Compania Air France-KLM va fi investigata de catre un tribunal francez pentru omucidere involuntara in cazul accidentului din 2009, informeaza agentiile internationale de stiri.

Dupa mai putin de o ora de interogatoriu, compania aeriana franceza, reprezentata de directorul general Pierre-Henri Gourgeon, a fost pusa sub acuzare de judecatoarea Sylvie Zimmerman. Ea a pus deja sub acuzare joi producatorul european de aeronave Airbus.

Punerile sub acuzare coincid cu lansarea luni a unei noi etape a cautarilor ramasitelor avionului Airbus si a cutiilor negre pe o suprafata de 10.000 km2 in largul coastelor Braziliei. Aceasta va fi a patra faza de cercetare de la prabusirea aeronavei. Cautarile ar putea dura pana in iulie si se vor desfasura in trei etape a cate 36 de zile fiecare.

Biroul de Investigatii si Analiza (BEA), responsabil de ancheta tehnica, considera ca defectarea sondelor Pitot este unul din motivele prabusirii avionului, dar nu pot fi singura cauza a dezastrului.

Expertii au considerat "prea tarzie si ineficienta" reactia Air France de a trimite avertismente cu privire la fiabilitatea sondelor Pitot, care masoara viteza aeronavei.

Avionul Airbus A330 al companiei Air France, care asigura legatura intre Rio de Janeiro si Paris, a disparut in largul coastelor braziliene in noaptea de 31 mai spre 1 iunie, cu 228 de persoane la bord. Motivele prabusirii aparatului, care inregistrase probleme tehnice, nu au fost clarificate deocamdata.

La baza accidentului aviatic al cursei Rio-Paris au stat patru factori, a indicat cabinetul londonez de avocatura care cerceteaza cauzele prabusirii.

Primul motiv al prabusirii este factorul meteorologic, reprezentat de turbulente severe...Defectarea sondelor Pitot, care au furnizat informatii eronate asupra vitezei de zbor, este un al doilea element. Pe locul trei este o problema a sistemului de navigatie ADIRU, iar al patrulea element a fost faptul ca pilotii nu au fost suficient pregatiti si nu au avut o viteza de reactie adecvata.