Curtea Europeana a Drepturilor Omului: Crucifixele sunt permise in scolile publice

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 18 martie 2011, 19:00 Actualitate | Internaţional

Sala de clasa in Napoli
Foto: Agerpres
 documente
(18 Mar 2011) PDF, 194KB
Curtea Europeana a Drepturilor Omului a decis vineri ca crucifixele sunt permise in salile de clasa din scolile publice, transmite FoxNews. Hotararea luata de Curtea din Strasbourg se va aplica in toate cele 47 de tari membre ale Consiliului Europei. In noiembrie 2009, CEDO condamnase Italia pentru prezenta crucifixului in salile de clasa, considerata contrara drepturilor parintilor de a-si educa propriii copii si dreptului copilului la libertatea religiei. Decizia Curtii a fost atacata cu recurs de mai multe tari.

Decizia din 2009 fusese pronuntata dupa ce Solie Lautsi, cetateanca italiana din Abano Terme, a reclamat faptul ca cei doi copii ai sai, Dataico si Sami Albertin, in varsta de 11 si 13 ani, invata la o scoala publica unde in toate clasele exista cate un crucifix.

Lautsi a afirmat atunci ca prezenta crucifixului este contrara principiului laicitatii si a informat scoala despre acest lucru, invocand o decizie a curtii de casatie care stabilise ca prezenta crucifixului in birourile de vot este contrara principiului laicitatii statului.

In mai 2002, conducerea scolii a decis sa mentina crucifixele in scoli. O directiva ce recomanda acelasi lucru a fost trimisa tuturor directorilor de scoli de catre ministerul italian al educatiei.

In fata Curtii Constitutionale, guvernul a sustinut ca prezenta crucifixului este normala, acesta fiind nu doar un simbol religios, ci si, in calitate de 'drapel' al singurei biserici nominalizate de Constitutie, un simbol al statului.

In 17 martie 2005, justitia italiana respinge reclamatia, argumentand ca, de fapt, crucifixul este "un simbol al istoriei si al culturii italiene si, pe cale de consecinta, al identitatii nationale".

Judecatorii de la Strasbourg au considerat insa ca un crucifix poate fi interpretat de elevi drept un simbol religios, care poate fi deranjant pentru copiii de alta religie sau pentru atei.

In 2009, Curtea a decis ca reclamanta trebuie sa primeasca despagubiri de 5.000 de euro ca daune morale. Mai multe tari au facut insa apel la decizia CEDO, iar hotararea finala a Inaltei Curti a CEDO a fost anuntata vineri.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3784 vizualizari

  • -9 (13 voturi)    
    nu ma crucific (Vineri, 18 martie 2011, 19:25)

    Bonus pater familias [utilizator]

    sa comentez aceasta decizie! zi CEDO, zi Strasburg, zi varza calita - de post! poza cu sala de clasa din Napoli, in schimb imi aduce aminte de o prajitura de-a casei - baba napoletano, care e de dulce...in peisaj lipseste doar Luciu de la tabla...
  • +1 (3 voturi)    
    mesaj (Vineri, 18 martie 2011, 19:34)

    sorin [anonim]

    Bineînţeles alături de simbolul TAO,că de aia e,,just''!
  • -7 (25 voturi)    
    pentru parintii orbi si nu numai. (Vineri, 18 martie 2011, 19:38)

    Stoned [utilizator]

    Nu ii mai prostiti pe aia mici cu religia. Educatii povestindule despre Mama Natura, Univers, Soarele care ne tine in viata, iubirea dintre om si natura, legatura absolut minunata dintre om si natura, apa care este esenta vietii, plante si animale, evolutie... etc.
    Daca le zici de Hristos e ca si cum i-ai obliga sa creda in Mos Craciun.
    Cand o sa am copii eu asa am sa fac. Restu e inventie.
    • +2 (10 voturi)    
      Eu zic s-o iei usurel. (Vineri, 18 martie 2011, 20:20)

      Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui Stoned

      Nu-i forţa prea tare pe micuţi. Eu zic să începi cu puţină gramatică. Pentru început, o, elevatule, explică-le ce e cratima şi de ce se pune între verb şi pronume. Lasă subtilităţile cu creaţionismul şi evoluţionismul pe mai încolo.
    • 0 (0 voturi)    
      rolul religiei? (Sâmbătă, 19 martie 2011, 14:26)

      max [anonim] i-a raspuns lui Stoned

      Un film instructiv despre religie aici:
      http://www.youtube.com/watch?v=sVUNPeCCRUw
    • 0 (0 voturi)    
      lui stoned (Sâmbătă, 19 martie 2011, 15:39)

      Miky [anonim] i-a raspuns lui Stoned

      Fraza asta: "Cand o sa am copii eu asa am sa fac. Restu e inventie." - e probabil definitorie pentru felul tau de a gandi. Sper ca atunci cand esti altfel decat ... stoned, gandesti si tu dupa o logica cat de cat rationala si esti capabil sa faci distinctia dintre un viitor ipotetic si un prezent asupra caruia nu poti formula nimic altceva decat opinii. restul e de la ... Mos Craciun. Hai pa!
  • +6 (22 voturi)    
    Absurdul "Politically correctness"-ului (Vineri, 18 martie 2011, 19:39)

    gaspy [utilizator]

    In UK, un soft educational pentru copii a fost interzis pentru ca continea povestea "Cei Trei Purcelusi". Comisia de specialitate a considerat ca povestea AR PUTEA ofensa pe musulmani.

    La fel si aici - Judecatorii au considerat ca un crucifix POATE FI interpretat de elevi drept un simbol religios, care POATE FI deranjant pentru copiii de alta religie sau pentru atei.

    Mi se pare incredibil cum ne legam singuri cu lanturi, cum (ca si civilizatie) ne autoflagelam si ne ingradim libertatea de exprimare, pentru ca, IPOTETIC, cineva, undeva, ar PUTEA FI ofensat.
    • +7 (15 voturi)    
      Aproape ai dreptate dar (Vineri, 18 martie 2011, 20:40)

      Armind [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

      cred ca si pe tine te-ar ofensa daca as pune eu pe peretii institutiilor publice tablouri cu Richard Dawkins ca sa imi satisfac libertatea de exprimare. Exemplul tau cu "cei trei purcelusi" nu este deloc potrivit. Mai degraba imagineaza-ti ca "religia de stat" ar fi MISA si ar trebui sa ai poze cu Gregorian Bivolaru prin institutii desi tu nu crezi in integrarea in absolut cum nici altii nu cred in dumnezeu. Cred ca libertatea asta de exprimare nu trebuie sa insemne fortarea ideilor tale (care daca sunt impartite cu milioane de oameni din tara, nu le face corecte) asupra altora.
    • +1 (1 vot)    
      Dar alta e problema (Luni, 21 martie 2011, 17:25)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui gaspy

      Crucea a fost folosita in antichitate ca si obiect de tortura , si multi si-au gasit sfarsitul pironiti de dansa. Intrebarea care ar trebui sa fie in mintea tuturor este : dar daca isus ar fi fost spanzurat sau decapitat sau injunghiat etc ? Oare atunci ce am mai fi purtat la gat , ce am mai fi agatat in biserici si pe peretii claselor?
      Gasesc putin groteasca ideea cum ca am devenit obisnuiti cu cinstirea unui instrument de tortura.
      Am vazut un mesaj haios odata pe tricoul cuiva : " Daca isus ar reveni pe Pamant credeti ca ar vrea sa vada inca o cruce?" :)))
  • +2 (6 voturi)    
    caz in romania (Vineri, 18 martie 2011, 20:03)

    bohdan [anonim]

    Cazul similar din Romania cu profesorasul Moise Emil s-a terminat in mod similar. Detalii la salvati-icoanele.info
  • +2 (2 voturi)    
    Documentul atasat nu este decizia Curtii (Vineri, 18 martie 2011, 20:09)

    Niki [anonim]

    Este un comunicat de presa.

    Decizia se gaseste integral pe site-ul Curtii

    http://www.echr.coe.int/echr/resources/hudoc/lautsi_and_others_v__italy.pdf

    Din decizie "In that connection, it should be pointed out that States have responsibility for ensuring, neutrally and impartially, the exercise of various religions, faiths and beliefs. Their role is to help maintain public order, religious harmony and tolerance in a democratic society, particularly between opposing groups (see, for example, Leyla Şahin v. Turkey [GC], no. 44774/98, § 107, ECHR 2005-XI). That concerns both relations between believers and non-believers and relations between the adherents of various religions, faiths and beliefs."
  • 0 (14 voturi)    
    bravooooooooooooo (Vineri, 18 martie 2011, 20:22)

    me [anonim]

    propun si urmatoarele lucruri sa fie declarate legale in UE:
    1 - exorcizarea
    2 - arderea pe rug
    3 - cruciadele
    4 - preotii sa fie declarati stapani peste tot ce misca si sa aiba drept de viata si de moarte asupra supusilor lor...
    5 - orice persoana sa fie obligata sa invete biblia, coranul si toate celelalte carti religioase pe de rost, daca nu se vor aplica unul din primele 2 puncte
    am uitat ceva?
    6 - ateii si agnosticii sa fie arsi pe rug
    7 - sa fie obligatoriu sa te rogi de minim 3 ori pe zi
    8 - minim 25% din venituri sa fie obligatoriu donate volutar bisericii (asta e din ciclul "voluntariat obligatoriu")
    9 - calculatoarele, frigiderele, si cam tot ce este electornic sa fie declarate "uneltele diavolului" si interzise

    am uitat ceva?
  • 0 (12 voturi)    
    da... (Vineri, 18 martie 2011, 20:23)

    liviu [anonim]

    asta este din ciclul: "indobitocirea este legala"
    deci in scoli nu o sa se mai invete matematica sau doamne fereste biologie, ci biblia
    • 0 (2 voturi)    
      asta ai inteles? (Vineri, 18 martie 2011, 23:09)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Asta ai inteles din articolul de fata, ca in scoli nu o sa se mai invete nici matematica si nici biologia, daca va exista un crucifix acolo? O sa recitesc articolul, poate n-am fost eu atent...
  • -2 (4 voturi)    
    Uaaauuu... (Vineri, 18 martie 2011, 20:36)

    Observator [anonim]

    ...am ajuns la 47 (sic!) tari membre ale Consiliului Europei... :-)
    • +3 (3 voturi)    
      CE diferit de UE (Vineri, 18 martie 2011, 21:39)

      ana [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Da, pentru ca membre ale Consiliului Europei sunt toate statele din Europa, indiferent ca sunt membre UE sau nu.
      • 0 (0 voturi)    
        Ai dreptate, ana [anonim] (Vineri, 18 martie 2011, 22:32)

        Observator [anonim] i-a raspuns lui ana

        si-mi recunosc public eroarea
  • +2 (14 voturi)    
    Scoateti si crucile de pe morminte ?!? (Vineri, 18 martie 2011, 21:41)

    virgil [anonim]

    Cei ce hulesc ortodoxia , uita ca vreo cateva sute de ani , scolarizarea copiilor se facea in biserici si manastiri. Nu existau scoli. Asadar , inaintasii acestora au invatat in acele locuri. In prezent, urmasii acelora , cer scoaterea ortodoxiei din scoli.
    Cinic ! Ateii si sectantii au posibilitatea sa -si aleaga alta tara . Aici , de sute de ani, mormintele bunilor nostri au cruci .
    • +2 (4 voturi)    
      sau pe alea dela gat ?! (Vineri, 18 martie 2011, 23:07)

      sfantul sisoe [anonim] i-a raspuns lui virgil

      meri pe strada si numara cati au cruci atarnae de greaban si injura ca la usa cortului.
      daca rezumi codul de convietuire intre oamnei numai la cele zece porunci, ai avea o societate mai umana.
      respectate cu credinta, ar face inutile codurile de legi.
      crucea nu mai ucide pe nimeni, azi.
      nici gaddafi, nici sarco nu cred in cruce.
      obama e un fariseu.
      pace voua !
    • 0 (4 voturi)    
      crucea.. (Vineri, 18 martie 2011, 23:13)

      hash [anonim] i-a raspuns lui virgil

      a fost instrument de tortura in piata publica, acum doua milenii.

      Argumentul sentimental cu mormintele nu sta in picioare. Nu e cazul sa devenim melodramatici.

      Gandeste-te ca manifesti exact aceeasi atitudine hulind ne-ortodoxia, precum oponentii pe care-i combati.

      Cu ce este atitudinea asta diferita?
    • -1 (3 voturi)    
      ' (Vineri, 18 martie 2011, 23:57)

      Alsta [utilizator] i-a raspuns lui virgil

      Si de ce se facea in biserici si manastiri? Pentru ca scrierea era in slavona.
      Cehii ridicau prima universitate a Europei pe la 1100 cand prin zona asta "descalecau" Glad si Menumorut - mai degraba neam de alani si vandali decat de daco-romani.
      De ce a existat un basileu supranumit "bulgaroctonul"? Poate pentru ca a incercat sa faca o "purificare etnica" a zonei din sudul Dunarii?
      Asa ca mai usor cu ortodoxia.
      Si app, din cate stiu eu strabunicii mei au fost neam de tarani, nu de tampiti.
      Asa ca ia-ti ortodoxia si cara-te cu ea in evul mediu.
    • -1 (1 vot)    
      plecati voi (Sâmbătă, 19 martie 2011, 11:26)

      sigma [anonim] i-a raspuns lui virgil

      tocmai asta e problema cu ortodocsii din Romania, dupa voi restul ar trebui sa plecam, indiferent ca ne numim catolici, atei sau budisti (dac-or exista). si voi puteti sa alegeti alta tara, Rusia va asteapta, au mentalitatea potrivita pentru voi.
    • +1 (1 vot)    
      ai construit un frumos om de paie (Sâmbătă, 19 martie 2011, 14:18)

      max [anonim] i-a raspuns lui virgil

      Nu a cerut nimeni asta asa cum nu a cerut nimeni scoaterea crucilor din biserici.
      Am o banuiala : daca s-ar preda prin scolile romanesti si islamul iar semiluna ar fi atirnata linga cruce nu ai mai fi asa de tolerant.
  • +1 (1 vot)    
    DA sau NU? (Vineri, 18 martie 2011, 22:31)

    sile [anonim]

    Sunt permise sau nu sunt permise crucifixele in scoli?
    In titlu,da;in context,nu.
  • 0 (0 voturi)    
    crucifixe (Vineri, 18 martie 2011, 22:46)

    dani [anonim]

    sub binecuvantarea crucii (nu a lui Dumnezeu) pentru ca studentul, elevul roman sa poata copia cu succes... (nu sa invete) Romanul nu are nevoie de cruci si cruciulite ci sa stie ce crede si sa traiasca...
  • -2 (4 voturi)    
    crucifix (Vineri, 18 martie 2011, 23:51)

    un roman [anonim]

    poporul roman s-a nascut crestin si ortodoxia a fost un liant in dezvoltarea noastra ca natiune. 50 de ani de comunism au reusit sa stearga din memoria multor romani credinta ortodoxa si sa-i aduca in starea de confuzie din prezent, cand a disparut totodata si materialismul dialectic din vocabular intrucat au disparut sustinatorii acestei doctrine. Romania are nevoie mai mult decat oricand de credinta in Dumnezeu pentru a regasi constiinta pierduta si pentru a readuce bunul simt printre romani.
    • +1 (3 voturi)    
      inapoi la origini (Sâmbătă, 19 martie 2011, 3:58)

      rebirth [anonim] i-a raspuns lui un roman

      asta de unde ai mai scos-o?!
      ne-am nascut crestini ca si dinozaurii!
      primele biserici atestate sunt pe la 1000 si fie-mi iertat... dar atunci deja ne cam nascusem.
      sau daca cumva consideri ca ne-am nascut in 1918, atunci da, poate ai dreptate.
      toate religiile sunt invechite. pentru ca au fost create de oameni, pentru a manipula oameni.
      si asta cu sa ne dea, sa ne faca, sa ne dreaga... mai lasati-ne in pace! de fapt, mai bine, inainte de a incepe toti sa ne rugam.... poate ne dai un exemplu de caz in care s-a si rezolvat ceva prin ruga...
      iar ce spunea cineva mai sus, ca scolile au functionat pe langa biserici... a doar partial adevarat: universitatile cu celebre si azi au aparut ca si centre strict laice. mai mult, marea majoritate a 'scolilor' de pe langa manastiri erau de fapt simple scoli de invatat scrisul, pentru a putea copia in continuare tot felul de manuscrise si nicicum pentru cresterea gradului de civilizatie si cunoastere (ca doar oamenii de rand trebuiau sa ramana niste ignoranti). iar acele scoli adevarate ce au aparut pe langa manastiri au aparut din dorinta unor oameni iluminati, ce si-au dat seama ca doar cunoasterea ne ve duce mai departe... si multe altele
  • 0 (0 voturi)    
    Catre cenzorul Hotnews (Sâmbătă, 19 martie 2011, 16:57)

    Michelangelo [anonim]

    Am postat astazi un comentariu ca si replica la cel al lui Armind. Nu a fost nici cu tenta xenofoba, nici cu limbaj licentios nici cu nimic de genul asta. Cu toate acestea, de neinteles pentru mine, mi s-a refuzat afisarea lui. As vrea si eu un raspuns va rog, ca sa stiu daca mai raman cititorul vostru.
    Cu stima.
  • 0 (0 voturi)    
    crucifix (Sâmbătă, 19 martie 2011, 21:57)

    un roman [anonim]

    crestinismul a fost adus in dacia de apostolul andrei in secolul 1 dupa Christos, asa incat coincide cu nasterea poporului roman. Ca vrea lumea laica sa recunoasca asta sau nu conteaza mai putin, istoria nu se poate schimba iar ortodoxia a avut un rol extraordinar in mentinerea unei moralitati care astazi nu mai exista in romania, din pacate. Comunistii subtituiau asat prin doctrina de partid, dupa 1990 a disparut si asta si iata-ne!
  • 0 (0 voturi)    
    corect (Duminică, 20 martie 2011, 21:11)

    andra [anonim]

    uite o exprimare decenta in ceea ce priveste subiectul :

    In fata Curtii Constitutionale, guvernul a sustinut ca prezenta crucifixului este normala, acesta fiind nu doar un simbol religios, ci si, in calitate de 'drapel' al singurei biserici nominalizate de Constitutie, un simbol al statului.

    si o decizie decenta :

    In 17 martie 2005, justitia italiana respinge reclamatia, argumentand ca, de fapt, crucifixul este "un simbol al istoriei si al culturii italiene si, pe cale de consecinta, al identitatii nationale".

    dap.frumos!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri