VIDEO Fortele pro Gaddafi au patruns in Benghazi, cartierul general al rebelilor. Mii de civili si insurgenti fug din oras. Presa de stat din Libia sustine ca fortele armate guvernamentale au fost atacate de rebeli al-Qaeda

de I. Baias, A. Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 19 martie 2011, 7:59 Actualitate | Internaţional

O zona situata la sud-vest de Benghazi (Libia de Est), un bastion al rebelilor, a fost bombardata intensiv de catre un avion in dimineata zilei de sambata. mai multe coloane de fum gros s-au ridicat deasupra zonei tinta, potrivit jurnalistilor de la AFP. Zgomotul produs de aeronave a putut fi auzit din centrul orasului Benghazi aflat in mana rebelilor.

UPDATE (ora 14:20): Mii de civili si insurgenti  parasesc, sambata, Benghazi prin partea de nord-est a orasului, dupa ce fortele armate loiale lui Muammar Gaddafi au patruns in oras (pana acum cartierul general al opozantilor regimului) si dupa bombardamentul de dimineata, anunta AFP.

UPDATE (ora 12:35): Fortele pro-Gaddafi au patruns in orasul Benghazi, considerat un fief al rebelilor, anunta BBC.

UPDATE (ora 11:27): Fortele armate loiale lui Muammar Gaddafi sunt atacate de rebeli membri ai al-Quaida langa Benghazi, anunta Jana, agentia de stiri de stat din Libia, citata de Reuters.

UPDATE (ora 09:45): Libia a declarat sambata ca fortele sale au fost atacate la vest de Benghazi, un bastion al insurgentilor din estul tarii, zguduit de bombardamente grele, a raportat agentia de presa de stat Jana.

UPDATE (ora 09:25): Un avion de vanatoare a fost doborat sambata dimineata langa Benghazi, anunta AFP
. Avionul a fost lovit in partea dreapta din spate si s-a prabusit deasupra unui cartier rezidential din Banghazi.



Un avion militar a zburat la joasa altitudine deasupra orasului inainte de a de auzi o serie de explozii.

Martorii spun ca au zarit o ciuperca mare de fum pe cer la dor cativa kilometri de centrul de Benghazi, urmata de un fulger.

Exploziile si tirurile de arma au marcat noaptea dinspre vineri spre sambata ambele tabere acuzandu-se reciproc de incalcarea armistitiului.

Regimul de la Tripoli acuza ca in noaptea de vineri insurgentii au incalcat acordul de incetare a focului si au atacat fortele loiale regimului in regiunea Al Magrun, la aproximativ 80 km sud de Benghazi.

"Militiile armate au inceput de cateva minute sa atace armata in orasul de Al Magrun", acuza adjunctul ministrului de externe Khaled Kaaim.

"Bombardamentul continua, dar Armata nu ia masuri impotriva acestora, deoarece nu vrem sa incalcam acordul de incetare a focului", pentru a ne conforma cu rezolutia ONU adoptata joi, a mai spus acesta.

Joi seara, Consiliul de Securitate al ONU a votat autorizarea unei zone de excludere aeriana si luarea "tuturor masurilor necesare"- ceea ce presupune o actiune militara - pentru protejarea civililor, impotriva fortelor liderului Muammar Gaddafi. Rezolutia lasa cale libera aliatilor pentru lovituri aeriene impotriva obiectivelor militare libiene.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

7356 vizualizari

  • +3 (25 voturi)    
    mda... "rebelii"... (Sâmbătă, 19 martie 2011, 10:22)

    unu [anonim]

    Rebeli?!
    Si au capabilitati militare de a dobori un avion de vanatoare?!
    Nu, astia nu sunt rebeli. Sunt mercenari platiti de plutocratia planetara care are nevoie sa puna laba pe Africa de Nord ca sa mai gaseasca niste piete de jefuit pentru capitalismul consumerist. Ghadafi le-a incurcat ploile: in loc sa se dea dus, le-a dat una peste bot.
    In plus, cucerirea (=recolonizarea) Africii de Nord ar duce si la ieftinirea petrolului, demantelarea cartelului OPEC, care le sta in gat plutocratilor de 40 de ani, saracirea arabilor (=bucuria Israelului) si asezarea viitoarei cresteri economice a Occidentului pe "baze sanatoase" (adica 1 baril de petrol = 25 de dolari).
    Pentru binele umanitatii, sper ca Ghadafi sa le dea peste bot. Plutocratii au intrecut masura. Este ridicol si trist ca viitorul democratic al umanitatii a ajuns sa depinda de un dictator-clown, dar asta e realitatea. Daca Ghadafi e invins inseamna ca oriunde pe lumea asta se va putea organiza o "rebeliune" interna cu... arme de ultima generatie, in urma careia plutocratii sa intervina si sa faca pe salvatorii.
    • -3 (9 voturi)    
      amanunt (Sâmbătă, 19 martie 2011, 11:16)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui unu

      Daca la inceput parea absurd, faptul ca Libia este atacata de Alqaeda pare din ce in ce mai plauzibil. Numai ca prin Alqaeda trebuie inteles o forta paramilitara de factura terorista, infiintata si antrenata de americani, pentru a servi interesele plutocratilor corporatisti.Ben Laden presedinte!
    • 0 (6 voturi)    
      da (Sâmbătă, 19 martie 2011, 12:20)

      toro [utilizator] i-a raspuns lui unu

      plutocratie, democratie, prostitutie, ce mai conteaza :)
    • +3 (11 voturi)    
      Hop si tu.. iar ai uitat sa-ti iei pastilele... (Sâmbătă, 19 martie 2011, 13:35)

      Luc [anonim] i-a raspuns lui unu

      Iar incep astia cu conspiratiile evreilor de stapanire planetara si petrolul libian...
    • +1 (7 voturi)    
      opozitia (Sâmbătă, 19 martie 2011, 13:50)

      skeptic [utilizator] i-a raspuns lui unu

      http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Gaddafi_forces#Weapons_and_vehicles

      Revolta din Libia pare a fi una interna. Ca ea este sustinuta de occident, foarte probabil. Oricum modul in care Gaddafi a ales sa trateze cu insurgentii a dat pretextul ONU sa intervina. De fapt dictatorul si-a facut o reputatie proasta de-a lungul timpului fiind implicat in terorism, asasinate.
      Afirmatiile radicale a lui Gaddafi: “vâna ca pe nişte şobolani”, “din casă în casă, din gospodărie în gospodărie, dintr-un oraş într-altul” s-au intors impotriva lui.
      • 0 (0 voturi)    
        Si la noi (Sâmbătă, 19 martie 2011, 19:52)

        Un oarecare [anonim] i-a raspuns lui skeptic

        a spus unul ca-i aduna pe stadioane pe unii si pune mitraliera pe ei si nu a patit nimic, Oare de ce?
    • +2 (2 voturi)    
      capacitati AA (Sâmbătă, 19 martie 2011, 16:58)

      flic [anonim] i-a raspuns lui unu

      da, au capacitati de a dobori un avion de vinatoare:
      1. aviatia lui duffy duck din libia e depasita , fiind vorba de mig 21 si 23 din anii 70 -80
      2. rebelii au sisteme MANPADS si mitraliere antiaierieni ZPU capturate din depozitele de armament din benghazi care sunt letale pentru orice avion care zboara sub 500 de m.
      http://en.wikipedia.org/wiki/MANPAD
      http://en.wikipedia.org/wiki/ZPU

      daca ai fi urmarit un pic situatia din libia de citeva zile incoace nu ti-ai fi bazat tot comentariul pe o intrebare retorica cu un raspuns pe care evident nu il cunosteai. dar e clar mai usor sa dezvolti teorii abracadabrante ale conspiratiei decit sa te documentezi un pic...
    • +3 (3 voturi)    
      au au inteligenta (Sâmbătă, 19 martie 2011, 17:52)

      ciprian [anonim] i-a raspuns lui unu

      Ultimele informatii arata ca avionul era al opozitiei.
      O mare parte a armatei libiene a trecut de partea revolutionarilor, de-aia au si tancuri, si arme anti-aeriene si ceva elicopere.
      Putine, vechi, dar exista.

      "plutocratia planetara"
      WOW - ma doare creierul de la termenul asta. Inteleg ca stai cu dictionarul de conspiratii langa tine, dar poti s-o lasi mai moale putin, nu?

      "Ghadafi le-a incurcat ploile"
      Serios? Asa dintr-o data?
      42 de ani s-a inteles bine cu toti "plutocratii" care dintr-o data s-au plictisit de el si-au zis s-o mai puna de un razbel?
      E o logica foarte clara!
      De fapt libieni n-au iesit in strada, n-au vrut sa scape de Gadafi, toti il iubesc si de-abia asteapta sa se sacrifice pentru parintele natiunii, alesul lui Alah, fratele lor cel mare!

      Aha. Superb!

      "Pentru binele umanitatii, sper ca Ghadafi sa le dea peste bot."
      Au... au! Ma doare inteligenta!
      Pentru binele umanitatii sper sa faci vreodata copii. Ar fi cam trist...
  • -3 (23 voturi)    
    bravo forteor eliberatoare (Sâmbătă, 19 martie 2011, 10:34)

    nucu [anonim]

    E clar. Evreii au pus ochii pe petrolul lor. In 2 saptamani vor avea alegeri "libere"
    • +3 (7 voturi)    
      dar pana acum (Sâmbătă, 19 martie 2011, 13:42)

      cornerro [anonim] i-a raspuns lui nucu

      ce se intampla cu petrolul libian? faceau beduinii gargara cu el fiindca era al lor, alimentau camilele sau tot la occidentali ajungea?
  • +6 (6 voturi)    
    Cine pe cine (Sâmbătă, 19 martie 2011, 10:41)

    miki [anonim]

    Cine pe cine si de ce?
    "Libia a declarat sambata ca fortele sale au fost atacate la vest de Benghazi, un bastion al insurgentilor din estul tarii, zguduit de bombardamente grele, a raportat agentia de presa de stat Jana."
    Singurul lucru care se intelege de aici e ca agentia de presa Jana a raportat ceva sau Libia a declarat ceva... sau poate... sau nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Da (Sâmbătă, 19 martie 2011, 11:02)

      papaleasca [utilizator] i-a raspuns lui miki

      Nici eu nu inteleg nimic din articolul de mai sus.
  • 0 (6 voturi)    
    Demo(n)cratie. (Sâmbătă, 19 martie 2011, 11:49)

    AlinN [anonim]

    In Libia si in orice alt stat care are petrol demo(n)cratia se va instaura cu sau fara voia lor. Asta pentru ca Occidentul este bun la suflet si doreste binele si prosperitatea cetatenilor statelor respective, si in plus este vorba de principii. Pai se poate sa fie condusi de dictatori? Este cah, si ei nu mai suporta asta. Desi nu s-a dat public, membrii statelor industrializate s-au strans in grup si-au inceput sa boceasca de mila libienilor. Si n-au amintit nici macar in treacat de petrol. Ce sa mai continui, este clar. Binele poporului libian este prioritatea SUA si UE pe motiv de principii. Creste inima-n mine cand stiu ca si noi apartinem de UE.
  • +1 (5 voturi)    
    incurcatura (Sâmbătă, 19 martie 2011, 12:12)

    paradox costel [anonim]

    Nu vi se pare ciudat ca americanii sunt acum de partea.... probabil... membrilor al-Quaida? (sau ceva de genul asta)

    Cel putin asa pare...zic.

    Am afat cine sunt rebelii? Cine ii reprezinta? Au vreun Dalai Lama pe acolo? De la distanta mi se pare ca nu prea au.... in schimb au niste baieti bine pregatiti militar cu armament...

    Daca in USA ... niste baieti cu arme ar incerca sa dea jos guvernul ar fi imediat catlogati drept teroristi... nu?

    S-ar grabi ONU si Franta sa intervina in USA?
    • 0 (0 voturi)    
      o mica nuanta.... (Sâmbătă, 19 martie 2011, 19:04)

      adi [anonim] i-a raspuns lui paradox costel

      Nu ar fi teroristi daca US Army s-ar apuca sa impuste protestatari care cer, sa spunem, demisia lui Obama, iar oamenii ar raspunde si ei cu ce au prin casa (iar in US multi au altceva decat maturi si cutite de bucatarie). Ceea ce nu e cazul.
  • +2 (4 voturi)    
    rebeli (Sâmbătă, 19 martie 2011, 12:15)

    Andrei [anonim]

    Rebeli = opozantii regimului.

    Acuma ca Jana zice ca-s Al-Quaida, asta nu inseamna ca-i adevarat. La fel de bine ar putea sa fie dezertori din armata care lupta impotriva regimului, oameni de rand care lupta pentru libertate, forte ale altor tari (SUA, Franta, etc) care lupta sub acoperire alaturi de opozanti.

    Eu inclin sa cred a doua varianta.
  • +1 (3 voturi)    
    Hotnews scade standardele? (Sâmbătă, 19 martie 2011, 12:24)

    sile [anonim]

    Dupa tratarea senzationalista a stirilor despre Fukushima, acum citesc "O zona ... a fost bombardata intensiv de catre un avion". Cum naiba poate un singur avion sa bombardeze intensiv?
    Eu fac pariu ca a aruncat cateva bombe si si-a vazut de drum.
  • +2 (6 voturi)    
    deci...inteleg eu bine sau...? (Sâmbătă, 19 martie 2011, 12:33)

    klaudyuxxx [utilizator]

    1. al-Qaeda il ataca pe Gaddafi.
    2. UN il ataca pe Gaddafi.

    De cand UN face parteneriate cu teroristii al-Qaeda?
    Daca e corect, atunci mi se pare de-a dreptul ridicol.
    • 0 (2 voturi)    
      nu inetelegi (Sâmbătă, 19 martie 2011, 16:59)

      flic [anonim] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      nu, nu intelegi bine....
  • 0 (8 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 19 martie 2011, 12:37)

    MihaiG [utilizator]

    Vad ca avem si noi talibanii nostri care se lupta cu "plutocratia planetara" si cu "evreii".
    Sunteti penibili domnilor.
  • 0 (2 voturi)    
    ??? (Sâmbătă, 19 martie 2011, 13:13)

    achmed the dead terrorist [anonim]

    ok,s-a realizat un consens asupra zonei de excludere aeriana.ce va face Nato cand,in Benghazi, vor avea loc lupte de strada?? cum poti distruge "chirurgical" fortele lui Gadhafi? poti bombarda un bloc, o strada, un cartier fara a avea si "victime colaterale"??? In Irak,dupa 1991, a existat o astfel de zona de excludere aeriana (in nord si sud); cu toate acestea nimic nu l-a impiedicat pe Sadam sa infranga orice rebeliune a kurzilor si siitilor...
  • +3 (7 voturi)    
    ai dreaq civilii aia! (Sâmbătă, 19 martie 2011, 13:14)

    srpc [utilizator]

    un batran, o femeie si un copil au aruncat cu pietre si au doborat un fighter plane! ca sa vezi ce civili sunt prin partile alea, frate! nu ma gandesc ca or fi ceva indivizi inarmati cu rachete, fiindca as contrazice ONU, care vorbeste de civili nevinovati, nu?
    • -1 (1 vot)    
      doar o vorba sa-ti mai spun (Sâmbătă, 19 martie 2011, 16:32)

      doar o vorba [anonim] i-a raspuns lui srpc

      Parerile tuturor sunt moderate de simpatia personala si judecata proprie dar oricine stie bine ca in spatele unor astfel de evenimente stau lucraturi care nu au de-a face cu ce se vede la Tv sau in stirile agentiilor de presa. Nimic din ce se intampla de zeci de ani (sute poate?) nu se intampla "de la sine". Politica mondiala se face cu dublu standard in beneficiul celor mari si tari. Asa a fost si asa va fi. Fiecare are cap sa judece si sa gaseasca exemple care ilustreaza asta, asa ca nu incerc sa lamuresc pe nimeni. Oricum, cine nu vede singur nu poste fi convins de "facaturile" in care s-au desfasurat schimbarile politice si actiunile militare. Si asta a dat apa la moara teoriilor conspirationiste.
      Acum e bine sa incercam sa vedem dincolo de orice stire. Un avion bombarda rebelii. Unul singur ar trimite oricine , nu? Si ala e doborat si se face praf, raman doar poze, aleluia dovezi. Adica iata dovada de care aveam nevoie sa intram in Libia ca nu respecta rezolutia ONU. Comod nu e asa? Chiar nu suna nimanui ciudat, nu se gandeste nimeni cum au fost orchestrate toate motivele pentru inceperea unor razboaie, de la atentate comandate in acest scop pana la fapte curat hollywoodiene comandate de actorii interesati?
      Oricum soarta Libiei e clara. Nu ai arma atomica, nu contezi. Stie el Iranul ce stie si nu ... nu zic ca e un lucru bun. Dar ce mai e bun in zilele astea?
    • +1 (1 vot)    
      E posibil (Sâmbătă, 19 martie 2011, 16:43)

      sile [anonim] i-a raspuns lui srpc

      Nu-ti trebuie multa scoala sa folosesti un lansator portabil. Si mai exista posibilitatea sa fi cazut avionul cum cad MiG-urile noastre si rebelii doar sa pretinda ca ei l-au dat jos.
  • 0 (0 voturi)    
    un pic de adevar in marea de minciuni (Sâmbătă, 19 martie 2011, 15:45)

    warpguy [anonim]

    avionul dobarat apartinea rebelilor.
    Acum intrebarea e cine l-a doborat? Daca l-a dobarat Gheddafi inseamna ca trupele guvernamentale sunt in oras, Benghazi, si jurnalista spune ca se "simte" ca-s pe acolo chiar daca nu se vad.
    E limpede ca armata nu va astepta in desert sa fie bombardata de "Sfanta Aleanta" ... ne-am intors la WWI... Uniunea Africana nu partecipa la summitul de la Paris. Asta inseamna ca nu-l vor putea ataca din tarile din sudul Libiei ... Pna una alta razboiul se va desfasura in Mediterana.
    La Lampedusa locuitorii insulei nu mai permit debarcarea celor care sosesc din mare. Un alt "razboi"... lipseste pana si apa.
  • +1 (1 vot)    
    revolta in libia (Sâmbătă, 19 martie 2011, 16:50)

    flic [anonim]

    pentru toti despicatorii de fir in patru care trag concluzia ca onu e acum de aceeasi parte cu AQ si ca gadaffi saracul lupta cu AQ samd :
    1. miscarea rebela din libia e din aceeasi tendinta ca si cele din egipt, tunisia si tot orientul mijlociu. gadaffi da vina pe Aq cum si ceausescu dadea vina pe "agenturili" straine in 89. similaritatile dintre declaratiile celor doi sunt remarcabile , pentru cine le urmareste.
    2. daca cei care acum posteaza revoltati ar fi urmarit situatie din libia din 17 februarie, de cind a inceput, si s-ar fi uitat macar la pozele corespondentilor de presa, ar fi vazut de unde au arme si capacitati antiaeriene : in benghazi rebelii au capturat depozite de armament , inclusiv lansatoare de rachete AA si in plus unele unitati ale armatei au trecut cu armament cu tot ( incl. tancuri) de parte rebelilor.
    3. oricum sustinerea unui dictator care de 42 de ani conduce cu mina de fier mi se pare a fi de un infantilism politic ce bordeaza retardul. aceleasi gargare care se aud de zeci de ani : imperialism , petrol, neocolonialism, agenti straini s-au devalorizat total prin repetitie papagaliceasca.
    realitatea e una singura : zilnic mor oameni in luota cu un dictator dement si IN SFIRSIT comunitatea mondiala a hotarit sa actioneze. foarte bine!
  • -1 (1 vot)    
    care sunt partile ? (Sâmbătă, 19 martie 2011, 18:28)

    etre [anonim]

    Palestina, Afganistan, sunt cazuri in care USA a sprijinit revoltele pentru ca mai tarziu sa culeaga cioburile.
    In stirea asta se mentioneaza ceva implicare al-Quaida. Cand al-Quaida si vestul lupta de aceasi parte, initial ai zice ca e zvon, dar ... se pare ca unii nu pot gandi mai departe de profitul imediat.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri