Grecia va sapa un "sant de aparare" lung de 120 km la granita cu Turcia

de Cristina Brucker     HotNews.ro
Joi, 4 august 2011, 22:00 Actualitate | Internaţional

Grecia a inceput constructia unui "sant de aparare" lung de 120 de km in partea de nord-est, pe granita cu Turcia, pentru a opri fluxul de imigranti ilegali si pentru a bloca un posibil atac terestru din partea tarii vecine, informeaza ziarul elen Vima, citat de RIA Novosti. Conform sursei citate, santul va avea o latime de 30 de metri si o adancime de 7 metri.

Din cei 120 de km, cat va avea in total canalul de aparare sapat de-a lungul raului Evros, 14,5km au fost deja sapati, informeaza cotidianul grec. Guvernul de la Atena a acuzat de mai multe ori Turcia ca nu face suficiente eforturi pentru a stopa fluxul de imigranti ilegali catre Grecia si ca ignora un acord de reprimire a lor semnat intre cele doua tari.

Grecia a anuntat de asemenea ca va construi un gard de protectie lung de 12,5km in aceeasi regiune, starnind criticile mai multor organizatii umanitare, printre care si Agentia pentru Refugiati din cadrul Natiunilor Unite.


Citeste mai multe despre   






















6156 vizualizari

  • +7 (15 voturi)    
    rock (Joi, 4 august 2011, 22:14)

    rica [anonim]

    gaura veche in shengen ,dar democratziile nu au ochi decat pentru Romania si Bulgaria -apropo din ce bani fac groapa aia?
    • +4 (6 voturi)    
      Pai.. (Vineri, 5 august 2011, 0:13)

      razvanb [anonim] i-a raspuns lui rica

      din bani europeni, de unde altundeva?!?!
    • +3 (5 voturi)    
      bottom (Vineri, 5 august 2011, 0:23)

      Duncan_Idaho [utilizator] i-a raspuns lui rica

      bai nene, ce ti-e si cu grecii astia. ar trebui sa le spuna cineva: tara arde si baba se piaptana.
      no, apai sapati mai, ca-i lata...
      • +1 (1 vot)    
        ,., (Vineri, 5 august 2011, 12:22)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Duncan_Idaho

        cunosc destul de bine oamenii din cele 2 tari... pot spune insa ca turcii sunt mai civilizati .. vorbesc de turcii din vecinatatea greciei...

        turcia au devenit in timp tara prietena cu romania... greci a devenit in timp o tara nu foarte populara
        • 0 (0 voturi)    
          Santul nu e pentru turci ci pentru... (Vineri, 5 august 2011, 15:09)

          citizen E [anonim] i-a raspuns lui eu

          alte natii de imigranti ilegali, nu intru in detalii ca sa nu fiu catalogat de anti-
          In acest context, folosirea de bani europeni e normala.
    • 0 (0 voturi)    
      bani de groapa (Vineri, 5 august 2011, 12:12)

      panfilica [anonim] i-a raspuns lui rica

      la vremuri de criza se fac marile lucrari.
      egiptenii au facut piramidele, americanii autostrazile..
      sapa si ei un santz. dau de lucru.
      la imigranti.
  • +4 (10 voturi)    
    Nu mai bine ... (Joi, 4 august 2011, 22:15)

    AlinN [utilizator]

    ... s-ar apara ei de ei insisi?
  • +1 (11 voturi)    
    Atac terestru? (Joi, 4 august 2011, 22:17)

    muciflenduri [utilizator]

    Grecia si Turcia fac parte din NATO din 1952, un razboi intre cele doua tari e foarte improbabil..
    • +12 (12 voturi)    
      Really? (Joi, 4 august 2011, 23:20)

      T+C [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

      In vara anului 1974, Grecia si Turcia erau gata gata sa intre in razboi din cauza Ciprului.

      In Romania, alerta militara a fost la maximum timp de 4 saptamini.

      Totzi ofiterii superiori din armata romana care erau in concediu au fost chemati de urgenta la unitatile militare de care apartineau.
      • 0 (6 voturi)    
        De ce? (Vineri, 5 august 2011, 1:02)

        Mitică [anonim] i-a raspuns lui T+C

        Din ce cauză au fost chemaţi ofiţerii noştri?
        • +4 (4 voturi)    
          Au fost chemati . . . (Vineri, 5 august 2011, 9:23)

          Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Mitică

          . . . pentru ca Ceausescu era paranoic din acest punct de vedere. Nu se putea intampla nimic pe continent care sa nu fie catalogat imediat drept o amenintare si pentru Romania. Acest lucru a inceput odata cu invadarea Cehoslovaciei si a devenit o regula permanenta in armata romana. Eram alarmati si tinuti in cazarmi toti indiferent de grad chiar si dupa cutremure de pamant. Asta era situatia atunci si cred ca se foloseste si astazi sistemul. Ca e bine sau rau nu pot sa-mi dau cu parerea!
          • +3 (3 voturi)    
            Mulţumesc pentru răspuns (Vineri, 5 august 2011, 11:27)

            Mitică [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

            Am înţeles.
        • -1 (1 vot)    
          a sunat goarna (Vineri, 5 august 2011, 9:55)

          ady [anonim] i-a raspuns lui Mitică

          si a strigat unu ''vin turcii''...
    • 0 (10 voturi)    
      Na si? Ai tras o afirmatie de copii. (Vineri, 5 august 2011, 0:36)

      unu [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

      Grecia a iesti din NATO in 1974 dupa invazia Ciprului de catre turci dupa care au intrat la loc in 1980.

      Deci faptul ca o tara e in NATO e apa de ploaie. NATO ajuta teoretica in cazul in care esti atacat de o tara non-NATO, dar nici asa nu as baga mana in foc.

      Ma indoiesc foarte atre ca s-ar baga cineva daca maine armata ruseasca ar intra in Romania.
      • +11 (11 voturi)    
        cauzalitati (Vineri, 5 august 2011, 3:17)

        daroc [utilizator] i-a raspuns lui unu

        Spui ca te indoiesti foarte tare ca s-ar baga cineva din NATO daca maine armata ruseasca ar intra in Romania.
        Numai ca armata ruseasca n-o sa intre maine in Romania si din cauza faptului ca suntem in NATO.
        Stii cum e.... tu te indoiesti ca ar interveni NATO, dar rusii se indoiesc ca n-ar interveni. Fiecare cu indoielile lui. ;)
  • -1 (9 voturi)    
    daca n-au ce face... (Joi, 4 august 2011, 22:42)

    codrutza [utilizator]

    uite, d'AIA n-au bani - ca prefera sa faca ziduri, in loc sa creeze locuri de munca >:)
    • +2 (6 voturi)    
      Santu nu se construieste singur... (Joi, 4 august 2011, 23:44)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui codrutza

      Pana la urma..tot niste locuri de munca sunt si acolo.
    • +1 (1 vot)    
      pai tocmai asta fac . . . (Vineri, 5 august 2011, 9:29)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui codrutza

      . . . ca doar santul ala nu se sapa singur. Trebuie sa-l sape cineva si astfel se creiaza locuri de munca. Problema e sa-l faca grecii si nu emigrantii. Si Hitler a folosit metoda in timpul marii crize si i-a scos pe nemti la facut de auto-strazi cele care sunt si astazi in functiune. Diferenta sta in utilitate! Una este sa faci drumuri solide si superfunctinale si alta e sa sapi santuri de aparare ca in evul mediu! Macar daca ar face un gard ca cel dintre America si Mexic sau dintre Israel si Gaza. Dar un sant?
      • +2 (2 voturi)    
        Mai bine sant (Vineri, 5 august 2011, 12:18)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

        Mai bine sant din doua motive.
        Pe sub gardul cu Mexic sunt o multime de tuneluri, daca vrei sa sapi tunel pe sub sant, trebuie sa fie undeva sub cei 7 m, unde pui ca nu degeaba au ales 7m, probabil si panza freatica este undeva pe la 7-8m.
        Este mult mai ieftin sa sapi un sant decat sa construiesti un zid.
        • -1 (1 vot)    
          Si Dvs. aveti dreptate . . . (Vineri, 5 august 2011, 12:56)

          Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Vlad

          . . . doar ca nici gardul nici santul nu poate opri o armata care sa vrea sa-ti invadeze teritoriul. Nu mai bine ar fi sa se aiba in buna pace la granita?
  • +4 (6 voturi)    
    Tare gluma. (Joi, 4 august 2011, 22:51)

    Paris Parisotis [anonim]

    Supertare. Mi se pare o decizie corecta pentru economia sufocata a Greciei, creaza locutions de munca.
  • -2 (8 voturi)    
    Venituri la buget (Joi, 4 august 2011, 22:51)

    Nae [anonim]

    De fapt prin acest nou canal grecii vor prelua fluxul de nave de pe Bosfor si Dardanele, caci au auzit ca taxele de traversare le-ar putea redresa bugetul de stat :-)
    • -2 (4 voturi)    
      da buna asta cu taxele (Joi, 4 august 2011, 23:25)

      student la medicina [anonim] i-a raspuns lui Nae

      da buna asta cu taxele
  • +7 (13 voturi)    
    Canicula mare! (Joi, 4 august 2011, 23:25)

    NewLevel [anonim]

    Grecii astia, lenesi pina la capat. Toata lumea face ziduri, numai ei fac sant. Pai sa-l faca, sa-l umple cu apa si sa stea la plaja.
  • +1 (7 voturi)    
    Citind comentariile de mai sus (Joi, 4 august 2011, 23:48)

    Ion [anonim]

    Ma apuca depresia cand vad ce conationali am. Is curios cati dintre cei care au vorbit Grecia de rau au fost macar in vizita in Hellas. Dar nah, romanul le stie pe toate si isi bate joc de toti in loc sa isi vada gaura din fundul pantalonului.
    • +4 (6 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 5 august 2011, 0:42)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      Exact la asta ma gandeam si eu. Am ajuns atat de superficiali incat cine nu e manelist e carcotas.
    • +1 (5 voturi)    
      cum sa nu-ti vina sa razi? (Vineri, 5 august 2011, 3:13)

      daroc [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      Nu-i vorba, emigratia ilegala e o problema serioasa si va deveni o problema si mai acuta in viitor. Si sunt convins ca majoritatea celor care au scris comentarii ironice stiu asta.
      Dar gandeste-te si tu... toata povestea asta cu intrarea Greciei in faliment... chiar a fost foarte serioasa si este si acum si a aruncat o pata urata asupra imaginii Greciei. In fine, nu are sens sa dezvolt subectul, toti il stim.
      Si in contextul asta, in care Grecia tocmai e salavata de la faliment, vine stirea asta... ca se apuca sa construiasca.... rauri! Stiu ca nu e rau, dar la o lungime de 120 km, o adancime de 7 metri si o latime de 30 de metri, daca prin absurd l-ar umplea cu apa, pai ala ar fi rau in toata puterea cuvantului.
      Asocierea asta... imediat dupa ce au fost salvati de la faliment ei se apuca sa faca santuri faraonice, e de-a dreptul amuzanta. Si cand mai si citesti ca unul din cele doua scopuri este de a proteja Grecia de o potentiala invazie a ei de catre Turcia.... te infunda rasul!
      Cu tot cu turcii ciprioti, o invazie militara a Greciei de catre Turcia e un non-sens politic, economic, geo-strategic si ce mai vrei tu!
      Si hai sa zicem ca prin absurd Turcia ar vrea sa invadeze Grecia. Nu mai pot aia de santul ala! Aleg o locatie anume, trimit turcii niste avioane de vanatoare sa-i anihileze pe vamesii greci (avioane pe naiba, e de ajuns un TAB de asta militar), trimit 10 excavatoare si in 2 ore niveleaza marginile santului si pana sa apuce sa trimita armata greaca trupe in zona, trece convoiul de blindate turce in Grecie pe acolo! Fantastica aparare santul ala, mai ales in conditiile militare de acum, cand intai trimiti aviatia sa atace.
      Nu e vorba ca romanii sunt superficili, dar stirea chiar provoaca rasete!
      • +4 (4 voturi)    
        Chiar nu e de râs. (Vineri, 5 august 2011, 8:16)

        Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui daroc

        Problema şanţului de apărare, privită la scară istorică, nu mai pare puerilă şi nici hilară. Turcia este o ţară asiatică, musulmană, teritoriul european permiţându-i un perfect cap de pod, în plină regresie democrată şi într-un evident proces de radicalizare islamică. Armata a trecut pe locul doi, ca factor de decizie, ceea ce, din pdv european, ar fi perfect, dacă pe primul loc s-ar afla un factor politic responsabil şi echilibrat. Diferenţa dintre noi şi greci este că cei din urmă au memoria mai bună, n-au uitat căderea Constantinopolului.
        Eu cred că Turcia este vulnerabilitatea Europei. Ştiu că par dihotomic, dar văd un proces de islamizare a bătrânului continent, şi văd o Turcie tot mai asiatică, expansivă economic şi politic. Dincolo de argumentaţia ta tactico-militară, încearcă o perspectivă istorică şi politică asupra problemei. O Turcie invadatoare, oricât ar părea de amuzantă ideea, e în tradiţia neo-otomană a actualilor guvernanţi de la Constantinopol.
        În 1453, bizantinii au uitat deschisă o portiţă secretă a sofisticatului sistem de apărare teodosian. De acolo a început dezastrul european. Acum încearcă să se asigure că au făcut tot ce depinde de ei pentru a închide toate portiţele. Şi, deşi nu sunt sigur că vor reuşi, rămân circumspect şi solidar.
        • +1 (3 voturi)    
          ce spui tu nu e de ras, stirea de aici este (Vineri, 5 august 2011, 11:04)

          daroc [utilizator] i-a raspuns lui Cavalerul Bizantin

          Imi place faptul ca gandesti si ca esti in stare sa gandesti in afara sabloanelor standard impuse de catre societatea actuala (sabloane vopsite in culoarea roz). Si mai imi place ca ai cultura generala.
          Cu atat mai mult, imi vei da dreptate cand afirm ca acel sant, cu toate dimeniunile lui neobisnuite (7 metri adancime si 30 metri lungime) nu sperie nici o armata din lume. Sau ma rog, nici o armata cat de cat, iar Turcia are si va avea o astfel de armata. Bombardez intr-un punct anume malurile, le distrugi si treci lnistit cu toata blindatele si tancurile pe acolo. E banal. Deci ideea ca acel sant va impiedica un potential atac armat e de ras!
          Cu atat mai putin un asemnea sant va putea stopa un fenomen precum o potentiala islamizare a Europei.
          Nici macar in ceea ce priveste emigratia clandestina nu rezolva cam nimic. Exista si la noi in magazinele de bricolj scari telecopice din aluminiu. Cumperi una de 7 metri (sau daca nu exista asa lunga o confectionezi tu), cobori cu ea in santul ala, strabati cei 30 de metri cat e preconizata sa fie latimea lui, iar la celalalt mal urci pe scara pana ajugi pe pamantul grecesc. Si apoi abandonezi scara, oricum nu costa mult. Care-i apararea?
          Nu se va realiza nici macar un metru din acel sant, mai ales in conditiile in care grecii sunt acum in situatia in care sunt. Ar costa enorm si n-ar rezolva nimic.
          • 0 (0 voturi)    
            Hai serios? (Vineri, 5 august 2011, 12:29)

            Vlad [anonim] i-a raspuns lui daroc

            Scara de 7m? Ok sa zicem ca se gaseste si se confectioneaza asa ceva.
            Crezi totusi ca santul respectiv o sa fie pur si simplu fundul unui lighean? Nu o sa aiba niste senzori de miscare? Sau sarma ghimpata?
            Va ganditi la razboi dar grecii au o mare problema cu securizarea granitei si fluxul de imigranti este destul de mare.
            Ok pare absurd dar ma indoiesc ca o sa treaca fraudulos granita bastanii, exista amarati in orice tara si astia vor sa fuga cum pot de acolo, in speranta ca vor gasi ceva mai bun. Pana sa-si dea ei seama ca e bine sau rau, statul grecesc are niste costuri cu ei.
            Din cate am inteles de la greci cand am fost in vacanta, saptamanal baietii se harjonesc cu avioanele. Care dintre ei incalca spatiul aerian si care pleaca in urmarire, nu se stie, dar saptamanal sunt astfel de urmariri.
            • 0 (0 voturi)    
              fara politie de frontiera nu faci nimic (Vineri, 5 august 2011, 14:20)

              daroc [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

              OK, pui sarma ghimpata. O taie rapid, cu clesti speciali pentru taiat sarma, care ii gasesti in comert.
              Pui senzori. Bun, se declanseaza alarma. Si? Daca n-ai oameni in imediata apropiere, mai precis politie de frontiera, Emigrantul ilegal in doua minute e pe teritotiul grecesc si-o strege, pana ajunge politia la fata locului e de demult plecat.
              Si daca vorbim de sarma ghimpata si senzori de miscare, la ce ne mai foloseste santul? Eventual sa prelungeasca cu cateva minute trecerea fruduloasa a frontierei, dar acele cateva minute in cele mai multe cazuri n-ar ajuta cu nimic.
              Singura solutie tehnica viabila este electrificarea sarmei ghimpate, dar asta este imposibil din motive atat de evidente incat nu merita sa le amintesc.
              Uita-te la granita dintre Statele Unite si Mexic. (e advarat, acolo e mult mai lunga). Americanii au mari probleme acolo si au forte politienesti impresionante si tot nu pot stapani pe deplin fenomenul. Si nu se gandesc sa construiasca santuri, ca nu ar ajuta la nimic.
              Ideea e simpla: daca ai o granita asaltata de emigramti ilegali, singura modalitate acceptabila e sa ai forte masive politienesti in zona.
              Dar daca e sa povestim la modul serios, aici e alta problema adevarata si la greci si la americani si in general la tarile occidentale! Problema e ca emigrantii ilegali din Occident, in loc sa fie deportati imediat, caci simpla lor prezenta acolo incalca legea, ei beneficiaza de asistenta sociala la greu, ii cazeaza in centre de primire unde o armata de functionari analizeaza ani de zile dosare si etc etc etc. Cand de fapt, pur si simplu un stat nu are nici o responsabilitate fata de cetatenii straini aflati ilegal pe teritoriul lui, in schimb are responsabilitatea sa aplice legea chiar si emigramtilor.. ilegali!
              Daca emigrantii ilegali ar sti ca in majoritatea covarsitoare a cazurilor sunt desoperiti repede (dupa cateva sapatamni sau maxim luni) si deportati imediat, atunci n-ar mai fi problema asta!
  • 0 (4 voturi)    
    e de gandit (Vineri, 5 august 2011, 0:01)

    ovidiu [anonim]

    radem, glumim...dar mie mi se pare o treaba destul de serioasa, eu nu cred ca se apuca de nebuni sa sape la santuri, stiu ei ce stiu, nici criza in care au fost bagati nu e intamplare..nimic din ce se intampla nu e intamplator.
  • +4 (8 voturi)    
    placute (Vineri, 5 august 2011, 0:59)

    d [anonim]

    Si din kilometru in kilometru sa fie o placuta cu "Aici sunt banii dumneavoastra". In germana.
    • -1 (1 vot)    
      ja (Vineri, 5 august 2011, 7:05)

      daroc [utilizator] i-a raspuns lui d

      Ja, naturlich! :)))
  • -1 (1 vot)    
    sunt nebuni (Vineri, 5 august 2011, 9:17)

    Ciprian [anonim]

    S-a dus naibii sandrameau economiei grecesti, hai sa cautam vinovati- sa ne gandim strainii - romani sau bulgari - nu ca sunt in ue sunt crestini ortodoxi ca noi, a cum nu ne-am gandit turcii -- de mii de ani ne asupresc, uite ce bine merge economia lor, sigur pe spinarea noastra. Hai sa facem un zid... prea complicat numai Evrei sau americanii isi permit .. facem un sant -- cu era pe vremuri la cetati cat mai mare cu atat mai bine, dar stai o iesit un canal aproate - 120 km 30 m latime 7 adancime nu trebuie sa escavam numai 25200000 m3 de pamant. dar banii de unde-i luam - ca nemtii s-au cam bosunflat pe noi francezii s-au cam fript cu obligatiunile noastre. Oare turcii ne dau cu imprumut -- a astia dusmanul am uitat - astia chiar o sa ne dea sa ne ingroape de-a binelea. o sa-i intrebam pe chinezi poate ne refuza ei frumos .... dar daca nu ne refuza chiar trebuie sa ne apucam de sapat ... sau chemam prietenii din bulgaria si romania sa-l sape ...
  • +2 (4 voturi)    
    Minunile (Vineri, 5 august 2011, 9:28)

    Tzatziki [anonim]

    Dupa Marele Zid Chinezesc acum vom avea si Marele Sant Grecesc. :)
  • 0 (2 voturi)    
    Si cu zidul Anastasian cum ramane? (Vineri, 5 august 2011, 10:43)

    finch [anonim]

    Dupa 15 secole se apuca grecii sa faca un sant, dupa ce nu au fost capabili sa intretina un zid.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Anastasian_Wall
    Dar macar sa faca si plaje pe langa santul ala, sa vina turistii la distractie. O salata cu tzatzichi, o cafelutza, trai neneaca! Banul vine, soare e destul.
    • 0 (0 voturi)    
      Las-o balta. Conationalii tai nu sunt in stare sa. (Vineri, 5 august 2011, 21:40)

      Bucur [anonim] i-a raspuns lui finch

      faca un tarc pt. cainii vagabonzi. "Dog fence" pe aceeasi Wikipedia.
  • +2 (2 voturi)    
    nu va fi inca razbel (Vineri, 5 august 2011, 14:16)

    paxvobiscum [anonim]

    O privire fugitiva prin ziare dezvaluie faptul ca Grecia nu "va sapa" santul ci o face de un an incoace cu 14,5 kilometri realizati, o performanta mai degraba neobisnuita. Proiectul este un secret militar, iar soldatii sunt cei pusi la munca, ceea ce atata probabil fantezia in aceasta directie. Explicatia lapidara este cea de "linie de aparare" dar mai putin impotriva unei agresiuni armate - cand unele greu fortificate ca Maginot, la Atlantic sau Siegfried si-au dovedit inutilitatea.
    Santul pare doar menit sa ingreuneze imigratia clandestina, Frontex vehiculeaza cifra de 20 000 de imigranti clandestini anul acesta peste raul Evros (care seaca vara) pe cand insula Lampedusa a inregistrat 50 000 in aceeasi perioada. Problemele Greciei cu imigratia sunt mai vechi decat cele cu euro, iar UE s-a marginit la o circulara in care li se interzice celorlalte tari sa-i "repatrieze" pe putinii razbatuti inapoi in Grecia din cauza conditiilor mizere care-i asteapta. Si in ciuda directivei, ele nu se abtin invocand principiul solului pe care a pasit un asemenea disperat pentru prima oara. Pesemne aici bancile europene n-au nimic de recuperat asa ca nu este ceruta solidaritatea europeana.
    Cazuri similare s-au petrecut in exclavele spaniole din Afrca, Ceuta si Melilla precum si la capatul francez al tunelului sub Canalul Manecii. Fara masuri severe din partea celalta a "gaurii" succesul unor asemenea masuri este indoielnic. Iar aici vine in gand instrainarea crescanda a Turciei fata de UE insotita de o nepasare tot mai accentuata la greutatile provocate de cealalta parte a granitei permeabile.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri