Franta: Doi vegetarieni risca 30 de ani de inchisoare, sub acuzatia ca au provocat moartea fetitei lor de 11 luni, din cauza regimului alimentar

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 29 martie 2011, 12:43 Actualitate | Internaţional

Un cuplu de vegetarieni este judecat in Franta sub acuzatia ca ar fi provocat moartea fetitei lor, in varsta la 11 luni, din cauza regimului alimentar care interzice utilizarea oricaror produse de origine animala, relateaza AFP.

Procesul cuplului, banuit de "privarea de ingrijiri si de alimente soldate cu moartea" unui copil de 11 luni, se judeca in fata curtii cu juri din Somme, Amiens.

Fetita, Louise, a murit in 25 martie 2008, la domiciliul parintilor. Ingrijorati de slabiciunea copilului, parintii au chemat pompierii, care nu au putut insa decat sa constate moartea bebelusului.

Paloarea si slabiciunea copilului au starnit insa banuielile pompierilor. Miscuta nu cantarea decat 5,7 kilograme, fata de o medie de 8 kg normala pentru aceasta varsta. Fetita fusese hranita doar cu laptele mamei sale, in varsta de 37 de ani.

O autopsie a relevat o carenta a vitaminelor A si B12 care, potrivit expertilor, creste sensibilitatea la infectii si ar fi "cauzata de un dezechilibru alimentar". "Problema legata de carenta vitaminei B12 ar putea avea legatura cu regimul alimentar al mamei", spune Anne-Laure Sandretto, procuror adjunct al Republicii in Amiens.

Parintii adoptasera acest regim dupa ce vazusera "o emisiune la televizor despre transportul vitelor la abator", a explicat Stephane Daquo, avocatul mamei.

Cei doi mai au o fata in varsta de 13 ani care nu pare sa sufere de aceleasi carente.

Foarte neincrezatori in medicina traditionala, parintii au preferat sa-si trateze copiii cu propriile mijloace, cu ajutorul sfaturilor culese din carti.

"Dupa vizita medicala de la noua luni, ei nu au urmat sfatul medicului care le spusese sa interneze copilul blonav de bronsita si care pierdea in greutate", a adaugat Daquo. "Au preferat retete pe baza de cataplasme cu argila sau varza, citite in carti. Sunt oameni care au avut lecturi nepotrivite la momentul nepotrivit", a adaugat avocatul.

In continuare vegetarieni, parintii "sunt constienti de greseala pe care au facut-o", spune si Patrick Quenel, avocatul tatalui.

Sergine si Joel Le Moaligou sunt judecati in stare de libertate iar un verdict este asteptat vineri. Cei doi risca 30 de ani de inchisoare.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

8139 vizualizari

  • -3 (17 voturi)    
    vitamina a (Marţi, 29 martie 2011, 12:52)

    alex [anonim]

    vitamina a se gaseste din plin in meniul vegetarian. b12 se gaseste numai in carne.copilul ar fi trebuit sa aiba vit a.
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Marţi, 29 martie 2011, 13:11)

      dan [anonim] i-a raspuns lui alex

      ar fi trebuit sa aiba vitamina A, dar n-avea. poate ca alimentele aveau vitamina A dar daca fetita n-o asimila...
      • +20 (22 voturi)    
        Evitati extremismele alimentare ! (Marţi, 29 martie 2011, 13:44)

        Ioan de la Iasi [anonim] i-a raspuns lui dan

        Proteinele de origine animala ne sunt absolut necesare bunei functionari, nu sunt la fel de eficiente si complexe ca cele pe care le obtinem (cu greu) din vegetale (de la acestea obtinem mai ales carbohidrati/glucide, fibre alimentare).

        Chiar daca preferati sa nu consumati carne de porc, vita, pui, oaie, etc., nu renuntati la carnea de peste, la oua, branza sau lapte.

        Pentru ca regimul vegetarian pur (zis vegetalian/vegan) e un pericol real, conduce la grave lipsuri de minerale si uneori decalcifierea oaselor si probleme neurologice (''cablajul'' neuronilor are nevoie de lipide!).

        Regim ovo-lacto-vegetarian (renuntati la carnea grasa si la absolut toate mezelurile si carnatariile) si sport minim 30 minute/zi va vor asigura o stare de sanatate mult mai buna decat a consumatorilor carnivori si sedentari.

        Si in ceea ce priveste alimentatia e valabila atitudinea cumpatata, echilibrata, nu extremismele si fanatismele. Nu va mai luati dupa tot felul de 'trenduri', Occidentul e in plina confuzie identitara, asa ca orice noua 'pseudoreligie' tine loc de identitate pt cei care sunt mai slabi si influentabili (ecologismul 'anti', caninofilia sau veganismul).

