Bulgaria: Militantii partidului ultranationalist Ataka au atacat musulmanii in timpul rugaciunii de vineri, in Sofia

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 21 mai 2011, 12:44 Actualitate | Internaţional

Musulman ranit, in urma atacului nationalistilor
Foto: Reuters
Adeptii partidului ultranationalist bulgar Ataka au atacat vineri, in fata moscheii Banya Bashi din Sofia, musulmanii veniti aici sa se roage, informeaza Novinite.

Un barbat musulman si cinci politisti au fost raniti in urma acestor incidente, in timp ce cinci militanti ai Ataka au fost arestati, potrivit ministerului bulgar de Interne.

Manifestantii de extrema dreapta au incercat sa acopere traditionalul apel la rugaciune scandand slogane provocatoare si aruncand cu pietre in musulmanii care stateau in genunchi pe covorul de rugaciune, potrivit AFP.

Partidul ultranationalist Ataka, care afiseaza un discurs anti-Turcia, a intrat pentru prima oara in Parlament in 2005 si a obtinut 21 de fotolii (din 240) la alegerile legislative din 2009. Ataka sustine guvernul conservator minoritar, dar a amenintat cu retragerea dupa ce militantii sai au fost arestati vineri.

Turcia a condamnat atacul, avertizand asupra cresterii islamofobiei in Europa.

"Speram ca autorii si instigatorii acestui atac impotriva libertatii religiei (...) sa fie rapid arestati si sanctionati", a afirmat ministerul turc al Afacerilor Externe, intr-un comunicat publicat vineri seara.

"Apatia generala impotriva rasismului, xenofobiei, nationalismului si islamofobiei care cresc in Europa (...) permit incidente cum a fost atacul demn de dispret de la Sofia", potrivit sursei citate.

Moscheea Banya Bashi face parte din "triunghiul tolerantei" din centrul capitalei bulgare, alaturi de Biserca Sfanta Nedelia si sinagoga Sofia, cele trei lacasuri de cult fiind amplasate la cativa metri unul de celalalt.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1929 vizualizari

  • +2 (14 voturi)    
    hmm (Sâmbătă, 21 mai 2011, 11:56)

    Adrian [anonim]

    incredibil, in 2011 inca se mai intampla asa ceva.
    • +2 (20 voturi)    
      sa vezi in viitor! (Sâmbătă, 21 mai 2011, 13:43)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Romania nu se confrunta deocamdata cu migratia islamica in masa ca sa stiti ce e aia. dar credeti-ma ca e mai groasa treaba decat va inchipuiti. eu locuiesc de ceva vreme in Germania si aici lumea s-a cam saturat de ei.

      bine, bulgarii ii au in dotarea standard, asta e.
      • +7 (15 voturi)    
        Ce fac rau? (Sâmbătă, 21 mai 2011, 15:39)

        cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Marian

        Cu ce deranjeaza?
        • +8 (12 voturi)    
          cu absolut nimic (Sâmbătă, 21 mai 2011, 17:01)

          mda [anonim] i-a raspuns lui cinevatus

          familia mea a trait in sudul Romaniei, intr-o zona cu populatie turceasca majoritara. erau oameni blanzi si cinstiti, prietenosi, amabili.
          problema e ca in timpul comunismului Bulgaria a dus o politica agresiva de deznationalizare cu toate minoritatile, iar acesti extremisti sunt, probabil, urmasii acelui trist fenomen.

          partidul respectiv ar trebui sa zboare din parlament, iar cei e au instigat la asemenea acte sa fie trasi la raspundere.
      • +2 (2 voturi)    
        s-au saturat???? (Duminică, 22 mai 2011, 14:10)

        riddick [anonim] i-a raspuns lui Marian

        europa s-a saturat de musulmani , de tigani, de romani si asa mai departe. o sa ajunga sa se sature si de ei!!! e incredibil
    • +8 (14 voturi)    
      nimic nou... (Sâmbătă, 21 mai 2011, 13:57)

      ci ciong [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      se intampla de sute de ani, in toata lumea, cu crestini, musulmani, negri, albi, galbeni, tribu din deal, tribu din vale... si la o adica europa de est nu e asa deschisa la multiculturalism... la o adica in regiunea asta de balcani, si europa centrala si de est sunt neamurile cele mai "conservatoare"
    • +6 (10 voturi)    
      urat (Sâmbătă, 21 mai 2011, 17:09)

      The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      si condamnabil!
    • -3 (3 voturi)    
      Ce ti se pare asa de incredibil? (Duminică, 22 mai 2011, 12:07)

      T+C [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Ce ti se pare asa de incredibil?

      Du-te si incearca sa construiesti o biserica in tarile arabe, sa incerci sa convertesti la crestinism ceva musulmani.

      O sa te intorci facut bucati.
    • -3 (3 voturi)    
      incredibil (Duminică, 22 mai 2011, 12:31)

      Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      E incredibil ca la 11 ani dupa "anul 2000" se mai tolereaza nenorocirea asta de islam
  • -1 (15 voturi)    
    in alte cuvinte (Sâmbătă, 21 mai 2011, 13:20)

    staniel [anonim]

    niste indivizi care isi folosesc capul pe post de dop au atacat un alt grup de indivizi care isi folosesc capul pe post de dop in timp ce acestia erau in pauza de rugaciune
  • +2 (14 voturi)    
    intrebare (Sâmbătă, 21 mai 2011, 13:23)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ''Apatia generala impotriva rasismului, xenofobiei, nationalismului si islamofobiei care cresc in Europa ...''
    Dar antisemitismul e bun nenea islamist erdogan, este?
  • +2 (8 voturi)    
    voi nu aveti corectori? (Sâmbătă, 21 mai 2011, 13:24)

    lb [anonim]

    "musulmanii care veniti aici sa se roage"
    daca nu aveti corectori, cititi-va articolele inainte de publicare. nu e asa greu
  • +7 (13 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 21 mai 2011, 14:20)

    Daniels22026 [utilizator]

    Sa speram ca ramine un caz izolat.
    • +6 (18 voturi)    
      Pentru a fi un caz izolat. (Sâmbătă, 21 mai 2011, 14:07)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      Depinde de comportamentul islamistilor.Eu cred ca asa cum musulmanii pretind ca atunci cand esti intr-o tara musulmana sa respecti traditiile si legile lor si musulmanii veniti in Europa trebuie sa respecte traditiile si legile europene.Deci fara harem si valuri pe cap.Nu pot asa ,sa stea la ei acasa.Sa nu umble prin Europa imbracati in valuri din cap pana-n picioare si sa sperie copii.
      • +3 (15 voturi)    
        Ma scuzi.. (Sâmbătă, 21 mai 2011, 15:50)

        cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Sa inteleg ca tot cefac rau e ca sperie copii?? In limitele legii pot face ce vor, daca iti place tie sau nu. Prin ce nu au respectat traditiile locale? Nu inteleg prin ce au incalcat legea daca doar se adunau la rugaciune. Imi poti spune tu?
        • -3 (7 voturi)    
          Seamana a interogatoriu. (Sâmbătă, 21 mai 2011, 19:04)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui cinevatus

          Da,si modul tau de a face conversatie si de a interpreta lucrurile in sensul in care vrei tu face parte din ceia ce enerveaza in atitudinea unor musulmani,dar si alte minoritati,iar asta duce la extremism.Daca vrei pace nu ridica securea razboiului.
      • +10 (14 voturi)    
        sunt la ei acasa - (Sâmbătă, 21 mai 2011, 17:10)

        mda [anonim] i-a raspuns lui mircea

        cred ca ati fi in stare sa va dati cu parerea si despre comportamentul extraterestrilor daca vi s-ar da ocazia...

        pentru propria dvs informare, in Bulgaria exista o minoritate musulmana traditionala. de altfel, cele doua judete ce formau cadrilaterul nu fusesera de drept, inainte de castigarea lor de catre Romania, nici bulgaresti, nici romanesti, ci turcesti. romanii le-au colonizat in perioada in care Cadrilaterul a facut parte din Romania, apoi bulgarii le-au colonizat la randul lor...
        acelasi lucru e valabil si pentru toata zona Dobrogei, fie ea "romaneasca", fie "bulgareasca". pe vremurile acelea, romanii si bulgarii nu-si permiteau sa stea in zone intinse, expuse atacurilor...

        asa ca turcii din Bulgaria sunt acolo de sute de ani, cat se poate de "la ei acasa".

        iar "islamisti" este un concept fantoma care bantuie multe creiere chinuite, se pare :D
        • +3 (3 voturi)    
          istorie (Duminică, 22 mai 2011, 14:33)

          David [anonim] i-a raspuns lui mda

          Colonizarea Dobrogei cred ca este in subiect foarte sensibil si de fapt negat atat in istoriografia romanesca cat si in cea bulgareasca, in ambele Dobrogea fiind prezentata ca fiind vechi pamant romanesc/bulgaresc.

          Daca acum 1000 de ani cand au venit slavii in Dobrogea erau romani, este discutabil, iar la cate popoare s-au plimbat pe acolo: de la daci, greci, romani, apoi popoare migratoare germanice, slavi, popoare turcice, turanice sau mongoloide, apoi turcii otomani si in sfarsit impartirea eritoriului intre romani si bulgari (plus imigratia germana si italiana din sec al XIX-lea) cam greu sa zici al cui este pamantul.

          Asa ca e cam ciudat sa zica cineva de turcii din Bulgaria ca "asa se intampla daca permitem musulmanilor sa vina in Europa" din moment ce acea populatie a ramas in acelasi loc de cateva sute de ani si era acolo la formarea Bulgariei.

          Dar, asa cum ai zis si tu... pe net se poate da cu pararea si la ura fata de romani a martienilor :P
    • -2 (4 voturi)    
      sa speram ca nu (Duminică, 22 mai 2011, 12:33)

      Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      No comment. E loc pentru islam in arabia si in africa. Si inca ce loc. Afara cu islamul din Europa!
  • +1 (9 voturi)    
    Turcii si lectia de toleranta = gluma (Sâmbătă, 21 mai 2011, 17:52)

    Ataturk [anonim]

    Un incident regretabil, dar sa ne spuna tovarasii turci mai intai ce libertati acorda ei patriarhiei Constantinopolului... si apoi sa dea lectii Europei!
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Duminică, 22 mai 2011, 20:36)

      nationalist [anonim] i-a raspuns lui Ataturk

      da pe deoparte ai mare dreptate odata ce ei nu acorda libertati dece noi trebuie sa le acordam, dar problema consta in felul urmator, libertatea lor este atat cat nu invadeaza libertatea noastra.
  • +2 (4 voturi)    
    nationalist (Sâmbătă, 21 mai 2011, 23:19)

    natinalist [anonim]

    desi nu sunt de acoord cu multiculturalismul condamn ferm orice violenta fie de o parte fie de lata, le daudreptate tuturor celor care isi vad tara invadata fie de musulmani , fie de evrei , fie de tigani, dar problema nu este asta, problema nu sunt tigani , musulmani etc. problema sta in polticile tolerante ale guvernelor. daca ne aparam patria ne aparam prin politica prin idealuri prin cuvinte si fapte frumoase nu prin violenta. nationalismul nu consta in violenta , violenta vine aplicata doar atunci cand nu ramane nici o soluti, dar pana atunci ma emult. trebuie sa schimbam guvernele si conducatori nostri casa ne pastram o europa crestina ortodoxa si catolica. si in acelasi timp sa ii ajutam si pe musulmani sa isi creeze state nationale si sa traiasca mai bn. o vina mare o poarte occidentul care a exploatat lumea musulmana si africana si acum se gaseste in fata unei invazii. trebuie sa fim realisti sa sa intelegem ceea ce ei traiesc dar si ei trebuie sa ne inteleaga pe noi pentru ca Alaah si Dumnezeu sunt acelasi lucru , fiecare cu traditiile lui in patria lui.
    • -3 (3 voturi)    
      corect (Duminică, 22 mai 2011, 12:36)

      Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui natinalist

      DAR pentru ca politicienii astia puturosi sa inceapa sa isi indoaie groasa ceafa si sa se uite la doleantele tale, tu, popor, esti nevoit cateodata la fapte extreme. Daca se putea altfel, se facea altfel.
    • +3 (3 voturi)    
      partial aveti dreptate (Duminică, 22 mai 2011, 12:49)

      ... [anonim] i-a raspuns lui natinalist

      dar uitati ca "Europa" nu e in intregime crestina - Balcanii, cel putin, sunt o zona eterogena. iar musulmanii din Bulgaria, din fosta Iugoslavie, din sudul Romaniei sunt acolo din mosi stramosi.

      aveti dreptate, pentru ca nimeni nu poate fi fortat sa accepte situatii deranjante doar prin cuvantul sec "toleranta". dar zona Balcanilor, pe langa episoadele sangeroase, si nu putine, are si extrem de multe oaze de amestec etnic si religios care, in mod miraculos, functioneaza. eu cred, dimpotriva, ca avem infinit de mult de invatat de la minoritatile noastre - turci, tatari, sarbi, croati, ucraineni, chiar si maghiari :D
      doar ca trebuie sa intelegem ca minoritatile sunt oamenii ca atare, nu politica. nu "Turcia" sau "Europa" conteaza, ci turcii, bulgarii, grecii, romanii, ungurii etc.
      • +3 (3 voturi)    
        ... (Duminică, 22 mai 2011, 14:43)

        David [anonim] i-a raspuns lui ...

        Daca ar gandi mai multi oameni ca tine, si de o parte si de alta, ar fi ceva mai ok.

        Faza e ca in Bulgaria exista miscari neo-naziste foarte agresive. Ceea ce e o tampenie... pentru ca daca lupta pentru puritate etnica e o mare imbecilitate mai ales in zona asta unde toate poparele sunt amestecate, si in care s-au influentat reciproc: lb. bulgara este unica intre limbile slave din cauza influentei limbii romane (articolul post-pus fiind unul dintre ele), romanii si sarbii au tot fugit unii la altii in tara functie de razboaie, impozite, etc. De amestecata ce a fost zona au fost nevoie de multe schimburi de populatie intre Romania, Bulgaria, Serbia, Grecia, Turcia, etc. care au lasat mari rani in mentalul colectiv.

        Atacul de la Sofia mi se pare ingrijorator pentru ca e atat de aproape. Sunt curios de raspunsul guvernului si a opiniei publice.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri