Cat de repede reconstruiesc japonezii soselele afectate de seismul din 11 martie: O autostrada a fost refacuta in 3 zile

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 18 martie 2011, 11:12 Actualitate | Internaţional

Autostrada in 11 martie si 15 martie
Foto: NEXCO
O companie japoneza a reusit sa reconstruiasca, in cateva zile, una dintre soselele afectate de seismul din 11 martie, informeaza blogul projectarmannd.com. The East Nippon Expressway Company Limited a refacut in trei zile o autostrada de sase benzi, din regiunea Tokiwa.

NEXCO a publicat pe pagina sa de internet doua imagini ale soselei. Prima, facuta vinerea trecuta, la ora 16:30, arata stricaciunile provocate de cutremurul care lovise Japonia cu doar cateva ore inainte.

Cea de-a doua fotografie, realizata la 15 martie, in jurul pranzului, arata autostrada cu sase benzi dupa ce a fost refacuta de echipele NEXCO, una dintre companiile importante care se ocupa de intretinerea autostrazilor din Japonia si incasarea taxelor de drumuri.

Referindu-se la altruismul si solidaritatea de care dau dovada japonezii, Ed West, ziarist la publicatia britanica The Telegraph, a scris luni pe blogul de atitudinea cetatenilor din Japonia, unde supermarketurile au redus preturile, iar proprietarii de automate ce distribuie bauturi ofera gratuit produse supravietuitorilor tragediei.

West nota ca peisajul din unele regiuni ale Japoniei arata in prezent "ca dupa al Doilea Razboi Mondial", precizand ca nicio tara industrializata n-a suferit dupa conflagratia mondiala un numar atat de mare de morti. Ziaristul afirma ca "o consolare mica, mica" poate fi observata in felul in care umanitatea se poate solidariza in momente potrivnice.

"Cel mai remarcabil lucru dintre toate este acela ca nu au existat jafuri", noteaza West, adaugand ca acesta "este un lucru destul de neobisnuit printre culturile de pe glob".

"De ce unele culturi reactioneaza la dezastru prin revenirea la atitudinea fiecare pentru sine, dar altele - mai ales cea japoneza - dau dovada de altruism chiar si in momente potrivnice?", se intreaba ziaristul.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

24162 vizualizari

  • +37 (39 voturi)    
    sa vina si la noi (Vineri, 18 martie 2011, 11:16)

    sellerman [utilizator]

    sa ne invete cum se construiesc soselele..... de fapt, sa ne invete multe, unde noi suntem repetenti ......
    • +1 (23 voturi)    
      Inca un motiv (Vineri, 18 martie 2011, 13:49)

      Lilia73 [utilizator] i-a raspuns lui sellerman

      pentru care aprobarea noului cod al muncii este binevenit!
      • +9 (13 voturi)    
        serios? codul muncii este de vina (Vineri, 18 martie 2011, 14:11)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui Lilia73

        pentru un caiet de sarcini de toata jena cu bechtel. cred ca autostrazile nu s-au construit din cauza angajatilor pre libertini...mai sa fie
        • +5 (7 voturi)    
          vinovatul (Sâmbătă, 19 martie 2011, 2:07)

          Clujeanul [anonim] i-a raspuns lui nenea

          Vinovatul in cazul nostru e beneficiarul constructiei (statul), nu constructorii.
          Constructorii devin lenesi, hoti si ce mai vrei tu, pentru ca sunt lasati, sau mai rau, incurajati (cand ceri procent pentru o lucrare cum fac autoritatile, firma va fura mai mult).

          Bechtel a facut autostrazi cum n-au nici japonezii. Aproape tot ce e prin California e facut de ei, si Los Angelesul are drumuri, nu gluma.

          Diferenta e intre autoritatile guvernamentale federale sau ale statului California si autoritatile guvernamentale romane (nu ma refer la astia de acum, ci LA TOTI).

          Daca vin japonezii, chinezii si cine mai vrem noi, tot nu o sa avem autostrazi, pentru ca beneficiarul nu le vrea cu adevarat, ci vrea doar procent.

          Solutia e sa importam guvernanti de alta natie, cum am mai facut in trecut, aducand rege din Germania, ca noi nu eram in stare sa alegem pe unul si sa-l acceptam toti.
          • +2 (2 voturi)    
            beneficiarul... (Sâmbătă, 19 martie 2011, 11:17)

            miki [anonim] i-a raspuns lui Clujeanul

            foarte adevarat! beneficiarul e de vina ca nu insista sa pentru o lucrare asa cum a contractat-o si in termenul contractat. Eu zic insa ca beneficiarii suntem noi si e prostia noastra ca nu facem scandal/presiuni foarte mari de fiecare data cand se baga asa mana in buzunarul statului. Avem politicienii cum i-am educat si prestatorii de servicii cum au fost educati de politicieni...lantul slabiciunilor. Sa vad eu primul primar caruia i sepune pielea pe bat ptr ca nu se face treaba...schimbarea va putea fi facuta mereu numai de jos in sus.
            • 0 (0 voturi)    
              Adevar ! (Duminică, 20 martie 2011, 11:44)

              niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui miki

              Sunt cateva intrebari :

              1) De ce trebuia autostrada Transilvania inainte de finalizarea coridorului 4 ?
              2) De ce a oprit Berceanu lucrarile?
              3) De ce nu lucram cu chinezii ?(polonezii lucreaza cu chinezii la jumatate din costul nemtilor iar noi la 2,5 ori costul nemtilor).
        • +1 (3 voturi)    
          Nu e de vina nici codul muncii nici caietul de (Sâmbătă, 19 martie 2011, 6:45)

          .... [utilizator] i-a raspuns lui nenea

          de sarcini, ci autoritatile care au alte intelegeri subterane cu constructorii. De exemplu, contractul cu Bechtel a fost renegociat de fostul ministru Dobre dupa venirea la putere a lui Base si a rezultat un pret mai mare pe Km decat era inainte. De altfel, acesta a anulat si toate proiectele de drumuri expres existente in acel moment care ar fi acoperit toata tara si teoretic ar fi costat mul mai putin decat autostrazile care nu acopera nici macar jumatate din tara si servesc doar ca motiv de mandrie locala pentru cei ca boc atunci cand mai fac o centura ocolitoare sau inca 10 km undeva intre niciunde si nicaieri.
      • 0 (0 voturi)    
        pe dracu'! (Duminică, 20 martie 2011, 13:13)

        Gigel [anonim] i-a raspuns lui Lilia73

        Ce treaba are Codul Muncii cu tepile date la noi in domeniul asta??? Alea depind de politicieni clientii lor...

        Cred ca asta e cel mai jalnic comentariu pe care l-am vazut vizavi de subiect
    • +21 (25 voturi)    
      au vrut (Vineri, 18 martie 2011, 13:56)

      razvratit [anonim] i-a raspuns lui sellerman

      să ne ajute, gratuit, imediat după lovitura de stat din 1989, dar tătucul Iliescovici a spus că nu are nevoie de ei...

      au vrut să construiască și șosele și locuințe. dar cine mai ține minte (asta presupunând că au citit sau auzit despre această ofertă)
      • 0 (0 voturi)    
        Nu sunt necesare autostrazile-Basescu (Duminică, 20 martie 2011, 11:46)

        niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui razvratit

        Citez din clasicul ministru al transporturilor.
      • +1 (1 vot)    
        da, asa e (Duminică, 20 martie 2011, 16:22)

        sellerman [utilizator] i-a raspuns lui razvratit

        am pierdut multe trenuri din pacate, acum doar privim la altii si ne minunam...
  • -6 (32 voturi)    
    mda (Vineri, 18 martie 2011, 11:20)

    benu [utilizator]

    sa nu exageram acum... eu nu o vad terminata in 3 zile, plus ca pozele sunt facute pe tronsoane diferite. prima poza este facuta unde autostrada era afectata mai tare. iar a doua poza este facuta cu 500 m mai in spate, unde poate autostrada nu a avut aproape nimic.

    oricum cinste japonezilor sunt, educati, muncitori si onesti.
    • +13 (17 voturi)    
      500 m (Vineri, 18 martie 2011, 12:30)

      dan [anonim] i-a raspuns lui benu

      da, exact cu 500 m mai incolo. cum naiba ai masurat?
    • +12 (12 voturi)    
      am (Vineri, 18 martie 2011, 12:57)

      f [anonim] i-a raspuns lui benu

      poate ca e un pic exagerat dar am vaszut si eu de ex o parte de drum ce trebuia reabilitat (decupat pe o distanta de aprox 500 de m, curatat si asfaltat) si s-a facut in 2 zile. (aceasta in conditii normale si nu cand era o urgenta sau dup ao catastrofa)
    • +5 (9 voturi)    
      vai, vai (Vineri, 18 martie 2011, 13:04)

      ES [anonim] i-a raspuns lui benu

      vai, ce bine te pricepi la drumuri!
      Tu nu vezi ce alunecare de teren este acolo?
      Eu chiar ma intreb care a fost solutia tehnica!
  • +16 (16 voturi)    
    ce sa zic... (Vineri, 18 martie 2011, 11:21)

    me [anonim]

    bravo lor!
    sincerele mele felicitari!
  • +16 (16 voturi)    
    normal (Vineri, 18 martie 2011, 11:21)

    Bonus pater familias [utilizator]

    asfaltagii lor nu cunosc gustul unei shaorme de la Dristor!
  • -12 (16 voturi)    
    concluziile (Vineri, 18 martie 2011, 11:25)

    io [anonim]

    sunt desprinse doar din cele 2 fotografii publicate?
    in primul rand, in cele 2 poze nu apare aceeasi bucata de autostrada.
    in al doilea rand, in a doua poza, autostrada nu e reparata, ci s-a turnat doar griblura.
    in al treilea rand, in prima poza se vede cum asfaltul a fost turnat peste un strat de vreo 1,5-2m de nisip, fara structura metalica de rezistenta.
    asa fac japonezii autostrazi?
    atunci nu ne mai mira nimic.
  • +12 (14 voturi)    
    Japonezii (Vineri, 18 martie 2011, 11:30)

    CoanaKiritza [anonim]

    Au venit sa investeasca in Romania si au plecat rapid cand au vazut ca strazile, magazinele sunt pline de oameni... "Cine mai munceste, atunci?"
    • +14 (14 voturi)    
      dadada (Vineri, 18 martie 2011, 14:29)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui CoanaKiritza

      imi amintesc in 1991 cand au venit niste japonezi la PECO. Eram gasca mare la fumat si la cafea pe holul de la etajul 1. Japonezii ne-au rugat sa le spunem CAND SE TERMINA GREVA, ca sa vina atunci. Saracii de ei... asa e la ei cand e greva.
  • +7 (11 voturi)    
    Hmm (Vineri, 18 martie 2011, 11:30)

    ion [anonim]

    La noi sunt regi ai asfaltului, dar drumuri ca lumea nu prea avem. La ei nu sunt regi ai asfaltului si au drumuri ca lumea. Hmm sa fie oare asta problema? Hmmm
  • -13 (19 voturi)    
    Iar o luam de la capat (Vineri, 18 martie 2011, 11:35)

    bubu [anonim]

    Pozele nu sunt de actualitate. Japonia este in Emisfera Nordica. Acum in Japonia ninge.
    In poze se observa clar culoarea caramizie a frunzelor din copaci. Pozele au fost realizate toamna.
    Si exista si un truc optic. A doua poza este realizata la o distanta mai mare decat prima. A se vedea stalpul de electricitate.
    Dar binenteles ca da bine ca stire.
    • +9 (9 voturi)    
      Apropos de ninsoare (Vineri, 18 martie 2011, 11:58)

      roberto [anonim] i-a raspuns lui bubu

      Poza a fost facuta pe 15, azi suntem in 18. Ghici cand a inceput ninsoarea?
    • +10 (10 voturi)    
      Dupa cate stiu eu (Vineri, 18 martie 2011, 12:10)

      Nistertoller [utilizator] i-a raspuns lui bubu

      Si Romania e in Emisfera nordica, si acolo e iarna, si acolo ning.. oh, stai asa un pic sa ma uit pe fereastra.... Gata, m-am uitat! N-am vazut viscolul napraznic dar am vazut copaci cu frunze ruginite in schimb.
  • +7 (7 voturi)    
    E trist... (Vineri, 18 martie 2011, 11:35)

    Laurix [anonim]

    ...pentru noi, bineinteles.
  • +11 (11 voturi)    
    De luat ca exemplu (Vineri, 18 martie 2011, 11:41)

    Swat [anonim]

    Eu vad ca pe autostrada deja circula masini, deci si tronsonul "mai afectat" a fost reparat.Cinste lor :)
  • +19 (19 voturi)    
    Efect vizual (Vineri, 18 martie 2011, 11:56)

    roberto [anonim]

    La noi este invers. Poza din dreapta este drumul sau autostrada astazi, iar cea din stanga este drumul peste 3 zile.
    • +8 (8 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 18 martie 2011, 13:56)

      Andy [anonim] i-a raspuns lui roberto

      Vezi centura Gherla care s-a surpat la cateva zile de la deschidere
  • +11 (11 voturi)    
    Direct de pe site-ul firmei constructoare.. (Vineri, 18 martie 2011, 12:00)

    Dragos06 [utilizator]

    www.e-nexco.co.jp/pressroom/press_release/kanto/h23/0318a/images/01.jpg

    Doar in 3 zile! Uau!
    Difera putin unghiul si locul, dar este acelasi drum! Impresionant!
    Cand ma gandesc ca la noi se chinuie cu un drum 10 ani... (Bucuresti - Giurgiu de exemplu) si tot nu iese bine... imi vine sa ma sui pe pereti...
    • +11 (11 voturi)    
      pai... (Vineri, 18 martie 2011, 12:12)

      mary [anonim] i-a raspuns lui Dragos06

      Merita sa ii chemam la noi in tara sa ne organizeze un pic transporturile - caile ferate, autobuzele - si sa ne ajute sa facem mai repede soselele.

      Daca nu avem studii, tot ei sa le faca, ca au atata tehnologie ca pot determina rapid cea mai buna ruta...

      Unde nu pui ca ne invata cum sa construim ca sa nu pici a doua zi la un cutremur. Expertiza, nu joaca!
    • -3 (9 voturi)    
      nu e acelasi drum (Vineri, 18 martie 2011, 13:09)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui Dragos06

      lipsesc gardurile verzi de pe stanga, stalpul de inalta tensiune e diferit, si chiar daca ar fi acelasi segment de drum, partea refacuta e mult mai departe in poza de "dupa" si ascunsa de masini: practic nu vezi daca e reparat sau nu.
  • +7 (7 voturi)    
    propunere (Vineri, 18 martie 2011, 12:24)

    bamba [anonim]

    Eu sugerez sa ii invitam pe japonezii afectati sa traiasca aici in Romania sa ne invete si pe noi cum se poate face asa ceva. Avem nevoie de profesori.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru bamba (Vineri, 18 martie 2011, 22:10)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui bamba

      Corect! O propunere inteleapta.
  • -2 (2 voturi)    
    dar au si ei o asemanare cu RO (Vineri, 18 martie 2011, 12:27)

    mary [anonim]

    Seful firmei este un politician - asta daca nu cumva nu am confundat eu borcanele, ca in japonezama descurc mai greu...
  • 0 (2 voturi)    
    Bravo (Vineri, 18 martie 2011, 12:29)

    AnonimTM [anonim]

    In apararea noastra mentionez ca e foarte probabil ca drumul acela sa fi fost de inportanta vitala, la propriu, si ca in asemenea situatii poate si la noi ar fi in stare de ceva asemanator.
    In orice caz bravo si mult noroc in continuare.
    • +7 (7 voturi)    
      importanta vitala (Vineri, 18 martie 2011, 14:13)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui AnonimTM

      nu poate acoperi importanta spagii...asa este la noi.
    • +1 (1 vot)    
      importanta vitala?! (Sâmbătă, 19 martie 2011, 15:33)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui AnonimTM

      Un pod CFR la Porumbacu a fost miscat de viitura acum 2 ani. Linia de tren Sibiu Brasov a fost moarta 2 ani. Toate trenurile au fost mutate prin Piatra Olt; si toate astea in conditiile in care au cumparat locomotive cu 2 mil euro bucata!
  • -3 (7 voturi)    
    Poza e cam ..... ciudata... (Vineri, 18 martie 2011, 12:49)

    vasile [anonim]

    Plus ca e facuta mai in spate. Se observa ca acolo inca se lucreaza. Dar nu se mai vede clar. Or fi ei japonezi da o lucrare de anvergura asta nu se face asa repede. In prima poza se vede cum efectiv e distrusa structura in profunzime, deci 3 zile ....e marketing si reclama! Nu zic ca nu lucreaza repede dar totusi sa nu exageram vizavi de harnicia japoneza. Sigur fata de ai nostri, nu se pune problema sunt harnici si organizati, cred ca lucreaza si noaptea acolo, nonstop. Una peste alta stirea e pentru trafic pe site!!!
    • +3 (3 voturi)    
      strugurii sunt acri (Vineri, 18 martie 2011, 20:23)

      jumi-juma [anonim] i-a raspuns lui vasile

      e mai confortabil (pt psihicul nostru) sa credem ca poza e trucata, decat sa acceptam ca la altii poate fi si altfel! oricum, nu cred ca e scenariu SF, desi asa pare de aici!
    • +2 (2 voturi)    
      Ciudat esti tu (Sâmbătă, 19 martie 2011, 6:23)

      CDO [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Ciudat esti tu si nu poza. Nimeni din Japonia nu se complica sa faca o poza ca sa o dea publicitatii, avand grija sa fie din acelasi unghi, in acelasi loc, etc., pentru ca poate a fost trimis un alt fotograf care nu trebuia decat sa confirme ca poate sa se circule pe acea autostrada. (Mult le pasa lor de pararile voastre din Romania). Stirile din diverse alte tari, ar parea ciudate romanilor ca sunt extrem de simple, sincere si nu ascund aluzii de nici un fel. Ascult stirile din Romania si de multe ori ma mir ca nimeni nu ia nici o masura impotriva cuvintelor folosite, a limbajului vulgar si incult, a non profesionalismului demonstrat. Este evident in aceasta situatie ca lipsa cenzurii va face sa credeti toate prostiile ce le auziti si sa nu reusiti sa aflati adevarul, sau cand acesta va este spus simplu, sa nu il credeti.
  • +7 (7 voturi)    
    Niste ageamii... (Vineri, 18 martie 2011, 13:19)

    Xulescu [anonim]

    Pai in 3 zile nu prea ai timp sa reclami vicii de proiectare si sa ceri j-de milioane despagubiri ( sau cum s-or numi ). Plus ca in 3 zile cat sa creasca pretul materialelelor de constructii ca sa poti dubla valoarea contractului ? De-aia zic, niste ageamii :))
  • +6 (6 voturi)    
    Adevarat (Vineri, 18 martie 2011, 13:41)

    Axel [anonim]

    Mai lasati vrajeala ca la noi dupa 3zile de la cutremur nici numele autostrazii afectate nu il aveau( o fi A1sau A2 asta? )
  • -4 (6 voturi)    
    respect pentru cetatean (Vineri, 18 martie 2011, 13:43)

    marin gabriel [anonim]

    arata-ti cohortei portocalii cum se construeste intr-o tara civilizata
    • +4 (4 voturi)    
      respect pentru carte (Vineri, 18 martie 2011, 13:57)

      liviul [anonim] i-a raspuns lui marin gabriel

      arata-ti analfabetismul
    • +1 (5 voturi)    
      tovarase... (Vineri, 18 martie 2011, 21:43)

      danarad [anonim] i-a raspuns lui marin gabriel

      dar ciuma rosie,citi km de autostrada,a construit la noi in tara, in 20 de ani?
  • 0 (8 voturi)    
    exagerare (Vineri, 18 martie 2011, 13:56)

    dudescu octavian [anonim]

    Ma ocup de drumuri si imi pot da cu parerea.
    In prima poza a fost surprins un sector avariat insa pe partea dreapta, banda 1 si 2, banda 3 (axiala) ramanand intreaga.
    In a doua poza este surprins sectorul de mai in spate, zona care nu era asa de avariata ca cea din fata.
    Nicidecum nu este vorba de 6 benzi ci de 2 avariate si care au fost doar excavate si facuta doar umplutura pana la nivel de piatra sparta (pare mai degraba decat balast)
    Da, s-au miscat repede insa si aici se poate face asa ceva.
    Stirea capteaza atentia tuturor iar cei mai putin pregatiti in domeniu chiar si cred titlul.
    • +8 (8 voturi)    
      daca te ocupi de drumuri (Vineri, 18 martie 2011, 14:15)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui dudescu octavian

      ar trebui sa-ti fie rusine de calitatea slaba a drumurilor noastre. e fain sa critici, nu?
      • +5 (5 voturi)    
        nu e doar vina proiectantilor (Vineri, 18 martie 2011, 14:58)

        diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui nenea

        si nici exclusiv vina inginerilor. când românul are nevoie de o bascula de piatra nu vorbeste cu proiectantul sau cu inginerul de la drumuri, ci cu soferul. iar pentru o nimica toata, soferul ii aduce românului bascula de piatra fara a-i mai spune inginerului ca respectiva piatra nu se va mai gasi in fundatia drumului...
        • +1 (1 vot)    
          pentru diddlyo (Vineri, 18 martie 2011, 22:21)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

          Dar soferii acestia lucreaza chiar asa de capul lor? Nimeni nu-i supravegheaza?
          Eu nu ma ocup de drumuri dar iti spun o metoda de a vedea daca un drum a fost facut corect din punct de vedere tahnologic , la sfarsit. Exista un aparat, nu-i stiu numele ,care scaote din asfalt un cilindru cu diametru de 10 cm . ( aproximativ) si cu inaltimea intregii lucrari. Si se ia acel cilindru la analiza. Si se vede daca grosime si compozitia straturilor este corecta sau nu. Si se penalizeaza constructorul si este pus sa refaca sin bani proprii daca nu s-au respectat normele.( sau cel putin asa ar trebui sa se procedeze).Corect?
      • 0 (0 voturi)    
        nu era critica (Duminică, 20 martie 2011, 8:43)

        octavian dudescu [anonim] i-a raspuns lui nenea

        Eram doar obiectiv si nu critic.
        Despre rusine.... de ce sa imi fie???
        Este clar ca la noi toate-s invers dar asta nu inseamna ca eu le-am rasturnat
    • +2 (2 voturi)    
      bineinteles ca se poate si la noi... (Vineri, 18 martie 2011, 19:10)

      dan popa [anonim] i-a raspuns lui dudescu octavian

      e clar ca japonezii nu folosesc tehnologii extratereste si ce au facut ei acolo se poate face oriunde si in acelasi termen... aici noi incercam sa scoatem in evidenta contrastul dintre japonezi si noi... cu alte cuvinte, e clar ca daca am dispune de absolut cele mai noi tehnologii, echipamente, utilaje, specialisti, etc., mentalitatea romaneasca si alti factori specifici romanilor fac ca aceeasi lucrare sa fie terminata in 30 de zile... (bine, am glumit putin, e clar ca muuuuuult mai tarziu).
      • 0 (0 voturi)    
        corect (Duminică, 20 martie 2011, 8:47)

        dudescu octavian [anonim] i-a raspuns lui dan popa

        Sunt intru totul de acord cu ceea ce ai scris.
        Da, suntem romani dar.......toti suntem asa.
        Nu eu ca ma ocup de drumuri sau tu ca esti la un ghiseu sau in spital suntem de vina.
        Asta este sistemul; toti trebuiesc a fi "reformati".
    • +1 (1 vot)    
      pentru dudwscu octavian (Vineri, 18 martie 2011, 22:14)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui dudescu octavian

      Te ocupi de drumuri? O.K.!
      Ce drum ai construit?
      • 0 (0 voturi)    
        k (Duminică, 20 martie 2011, 8:48)

        dudescu octavian [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

        Daca vrei sa iti mangai orgoliul si sa te fac sa te simti bine, iti voi raspunde ca niciunul sau....unul distrus deja.
        Asta este important sau subiectul articolului???
        • 0 (0 voturi)    
          pentru dudescu octavian (Duminică, 20 martie 2011, 21:51)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui dudescu octavian

          Nu amvrut sa te supar, am vrut doar sa te inteleg mai bine. Tu ai postat un comentariu si ai inceput cu fraza:'Ma ocup de drumuri si imi pot da cu parerea". Deci ai dat importanta acestui fapt si atunci m-ai facut curios si am intrebat. Daca te-am suparat , imi cer scuze.
    • 0 (0 voturi)    
      Intre a se putea (Sâmbătă, 19 martie 2011, 13:09)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui dudescu octavian

      si a se face e cale lunga.
  • 0 (4 voturi)    
    aphahida cluj napoca (Vineri, 18 martie 2011, 13:59)

    drum si pod [anonim]

    ceausescu o facea in 3 ore!
    ce va tot hliziti atata la un petec de drum?
    • 0 (0 voturi)    
      pentru drum si pod (Vineri, 18 martie 2011, 22:22)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui drum si pod

      Ceausescu? El singur ? Poate si cu Leana.
  • +10 (10 voturi)    
    Diferente (Vineri, 18 martie 2011, 14:26)

    gicacontra [anonim]

    Diferenta intre natii: Japonia - 200 de muncitori repara o autostrada avariata. Romania - peste 200 de atotstiutori analizeaza poza japonezilor
  • +6 (6 voturi)    
    ...... (Vineri, 18 martie 2011, 14:27)

    usd [anonim]

    la noi era gata in 30 de ani
  • +5 (7 voturi)    
    Noi nu suntem "japoneji"! (Vineri, 18 martie 2011, 15:23)

    free_spirit [anonim]

    Pe sistemul " Iarna nu-i ca vara " , putem spune ca si japonezii nu-s romani. Altfel, in cazul in care ar fi fost, nu si-ar fi refacut autostrada aia nici in 30 de ani. Si nu-i vorba doar de autostrada ci de orice lucru pe care n-ar mai fi fost in stare sa-l reconstruiasca daca ar fi patit un necaz asemanator . Vorba lui Nicu Ceausescu " Bai, voi n-o sa fi-ti in stare nici sa zugraviti ce-a construit tata !! "
  • -7 (7 voturi)    
    Este un fals (Vineri, 18 martie 2011, 16:14)

    Expertul [anonim]

    De fapt, daca vedeti bine, ei doar au facut o umplutura de pietris pe banda 1 din cele doua benzi ale sensului;sensul invers nu era afectat si este delimitat de falie cu arbusti ornamentali;partea afectata de drum este in plan indepartat si se lureaza cu excavatorul galben l ea...dar nici vorba de trei zile!!sa fim seriosi, japonezii nu au cupla uiversala s alimenteze un amarat de generator la centrala sa o poat raci si credeti ca in 3 zile faceau asta????...hahahaha...ce usor va lasati dusi de nas cand auziti numele de japonez!!!
  • +7 (7 voturi)    
    "supermarketurile au redus preturile" !!! (Vineri, 18 martie 2011, 16:25)

    Serpico [anonim]

    Jesus, la noi le-ar fi dublat bajetzashii de la multinationale! cat de uriasa este deosebirea, totusi...
  • +5 (5 voturi)    
    cultura (Vineri, 18 martie 2011, 16:39)

    ppopescu [anonim]

    a se vedea cultura japonezilor care este total diferita de ce-a a europenilor inclusiv a asiaticilor.in japonia nu exista somaj iar structura socioeconomica este asa conceputa incit toata lumea are de lucru;a se citit shogun care nu este ce-a mai buna exemplificare a societatii japoneze dar este cea mai la indemina si mai usor de inteles.a fost o natie imperialista si este mindra de istoria si de realizarile ei si pe buna dreptate e asa
  • +5 (5 voturi)    
    Interes (Vineri, 18 martie 2011, 20:41)

    Dan [anonim]

    Japonezii au un singur interese, 99% din ei, bunastarea natiunii. La noi 1% au acest interes, restul au alte intereste, personale. Din cauza asta, nu o sa ajungem niciodata ca Japonia, NICIODATA!
    • +2 (2 voturi)    
      Danut, draga... (Vineri, 18 martie 2011, 22:50)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Am convingerea ca esti un baiat destul de "destupat la cap" !!!

      Cum ai putut sa te gindesti la un asemenea lucru???

      Rominia pe urmele Japoniei ???????????

      E ca si cum mi-ai spune ca INTR-ADEVAR Luna e facuta din brinza.....

      Sanatate si toate cele bune !
  • +1 (1 vot)    
    hmmm (Vineri, 18 martie 2011, 22:23)

    ampersand [anonim]

    Unele dintre comentariile de-aici sunt făcute pentru că nu există termene de comparaţie şi unele lucruri par greu de crezut. Nu ştiu cum e la japonezi, dar, spre exemplu, în SUA numai Houstonul are 1000 (o mie) km de autostradă. Ca să poţi avea şi folosi aşa ceva, în mod cert nu-ţi poţi permite lucrări de construcţie, întreţinere şi reparaţii la ritmul şi calitatea din România - cel puţin în România ultimilor 20 de ani.

    Mi-aduc aminte cu plăcere o întîmplare de prin 80-81. Pe atunci, în Timişoara tramvaiul traversa centrul, de la Catedrală la Operă. Într-o zi, venind cu tramvaiul în acea porţiune, mi s-a părut ceva ciudat: crengile înfrunzite ale castanilor de pe margine mai că nu intrau pe geamurile tramvaiului. Abia cînd m-am dat jos am realizat ce se-ntîmplase: linia de tramvai intrase-n reparaţie şi, ca să nu se întrerupă circulaţia, pe porţiunea în şantier se montase, peste noapte, temporar, o linie nouă pe asfalt - cea pe care venisem - paralelă cu cea veche ce se schimba. Acelaşi lucru vreo 300 metri "mai jos", pe podul Michelangelo. Lucrarea a fost făcută "ţais" şi în numai o săptămână.
  • 0 (0 voturi)    
    experienta (Sâmbătă, 19 martie 2011, 10:37)

    mary [anonim]

    Pentru ca ei sunt obisnuiti cu cutremurile si au observat pe pielea lor de atitea lor ca ca fi solidari e mai bine decit a fi egoist.
    Probabil cei care sunt aflati in zone in care catastrofele naturale nu sunt un lucru obisnuit nu au aceasta experienta si adopta primul comportament care il adopta si animalele in conditii similare ( fiecare pe cont propriu !)
  • +1 (1 vot)    
    propunere (Sâmbătă, 19 martie 2011, 10:57)

    gopo111 [utilizator]

    pai hai sa aducem guvernanti de la japonezi sa ne invete si sa conduca cum trebuie tara asta si pe ai nostri hoti, pardon, guvernanti mai bine i-ar trimite la pus apa pe reactorul nuclear cu galeata, asta le-as face la romani astia furaciosi din parlament, toata cinstea pt japonezi , pacat de ceea ce li-i s-a intimplat
  • +1 (1 vot)    
    d'aia nu suntem ....... (Duminică, 20 martie 2011, 13:48)

    unknown unknown [anonim]

    D'aia nu suntem si noi germani/elevetieni/japonezi .................... !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Management (Joi, 24 martie 2011, 9:04)

    DeToataJena [anonim]

    La noi sunt mai multe probleme:
    1. Cine ar fi capabil sa faca management serios nu se baga
    2. Chiar daca am avea conducatori "beton" , fara suparare, n'ar avea pe cine conduce. Sa fim seriosi, cati dintre romani, indiferent unde ar lucra, nu-si incep ziua cu o tigara si o cafea de vreo juma' de ora dupa care mai citesc un pic presa, mai o barfa, si... in limita timpului disponibil mai muncesc un pic...
    E simplu: totul vine de la EDUCATIE, de la CONSTIINTA LUCRULUI BINE FACUT, si alte d'astea. Noi n'avem, dar suntem capabili sa muncim serios in alte tari, pentru ca acolo nu merge asa.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri