UPDATE Norul radioactiv provenit din Japonia ajunge miercuri pe cerul Frantei, dar nu va afecta sanatatea locuitorilor

de Carla Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 23 martie 2011, 8:14 Actualitate | Internaţional

Norul radioactiv emis de centrala nucleara de la Fukushima urmeaza sa ajunga miercuri pe cerul Frantei, dar riscul existentei unor reziduuri radioactive sunt "neglijabile" si nu vor avea "niciun impact" asupra sanatatii, potrivit Agentiei de Securitate Nucleara (ASN) si Comisiei de cercetare si Informatii independente privind Radioactivitatea (CRIIRAD).

UPDATE 2 Radioactivitatea nu va pune in pericol sanatatea francezilor, intrucat va ramane la "niveluri extrem de joase", de "1.000 pana la 10.000 de ori" mai scazuta decat in urma accidentului de la Cernobil, a declarat presedintele Autoritatii pentru siguranta nucleara, Andre-Claude Lacoste, potrivit Le Figaro.

Cele 170 de balize ale Institutului pentru Protectia Radioactiva si Siguranta Nucleara nu sunt suficient de sensibile pentru a detecta particulele radioactive provenind de la Fukushima.

"Dozele care vor veni din Japonia spre Statele Unite şi Europa nu pot fi detectate de aceste aparate", a explicat directorul institutului. Astfel, vor fi prelevate mostre prin cele şapte staţii de verificare a calităţii aerului.

UPDATE Locuitorii Parisului au fost sfatuiti de autoritatile locale sa stea in casa zilele acestea, cu ferestrele inchise, sa nu iasa in parcuri sau sa mearga la serviciu, a declarat pentru HotNews.ro o cititoare aflata in Paris.

Mase de aer care contin cantitati mici de particule radioactive au fost detectate marti seara in Islanda, scrie cotidianul francez Le Monde.

Intre timp, la centrala nucleara de la Fukushima au fost reluate eforturile de restabilire a sistemelor de racire ale reactoarelor avariate de cutremurul din 11 martie. Zeci de tehnicieni, soldati si pompieri continua sa lupte zi si noapte pentru a raci reactoarele, in pofida nivelului ridicat de radiatii.

Cele sase reactoare de la centrala au acum o linie externa de alimentare cu electricitate. Energia electrica a fost partial restabilita in camera de control a reactorului 3, potrivit postului public NHK.


Citeste mai multe despre   























10541 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    in Romania cand ajunge ? (Miercuri, 23 martie 2011, 10:12)

    xyz [anonim]

    In Romania cand ajunge ? Sa stim si noi sa stam mai la adapost in zilele alea, mai ales daca o sa ploua....
    • +1 (7 voturi)    
      E norul lui Allah , deci nu ajunge (Miercuri, 23 martie 2011, 10:33)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui xyz

      ....nici in Romania, nici in Cuba , nici in Venezuela...dar va stationa mult, mult de tot peste Marea Britanie si Franta ....vorba profetului Mohammed...”if you know what I mean”
    • +5 (5 voturi)    
      Nu vine niciodata. (Miercuri, 23 martie 2011, 11:18)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui xyz

      Iti dai seama ce inseamna sa te protejezi de radiatii cateva zile, mai ales daca ploua. O gramada de activitati intrerupte, PIB in scadere, si totul pentru un nivel relativ redus al radiatiilor. Orice s-ar spune ar isca isterie, si pe fond de isterie noi nu am avea pastilele de KI. Prin urmare radiatiile nu vor veni nicioadata in Romania. Ah, ca in cativa ani cand vor fi imbolnaviri misterioase de cancer care vor fi explicate prin "radiatiile din Japonia", asta este cu totul altceva. Oricum ideea este sa te increzi in autoritati. Ce, ai motiv sa nu te increzi in ele?
      • +1 (1 vot)    
        Concediu (Miercuri, 23 martie 2011, 13:28)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui AlinN

        Deci tu cate zile o sa stai acasa ? Ca inca mai iese fum negru de la Fukushima si o sa ajunga dupa o saptamana aici si ala .

        Man , intreaba-te de ce inca nu ai tentacule dupa cele 500 bombe atomice testate in atmosfera in anii 60-70 , lasa conspiratiile .

        BTW , PO nu e conspiratie sunt de acord cu tine
  • +1 (15 voturi)    
    Paranoia la ea acasa (Miercuri, 23 martie 2011, 10:26)

    Engel [utilizator]

    inca o dovada de paranoia din partea frantujilor...
    norul respectiv e mai putin nociv decat o gramada din branzele frantuzesti, da' noi ne agitam ca asa ne este felul :-)
    • +2 (4 voturi)    
      sa vezi cand ajunge in romania... (Miercuri, 23 martie 2011, 10:47)

      me [anonim] i-a raspuns lui Engel

      macar e o parte buna si-n asta... nu o sa mai fie blocaje in trafic :D
    • +3 (5 voturi)    
      Din Franta. (Miercuri, 23 martie 2011, 10:50)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Engel

      Ai dreptate, deja mass-media franceza a bagat panica prin cetateni.
      Intai au inflamat spiritele despre norul radioactiv care traverseaza Atlanticul si dupa aia tot ei raporteaza ca intensitatea este de fapt atat de slaba incat ramane nedetectabila de catre cele 170 de balize prevazutre in acest sens.
      Deci subscriu la mesaj, insa mai putin la cel legat de branzeturi :p.
    • +1 (3 voturi)    
      nu e nicio paranoia! (Miercuri, 23 martie 2011, 11:43)

      goodgirlgonemad [utilizator] i-a raspuns lui Engel

      paranoia e romanca aceea care a declarat ca autoritatile i-au sfatuit pe francezi sa se baricadeze in casa. si eu locuiesc aici si nici vorba de asa ceva, din contra, s-a spus ca nivelul radiatiilor este mai mic decat nivelul normal al radiatiilor pe care le emite oricum pamantul in mod curent si nu trebuie sa-si faca cineva vreo grija. acum, sigur, daca nu ai alte treburi si vrei sa te inchizi in casa, nu te opreste nimeni.
      banuiesc ca norul nu s-a teleportat de deasupra islandei direct in franta, dar n-am mai auzit pe nimeni pana acum sa se panicheze.
      • 0 (6 voturi)    
        tot din Franta (Miercuri, 23 martie 2011, 15:23)

        Engel [utilizator] i-a raspuns lui goodgirlgonemad

        Mais petite fille, moi je suis en France aussi...
        Si France Info e deliranta pe acest subiect, din sfert in sfert de ora aflu ca spanacul si salata japoneza sunt mai rele ca cianura, ca particule radioactive sunt deasupra Frantei, fara insa sa poata fi masurata cantitatea/concentratia lor... ele sunt acolo. Ziarele nu-s cu nimic mai prejos.
        Ce face aceasta isterie si mai ridicola e imposibilitatea francezilor de a vedea ca Japonia reuseste sa se organizeze pentru a treace peste o imensa tragedie cu demnitate pe cand in iarna ce tocmai a trecut o zapada de o palma si ceva a paralizat transporturile in jurul Parisului mai ceva decat tsunami-ul din Japonia.
  • +6 (6 voturi)    
    Informatii false (Miercuri, 23 martie 2011, 11:32)

    O "cititoare-locuitoare" a Parisului [anonim]

    Nu este adevarat ca locuitorii Parisului au fost sfatuiti sa stea in casa. Cred ca "cititoarea" respectiva nu intelege limba franceza. Toate mesajele venite din partea autoritatilor spun ca aceste radiatii nu sunt periculoase fiind extrem de dispersate in atmosfera, si ca nu este necesar ca lumea sa se inchida in casa cu ferestrele inchise sau sa nu iasa afara pentru ca concentratiile de radiatii prezente in aer sunt infime. Ar trebui ca jurnalistii sa verifice veridicitatea unor astfel de informatii inainte de a fi publicate!!
    .
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Miercuri, 23 martie 2011, 11:53)

      tocilara_frustrata [anonim] i-a raspuns lui O "cititoare-locuitoare" a Parisului

      A citit bine, ideea era sa stârneasca un pic de senzatie in România, de ce sunteti asa de cârcotasi? :))
    • +3 (3 voturi)    
      Da (Miercuri, 23 martie 2011, 14:31)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui O "cititoare-locuitoare" a Parisului

      "Dozele care vor veni din Japonia spre Statele Unite şi Europa nu pot fi detectate de aceste aparate". Traducerea e eliptica si fragmentara. Poti ramane cu ideea ca radiatia exista, e periculoasa, dar aparatele nu sunt destul de sensbile ca sa le detecteze.
      Ideea e insa ca nivelul radiatiilor e atat de scazut incat nu poate fi detectat......ceea ce e cu totul altceva.
  • +1 (1 vot)    
    daca nu e niciun pericol, (Miercuri, 23 martie 2011, 12:00)

    nahir [utilizator]

    de ce sa stea parizienii in casa si nici la serviciu sa nu se duca?
    de ce numai parizienii trebuie sa stea in casa? norul ala se teleporteaza direct din islanda deasupra parisului? sau restul francezilor sunt imuni din nastere?
  • +1 (1 vot)    
    Citat expert francezi (Miercuri, 23 martie 2011, 12:52)

    lucica [anonim]

    Norul care trece deasupra Fr va avea:

    "Environ 10.000 fois moins que le césium mesuré en France le 1er mai 1986", quelques jours après la catastrophe de Tchernobyl, selon M. Champion.


    Adica cam de 10000 de ori mai putine particule/radiatii radioactive decat dupa catastrofa de la Tchernobyl.....

    Nici eu n-am auzit ca trevuie sa stau in casa!
  • +1 (3 voturi)    
    dezastrul atomic (Miercuri, 23 martie 2011, 14:55)

    Tzompi [anonim]

    Fukushima

    Un interviu cu un fizician japonez care afirma ca guv. japonez ascunde lucruri f. grave despre situatia reala a centralei atomice avariate. El spune ca demult guvernul ar fi trebuit sa decida turnarea "sarcofagului" de beton peste reactoare, numai ca asta nu s-a facut din multe motive politice, economice si de imagine. Pe de alta parte el arata cit de aberanta (si de parsiva) este compararea iradierii prin radiatii (radiografie, tomografie) cu iradierea prin inhalare/ingerare de radionuclizi.

    http://www.counterpunch.org/takashi03222011.html

    ULTIMA ORA - Oficial in Tokyo bebelusii si copiii nu mai au voie sa bea apa de robinet (nivel de iradiere periculos).
  • +1 (3 voturi)    
    Iradiere (Miercuri, 23 martie 2011, 16:33)

    Un pensionar [anonim]

    Stiu deja o persoana din Franta,care deja a fost iradiata ,devenind extrem de belicoasa si sfidatoare- in ultimul timp. Carla, ai grija de el !
  • 0 (0 voturi)    
    subiect (Joi, 24 martie 2011, 16:27)

    antipro [anonim]

    Basescu e de vina !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri