Dis-de-dimineata am auzit vestea soc. La o benzinarie situata doar la 23 de km, benzina Super costa 9,90 euro litrul. La o serie de alte benzinarii, pe pompe erau lipite biletele: Tank leer, adica depozit gol. La altele, clientii erau rugati sa nu cumpere benzina „normala“. Alternativa ramanea E10, o benzina de care soferii se feresc ca de dracu, caci inca nu e clar daca strica sau nu motorul.

La benzinaria Esso din Filderstadt, o clienta a platit aproape 200 de euro pentru 20 de litri, un alt client 100 de euro, pentru 10 litri. Stirea a fost difuzata de Deutsche Presse Agentur si preluata, printre alte publicatii, de homepage-ul arcor.de. Preturile fantasmagorice n-au fost o greseala de afisaj, ci intentia era sa sperie clientii si sa-i oblige sa cumpere E10.

Soferii nevoiti sa umple rezervorul masinii cu benzina de 10 eur/l au sunat la politie. Dupa spusele unei purtatoare de cuvant a Esso din Hamburg, „bineinteles ca li se vor restitui banii“. Pana una alta, cei doi clienti au platit si acum asteapta restul de bani inapoi.

Intre timp, pretul la benzinarie „s-a normalizat“, in sensul ca a ajuns la fel de scump cum era si inainte. Inainte de Pasti, Super costa in jur de 1,65 eur/l, acum a coborat cativa centi, insa in mod aproape programat, va urca din nou la weekend. Deruta la pompele de benzina din Germania dureaza de ceva vreme, deoarece milioane de litri de E10 asteapta sa fie distribuiti si chiar cumparati de soferi.

Insa lumea boicoteaza noul sortiment de benzina, din doua motive: 1) nesiguranta fata de E10 si efectele lui asupra masinii personale 2) producerea E10 scumpeste hrana si flamanzeste omenirea, caci imense suprafete agricole sunt dedicate culturilor care produc „hrana doar pentru masini”.

Din decembrie 2010, am inceput sa fim „imbatati cu etanol”. Revistele de specialitate germane au scris insa mereu despre dezavantajele aduse soferilor de noul combustibil, care ne-a fost bagat pe gat de „A 10-a Dispozitie Federala de Protectie impotriva Emisiunilor”, cum se intituleaza reglementarea oficiala care a facut poteca lui E10, la benzinariile din Germania, transpunand in practica o directiva UE.

Revista Focus scrie: „Biocombustibilul E10 e un soc pentru soferi, pentru ca scumpeste fiecare kilometru si distruge motoarele vechi”. .„Prin continutul mai ridicat de etanol in E10, la unele modele auto se pot coroda garnituri sau piese din motor” a explicat Andrea Gärtner, de la centrul tehnic al ADAC din Landsberg. „Masina insa nu va face zgomote nefiresti si nici nu se va opri imediat”, a mai precizat ea, pentru Auto Motor und Sport.de.

O lista cu compatibilitati, respectiv necompatibilitati ale diverselor tipuri de masini cu E10, poate fi consultata aici.