Papa Benedict al XVI-lea: Uneori pare ca Occidentul s-a plictisit de propria istorie si cultura

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 21 aprilie 2011, 16:59 Actualitate | Internaţional

Papa Benedict al XVI-lea s-a plans intr-o predica tinuta in Joia Mare ca tarile occidentale au abandonat religia si inima crestinatatii s-a indepartat de credinta, relateaza Reuters. Suveranul Pontif, in varsta de 84 de ani, a adaugat ca uneori pare ca Occidentul s-a plictisit de propria istorie si cultura.

"N-am devenit noi, copiii lui Dumnezeu, poporul necredintei si al distantei fata de Dumnezeu? Este probabil cazul Occidentului, inima crestinatatii, care pare satul de credinta sa?".

Papa a spus ca beatificarea predecesorului sau polonez, Ioan Paul al II-lea, pe 1 mai este o sansa pentru a ne aminti de un om cu o mare credinta.

"Pentru toata rusinea pe care o simtim pentru toate slabiciunile noastre, noi nu trebuie sa uitam ca si astazi exista exemple de credinta, oameni care dau speranta lumii", a spus Papa Benedict.

Fostul papa Ioan Paul al II-lea va fi beatificat pe 1 mai 2011, dupa ce actualul papa, Benedict al XVI-lea, a aprobat, in ianuarie, decretul oficial care valideaza miracolul atribuit fostului suveran pontif.

Gratie unei derogari papale de la norma in vigoare, ce impune un termen de asteptare de cinci ani dupa deces, procedura a fost initiata la doar doua luni de la moartea papei Ioan Paul al II-lea. Pe 19 decembrie 2009, papa Benedict al XVI-lea a semnat un decret prin care predecesorul sau a fost declarat "venerabil".

Comisia cardinalilor si episcopilor membri in Congregatia pentru cauzele sfintilor a considerat ca fiind miraculoasa vindecarea de maladia Parkinson a calugaritei franceze Marie Simon-Pierre, o boala de care a suferit si Ioan Paul al II-lea, decedat pe 2 aprilie 2005, la varsta de 84 de ani.

Dupa beatificare, pentru ca Ioan Paul al II-lea sa devina sfant, va fi nevoie ca un al doilea miracol sa ii fie atribuit.

Papa Benedict al XVI-lea va prezida ceremonia de beatificare, ce va avea loc la bazilica Sfantul Petru din Roma.

Papa Benedict al XVI-lea a confirmat oficial un miracol atribuit predecesorului sau, Ioan Paul al II-lea, deschizand astfel calea pentru beatificarea acestuia, care va avea loc pe 1 mai 2011. Vaticanul i-a atribuit miracolul vindecarii unei calugarite care suferea de Parkinson si care i s-a rugat. Boala acesteia i-a disparut in mod inexplicabil la doua luni de la moartea lui Ioan Paul al II-lea, care suferea el insusi de Parkinson. Procesul de beatificare, insemnand acordarea titlului de "binecuvantat", este un pas crucial inaintea sanctificarii, pentru care este nevoie de confirmarea unui al doilea miracol.

Ioan Paul al II-lea a murit in 2005, servind in fruntea Bisericii Catolice timp de aproape 27 de ani.


Citeste mai multe despre   






















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

1501 vizualizari

  • -7 (27 voturi)    
    asta e evolutie! (Joi, 21 aprilie 2011, 17:47)

    mihai [anonim]

    pe masura ce evoluam, ne departam de religie. asta inseamna progres!
    • 0 (24 voturi)    
      Da, asta e evolutie. (Joi, 21 aprilie 2011, 18:09)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Foarte trist ca ne departam de cruciade, inchizitie si preoti corupti. Arunca o privire in Iran, sa vezi ce bine e sa fii aproape de religie.

      Desi nu e nevoie sa te duci asa departe. Arunca o privire pe istoria papalitatii, e suficient pentru a te ingrozi.
  • -4 (26 voturi)    
    ca de obicei ... penibil (Joi, 21 aprilie 2011, 17:55)

    blec-bierd [utilizator]

    1. se pare ca papalitatea are obiceiul de a fi in urma cu stirile... ba cu extraterestii ba cu prezervativele... acuma si cu "indepartarea" occidentului ... indepartare care s-a inceput acum 20 - 30 de ani si care continua ... in fine

    2. daca prin istorie si cultura ei inteleg religie atunci da, occidentul s-a plictisit intradevar. s-a plictisit de INSTITUTIA bisericii care de fapt ne pateaza istoria si ne controleaza societatea de peste 1000 de ani prin manipularile sale si prin restrictiile sa zicem "morale" pe care le impune cu masuri specifice mai mult sau mai putin inchizitiei. sa nu mai vorbim de trasaturile de capusa pe care le dovedeste. deci, da, intr un fel e corect titlul articolului. pe deasupra se pare ca le plac baietii tineri. de au si "clericii" pretentiile lor de la "laici"
  • +1 (27 voturi)    
    regimuri poltice atee (Joi, 21 aprilie 2011, 17:57)

    eu100 [utilizator]

    Sa enumeram regimurile politice atee: Germania National-Socialista, China comunista, Coreea de Nord comunista, Albania comunista, Uniunea Sovietica. Pe masura ce evoluam, ne indepartam de religie. Consecintele sunt mult-prea-fericite, si binecunoscute.
    • 0 (22 voturi)    
      Mistificare (Joi, 21 aprilie 2011, 18:09)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui eu100

      Deci, sa vedem si alte regimuri:
      - regimurile europene "preacrestine' din timpul cruciadei. Inclusiv "cruciada copiilor"
      - Cucerirea Constantinopolului in 1204 de catre cruciatii care si-au "gresit" tinta.
      - Spania in timpul lui Torquemada, marele inchizitor
      - Razboaiele religioase intre hughenoti si catolici in Europa
      - "marea crestinare" a Americii de Sud in timpul conchistadorilor spanioli si portughezi
      - regimurile care au contribuit la "crestinarea" Africii (inclusiv "crestinarea" sclavilor luati cu forta de pe coasta de vest a Africii)
      ......
      • +4 (12 voturi)    
        Si totusi... (Joi, 21 aprilie 2011, 19:21)

        Getodac [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        Exemplele lui e0000m sunt mai recente, deci "evolutia" si "progresul" nu sunt tocmai sinonime (din pacate) cu eliminarea abuzurilor regimurilor religioase (dimpotriva, am putea spune ca unele regimuri ateiste au generat abuzuri la o scara mult mai mare).

        Ateismul pana la urma poate deveni la fel de dogmatic ca si o religie, iar propaganda de genul "cine nu e cu noi, este impotriva noastra" poate fi folosita de oricine pune baze unei doctrine.

        Paradoxal Political Corectness tinde sa devina noua "religie", dovada fiind concedierea discreta a tot mai multor cadre universitare in unele medii academice occidentale doar pentru ca indraznesc de pilda sa fie sceptici in privinta teoriilor evolutioniste. Surprizatoare ipocrizia noilor "inchizitori".
        • +3 (11 voturi)    
          Regimuri atee? (Joi, 21 aprilie 2011, 20:07)

          Vlad [anonim] i-a raspuns lui Getodac

          Tie ti se pare ca in Coreea de Nord, unde e venerat un presedinte mort (care e considerat inca presedintele adevarat) e un caz de regim ATEU?

          Toate regimurile enumerate mai sus au urmarit inlocuirea unei dogme cu alta, noua. Fie ca era comunism, maoism, etc., abordarea e tot dogmatica (a se citi "religioasa"), pentru ca nu ai voie sa contrazici sau sau sa modifici dogma oficiala.

          Pentru mai multe informatii, dati un search pe wikipedia dupa "political religion", si veti vedea cum e treaba cu regimurile "atee".

          Ma mir ca nu ati adus vorba si de Romania lui Ceausescu, alt exemplu de stat ateu, unde Gheorghiu - Dej a fost inmormantat cu slujba ortodoxa (la fel ca si parintii lui Ceausescu) si unde seminariile teologice (tot ortodoxe) erau finantate de Stat. Ateu:)
          • +2 (8 voturi)    
            excelent argumentat (Joi, 21 aprilie 2011, 20:26)

            Valentin [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            Legatura dintre ateism si regimuri comuniste este o manipulare, regimurile comuniste sunt de fapt niste religii. Imaginea lui Isus o vedeam numai la biserica, dar poza conducatorului iubit care avea grija de noi (cum multora le place sa creada ca asta face dzeu) era peste tot (birouri, scoala, mitinguri...)
    • 0 (16 voturi)    
      Germania (Joi, 21 aprilie 2011, 18:23)

      inginer [anonim] i-a raspuns lui eu100

      Hai sa nu trecem la socoteala Germania. Poate n-ai avut ocazia sa le admiri, dar pe catarama de la cureaua fiecarui soldat din Wehrmacht statea scris "Gott mit uns" :)
      • +1 (3 voturi)    
        Si ce dovedeste (Joi, 21 aprilie 2011, 22:29)

        luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui inginer

        asta ?
        • +1 (3 voturi)    
          nu e clar? (Joi, 21 aprilie 2011, 23:06)

          un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui luxdesign28

          Pai dovedeste ca dintre regimurile date ca exemplu de e0000m, unul din ele (daca nu cel mai criminal, atunci sigur al doilea) nu a fost ateu.
          • 0 (0 voturi)    
            regimuri ateiste: comunismul, national-socialismul (Vineri, 22 aprilie 2011, 1:56)

            alex [anonim] i-a raspuns lui un_om_de_cal

            si ce concluzie vrei sa tragi? ca regimul in sine a fost malefic din cauza anumitor palide influente religioase sau din cauza doctrinei oficiale, eminamente atee? Varianta a doua pare evident mult mai plauzibila.

            Daca GG Dej a fost inmormantat cu preot asta nu acopera sau exchilibreaza persecutia religioasa din epoca respectiva, cu mii de clerici morti in inchisori.

            Dar de fapt nominalizati va rog un regim ateu care sa nu fi facut excese!

            Hai sa nu mai generalizam absurd, Ateismul nu apare net superior religiei, Peste tot mai nou nu se vede decat bulversarea valorilor. Atunci cand i-ai luat omului cautarile spirituale nu te poti astepta la nimic bun.
    • +1 (11 voturi)    
      . (Joi, 21 aprilie 2011, 18:33)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui eu100

      Razboaie de cucerire, epurari etnice si alte crime in masa, toate au existat si inainte de regimurile mentionate, si dupa.

      De exemplu, faptul ca sarbii sunt ortodocsi si croatii catolici nu i-a impiedicat sa comita crime in masa in razboaiele din Yugoslavia. Ba chiar religia a fost printre motivele de zazanie.
    • +1 (7 voturi)    
      hai ca-ti mai zic eu cateva (Joi, 21 aprilie 2011, 20:19)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui eu100

      dar iti atrag atentia ca regimurile comuniste au incercat doar sa schimbe religia cu ideologia politica.


      Sunt multe tari occidentale foarte putini oameni mai dau pe la biserica. aproape jumatate din ei se declara nereligiosi si o duc bine (Norvegia, Suedia, Danemarca, Cehia, Olanda, Japonia, Finlanda, Coreea de Sud). Pe de alta parte cele mai sarace, nedezvoltate tari sunt nu de putine ori si religioase.

      Mai mult, daca ai impresia ca sovieticii sau comunistii nostri au interzis biserica ortodoxa te inseli amarnic. Sa-ti mai arat pozele cu prea-marii prelati dand mana cu Ceasca?

      Tu continui doar manipularea, poate din rea vointa poate din necunoastere.
      • 0 (0 voturi)    
        manipularea poate fi religioasa sau... atee (Vineri, 22 aprilie 2011, 2:40)

        alex [anonim] i-a raspuns lui gogu

        ai pretentia ca nu poti fi manipulat, ateu fiind?

        in primul rand, dezvoltarea industriala nu este indicatorul ultim, dupa cum confortul nu este echivalent cu fericirea.

        Paradoxal, in anumite culturi traditionale africane de exemplu, oamenii sunt mai fericiti decat norvegienii si japonezii la un loc cu toata stiinta, tehnologia si speranta lor de viata dubla.

        Sau, dupa un rationament diferit, putem recunoaste ca evreii au ajuns la gradul actual de dezvoltare in principal datorita religiei care i-a unit.

        dezvoltarea tehnologica NU este un atribut al ateismului dupa cum nici al religiozitatii.

        Revenind la oile noastre comunistii atei nu au putut interzice biserica pentru s-ar fi lasat cu rascoala, sau continua in underground. Au trecut atunci la planul doi, supunerea acesteia prin metode parsive, retezand elitele si inlocuindu-le cu obedienti.

        Unul dintre pilonii occidentului este crestin, dar impotriva acestuia se duc batalii pe toate planurile. Papa are dreptate, o societate care isi ingroapa propria cultura si istorie este condamnata sa dispara.
        • 0 (0 voturi)    
          domnule (Vineri, 22 aprilie 2011, 11:17)

          wowboy [anonim] i-a raspuns lui alex

          "Unul dintre pilonii occidentului este crestin, dar impotriva acestuia se duc batalii pe toate planurile. Papa are dreptate, o societate care isi ingroapa propria cultura si istorie este condamnata sa dispara"


          DACA prin piloni, vreti sa spuneti un motiv pt care au murit multi oameni, s-au ars femei pe rug, s-au batut oameni cu pietre pana la moarte, cruciadele s.a.m.d., da, aveti dreptate. Doar ca atunci cand se intamplau toate astea eram inca salbatici.

          O societate care isi auto-analizeaza cultura si doctrinele si le gaseste proaste sau ineficiente(precum crestinismul care vinde bilete la Jesus Returning de peste 2000 de ani), poate lua o gura de aer proaspat si se poate lepada de obiceiurile ei din vremurile salbatice. S asta e evolutie domnul meu, nu condamnare la disparitie. Condamnarea la disparitie ne-o da insasi conceptul de religie(cel mai eficient instrument de dezbinare globala .... si tre sa fii in lalaland sa nu vezi asta cu ochiul liber).

          In loc sa ne mai lasam ghidati de acest Divida et Impera, n-ati vrea sa fim ... impreuna oameni buni?
  • +3 (13 voturi)    
    Are dreptate dar in parte (Joi, 21 aprilie 2011, 18:50)

    Vlad-I [utilizator]

    Europenii ar trebui sa fie mandrii de civilizatia occidentala, prima civilizatie care s-a extins la nivel planetar. Poti vedea oameni cu cravata in aproape orice capitala a lumii, iar tinerii din orice tara sunt atrasi de stilul de viata occidental.

    Partea religioasa a europenilor a fost buna si i-a ajutat, dar cand societatea vrea sa avanseze prea mult religia functioneaza ca frana, vezi perioada renasterii, opozitia ortodoxiei pe vremea lui Ivan cel Groaznic, masele inapoiate din India sunt tinute in loc de concepte religioase, evreii ortodocsi, iar in tarile musulmane nu avem cuvinte.
    • 0 (2 voturi)    
      Unii dintre ei (Joi, 21 aprilie 2011, 21:11)

      Getodac_ [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      Consider ca mai degraba anglo-saxonii ar trebui sa fie mandrii. Celelalte imperii coloniale au fost doar preocupati sa exploateze resurse, priveste fostele colonii spaniole sau franceze (mai ales cele din Africa). Au furat si englezii, dar cel putin i-au invatat sa "pescuiasca", iar mai tarziu unele dintre fostele lor colonii au devenit poate cele mai dezvoltate si civilizate state din afara Europei (SUA, Australia, Africa de Sud, etc.), putem chiar spune ca mai apoi au contribuit la raspandirea elementelor de civilizatie europeneana in toata lumea.
  • -3 (9 voturi)    
    papa (Joi, 21 aprilie 2011, 21:21)

    ady [anonim]

    n-are si nici n-a avut simtul realitatii si pragmatismului...cine mai doreste sa creada intr-o utopie mistica? dar politica?
  • +2 (2 voturi)    
    pacat... (Vineri, 22 aprilie 2011, 2:24)

    bioman [utilizator]

    Mi-e mila de ateii...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri