Corespondenta Germania

200 de euro pentru 20 de litri de benzina la o pompa din Germania

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Marţi, 26 aprilie 2011, 22:27 Actualitate | Internaţional

Dis-de-dimineata am auzit vestea soc. La o benzinarie situata doar la 23 de km, benzina Super costa 9,90 euro litrul. La o serie de alte benzinarii, pe pompe erau lipite biletele: Tank leer, adica depozit gol. La altele, clientii erau rugati sa nu cumpere benzina „normala“. Alternativa ramanea E10, o benzina de care soferii se feresc ca de dracu, caci inca nu e clar daca strica sau nu motorul.

La benzinaria Esso din Filderstadt, o clienta a platit aproape 200 de euro pentru 20 de litri, un alt client 100 de euro, pentru 10 litri. Stirea a fost difuzata de Deutsche Presse Agentur si preluata, printre alte publicatii, de homepage-ul arcor.de. Preturile fantasmagorice n-au fost o greseala de afisaj, ci intentia era sa sperie clientii si sa-i oblige sa cumpere E10.


Soferii nevoiti sa umple rezervorul masinii cu benzina de 10 eur/l au sunat la politie. Dupa spusele unei purtatoare de cuvant a Esso din Hamburg, „bineinteles ca li se vor restitui banii“. Pana una alta, cei doi clienti au platit si acum asteapta restul de bani inapoi.

Intre timp, pretul la benzinarie „s-a normalizat“, in sensul ca a ajuns la fel de scump cum era si inainte. Inainte de Pasti, Super costa in jur de 1,65 eur/l, acum a coborat cativa centi, insa in mod aproape programat, va urca din nou la weekend. Deruta la pompele de benzina din Germania dureaza de ceva vreme, deoarece milioane de litri de E10 asteapta sa fie distribuiti si chiar cumparati de soferi.

Insa lumea boicoteaza noul sortiment de benzina, din doua motive: 1) nesiguranta fata de E10 si efectele lui asupra masinii personale 2) producerea E10 scumpeste hrana si flamanzeste omenirea, caci  imense suprafete agricole sunt dedicate culturilor care produc „hrana doar pentru masini”.

Din decembrie 2010, am inceput sa fim „imbatati cu etanol”. Revistele de specialitate germane au scris insa mereu despre dezavantajele aduse soferilor de noul combustibil, care ne-a fost bagat pe gat de „A 10-a Dispozitie Federala de Protectie impotriva Emisiunilor”, cum se intituleaza reglementarea oficiala care a facut poteca lui E10, la benzinariile din Germania, transpunand in practica o directiva UE.

Revista Focus scrie: „Biocombustibilul E10 e un soc pentru soferi, pentru ca scumpeste fiecare kilometru si distruge motoarele vechi”. .„Prin continutul mai ridicat de etanol in E10, la unele modele auto se pot coroda garnituri sau piese din motor” a explicat Andrea Gärtner, de la centrul tehnic al ADAC din Landsberg. „Masina insa nu va face zgomote nefiresti si nici nu se va opri imediat”, a mai precizat ea, pentru Auto Motor und Sport.de.

O lista cu compatibilitati, respectiv necompatibilitati ale diverselor tipuri de masini cu E10, poate fi consultata aici.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

19351 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Pentru cei care nu știu limba germană (Marţi, 26 aprilie 2011, 22:40)

    ady624 [utilizator]

    http://www.e10bensiini.fi/files/216/Compatibility_of_E10_Petrol_with_Various_Passengers_Vehicles_25_03_2011.pdf

    Pentru cei care nu știu nici limba engleză:

    http://www.developpement-durable.gouv.fr/IMG/pdf/decision_041010_fixant_liste_engins_a_moteur_essence_compatibles_SP95__E10.pdf

    Pentru cei care nu știu nici limba franceză, n-am găsit alte limbi :D

    În SUA benzina are 10% etanol de muuultă vreme :D Nu prea există alternativă...

    Adrian
  • +9 (19 voturi)    
    Mai multe aspecte: (Marţi, 26 aprilie 2011, 22:48)

    AlinN [utilizator]

    1. Etanolul este ilogic. EROEI-ul (energia returnata pe energia investita) lui este chiar subunitar, deci nu doar produce foamete ci si deficit de energie iar propovaduirea acestei "solutii" de catre guverne nu face decat sa evidentieze cat de adanc noi (pamantenii) suntem afundati in rahat.
    2. Parte din incalzirea din timpul iernii se face cu combustibili fosili. Cum germanii militeaza pentru renuntarea la centralele nucleare parerea mea este ca ar trebui sa se hotarasca: ori vor centrale nucleare ori vor combustibil (cat de cat) ieftin. Centralele nucleare produc energie iar mai putina energie in Germania inseamna combustibil mai scump si mai putin disponibil.
    3. Eu cred ca o solutie pentru calirea natiilor la ce urmeaza ar fi cresterea artificiala a preturilor combustibililor. Daca s-ar mari de vreo 3-4 ori pretul actual, populatia din tara respectiva ar fi fortata sa se adapteze. Ar prioritiza la nivel de gospodarie investitiile in tehnologie ecologica, si ar fi pregatita atunci cand criza energetica va lovi. Oamenii s-ar reloca langa locurile de munca, ar favoriza folosirea produselor locale, ar folosi mai putin masinile, ar pune presiune pe transportul in comun, etc, etc, etc. In momentul cand pretul chiar ar fi 10 $/litru si alte state s-ar destructura, statul prevazator ar suporta totul mai usor.
    • 0 (4 voturi)    
      duminica para (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:11)

      etanol [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Wow, you are truly a blast from the past!
  • +1 (3 voturi)    
    Isterie aiurea (Miercuri, 27 aprilie 2011, 0:24)

    MM [anonim]

    Cand era 5% etanol in benzina la nemti nu era nici o problema, acum cand au mediatizat benzina e o problema.
    • +3 (3 voturi)    
      nu-i chiar asa, E5 e una - E10 e cu totul alta (Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:59)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui MM

      in cantitate mica poate fi benefic, dar daca exagerezi poate coroda anumite tipuri de garnituri (cauciucuri) si furtune (plastice) ... mai ales ca alcool-ul are energie mica de ardere (la biodiesel e nesemnificativ, ca ajuta pe partea de ungere) n-o sa mai ajungi in veci la consumul din cartea tehnica
      • +1 (1 vot)    
        neinformat (Miercuri, 27 aprilie 2011, 21:59)

        seth [anonim] i-a raspuns lui jorj_bv

        Dragsterele pe ce merg frate? Primele rachete V de la nazisti erau pe un combustibil cu alcool in proportie de 75%....in suedia exista E100 etanol pur, daca te uiti noul koenigsegg produce 1150 cp pe E100 si 940 pe benzina....Alcoolul ne poate salva de probleme si de terorism....mai putini bani la arabia saudita si emirate...mai putini bani la al quaeda!
  • +3 (3 voturi)    
    „imbatati cu etanol” (Miercuri, 27 aprilie 2011, 2:30)

    Gabi [anonim]

    Pai de obicei lumea cu etanol se imbata ... :-D
    • +2 (4 voturi)    
      da, dar (Miercuri, 27 aprilie 2011, 7:32)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Gabi

      au folosit celalt nume ca poporu incult sa nu realizeze..
  • +2 (4 voturi)    
    dvs@df.com (Miercuri, 27 aprilie 2011, 4:48)

    nuam [anonim]

    Eu am alimentat o masina de 20 de ani cu benzina cu etanol vreo 2 ani si n-a avut nici pe dracu.
  • +6 (10 voturi)    
    comparatie (Miercuri, 27 aprilie 2011, 7:35)

    eu [anonim]

    in germania la 2000 de euro salariu pe luna benzina este 1,65 euro iar in romania la 2000 ron salariu benzina este 6 ron. asta e important de stiut.
    • +4 (12 voturi)    
      mai important de stiut (Miercuri, 27 aprilie 2011, 9:48)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui eu

      un neamt are 37k $ pib, iar un roman 14k $ pib deci de 2 ori si jumatate mai mult, asta inseamna ca cei 2000 ron sunt chiar prea mult pentru cat se munceste. tu compari salariul minim din germania cu salariul peste medie din romania, si benzina cea mai ieftina din germania cu cea mai scumpa din romania. esti bun de stiri la antene.
      • +2 (12 voturi)    
        oare? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:43)

        lola [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        Nu este vina mea ca avem guverne care imi devalorizeaza valoarea muncii mele. Munca mea este aceeasi cu cea a unui vestic doar ca eu sunt platit cu cativa eurocenti iar vesticul cu cativa euro pe ora.

        Interesul marilor companii este ca Romania sa fie o piata de desfacere si o sursa de mana de munca ieftina. Iar guvernantii nostri fac sluj pentru un pumn de bani comision.

        Si te rog sa nu comentezi ca eu ma fac ca muncesc si calitatea muncii mele e derizorie. Te asigur ca nu este asa.
        • +3 (11 voturi)    
          sa vedem ... (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:16)

          Aristofan [anonim] i-a raspuns lui lola

          1. Ai votat sau din contra, nu ai votat: ai fost participant la procesul de alegere a guvernelor.
          Poti sa dai mai multe detalii despre cum devalorizeaza guvernele valoarea muncii tale?

          2. Nu prea are sens: piata de desfacere inseamna putere de cumparare, care inseamna salarii. Asadar hotaraste-te: una sau alta.

          3. Calitatea muncii e factorul care relativizeaza salariul fata de cel de langa tine. Raportul fata de salariile din alta zona este dat si de alti factori.
          • +3 (7 voturi)    
            replica (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:59)

            lola [anonim] i-a raspuns lui Aristofan

            1. Faptul ca am votat sau nu, in opinia mea este irelevant. De ce? Pentru ca daca am votat un partid care mi-a promis ceva iar in prima zi dupa ce a ajuns la putere face cu totul alceva inseamna ca votul meu a fost la fel de nul ca si atunci cand nu am votat. Vezi ca exemplu faptul ca toti spun ca nu sunt bani pentru majorarea salariilor dar in prima zi dupa alegeri isi voteaza dublarea salariilor. Bineinteles ca doar salariile parlamentarilor si cu vot unanim.

            Cum imi devalorizeaza guvernul valoarea muncii mele? Prin zeci de impozite, piedici in calea angajatorilor, stimularea muncii la negru, a evaziunii fiscale, furturi si aranjamente din buget, stimularea nemuncii prin sute de ajutoare sociale, un cod al muncii care ma lasa la cheremul angajatorului ... am spus doar 1% din cauze.

            2. Piata de desfacere nu inseamna SALARII ci doar BANI. Cerere si oferta. Multi romani renunta la lucruri elementare pentru igiena de exemplu pentru a-si cumpara o plasma.
            Prin politicile de pana acum se stimuleaza banii scosi la negru. Vezi zecile de asistati social cu telefoane mobile, bordeiele cu antene parabolice, copiii flamanzi cu parinti care dau bani pe bautura si tigari. Nimeni nu moare de foame, toti se descurca. Numai statul sa nu ia impozite.

            Poate imi explici tu unde au disparut cateva sute de mii de someri din statistici. Ca de angajat nu s-au angajat. Cel putin nu cu acte.

            3. Calitatea muncii mele este aceeasi aici ca si orinde. Ca dovada ca ma pot angaja oricand in strainatate pe un salar de 10-20 mai mare decat aici.

            De ce nu plec? Poate sunt fraierul care vrea sa stinga lumina in Romania cand nu o sa mai ramana nimeni aici.
            • -2 (6 voturi)    
              Statistica somajului (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:48)

              valisa [utilizator] i-a raspuns lui lola

              In aceasta statistica sunt cuprinsi doar cei ce primesc somaj. Ti s-a terminat perioada de somaj, nu mai esti considerat somer, nu mai figurezi in evidente.

              Din fericire, eu raman in Romania tocmai ca sa mentin lumina aprinsa. Nu-mi las tara pradata de termitele europene si americane.
            • +5 (5 voturi)    
              contra-replica (Miercuri, 27 aprilie 2011, 13:36)

              Aristofan [anonim] i-a raspuns lui lola

              1. Se intampla situatia cu voturile pentru ca ceri policitienilor sa iti spuna doar "CE" vor face, si nu "CUM" vor face. Asta duce la o competitie a promisiunilor desarte.
              Cat ai inteles din prosibilitatea si probabilitatea de a implementa promisiunile dupa care te-ai luat?

              Sunt de acord cu tot din lista ta de motive, mai putin cu aprecierea ca actualul cod al muncii te lasa la cheremul angajatorilor. E o discutie in sine asta, pot doar sa iti spun ca daca angajatorul nu isi poate optimiza costurile prin concedierea celor mai putin productivi atunci va avea un dezavantaj competitiv cu cel ce produce in tari unde nu exista astfel de reglementari. Ce facem? Renuntam la globalizare, inchidem granitele pt produsele din Asia?

              2. Adevarat, multi renunta la 'beneficiile statului contra impozite' (deci trec la negru) pe motiv ca obtin mai mult daca isi fac propria gestiune a banilor (fie pt ca nu sunt de acord cu modul in care statul aloca bani, fie pt ca nu primesc destul din motive precum coruptie, ineficienta).

              Somerii au disparut din statistici pt ca asa suna definitia statistica a somajului. Nu inseamna ca au disparut din randul populatiei apta de munca si neocupata.

              Ti-am raspuns, dar ne-am departat de subiect. Ce vrei sa sustii?

              3. Calitatea muncii nu neg ca e aceeasi, dar productivitatea ta e data si de alti factori. De exemplu, una e sa fii contabila unei firme care face santuri cu sapa, si alta sa ai aceeasi pozitie intr-o firma care face acelasi lucru cu roboti.
              Nu vei putea avea salariu cu mult mai mare decat unul asemenea tie, care ar accepta sa munceasca pe mai putin.
              Cat vei fi platita depinde foarte mult si de cei din jurul tau.
              Uite un motiv pentru care am putea reconsidera conceptul de "capra a vecinului".
        • +9 (11 voturi)    
          Romania nu poate oferi salarii ca in vest (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:22)

          ion [anonim] i-a raspuns lui lola

          Taica, este vorba de medie. Poate ca dumneata muncesti punctual la fel cu un vestic. dar, frate, cati de "dar" sunt..

          Rata de ocupare e foarte mica. 4 milioane de angajati permanent la 22 de milioane populatie??? 6 milioane de pensionari la 4 milioane de angajati? 5 milioane de concedii medicale la 4 milioane de angajati (asta in 2009)? Compara cu vestul Europei si o sa vezi ca situatia e halucinanta la noi.

          Poate ca dumneata muncesti bine. Dar e un cerc vicios. Poate ca firma dumitale produce paine sau lapte sau spala masini sau face servicii de curatenie. Exista cea mai mica sansa sa vanda aceste servicii in Romania cu preturi comparabile ca in vest? Nu "e" bani. Multi pensionari, multi care nu lucreaza, multi care lucreaza prost, multi patroni care habar nu au de afaceri, stat sarac..

          Chiar si in cazul multinationalelor mult-hulite: vezi doar cat e marja de profit la Dacia. De pe net luata: "Marja de profit Automobile Dacia in 2009 a fost de 3,2%". Crezi ca ar fi atat de usor sa mareasca salariile, sa nu mai "exploateze clasa muncitoare"?

          Din pacate din aceasta situatie nu vom iesi decat incet, incet. Cand vor pune mai multi umarul.

          Cand vom presta "in medie" munci mai bine calificate, cand vom avea o masa critica de angajati bine scoliti, cand vom putea sa exportam mai mult.

          E ca in vorba aia de Caragiale: ori toti sa muriti, ori toti sa scapam..

          Si nu, nu putem evita capitalul strain. Nu se poate fara el. Trebuie doar sa prestam munci din ce in ce mai calificate. Lucru care s-a intamplat oarecum in ultimii 10 ani. Am trecut de la lohn la asamblare de masini, telefoane mobile ieftine, echipamente auto, etc. Si salariile or sa creasca tot asa, pas cu pas: de la 100 de euro la 350 de euro (in ultimii 10 ani), de la 350 de euro la 700-800 de euro (in urmatorii 10 ani). Altminteri nu se poate: daca de maine ar da guvernul o lege ca salariul minim pe economie este 1000 de euro, in 3 luni o sa avem falimente pe linie, iar multinationalele or sa se mute toate.
          • +1 (5 voturi)    
            si cine e de vina? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:14)

            eu [anonim] i-a raspuns lui ion

            Cine este de vina ca avem 6 milioane de pensionari din care multi nu au nici 50-55 de ani?

            Cine a inventat pensionarile anticipate pentru a scapa de armata, mineri si alte categorii care "trebuiau"sa dispara la comanda?

            Cine a distrus economia de stat pentru a crea aceasta cvasi-economie de piata? Care in opinia mea aduce a bisnitareala si nu a economie de piata.

            Cine a stimulat plecarea masiva a romanilor la munca in strainatate? Vezi plecarea in masa a medicilor de exemplu. Toate guvernatile au zis ca nu este o problema ca nu avem medici dar ei s-au tratat in strainatate. Inclusiv un ministru al sanatatii daca nu ma inseala memoria.

            Cat timp au venit banii de la "capsunari" economia duduia. Acum cu criza vedem de fapt ca nu economia noastra era eficienta.

            Si te rog nu imi spune ca avem un stat sarac. Desi colectarea e prosta, iar ce se colecteaza se colecteaza tot de la amarati se pare ca avem bani destui pentru investitii inutile. Avem bani pentru indicatoare rutiere 3D dar nu avem drumuri, avem bani pentru aparatura medicala de ultima generatie achizitionata cu cateva luni inainte de a inchide spitalele, nu avem bani pentru bugetari dar mentinem 600 de parlamentari desi am avut referendum votat de 80% din votanti pentru reducerea lor.

            Eu unul nu mai accept minciuna ca suntem o tara saraca. Daca e saraca de ce toti fura din ea de mii de ani? SI tot mai au ce fura.
        • -1 (3 voturi)    
          serios? muncesti? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 14:29)

          Radu [anonim] i-a raspuns lui lola

          fii serios... daca munceai, aveai timp de comment-uri pe hotnews?
          • +5 (5 voturi)    
            Viteza (Miercuri, 27 aprilie 2011, 20:49)

            Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Radu

            Da tata, da. 10 ore pe zi de alergatura, calculator, suturi. Apoi vreo 3 ore de calculator in camera. Duminica doar 5 ore de munca. Din cind in cind cite o bere, filme, cite o carte, si bineinteles presa zilnic. O data la citeva luni concediu in tara; luat familia si plecat, in Grecia, la Roma, in Egipt, etc. Si apoi din nou la munca!

            Uite ca am putere si timp sa comentez pe HotNews. Si in engleza pe la niste reviste. Iar ca mine sint si alti colegi, veniti de pe toate continentele. Parerea ta despre viteza vietii este una invechita si depasita de realitate. Sint sigur ca nu te cunosti suficient nici pe tine insuti.
      • -6 (10 voturi)    
        feriti-va de ghita (Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:56)

        roman [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        ghita esti un adevarat pdl-ist. faci cinste partidului si tarii conduse de preafericitul conducator basescu. sa-ti spun un secret ghita: pe roman nu-l intereseaza pib-uri, il intereseaza sa traiasca decent si frumos in tara lui in care munceste si pentru care plateste taxe. la fel ca neamtul....ai inteles domnule ghita ?
        • +6 (8 voturi)    
          Indolenta cumva? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:27)

          Aristofan [anonim] i-a raspuns lui roman

          Poate ca pe romanul neaos nu il intereseaza pib-uri, dar pentru cei care sunt interesati de subiectul bunastarii PIB-ul e unul dintre indicatorii de baza.
          E ca si cum ai zice ca pe romanul care zboara cu avionul nu il intereseaza altitudinea. Ceea ce poate fi rezonabil, atat timp cat nu le ceri si pilotilor sa nu fie interesati de ea.

          In ceea ce priveste taxele, romanul primeste exact cat plateste. Cand vei plati taxe in valoare absoluta cat neamtul atunci vei putea cere si rezultate asemenea.
          Pana atunci fa bine si creste-ti salariul.
        • +8 (8 voturi)    
          sa-ti spun eu un secret si mai mare: (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:46)

          nemanipulabila [utilizator] i-a raspuns lui roman

          sigur ca ar vrea ca neamtul, dar pentru asta trebuie sa si munceasca nemteste, sa fie corect si sa respecte legile cum face neamtul... ai inteles domnule roman?
          • -6 (6 voturi)    
            pentru aia care dau lectii (Miercuri, 27 aprilie 2011, 13:08)

            alt roman [anonim] i-a raspuns lui nemanipulabila

            auzi nemanipulabila ? tu daca muncesti nemteste de ce pierzi timpul pe net....sau poate ca esti in concediu medical! scuze ca te-am ofuscat. un alt roman.
      • -2 (2 voturi)    
        mai Ghita (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:22)

        gentleman Jim [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        Esti nedrept, nu e vina noastra ca nu avem acces pe piata muncii sau piata de desfacere a occidentalilor. Are dreptate lola. Chiar era nevoie de ironia cu antenele?
    • +2 (2 voturi)    
      Si ce-i mai probabil? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 9:53)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui eu

      Sa ajungi la un salariu de 8000 ron sau sa scada benzina la 1,65 ron?
    • +3 (3 voturi)    
      si cu toate astea (Miercuri, 27 aprilie 2011, 9:54)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui eu

      drumurile romanesti sunt (prea) pline de masini.
      ai vreo explicatie logica?
    • +2 (6 voturi)    
      observatie corecta (Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:14)

      Peturi [anonim] i-a raspuns lui eu

      Mai mult Germania ca tara care depinde de petrolul din import (neavand nici companie petroliera nationala) are un pret pe litrul de carburant de circa 6,50 lei.
      Comparativ, in Romania, tara cu cele mai mari resurse petroliere din UE si cu doua foste cele mai mari companii petroliere nationale din UE, pretul pe litrul de carburant este de 6.02 lei.
      Oare nu ar trebui sa luam ceva masuri?
      • +2 (4 voturi)    
        Ce masuri? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:11)

        Aristofan [anonim] i-a raspuns lui Peturi

        Propune tu masurile si le discutam.
      • +1 (1 vot)    
        nu. (Miercuri, 27 aprilie 2011, 16:17)

        hash [anonim] i-a raspuns lui Peturi

        daca benzina ar fi mai ieftina, s-ar vinde in alta tara.

        doar suntem o piata libera in UE.

        buna dimineata!
    • +6 (8 voturi)    
      realitate (Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:37)

      Aristofan [anonim] i-a raspuns lui eu

      Preturile nu ar avea cum sa fie foarte diferite, pentru ca s-ar ajunge ca aici:

      http://economie.hotnews.ro/stiri-energie-8550130-rusia-pragul-unei-crize-carburantilor.htm?cfat=

      Nimeni nu poate opri ca benzina la pret redus din Ro sa fie incarcata in cisterne si vanduta cu profit in Ge.
      Situatia preturilor si salariilor provine de la faptul ca in UE de gradul de libertatea la circulatia marfurilor e mai mare decat gradul de transfer a investitiilor [=precursor al cresterii salariilor].
      Iar factorul de crestere a investitiilor e dat de determinanti ai tarii precum: nivel de risc politic, gradul de competente locale raportat la nivelul salariilor, infrastructura, birocratie, coruptie.
      Vreti salarii ca in Germania? incetati sa va plangeti si actionati asupra determinantilor de mai sus.
      • +7 (9 voturi)    
        petrolul romanesc si profitul austriac (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:35)

        UE [anonim] i-a raspuns lui Aristofan

        Prin vanzarea resurselor petroliere ale tarii, de catre politicienii slabi ai Romaniei, profitul rezultat din diferenta de pret (pretul de vanzare din UE al carburantilor si pretul de productie in Romania) este incasat de Austria prin OMV si nu de Romania. Efectele negative ale acestei politici se vad si in nivelul de trai al romanilor, si in forta economica si financiara a Austriei, comparativ cu a Romaniei.
        • +4 (4 voturi)    
          ok ... (Miercuri, 27 aprilie 2011, 13:48)

          Aristofan [anonim] i-a raspuns lui UE

          Exact. In cazul in care:
          nu vindeam Petrom,
          si scapam de capusarea Petrom (improbabil fara management [nu actionariat] privat, eventual strain)
          atunci profitul Petrom ar fi putut sustine fie:
          a) o crestere a salariilor angajatilor (mai putin probabil in contextul in care si celelalte salarii din Ro nu ar fi crescut [pe motiv de management bazat pe principii sanatoase])
          b) mai multi bani in bugetul Romaniei care teoretic ar putea fi folositi pt sporirea nivelului general de trai (infrastructura sau protectie sociala, dupa culoarea politica a guvernului).

          O alta varianta ar fi fost chiar si vanzarea Petrom dar doar cu redevente legate de pretul de vanzare al petrolului, nu fixe sau mici cum sunt acum.

          As corecta mica scapare de final prin care se intelege ca nivelul de trai al austriecilor fata de romani ar depinde majoritar de faptul ca detin Petrom. Petromul e doar o bucatica, mai au si altele de unde isi trag forta financiara, ex: banci.
  • +8 (12 voturi)    
    Ecologistii (Miercuri, 27 aprilie 2011, 7:53)

    Solaris [anonim]

    Ecologistii sunt noii teroristi globali. Cum luptam impotriva terorismului? Pina la urma se va ajunge la un razboi. In loc sa se bage mai multi bani in cercetare pt a se putea produce masini electrice eficiente (nu porcariile care se fabrica acum), se produc biocombustibili, cea mai mare idiotenie posibila.
  • +6 (10 voturi)    
    Protectie impotriva Emisiunilor (Miercuri, 27 aprilie 2011, 8:51)

    marius [anonim]

    poate pentru sanctionarea antena 3 si realitatea.

    In rest se cheama "Protectie impotriva Emisiilor"....
    • +1 (1 vot)    
      la fel cum (Miercuri, 27 aprilie 2011, 9:47)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui marius

      tank inseamna rezervor si nu depozit, homepage-ul e de fapt un site etc etc.

      Danny Danny, ziarist(a)!
  • 0 (0 voturi)    
    Oare? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 9:33)

    mmc [anonim]

    se termina rezervele de petrol de pe Pamant?
  • +1 (1 vot)    
    In 20 de ani (Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:57)

    moucha [anonim]

    S-ar putea ca acesta sa fie de fapt pretul normal al benzinei.
  • 0 (2 voturi)    
    manipulare (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:08)

    vitzee [utilizator]

    Mie, personal, imi place cum suntem manipulati de zeci de ani fara sa ne dam seama sau, mai rau, fara sa vrem sa ne dam seama. Acum 15-18 ani nu prea erau masini cu motorina in Romania. Motorina era fix jumatate din pretul benzinei. Acum, stim foarte bine cum sta situatia. Am vazut mai jos ca intreba cineva daca se termina rezevele de petrol de pe Pamant. Parerea mea e ca se termina cam demult. Dovada cea mai buna este invazia de masini electrice si promovarea agresiva a acestora. Perfect de acord!! O lume mai sanatoasa etc...O singura problema: cand vor fi predominante masinile ecologice, cam cat va costa atunci curentul? .......
    • 0 (0 voturi)    
      iar cind vom avea toti masini electrice (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:34)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui vitzee

      ne vom da seama ca productia de curent electric e bazata tot pe combustibili solizi, aia care cica se termina in citiva ani
      • 0 (0 voturi)    
        ecologia la ora actuala e fals inteleasa (Joi, 28 aprilie 2011, 21:06)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui Aramis

        si se profita la greu de ideea de a fi ecologic. dap. ceea ce nu realizeaza asa zisii ecologisti Sa luam un exemplu: pompa de caldura. Consuma 1 kW si scoate 3. corect? majoritatea asumptiilor asigura un COP mediu de 2.2..3. Ce inseamna asta? Ca energia ELECTRICA este folosita cu un randament aparent de 300%. Da, dar energia electrica este PRODUSA si ulterior distribuita, cu un randament de cca 30%. Ceea ce anuleaza complet beneficiul anterior, mult laudat. Praf in ochi..Si mai si costa o avere, iar daca te incalzesti cu lemne te scoati la jumate decat curentul electric platit pentru pompa.
  • +1 (1 vot)    
    6 lei (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:10)

    alin [anonim]

    de unde ati scos-o p-asta cu peste 6 lei litrul ? benzina de 95 este 5,45 lei
  • +1 (1 vot)    
    :)) (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:30)

    Analfabet [anonim]

    Or sa le dea bonuri valorice cu care sa cumpere E10 =)))))


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă