Impact devastator asupra industriei ruse de armament dupa pierderea unui contract in India

de Olga Popescu     HotNews.ro
Vineri, 29 aprilie 2011, 14:28 Actualitate | Internaţional

MiG-35
Foto: migavia.ru
Rusia a pierdut cea mai mare licitatie din acest secol in domeniul militar. Este vorba despre un contract cu India pentru un pachet de 126 avioane de lupta multifunctionale, in valoare estimata de 10 miliarde dolari. Rusia a oferit MIG-35.

Pentru Rusia, infrangerea este critica: ea inseamna, practic, ca aceste avioane nu vor mai ajunge nici in dotarea aviatei rusesti si scad considerabil sansele de a le vinde oricui altcuiva in lume, scrie Kommersant.
Si asta pentru ca Rusia avea nevoie de aceste fonduri pentru a continua cercetarea si dezvoltarea avionului. In lipsa fondurilor, producatorul rus se vede in imposibilitatea de a continua dezvoltarea modelului MIG-35.

Recent, Ministerul rus al apararii si-a exprimat intentia de a cumpara un lot de avioane MiG-35. Daca s-ar fi obtinut contractul cu India, cheltuielile de productie s-ar fi simplificat considerabil. Acum insa oportunitatea dezvoltarii productiei pentru o comanda destul de mica din partea aviatiei militare ruse devine foarte indoielnica si, dupa toate probabilitatile, se va renunta la aceste planuri. In plus, esecul din India loveste eforturile demarate de promovare a avionului pe alte piete - latino-americana si din Orientul Mijlociu. Acolo unde Rusia propune acelasi model potentialilor cumparatori.

Ziarul mentioneaza, in context, ca la inceputul anului, cu cateva luni inainte ca rezultatul licitatiei sa fie anuntat, MiG-35, spre deosebire de concurentii lui, nici macar nu a ajuns la principalul salon aviatic al tarii – Aero India-2011. Cu toate ca reprezentantii Indiei au incercat oficial, prin intermediul ambasadorului la Moscova, sa afle motivele acestei absente si sa convinga Rusia ca avionul trebuie sa participe la expozitie, totul a fost in zadar.

Pentru acest contract se vor bate mai departe Rafale, avion al grupului francez Dassault Aviation, si Eurofighter-Typhoon, produs de consortiul european Eurofighter GmbH. O singura consolare pentru Rusia: din cursa au iesit si companiile americane Boeing si Lockheed Martin.

Citeste aici mai multe despre licitatia din India pentru avioane militare


Citeste mai multe despre   






















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

14240 vizualizari

  • +7 (13 voturi)    
    Am motive... (Vineri, 29 aprilie 2011, 14:12)

    zet [anonim]

    Sa ma bucur ca Mama Rossia a ramas fara bani de R&D in domeniul militar. Caci se stie de peste un secol: cand rusii sunt tari romanii sunt in //.(editat de HotNews.ro)
  • +8 (16 voturi)    
    . (Vineri, 29 aprilie 2011, 14:35)

    yyyxxx [anonim]

    indienii s-au decis sa aleaga dintre cele mai performante si moderne optiuni rafale sau EF;
    modelele vechi au pierdut (politica nu e suficienta)
    • -9 (11 voturi)    
      . (Vineri, 29 aprilie 2011, 13:53)

      Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx

      Din ce zice articolul se pare ca avionul nu a mai ajuns in India deloc, nu se mentioneaza nimic despre faptul ca ar fi fost eliminat.
      • +7 (7 voturi)    
        . (Vineri, 29 aprilie 2011, 15:06)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui Ivanu

        Se mentioneaza la ultimul paragraf ca doar doua modele vor merge mai departe.
        • -5 (11 voturi)    
          . (Vineri, 29 aprilie 2011, 14:48)

          Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui radukku

          Da, am vazut asta, insa vroiam sa spun ca avioanele nu au fost eliminate din cauza calitatii necorespunzatoare, ci pentru ca nu s-au prezentat, ceea ce mai degraba duce cu gandul la probleme nerezolvate.
          • +5 (7 voturi)    
            . (Vineri, 29 aprilie 2011, 15:06)

            Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

            Mda... au picat pe drum...
          • +1 (1 vot)    
            ivanule (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 20:26)

            dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Ivanu

            ai o logica sovietica.
            Nu au participat la salon e una.
            fii sigur ca ua fost si preyzentari ale MIG 35 in cadrul licitatiei
    • +2 (12 voturi)    
      ai dedus corect (Vineri, 29 aprilie 2011, 15:23)

      adrcov [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx

      e prima data cand pe piata avioanelor militare politicul nu a reusit sa dicteze un contract.india priveste spre viitor, rafale si ef sunt cele mai performante avioane multirol aflat in productie la ora actuala.f16 depasit fizic si moral, f18 costisitor , mig 35???--inca in faza de dezvoltare.rusia iese pe usa din dos a aviatiei militare.esecul ind. rusesti se datoreaza lipsei de noi proiecte, de la mig 29 nu au mai scos nimic performant.india face un pas important spre viitor si alege dintre doua avioane moderne.
      • +4 (10 voturi)    
        Corect,insa in. rusa nu e chiar varza. (Vineri, 29 aprilie 2011, 17:59)

        Budd [anonim] i-a raspuns lui adrcov

        Performante pe hartie,asa este. Batranele F16 insa au performante in viata reala. Nu trebuie sa ma crezi pe mine. Intreaba la israelieni, olandezi, danezi, belgieni, chilieni, pakistanezi, sauditi sau chiar americani.
        Numarul orelor de zbor este pur si simplu exorbitant in cazul F16 iar experienta si log data sunt informatii de o valoare inestimabila pentru orice armata. Daca costurile de mentenanta pentru F16 sunt mari (comparativ cu Mig21) stai sa vezi ce costuri vor fi pentru Rafale/EF. Nu stiu de ce nu a prins Rafale la alte tari pentru ca pare un avion capabil. Cumva am impresia ca nici indienii nu vor musca la contractul francez.
        Si da, daca as fi ministru apararii in Ro as renunta imediat la orice plan de achizitie de avioane multirol. Pretul este prea mare si in eventualitatea unui conflict cu o superputere fac pariu ca vor fi facute zob la sol. M-as axa pe elicoptere de atac, o flota mare, suficienta pentru a descuraja orice interventie terestra. Insa asta e doar parerea mea.
      • +2 (8 voturi)    
        Nimic performant? (Vineri, 29 aprilie 2011, 19:03)

        Tomcat [anonim] i-a raspuns lui adrcov

        Eh, au scos si rusii cate avioane bune DUPA Mig-29. Sunt destul de buni la aerodinamica. Isi fac ei marketing exagerat, dar cu siguranta ca seria Su-27 nu e de lepadat.
      • -1 (3 voturi)    
        ```` (Vineri, 29 aprilie 2011, 19:17)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui adrcov

        Europene... ;)
    • +4 (10 voturi)    
      Oare chiar nimeni nu stie? (Vineri, 29 aprilie 2011, 16:20)

      ready4war [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx

      Ma uit la comentariile voastre si ma minunez.
      Suhoi T 50 este creat impreuna cu un consortiu indian..... totul e o amanare pana intra in productie T 50, nu se va semna nici un contract.
      In prezent indienii au MIG-uri a caror motoare sunt reparate la aerostar, la noi
  • 0 (8 voturi)    
    Totusi (Vineri, 29 aprilie 2011, 14:47)

    Budd [anonim]

    Nu vad nici Dassault si nici Eurofighter/EADS sa poata livra mai repede ca Mikoian/Boeing/Lockheed. Eurofighter nici macar nu a livrat tarilor din consortiu numarul de avioane comandate, ce sa mai vorbim de comenzi atat de mari.
    Am impresia ca indienii s-au prins ca nu prea e rentabil sa cumperi avioane din generatia noua si sa le intretii cu o carca de bani.
  • +10 (14 voturi)    
    nu-i problema.... (Vineri, 29 aprilie 2011, 14:47)

    ivan patzachina [anonim]

    10 miliarde sint bani de buzunar pentru tavarishci. Recupereaza ei repede cu pretul la gaze.
  • +6 (12 voturi)    
    . (Vineri, 29 aprilie 2011, 14:55)

    radukku [utilizator]

    Nu poti fi un contractor serios cand te prezinti cu un Mig 29 revopsit si rebranduit ca fiind Mig 35. Sau mai rau! Nici macar nu te prezinti dar astepti sa castigi un contract de zeci de miliarde de $. F-18 nu e chiar printre cele mai tari avioane din dotarea SUA, iar F-16 varianta noua e acceptabil, chiar daca si Rafale "il face" cu 6-2 la dogfight-uri.
    Ca sa stiti si voi ce avioane survoleaza acum Libia: Rafale francez si Eurofighter englez. Libia e ca o taraba in piata, iar cand a trecut un anume cumparator indian pe acolo, atunci negustorul a scos pe taraba doua modele de avioane.
    Si mai trebuie sa stim ca amandoua avioanele intrate in finala sunt provenite din acelasi proiect international.
    • -10 (20 voturi)    
      Aiurea!!! (Vineri, 29 aprilie 2011, 15:13)

      Sandu [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Bati campii! Se cunoaste prea bine in toate cercurile de specialitate ca avioanele produse de Boeing si Lokheed Martin sunt de departe cele mai bune si performante. Chiar si MIG 35 (alea nevopsite) sunt mai tari decat Rafale si Eurofighter. Documenteaza-te inainte de a posta prostii!
      • +8 (12 voturi)    
        ... (Vineri, 29 aprilie 2011, 15:34)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Sandu

        ....se cunoaste...se stie... asa incep argumentarile mioritice! :) bravo... ia-i zis tu! Bine Dorele :)
      • +2 (10 voturi)    
        . (Vineri, 29 aprilie 2011, 15:42)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui Sandu

        Citat: "Recently , the USAF invited some Rafale F2s to do some advanced dogfighting against some F-16s Blk 52 .It was a one v one confrontation repeated multiple times .[...]The French Airforce only released the results of the first day :
        6-2 in favor of the Rafale . " Nu-mi zice mie sa ma documentez cand tu nu poti face diferenta intre Spitfire si F-22 :)
        • -1 (9 voturi)    
          .... (Vineri, 29 aprilie 2011, 17:05)

          Sandu [anonim] i-a raspuns lui radukku

          Bati campii cu voiosie. Ti-as da o replica extrem de bine documentata dar tu esti in mod evident mult prea subiectiv si fanatic ca sa o accepti. Oricum, citatul ala m-a "convins" de m-a dat pe spate. De unde-ai extras acel citat? Pe de alta parte tu compari F-16, harsaite in infinit mai multe razboaie cu aceste biete Rafale trimise mai nou sa bombardeze Libia (fara succes) si sa lupte aerian cu NIMIC? Pai esti jalnic. Se vede ca esti pe langa subiect. Pai compara ultima generatie de F-uri (sa zicem F-35, in diversele sale variante, A, B, C, etc.) cu Rafale!!! Nu variante mai vechi ale lui F (de exemplu F-16) cu Rafale. Tu compari mere cu pere. Tu compari tehnologia si, nu mai vorbesc de experienta de lupta si baza de date rezultate in urma actiunilor de lupta ale F-16 si F-18 pe baza carora s-au proiectat si fabricat noile generatii de avioane americane (de exemplu F-22 Raptor si mult mai noul F-35) cu realizarile insignifiante ale francezilor in materie de avionica? In primul rand atat F-22 Raptor cat si F-35 sunt fabricate cu tehnlogie stealth, tehnologie care nu este folosita la constructia avioanelor franceze Rafale. Esti penibil de amuzant. Tu esti cel care trebuie sa se documenteze ignorantule! Ia baga o comparatie intre, sa zicem, F-35 Lightning II produs de Boeing-Lockheed Martin si Rafale!!!! Diferenta majora sti ce anume o face? Habar n-ai! In primul rand tehnologia stealth, prezenta la F-35 si inexistenta la Rafale!!!! Repet, nu mai compara merele cu perele! Si pune mana si documenteaza-te! N-am de gand sa-mi mai pierd vremea cu tine.
          • +7 (9 voturi)    
            Domnilor (Vineri, 29 aprilie 2011, 23:28)

            moucha [anonim] i-a raspuns lui Sandu

            Va certati degeaba. In cearta dumneavoastra nici nu ati vazut ca respectivul contract a fost castigat de China, care a prezentat avionul de vanatoare de unica folosinta, Lochkeed Beoing, cu motor cu carbuni si turbina pe abur si puternic contaminat radioactiv de la japonezi.
          • 0 (2 voturi)    
            (...) (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 15:22)

            Locke [utilizator] i-a raspuns lui Sandu

            Bati campii, Sandule. F-35 nu ie de vanzare. F16, Rafale, etc ieste, despre asta ie vorba in propozitie... :P
    • +3 (5 voturi)    
      Eh, nu chiar. (Vineri, 29 aprilie 2011, 15:27)

      Budd [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Pai normal ca survoleaza Rafale si EF, Sarkozy e in plin fuleu de a arata potentialul Rafale (si eventual EF). Nici industria "europeana" de aparare nu e pe roze. Fara comenzi trimiti lumea acasa. Iar in Franta e mai incomod sa faci asta.
      Timpul va spune care este de fapt smecheria in toata afacerea asta.
      Cat despre revopsirea lui Mig29 consider ca e o gluma. Mig35 este un succesor al Mig29M, un upgrade substantial la A/B (radar,piloni,armament). Botul e mai scurt, suprafata portanta mai mare, motoare de peste 9000 kgf, matricea senzoriala digitalizata si ar mai fi multe.
      • -1 (7 voturi)    
        . (Vineri, 29 aprilie 2011, 15:44)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui Budd

        Normal ca au mai pus ceva pe Mig-29 si l-au rebranduit. Dar puteau sa-i zica foarte bine Mig 29 m1 sau ceva. A fost doar o politica de marketing nereusita.
        • +3 (7 voturi)    
          Numele este inselator (Vineri, 29 aprilie 2011, 17:20)

          Budd [anonim] i-a raspuns lui radukku

          Deci tie nu-ti place numele/indicativul. Insa este o diferenta uriasa intre Mig29M si Mig35. Este exact ca diferenta intre Nova si Logan.
          Oricum,vorbim absolut degeaba pentru ca Mig35 nu exista decat in forma a 3 prototipuri (se pare). Iar cum Sukhoi a castigat majoritatea contractelor interne se pare ca Mig va fi mai rar vazut chiar in Rusia. Ideea este ca eu nu cred ca Dassault/EF/EADS vor onora la timp astfel de comenzi. Istoria Airbus A380 imi da dreptate. De aia cred ca India va reduce substantial numarul de aparate de achizitionat (fie Rafale, fie EF). Chiar si cu un buget de in genul USA, o flota de acest gen nu e deloc ieftina.
  • +2 (12 voturi)    
    mihai (Vineri, 29 aprilie 2011, 15:48)

    mihai [anonim]

    Niciodata un EF nu o sa ajunga la nivelul unui MIG..singurele avioane care pot fi rivale MIG-urilor sunt F-urile
    • -1 (9 voturi)    
      Eroare!!!! (Vineri, 29 aprilie 2011, 17:51)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Singurele avioane care pot cat de cat rivaliza cu F-urile sunt MIG-29 si MIG-35. Insa cu F-35 nu poate reivaliza nici un alt avion. Restul sunt povesti si depinde de subiectivismul individual al fiecarui forumist. Documentarea e insa cea mai buna solutie pentru a putea face o apreciere corecta a capabilitatii fiecarui avion in parte si a decide care anume avion este cel mai performant. De precizat ca Rafale nu are tehnologie stealth, ceea ce in conditiile unui razboi actual este esential.
  • -3 (3 voturi)    
    Nu (Vineri, 29 aprilie 2011, 16:38)

    xolv [anonim]

    Nu inteleg de ce ar da vrabia de pe gard SU-30MKI pe un mig-29 revopsit???
  • -1 (7 voturi)    
    Alooo!!!! (Vineri, 29 aprilie 2011, 17:17)

    George [anonim]

    Nu mai spuneti prostii mai baieti!!! Rafale sunt infinit mai slabe decat ultimele generatii stealth americane (de exemplu F-35 Lightining) si rusesti (MIG-35). Trebuie precizat si faptul ca Rafale nu sunt construite cu tehnologie stealth. Francezi nici macar n-au fabricat un astfel de avion. Pana unde poate merge prostia si ignoranta unora....
    • -1 (1 vot)    
      Ce vorbesti? (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 18:08)

      Oxy [anonim] i-a raspuns lui George

      F 35 are un blindaj slab si o arie a aripilor ce nu ii permite manevre critice. e un motor urias invelit intr-un rezervor de combustibil si cu un pret exorbitant. nici nu s-a stabilit pretul final deoarece a fost o farsa pentru a seca bugetul american in complexul industrial.
      Rafale este o bijuterie si are radare si rachete ce pot sa doboare 4 mig-35 in 10 secunde fara ca rusoaicele sa miroase ceva.
      Eurofighter e de talia lui rafale clasa 4.5 semi stealth foarte tehnologizat dar nu e un multirol complet. e mai mult un avion de interceptare cu deficiente in lupta aer-sol in comparatie cu acesta. si sa nu mai vorbim de pret. 80 mil standard.
  • -3 (9 voturi)    
    treaba ruseasca (Vineri, 29 aprilie 2011, 19:07)

    skepsis [anonim]

    Bravos India! Normal ca au refuzat un asemenea avion facut in maniera tipic ruseasca: au luat o vechitura de MIG-29, l-au vopsit albastru, iau pus doua display-uri pe bord si in ca un computer si ...GATA !!! E ALT AVION. Numai ca indienii se pare ca nu sunt asa de prostii, smecheriile rusesti (ieftine) nu au functionat si de data asta. Asa ca Mama Rusie ar trebui sa se trezeasca la realitate...
  • +5 (9 voturi)    
    Rafale (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 2:05)

    adi [anonim]

    MIG-ul e un avion extraordinar. Mecanic vorbind. Dar un avion nu e doar motoare, aripi si ampenaje. Rafale este cel mai evoluat avion din lume la ora actuala, cu exceptia lui FA22. Interesant e faptul ca India are in dotare MIG29 si nu sunt multumiti de ele. Probleme mari legate de viata motoarelor si fiabilitatea scazuta. Si inca ceva: in teste Mirage 2000 l-a batut pe Suhoi 27. in lupta nu e ca la show-ul aviatic. Nu conteaza doar manevrabilitatea sau performantele pe hartie. Avioanele rusesti au raza scurta de actiune si aparatura de calitate indoielnica, iar armamentul e mult sub cel occidental. Si nu mai aberati cu F35. Acest avion nu exista. Nu este in productie de serie. Dupa ce au luat teapa tarile nordice cu F16, nu mai e nimeni dispus sa arunce prosteste banii pe un avion care exista doar pe calculator. Eurofighter este o imensa gaura in bugetele statelor participante care nu-l mai vor. Germania a reusit sa scape de 2 escadrile catre Austria, Italia se agita sa vanda 24 catre Romania. Nu are nimic in plus fata de F16. Rafale e o capodopera cel putin electronic vorbind. Dar are alte probleme: compatibilitate doar cu armament produs in Franta, un pret aberant si un pret ridicat de exploatare. In rest e doar o mare afacere. In viitorul apropiat toate avioanele de lupta moderne vor costa mai mult decat greutatea lor in aur. Ca sa va faceti o idee, un F105 costa 6.5 milioane usd in anii 60, un F16 25 de milioane in anii 80, acum un avion trece de 100. Aceste state sarace vor toca sume enorme pentru nimic, iar marile puteri vor incasa banii. Asa a fost pana acum si asa va fi si de acum inainte. Vine si randul nostru. Si vom plati si noi pentru pacea mondiala cui trebuie.
    • +5 (5 voturi)    
      Dronele cu AI (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 9:20)

      Dronele [anonim] i-a raspuns lui adi

      din pacate gresiti cu totii. In viitorul apropiat dronele automate vor face toata treaba. De ce?
      - sunt mai mici. Pot opera in orice conditii, Manevrabilitate maxima - si odata dotate cu IA (inteligenta artificiala) fac misiuni dupa misiuni pana la epuizarea ori distrugere.
      Estimez ca in max. 10 ani armatele tarilor dezvoltate toate vor utiliza drone active - de asalt. si nu pasive asa cum e in prezent.
      Lucrez in cercetare si stiu ce vorbesc - viitorul e mai aproape decat credeti.
      • +1 (1 vot)    
        ......... (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 21:40)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui Dronele

        Subscriu
      • +1 (1 vot)    
        corect (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 22:40)

        dfs [anonim] i-a raspuns lui Dronele

        Pai se lucreaza si la drone pentru terestru. Little Dog, Big Dog, PetMan, RHex sunt doar cateva proiecte care vor fi date in exploatare in 2-3 ani:

        http://www.bostondynamics.com/

        Vor trimite roboti peste tot. Chiar daca nu is vor face treaba prea bine la inceput, e mult mai simplu sa trimiti o masinarie decat sa antrenezi un om cativa ani dupa care sa iti moara ca a calcat intr-o mina in Irak.

        La fel si cu dronele. O flota de drone poate fi o pacoste pe orice inamic. de ce sa trimiti un F22 cand poti trimite 100 de drone la acelasi pret. un F22 daca reusesti sa il dai jos, ai dat o gaura serioasa. O drona, o dai jos, nu ai facut nimic pentru ca mia sunt 99 in aer.
  • +1 (1 vot)    
    India (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 18:14)

    Oxy [anonim]

    India doreste un avion mai performant decat mig-urile chinezesti si F16 pakistaneze. asta a fost solutia. Pentru interceptare EF le face pe amandoua dar e foarte scump, rafale e putin mai avansat tehnologic si are capacitati aer-sol mai performante.
    Au ales o varianta mai scumpa dar una ce le-ar permite suprematia in zona fata de pakistan in special.
    F35 e doar la faza de proiect si e un esec financiar.
    F 16 ar fi fost cel mai comvenabil dar nu ar fi avut-o mai mare decat pakistanezii. chinezii oricum o au mai mica iar a rusilor nu se mai scoala de la vodka :P


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă