din licitatie sau, daca nu poate si lucrarile aditionale sunt foarte scumpe, sa le semnaleze si eventual sa nu mai participe la o noua licitatie.
  • +2 (4 voturi)    
    infrastructura (Marţi, 16 august 2011, 23:20)

    SORIN [anonim]

    Am fost de curand in Romania (din pacate).De la Borsh
    la Brashov am facut 8 ore ( asta pt,ca 440 Km).Bravo,asta se face la noi in 3 ore!!!
  • +5 (7 voturi)    
    Intre noi si Italia (Marţi, 16 august 2011, 23:26)

    Ciprian [anonim]

    Am fost de mai multe ori in Italia( in nordul ei), pentru perioade mari de timp.
    La un moment dat m-am saturat sa cotizez pentru a circula pe autostrada si mi-am programat GPS-ul sa le evite. Din momentul ala, automobilistic vorbind, am inceputa sa ma simt nitel mai rau ca in tara. Drumuri inguste, 7-8 giratorii pe km, pe alocuri asfaltul arata rau. Semnalizarea era insa foarte buna(de fapt, mult prea buna, asa incat nu prea apucai sa vezi pe unde trebuie sa o iei din cauza abundentei de panouri indicatoare).
    Asa ca mie mi se pare cumva echilibrata situatia: nu avem deocamdata, ca popor, banii necesari pentru a sustine genul acela de infrastructura, asa ca circulam pe drumuri nationale decente ca si calitate( cu cateva exceptii). Cand vom avea autostrazi, va trebui sa platim pentru a circula pe ele, dar cel putin avem alternativa.
    • 0 (0 voturi)    
      Perfect adevarat (Joi, 18 august 2011, 8:47)

      Rali [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

      Si eu m-am plimbat pe DN Italiei.
      Absolut de acord, in plus localitatile noastre sunt departe unele de altele. Acolo iesi din una si intr-un km dai de cealalta.
      Cat despre autostrazi nu sunt chiar asa de bune pe cat erau acum cativa ani.
      Despre Bulgari, drumurile sunt decente pentru ca nu sunt aglomerate.
  • +2 (2 voturi)    
    drumarii (Miercuri, 17 august 2011, 3:59)

    dorin [anonim]

    Aveti idee cati "specialisti" au absolvit Facultatea de Fundatii, Drumuri si Poduri din cadrul UTCB-ului din 1990 pana in zilele noastre?
  • 0 (0 voturi)    
    infrastructura??? (Miercuri, 17 august 2011, 13:26)

    acinigrev [anonim]

    in Romania nu exista autostrazi iar ansablul drumurilor pe care circula mijloacele auto sunt adevarate cai ale mortii ... impresia mea este ca se doreste asa ceva pt ca altfel nu-mi pot imagina cum cineva este in stare sa gestioneze problema asta intr-un astfel de mod dezastruos ...
    pe langa aceasta, infrastructura oraselor, in frunte cu Bucurestiul - capitala tarii este gestionata la cel mai aberant mod posibil, fara nici o noima si fara nici o strategie ...
    si noi toti cei care particpam la trafic, cei peste 20 mil de cetateni ne planegm pe forumuri fara nici o alta actiune concreta ...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version