VIDEO Muncitorii de la Fukushima, la limita rezistentei umane

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 29 martie 2011, 15:49 Actualitate | Internaţional

Impinsi la limitele rezistentei umane, angajatii centralei nucleare din Fukushima primesc zilnic doze enorme de radioactivitate si nu-si parasesc combinezoanele de protectie decat pentru a se strecura sub o patura de plumb, relateaza AFP.

Din momentul in care centrala Fukushima Daiichi (Fukushima 1) a fost afectata de cutremurul cu magnitudinea de 9, urmat de un tsunami cu o inaltime de pana la 14 metri, tehnicienii, "super pompierii" si militarii lupta sa previna un dezastru si mai mare, intr-un mediu extrem de radioactiv.

Trag cabluri pentru a reconecta centrala la electricitate, inlatura molozul care acopera siturile, stropesc reactoarele care nu mai au sisteme de racire si incearca sa repuna in functiune echipamentele centralei.

Imbracati cu combinezon, manusi duble si masca de protectie, echipati cu lampi portabile, echipele de salvare se succed 24 de ore din 24, inainte de a beneficia de o scurta pauza de odihna.



Se odihnesc intr-o cladire situata in incinta centralei, dotata cu echipamente care rezista la o parte din radiatii, care ating totusi o concentratie superioara limitei normale in acest spatiu capitonat.

Dorm in conditii precare, acoperiti cu paturi care contin o plasa de plumb ce ar trebui sa actioneze ca un baraj in fata radiatiilor.

"Angajatii dorm in salile de sedinta, pe culoare sau in apropierea bailor. Toata lumea doarme pe jos", explica Kazuma Yokota, un supraveghetor al centralei.

"Mancam de doua ori pe zi. La micul dejun, biscuiti energizanti, la cina, orez instant si alimente conservate", a explicat muncitorul, ale carui cearcane sunt vizibile, in fata televiziunilor japoneze.

In primele zile ale crizei, fiecare om nu primea decat un litru si jumatate de apa, a continuat acesta, adaugant ca unii dintre muncitori s-au plans ca nu si-au putut schimba lenjeria intima timp de doua saptamani.

"Vrem sa evitam pe cat posibil sa ramanem prea mult timp aici, pentru ca suntem expusi la radiatii in permanenta", subliniaza Yokota.

Dificultatile cu care se confrunta cei 500 de angajati ai Tokyo Electric Power (Tepco), pompieri si militari risca totusi sa prelungeasca durata interventiei.

Purtatorul de cuvant al guvernului a recunoscut ca rotatia echipelor de interventie "nu a fost suficienta".

"Este dificil de gasit inlocuitori cu astfel de competente", capabili sa ajute la repornirea cruciala a sistemelor de racire a reactoarelor, a subliniat un oficial al grupului Hitachi, care a trimis 170 de persoane la Fukushima Daiichi.

Doi muncitori au fost iradiati saptamana trecuta, dupa ce au mers, incaltati cu ghete obisnuite, prin apa care s-a scurs intr-o sala a masinilor.



"Conditiile de munca sunt din ce in ce mai periculoase, nu cred ca o sa gasim alti muncitori care sa accepte sa mearga acolo", a marturisit un sub-contractor, pentru cotidianul Asahi.

Limita legala a radiatiilor autorizate pentru personalul din domeniul nuclear in perioade de criza a fost ridicata la 250 millisievert pe an, dupa accidentul de la Fukushima, fata de 100 inainte.

O expunere anuala la mai mult de 100 millisievert creste riscurile ulterioare de cancer, cu atat mai mult cu cat radioactivitatea absorbita se cumuleaza cu potentiale viitoare expuneri.


Citeste mai multe despre   






















13574 vizualizari

  • +19 (23 voturi)    
    Dumnezeu sa le dea sanatate! (Marţi, 29 martie 2011, 16:23)

    xfh [anonim]

    sunt eroi adevarati.
    • +1 (25 voturi)    
      Adevarat (Marţi, 29 martie 2011, 16:43)

      da [anonim] i-a raspuns lui xfh

      .. sunt eroi. Sa remarcam totusi ca Dumnezeu a avut deja ocazia sa le dea sanatate, dar le-a dat radiatii in schimb. Beat this..
      • -18 (20 voturi)    
        numai tu intelegi ce spui... (Marţi, 29 martie 2011, 16:54)

        lulu [anonim] i-a raspuns lui da

        Ai grija cu lichidele - excesul dauneaza coerentei.
        • +2 (18 voturi)    
          nu te chinui (Marţi, 29 martie 2011, 17:17)

          Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui lulu

          Ca sa intelegi ce a vrut sa zica trebuie sa ai si un dram de inteligenta. Si asta nu se castiga nici macar tinand post sau mergand la slujba, daca e e, daca nu e .. apoi nu e, lasa ca poate ai alte calitati.
          • -1 (7 voturi)    
            man... (Miercuri, 30 martie 2011, 0:55)

            un moromete [anonim] i-a raspuns lui Paleopterix

            chiar trebuia sa-i vorbesti asa ?...
            • 0 (0 voturi)    
              ai dreptate (Miercuri, 30 martie 2011, 20:15)

              Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui un moromete

              ... poate ai dreptate, posibil sa fi exagerat. Probabil ca ma enervez prea tare cand vad ca sunt atatia indivizi care tin neaparat sa transmita celorlalti vointa lu "dumnezeu" de parca l-ar cunoaste personal. Habar n-aveti (si n-avem) ce este "dumnezeu" asta, oricine pretinde altceva ori e un sarlatan ori e batut in freza si crede ce spun sarlatanii. Na, ca iar nu m-am putut stapani.
      • +4 (18 voturi)    
        Ok I'll try to beat that... (Marţi, 29 martie 2011, 17:59)

        Cristian [anonim] i-a raspuns lui da

        Dumnezeu, desi nu era obligat, s-a incarnat si s-a sacrificat si el pentru noi, pentru a ne conduce prin exemplu spre o viata mai buna. Intr-adevar, daca toata lumea ar trai asa cum ar trebui, facand binele, iubindu-si aproapele, etc., nu ar mai fi razboaie, sau alte acte de violenta, cu o fractiune din bugetul de sute si mii de miliarde de dolari alocat anual inarmarii si razboaielor s-ar fi gasit pana acum si leacul la cancer si la sida. Dar noi ca omenire am ales altfel. Si acum il invinuim tot pe Dumnezeu ? Toata admiratia pentru acesti japonezi care ne dau un exemplu si noua romanilor (si altor) crestini de cum ar trebui sa fim.
        • +5 (13 voturi)    
          N-are sens (Marţi, 29 martie 2011, 21:18)

          Vlad [anonim] i-a raspuns lui Cristian

          Sa zicem ca eu stiu sa inot, vad ca o persoana se ineaca, dar aleg sa nu o ajut, pentru ca nu m-a rugat nimeni. Acest lucru mi se pare profund imoral.

          Teoria zice ca Dumnezeu este atotputernic. Prin urmare le poate da sanatate. Dar nu o face, decat eventual daca cineva se roaga pentru asta, si nici atunci nu e garantat 100%. Mi se pare cel putin la fel de imoral si acest lucru.

          Avand in vedere asta, nu am cum sa-l iau pe Dumnezeu ca exemplu, daca imi doresc ca omenirea sa aiba aiba o viata mai buna, cum zici tu, pentru ca este un exemplu extrem de prost. Asta presupunand ca exista.
          • -1 (1 vot)    
            Dumnezeu ESTE atotputernic (Miercuri, 30 martie 2011, 13:18)

            Cristina [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            Stii, Dumnezeu ESTE atotputernic, dar nu poate schimba destinul oamenilor. Nu poate veni el in locul nostru sa ne traiasca viata. Cum nici noi nu putem trai viata copiilor nostri sau viata parintilor nostri sau viata prietenilor nostri, oricat de mult am dori in unele momente.

            Avem libertatea alegerilor pana la un anumit punct. Cum si copii au libertatea alegerii atat cat le permite parintii. Poate ca la fel cum copii cresc si, maturi fiind, se desprind de parinti, si omenirea este suficient de rebela si s-a desprins de Dumnezeu. Cati parinti mai pot interveni decisiv in viata copiilor lor adulti? Cat de mult poate interveni Dumnezeu in alegerile mature ale omanilor?

            De ce ii cerem mai mult lui Dumnezeu decat ii permitem sa faca?
            • 0 (0 voturi)    
              si atunci? (Miercuri, 30 martie 2011, 20:19)

              Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui Cristina

              Si de unde stii tu toate astea? Cine te-a informat? Toti astia sunteti asa de convinsi de niste baliverne pe care le scorniti singuri ori le auziti de la niste preoti barbosi si nespalati... Hai sa zicem ca ce zici e adevarat.. atunci daca d-zeul nu schimba destinul oamenilor, de ce naiba mai tineti post sau mergeti la slujbe? De ce toata energia asta risipita cu religiile astea care au nenorocit omenirea de cand se stie? Daca dzeu asta nu intervine, atunci de ce noi oamenii nu ne vedem de treaba noastra si sa il lasam in pace?
          • +1 (1 vot)    
            dumnezeu (Miercuri, 30 martie 2011, 14:59)

            octavian [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            evident ca nu are sens. ACEST pseudo rationament simplist pana la stupiditate nu are sens. exista insa si alte perspective,in care lucrurile se leaga. ideea este ca in timp ce immanuel kant de pilda,a scris un tratat de filosofie''dupa 10 ani de meditatii ASPRE" dumneata te-ai odihnit dupa ce ai produs cele de mai sus. daca chiar se doreste patrunderea sensului suferintei omenesti e nevoie de ceva mai mult decat de mintea cu care calculam costul cartofilor in piata. va doresc sa mancati sa beti si sa va veseleti,iar la fata imparatului ros sa nu va ganditi,ca sa nu va cada veselia in scarba
      • -10 (12 voturi)    
        de ce Dumnezeu? (Marţi, 29 martie 2011, 18:58)

        eu [anonim] i-a raspuns lui da

        de ce zici de Dumnezeu ca nu le-a dat sanatate si ca le-a dat radiatii?
        ei se inchina la Budha, ce treaba are Dzeu? tocmai daia.. chiar nu are.

        oricum, in afara de asta, sunt oamenii exceptionali, adevarati eroi.

        beat this
    • +5 (17 voturi)    
      Care dumnezeu? (Marţi, 29 martie 2011, 16:57)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui xfh

      Ala care le-a dat cutremurul, tsunami-ul si problemele nucleare si care nu ii protejeaza acum de radiatii?
    • -13 (13 voturi)    
      Ce boi... (Marţi, 29 martie 2011, 17:50)

      mojoMG [utilizator] i-a raspuns lui xfh

      Cei 2 care ti-au dat minusuri sunt 2 boi...
  • +12 (16 voturi)    
    JOS PALARIA (Marţi, 29 martie 2011, 16:40)

    gicu din busteni [anonim]

    Tot globu se uita la ei si e alaturi de ei. Ei fac istoria acolo. N-ai ce sa mai spui decat sa-ti scoti palaria in fata lor si a tuturor japonezilor care isi refac iar orasele de la alt dezastru. RESPECT!
  • +13 (21 voturi)    
    Impresionant (Marţi, 29 martie 2011, 16:45)

    dino [anonim]

    Sunt impresionanti , eu i-am vazut la ei acasa ... Este un popor cum nu exista altul , tot ceea ce fac fac cu responsabilitate dusa pana la sacrificiu , intr-o tara cum nu se poate mai saraca .Este greu de inteles pentru noi , noi care suntem superficiali intr-un paradis terestru sa intelegem cum un alt popor a creeat o asemenea civilizatie intr-un asemenea mediu neprielnic.
    • -10 (10 voturi)    
      tu sigur vorbesti de Japonia? (Marţi, 29 martie 2011, 16:54)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui dino

      cand spui :"intr-o tara cum nu se poate mai saraca .Este greu de inteles pentru noi , noi care suntem superficiali intr-un paradis terestru"
      • +15 (15 voturi)    
        mai oarecare (Marţi, 29 martie 2011, 17:32)

        Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        Are dreptate: Japonia are cumva petrol? Are pamant roditor ca romania (r mic inadins)? Are macar zacaminte fier, cupru, uraniu sau de ceva? Ei au vulcani si cutremure..si ici si colo un petec de pamant roditor, pe care il exploateaza la maxim. Si au ajuns unde au ajuns pentru ca sunt un popor de samurai, nu de manelisti.
        • +1 (1 vot)    
          Dar am ales! (Miercuri, 30 martie 2011, 11:19)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Paleopterix

          Asta este vointa poporului nostru. Pina in 1989 eram sub dictatura, eram in lagarul socialist, dar dupa aceea, de buna-voie si nesiliti de nimeni, am ales nemunca, am ales manele si interlopii. Investitorii japonezi care veniseraaici in 1990 s-au lamurit rapid si au plecat. Corect, noi suntem un popor de manelisti, asta ne place!
      • +10 (10 voturi)    
        are dreptate dino !!!! (Marţi, 29 martie 2011, 17:45)

        Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        Japonia e o insula fara resurse naturale, suprafata de teren arabil este foarte mica. Singura resursa viabila a lor este pestele oceanic si in general pescuitul.

        In afara de asta nu au cules altceva de la natura decat cutremure si tsunamiuri.

        In 3 luni japonia consuma gaz natural o cantitate egala cu cat e estimat acum ca are INTREAGA rezerva din pamant.

        Petrol: produce 132,700 bbl/day si consuma 4,363,000 bbl/day.

        Natural resources: NEGLIGIBLE mineral resources, fish

        note: with virtually no energy natural resources, Japan is the world's largest importer of coal and liquefied natural gas, as well as the second largest importer of oil

        Land use: arable land: 11.64%
    • 0 (6 voturi)    
      minusaci (Marţi, 29 martie 2011, 17:18)

      Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui dino

      100% adevarat. Faptul ca ti-au dat cu "-" iti confirma afirmatiile.
  • +9 (13 voturi)    
    Curaj si spirit de sacrificiu (Marţi, 29 martie 2011, 16:46)

    valisa [utilizator]

    Putini oameni din lume au un astfel de curaj si spirit de sacrificiu. Sper ca indiferent ce se va intampla, vor mai apuca macar o data sa isi vada familiile.

    Cinste eroilor!
  • +2 (4 voturi)    
    toata admiratia (Marţi, 29 martie 2011, 17:34)

    bozo [anonim]

    asiaticii au in gene simtul datoriei, al lucrului bine facut, al sacrificului. mai mult, nu stiu daca vreun al popor a trecut prin atitea nenorociri - sa nu uitam nici de bombardamentele de la hiroshima si nagasaki. ma rog sa aiba puterea sa poata trece si peste aceste cumplite incercari. phoenix din flacari renaste, iar japonia ne-a demonstrat ca se poate.
    • +2 (2 voturi)    
      melodramatic? (Miercuri, 30 martie 2011, 10:53)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui bozo

      zi-le si coreenilor si chinezilor despre nenorocirile japonezilor si ei o sa-ti spuna de nenonrocirile aduse de japonezi.
      Faza cu bombele nu tine! Si-au cautat-o si practic li s-a platit cu aceeasi moneda cu care au platit cand au fost in China sau Filipine.
  • +2 (8 voturi)    
    Asta certifica ca nu ne tragem din aceiasi maimuta (Marţi, 29 martie 2011, 18:31)

    gigi [anonim]

    In mod sigur au fost maimute diferite :) ... oricum, e din ce in ce mai evident ca oamenii nu au toti aceiasi origine. Chiar daca aratam la fel, avem acelasi organism, in mod sigur ne diferentiaza ceva ce este mai presus acum de intelegerea noastra. Acum vine China din urma, a fost imperiu si o sa fie.
  • 0 (8 voturi)    
    crisis management (Marţi, 29 martie 2011, 19:25)

    kodak [anonim]

    Sunt surprins de infantilismul si amatorismul comunicatelor autoritatilor japoneze precum si de managementul defectuos al crizei nucleare, in tara mezonilor, robotilor si inteligentei artificiale dusa la extrem. Mostre:

    -nivelul apei de racire a crescut la 2 m (fata de cat?)
    -muncitorii au facut rost de niste furtune si de niste cabluri ca sa repuna grupurile electrogene in functiune (la 2-3 saptamani de la cutremur)
    -muncitorii mananca biscuiti si conserve si au la dispozitie o sticla de apa pe zi (de parca ar fi supravietuitorii unui accident aviatic in Sahara)
    -au cerut ajutor american imediat dupa declansarea crizei nucleare dar s-au razgandit imediat din orgoliu sau alte motive tehnologice (le-a fost rusine sa le vada cineva problemele)
    -un prefect isi cere scuze ca a dat ordin unor pompieri sa se duca la moarte sigura (radiatii) etc.

    Pacat... e o vorba, unde e multa desteptaciune e si multa prostie....
    • 0 (0 voturi)    
      bun simtul observatiei! (Miercuri, 30 martie 2011, 10:55)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui kodak

      ai surprins destul de bine situatia.
  • -1 (3 voturi)    
    E din ce in ce mai rau (Marţi, 29 martie 2011, 22:14)

    Alui [anonim]

    Parca suntem fierti incet ca niste broaste.
    Totusi se poate trage o lectie de aici: Sa nu te increzi in asigurarile "expertilor". Cum ar fi cei de la CERN/LHC de exemplu.
  • -1 (3 voturi)    
    Japonia 2011 (Miercuri, 30 martie 2011, 2:44)

    arhit [anonim]

    Daca m-as fi gandit acum catva timp sa scriu un necrolog as fi tremurat fara rost....Care Japonia? As fii plans langa alte temeri..
    Acum, cred ca nu are rost sa spunem ceva.
    Lipsa de apa, de alimente, de minim uman necesar - ce de mult inseamna... - arata o Japonie dincolo de limita existententei...De ce? De aia, si tac...
    Ce va fi mai departe?
    Tacere si durere.
    Un popor ce moare.
    Sa ascultam, sa privim si sa gandim cu decenbta si respect.
    • 0 (0 voturi)    
      care popor moare? (Miercuri, 30 martie 2011, 10:59)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui arhit

      Japonia moare poate de batranete!
      Auzi la el, popor care moare!
      Domnu', in 1977 la cutremur am avut de 4 ori mai multi morti decat sunt acum in Japonia in conditiile in care Romania are o populatie de 6 ori mai mica. A murit cumva Romania?
      • +1 (1 vot)    
        ? (Miercuri, 30 martie 2011, 11:24)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

        Domnu', in 1977 la cutremur am avut de 4 ori mai multi morti

        BULLSHIT!
        utremurul din 1977 (Cutremurul din '77) a fost un puternic cutremur care s-a produs la ora 21:22 în data de 4 martie 1977, cu efecte devastatoare asupra României. A avut o magnitudine de 7,2 grade[1] pe Scara Richter și a făcut în timp de circa 56 de secunde (55 conform altor surse[2]), 1.570 (1578 conform altor surse[3]) de victime, din care 1.391 (1424 conform altor surse[4]) numai în București.
        • 0 (0 voturi)    
          te-ai documentat :) (Miercuri, 30 martie 2011, 12:14)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui eu

          revin totusi, care popor moare?
          Sunt 126 milioane de oameni si accidentul lor nuclear (inca in desfasurare) nici macar nu se apropie de ceea ce a fost langa noi in Ucraina.
          A murit Ucraina?
          • 0 (0 voturi)    
            ucraina (Miercuri, 30 martie 2011, 20:39)

            Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

            Ce suprafata are ucraina si ce suprafata are Japonia? Daca ucrainienii au avut unde sa fuga, unde iti imaginezi tu ca se pot duce japonezii in caz ca are loc ceva similar cernobilului? In China? Sau in siberia cum propunea jirinovski? Si in caz ca raman pe insula lor, crezi ca in timp o sa dezvolte vreo adaptare la radiatii? Nu exista asa ceva decat poate la insecte, la oameni radiatii = chinuri groaznice+moarte
  • 0 (2 voturi)    
    Asahi shinbun (Miercuri, 30 martie 2011, 6:50)

    Marius Delaepicentru [anonim]

    Socialiştii ăia s-au compromis de nenumărate ori. Nu mai departe, acum vreo trei ani Asahi shinbun a dat alarma cum că în Gunma, spanacul ar fi fost infestat cu dioxină. Analizele nu au confirmat hoaxul. Asahi shinbun produce şi cele mai josnice bîrfe la adresa trupelor de apărare. Vă rog să priviţi ÎNTOTDEAUNA cu circumspecţie ceea ce scrie în Asahi shinbun.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri