New York Times: Absenta Romaniei de la summit-ul de la Varsovia nu va fi bine primita la Washington

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 27 mai 2011, 14:31 Actualitate | Internaţional

Absenta Romaniei de la Summitul Europa Centrala organizat in Polonia nu va fi bine primita de Washington, comenteaza vineri New York Times in legatura cu "boicotul" Romaniei, Serbiei si Slovaciei. Presedintii celor trei tari au anuntat ca nu vor participa la summit-ul la care este invitat si Barack Obama dupa ce Polonia, convinsa de Statele Unite, l-a invitat si pe presedintele kosovar Atifete Jahjaga, Kosovo nefiind recunoscut de Serbia, Slovacia si Romania.

Cotidianul american considera ca absenta Romaniei de la summit nu va fi vazuta cu ochi buni la Washington, in conditiile in care relatiile de securitate intre cele doua tari sunt extrem de stranse. New York Times aminteste si de recentul acord dintre Romania si Statele Unite privind amplasarea unor interceptori antiracheta pe teritoriul tarii noastre, in cadrul scutului NATO.

Presedintele Traian Basescu declarase, joi, ca refuzul Romaniei de a participa la Summitul Europa Centrala nu va afecta relatiile bilaterale cu Statele Unite: El a afirmat ca Romania are o pozitie predictibila si ar risca, in cazul in care ar accepta astfel de invitatii, ca la o alta intalnire sa se trezeasca langa liderul autoproclamatei republici a Transnistriei, Igor Smirnov: "Ne putem trezi maine ca o tara organizatoare ne invita sa venim si in stanga mea e Smirnov".

"Aici lucrurile sunt simple. Polonia a recunoscut Kosovo, Romania nu. Polonia ca tara organizatoare poate invita alt stat pe care l-a recunoscut, chiar daca nu e recunoscut la ONU", a mai spus seful statului.


Citeste mai multe despre   






















7337 vizualizari

  • -28 (36 voturi)    
    Stim (Vineri, 27 mai 2011, 13:58)

    Clau [anonim]

    In schimb jubileaza Moskva.
    Au propus deja sa-l debarce pe Gaddafi.
    Cred ca exista motive suficiente de suspendare a presedintelui.
    • +29 (31 voturi)    
      hmmm (Vineri, 27 mai 2011, 14:24)

      anton [anonim] i-a raspuns lui Clau

      eu nu cred ca vom avea nici o reactie de la washington...mai ales dupa ce au primit aprobarea ptr scut, ii doare undeva de kosovo...
      • -9 (23 voturi)    
        nu ne intereseaza (Vineri, 27 mai 2011, 16:10)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui anton

        nu ne intereseaza ce spune America
        noi ii ajutam pe fratii nostri sarbi
        americanii isi construiau catedrale cind noi ne luptam (vara cu caciulile de oaie in cap si cu cojoacele pe noi) cu turcii la marasesti si aparam europa
        • +20 (20 voturi)    
          hah? catedrale?! (Vineri, 27 mai 2011, 16:20)

          io_din_popor [anonim] i-a raspuns lui gogu

          "fratii nostri sarbi", "americanii construiau catedrale", "ne luptam cu turcii la marasesti" si "aparam europa"?! :-D tare nene, cum ar zice americanul neaos ... "istoria romanilor in a nutshell" :-D .. bravo un roman de valoare.
          • +1 (1 vot)    
            recunoaste (Sâmbătă, 28 mai 2011, 7:53)

            luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui io_din_popor

            :) ca mai avea putin si le nimerea...
        • +16 (16 voturi)    
          :))))))))))))))))))))) (Vineri, 27 mai 2011, 16:47)

          pacala [anonim] i-a raspuns lui gogu

          esti tare frate :))) asta e ca scena din filmu ala american - Van Helsing - in care la un moment dat in marginea Transilvaniei era Stonehenge iar de cealalta parte a Transilvaniei era o mare :)))))

          tu si Vanghelie sunteti cei mai tari! :)))) si cu turcii de la marasesti =))
    • +7 (15 voturi)    
      idei!? (Vineri, 27 mai 2011, 14:26)

      petre [anonim] i-a raspuns lui Clau

      Aveti idei putine ,fixe si de doua parale.
    • +20 (26 voturi)    
      La mintea ta (Vineri, 27 mai 2011, 14:35)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Clau

      mai pui un leu si iei o paine!
      Daca Basescu trebuie suspendat, ilici ar trebui impuscat!
      Hai sa facem un referendum, sa vedem care ramane si care se duce!
  • -1 (17 voturi)    
    Nu fiti emotionati! (Vineri, 27 mai 2011, 14:18)

    Nasty show [anonim]

    In general, astfel de situatii sunt negociate.
    Sariti in sus, de parca ati fi gonfalbili, atata timp cat Romania este un aliat al SUA. Un aliat, sau o colonie? Un alt CAER, cu acelasi caracter.
    • +12 (14 voturi)    
      clarifică (Vineri, 27 mai 2011, 14:44)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Nasty show

      Am mai întrebat odată: care e procentul exportului nostru în SUA sau cât din bugetul nostru se duce în SUA? 80%, 50%, 10%? Ca să putem vedea dacă e vorba de "colonie" sau doar de termeni aruncați la plesneală de către habarniști.
  • +8 (12 voturi)    
    ziaru ultra conservativ republican sau e tendinta (Vineri, 27 mai 2011, 14:26)

    nu inteleg de ce nu e bine primite treaba e cumva [anonim]

    noastra de a intrepreta treaba? in fine eu zic e un pas inainte cu curaju in fata intereselor tarii si bravo basescu asa trebuia si cu basarabia si buckovina si asta nu cred ca inseamna ca relatile romaniei cu usa vor fi afectate. speculatii din ambele tarii asupra unele presuinii de a pedepisii serbia si de a lua pamantu lor .atat.
  • +16 (16 voturi)    
    Cautati in arhiva (Vineri, 27 mai 2011, 14:30)

    rov [utilizator]

    Ce credea NYT, Romaniei ii cadea bine recunoasterea statului fantoma Kosovo ?
    Daca in Craiova se inmultesc tiganii si isi declara independenta (acum serios-ca nu ii poti sa-i obligi si pe restul sa se mute acolo) sau daca gaturile rosii declara independenta Texasului ?
    Cine tine la principii pana la urma ?
  • -22 (26 voturi)    
    Da', de unde ... (Vineri, 27 mai 2011, 14:50)

    costica [anonim]

    Presedintele Basescu ne-a dat asigurari ca nu va fi nici o problema din acest pdv !!! NYT cunoste mai bine decat Basescu politica externa americana ???!!!! Mi-ar placea sa aud comentariul lui Basescu la ce spune NYT..... numai ca astia nu sunt RTV sa-i balacareasca el cum vrea.....
    • +18 (20 voturi)    
      Costica, fa lampa mai mica ! (Vineri, 27 mai 2011, 14:33)

      vamaiot [anonim] i-a raspuns lui costica

      Fiecare stat isi face politica sa externa, dar de ce ar trebuii ca de ex China sa stea la masa cu Transnistria ?

      Maine cumpara un nebun 2000 hectare de pamant in Dobrogea si poate sa fie invitat, si sa stea intre Sarkozy si Putin ?

      Ce mai inseamna o tara in mintea voastra?

      Cred ca ati ramas la Miorita... Pe un picior de plai !
    • +14 (16 voturi)    
      Costica! (Vineri, 27 mai 2011, 14:38)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Tu ai impresia ca latrinele si ipocrizia tv inseamna cunoscatori ai politicii romane?!
      Crezi ca se raporteaza cineva la ei?!
      Asa si cu NYT!
      Reprezinta si ei un punct de vedere!
      E adevarat, american, dar tot punct de vedere este!
      Si apoi, Basescu nu a facut gesturi necugetate!
      TOATE au fost negociate!
      Mai usor cu pianul pe scari!
  • +18 (18 voturi)    
    Asta este, (Vineri, 27 mai 2011, 14:52)

    xilaforce [anonim]

    nu putem satisface mereu pe altii si pe noi mai deloc. Nu cred ca aceasta decizie va afecta prea tare relatiile intre Sua si Ro, dar va contribui la romanofobia kosovara.
    • +13 (15 voturi)    
      Poate data viitoare (Vineri, 27 mai 2011, 15:21)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui xilaforce

      Washington-ul o sa se gandeasca ca nu vedem cu ochi buni invitarea unei tari pe care n-am recunoscut-o.
    • +9 (11 voturi)    
      romanofobia kosovara? (Vineri, 27 mai 2011, 15:30)

      Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui xilaforce

      "Paguba' n ciuperci", cum ar zice un ne-kosovar...
  • +18 (18 voturi)    
    Asta este. (Vineri, 27 mai 2011, 14:55)

    AlinN [utilizator]

    Romania nu s-a dat inapoi de la indatoririle de aliat asa cum au facut multe state central si est europene. Romania a ajutat SUA in atacurile asupra fostei Iugoslavii, a fost si este un aliat onest, care are o sensibilitate in aceasta chestiune, si zic eu ca i se poate accepta.
    • +11 (13 voturi)    
      De acord (Vineri, 27 mai 2011, 14:16)

      _Rem [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      De acord cu tine. Mi se pare de bun simt decizia. Trebuie sa ne pastram relatiile relativ bune cu Serbia (care este singura vecina cu care nu intelegem cat de cat).
      • +6 (6 voturi)    
        Ma bucur (Vineri, 27 mai 2011, 15:42)

        Clau [anonim] i-a raspuns lui _Rem

        Ma bucur ca noi ne intelegem cu Serbia. Dar ar fi extraordinar daca si Serbia s-ar intelege cu noi. Pentru moment romanii din Timoc simt pe pielea lor cam ce inseamna pretinia sarbeasca.
        Noi ne facem luntre si punte in fata lor, si ei scuipa pe noi, cam ca Rusia la vremea ei. Ce sa-i faci, asa e cind te crezi mare vertical da tu esti mai aplecat ca turnu din Pisa.
        • +2 (2 voturi)    
          corect... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 3:21)

          mda [anonim] i-a raspuns lui Clau

          ...asa este,cu "fratii" sarbi.
    • -17 (19 voturi)    
      nu zau!?! (Vineri, 27 mai 2011, 15:20)

      kitto [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      ai vorbit exact ca un latrator pdl-ist
    • -7 (11 voturi)    
      relatiile USA - ROMANIA (Vineri, 27 mai 2011, 15:44)

      zorroescu [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Guno York Times aminteste de vizele pe care românii trebuie sa le obtina pentru a ...calatori in SUA. Relatii "fratesti" de la fratele mai mare la ...piscot ! Hai sic... !
  • -13 (15 voturi)    
    sad but true (Vineri, 27 mai 2011, 15:10)

    Stefan [anonim]

    Suntem mai sclavi acum decat am fost vreodata sub ocupatii straine (care au fost multe si crancene).
    • +6 (8 voturi)    
      chiar? (Vineri, 27 mai 2011, 15:57)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      As fi curios daca ai si exemplifica in ce consta sclavagismul - te-ntreb ca eu, fiind capsunar si muncind pe plantatie, chiar nu ma simt sclav, dar poate ca, la tine-n Ro, e chiar o realitate, judecand dupa convingerea de care dai dovada.
      • -1 (3 voturi)    
        treaba ta... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 3:26)

        mda [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        ...cum vezi lucrurile.Intotdeauna au fost sclavi care s-au simtit foarte bine ca sclavi.
        • +1 (1 vot)    
          vag (Sâmbătă, 28 mai 2011, 10:09)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui mda

          Tot nu mi-ai răspuns la întrebare :)
  • -13 (19 voturi)    
    Trebuia sa se duca (Vineri, 27 mai 2011, 15:18)

    vanatorul [anonim]

    Romania e parte a aliantei si trebuia sa mearga la summit. Ca l-au invitat si pe kosovar din greseala asta-i putin important, putea sa fie ignorat, nebagat in seama.

    Neparticipara nu face decat sa arate inca odata ca se poate si fara Romania, ba mai mult arata ca boicotul este mult mai important decat tot ceea ce am fi avut noi de zis acolo!
  • +9 (11 voturi)    
    mai citi o data ce a spus base!!! merita! (Vineri, 27 mai 2011, 15:23)

    un moromete [anonim]

    cheia ce trebuie incercata e alta decat cea pe care am folosit-o toti. si culmea - o gasim chiar si in text ! magistrala miscare...!!!!
  • +2 (6 voturi)    
    Summit-ul boicotat ... (Vineri, 27 mai 2011, 18:55)

    Dan Florin [anonim]

    Nu prea am văzut cu ce am fost ajutaţi de USA , ba mai mult cred că noi am ajutat pe americani să-şi instalaze scutul în Romania !!!
    Poziţia Preşedintelui consider că este corectă ,iar la ea au aderat şi sârbii şi slovacii dar mai ales LECH WALESA , care a refuzat să se întâlnească cu preşedintele american !!!
    Ar trebui să învăţăm mai multe de la poziţia sârbilor dar mai ales de la slovaci .
  • +4 (6 voturi)    
    ny times este ca si (Vineri, 27 mai 2011, 20:53)

    jimmy ykx [anonim]

    oficios al democraturii americane, adica al partidului lui obama, desi se da de impartial. de fapt, ro niciodata n'a fost laudata in foile jurnalului new yorkez.
    pe vremea cand ro dorea sa intre in nato, nyt avea numai articole negative. unul din ele, de prima pagina, motiva ca ro a fost de parte rea, in timpul razbelului.
    fara sa gandeasca ca germania si italia, tzari de baza ale aliantei, au fost chiar capetenii ale partii rele.
    sau ungaria, care a fost primita cu aplauze.
    dar, e libertatea presei si dreptul la opinie.
    • +3 (3 voturi)    
      Ai dreptate (Sâmbătă, 28 mai 2011, 1:15)

      aa [anonim] i-a raspuns lui jimmy ykx

      NYT e un ziar de stanga iar comunismul si nazismul e aceiasi mancare de peste. Numai ca unii care put a comunism de generatii ne fac pe noi nazisti ca sa isi justifice ei ticalosenia.
  • -2 (6 voturi)    
    si daca .. (Vineri, 27 mai 2011, 23:19)

    dares [anonim]

    obama asta o sa-l invite pe lazlo tokes la nush ce summit drept reprezentant al Tinutului Secuiesc???
    interesele americane nu au limite..
    nesimtirea ..tupeul ...aroganta..
    fara numar..
  • 0 (10 voturi)    
    sufar (Sâmbătă, 28 mai 2011, 0:09)

    Clujeanul [anonim]

    Vai ce sufar ca nu cadea bine Washingtonului. Toata politica asta proamericana activa ma enerveaza. Sunt pentru o politica proamericana dar mai moderata, gen Cehia, Ungaria, care sunt si ele parte NATO si sunt mai putin implicate (ma refer chiar procentual populatiei lor comparativ cu a noastra).
    Avantaje economice promise nu sunt adevarate, pentru intreaga tara ma refer. Ca vin si fac un spital pentru ei in M Kogalniceanu sau in nu stiu ce comuna din Oltenia, unde dau de munca la cateva femei de servici si la mai stiu ceu ce personal auxiliar e fix zero pentru Romania.
    Ca si investitor in Romania, Statele Unite sunt la ani lumina fata de alte tari din fostul bloc comunist si asta nu se schimba daca ii pupam mai mult undeva.
    Nu-l suport in general pe Basescu, mai ales pentru politca lui interna, dar pentru decizia de anu participa, il felicit si sunt de acord. Statul ala e o inventie a USA si UE, care aveau boala pe Serbia.
    Cine stie cand se trezesc si trag alte granite pe glob, ca si asa zisi politisti ai lumii.
  • -1 (3 voturi)    
    Un pas mic pentru Băsescu (Sâmbătă, 28 mai 2011, 9:46)

    Omics [utilizator]

    Și un salt uriaș pentru dezmembrarea României.

    A nimerit doi iepuri dintr-o lovitură. I-a inflamat pe românii verzi ce caută conflictul cu lumânarea. I-a pus în gardă pe occidentali, ca atunci când vor fi conflicte în România, de partea cui să se plaseze.

    Sârbii au învățat ceva din experiența lor, românii nu a învățat nimic din experiența sârbilor.

    E inutil să explic că atunci când sunt afectați civili, practic dreptului internațional ignoră existența granițelor (și le schimbă).

    Nu este de ignorat faptul că România subminează importanta relație cu Polonia, cu care are mari interese comune înspre Est, subminează unitatea Europei de Est.
  • -2 (2 voturi)    
    Mda... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 14:15)

    George [anonim]

    Mai conteaza parca aceasta absenta pe langa izolarea completa pe plan extern in care a fost impinsa Romania de catre Basescu ? ... Consecintele pe plan economic ale politicii externe din ultimii ani sunt foarte grave - amuzant este insa modul cum fanii dau cu laudele in multe comentarii de mai sus.
  • -1 (1 vot)    
    Sa le fie de bine (Sâmbătă, 28 mai 2011, 16:13)

    Mishel Cretzu [anonim]

    Si sa le stea in gat. Nu intentionam sa adaug ceva, pana cand a amintit cineva de FOSTUL AEROPORT M.K. Asta e realizare? E la fel cum si-au tras alesii sprancenati casa poporului.
    De cand s-a militarizat, orice drum de la mare in afara, cu avionul, inseamna multe ore in plus ca sa ajungi la Otopeni, inclusiv neasemuita placere de a vizita centura. Daca alegi varianta cu trenul, inseamna sa faci C-ta - Buc ,cu rapidul, mai mult decat scotea pe vremuri personalul. Multumiri eterne trioului vesel berceanu (nu ala mondialu)- base (da, ala) - boiangiu. E drept ca acum e drumul mult mai lin, pe linia noua. Sa vedem de unde o sa scoata ei atatea elicoptere de cate ori vor vrea sa-si racoreasca burtile la mare.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version