Libia: Fortele pro-Gaddafi au preluat controlul asupra Misrata si se afla la portile orasului Benghazi, ultimul fief al rebeliunii - televiziunea de stat

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 17 martie 2011, 13:24 Actualitate | Internaţional

Armata libiana se afla la portile Benghazi, al doilea oras al tarii si bastion al insurectiei de peste o luna, sustine televiziunea de stat, care anuntase anterior ca a preluat controlul si asupra orasul Misrata.

UPDATE Ora 16,20 Armata libiana a anuntat ca incepand de duminica isi va suspenda actiunile militare impotriva rebelilor, pentru a oferi "teroristilor" sansa de a se preda si de a profita de o gratiere, a anuntat agentia libiana de stiri Jana, preluata de AFP.

Un purtator de cuvant al rebelilor a afirmat insa ca Misrata este in continuare  controlat de insurgenti iar in luptele purtate cu fortele loiala colonelului Gaddafi si-au pierdut viata 18 oameni.

Armata libiana se afla la portile Benghazi, al doilea oras al tarii si bastion al insurectiei de peste o luna, sustine televiziunea de stat.

"Orasul Zuwaytinah se afla sub controlul fortelor armate, care sunt la portile Benghazi", afirma televiziunea al-Libya.

Zuwaytinah se afla la circa 150 km sud de Benghazi, oras portuar la Mediterana si sediul Consiliului National de Tranzitie.

Televiziunea libiana de stat anuntase anterior ca fortele guvernamentale au preluat controlul asupra orasului Misrata, unul dintre ultimele bastioane ale opozantilor.


"Fortele armate au preluat controlul asupra orasului Misrata si il curata in acest moment de bandele criminale inarmate", afirma televiziunea de stat.

Miercuri seara, colonelul Gaddafi spusese ca trupele sale se vor angaja joi intr-o "batalie decisiva" pentru a prelua controlul in Misrata, al treilea oras al tarii, cu 500.000 de locuitori.

"Batalia a inceput astazi (miercuri) la Misrata si maine va fi batalia decisiva", spusese Gaddafi, in fata unui grup de tineri originari din Misrata, potrivit imaginilor difuzate de televiziunea de stat.

Fortele loiale colonelului Gaddafi au lansat miercuri o ofensiva in Misrata, in urma careia si-au pierdut viata cel putin patru persoane si alte cateva zeci au fost ranite.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2179 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Propaganda se contrazice singura (Joi, 17 martie 2011, 14:10)

    Alex [anonim]

    "Fortele armate au preluat controlul asupra orasului Misrata si il curata in acest moment de bandele criminale inarmate"

    Este o fraza ce se contrazice singura. Daca mercenarii lui Gaddafi curata Misrata, inseamna ca lupta, deci nu au controlul.
    • 0 (2 voturi)    
      rock (Joi, 17 martie 2011, 14:36)

      Zod [anonim] i-a raspuns lui Alex

      ia mai gandestete -poate itzi iese
    • 0 (2 voturi)    
      Logica ta e cam trasa de par... (Joi, 17 martie 2011, 14:41)

      Andradda [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Daca fortele lui Gaddafi au pus mana pe centrul orasului si pe sediile importante (posta, televiziune, cazarmi, gara, aeroport, centrale de apa si curent) inseamna ca deja controleaza orasul, dar asta nu inseamna ca toti rebelii au pus armele jos si au luat-o la sanatoasa..
      Acum urmeaza sa-i vaneze pe cei care inca mai sunt ascunsi prin oras si "sa-i curete" adica sa-i impuste in cap.
  • +2 (2 voturi)    
    o singura observatie (Joi, 17 martie 2011, 14:29)

    sorin [anonim]

    forte pro-Gaddafi ... vreti sa spuneti armata libiana :)
    • +1 (1 vot)    
      nu chiar (Joi, 17 martie 2011, 14:44)

      mihai_sbf [utilizator] i-a raspuns lui sorin

      vrea sa spuna batalioanele Khamis si Saadi, cele conduse de fii lui Gaddafi si singurele cu adevarat dotate din armata

      in rest armata a trecut in mare de partea revolutiei, dar in afara batalionului 36 este prost echipata si instruita
      • 0 (0 voturi)    
        parerea mea (Joi, 17 martie 2011, 17:19)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui mihai_sbf

        daca armata ar fi trecut de partea rebelior, pana acum ar fi fost baie de sange
        • +1 (1 vot)    
          armata (Joi, 17 martie 2011, 18:45)

          mihai_sbf [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

          am incercat sa explic mai sus ca in libia nu exista conceptul de 'armata' pe care il cunoastem noi. Gaddafi a desfintat toate rangurile mai mari de colonel, si singura unitate dotata este cea condusa de fiul sau Khamis

          fara elemente ale armatei sa defecteze acum ar fi 'liniste' in libia :)

          cred ca exista o conceptie gresita indusa de stirile din ultimul timp cum ca armata lui Gaddafi face praf fortele rebele. In realitate singura victorie semnificativa a fost la AlZawiya, in rest luptele importante se dau chiar acum la Misrata si Ajdabiya iar relatarile de 'victorie' sunt pura propaganda

          armata a avut rolul principal in eliberarea Benghazi-ului si 'consiliul national de la benghazi' are in componenta mai multe figuri importante din armata lui Gaddafi
  • +1 (1 vot)    
    Interesant concept (Joi, 17 martie 2011, 14:36)

    Boar [anonim]

    Ma intreb cand o sa ne intre in cap ca nicio putere straina nu are dreptul de a dicta in tara ta???

    Normal atat timp cat nu ataci pe nimeni din afara teritoriului tau ... cat nu pui in pericol prin atitudinea ta intreaga/sau o parte din comunitatea planetei, NIMENI nu are dreptul sa intervina.
    In fata unei ADEVARATE REVOLUTII niciun dictator REAL!!! nu rezista pana la capat.

    Tind sa-i dau dreptate Colonelului cand spune ... bandele criminale inarmate ... acolo sunt alte interese la mijloc! NU sunt Libieni cei care au vrut sa-l dea jos!
    • +2 (2 voturi)    
      Nelamurire (Joi, 17 martie 2011, 15:19)

      Ai Unelu [anonim] i-a raspuns lui Boar

      Ce inseamna "revolutie adevarata"? Cea conforma definitiei din cartea "Sa realizam o revolutie fara profesor"? Sau poate din "Revolutia pentru toNti"? Sau poate doar cea realizata cu voie de la stapanire? Cat despre restul comentariului dvs., d-le Boar: copy-paste din operele Carmaciului, capitolul 17-22.12.1989. Ar fi de ras daca n-ar fi de plans...
    • +3 (3 voturi)    
      Ce familiar imi suna... (Joi, 17 martie 2011, 15:35)

      Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui Boar

      unde, unde am mai auzit eu cuvintele astea, unde m-am mai întâlnit eu cu logica asta....ah, să mă gândesc...gata! Ştiu. România, 1950, când un popor întreg aştepta o flotă americană. Gata, m-am liniştit.
      • +1 (1 vot)    
        pai stai putin (Joi, 17 martie 2011, 17:42)

        errrger [anonim] i-a raspuns lui Cavalerul Bizantin

        atunci ne ocupasera rusii. daca nu eram de acord cu regimul comunist hopa veneau aia cu tancurile. aia nu se cheama ca rusii dictau la noi in tara in '50?

        noi ii astetam pe americani ca sa ne scape de rusi nu de noi. daca daca depindea numai de noi puteam usor sa spanzuram un Gehorghiu Dej sau un Ceausescu. problema era ca daca misca cineva in front, ne trezeam cu tancurile rusesi printre blocuri.

        te-ai prins?
        • +1 (1 vot)    
          M-am prins, dar partial. (Joi, 17 martie 2011, 18:34)

          Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui errrger

          Uau, ai dreptate, cum de nu mi-am dat seama? Deci roşii-ruşii erau de vină? Şi dacă nu erau ei l-am fi spânzurat noi pe Gheorghiu Dej? Uau, ai dreptate, ce simplu era...dar stai aşa...tot nu-mi dă bine la aritmetică....ruşii pleacă în 1958....Hm...ceva nu-i clar. Am însă toată încrederea că ai o explicaţie irefutabilă şi la asta...
          • +1 (1 vot)    
            cu invazia Cehoslovaciei in 1968 cum ramane? (Joi, 17 martie 2011, 19:49)

            errrger [anonim] i-a raspuns lui Cavalerul Bizantin

            Cu invazia Cehoslovaciei in 1968 cand tancurile sovietice au intrat in Praga cum ramane?

            "In 1968, when the reformer Alexander Dubcek was appointed to the key post of First Secretary of the Czechoslovak Communist Party, there was a brief period of liberalization known as the Prague Spring. In response, after failing to persuade the Czechoslovak leaders to change course, five Eastern Bloc other members of the Warsaw Pact invaded. Soviet tanks rolled into Czechoslovakia on the night of 20–21 August 1968. The General Secretary of the Soviet Communist Party Leonid Brezhnev viewed this intervention as vital to the preservation of the Soviet, socialist system and vowed to intervene in any state that sought to replace Marxism-Leninism with capitalism."

            Eu asa stiu, ca au incercat putin sa scape si sa rastoarne comunismul din tara cand hop, tancurile rusesti i-au calmat.

            Da, au plecat in 1958 dar vezi si in ziua de azi mai avem niste tancuri rusesti prin Transnistria.

            Daca romanii incercau ceva, pateau exact ca si cehii si slovacii.

            Cam asta ar fi explicatia...
            • +1 (1 vot)    
              Ti-am spus eu! (Joi, 17 martie 2011, 20:19)

              Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui errrger

              Ca o să ai o explicaţie irefutabilă şi la asta. Deci din 1958 până în 1989 de asta l-am răbdat noi pe Ceauşescu, că ne temeam că o să intre ruşii peste noi cu tancurile! Păcat că ai memorie scurtă...chiar comuniştii, prin anii 70, cultivau legenda unei armate sovietice care se teme de laserele secrete româneşti. Nu de ruşi ne-am temut noi. Am fost laşi.
              Dar să ne întoarcem la oile noastre. Reciteşte-ţi prima replică. Dacă nici acum nu ţi se pare ilogică, mă dau bătut.
              • 0 (0 voturi)    
                Ma dau eu batut (Joi, 17 martie 2011, 22:07)

                errrger [anonim] i-a raspuns lui Cavalerul Bizantin

                Prin anii 70 la care te referi tu, majoritatea elitei politice si a oamenilor de valoare erau ingopati la canal, Jilava si Aiud.

                Aceeasi epurare politica a tot ceea ce a fost de valoare s-a intamplat si in Rusia pe vremea lui Stalin care a omorat milioane de oameni in gulag.

                Exact aia care cu naivitate asteptau americanii sa intervina.

                Deci in 70 nu prea mai era cine sa iasa in strada, si fii sigur ca daca totusi iesea cineva, se intervenea ca si la Praga in 68.

                Dar ma dau batut...
    • -1 (1 vot)    
      si d-ta spui asta... (Joi, 17 martie 2011, 16:55)

      bubu [anonim] i-a raspuns lui Boar

      pentru ca o stii "first-hand", c-ai fost in mijlocul libienilor si aia ti-au confirmat pe multe voci...
      mai degraba stii asta pentru ca ti-ai consultat bolul de sticla...
  • +2 (2 voturi)    
    Revoltat (Joi, 17 martie 2011, 14:44)

    Revoltat [anonim]

    Bai Securistilor de ce nu postati toate comentariile? Mai ales cand prezinta pareri valide (fara rasism fara injurii fara obscenitati) ???
  • +2 (2 voturi)    
    Nenea Sarkozi repede taticul baga telegrama. (Joi, 17 martie 2011, 14:51)

    Costin1968 [utilizator]

    Telegrama este ultra-necesara.Ambitiosul Presedinte al Frantei si cel mai mare inamic al tarilor francofone (Romania si Bulgaria par egzemplu au fost facute zob dintr-o lovitura...).va trebui , muscandu-si buzele, sa dicteze telegrama "Postelnicu" : Muammar draga , am fost un dobitoc...
    Morala? - intodeauna petrolul e mai scump decat...rahatul (cu perje).
  • +1 (1 vot)    
    E dreptul lor (Joi, 17 martie 2011, 16:56)

    Andradda [utilizator]

    Daca e sa lasam religia si traditia la o parte si sa ne raportam strict la nivelul de trai, toti arabii, cetateni ai tarilor exportatoare de petrol ar trebui sa-si dea jos guvernele, seicii, emirii, regii sau imparatii pt ca miile de miliarde pe care le-au obtinut si le obtin acele tari din expoatarea petrolului, au fost si continua sa fie impartite doar la 1% din intreaga populatie araba.
    Practic, toate acele mii de miliarde de dolari sau euro au fost si sunt la dipozitia unui nr foarte restrans de persoane.
    Oamenii de rand traiesc ca vai de mama lor, unii fara apa curenta, fara canalizare, chiar si fara curent.
    Ce vedem la TV este doar luxul opulent din palatele seicilor sau din locatiile turistice!
    In rest, 70% din populatie traieste la nivelul Europei de-acum 200 de ani!
    Desigur exista mici exceptii ca Bahrain, Kuweit, Dubai, dar in tarile cu adevarat mari e vai si-amar de majoritatea populatiei!
    • 0 (0 voturi)    
      ! (Joi, 17 martie 2011, 17:10)

      ¤)¤ [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Bahrain ...


      Saudi Arabia's intervention in Bahrain
      http://english.aljazeera.net/programmes/insidestory/2011/03/2011316105616297611.html
    • +1 (1 vot)    
      pe langa saracie (Joi, 17 martie 2011, 19:05)

      mihai_sbf [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      Nu este saracia singurul motiv pt care lumea iese in strada. Situatia statelor arabe este foarte asemanatoare cu a Romaniei in 89.
      Da sunt multe nemultumiri legate de nivelul de trai, dar adevara lupta a lor este pentru demnitate, cea furata de apartul represiv al statului, cu metode asemanatoare sau mai dure decat securitatea la noi.
  • +1 (1 vot)    
    Urmasul ... (Joi, 17 martie 2011, 17:23)

    Tetcipe [anonim]

    Urmasul regelui Idris El Senussi, Crown Prince Mohammed El Senussi, va fi incoronat rege la Benghazi ?


    http://english.aljazeera.net/video/africa/2011/02/201122416028655869.html


    http://www.dailymotion.com/video/xhnqmm_libye-l-ultimatum-final-de-kadhafi-aux-rebelles_news

    http://www.dailymotion.com/video/xhhmoc_libye-les-rebelles-veulent-etre-reconnus-par-les_news

    http://www.dailymotion.com/video/xhnre2_benghazi-bound-libyan-army-issues-ultimatum_news
    • +1 (1 vot)    
      Hopa ! (Joi, 17 martie 2011, 17:38)

      utug [anonim] i-a raspuns lui Tetcipe

      Interesant, bre Tetcipe, rebelii in Benghazi nu poarta drapelul lui Gaddafi ci drapelul de altadata a gegelui Idris El Senussi ! Asta spune ceva.
    • +1 (1 vot)    
      ar vrea el (Joi, 17 martie 2011, 19:09)

      mihai_sbf [utilizator] i-a raspuns lui Tetcipe

      Ar vrea el, dar cam aceleasi sanse si sprijin ca regele Mihai la noi.

      Si nu la Benghazi se pune problema, ci la Tripoli :) s-a spus destul de clar ca nu se cauta separarea

      Libienii au adoptat steagul monarhiei pt ca reprezinta singura perioada cat de cat independenta din istoria lor si pentru ca pur si simplu are sens, continand culorile pan-arabe:

      http://en.wikipedia.org/wiki/Pan-Arab_colors


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi