Fiica unui muncitor care s-a oferit sa mearga la centrala nucleara Fukushima: "Nu am fost niciodata mai mindra de el"

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 17 martie 2011, 13:23 Actualitate | Internaţional

Soarta celor citeva zeci de muncitori japonezi care incearca sa raceasca reactoarele nucleare de la Fukushima este in atentia presei mondiale. Considerati victime sigure ale expunerii indelungate la radiatii intense, cei 50 urmeaza sa fie ajutati de inca 20 de muncitori. Operatorul centralei, compania TEPCO, a primit deja candidaturi pentru cel mai periculos loc de munca al momentului. Fiica unuia dintre candidati a postat pe Twitter un mesaj preluat de AFP.

"Am incercat sa-mi stapinesc plinsul cind am auzit ca tatal meu va pleca. Nu am fost niciodata mai mindra de el", spune fata muncitorului de 59 de ani.

Muncitorii ramasi la centrala Fukushima 1 au rolul de a raci reactoarele nucleare, dupa ce sistemele de racire automata au fost grav avariate in urma cutremurului si tsunami-ului din 11 martie.

Specialistii citati de presa internationala sustin ca sansele de supravietuire ale muncitorilor ramasi la Fukushima sint minime.























13771 vizualizari

  • +33 (35 voturi)    
    bravo (Joi, 17 martie 2011, 13:26)

    cosmin [anonim]

    asa ceva numai in japonia se poate intampla.cinste lor.bravo
    • +15 (19 voturi)    
      se poate si la noi (Joi, 17 martie 2011, 13:58)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      si la altii. cinste lor, este un lucru extraordinar dar eu sunt convins ca s-ar gasi si la noi douazeci de oameni care sa faca asta. nu trebuie sa fim nici patrioti absurzi dar nici sa ne punem zoaie in cap cand nu e cazul.
      • -25 (29 voturi)    
        bravo PDL (Joi, 17 martie 2011, 14:50)

        viorel [anonim] i-a raspuns lui Alex

        si la noi PDL se sacrifica pt bine tarii

        Udrea Boc Basescu sint adevarati eroi nationali
        care au scos tara din dezastrul lasat de pnl si psd

        ar trebui sa le face statui
        • +8 (8 voturi)    
          Diferenta fata de Japonia (Joi, 17 martie 2011, 17:03)

          Bogdan [anonim] i-a raspuns lui viorel

          Este ca ei prin cultura si educatie au infinit mai putin "viorei". Cand se discuta o chestiune de etica, educatie si cultura a veni cu astfel de "vuvuzele" politice denota un primitivism si un retrd avansat al gandirii si cel putin indecenta din punct de vedere etic. Mica dar semnificativa diferenta. Din aceste motive ei sunt, cu toate vicisitudinile, a treia economie mondiala si tara cu cea mai lunga speranta medie de viata si noi ultimii din EU.
        • -7 (7 voturi)    
          Precizare (Joi, 17 martie 2011, 19:12)

          stelian [anonim] i-a raspuns lui viorel

          Viorele, tu ai glume in program ? pentru ca PDL-ul are in componenta unii dintre cei mai mari ticalosi care pot exista, in frunte cu Basescu, Boc , Udrea si celelalte specimene cunodcute ! Deci, nu trebuie sa le ridicam statui, ci trebuie de urgenta arestati si condamnati !
      • +1 (15 voturi)    
        nu crede tot ce apare in presa (Joi, 17 martie 2011, 14:55)

        bad guy [anonim] i-a raspuns lui Alex

        In presa exista multa manipulare. Probabil ca daca s-ar face un sondaj real ar reiesi la iveala probabil ca majoritatea familiilor muncitorilor nu sunt de acord cu actiunile acestora. Asta cu fiica acestui muncitor e un caz izolat si nici nu e sigur ca e real. Oricine poate sa posteze pe Twitter drept altcineva. Toata admiratia pentru acei oameni, insa nu cred ca si familiile lor sunt atat de entuziasmate.

