Vladimir Putin critica dur bombardarea unui palat al lui Gaddafi: A fost vreun proces? Cine si-a luat dreptul sa-l ucida pe acest om?

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 26 aprilie 2011, 20:25 Actualitate | Internaţional

Premierul rus Vladimir Putin a criticat dur, marti, actiunile coalitiei in Libia si a afirmat ca fortele internationale nu au niciun mandat sa-l ucida pe Muammar Gaddafi, potrivit Reuters.

Declaratia sa vine in aceeasi zi in care Libia a cerut Rusiei sa convoace de urgenta Consiliul de Securitate al ONU pentru a discuta "tentativa de a-l lua drept tinta" pe colonelul Gaddafi si bombardarea "siturilor civile", relateaza AFP.

Intr-o tirada la adresa Occidentului, Putin a afirmat ca aceasta coalitie a depasit cu mult granitele rezolutiei ONU si este partizana cu fortele anti-Gaddafi.

"Spun ca nu vor sa-l ucida pe Gaddafi. Acum, unii oficiali spun da, incercam sa-l ucidem pe Gaddafi", a spus Putin, care efectueaza o vizita in Danemarca. "Cine a autorizat asta, a fost vreun proces? Cine si-a luat dreptul sa-l ucida pe acest om?", s-a intrebat el.

El l-a numit pe Gaddafi monarh, dar a adaugat ca acest gen de regim "corespunde in general mentalitatii populatiei" din regiune.

"Gaddafi a inventat o noua monarhie. Ca si Napoleon, care a ajuns la putere dupa o revolutie si s-a proclamat imparat (...) Da, este o monarhie pe fond, stramba, dubioasa, anormala, tot ce vreti, dar asta este", a continuat primul ministru.

"Contradictiile interne s-au transformat intr-un conflict armat. Pentru ce trebuie sa intervenim in acest coflict? Nu avem si alte regimuri strambe in lume? Ce, o sa intervenim in toate aceste conflicte? Uitati-va la Africa, uitati-va la Somalia. O sa bombardam peste tot si o sa tragem cu rachete?".

"Spun ca nu vor sa-l lichideze pe Gaddafi, dar atunci de ce ii bombardeaza palatele? E o operatiune de alungare a soarecilor?", a intrebat fostul lider de la Kremlin, subliniind ca singurul efect al acestor lovituri aeriene este uciderea civililor, deoarece "Gaddafi nu mai e acolo".

Putin a atacat din nou rezolutia ONU, pe care anterior o denumise "o chemare medievala la cruciade", afirmad acum ca este "o chemare ca oricine sa faca orice vrea".

Libia cere ajutorul Rusiei

Tot marti, Libia a solicitat Rusiei sa convoace de urgenta Consiliul de Securitate al ONU.

"Libia a apelat oficial Rusia astazi pentru a-i cere sa convoace o reuniune de urgenta a Consiliului de Securitate pentru a discuta persistenta agresiunii colonialiste cruciate impotriva siturilor civile libiene si tentativa de a-l lua drept tinta pe liderul Muammar Gaddafi", a afirmat televiziunea de stat.

Bombardamentele efectuate sub egida NATO "contravin rezolutiilor Consiliului (de Securitate al ONU 1970 si 1973) si violeaza legile si conventiile internationale", potrivit sursei citate.

Regimul libian sustine ca raidul care a distrus biroul colonelului Gaddafi duminica seara a fost "o tentativa de asasinat" a liderului.

Pe frontul de lupta, fortele pro-Gaddafi au bombardat portul din Misrata, dar rebeliunea este optimista si sustine ca liderul libian s-a angajat intr-o "batalie pierduta".

In jurul orei locale 13,30 (11,30 GMT), peste zece proiectile au atins portul situat la 12 km est de Misrata, singura legatura cu lumea a acestui mare oras de coasta, aflat la 200 km est de Tripoli, in conditiile in care fortele pro-Gaddafi au inchis orice acces rutier.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

3162 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    da (Marţi, 26 aprilie 2011, 21:08)

    vali [anonim]

    ASa e! Ma intreb ,de unde a deprins nena Putin tainele democratiei ? De la el de acasa ? N-as prea crede (judecand dupa nr de ziaristi execuatati la comanda politica ) !
  • +3 (11 voturi)    
    Sa dezvelim adevarul (Marţi, 26 aprilie 2011, 21:27)

    Catalin [anonim]

    Occidentul ataca acum Libia precum au atacat Irakul in doua randuri. Suntem pusi sub un imperiu clandestin. Imperiu condus de marii oligarhi ai lumii. Statul libian are control asupra resurselor pe care le detine si nu a permis accesul companiilor occidentale la ele. Primele interventii au avut scopul de a corupe liderii acestei tari pentru a permite accesul la aceste resurse (a se vedea cazul Petrom in Romania). Au amenintat sau au incercat sa asasineze liderii incoruptibili. Si daca nu a iesit nimic, regurg la ultima metoda - violenta. Care sunt statele din 'axa' raului? Coreea de Nord, Iran, Venezuela, Libia , Siria, etc.. Aceste state nu permit companiilor multinationale occidentale sa exploateze resursele lor naturale. De aceea sunt in contradictie cu marile puteri. De ce nu intereseaza pe liderii "umanisti" occidentali soarta unor tari din Africa, sau Asia. Pentru ca nu au ce exploata de acolo. Nu marionetele politice conduc politica acestor tari, ci oligarhii din spatele lor. Pe acestia nu-i alege nimeni, nu au mandat limitat si nu dau socoteala nimanui pentru actiunile lor. Lumii in care traim i se potriveste citatul: "nu e nimeni mai inrobit ca cel ce crede in mod eronat ca este liber".
  • +1 (9 voturi)    
    A (Marţi, 26 aprilie 2011, 21:51)

    The Man [utilizator]

    Are dreptate.
  • +4 (6 voturi)    
    ok..... (Marţi, 26 aprilie 2011, 21:59)

    soso [anonim]

    da, are dreptate. cine a hotarat acest lucru? e condamnat cumva Gadafi la moarte de vreun tribunal, etc etc???? numa' ca Putin ar trebui sa raspunda la o serie de intrebari, cum ar fi........cine i-a dat dreptul sa atace Georgia?? ideea e ca oricum, pe planeta asta sunt un numar infinit de prosti, pare-se.......
  • +3 (13 voturi)    
    cu greu trebuie sa recunosc.... (Marţi, 26 aprilie 2011, 22:47)

    virgilius74 [utilizator]

    ... ca sunt de acord cu Putin
    • +3 (11 voturi)    
      Subscriu (Marţi, 26 aprilie 2011, 23:56)

      cristiaan [utilizator] i-a raspuns lui virgilius74

      La un alt nivel, ceea ce se intampla in Libia este echivalentul a ceea ce li s-a facut amerindienilor. De altfel, primele lagare de concentrare din lume s-au situat in America - lagare pentru indieni - cica "rezervatii", adica ii ocroteau. Halal ocrotire, care le-a omorat toti bizonii si i-a lasat fara hrana, ca mai apoi sa le ia si pamanturile.

      Americanii au traditie in a face lucruri in premiera. Si primele bombe nucleare (singurele lansate impotriva populatiei) tot de SUA au fost lansate, atunci cand razboiul era deja castigat, crima umanitara prin care si-au castigat titlul de jandarm al lumii.

      In legatura cu Libia, Donald Trump - viitor candidat la presedintia SUA a vorbit pe sleau: daca tot le invadam teritoriul, ar trebui sa le luam si etrolul. Pe fata. Fara rusine, fara Dumnezeu.
  • 0 (6 voturi)    
    Da, e operatiune de deratizare... (Marţi, 26 aprilie 2011, 23:01)

    Petru Moldovan [utilizator]

    Ar trebui omarati tori soarecii si sobolanii, si probabil si unii din cei de la Moscova...
    E evident ca motiunea ONU e cusuta cu ata alba, si de mult astia isi depasec mandatul luptand de zor contra tancurilor libiene ca nu cumva unul din ele sa-si ia zborul.
    Pe de alta parte am intrat intr-o noua era cand primul principiu nu mai e "neamestecul in treburili interni" cum era pe vremea razboiului rece ci o noua era in care se violeaza suveranitatea statelor daca statele respective intra in razboi deschis cu proprii cetateni. Vine acusi si Siria dupa Libia, chiar daca nu are resurse naturale generoase si din punct de vedere economic nu merita cucerita...
  • +1 (7 voturi)    
    Putin "democratul" (Marţi, 26 aprilie 2011, 23:07)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    Ce zelos e acest rusnac obraznic!!! Pai ma Putine iti mai aduci aminte de Lockerbie? De atentatul ordonat si organizat de Gaddafi? Nu ti-e rusine sa aperi un dictator sinistru? Aaaaa.... Am uitat... Defapt si tu esti de aceasi teapa ca si Gaddafi. Asa ca e perfect explicabila dragostea pe care i-o porti unuia dintre cei mai sinistri dictatori din lumea araba.
    • +4 (8 voturi)    
      lockerbie a venit DUPA bombardarea Libiei de SUA (Miercuri, 27 aprilie 2011, 0:18)

      unu [anonim] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      hai sa iti reamintesc cronologia:

      -1986 - Reagan bombardeaza Libia. 66 avioane au bombardat noaptea Tripoli si Bengazi, resedinta lui Gadaffi inclusiv, printre morti gasindu-se membri ai familiei Gaddafi. Pretextul atacului a fost razbunarea a 2 militari americani decedati intr-un atentat cu bomba la un club de noapte din Berlin. Atentat la care s-a dovedit ulterior au fost implicate Mossadul + CIA, iar Gaddafi a obtinut despagubiri de la George Bush.

      -1988 - lockerbie

      hai sa te intreb, care a venit primul cu tertipuri?
      si sa te mai intreb, de ce nu se baga nimeni in Siria sau Yemen sau in Somalia?
      • 0 (0 voturi)    
        Siria (Miercuri, 27 aprilie 2011, 14:03)

        eres [anonim] i-a raspuns lui unu

        În Siria nu prea au curajul să se bage,pt.că este o ţară puternică din punct de vedere militar,nu e ca în Libia cu o armată aproape ca şi inexistentă...În afară de asta,Siria este prietenă cu "maleficul" Iran,care în cazul unei intervenţii militare,probabil că i-ar sării în ajutor...Un Iran şi o Sirie,unite într-un eventual război cu NATO,ar duce inevitabil la WW3.Nimeni nu poate contesta asta,dovadă şi faptul că nimeni nu are curaj (ca în cazul altor ţări) să atace Siria...
  • +1 (7 voturi)    
    Petrol orbitor (Marţi, 26 aprilie 2011, 23:40)

    cristiano [anonim]

    Are dreptate Putin. Disperatii astia dupa petrol nu stiu ce sa mai faca sa puna mana pe Libia. Omoara si distrug tot in ce le iese in cale. Asa or sa faca si cu celelalte tari africane. Revoltele sunt comandate de la Washington si Londra. Nu sunt asa spontane cum par. Sper sa se termine odata petrolul pe aceasta planeta, sa vad pentru ce resurse se vor mai lupta? Pentru apa? pentru vant? pentru maree? Se va scumpi atat de mult curentul electric, ca nu o sa mai aiba multa lume acces la el, desi costul de productie este ridicol de mic.

    Adios beauty world!
  • +2 (6 voturi)    
    mda (Miercuri, 27 aprilie 2011, 0:01)

    x [anonim]

    dar armata dumitale de unde a primit mandat sa ucida domnule Putin? cu sheva timp in urma....ah dar stai aia erau niste amarasteni nevinovati care isi vedeau de viata lor, printre blocuri... aistai ditamai dictatorul...pe placul dumitale...
    • +4 (4 voturi)    
      Opriti pe asasini ! (Miercuri, 27 aprilie 2011, 5:08)

      utug [anonim] i-a raspuns lui x

      Ce cap ai bre ? Obama + McCain + Cameron +Sarkozi + Qatar (monarhie absoluta din 1825) + "Coalitia" de 34 tari (in care este inclusa si Romania) ... AU DREPTUL sa il ucida pe Gaddafi ... din cauza ca si Putin a ucis ceceni ? Prin urmare ... si eu as avea dreptiul sa te ucid pe matale din cauza ca si aia l-au ucis pe Gaddafi ?
  • +3 (3 voturi)    
    ? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 6:00)

    orisicine [anonim]

    Este asta No-Fly Zone ? Nu va este rusine ?

    http://www.nytimes.com/2011/04/27/world/middleeast/27strategy.html?_r=1&ref=global-home
  • +1 (1 vot)    
    Who ? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 8:10)

    *-* [anonim]

    Video
    Putin: Who gave NATO right to kill Gaddafi?

    http://theuglytruth.wordpress.com/2011/04/26/putin-who-gave-nato-right-to-kill-gaddafi/


    Putin dismissed the West the right to kill Gaddafi

    http://newspepper.su/news/2011/4/26/putin-dismissed-the-west-the-right-to-kill-gaddafi/
  • 0 (2 voturi)    
    Nu cred ca Putin (Miercuri, 27 aprilie 2011, 9:19)

    danbaloiu [utilizator]

    este cel mai in masura sa condamne actul.
    Razboaiele (chiar si cele din contemporaneitate) au acelasi scop. Si conducatorii adversarilor sunt intotdeauna primii vizati. E simplu ca buna ziua. Nu a trebuit niciodata nici o "judecata" sau "proces" pentru a" justifica" actiuni similare.
    Restul argumentelor, este...gargara politica.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 27 aprilie 2011, 13:59)

    utug [anonim]

    priviti si aceasta figura de se cheama cum se cheama


    http://english.ruvr.ru/2011/04/27/49511023.html
    Medvedev not to convene UN Sec Con
  • 0 (0 voturi)    
    6 ron litrul de benzina (Miercuri, 27 aprilie 2011, 19:27)

    Adrian [anonim]

    Sincer ..decat sa dau 6 lei pe litru mai bine sa intre americani sa scoata tot petrolul de acolo si sa il vanda. Totusi traim toti pe acelasi glob deja e prea mic pentru toti. Survival of the fittest. Adica ce noua nu ne-au traso si romanii si otomani si austro-ungarii si rusi. Nu inteleg la ce se tot ocoleste subiectul. Da clar cineva vrea sa puna mana pe petrolul de acolo. Nu-mi spune ca apartine Libienilor ca doar nu l-au creeat ei.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă