SUA: Un radiotelescop instalat in Virginia de Vest a inceput monitorizarea a 86 de planete in cautarea de viata extraterestra

de A.N.     HotNews.ro
Duminică, 15 mai 2011, 11:57 Actualitate | Internaţional

Un radiotelescop urias, instalat intr-o zona rurala din statul american Virginia de Vest, a inceput sa urmareasca semne ale vietii extratereste pe 86 de planete, asemanatoare Pamantului, au anuntat astronomi americani, citati de AFP. Misiunea de monitorizare face parte din proiectul SETI (Search for Extra Terrestrial Intelligence), lansat la mijlocul anilor '80.

Instrumentul astronomic a inceput in aceasta saptamana sa monitorizeze fiecare din cele 86 de planete, alese din cele 1.235  de planete identificate de telescopul spatial Kepler al NASA.

Green Bank Telescope va strange 24 de ore de informatii despre fiecare dintre planetele monitorizate.

"Nu este absolut sigur ca toate aceste planete au sisteme planetare ce pot fi locuibile, dar ele sunt locuri foarte bune daca ne uitam dupa ET", a declarat Andrew Siemion, absolvent al Universitatii Berkeley (California).
Misiunea de monitorizare faca parte din proiectul SETI (Search for Extra Terrestrial Intelligence), lansat la mijlocul anilor '80.

Luna trecuta, Institutul SETI a anuntat ca renunta la un proiect de 50 de milioane de dolari, cunoscut sub numele de Alien Telescope Array (ATA), din cauza restrangerilor bugetare.

Astronomii spera ca Green Bank Telescope va oferi informatii despre planetele ce ar putea fi locuibile. "Am ales planetele cu temperaturi relativ placute  - intre 0 si 100 grade Celsius -, deoarece ele sunt mult mai potrivite pentru a mentine viata", a declarat fizicianul Dan Werthimer, un cercetator veteran al proiectului SETI.

Proiectul va dura un an si va fi sustinut de o echipa de un milion de astronomi amatori, cunoscuti sub numele de " SETI@home users". Acestia vor ajuta la procesarea informatiilor pe computerele personale.​

Povesti cu ET de adormit copilasii (Duminică, 15 mai 2011, 12:06)

Anonim [anonim]

Cand o sa accepte unii ca faptul ca nu au gasit nici un semnal de peste 50 de ani e un mic amanunt SEMNIFICATIV cu privire la existenta sau inexistenta extraterestilor.

Fermi a pus o intrebare celebra cu ceva timp in urma ;)
    De atunci "oamenii de stiinta" tot incearca diverse explicatii pentru lipsa TOTALA de dovezi privind viata extraterestra.

Sa fie cu noroc si cercetarea asta (ca si cele de pana acum) si sa ne antrenam in suspendarea totala a logicii si bunului simt si sa credem in continuare in existenta ET.
      te pricepi si la fotbal si la politica, asa-i? (Duminică, 15 mai 2011, 20:57)

gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

Da forumistule, ai perfecta "dreptate". Cum oare nu s-au gandit oamenii aia de stiinta sa ceara si parerea "avizata" a unuia ca tine ... "logician" si cu "bun simt" :))

Zi-mi si mie insa cum ai ajuns la concluzia ca detaliul ala e "SEMNIFICATIV" ? :)
      Este ca ai scos o afirmatie din burta, suspendand total logica si bunul simt ?

Ai idee cam cate galaxii ar fi prin partea observabila a universului? Da-mi voie sa te luminez : peste 200 de miliarde.

Stii cam cate stele sunt in Calea Lactee (o singura galaxie de altfel) ? Cica sunt vreo 200-400 de miliarde.

Stii cam cat a fost studiat pana acum, cu telescoape, din Calea Lactee, in ultimii 70 de ani ? Sub 1%. Iar cand spun studiat nu ma refer la studiu detaliat, ci la faptul ca zonele respective au fost acoperite in trecere de un telescop .

Noroc insa ca mai sunt si oameni destepti pe lume, adica radical diferiti fata de tine caci altfel si acum am trai in copaci.

Din partea ta insa, ar fi de apreciat sa ramai cu comentariile doar pe Libertatea, Cancan sau alte site-uri unde atitudini ignorante si semi-docte precum a ta sunt la loc de cinste
    monitorizarea planetelor (Duminică, 15 mai 2011, 12:28)

baronul stanganbuch [utilizator]

e doar un pretext. De fapt radiotelescopul ii urmareste pe bravii si onestii antiamericani de profesie, in special cei de pe forumuri. Datele obtinute le predau ocultei mondiale care ia masuri.
    Sa speram... (Duminică, 15 mai 2011, 14:23)

SoulHealer [anonim]

...ca nu vom mai astepta inca 40-50 de ani, degeaba! Cred ca impasul in problema pasionanta a descoperirii civilizatiilor extraterestre se datoreaza diferentei imense intre tehnologii. E greu de crezut ca o civilizatie extraterestra avansata, mai foloseste comunicatiile prin unde radio. Eventualele civilizatii extraterestre existente in galaxie sunt cu mult, mult mai evoluate ca a noastra. Probabilitate de a gasi una in acelasi stadiu de evolutie tehnica este infima! Prin urmare, cred ca dincolo de optimismul care nu trebuie sa ne paraseasca nicio clipa cand cautam semeni de-ai nostri galactici, nici de dezamagire nu vom scapa prea curand, daca ne incapatanam sa cautam in spectrul undelor radio..
      speram degeaba... (Duminică, 15 mai 2011, 22:19)

sile [anonim] i-a raspuns lui SoulHealer

"Eventualele civilizatii extraterestre existente in galaxie sunt cu mult, mult mai evoluate ca a noastra."
      Pai atunci de ce nu ne-au gasit ei?
      Realitatea este alta:exista o lume spirituala ,cu fiinte spirituale,superioara vietii materiale,care nu se vede cu ochii nostri sau cu metodele umane de cercetare.