        Daca vreti sa renuntati la anumite tipuri de carne e foarte bine, insa nu la toate si mai ales faceti-o treptat nu brusc, lasati timp organismului sa se adapteze si sa va spuna ce ii face bine si ce nu. Nu oricine poate, unii au deficiente genetice, dezechilibre fiziologice, sunt 'condamnati' sa manance anumite alimente.

        Indiferent ca sunteti carnivori, ovo-lacto-vegetarieni sau vegani, e important sa fiti atenti la calitatea a ceea ce bagati in voi, la evitarea chimicalelor pe cat posibil. Cititi sistematic etichetele, sa vedeti procentajul de proteine, lipide, glucide, sa vedeti cat la suta e produs natural si cat sunt adaosuri bizare si E-uri.
        Decat sa mancati mult si prost si sa ajungeti la 50 de ani o epava si un bancomat pt doctori, mai bine mai putin dar de calitate.

        Numai bine romanilor de pretutindeni !
        • -1 (1 vot)    
          ???? (Vineri, 1 aprilie 2011, 0:46)

          si anume? [anonim] i-a raspuns lui Ioan de la Iasi

          proteinele animale sunt "absolut necesare" bunei functionari??? si dumneavoastra sunteti.... ???? un titlu, ceva, sa stim cu ce autoritate vorbiti?
    • +10 (12 voturi)    
      degeaba (Marţi, 29 martie 2011, 13:23)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui alex

      nu toti vegetarienii inteleg alegerile pe care le fac, la fel cum la polul opus milioane mor de boli cardiovasculare imbuibati cu carne si grasimi animale.
      probabil ca ar fi bine sa se predea nutritie in scoli inca din clasa 1. ar fi putut sa ia b12 si din lactate sau fructe de mare. ar fi putut pur si simplu sa ia niste suplimente alimentare.
      • +10 (10 voturi)    
        suplimente alimentare trebuiau oricum (Marţi, 29 martie 2011, 14:03)

        Anonima [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Am un copil de 11 luni si l-am alaptat pana la 6 luni fara sa-i mai dau nimic altceva. Nu-s vegetariana, am incercat sa ma harnesc cat mai bine si tot am luat supliment de vitamine pe perioada alaptarii. Banuiesc un fel de conspiratie a firmelor de medicamente in chestia asta cu suplimentele de vitamine pe perioada sarcinii si alaptarii (daca te hranesti cum trebuie nu prea le vad rostul), dar fiind vorba de o alta fiinta decat mine le-am luat pentru ca n-am vrut sa risc sa-i fac vreun rau. In afara de niste bani, nu era nimic de pierdut. Cucoana asta, daca tot nu a luat vitamine (nu inteleg ce are asta a face cu a fi vegetarian, ca din cate stiu alea sunt sintetice) putea sa intrebe niste specialisti in "naturiste" cu ce sa compenseze. Si sa monitorizeze foarte atent starea copilului. Mi se pare de bun simt cand aplici chestii care sunt iesite din comun. E pana la urma un fel de experiment. Daca nici cand li s-a spus ca lucrurile nu merg bine n-au facut nimic sa indrepte situatia, scuza cu prostia si inconstienta nu merge de niciun fel. Nici macar nu trebuia sa li se spuna: 5,7 kg la 11 luni e strigator la cer. Cred ca si ultima analfabeta de la coada vacii isi dadea seama ca nu e bine ceea ce face.
        • +1 (3 voturi)    
          rostul vitaminelor (Marţi, 29 martie 2011, 14:53)

          Demigod [utilizator] i-a raspuns lui Anonima

          Suplimentele de vitamine sunt esentiale chiar daca te hranesti bine.

          Vitaminele se pierd prin fierbere/gatire. Mai apoi, fructele si legumele ce apar prin supermarketuri pur si simplu nu mai au gust. Ma gandesc ca le-o fi lipsind si altceva decat gustul. Nu toata lumea isi permite timpul de a face cumparaturi la piatza.
      • +2 (2 voturi)    
        si unii doctori sunt corijenti la nutritie (Marţi, 29 martie 2011, 16:52)

        mada [anonim] i-a raspuns lui pehash

        ai mare dreptate .. insa iti spun ca exista foarte multa dezinformare pe internet referitor la B12 ... ai sa gasesti tot felul de informatii eronate cum ca b12 se gaseste in alge, drojdie, aloe vera si alte minuni ...

        unele afirmatii de genul asta sunt facute de pseudo-doctori inregimentati religios ...

        uite un exemplu de articol care vine de la un asa zis doctor: http://ligiapop.com/2010/07/24/problematica-vitamina-b12-in-dieta-vegana/

        si dupa asta ne mai miram ca oamenii urmeaza o dieta vegana fara sa ia nici macar suplimente ... Oare isi dau seama persoanele care raspandesc aceste informatii cat rau pot sa faca unor persoane mai ignorante care cred ca tot ce zboara se mananca?
        • -1 (1 vot)    
          o, nu.... (Vineri, 1 aprilie 2011, 0:27)

          inca un doftoras spalat pe creier de hipocrate [anonim] i-a raspuns lui mada

          extraordinar... cata competenta pe tine...
          sper ca esti cel putin om de stiinta si tocmai ai studiat azi vitamina B12 la microscop, de faci afirmatii cu atata tarie.
          dar daca esti doar un doctoras, da-i pace. mai pune mana si informeaza-te mai departe de manualele voastre stupide editia 1960. specie mai proasta si mai aroganta ca si doctorii, si mai periculoasa pentru sanatatea omului, nu am vazut niciodata...
    • +4 (8 voturi)    
      viteza (Marţi, 29 martie 2011, 14:22)

      kostel [utilizator] i-a raspuns lui alex

      a bagat cineva de seama ca fetita a murit pe 25 martie iar verdictul este asteptat peste 7 zile, adica pe vineri????? la noi furaciosii prelungesc o judecata si 8 ani pe motiv de rotula, vant (de la buci :))) sau alte prostii.
      • +2 (2 voturi)    
        2008 (Marţi, 29 martie 2011, 14:51)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui kostel

        Linisteste-te. E vorba de 25 martie 2008.
  • +11 (29 voturi)    
    ... (Marţi, 29 martie 2011, 12:54)

    x [anonim]

    o stire care ar merita promovata, sa le mai vina mintea la cap ecologistilor vegetarieni bio homeopati care nu-si vaccineaza copiii si nu iau aspirine ca, vezi doamne, n-ar fi eco sau ar fi o conspiratie a medicinei traditionale. nu prea e la moda sa gandesti, ci sa urmezi "trendul", si asta avand impresia ca esti rebel, un fel de robin hood in lumea asta moderna oprimata de corporatiile farmaceutice si multinationalele care-ti baga pe gat mancaruri modificate genetic. astept cu nerabdare multe minusuri de la robinhuzi dinastia paranoici ce gandesc in alb/negru, ei fiind mereu de partea binelui. probabil de la prea multa varza ecobio.
    • 0 (16 voturi)    
      o, da (Marţi, 29 martie 2011, 13:23)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui x

      stirile de genul asta sunt deja ultra promovate. Rar insa sunt promovate si cele in care se explica efectele secundare ale medicamentelor. Deh, za profit. :)
      Intr-o alta ordine de idei, parintii aia ar fi trebuit sa se informeze un pic. Exista deja pana si la noi cabinete de medicina naturista in care tratamentul se poate face si prin altceva decat prin medicamentele care repara un simptom si cauzeaza alte 20. (Sau care pur si simplu iti fac praf ficatul sau imunitatea organismului) Multe cabinete de medicina naturista sunt deja avizate de ministerul sanatatii si au rezultate pozitive.
      Altfel...te duci si la medicul "specialist" si te trezesti ca te indoapa cu medicamente: o parte care iti trebuie si o alta parte de la farmacia cu care are contract. (Ca deh, si aia trebuie sa traiasca). Ajungi acasa si iei un pumn de medicamente inainte de fiecare masa. Credeti ca toate medicamentele astea sunt sanatoase?
      Nu contrazic descoperirile reale ale medicinei alopate (gen streptomicina), dar marea majoritate a medicamentelor au deja alternative naturiste. Care NU au efecte adverse.
      • +8 (10 voturi)    
        nu, pe dracu'! (Marţi, 29 martie 2011, 14:23)

        Lucian* [anonim] i-a raspuns lui sorin

        de unde apareti mai astia cu ideile ca alternativele naturale nu au contraindicatii?
        GRESIT! Aproape toate alternativele naturale au si contraindicatii la randul lor.
        Medicamentele asa zis sintetice nu sunt altceva decat o forma rafinata a substantelor active din ... natura! Crezi cumva ca se fac din piatra sau nisip?
        Iodul s-a scos pt o suta de ani din muschi, iar banala aspirina nu a fost altceva decat o fiertura de coaja de salcie care provoca insa gastrite si chiar ulcere dinca aciditatii mari. Abia dupa acetilare aspirina a devenit suportabila de marea majoritate a oamenilor.
        Bea draga ceai de sunatoare pana numai poti si sa ne anunti ce bine te simti ca ti-a scazut tensiunea dar ai orbit ca ti-au pocnit capilarele din ochi. Este 100% natural!
        Sau, de ce nu, bea atropina ca sa te calmezi si sa ne anunti daca mai traiesti! O sa-l celebram pe al doilea Lazar.
        Totul trebuie luat cu masura pt ca nu exista plante 100% benefice.
        • +3 (3 voturi)    
          corect (Marţi, 29 martie 2011, 19:36)

          Madalina [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

          sunt multi care iau de bun tot ce se spune cu conspiratiile farmaceutice si cat de rau e sa iei pastile. Problema e ca pica in extrema cealalta si apoi se intreaba ce li s-a intamplat.
      • +6 (8 voturi)    
        Am uitat ceva! (Marţi, 29 martie 2011, 14:30)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui sorin

        Marea majoritate a antibioticelor sunt produse naturale!
        Sunt secretii ale mucegaiurilor sau bacteriilor!
        Antibioticele sintetice sunt o minoritate in ziua de azi.
        Inainte de a da inainte cu cat de rea este medicina alopata, mai bine ne informam putin la ce foloseste medicina alopata.
        Faptul ca stilul de viata ne distruge sanatatea, nu vad de ce ar trebui sa aruncam vina pe medicina alopata pt ca nu reuseste sa te vindece.
      • +1 (5 voturi)    
        Te inseli, mon cher (Marţi, 29 martie 2011, 15:22)

        Ovidiu M [utilizator] i-a raspuns lui sorin

        Nu exista medicamente din medicina alopata care sa aiba echivalente din medicina homeopata. Pur si simplu nu exista. De ce? Pt ca cele din medicina homeopata sunt pur si simplu apa si ceva prafuri ca sa le faca sa arate a drajeuri. Substanta activa nu exista sau este in cantitati infime, gen o (1) molecula (vezi Oscilococinum, unde probabilitatea de a avea o molecula de substanta activa - extras de ficat de gasca(!!!) - este de 1 la 10 la puterea 400; mai degraba castigati la 6 din 49 de 100 de ori la rand :-) )

        Deci, nu mai apelati la medicina traditionala, pt ca va faceti mai mult rau. Daca era asa buna medicina traditionala nu ar mai fi fost nevoie de medicina moderna, nu credeti.

        Eu nu afirm ca pastilele acelea fac intotdeauna bine, nu afirm ca se stie exact ce reactii adverse pot avea la nivel micro, nici macar modul de actiune real al tuturor medicamentelor nu este cunoscut, dar macar sunt studiate, testate si si-au dovedit utilitatea pt majoritatea covarsitoare a oamenilor.

        PS: Daca cineva imi arata un singur test de medicamente homeopate, facut la fel cum se fac testele pt medicamentele alopate, si care sa-si fi dovedit eficienta... promit ca mananc hartia pe care este descris acesta si nu mai scriu vreodata comentarii ca cel de-acum.
        • 0 (2 voturi)    
          Dar daca iti dau un ex (Miercuri, 30 martie 2011, 5:36)

          gigel [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu M

          de studii cu medicamente alopate falsificate care au stat pe piatza ani buni pana sa le scoata ce mananci?::)
          Vioxx iti spune ceva? Din pacate nu e singurul...
          Asta asa ca mic exercitiu de gandire
          • 0 (0 voturi)    
            Well... (Miercuri, 30 martie 2011, 10:25)

            Ovidiu M [anonim] i-a raspuns lui gigel

            Sunt de acord cu tine, lucrurile nu sunt in totalitate asa cum ne-ar placea. Traim intr-o lume guvernata de profit, iar cateodata oamenii sunt dispusi sa faca orice pt a-si asigura acel profit sau a nu avea pierderi. Cu toate astea, cazurile de care vorbesti sunt exceptiile, si nu regula, ceea ce nu poate fi spus despre medicina homeopata, unde ori nu exista studii, ori studiile sunt pur si simplu mincinoase fiindca nu respecta rigorile unui studiu stiintific.

            Deci, chiar si cu aceste situatii extreme, tot medicina alopata este recomandata.
  • +11 (15 voturi)    
    crima premeditata (Marţi, 29 martie 2011, 12:56)

    OnePiece [utilizator]

    Nu cred ca e vorma de ucidere din culpa, deoarece stiau riscul la care e supus fata lor, doar i-a avertizat si doctorul incepand cu bronsita. Va fi foarte greu de dovedit faptul ca erau "prosti" si ca nu stiau ce fac. Cazul acesta mi se pare mai grav de exemplu decat cazul in care calci un om cu masina neintentionat. Trebuie sa isi asume responsabilitatea si sa plateasca pentru greseala facuta. Nu e de ajuns sa se caiasca. A murit un copilas. Puscarie.
  • +12 (12 voturi)    
    Crima... (Marţi, 29 martie 2011, 13:02)

    Stefan [anonim]

    "Pedeapsa" mai mare nu poate primi un parinte decat moartea copilului, dar asta nu ii absolva de vina. Ar fi bine ca din acest eveniment tragic sa invete toti indivizii "bio" sau oricum isi spun...
    • +2 (8 voturi)    
      Bio (Marţi, 29 martie 2011, 13:20)

      Cosmin [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      Dieta "bio" nu are legatura cu consumul de carne sau alimente de la animale. Are in schimb legatura cu modul in care este obtinuta hrana (fie ea vegetala sau animala).
      In cazul meu, nu mai consum hrana daca nu stiu sigur cum a fost obtinuta. Atata timp cat carnea din supermarket (dar nu numai) este plina de antibiotice, hormoni de crestere etc., refuz sa o ingerez, pentru ca o data cu carnea intra in mine si otravurile cu care sunt hranite animalele. Valabil si pentru plante, cu pesticide/ierbicide, gaze pentru coacere rapida etc.
      Se mai pune si problema moralitatii, mai vizibila in cazul animalelor, a modului in care acestea sunt tratate pentru ca noi sa obtinem carnea lor (am vazut ca in articol se mentioneaza asta in cazul cuplului francez). Din nou, e valabil si pentru plante, insa planta nu tipa, nu sangereaza, asa ca pentru multi nu apare ca o problema.
      In cazul prezentat, cred doar ca cei doi parinti nu s-au informat foarte bine in privinta stilului de alimentatie adoptat.
      • +1 (5 voturi)    
        curios (Marţi, 29 martie 2011, 14:31)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Cosmin

        cum naiba de nu exista problema asta la hindusi?
        100% vegetarieni!
        • +2 (2 voturi)    
          indieni (Marţi, 29 martie 2011, 14:56)

          Demigod [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

          Nu toti hindusii sunt vegetarieni. Sa nu uitam ca au vreo 480.000 de zeitati, si unii zei sunt extrem de sangerosi sau pofticiosi.

          O alta chestie ar fi ca - un indian in medie, cantareste cat jumatate de european si un sfert dintr-un american. ;) Nu e o gluma.
        • +4 (4 voturi)    
          vegetarieni / vegani (Marţi, 29 martie 2011, 15:05)

          mada [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

          pai astia din articol erau vegani nu vegetarieni ... hindusii aia mananca macar lapte si oua
      • +3 (3 voturi)    
        precizare (Marţi, 29 martie 2011, 15:10)

        gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui Cosmin

        Perfect de acord cu tine in privinta alimentatiei. Cu ultimul paragraf insa, nu pot fi de acord. Cand vezi ca un copil are probleme, ti se recomanda si de catre doctor sa faci ceva si tu il lasi sa moara se numeste crima si atat. Nu are legatura cu informatia preluata gresit de catre parinti. Crezi ca exista vreun parinte care nu stie ca nu trebuie sa lasi copilul sa moara, indiferent ce citesti tu? Sau crezi cumva ca un copil cu deficienta majora de B12 este perfect normal si apoi, in cateva minute, moare? Ei n-au vazut slabiciunea copilului decat cu 5 minute inainte sa moara? Ca nu cred ca din momentul apelului pina au ajuns pompierii au trecut mai mult de 10 minute, iar cand acestia au ajuns nu au putut decat sa constate decesul. Mai degraba cred ca au sunat la urgenta abia dupa ce copilul nu a mai respirat. Din punctul meu de vedere acesti parinti trebuie sa faca puscarie si sa fie decazuti din drepturi fata de fiica pe care o mai au, altfel ne putem astepta oricand sa anunte si decesul celui de-al doilea copil (primul in ordinea varstei) pentru ca, intre timp, mai citesc ceva ce nu inteleg, sau mai vad vreo emisiune care ii bulverseaza.
        • 0 (0 voturi)    
          doctori? (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 11:19)

          quetzal [utilizator] i-a raspuns lui gcorneille

          si ce daca le-a spus doctorul sa faca ceva? indivizii de teapa astora nu cred in doctori pt ca fac parte din "conspiratia firmelor farmaceutice". Au dus copilul la doctor la un control de rutina de 9 luni pentru ca legea ii obliga sa o faca nu ca ar fi avut intentia sa urmeze vreun sfat .

          Oricum, verdictul s-a pronuntat ieri, au primit 5 ani de inchisoare din care 2 cu suspendare.Si li s-au suspendat drepturile parintesti pentru celalalt copil.
          Ar fi meritat mult mai mult mai ales ca nici nu par sa fie constienti de idiotenia lor, li se pare doar un accident nefericit.

          http://haute-normandie.france3.fr/info/proces-d-un-couple-de-vegetaliens-30-mois-fermes-68131803.html
    • 0 (2 voturi)    
      depinde (Marţi, 29 martie 2011, 13:30)

      hmm [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      nu pentru toti parintii este valabil rationamentul tau. din nefericire.
  • +4 (8 voturi)    
    pompieri? (Marţi, 29 martie 2011, 13:07)

    lb [anonim]

    au chemat POMPIERII? WTF?
    • +7 (7 voturi)    
      da, se poate (Marţi, 29 martie 2011, 13:20)

      victoras [anonim] i-a raspuns lui lb

      Prin ceva tari din vest pompierii au si pregatire de a da primul ajutor, au si masini special echipate (de fapt sunt ambulante in toata regula, desi pe ele scrie pompieri) si de multe ori sunt trimisi la apelurile de urgenta medicale, accidente, etc. Si eu am fost foarte mirat sa vad ca se joaca si de-a ambulanta, dar se pare ca sunt pregatiti pentru asa ceva, si ca nu e nimic iesit din comun.
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Marţi, 29 martie 2011, 13:46)

        Gigi Maybachistu' Pompier [anonim] i-a raspuns lui victoras

        În cazul în care intri cu maşina în copac, o să apară o ambulanţă roşie pe care scrie POMPIERII-SMURD care te va culege de acolo :)
    • +5 (7 voturi)    
      Normal! (Marţi, 29 martie 2011, 13:22)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui lb

      Păi n-auzi ca nu aveau încredere în medici?
      • +2 (2 voturi)    
        :))))) (Marţi, 29 martie 2011, 13:50)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

        E buna rau! :)
    • +4 (4 voturi)    
      pompierii (Marţi, 29 martie 2011, 14:38)

      rico [anonim] i-a raspuns lui lb

      în franta pompierii intervin in cele mai multe cazuri ca prim ajutor, în schimb la bord de obicei nu se afla medici. Lumea suna la 18 (pompieri) pentru ca ei ajung cel mai repede. Daca de exemplu cazi cu bicicleta si-ti rupi mana, al ei suni ca sa te ia si sa te duca la spital. La 15 (SAMU, ambulanta de urgenta) suni daca e o urgenta vitala si vrei sa fii sigur ca intervine si un medic.
  • -1 (5 voturi)    
    pompieri? (Marţi, 29 martie 2011, 13:08)

    Constantin89 [utilizator]

    pompieri?hai frate ai dracu pompieri
    • +4 (4 voturi)    
      pompieri (Marţi, 29 martie 2011, 13:17)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Constantin89

      In unele locuri ambulantele/smurdul apartin de pompieri. Spitalele se ocupa doar cu primitul/tratatul bolnavilor.
  • -4 (16 voturi)    
    de ce nu intra in puscarie si doctorii (Marţi, 29 martie 2011, 13:13)

    intrebator [anonim]

    de ce nu intra in puscarie si doctorii din spitale sau cei din companiile farmaceutice, pentru ca exista destule cazuri in care copiii mor in spital cu toate medicamentele si doctorii langa ei.

    @x
    de ce in Romania au devenit ilegale plantele medicinale traditionale cu care se trateaza romanii de sute de ani? ca sa ai pe raft un amarat de musetel, trebuie sa treaca prin 60 de aprobari de la UE.

    tot din ciclul asta, ce parere ai de faptul ca UE a respins azi dupa ani de dezbatere interzicerea carnii din animale clonate?
    la fel cum nu sunt interzise nici organismele modificate genetic.

    adica pe de o parte ne sunt bagate pe gat carnuri modificate genetic si indopate cu hormoni si aditivi iar pe de alta parte urmeaza sa fie obligatoriu consumul lor pe motiv ca altfel ne mor copiii.

    din nou, mie nu imi suna bine.
    • +2 (6 voturi)    
      Vegetarianism nu e acelasi lucru cu incompetenta! (Marţi, 29 martie 2011, 13:41)

      Mara [anonim] i-a raspuns lui intrebator

      Din nou, o stire "alarmista" care vrea sa faca legatura intre alimentatie "vegetariana" (pt unii, naturista) si moartea copiilor. Spalare pe creier, 100%!

      Faptul ca oamenii aia, fara sa aiba nici un fel de pregatire in MEDICINA NATURISTA (da, nu toata lumea poate sa faca asta, este o meserie in sine, care presupune studiu si rigoare stiintifica, nu orice neavenit care pune cataplasme are habar de naturism), deci oamenii aia au facut experimente pe propriul copil.
      Asta e prostie si nu are nici o legatura nici cu alimentatia "bio" si nici cu vegetarianismul, naturismul si cu ce mai vor ei sa puna la stalpul infamiei. Oamenii aia sunt iresponsabili, atat, din prostie sau nestiinta, dar nu din cauze de "naturism."
      Plus, denigrarea continuua a medicinei alternative si a plantelor, a unei diete echilibrate, este voia si promovata de companiile farmaceutice si alimentare. Pe principiul sperietoarei "vezi ce patesti daca nu mananci carne si nu te indopi de medicamente?!?"
      NU se spune in schimb ca medicina alopata si cea naturista trebuie sa lucreze impreuna pt vindecarea pacientilor. E o rusine, genul asta de spalare pe creier, si pacat ca oamenii nu sunt incurajati sa gandeasca pe cont propriu si sa aleaga ce e mai bun din ambele stiluri de tratament.
      PLUS, NIMENI, NICIODATA, nu trebuie sa isi trateze copilul dupa ureche. Si daca ambii parinti ar fi fost medici (alopati sau naturisti) n-ar fi avut voie sa ia o decizie asa, aiurea.
      Personaje ca ei fac de ras naturismul si dau apa la moara celor care vor sa vada tratamentele alternative doar in culori negre.
      • +2 (2 voturi)    
        2 probleme distincte (Marţi, 29 martie 2011, 14:44)

        mada [anonim] i-a raspuns lui Mara

        aici sunt 2 probleme distincte:

        1. copilul era malnutrit, avea carente grave de vitamina b12 si A ... daca nu murea de bronsita ar fi murit din cauza carentei de B12 care duce la boli cardiovasculare si nervoase ( au mai fost cazuri de copii care au murit, nu e nici o spalare pe creier)... si daca nu ar fi murit , cu aceasta carenta avea toate sansele sa ajunga retardat

        2. faptul ca au ales un tratatment naturist pentru boala .... eu in general sunt de acord cu tratamentele naturale si le folosesc insa nu trebuie cazut in extreme si daca metodele naturale nu dau rezultate, apelezi si la medicamente de sinteza, mai ales in cazul bolilor acute...
  • +2 (2 voturi)    
    despre vegetarieni (Marţi, 29 martie 2011, 13:21)

    Alley [anonim]

    Este foarte trist ceea ce s-a intamplat. de vina sunt parintii tampiti care doreau sa-si creasca copilul inca de mic sa ajunga la fel de indoctrinat cum sunt si ei. Am avut si eu niste prieteni foarte buni care de circa un an au decis sa devina vegetarieni sau mai bine zis "vegani" adica mananca doar anumite legume si fructe, totul crud. Au ajuns sa-si vanda apartamentul din centrul Clujului ca sa se mute intr-un sat ca sa aiba gradina unde sa creasca ligumi si fructi, vorba moldoveanului. De cand cu noul stil de viata s-au schimbat foarte mult, ca si stil au ajuns sa semene cu martorii lui Iehova deoarece in ultima vreme in afara de "cat de sanatos traiesc ei" si ca "restul lumii nu stie ce prostie face ca mananca carne" nu se mai putea discuta cu ei, incercand desigur sa ma convinga si pe mine, fara prea mult succes. Nu stiu ei cum vor ajunge dar oricum imi pare foarte rau de ei, cum scrie si articolul au avut lecturi nepotrivite la timpul nepotrivit. Sper doar sa nu aiba niciodata copil pentru ca ii vad in stare sa-l omoare cu retetele lor "sanatoase"...
  • +1 (5 voturi)    
    Articol de proasta calitate (Marţi, 29 martie 2011, 13:22)

    Anonim [anonim]

    Imi pare rau sa vad astfel de "poame" jurnalistice pe Hotnews.

    1) nu se da o referinta la sursa initiala de informatii. Gasiti intreaga poveste pe site-ul AFP aici: http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5gKIYqBCq1gxMVHxTuacvUKkozfMQ?docId=CNG.35c2caa5efa0e183b7b38a2d0e2b7f40.71

    2) sunt multe erori in "traducerea" de pe Hotnews, fapt ce denota lipsa de cunostinte a jurnalistului in acest domeniu. Spre exemplu:
    - nu e vorba de vegetarianism (acestia mananca lactate si oua) ci de veganism
    - nu e vorba de pompieri ci de ambulanta (de cand se apuca pompierii de investigatii medicale?)

    3) dragi carnivori, cititi pe AFP si vedeti ca acei parinti nu hranisera copilul decat prin alaptare. Il privasera deci de orice alt aliment (fructa, leguma, produs lactat ori carne). A arunca vina pe regimul vegetarian ori vegan e... prostie.

    4) nici o concluzie nu a fost trasa pana acum, deci sa nu dam noi sentinta
    • +1 (1 vot)    
      gresit (Marţi, 29 martie 2011, 14:50)

      mada [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      uiti ca mama era vegana ... deci probabil carenta de B12 si vitamina A pe care o avea copilul era datorata faptului ca mama avea aceste carente si aceste vitamine au lipsit din laptele matern.... deci cam asta e radacina raului, pentru ca asta a cauzat si un sistem imunitar slab si boala si moartea copilului

      ...
      din cate stiu eu vitamina B12 si suplimentele de DHA ( unul din acizii grasi cu catena lunga omega 3) sunt OBLIGATORII in cazul mamelor vegane ....insa exista multa dezinformare pe internet si multe persoane traiesc cu ideea total falsa ca un regim vegan iti asigura toti nutrientii
    • +1 (1 vot)    
      da si nu (Marţi, 29 martie 2011, 15:27)

      gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Dupa cum spunea un antevorbitor, Pompierii SMURD scrie pe niste ambulante, care au medici si asistenti, lucru valabil in mai multe tari.
      Intr-adevar, erau vegani, nu vegetarieni.
      O mama care mananca echilibrat transmite copilului B12 prin laptele matern, lucru care , in cazul de fata, nu s-a intamplat.
      Este adevarat ca nu s-a tras inca nicio concluzie, dar faptul ca au refuzat sa trateze un copil bolnav si au sunat la urgenta abia cand a murit, este un lucru pe care, cu siguranta, il putem condamna fara sa asteptam rezolutia judecatorilor (ma refer la noi, cei care condamnam cel mult printr-un mesaj pe net).
  • 0 (2 voturi)    
    dat exemplu (Marţi, 29 martie 2011, 14:49)

    Demigod [utilizator]

    Trebuie pedepsiti crunt ca sa fie dati exemplu.
    Apar tot mai multi ciudati care duc regimurile la extrem. Unii au motive pseudo-religioase, dar majoritatea sunt pur si simplu prost informati asupra nutritiei.
  • +1 (3 voturi)    
    Articol fals (Marţi, 29 martie 2011, 15:19)

    bubulina [anonim]

    E vorba de "vegetalieni" sau "vegani", nu de vegetarieni. E o diferență... Poate cineva va revizui traducerea proastă a articolului din presa franceză...

    Dezinformare totală...
  • +1 (1 vot)    
    vegetalian si furculision (Marţi, 29 martie 2011, 16:11)

    d [anonim]

    Cuvintele Vegan si Vegetalian nu exista in limba romana. Exista Vegetarian.
  • +1 (1 vot)    
    greu de explicat (Marţi, 29 martie 2011, 16:33)

    numai eu [anonim]

    Alaptarea exclusiva pina la 1 an este o optiune excelenta,nu mai blamati faptul ca acel copil a fost hranit NUMAI cu lapte matern. Se pune problema calitatii laptelui.Eu mi-am alaptat copilul pina la 1 an si doua luni,fara nici un fel de diversificare,numai lapte si atit, iar la 12 luni a avut 14 kg,mai mult decit media,deci rotofei. Sanatos perfect,atit timp cit a fost doar alaptat, nici macar un guturai.Dar,atentie, eu m-am hranit f bine in perioada alaptarii,si tot am slabit 10 kg.Ca fapt divers, nimic nu slabeste mai drastic o femeie ca alaptatul! Problema lor a fost subalimentatia,probabil fiind vegetarieni sint oricum slabi,si nu au realizat ca bebe e prea salb pentru virsta lui, e sensibil la linfectii,etc.
    • 0 (0 voturi)    
      Eronat (Marţi, 29 martie 2011, 19:22)

      Nume [anonim] i-a raspuns lui numai eu

      Nu dati sfaturi eronate pe internet daca nu sunteti informati corespunzator. Sfatul dvs este foarte daunator potentialilor cititori. Experienta psonala nu e un argument. 14 kg la un an a supraponderal, iar oricum asta nu spune nimic despre sanatatea generala a copilului fizica si mentala.
      Toti copii au nevoie de supliment nutritiv incepand de la varsta de patru luni. E incurajat sa continui alaptarea materna pana chiar dupa un an daca e tolerat, dar laptele matern nu e complet. ii lipseste in mod special fier, dar nu nu ai. Daca nu sunteti medic cuexperiente in pediatrie sau dietetician licentiat, va rog sa va abtineti sa dati sfaturi nutritive in privinta nutritiei copiilor. Va autodiscreditati si faceti rau. Anonimatul e singurul lucru care va fereste de responsabilizare in caz dd situatii extrem de grave ca cele descrise in articol. Aviz celor care ocolesc medicul sau personall special instruit.
  • +2 (2 voturi)    
    discutabil totusi... (Marţi, 29 martie 2011, 16:46)

    me [anonim]

    categoric extremele (100% vegetarian sau 100% carnivor) nu sunt bune, dar nu trebuie sa facem din acest caz tragic un razboi de genu "mancati carne ca porcii"
    greseala lor a fost ca nu au respectat ce spune medicul si probabil laptele matern nu era chiar ok. in acest caz laptele praf ar fi fost bun, dar cum este de origine animala...
  • 0 (0 voturi)    
    cata prostie... (Vineri, 1 aprilie 2011, 0:41)

    Ursu [anonim]

    sar romanii ignoranti ca fiarele cand aud de oameni care gandesc si traiesc altfel. doamne fereste sa nu te inscrii in turma (adica serviciu-acasa, distractia maxima de sarbatori e mancatul ca porcii, singura distractie in viata-alcoolul, porcul e baza), ca te anihileaza. incep toti incultii sa-si dea cu parerea, oameni care nu au studiat in viata lor ce s-o mai descoperit in ultimii ani in nutritie (si aici ma refer si la doctori, care invata aceleasi prostii din secolul trecut si cred ca le stiu pe toate). mai ales cand aud prostia cu proteinele din carne, si ma apuca pandaliile.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vegetarianism#Protein
    dar cititi tot ce scrie acolo, inclusiv ca vit. B12 se gaseste si in drojdie.
    http://michaelbluejay.com/veg/protein.html
    inca un site cu demonstratii stiintifice ca "problema proteinei" nu exista decat in capul celor crescuti cu tabla de slanina si cu dictonul "manca, draga, slanina, sa ai energie la coasa". (noi, oamenii mileniului 3, stim ca proteinele nu ofera energie, dar nu putem lua legatura cu mileniul trecut).


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri