Tariq Ramadan, profesor la Oxford si expert in Islam: Musulmanii au devenit tapii ispasitori ai Europei, in locul evreilor

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 23 mai 2011, 21:39 Actualitate | Internaţional

Musulmanii le-au "luat locul" evreilor pe continentul european, transformandu-se in cea mai discrimitata si prejducitiata categorie, considera Tariq Ramadan, profesor de Studii Islamice la Oxford. Tariq Ramadan, care este si nepotul lui Hasan al-Banna, fondatorul Fratiei Musulmane din Egipt, a facut aceste declaratii la un seminar ce a avut loc la Universitatea Bilgi din Istanbul, scrie cotidianul Hurriyet: "In Europa se fac noi aliante impotriva prezentei musulmanilor, iar oamenii care candva dusmanii evreilor se opun acum prezentei musulmanilor in Europa", considera Tariq Ramadan.

"Pe masura ce mai multi musulmani devin europeni, Islamul devine o problema pentru Europa", mai spune Tariq Ramadan, adaugand ca "Europenii nu pot concepe ca si Islamul este o religie occidentala".

El a continuat numindu-i pe europeni "islamofobi" si sustinand ca "oameni precum liderul extremei dreapta franceze, Marine Le Pen, sau politicianul olandez Geert Wilders impun o politica de teama fata de Islam, ceea ce este foarte periculos".

Tariq Ramadan s-a nascut la 26 august 1962 la Geneva si este filozof, teolog, academician, poet si scriitor. El este profesor de Studii Islamice Contemporane la Facultatea de Studii Orientale din cadrul prestigioasei Universitati Oxford. In anul 2009, un sondaj online realizat de revista americana Foreign Policy l-a plasat pe Ramadan pe locul 49 in topul 100 al celor mai importante personalitati intelectuale contemporane.


Citeste mai multe despre   






















2431 vizualizari

  • +14 (20 voturi)    
    Dar si musulmanii astia sunt foarte prietenosi... (Luni, 23 mai 2011, 20:48)

    Petru Moldovan [utilizator]

    Mai pun o bomba la Madrid, mai pun o bomba la Londra, numai dovezi de prietenie si de deplina integrare sociala in Europa occidentala...
    Sincer sa fiu daca vad un arab sau un turc care nu bea alcool sunt tentat sa o tai din local, ca poate e din ala habotnic si poate are si centura cu explozibili...
    Probabil statistic vorbind 97 sau 99% din musulmani sunt normali la cap, dar cine imi garanteaza mie ca nu am nimerit langa unul din ala dereglat? De aia ne e noua frica. Chiar daca statisticile vor demonstra ca statul langa un musulman e mai sigur decat mersul cu avionul mie tot o sa-mi fie frica de musulmani atat timp cat ei pun bombe mai mult decat cei din ETA sau IRA...
    • +13 (17 voturi)    
      Eu zic sa nu se grabeasca cu afirmatiile (Marţi, 24 mai 2011, 0:07)

      d [anonim] i-a raspuns lui Petru Moldovan

      Sa lase mai intai crestinii sa omoare cateva milioane din ei si dupa aceea sa inceapa sa se vaite, daca tot vor sa se compare cu evreii.
      Eu unul as opta pentru alta solutie: bagajele si la Mama Arabia, in integrum si fara comentarii. Si latrati cat vreti de acolo, aruncati-va in aer si mancati-va intre voi de foame daca tot e asa nasol in Europa.
    • -11 (13 voturi)    
      ai dreptate si nu prea (Marţi, 24 mai 2011, 1:28)

      noahh [utilizator] i-a raspuns lui Petru Moldovan

      atentatele alea nu au fost facute de musulmani ci de crestini catolici sau evanghelici care lucreaza in CIA, astfel de atentate nu pot fi facute decat cu acordul sau de catre serviciile secrete.

      Gandind din punctul de vedere al musulmanilor noi suntem cei care i-am invadat, sa nu uitam coalitia ce a invadat Irakul, Afganistanul, Libia si numarul de victime facute.
      Europenii urasc nu numai pe musulmani , ei urasc toti "outsiderii" pur si simplu nu esti de al lor, poti sa fii cinstit si sa-ti vezi de treaba tot te vor vorbi de rau...
      • +5 (9 voturi)    
        hmm (Marţi, 24 mai 2011, 3:10)

        Sakura [utilizator] i-a raspuns lui noahh

        Eşti sigur? Pentru că eu eram convins că au fost creştini ortodoxi :)
      • +2 (2 voturi)    
        cu siguranta (Marţi, 24 mai 2011, 10:30)

        flo [anonim] i-a raspuns lui noahh

        De asemenea si cei omorati cu pietre de comunitatile locale pentru diverse maruntisuri tot agenti CIA sunt... De fapt inclusiv comunitatile locale respective care sunt din epoca de piatra tot de CIA sunt controlate.... NOT! :)
  • +10 (14 voturi)    
    profesor (Luni, 23 mai 2011, 20:50)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    de terorism la oxford, si mai vorbeste de islamofobie.
    Mare nerusinare si probabil ca are si un salariu maricel platit nu de musulmanii cei persecutati, ci de europenii cei islamofobi.
    • -1 (3 voturi)    
      Mai gandeste-te ! (Marţi, 24 mai 2011, 13:21)

      Petronius. [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Pe vremea cand antisemitismul din Europa era la moda, existau inca evrei aflati in functii importante. Numele de Einstein iti spune ceva ?! Sau poate motivul pentru care a emigrat in SUA ...

      Stiu sigur ca in ciuda islamofobiei din Franta (probabil tara campioana la asa ceva), exista multi profesori universitari magrebieni care lupta zi de zi impotriva prejudecatilor.

      Daca esti musulman in Franta trebuie sa fi mult mai bun decat ceilalti pentrtu a rezista pe un post bun.
  • +17 (21 voturi)    
    Pozitia partinitoare (Luni, 23 mai 2011, 21:03)

    geyser [anonim]

    Nu putem avea incredere in judecata acestui om a carui bunic a infiintat Fratia Musulmana in Egipt..
    In Franta este binecunoscut ca un asa zis "intelectual" cu mesaje duble: una mai toleranta pt occidentalii socialisti, una mai instigatoare de tip "noi musulmanii suntem cei mai cei mai si legea sharia it`s a must, viva un islamism occidental" pt fratii lui musulmani...
    Omul este un instigator...un lup in blana de oaie...
    A ramas celebru prin necondamnarea lapidarii femeilor si a legii sharia ce o sustine.
    Are o pozitie vadit antisemita prin criticarea a zeci de evrei , intelectuali francezi...pana la urma si-a dat de atatea ori arama pe fata. De multe ori si-a pierdut dreptul de visa pt SUA si de a predica acolo aberatii filizofico-islamiste...
  • +22 (32 voturi)    
    da, are dreptate (Luni, 23 mai 2011, 21:47)

    major_ballsack [utilizator]

    Evreii erau bine-cunoscuti pentru o religie razbunatoare, violenta, si pentru atrocitatile comise impotriva unor oameni nevinovati (in numele acestei religii).

    Apoi e adevarat ca europenii sunt islamofobi; la urma urmei, islamofobia este teama irationala de a fi decapitat!
    • +2 (10 voturi)    
      Nu esti pe treaba ta (Luni, 23 mai 2011, 21:00)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui major_ballsack

      Super tare comentariul! Nota 10!
    • -3 (13 voturi)    
      off, ignoranta (Luni, 23 mai 2011, 21:44)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

      "Ochi pentru ochi, dinte pentru dinte" - suna a razbunare, nu? Sursa: Tora
      Decapitare? Ghilotina? (ca sa dau un exemplu recent).
      Nu inteleg de unde vine graba asta de a eticheta jdemilioane de musulmani drept teroristi, bazata pe actiunea unei minoritati de cretini (ma refer la Al Qaida, etc.)
      Dr. Raed Arafat e musulman. Il vedeti aruncandu-se in aer?
      • +6 (6 voturi)    
        nu intelegi si gata (Marţi, 24 mai 2011, 0:55)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Ionut

        arafat e libanez crestin.
    • +6 (8 voturi)    
      si tu ai dreptate (Luni, 23 mai 2011, 22:35)

      eatmyshit [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

      Ai decretat tu cine are si cine nu dreptate. Pacat ca nu te stim. Dar sigur,netul e liber si poate abera cine si ce vrea pe aici.Nu-i nevoie de dovezi.Poti sa te iei de mina cu amicul tau Tariq si sa studiezi mai atent scopurile fratiei musulmane.De preferat sa nu revii...
    • +2 (4 voturi)    
      atrocitati si popoare (Luni, 23 mai 2011, 22:57)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

      ... iar crestinii, in perioada respectiva, erau la fel de cunoscutica fiind painea lui Dumnezeu, un exemplu de mila si compasiune.
      Vezi ce nasol e sa generalizezi? atrocitati au avut loc (si au) in toate culturile, sa nu amestecam si sa nu stigmatizam. La urma urmei, comentariul tau vine in sprijinul afirmatiilor profesorului Tariq.
    • +10 (12 voturi)    
      confuzi timpurile (Luni, 23 mai 2011, 23:08)

      Clujeanul [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

      Confuzi timpurile, evreii erau un popor eventual (religia e iudaica) razboinic, cand era organizat ca si popor, adica pana la 70 d.H.
      In vremea respectiva, doar popoare mici din jur, au avut de-a face cu ei, ei fiind mai mult cuceriti de altii mai mari (egipteni, romani).
      In Europa curentul anti-evreiesc era ca raspuns la agresivitatea lor economica si la faptul ca nu se lasau integrati cultural in nici o societate si nicidecum pentru violenta lor.
      Pe de alta parte, musulmanii, provoaca o teama, eu as zice mai putin irationala, ci foarte normala de a nu fi victima a atentatelor si violentelor musulmane.
      Eram in Anglia in timpul atentatelor si aveam o teama normala si nu irationala cand ma urcam in autobuz, metrou, in special cand cineva parea a fi musulman.
    • +1 (5 voturi)    
      dixit (Luni, 23 mai 2011, 23:09)

      andu [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

      apoi cam asa este!
  • -11 (17 voturi)    
    abordare curajoasa (Luni, 23 mai 2011, 21:51)

    serban [anonim]

    interesanta abordare . cred ca voi cauta interviul
    • +9 (9 voturi)    
      intelectual fasait TR (Luni, 23 mai 2011, 22:15)

      john3 [anonim] i-a raspuns lui serban

      un neica nimeni care a scris cateva carti plictisitoare ce impune politica Fratiei Musulmane: Califatul Universal!
  • +14 (16 voturi)    
    Islamul? (Luni, 23 mai 2011, 21:57)

    Stalin [anonim]

    Daca vreti sa stiti ce e islamul cititi mai jos pe hotnews o stire despre cum a fost tratata o femeie care a condus o masina intr-o tara islamica. Cam astia sunt, nu pot fi comparati cu evreii. Musulmanii nu sunt tapi ispasitori pt nimic, sunt doar teroristi, criminali si inapoiati.
    Cind vor fi si ei civilizati si vor renunta la asa-zisa lor cultura de sec XIV atunci nu va mai fi nimeni islamofob.
    Ce jeg de om musulmanul ala sa ii compare pe musulmani cu evreii! Cit tupeu, nu au nici un pic de rusine oamenii astia!
  • +12 (12 voturi)    
    Au muncit din greu pt. imaginea asta (Luni, 23 mai 2011, 22:02)

    Visan [anonim]

    Chiar au pus umarul serios sa devina "cea mai discrimitata si prejducitiata categorie" . Este ca si cand ai spune ca poporul are luciditate sa aleaga marcile bune de cele de doi bani dar aici brusc isi pierde ratiunea. Uneori este destul de dificil sa integrezi un roman emigrant zidar intr-un grup de tineri din vest, datorita diferentelor culturale si intelectuale, desi el doreste sa se integreze. Ce sa mai vorbim de emigranti africani semianalfabeti care pe deaspura urasc civilizatia occidentala, ajutati fireste sa aleaga acest drum de catre elitele religioase si nationaliste. "Fiecare doarme cum isi asterne " spune un proverb intelept. Ce vrei, ca tinerii occidentali sa doareasca din suflet o tanara invalita in ceraceaf ?
  • +15 (17 voturi)    
    asta opinie interesanta (Luni, 23 mai 2011, 22:15)

    Lucian* [utilizator]

    "Europenii nu pot concepe ca si Islamul este o religie occidentala".
    Cu ce Doamne, iarta-ma, a devenit islamul religie occidentala?
    Singurele chestii la care europenii se gandesc cand aud de islam sunt: haremuri, neveste de 9 ani, decapitari , taierea mainii, lapidari, decapitari, Al Qaida, talibani, asediul Vienei, turci care nu vor sa invete germana, tatari in raid, jihad, pakistanezi care vorbesc prost engleza, Ahmadinejad spumegand la tribuna, ayatolahi si zbieretele pakistanezilor de Alah Akbar cand au detonat prima bomba atomica. Care din chestiile astea ar trebui sa ma faca sa ma simt bine cand ma gandesc la islam?
    imi pare rau pentru ei dar realizarile membrilor sufi sunt departe iar mesajele lor de toleranta si imbratisare a stiintei si artelor sunt aproape disparute (au mai ramas ceva ruine si poeme).
  • +12 (14 voturi)    
    studii (Luni, 23 mai 2011, 22:20)

    Consonant [utilizator]

    Islamul nu accepta interpretari, studii, sau orice abordare critica. Nu inteleg ce studii islamice face acest individ, poate ca recita toata ziua versetele Coranului pana ameteste, dupa care iese si sustine conferinte de presa.
  • +10 (16 voturi)    
    Domnu' major_ballsack (Luni, 23 mai 2011, 22:29)

    A.Corneliu [utilizator]

    ...cred ca nu stii despre ce vorbesti si nu merita sa-ti servesc lectii de istorie.
    Totusi, pe scurt: evreii care au trait si traiesc in Europa n-au fost niciodata violenti si nu au comis niciodata atrocitati, iar religia nu le cere asa ceva.
    Din contra, in tot decursul istoriei in Europa tocmai ei au fost tinta permanenta a violentelor si atrocitatilor.
    Iar in comparatie cu musulmanii, evreii nu au indraznit niciodata sa se comporte asa cum se comporta acestia.
    Cele afirmate de tine sunt pur si simplu o nerusinare.
    • -2 (4 voturi)    
      Da ai mare dreptate (Marţi, 24 mai 2011, 0:33)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

      Numai COMUNISMUL .Ce mielusei au fost unii dintre voi.Musulmanii si evreii frati dupa Abraham .Nici unii nici altii nu sau integrat in Europa.Fiecare cu ,,cartierul,, lui.Ia studiaza matale inceputuriile revolutiei bolsevice si comunismul si o sa ai surprize.Numai Ana Pauker ce fata mare a fost.
  • +10 (10 voturi)    
    fals (Luni, 23 mai 2011, 23:01)

    George [anonim]

    Eu nu ii urasc pe evrei, dar ma opun totusi prezentei musulmanilor in Europa. De ce?

    Pentru ca nu vreau sa fiu obligat sa fac rugaciuni in functie de pozitia soarelui, sau chiar nu vrea deloc. Si nu vreau sa urc in autobuz cu caine de mirosit explozibili. Clar, nu toti musulmanii sunt teoristi, dar parca n-am rabdare sa caut.
    Interesant ce zicea al-Banna: "terror is not an acceptable way in Islam", dar din pacate unii n-au fost de acord si l-au redus la tacere.
  • +7 (7 voturi)    
    ce ipocrit nenorocit (Luni, 23 mai 2011, 23:19)

    marian [anonim]

    adica musulmanii ii ataca pe crestini in tarile musulmane si el vorbeste de europeni "islamofobi". Tot ce se intampla in Europa si America este ca reactie la agresivitatea musulmana. De cate ori e un atac terorist nimeni din comunitatea musulmana nu condamna nimica.
  • +5 (5 voturi)    
    Goethe (Marţi, 24 mai 2011, 1:02)

    Houha [utilizator]

    Este clar ca Europenii se tem de Islamizare. Statisticile spun ca in cateva decenii continentul European va avea o populatie majoritar islamica. Astfel ca au inceput sa fie luate masuri: in Elvetia a fost interzisa construirea minaretelor, in Belgia si Franta s-a interzis purtarea valului islamic..si sunt sigur ca vor urma si altele.

    Islamul nu este pentru oricine. Ca si in Biblie sunt destule pasaje care lasa loc de interpretari. Intelegerea corecta a Coranului depinde de inteligenta si calitatea fiecaruia.

    Nu va cer sa intelegeti Islamul dar va dau un singur exemplu...Goethe. Poate veti invata mai multe de la el.
    • +5 (5 voturi)    
      sunt de acord (Marţi, 24 mai 2011, 6:14)

      capsa [anonim] i-a raspuns lui Houha

      ai mare dreptate, islamul nu este pentru oricine. nu este pentru mine si nici pentru alte milioane de europeni. asa ca de ce nu raman cei care inteleg islamul la ei acasa? si sa-i primeasca drept oaspeti permanenti si pe cei ca tine, prea destepti sa se amestece cu fraierii care nu inteleg islamul/coranul. astfel ati avea privilegiul sa va aveti unii pe altii, ca fratii, traind in corturi, altoind femei si copii dupa plac, ucigand pentru razbunare, nefacand nimic toata ziua in afara discutiilor pe teme religioase si injuraturilor adresate americanilor si europenilor, fara a da seama de nimic nimanui.
  • +4 (4 voturi)    
    Si . . . (Marţi, 24 mai 2011, 7:04)

    Gheorghe [anonim]

    . . . . cine e de vina Tarik bei? Nu cumva tocmai voi musulmanii pentru ca ii tolerati si incurajati pe extremistii de teapa lai Bin Laden sau mullah Omar? De ce voi musulmanii onesti si cinstiti cu frica de Allah nu va mobilizati sa-i prindeti si sa-i dati pe mana justitiei pe cei care v-au adus in aceasta pozitie? Si stai ca nu e decat inceputul! Cand europenilor si americanilor le va ajunge cutitull la os veti fi urcati in avioane si parasutati acolo unde va e locul. Inca nu e prea tarziu ca sa va faceti ordine in propria voastra curte!
  • +5 (5 voturi)    
    Cand vor avea si crestinii drepturi in tarile isla (Marţi, 24 mai 2011, 7:32)

    Costica [anonim]

    ...atunci poate mai discutam de "islamofobie". Deocamdata in Orientul mijlociu religia e pe cartea de identitate lucru ce te discrmineaza, numarul crestinilor scade continuu datorita presiunilor puse pe acestia iar ei sunt persoanele bune sa moara doar pentru islamistii radicali. cum ceilalti islamisti nu sar in apararea crestinilor, de ce noi, crestinii din europa ne-am bucura cand vedeam ca devenim ocupati si ca va urma aceeasi politica ca in Orientul mijlociu? Poate Islamul sa iasa din evul mediu ? MA INDOIESC ! Mai tare se afunda !
  • +2 (4 voturi)    
    De cand sunt musulmanii europeni? (Marţi, 24 mai 2011, 8:59)

    BEDE [anonim]

    De cand sa fie musulmanii europeni? Oare de cand maurii au cucerit Peninsula Iberica? Bine ca atunci i-au batut Charles Martel si apoi Cidul.
    Sau sa fie europeni de cand au asediat turcii Viena?
    Cultura islamica nu se poate integra deloc cu culturile europene, unde pluralismul si diversitatea opiniilor au ajuns sa fie ceva obisnuit. In statele islamice pur si simplu nu poti sa spui cuiva ceva despre alta religie inafara e islam, ca fie ca esti omorat, fie, daca esti strain, esti expulzat.
    Ia sa renunte musulmanii la jihad si apoi mai discutam. Si sa nu spuna cineva ca jihadul este spiritual, pt ca Mahomed insusi a dus un razboi cat se poate de sangeros.
  • +2 (2 voturi)    
    Diferente (Marţi, 24 mai 2011, 18:53)

    Mihai T [anonim]

    Problema este ca evreii nu au facut nimic din ce fac extremistii musulmani zi de zi in intreaga lume.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi