VIDEO Un aparat F-15 Eagle al US Air Force s-a prabusit in Libia. Ambii piloti au fost recuperati. Sase libieni, raniti de focurile trase dintr-un elicopter american

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 22 martie 2011, 12:22 Actualitate | Internaţional

F15 la baza de la Aviano (Italia), in drum spre Libia
Foto: Agerpres
Un aparat de vanatoare al US Air Force s-a prabusit pe un camp din Libia, in apropiere de Benghazi, dupa ce s-a confruntat cu o problema mecanica, a transmis marti Reuters, citand un material din publicatia britanica Daily Telegraph. Armata americana a anuntat ca ambii piloti au fost recuperati. Ziarul britanic a scris ca sase civili libieni au fost raniti dupa ce echipajul unui elicopter american, ce participa la salvarea unuia dintre piloti, a deschis focul asupra lor.

Aparatul implicat este un
F-15 Eagle.

"Tocmai am gasit un aparat american pe un camp din Libia. Se pare ca o problema mecanica a provocat prabusirea lui", a scris pe Twitter corespondentul Telegraph,
Rob Crilly.

"A cazut noaptea trecuta, tarziu. Se crede ca echipajul e in siguranta", a precizat Crilly.



US Africa Command a anuntat initial ca unul dintre piloti a fost gasit, in timp ce celalat "este in curs de a fi recuperat", dupa o operatiune de salvare. Ulterior, armata americana a anuntat ca ambii piloti au fost recuperati si sunt "in siguranta". Cei doi piloti au suferit "rani usoare".

Telegraph a scris ca unul dintre piloti a fost predat rebelilor de catre locuitorii unui sat. El a fost preluat imediat de catre un elicopter si transportat pe portavionul USS Kearsarge, aflat in Marea Mediterana.

In timpul operatiunii de salvare a celui de-al doilea pilot, sase civili au fost impuscati dintr-un elicopter american. Cei sase civili se afla internati in spital.

Purtatorul de cuvant al US Africa Command, Vince Crawley, a precizat ca prabusirea aparatului de lupta s-a datorat unei probleme mecanice si "nu focului inamic".

Pentagonul nu a confirmat informatiille difuzate de Telegraph, afirmand doar ca aparatul plecase de la baza Aviano (Italia) si trebuia sa atace un depozit de rachete detinut de trupele loiale lui Gaddafi.



Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

13034 vizualizari

  • +10 (16 voturi)    
    Sa ne amintim (Marţi, 22 martie 2011, 12:33)

    anonim [anonim]

    Rebelii sunt acei ceteteni pasnici pentru care Obama a ales sa-l vânzez pe Gadafi.
    Din stirile urmatoare vom vedea cât de bucurosi sunt acestia de interventia straina în lupta lor.
    • +10 (14 voturi)    
      Orice revolta populara inseamna si victime (Marţi, 22 martie 2011, 12:52)

      IQ mediu: Libia 83-Romania 94 [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Autoritatile militare din Egipt (tara, dupa demisia dictatorului arab Mubarak, e condusa de un consiliu de militari, in frunte cu un maresal) au anuntat ca in timpul revoltelor contra regimului Mubarak au fost ucise 685 de persoane si alte 5.000 au fost ranite.

      In Libia, dictatorul arabo-berber Qaddafi refuza sa renunte la putere si prefera sa trimita armata (o parte din fortele armate au dezertat) si trupe de mercenari impotriva rasculatilor.
      Nu se cunoaste exact numarul victimelor pt ca nu exista acces la informatie, pana acum 1 ziarist e disparut si alti 3 sunt arestati de regimul libian.
      Cifrele vehiculate variaza de la cateva sute la cateva mii, fiecare tabara exagerand sau diminuand cifrele.

      Pentru a evita un masacru pe scara larga ce ar fi dus la destabilizarea Egiptului vecin si mai ales la un val de imigratie spre Europa de sud, statele mediteraneene din UE (Franta, Italia, Spania, Grecia) au decis sa participe la impunerea unei zone de interdictie aeriana.
      Franta a reusit sa convinga si tripleta anglo-saxona UK/USA/Canada (interesant, ministrul de externe Baconschi a inceput chiar azi o vizita de 3 zile in Canada).
      S-au alaturat si Belgia (aliat fidel al Frantei si dependenta de aceasta pt a supravietui ca stat), precum si Norvegia (o surpriza?!, stat NATO, e si stat petrolier, dar nu e in UE).

      Libia e o tara retardata ca organizare sociala, structura societatii fiind tribala (16 triburi).
      Triburile din estul tarii (fosta provincie romana Cirenaica) sunt istoric ostile celor din vestul tarii (Tripolitania, de unde e Qaddafi).
      De aceea centrul rascoalei e Benghazi, capitala Cirenaicii, regiune puternic islamizata.

      Rebelii sunt dezorganizati si condusi de lideri tribali si personaje dubioase, fosti nomenklaturisti sau tortionari securisti.

      Romania are acolo o sursa potentiala de informare si influenta, ministrul de externe al guvernului 'rebel' e absolvent de ASE, cu doctoratul la Bucuresti!

      Eliminarea lui Qaddafi e doar o chestiune de timp.
    • 0 (0 voturi)    
      Alt intelept patetic (Miercuri, 23 martie 2011, 12:30)

      Mitica [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Daca nu interveneau americanii si Gadhafi ii casapea pe insii aia, acelasi destept care esti condamna SUA pentru indiferenta. Fiindca pentru toti complexatii, America e mereu de vina pentru ceva.
  • -2 (8 voturi)    
    Hmm? (Marţi, 22 martie 2011, 12:37)

    Nistertoller [utilizator]

    "Unul dintre piloti a fost gasit de rebeli, Celalalt este in curs de a fi recuperat"

    Care celalalt, ca F15 are doar unul...
    • -1 (3 voturi)    
      Este F15-D (Marţi, 22 martie 2011, 12:47)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui Nistertoller

      http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F-15_Eagle
    • 0 (4 voturi)    
      ba nu! (Marţi, 22 martie 2011, 12:51)

      maverick [anonim] i-a raspuns lui Nistertoller

      - The A and C-models are single-seat variants that make up the bulk of F-15 production.
      - B and D-models add a second seat behind the pilot for training.
      -E-models use the second seat for a bombardier/navigator.
      • -2 (4 voturi)    
        E model F 13-14 USL (Marţi, 22 martie 2011, 16:35)

        IAR [anonim] i-a raspuns lui maverick

        Pilot Antonescu si co-pilot Ponta
    • 0 (2 voturi)    
      F15-D (Marţi, 22 martie 2011, 12:53)

      Leeview [anonim] i-a raspuns lui Nistertoller

      Exista 2 variate: F15-C 1 loc si F15-D de 2 locri
      • 0 (2 voturi)    
        cred... (Marţi, 22 martie 2011, 13:06)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Leeview

        ca este E. varianta multirol de la F 15. B si D au si ele 2 locuri, dar pentru antrenament...
        • 0 (2 voturi)    
          SE PARE (Marţi, 22 martie 2011, 17:03)

          mark35 [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

          Se pare ca nu au avut parte de un antrenament linistit :)
    • +2 (2 voturi)    
      Corect, are doi. (Marţi, 22 martie 2011, 13:02)

      Nistertoller [utilizator] i-a raspuns lui Nistertoller

      Asa e, ma gandeam la alt F15. Scuze.
    • +1 (1 vot)    
      F 15 E (Marţi, 22 martie 2011, 13:12)

      Yahve 2.0 [utilizator] i-a raspuns lui Nistertoller

      ARE 2 LOCURI!!
      • +1 (1 vot)    
        Da, are doua locuri dar (Marţi, 22 martie 2011, 13:35)

        Nistertoller [utilizator] i-a raspuns lui Yahve 2.0

        ii zice F15 E STRIKE Eagle. Eagle e ala normal, cu un singur pilot, de unde si confuzia mea.
    • 0 (0 voturi)    
      cred ca era model E (Marţi, 22 martie 2011, 14:52)

      d [anonim] i-a raspuns lui Nistertoller

      The A and C-models are single-seat variants that make up the bulk of F-15 production. B and D-models add a second seat behind the pilot for training. E-models use the second seat for a bombardier/navigator.
    • -1 (1 vot)    
      Era pilotul Antonescu si Co pilotul Ponta (Marţi, 22 martie 2011, 16:33)

      Aiurel Vlaicu [anonim] i-a raspuns lui Nistertoller

      Ei sau dus sa "il faca din vorbe" pe Gadafi.Dar ca deobicei Ponta a ajuns in peisaj iar Antonescu a pierdut controlul ca era la Patriciu care nu vroia sa se mai auda de faza cu Rompetrol in Libia.Ca daca castiga rebeli ies la iveala detalii.
  • -8 (10 voturi)    
    si e de vanzare? (Marţi, 22 martie 2011, 12:41)

    Mazeta [utilizator]

    nu F-15 voia basescu sa cumparam si noi la mana a doua? poate nu modelul asta, ci unul mai vechi, e adevarat, dar nu ne-ar fi stricat o flotila de asa avioane kamikaze.
    • +3 (5 voturi)    
      gresit (Marţi, 22 martie 2011, 12:48)

      hopsieu [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      ala e f-16
    • +5 (5 voturi)    
      nu... (Marţi, 22 martie 2011, 12:58)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      f 15 este avion de vanatoare de interdictie...(air dominance fighter), nu avem ce sa facem cu el. Noi vroiam F 16 care este avion de vanatoare multirol (multirole fighter). Diferenta este ca avioanele air dominance sunt mai agile si sunt facute special pentru a se lupta cu alte avioane (f 15, f 22, f 14, SU 27, etc), in timp ce avioanele multirol (f 16, f 35, grippen, EF typhoon, etc,) pot efectua mai multe tipuri de misiuni, inclusiv de bombardament. Tinand cont de nevoile noastre, noi am fi avut nevoie de multirol nu de supercpecializate.
      F15 este mai vechi ca f16 si este in curs de a fi inlocuit sau partial inlocuit cu f22.
      • +2 (2 voturi)    
        si ca si completare (Marţi, 22 martie 2011, 13:15)

        Yahve 2.0 [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        in urmatorii ani (5-6) incet incet si f16 va fi inlocuit cu f 35. Insa de mentionat ca F 15 ca design e "vechi", deoarece pana nu demult inca se fabricau si flotele tarilor moderne de f 15 (franta, usa, israel, anglia, etc etc) le upgradeaza si software-ul si hardware-ul constant, exemple fiind f 15I (varianta israeliana) care e radical diferita de f 15 E/C, si este foarte up to date din tote punctele de vedere.
      • +1 (1 vot)    
        F-15 variante (Miercuri, 23 martie 2011, 22:16)

        kondor [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

        F-15E e varianta polivalenta, F-15A/B/C/D sint variante aer-aer. Avioanele cu raza lunga de actiune (F-15, F-22, Su-27) sint mai peformante decit cele usoare (F-16, JAS39), dar si mai scumpe.
      • 0 (0 voturi)    
        F-15 vs F-16 (Joi, 24 martie 2011, 21:41)

        kondor [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        La avioane multirol, F-15E e mai bun decit F-16, dar mai scump

        1) viteza maxima

        F-15E Strike Eagle 2655 km/h
        F-16C Fighting Falcon 2175 km/h

        2) viteza ascensionala

        F-15E Strike Eagle 16000 m/min
        F-16C Fighting Falcon 15250 m/min

        3) plafon serviciu

        F-15E Strike Eagle 18200 m
        F-16C Fighting Falcon 18000 m

        4) tractiune motoare

        F-15E Strike Eagle 258 kN
        F-16E Fighting Falcon 144 kN
        F-16I Fighting Falcon 129.6 kN
        F-16C Fighting Falcon 127 kN

        5) armament

        F-15E Strike Eagle 11000 kg
        F-16C Fighting Falcon 7700 kg

        6) autonomie maxima

        F-16C Fighting Falcon 4220 km
        F-15E Strike Eagle 3900 km

        7) pret

        F-15K Strike Eagle 100 mil USD
        F-16I Fighting Falcon 70 mil USD
        F-15E Strike Eagle 31.1 mil USD
        F-16E Fighting Falcon 26.9 mil USD
        F-16C Fighting Falcon 18.8 mil USD
  • +2 (10 voturi)    
    Aha... (Marţi, 22 martie 2011, 12:49)

    Tura de noapte [anonim]

    Deci asa-i zice la Crotale acuma, problema mecanica? Nu imi mai aduc aminte, ala din Serbia ce problema a avut?
    • -1 (3 voturi)    
      O problema cu chinezii.... (Marţi, 22 martie 2011, 13:01)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui Tura de noapte

      ...sau rusii.
    • +2 (10 voturi)    
      Crotale (Marţi, 22 martie 2011, 13:20)

      Yahve 2.0 [utilizator] i-a raspuns lui Tura de noapte

      In primul rand o scurta investigare , daca te-ar interesa, ti-ar dezvalui faptul ca Libia NU ARE SISTEME CROTALE, au niste SAM-uri mult mai vechi rusesti, si stai linistit, F 15 nu a fost doborat de un ground to air missile.

      In primul rand, rachetele sol aer sunt mult mai puternice si mult mai putin flexibile decat cele AA, ceea ce ar fi rezultat in 1) distrugerea COMPLETA a avionului, nu gasirea lui relativ intacta pe un camp din libia si 2) avand in veder ca vbim de rachete mari grase rusesti si vechi, sansele sa loveasca un F 15 sunt foarte foarte mici.

      Deci , stai linistit, stiu ca vrei sa crezi ca sarbii au daramat un f 117 cu o racheta si libieni au daramat un f 15, iar media vestica capitalist-zionista ascunde faptele, dar nu e cazul, mai ales ca faza cu probleme tehnice e ff plauzibila avand in veder ca f 15, oricat de avansate sunt fata de alte avioane din alte tari, sunt avioane relativ vechi, ce urmeaza a fi inlocuite in totalitate de f 22, si probabil actiunea din libia a fost ultima capitalizare a fortelor f 15 -ului.
      • 0 (6 voturi)    
        Nnnu... (Marţi, 22 martie 2011, 14:40)

        Tura de noapte [anonim] i-a raspuns lui Yahve 2.0

        La noi, la academie, se invata ca Libia are in dotare Crotale 11. Daca la voi la Academie se invata altceva este numai si numai din cauza ca folositi wiki in loc de carti. Astfel, din carti rezulta ca Libia are Crotale11, care este o copie chineza a unui original francez.
        • +1 (5 voturi)    
          la voi la ACADEMIE (Marţi, 22 martie 2011, 15:22)

          Yahve 2.0 [utilizator] i-a raspuns lui Tura de noapte

          se studiaza prost. Libia are 3 feluri de sisteme de racheta sol aer SA (rusest) si anume 2 3 si 5, si vreo 4 feluri de mitraliere sol aer, cele mai folosite fiind cateva tipuri rusesti de ZSU.

          Sursa, intrebi? Nu wikipedia (desi si pe wikipedia e 100% corect) ci cartea The military balance in the Middle East de Anthony H. Cordesman .

          Daca tu esti mai smeker ca domnul Cordesman in ale armatelor, te rugam sa poftiti la PRM sau PP, unde toti delireaza.
  • -5 (7 voturi)    
    partea buna (Marţi, 22 martie 2011, 13:03)

    Fishu [anonim]

    Singura parte buna e ca nu numai avioanele romanesti pica datorita problemelor mecanice.
    • +2 (4 voturi)    
      Stai linistit. (Marţi, 22 martie 2011, 13:13)

      uwe [anonim] i-a raspuns lui Fishu

      Asta e primul F-15 cazut, pana acum din cate stiu eu nu s-a mai intamplat asa ceva. Si daca ma intrebi pe mine, tocmai s-a incheiat un mit. Sunt cateva zeci de ani de cand exista, si e trecut prin multe razboaie tipul.
      • +1 (5 voturi)    
        din cate stiu... (Marţi, 22 martie 2011, 13:32)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui uwe

        e cel mai bun fighter din toate timpurile ca kill ratio...parca era ceva gen 30+/1 daca imi aduc bine aminte...
        • +3 (5 voturi)    
          Pai... (Marţi, 22 martie 2011, 13:54)

          uwe [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

          Din 1976 de cand e intrat in serviciu, a doborat in jur de 100 de avioane inamice in lupte directe. 102, 104... in functie de cine raporteaza. Dar nu a fost nici unul doborat niciodata. 26:1 a fost doar in razboiul din Golf din 1991.
        • +1 (1 vot)    
          F-15 kill ratio (Miercuri, 23 martie 2011, 22:07)

          kondor [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

          F-15 are 104 victorii fara nici o pierdere in lupta aeriana. E cel mai bun raport din toate timpurile referitor la raportul dintre victorii si pierderi in dogfight.
    • 0 (2 voturi)    
      F-15 e cel mai prolific aparat de vanatoare din is (Marţi, 22 martie 2011, 14:39)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Fishu

      eu nu am auzit sa fii fost vreunul doborat vreodata de inamic, si recunosc ca aceasta orabusire e un caz singular.
      Dar se pare ca i-a trecut si lui vremea, adica cum se spune pe romaneste ,,si-a trait traiul, si-a mancat malaiul''.
      Adio &15, welcome F22.
      • +1 (1 vot)    
        F-15 (Miercuri, 23 martie 2011, 22:12)

        kondor [anonim] i-a raspuns lui bancher

        F-15 va fi inlocuit cu F-22 fiindca cel de-al doilea este stealth. F-15 e echivalentul lui Su-27/35 "Flanker". USAF va mentine F-15 in serviciu si dupa 2025.
    • -1 (5 voturi)    
      partea buna e (Marţi, 22 martie 2011, 15:09)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Fishu

      ca n-au apucat sa ni-l vanda.
      Si partea rea e ca mai au destule pe care le-a antamat deja dl Presedinte Basescu.
      • +1 (5 voturi)    
        Stiam eu (Marţi, 22 martie 2011, 15:28)

        Nistertoller [utilizator] i-a raspuns lui Florin

        Trebuia sa fie Basescu de vina cu ceva!

        Mai, tu chiar nu stii sa citesti? Trei comentarii ceva mai sus ti-au spus ca noi am fi cumparat F SAISPE, nu F Cinspe.
  • -1 (5 voturi)    
    Iote ce interesant... (Marţi, 22 martie 2011, 13:07)

    Tura de noapte [anonim]

    http://www.alternativeinsight.com/Libya_bombing-historical.html

    Deci si pe vremea lu Regan ierau multe avioane cu probleme. Ihim... Foarte tare...
    • +2 (4 voturi)    
      Eu cred ca.... (Marţi, 22 martie 2011, 14:06)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui Tura de noapte

      .....mosul care a doborit avionul american din Irak cu flinta lui, s-a transferat la vinatoare de "rate" in Libia.
      • +3 (3 voturi)    
        elicopter (Marţi, 22 martie 2011, 15:01)

        sipu [utilizator] i-a raspuns lui Claude

        Nu fuse avion ci elicopter (apache)
        • -1 (5 voturi)    
          pai cum zice vorba veche.. (Marţi, 22 martie 2011, 17:04)

          V [anonim] i-a raspuns lui sipu

          Azi un apache dobori, maine un F15... s-a mai antrenat moshu, doar nu crezi ca a stat doar sa mediteze spre meca?
          • 0 (0 voturi)    
            Umorul.. fratee... (Marţi, 22 martie 2011, 23:17)

            Andrei [anonim] i-a raspuns lui V

            cum naiba ai luat 3 minusuri din 3.. .. bah fratilor.. s-a prabusit umorul???
  • 0 (2 voturi)    
    accident (Marţi, 22 martie 2011, 23:39)

    virgina lu'colonelu [anonim]

    libienii stau spectatori,cum se ciocnesc americanii cu francezii in aer din lipsa de coordonare. pe f 15i sau mpi lo fi lovit un raffale de nu a vazut parisu


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi