Scandalul DSK: Teoria complotului infloreste pe internet si in randul clasei politice: "Cea mai buna maniera de a scapa de un sef FMI prea independent"

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 16 mai 2011, 17:15 Actualitate | Internaţional

Teoria manipularii politice s-a nascut in urma mesajului postat pe Twitter de catre un militant al partidului prezidential UMP, care anunta lumii intregi arestarea lui DSK. Desi nu exista nicio dovada concreta, teoria complotului este invocata in Franta inclusiv de reprezentanti ai clasei politice, relateaza Le Figaro, in editia electronica.

Stupefactia iscata de inculparea lui Dominique Strauss-Kahn a dat imediat nastere teoriilor complotiste, atat pe internet cat si in randul clasei politice.

Pe web, suspiciunea a aparut din cauza tweet-ului postat la 22,59, ora Parisului, sambata seara, de catre un militant al UMP, Jonathan Pinet, student la Sciences-Po. El explica ca a obtinut, in urma unui "pont" oferit de un prieten, informatia potrivit careia DSK a fost arestat la New York, intr-un hotel. Amicul respectiv ar fi obtinut informatia de la o a treia persoana, care lucra in restaurantul hotelului Sofitel, unde a locuit DSK.

Cateva clipe mai tarziu, informatia este confirmata. Dar DSK nu a fost arestat la hotel, cum explica Jonathan Pinet, ci intr-un avion care se pregatea sa plece spre Paris. Mai ales ca militantul UMP vorbea despre o arestare care ar fi avut loc in urma cu o ora, in jurul orei 16, in SUA (22 la Paris), iar site-ul New York Times vorbea de o arestare in jurul orei 16,40. Jonathan Pinet ar fi anuntat astfel o arestare survenita cu doar 20 de minute mai devreme.

Rapiditatea cu care informatia a aparut pe Twitter starneste uimirea unui internaut pe site-ul Le Post. Fara a aduce probe, el relateaza un numar de elemente care i se par ciudate: promptitudinea cu care Jonathan Pinet a anuntat informatia arestarii lui DSK, faptul ca Arnaud Dassier, unul dintre investitorii site-ului Atlantico, autorul revelatiilor despre scandalul Porsche, ar fi fost unul dintre primii care a redistribuit stirea pe Tweeter, faptul ca site-ul 24heuresactu, reputat pentru apropierea de drepata, a fost primul site francez care a publicat stirea.

Remarci care alimenteaza speculatiile legate de o posibila manipulare orchestrata in sanul actualei majoritati pentru a destabiliza favoritul sondajelor la prezidentialele din 2012.

Adresa URL a articolului in chestiune este explicita: "dsk-arrete-ou-les-preuves-d-une-operation-minutieusement-orchestree-par-l-ump". In fata acestor acuzatii, Jonathan Pinet a ales sa raspunda ironic. Intr-o nota postata duminica pe blogul sau, el "marturiseste" ca s-a aflat la originea complotului. "Mi-am spus 'Ia uite, si daca as face sa fie arestat seful FMI?'", explica el.

In comentariile publicate de la izbucnirea scandalului in presa franceza, mai multi internauti isi pun aceleasi intrebari. "Si daca aceasta este cea mai buna maniera de a te debarasa de un sef al FMI prea independent pentru a plasa acolo o persoana mai bine adaptata la situatia economica si financiara din Statele Unite?", scrie Bertrand Neveu pe lefigaro.fr.

"Capcana"

Chiar si in interiorul clasei politice se regaseste teza unei operatiuni derulate impotriva seful FMI. Si aici, fara dovezi. Ea a fost aparata inca din primele ore ale scandalului de o figura a dreptei, Christine Boutin, presedintele Partidului Crestin-Democrat. "Cred ca i-am intins o capcana lui Dominique Strauss-Kahn si ca el a cazut in ea", explica fostul ministru.

Cine ar fi intins capcana? Ea nu a putut sa ofere un raspuns precis: "Poate veni de la FMI, poate veni de la dreapta franceza sau de la stanga franceza", spune ea. Chiar si radicalul Dominique Paillé, fost purtator de cuvant al UMP, evoca "o coaja de banana" aruncata sub pantofii directorului FMI, in conditiile in care toti cunosteau "vulnerabilitatea" sa in raport cu femeile.

"Nu putem sa nu ne gandim la o capcana", considera si ministrul pentru Cooperare, Henri de Raincourt. Jacques Attali evoca la randul sau o "manipulare" care a avut loc la hotelul Sofitel si care ar apartine, dupa cum crede fostul consilier al lui François Mitterrand, unei filiere franceze.

Apropiat al lui DSK, Michele Sabban, vicepresedinte al Consiliului regional al Ile-de-France, merge si mai departe, vorbind despre un "complot international". "FMI este cel care s-a dorit decapitat si nu candidatul la desemnarea socialistilor", considera Michèle Sabban.

In opinia sa, DSK este "omul cel mai puternic dupa Obama". Ca proba, ea invoca faptul ca "toata lumea sita ca fragilitatea sa este seductia, femeile. L-au agatat aici".

"Este atat de frantuzesc sa vezi comploturi peste tot..."

Doi alti apropiati ai potentialului candidat la presedintia Frantei, Jean-Marie Le Guen si Jean-Christophe Cambadélis, nu aduc astfel de acuzatii, dar spun ca afacerea "nu seamana" DSK-ul pe care il cunosc. Primul a mers si mai departe luni dimineata, apreciind ca "scandalul nu este credibil". Fostul ministru si om de afaceri Bernard Tapie, intrebat daca ar putea fi vorba de o facatura, a raspuns: "Evident".

La Sarcelles, fostul fief electoral al lui Dominique Strauss-Kahn, mai multi locuitori isi exprima si ei indoielile. "Pentru mine, i s-a intins o capcana. Este totusi un mare om, nu-l vad facand asa ceva", explica un locuitor. "Chiar inainte sa se prezinte la alegerile pentru desemnarea candidatului socialist la presedintie, este totusi suspect", adauga o tanara femeie. "Este o lovitura politica", crede si un vanzator.

Se ridica insa si voci contrare teoriilor complotului. Este cazul ministrului Ecologiei, Nathalie Kosciusko-Morizet. "Este atat de frantuzesc sa vezi comploturi peste tot, cred ca e ceva ce face parte din cultura noastra", a explicat ea luni la Europe 1.

Si totusi, chiar si acuzatul parea sa creada in posibilitatea de a fi victima unui complot. Liberation, care relata o discutie informala cu seful FMI, afirma ca DSK spusese, la finele lui aprilie: "O femeie care ar fi fost violata in parcare si caruia i s-ar promite 500.000 sau un milion de euro pentru a inventa o astfel de istorie...".


Citeste mai multe despre   






















2700 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    Prea independent? (Luni, 16 mai 2011, 16:27)

    gica [anonim]

    cred ca glumiti , el reprezenta interese sioniste acolo
    • +1 (3 voturi)    
      don Gica ,mon chapeau! (Luni, 16 mai 2011, 18:56)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui gica

      gainarul este plantat de Cupola financiara,care dirijeaza banul planetar cu ajutorul masoneriei ,asa cum spunea si Henry Ford acum aproape 80 de ani !
      • 0 (0 voturi)    
        Pai si (Luni, 16 mai 2011, 20:44)

        HESS [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        Benjamin Franklin zicea.,Daca nu oprim invazia lor copii copiilor nostrii ne vor blestema din mormant caci ei vor ramane cu casele de schimb si casele noastre.
  • -1 (7 voturi)    
    nu-mi place individul (Luni, 16 mai 2011, 16:32)

    ro [anonim]

    dar acuzaţia mi se pare trasă de păr
    nu cred că ar risca el să folosească forţa pentru a avea o femeie
    (tocmai avînd în vedere antecedentele sale, banii săi şi vîrsta sa)

    modelul nevestei lui Putifar e vechi de cînd lumea
    • +2 (6 voturi)    
      Aberezi (Luni, 16 mai 2011, 17:32)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui ro

      Baietel, tu pricepi cu adevarat despre ce este vorba in cazul DSK? De dependenta de sex ai auzit? E o boala. Dar de istoricul manifestarilor de agresor sexual pe care-l detine in "CV" domnul DSK ai auzit?
      • +1 (5 voturi)    
        le-ai ţinut lumînarea, maturule? (Luni, 16 mai 2011, 18:04)

        ro [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        date fiiind aberaţiile din vest - unde şi pentru flirt rişti să fii acuzat de hărţuire sexuală - nu mă mir că vezi în DSK un "agresor sexual"

        nu zic, i-o fi propus să se culce cu el...
        înseamnă asta "agresiune sexuală"?

        vezi unde au ajuns bărbaţii în ziua de azi, maturule?
        şi ştii de ce?
        pentru că sunt ca tine. maturi şi slabi.
        • -1 (3 voturi)    
          hmm (Luni, 16 mai 2011, 19:21)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui ro

          De ce nu te duci într-o excursie-n SUA să-ţi încerci talentele şi să faci acolo pe cocoşelul? Prima regulă e să nu faci mişcări prea bruşte în faţa poliţiştilor.
  • -3 (7 voturi)    
    Mda... (Luni, 16 mai 2011, 16:49)

    George [anonim]

    Teoriile conspiratiei reprezinta cel mai eficient mod de a denatura adevarul care este, de cele mai multe ori, extrem de evident si de simplu. Teoriile conspiratiei sunt cel mai eficient mod de a face ca adevarul sa devina practic o notiune abstracta, relativa. Teoriile conspiratiei sunt defapt o forma de manipulare extrem de eficienta. Cu alte cuvinte teoriile conspiratiei sugereaza ca nimic din ceea ce se intampla pe lumea asta nu este ceea ce pare sau este prezentat in versiunile oficiale, ci doar ceea ce vor unii sau altii sa para doar pentru ca asa cred si vad lucrurile cei care lanseaza acest gen de teorii.
    In cazul de fata DSK are un lung istoric de agresor sexual asa ca acuzatia de tentativa de viol si sechestrare de care s-ar face vinovat directorul FMI este mai mult decat credibila. Defapt o astfel de acuzatie, oricat de buni ar fi avocatii lui DSK, poate fi dovedita mult mai usor decat cred unii. Dar, nu-i asa?, oricate dovezi s-ar prezenta la proces, dovezi care l-ar incrimina pe DSK, speculatiile si teoriile conspiratiei privind acest caz nu vor inceta sa fie repetate la infinit. "Marele om" DSK, asa cum este descris de catre un apropiat (de parca acesta i-ar putea cunoaste in amanunt pornirile sexuale si viata intima a lui DSK), are multe tinichele agatate de coada in ceea ce priveste agresiunile sexuale. Si da, francezii sunt binecunoscuti lideri ai iubitorilor teoriilor conspiratiei.
    • +1 (3 voturi)    
      ai un minus de la mine (Luni, 16 mai 2011, 18:40)

      370H-SSV-0773H [utilizator] i-a raspuns lui George

      Ai folosit o multime de cuvinte fara sa spui nimic. Cand acuzi un om de viol, nu-l acuzi din cauza portofoliului de seducator ci doar pentru fapta de viol respectiva, dovedita credibil. Daca nu reusesti sa dovedesti ca a violat, nu faci decat sa-i terfelesti reputatia. Probabil ca exact asta s-a si urmarit in cazul DSK...
      • -1 (3 voturi)    
        Hahahaha!!!! (Luni, 16 mai 2011, 18:27)

        George [anonim] i-a raspuns lui 370H-SSV-0773H

        Minusurile nu tin loc de argumente. Intr-un proces mai conteaza si credibilitatea martorului. Iar DSK nu este nici pe departe "marele" si neprihanitul om, asa cum este el zugravit de nevasta, socialistii lui francezi si cei cativa "apropiati". Gagiul, in trecutul sau, a mai agresat sexual si alte femei dar cazurile, asa cum s-a prezentat si aici pe hotnews, au fost musamalizate de presa franceza si, desigur, de anumite interese politice. Si inca ceva bai numar de inmatriculare.... DSK este acuzat de tentativa de viol si de sechestrare, ceea ce este cu totul altceva decat violul in sine. Pe care n-a reusit sa-l comita. Daca se va dovedi ca individul asta libidinos este vinovat ce vei mai spune? Desigur, ca este nevinovat si ca totul e o inscenare a adversarilor lui politici. Defapt asta si insinuezi. Ca totul e o inscenare. Dar ai si dovezi bai numar de inmatriculare sau minusurile pe care le dai tin loc de dovezi. Esti penibil. Pe mine nu ma intereseaza ca DSK este un evreu francez, cu mari sanse de a fi devenit presedintele Frantei daca n-ar fi fost implicat in acest scandal. Pe mine ma intereseaza adevarul. Sunt dovezi si marturii care-l implica in mod direct asa ca mai scutiti-ma cu teoriile voastre ale conspiratiei!!!

        P.S. Poate-mi explici si mie de ce a fugit din hotel in mare graba uitandu-si, printre altele, pana si telefonul mobil.... Si poate-mi mai explici si de ce DSK are si urme de zgarieturi pe piept... L-a zgariat pisica hotelului? Aia care nu exista?
        • +3 (3 voturi)    
          te ambalezi aiurea... (Luni, 16 mai 2011, 18:54)

          bo [anonim] i-a raspuns lui George

          comportamentul lui DSK sexual este destul de bine cunoscut...mai ales in cercurile care sunt interesate de asa ceva...tipa a fost folosita ca momeala...el a muscat...faza ii este fatala...in mod clar este vinovat...ce incerc sa-ti spun ca mie imi pare o modalitate foarte ingenioasa de a slabii euro..schimba un lider FMI prea independent pentru unii si pt a aduce o usoara revinere a dolarului...ce era in cadere libera pana la "asasinarea lui ben laden"...si acesta din urma scos din maneca intr-un moment critic. De altfel Obama face cateva declaratii foarte serioase fata de datoria americi si criza in care risca sa intre...pune-le toate intr-o galeata si amesteca....gtage o dusca...hmmm....?...ce gust are....de conspiratie...?....hihi
          • -1 (1 vot)    
            aaa (Luni, 16 mai 2011, 20:46)

            unuu [anonim] i-a raspuns lui bo

            momentan nimeni nu are interes sa scada euro
  • +1 (5 voturi)    
    Cum sa fie trase de par acuzatiile? (Luni, 16 mai 2011, 17:12)

    Andradda [utilizator]

    Zgarieturile pe corp de unde le are?
    mai ales ca daca analiza ADN dovedeste ca zgarieturile i-au fost facute de femeia respectiva?
    Alea cum le mai explica?

    L-a batut aia pt ca si-a lasat chilotii pe chiuveta ?
  • 0 (4 voturi)    
    complot fascist, bineinteles (Luni, 16 mai 2011, 17:35)

    bardamu [anonim]

    Bizar este ca de fiecare data cand socialistii se compromit vorbesc de conspiratii de dreapta. Ca si la noi, stanga are oameni labili si santajabili, care nu reusesc sa castige nimic din eroziunea dreptei. Sigur, stanga este mult mai seducatoare si credibila pentru presa si mediul intelectual. Aceeasi ipocrizie, alte personaje
  • -1 (3 voturi)    
    curat complot, moncher! (Luni, 16 mai 2011, 17:59)

    minus [anonim]

    Da,toata lumea ii spunea sa-si tina chestiunea in pantaloni.
    Dar din cauza complotului, nu avea pantaloni.
    A incercat sa salveze situatia, explicandu-i menajerei pe frantuzeste ca defectele lui sunt "Banii, femeile si iudaismul meu".
    Femeia a ramas socata de iudaismul gol-golut cu care se confrunta.
    QED
  • +1 (5 voturi)    
    valeu (Luni, 16 mai 2011, 19:09)

    me [anonim]

    "La Sarcelles, fostul fief electoral al lui Dominique Strauss-Kahn, mai multi locuitori isi exprima si ei indoielile. "Pentru mine, i s-a intins o capcana. Este totusi un mare om, nu-l vad facand asa ceva", eplica un locuitor."

    De ce ne-ar interesa parerea lui nea Gica de la scularie din Surcele ? Sii de unde stie nea Gica ca DSK "e un mare om" ? Ca are fata sobra de socialist sau cum ?

    Parca ar fi articol din Pravda, aparand un fiu al poporului de complotul imperialist zau asa ...
  • -1 (3 voturi)    
    Capcana (Luni, 16 mai 2011, 20:07)

    Andrei [anonim]

    Este din ce in ce mai clar ca DSK "s-a dat" la Ophelia. Daca a fost sau nu o capcana, aproape ca nu mai are nici un fel de importanta!
  • +1 (1 vot)    
    complot politic (Luni, 16 mai 2011, 20:29)

    dorin [anonim]

    evident este un complot politic bine pus la punct ,cu colaborarea unor specialisti in domeniu,care se bazeaza pe unele slabiciuni ale potentialului candidat la alegerile prezidentiale din 2012,DSK,si face parte dintr-o campanie de discreditare inceputa mai de mult timp.Intrebarea este ,cine are cel mai mult de profitat de aceasta situatie,de aceasta executie politica,iar raspunsurile nu duc decit la o singura persoana...........
    • 0 (0 voturi)    
      Corect! (Marţi, 17 mai 2011, 2:27)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui dorin

      Da, sunt sigur ca asa este, au ales menajera special ca sa il incite pe saracul "cantindat" si i-au pus afrodisiace in bautura de la bar, de fapt el este o persoana sensibila, gingasa si neprihanita si nu a facut nimic rau, doar si-a urmat instinctele naturale, si normal ca ce e natural e normal si nu poate fi rau....

      Hai sa lasam povestile pentru copii totusi...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version