        PS. stiu ca o sa iau minusuri, dar unii ca mine cred ca asta e realitatea.
        • +9 (11 voturi)    
          japonezii (Joi, 17 martie 2011, 15:05)

          runa [anonim] i-a raspuns lui bad guy

          poti sa crezi pentru ca ei sunt asa educati de generatii. citeste cateva carti despre istoria japoniei si o sa intelegi mesajul ei. spiritul lor de sacrificiu a fost privit ca fiid cel putin ciudat de-a lungul istoriei.Iar sinuciderea pe motiv de onoare sau pentru o cauza nu a fost niciodata un pacat la ei.Este greu de inteles de catre noi pentru care viata este atat de importanta oricum ar fi ea.
          • +2 (2 voturi)    
            nu-i chiar asa...intodeauna (Vineri, 18 martie 2011, 10:24)

            zambara [utilizator] i-a raspuns lui runa

            Oare patronii de la TEPCO or fi citit si ei istoria Japoniei, paragraful cu onoarea?
            ...atunci cand au falsificat timp de 25 de ani documente despre siguranta reactoarelor.
            Ma gandesc ca si ei tot japonezi neaosi sunt. Sunt convins ca militeaza pentru ridicarea unor statui pentru muncitorii care isi sacrifica viata acolo. E usor sa vb despre onoare cand esti departe...sau cand e vorba de onoarea altora.
            Ati uitat ca si in cazul minerilor din Chile se vorbea numai de eroism, onoare, etc...Iar mai apoi au inceput sa rasufle informatii ca nu e chiar asa. Minerii aia la doua luni dupa ce au fost plimbati pe la toate televiziunile, iar toti politicienii si-au facut campanie pe seama lor, au fost lasati in plata domnului, muritori de foame ca inainte. Nimanui nu-i mai pasa ca erau exploatati in mina aia. Si-apoi dupa ce s-au mai linistit lucrurile au inceput sa cam declare altceva decat ce erau pusi sa declare dupa ce au fost scosi de acolo.
        • +4 (4 voturi)    
          Puncte de vedere. (Joi, 17 martie 2011, 15:28)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui bad guy

          Firesc din afara, de la distanta nu se vede decat partea eroica, de sacrificiu datorita binelui imens facut comuniunii, insa privita din interiorul familiilor celor implicati situatia este dramatica.
        • +12 (12 voturi)    
          bun si?... (Joi, 17 martie 2011, 15:30)

          me [anonim] i-a raspuns lui bad guy

          ...care e ideea? adica fata ti se pare ca a postat entuziasmata mesajul ala? sau ca familiile ar avea vreun motiv sa fie entuziasmate?
          aici nu e vorba de niciun entuziasm, e vorba de o situatie limita in care niste oameni sacrifica tot pentru un bine comun, isi asuma niste responsabilitati enorme si fac ceea ce trebuie sa faca, nu pentru a deveni eroi, ci pentru ca nu exista alta solutie si ei inteleg realitatea dramatica a acestui fapt.
        • +12 (12 voturi)    
          Si totusi... (Joi, 17 martie 2011, 15:35)

          Gigi-Contra [utilizator] i-a raspuns lui bad guy

          Tind sa cred, ca in Japonia cultura este radical opusa fata de cultura europeana sau americana. Pentru japonezi, din ce am mai citit si am mai vazut in documentare, ONOAREA este unul dintre cele mai de pret lucruri. Daca printr-un anumit gest acestia stiu ca familia lor va fi ONORATA si CINSTITA, atunci sunt dispusi sa faca acel lucru.
          • +1 (1 vot)    
            eroism (Vineri, 18 martie 2011, 9:01)

            bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-Contra

            Ar mai fi ceva. Daca stai in casa si nu faci nimic, se poate sa mori impreuna cu familia ta. Si de la radiatiile alea nu se moare usor. Daca te sacrifici, sunt sanse mari sa iti salvezi macar restul familiei. Mai ales ca poate vad si altii gestul tau si prind curaj. Nu cred ca o fac pentru ca stiu ca familia va fi cinstita (medaliata). Oricum, o fac pentru onoare. Lor le e putin mai usor decat noua, pentru ca asa au fost crescuti. Noua ne e mai greu pentru ca nu mai avem respect pentru tara si familie. Ce sa mai zic de rege sau voievod? De astia nu prea mai avem deloc. In tarile conduse de presedinti e mai greu sa iti motivezi poporul. America e un contraexemplu pentru ca sunt multi si au de unde alege.
    • +16 (16 voturi)    
      Si la Cernobal... (Joi, 17 martie 2011, 14:05)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

      ... muncitorii care au stins incendiul cam stiau ce-i asteapta si totusi s-au dus...

      Intotdeauna exista solutii-limita pentru situatii-limita, iar respectul pentru astfel de eroi trebui sa fie si mai mare, cu atat mai mult cu cat ei isi spun "ce-o fi o fi", pe cand majoritatea ar spune "dupa mine potopul"...
      • +5 (7 voturi)    
        Nu cred ca e acelasi lucru... (Joi, 17 martie 2011, 15:18)

        Silviu [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Imi pare rau ca te contrazic...acolo au fost "indemnati", iar mare parte din asa zisii voluntari au fost militari (tot cazul a fost secret de stat). Aici e vorba de voluntariat, deci o mica mare diferenta.
        • +3 (3 voturi)    
          mda (Joi, 17 martie 2011, 16:19)

          lichidatorul [anonim] i-a raspuns lui Silviu

          tu cum ai prefera sa mori? cu un glont in cap sau dupa o doza de radiatii care iti topeste carnea de pe tine?

          au fost si "indemnati" probabil dar ce s-a facut la Cernobal cu lichidatorii nu se putea face cu forta.
          • +1 (1 vot)    
            ai dreptate! (Vineri, 18 martie 2011, 7:09)

            Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui lichidatorul

            da, erau militari, se supuneau ordinelor
            da, era un regim totalitar
            totusi, nu eau anii '50, ci '80! informatia circula, stiua la ce se expun. Nu au facut-o de bunavoie, dar nici nu au mers cu forta, pentru ca nu se putea, iar observatia <<cum ai prefera sa mori? cu un glont in cap sau dupa o doza de radiatii care iti topeste carnea de pe tine?>> este corecta! Nu le-a convenit ca erau trimis sa se sacrifice, dar si-au zis, daca tot sunt condamnati, macar sa isi faca treba, sa incerce sa saleveze pe altii! Iar datorita lor, si noi am incasat in mai1986 o doza de radiatii MAI MICA decat daca ar fi fugit toti, chiar cu riscul de a incasa un glonte in cap ...
    • +4 (6 voturi)    
      pot si altii (Joi, 17 martie 2011, 14:15)

      raluca [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      Cei care au vazut cutremuratorul film K19 stiu ca sunt si alte natiuni cababile de asemenea sacrificii: rusii
      • -1 (5 voturi)    
        nu erau rusi, (Joi, 17 martie 2011, 14:55)

        carcotasul de serviciu [anonim] i-a raspuns lui raluca

        erau sovietici, deci aia era munca "voluntar-obligatorie"
    • +9 (11 voturi)    
      Respect (Joi, 17 martie 2011, 14:25)

      SebyS [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      Da, tot respectul si admiratia mea fata de acei muncitorii japonezi.
      Nu sunt insa de acord cu "asa ceva numai in Japonia se poate intampla". Peste tot in lume se gasesc eroi care sa se puna in pericol pentru binele altora. Banuiesc ca fiecare ar face asta...pentru ca pana la urma si familia ta este in pericol. Cine ar putea trai cu gandul ca ar fi putut face ceva pentru a-si salva familia insa nu a facut-o ?
      • -6 (6 voturi)    
        recompensa (Joi, 17 martie 2011, 14:58)

        ayame [anonim] i-a raspuns lui SebyS

        si bine-nteles ca familia va primi recompensa
    • 0 (2 voturi)    
      bravo Japonia (Joi, 17 martie 2011, 15:38)

      Leo52 [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

      Daca era in Romania, eu unul nu ma duceam; sa se duca aia din parlament - ca la drepturi ei sint primii indiferent de partid...
  • +23 (23 voturi)    
    eroi (Joi, 17 martie 2011, 13:28)

    popescu [anonim]

    adevarati eroi; Dumnezeu sa-i ajute
  • +26 (28 voturi)    
    imi aduc aminte de (Joi, 17 martie 2011, 13:28)

    touretul [anonim]

    umflatul ala care statea cu bustul gol in pragul casei, pe cand armata se straduia sa construiasca diguri mobile la inundatii, sa nu-i intre lui apa in casa. oare de ala cine e mandru?
    • +7 (7 voturi)    
      negativistule :) (Joi, 17 martie 2011, 14:39)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui touretul

      fii mandru de militarii aia care faceau digul pt ingratul ala!
      Eu in locul militarului nu miscam un deget pana nu vedeam cativa voluntari, dar militarii executa ordinul...
  • +19 (21 voturi)    
    Mentalitate japoneza (Joi, 17 martie 2011, 13:33)

    Silviu [anonim]

    Nimic nu ma mira din partea Japoniei si a bravilor japozeni. Sa ne amintim de al doilea razboi mondial cand nu isi alimentau avioanelele decat ptr dus, sfarsind prin actiuni de tip kamikaze. Toata stima din partea mea.
    Nu inteleg dc sunt blamate autoritatile, este tot ce pot face acum si sincer nu prea vad sa fie ajutate concret de nimeni. Poate nu realizam inca, dar e in joc viitorul nostru al tuturor si faptul ca zeci de muncitori japonezi merg spre o moarte sigura, pentru noi toti, ma face se fiu recunoscator si sa incerc (pe cat pot) sa aduc o mica rasplata pentru acest gest, donand o suma pentru victimele din Japonia.
    Va sfatuiesc sa imi urmati exemplu mai ales ca ne poate astepta acelasi lucru si pe noi cat de curand.
    • 0 (8 voturi)    
      Da (Joi, 17 martie 2011, 14:31)

      Codrea [utilizator] i-a raspuns lui Silviu

      Da, cinste poporului japonez, dar nu pentru faptele din al II-lea razboi mondial, Silviule, ca atrocitatile comise de ei sunt comparabile cu cele ale germanilor. Cauta date despre unitatea 731, despre masacrele comise (Singapore, Sook ching, Manciuria, etc) sau despre sclavagismul sexual. Nu faptul ca se sinucideau pentru imparat e definitoriu pentru WWII in cazul japonezilor.
      • +4 (8 voturi)    
        e lasa... (Joi, 17 martie 2011, 14:41)

        me [anonim] i-a raspuns lui Codrea

        ca nici sua nu a fost mai prejos...
        numai ca spre deosebire de japonezi, americanii au rad 2 orase dep e fata pamantului in numele pacii si pentru binele omenirii...
        • 0 (6 voturi)    
          nu chiar (Joi, 17 martie 2011, 14:51)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui me

          au vrut sa evite 600000 de morti. Atata erau estimate pierderile armatei americane in caz de asalt cu metode traditionale.
          • +1 (5 voturi)    
            Nu chiar (Joi, 17 martie 2011, 15:29)

            Alexandru [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

            Era suficienta o bomba. A doua a fost doar asa de test.
            • 0 (4 voturi)    
              Dupa prima n-au capitulat... (Joi, 17 martie 2011, 16:50)

              Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

              ... crezand ca americanii au o singura bomba, asa ca le-au mai servit una, apoi a venit rapid si capitularea...
          • -4 (6 voturi)    
            bombe (Joi, 17 martie 2011, 15:45)

            Leo52 [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

            Pana la urma o sa fi de acord ca si actiunea de exterminare a evreilor si tiganilor a fost benefica... a naibi si istoria asta, transmisa de politruci...
      • +4 (4 voturi)    
        ma refeream doar la devotament... (Joi, 17 martie 2011, 15:15)

        Silviu [anonim] i-a raspuns lui Codrea

        Este adevarat, ma refeream doar la devotament si la spiritul de sacrificiu. Stiu despre atrocitatile comise, dar fara sa ii apar, intotdeauna depinde din ce parte privesti. Cele 2 bombe atomice au fost aruncate pentru o "capitulare rapida", din punctul meu de vedere este cam acelasi lucru. Aici nu poate fi vb de asa ceva si in consecinta mentionez ca m-am referit strict la spiritul de sacrificiu....atentie...s-au oferit voluntari la o moarte sigura, dar pentru o cauza nobila.
    • +2 (6 voturi)    
      hai ca esti melodramatic! (Joi, 17 martie 2011, 14:46)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Silviu

      SUA a oferit in primele zile agenti de racire a a reactorului!
      Oferta a fost refuzata de cine? De japonezi!
      Cand chiar producatorul reactorului iti ofera solutia de racire nu cred ca ai motive sa refuzi.
      Concluzie: americanii au stiut unde se va ajunge si au facut oferta in primele zile.
      Nu zic ca muncitorii aia nu sunt eroi, dar in acelasi timp sunt victimele mandriei prostesti a unor factori de decizie si probabil acum nu se ajungea la voluntariat pentru rai.
    • 0 (4 voturi)    
      hai ca esti melodramatic! (Joi, 17 martie 2011, 14:46)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Silviu

      SUA a oferit in primele zile agenti de racire a a reactorului!
      Oferta a fost refuzata de cine? De japonezi!
      Cand chiar producatorul reactorului iti ofera solutia de racire nu cred ca ai motive sa refuzi.
      Concluzie: americanii au stiut unde se va ajunge si au facut oferta in primele zile.
      Nu zic ca muncitorii aia nu sunt eroi, dar in acelasi timp sunt victimele mandriei prostesti a unor factori de decizie si probabil acum nu se ajungea la voluntariat pentru rai.
    • 0 (0 voturi)    
      comentez (Vineri, 18 martie 2011, 23:27)

      nu se spune [anonim] i-a raspuns lui Silviu

      ce nu inteleg l atoata umanitatea asta este atat dedestepta dar face cate unrector care l ao miscare mai brusca a naturi strica tot de ce desteptii de pe planeta nu renunta l aenergia nucleara
  • +20 (22 voturi)    
    frumos (Joi, 17 martie 2011, 13:34)

    rakkone [utilizator]

    Cuvantul Kamikaze nu a sunat niciodata mai frumos ca acum. Cinste lor, cinste japonezilor!
  • +16 (18 voturi)    
    Respect (Joi, 17 martie 2011, 13:38)

    Romanul [anonim]

    Spiritul samurailor dainuieste prin jertfa probabila a acestor eroi ai Japoniei. Asemenea exemple trebuie aduse la cunostinta tuturor oamenilor pentru ca avem ce invata. Cel mai mare respect pentru ei.
    • -4 (4 voturi)    
      jerfa pt. ? (Joi, 17 martie 2011, 18:28)

      Elena [anonim] i-a raspuns lui Romanul

      Pai ce mai astepti?Sunt ong-uei care au nevoie de jerfitori ,si daca ai invatat bine chestia asta de ce nu te alaturi a una care lucreaza cu cei bolnavi de lepra tuberculoza ,etc.?Hai sa fim seriosi,doar sclerozatii se baga in chestii unde isi risca viata ,si sunt destui ,ii gasim si printre cei care tind spre regord guiness book pt faima sau a celor care fac sex fara prezervativ,de exemplu,sau cei care votam pe cine nu trebuie si care sunt tot atat de toxici si distructivi ca o centrala nucleara sau cat 10...
      • +2 (2 voturi)    
        sclerozatii? (Vineri, 18 martie 2011, 2:17)

        xy [anonim] i-a raspuns lui Elena

        ce ai fumat, mai fatuca? adica tu amesteci stupizenia unuia care face sex neprotejat cu bolnavi de SIDA si curajul unui muncitor sau inginer care isi face datoria ca sa salveze sute de mii de vieti? dar pompierii aia care intra in foc la maternitati ca sa scoata copiii tot sclerozati sunt? sau tipul asta tot sclerozat era?
        http://www.crimetime.ro/eveniment/s-a-ales-cu-arsuri-groaznice-la-maini-ca-sa-scoata-din-foc-un-copil.html
  • +18 (22 voturi)    
    Fara cuvinte... (Joi, 17 martie 2011, 13:42)

    AK-47 [utilizator]

    Asta e o dovada de altruism si devotament de neimaginat. Oamenii astia vor ramane in istoria Japoniei si nu numai.
    Probabil ca vor fi recrutati oamenii mai in varsta, ptr a nu distruge complet viitorul unor tineri,
    Le doresc ca Budha, Allah, D-zeu, Ra si orice alta divinitate sa le dea o mana de ajutor si un respiro. Sunt mult prea multe catastrofe adunate la un loc pe capul lor acum...
    Hai Japonia !! You can do it !!
    • 0 (2 voturi)    
      cinste lor (Joi, 17 martie 2011, 15:17)

      Octavian [anonim] i-a raspuns lui AK-47

      Cinste lor, dar mi-e teama ca sacrificiul va fi in zadar. Dar, oricum, daca ai de ales intre o moarte rapida (nu lipsita de dureri) si o viata in chinuri, alegerea deodata nu mai e atat de grea.
  • +17 (19 voturi)    
    curajos (Joi, 17 martie 2011, 13:43)

    ilie moromete [anonim]

    acesti oameni ar trebui sa primeasca distinctii mai mari decat oricine, soldat, general, presedinte etc...
    • -1 (1 vot)    
      ura si la gara (Joi, 17 martie 2011, 22:13)

      chiar [anonim] i-a raspuns lui ilie moromete

      distinctii ca pe vremea lui ceausescu...
  • +15 (15 voturi)    
    respect !!!! (Joi, 17 martie 2011, 13:46)

    dimans [anonim]

    .....sper sa deschida ochii multora dintre noi, poate chiar si zimbrilor, ifonistilor si turmei de corporatisti intelighenti.
  • +18 (18 voturi)    
    Puterea de sacrificiu (Joi, 17 martie 2011, 13:47)

    Marius D [anonim]

    Acesti oameni sunt adevarati martiri. Sacrificiul lor este demn de recunostinta intregii omeniri.
    Nici unul dintre noi nu cred ca ar fi capabil de un asemenea gest. Sa ne plecam capetele in fata lor !
  • +6 (6 voturi)    
    Impresionant... (Joi, 17 martie 2011, 13:55)

    Adrian [anonim]

    Efectiv iti dau lacrimile. Dumnezeu sa-i ajute pe toti!
  • -6 (8 voturi)    
    50+1 (Joi, 17 martie 2011, 14:02)

    yo [anonim]

    da ce multi eroi sunt la centrala,la cernobil erausute de mii.se vede ca astia nu au situatia sub control.Armata ar trebuii sa trimita cateva sute de oameni acolo nu doar 50.
  • +3 (7 voturi)    
    astept cu nerabdare filmul (Joi, 17 martie 2011, 14:06)

    noni [anonim]

    Dupa ce se va rezolva problema centralei (intr-un fel sau altul) astept filmul despre cei 50 de eroi. Va devansa orice film despre eroi, eroism, sacrificiu, jertfa, etc. facut pana acum.
    Ce este mai frumos la japonezi e ca vorbim de 50 de oameni in acest caz dar sunt convins ca 90% dintre ei sunt la fel.
    Cinste intregului popor japonez
  • +7 (9 voturi)    
    Curaj! (Joi, 17 martie 2011, 14:07)

    raluca [anonim]

    Jos palaria Japonia!
    Muncitorii aceia ne arata ce inseamna sa fii om, sa lupti pentru viata ta, a celor dragi dar si pentru binele altora.Japonezii ne-au dat zilele acestea o lectie foarte importanta despre supravietuire, despre cum sa nu disperi si sa lupti.Ar fi mai interesant sa aflam povestile muncitorilor de la centrala, vietile lor, decat sa urmarim in fiecare seara stiri despre divortul Moni si Iri, Oana si Pepe, magie alba, magie neagra, amenintari cu sinuciderea, tiganeli si comportament de mahala pentru rating cat mai mare.
  • +10 (12 voturi)    
    Jos palaria! (Joi, 17 martie 2011, 14:10)

    alaska [utilizator]

    Tot respectul pentru acesti oameni si pentru tot poporul japonez, Ma uitam la ei cat sunt de disciplinati in fata acestor catastrofe, nu se injura, nu se imping, nu se cearta la impartirea ajutoarelor, a apei, desi nici nu-mi pot imagina cat sunt de disperati! Cinste lor! Dumnezeu sa-i ajute!
  • +8 (10 voturi)    
    nu sunt de acord cu cei de dinainte (Joi, 17 martie 2011, 14:13)

    ela [anonim]

    Ba am fi si noi in stare, oricare dintre noi, la fel ca orice alta natie de pe fata pamantului. Cand te gandesti ca cealalta varianta nu este cu nimic mai buna - adica oricum mori si tu, dar si copiii tai, nepotii, prietenii, toti pe care ii iubesti...Eu cred ca marea majoritate a oamenilor, in situatii de adevarata criza, fac alegeri altruiste.
    • +7 (9 voturi)    
      da... (Joi, 17 martie 2011, 14:43)

      me [anonim] i-a raspuns lui ela

      sunt de acord cu tine, asa este construit psihicul uman,
      DAR totusi nu putem sa nu ne ascundem admiratia fata de acesti oameni
    • +2 (4 voturi)    
      EI si NOI (Joi, 17 martie 2011, 18:10)

      ion [anonim] i-a raspuns lui ela

      Ei sunt un popor si o natiune ,au o istorie cu spirit de lupta si jertfa :samurai si inca multe alte exemple.Nimeni nu a renuntat in scoli la adevarata istorie si la adevarul comun al existentei fiecarui om si aici ma refer la Dumnezeu.
      Noi fara Noi si impreuna cu ceilalti care ne conduc si care nu sunt decit niste amariti si penibili de smenari si oportunisti, ne inecam pe zi ce trece in indiferenta si aroganta lipsei de decizie .Traim degeba fara spor si cu vagi amintiri despre trecut ,plini de colesterol si frustrari penibile fara sa intelegem prin ceea ce se intimpla la noi si in jurul nostru ca trebuie sa luam o decizie :sa inmultim dragostea de Dumnezeu si sa facem din acest post si nu numai, adevarata jertfa de a renuta sa mai privim la televizor masacaradele de talk-showuri,Bingo,schmb de mame ,blonde care ataca nu stiu ce ,macar din respect pentru ce se intimpla in Japonia
  • -3 (9 voturi)    
    Japan (Joi, 17 martie 2011, 14:14)

    LLCoolJ [anonim]

    La noi nu s-ar putea intampla asa ceva nu din cauza calitatii oamenilor, ci din cauza faptului ca oamenii nu s-ar jerfi pt tara, la noi e o scarba generala fata de tara toti sunt satui de Romania, o tara de lumea a 3-a plina de coruptie, nici nu se pune vb de jerta sau altruism..
  • +6 (6 voturi)    
    Bravo!Bravo!Bravo! (Joi, 17 martie 2011, 14:14)

    Florin [anonim]

    Sunt impresionat profund!Cinste si onoare acestui popor!
  • +3 (3 voturi)    
    sacrificiu (Joi, 17 martie 2011, 14:25)

    rok [anonim]

    o face pt viitorul copiilor lor,
  • +1 (5 voturi)    
    cum noi nu vom fi niciodata (Joi, 17 martie 2011, 14:28)

    Samurai [anonim]

    "I fought back tears when I heard father, who is to retire in half a year, volunteered to go," the message read.

    "He said 'The future of nuclear power generation depends on how we'll cope with this. I'll go with a sense of mission'... I've never been more proud of him."
  • +9 (9 voturi)    
    devotamentul japonezilor.... (Joi, 17 martie 2011, 14:29)

    costica [anonim]

    circula un banc , era cam asa:

    "Un oltean si un japonez se plimba. Olteanul il intreaba pe japonez: - Ma, tu acolo, in Japonia, cate ore lucrezi? - Eu lucrez 8 ore. Dar tu? - Eu vreo 4 ore. Dar pentru cine lucrezi tu asa mult? intreaba olteanul. - Pai 2 ore pentru patron, 2 ore pentru mine, 2 ore pentru imparat si 2 ore pentru Japonia. Dar tu pentru cine lucrezi asa putin? intreaba japonezul. - Pai 2 ore pentru patron, 2 ore pentru mine, imparat n-avem, iar de Japonia nu ma doare!"


    Alta lume, o lume atat de diferita de noi....
    Un popor care a renascut de multe ori din propria cenusa si care va renaste si acum....
  • +9 (9 voturi)    
    50+1 (Joi, 17 martie 2011, 14:31)

    Minca Denis [anonim]

    In general sunt o persoana care se emotioneaza destul de greu, dar gestul acestor oameni nu il poate egala nimeni si nimic. Intradevar viata bate filmul. Respect.
  • +1 (1 vot)    
    ?! (Joi, 17 martie 2011, 14:33)

    zertty [anonim]

    Este un mic amanunt care imi scapa...
    Japonia sunt foarte tari in domeniul roboticii... De ce nu s-au gindit la aplicatii ale roboticii in domeniul nuclear. E mult mai mare nevoie in momente de criza de roboti, decit pentru a se mindri cu ei pe la expozitii sau in alte domenii...
    • +3 (3 voturi)    
      din cauza radiatiilor eletromagnetice (Joi, 17 martie 2011, 15:30)

      Gabriel, Deva [anonim] i-a raspuns lui zertty

      Radiatiile eletromagnetice distrug cip-urile. S-a incercat la Cernobal prima data, dar robotii se blocau. Va mai trece un timp pana cand se vor implemanta cicuite logice pe baza de graphene care nu sunt afectate de campurile electromagnetice
      • 0 (0 voturi)    
        exista deja (Vineri, 18 martie 2011, 12:34)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel, Deva

        roboti care sunt in stare sa lucreze in mediu cu radiatii extreme. Problema este ca sunt extrem de scumpi.
  • -10 (12 voturi)    
    Pare ca sunt... (Joi, 17 martie 2011, 14:43)

    Ion Ionescu [anonim]

    singurul care considera putin bolnava atitudinea fetei ? OK cineva trebuie sa se duca, clar ca pana la urma sunt niste eroi, dar sa te bucuri ca-ti moare tatal ?! Dupa parerea mea e prea mult. Nu inteleg oricum de unde atata admiratie pentru o societate de turma unde binele colectiv este mult superior binelui individual....este eficienta dar ...Nici pentru kamikaze etc.
    Dar pana la urma fiecare cu parerea lui
    • +3 (5 voturi)    
      recititi articolul (Joi, 17 martie 2011, 15:17)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui Ion Ionescu

      a zis ca e mandra, nu bucuroasa. E o mare deosebire.
    • +3 (5 voturi)    
      unde vezi (Joi, 17 martie 2011, 15:34)

      xy [anonim] i-a raspuns lui Ion Ionescu

      ca se bucura? a spus ca e mandra, dar ca i-a venit sa planga, asta e bucurie? cat despre binele colectiv, uita-te mai bine la societatea din Romania, unde a devenit o mandrie incurajata oficial sa spui ca numai binele individual conteaza si ca ne doare undeva de necazul altuia daca pe noi personal nu ne afecteaza. aplicata la situatia din Japonia, atitudinea ta inseamna: sa fugim unde vedem cu ochii sa ne salvam propria piele si sa nu ne pese daca reactoarele explodeaza, concetatenii nostri mor si tara devine de nelocuit. duca-se japonezii si Japonia, ce-mi pasa mie daca eu pot sa ma car? si pe urma da-i si filozofeaza cat de nesimtiti sunt japonezii, ce incapabil e statul si ce rusine iti e ca esti japonez!
  • +1 (3 voturi)    
    japonezi (Joi, 17 martie 2011, 14:50)

    ada [anonim]

    kamikaze, sacrificul suprem!
  • +3 (3 voturi)    
    sunt oameni (Joi, 17 martie 2011, 15:08)

    SS [anonim]

    nu e adevarat ca doar in japonia se poate intampla asa ceva
    si in Romania sunt sigur
    cate exemple de eroism avem in istorie???????
    ganditi logic
    ai 55 60 ani
    mai poti trai 15 -20 poate
    si poti trai modest poate chiar sa te imbolnavesti si sa te chinui
    alternativa......
    incerci sa salvezi mii poate zeci de mii peate milioane de vieti
    de la moarte de la chinuri de la suferinta da a i vedea pe cei apropiati chinuindu se

    eu cred ca daca va fi nevoie se vor gasi mii ca cei 50
    ideea e ce pot ei face
    sa speram ca multe...
    • 0 (4 voturi)    
      Imi pare rau... (Joi, 17 martie 2011, 17:58)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui SS

      ...dar sint nevoit sa te contrazic.

      La vremea respectiva, eroii de care vorbesti considerau pamintul unde s-au nascut, un lucru INTR-ADEVAR sfint !!!

      Ei nu stiau ca exista America, RFG, Mercedes, Ferrari, filme pornografice, cazinouri si manele.

      A-ti da viata pentru binele generatiei urmatoare, este un lucru sublim, dar din pacate, nu mai face parte din "dictionarul" locuitorilor Rominiei.

      Dovada?

      Cei mai mari "patrioti" sint "afara".
  • +2 (2 voturi)    
    catastrofa nucleatå (Joi, 17 martie 2011, 17:40)

    Viorel [anonim]

    De asa OAMENI are nevoie si Rominia si intreaga lume pentru a se mai indrepta putin dacå se mai poate,multi ar trebui så se gindeascå putin iainte de a priorita flagelul bumit BANI.
  • -1 (3 voturi)    
    Eu zic ca este o rusine (Joi, 17 martie 2011, 17:42)

    Blow-me [anonim]

    Tipu' ala merge acolo doar pt ca este muncitor. Un inginer de energie atomica se limita sa stea în birou si sa "analizeze" monitorul computerului. Niciodata nu va iesi sa instaleze un rahat de senzor macar.
    • +1 (3 voturi)    
      Fals (Joi, 17 martie 2011, 20:04)

      tzetze19 [anonim] i-a raspuns lui Blow-me

      About 50 to 70 engineers remain at the site of the plant, after hundreds of other staff members were evacuated.

      "You are the only ones who can resolve the crisis. Retreat is unthinkable," the Financial Times reported Japanese Prime Minister Naoto Kan as telling the crew.
    • +2 (2 voturi)    
      Inca (Joi, 17 martie 2011, 20:07)

      tzetze10 [anonim] i-a raspuns lui Blow-me

      They are known as the Fukushima 50, the workers who stayed behind at the crippled Fukushima Dai-ichi nuclear plant in order to prevent a meltdown in Japan.

      Between 50 and 70 plant engineers -- who have not been identified and are being hailed as heroes -- continue to work around the clock in dangerous conditions, as hundreds of thousands have evacuated the area, fearing a meltdown.

      Read more: http://foxnews.com/world/2011/03/16/fukushima-50-stay-prevent-nuclear-meltdown/#ixzz1GshvtOYi
    • +1 (3 voturi)    
      Mai clar (Joi, 17 martie 2011, 20:28)

      tzetze19 [anonim] i-a raspuns lui Blow-me

      Sunt 4 echipe de cate 50. De ingineri. Multi voluntari.

      http://news.gather.com/viewArticle.action?articleId=281474979143128
  • +3 (3 voturi)    
    Eroism, onoare... (Vineri, 18 martie 2011, 11:04)

    umbraLuiVladTepes [utilizator]

    Ca sa faci parte dintr-o societate cu valori inalte, ca cea a japonezilor, e nevoie sa cultivi acele valori in inima fiecarui cetatean in parte, din tata in fiu si din generatie in generatie!
    Ce inseamna a educa, in fapt? O atenta selectare a informatiilor si punerea lor in circulatie, ca mintile oamenilor sa fie hranite cu asa ceva, din toate directiile: scoala, institutii de cultura, mass-media, biserica, etc..
    Si, in particular, oamenii sa aiba pretentii de la ei insisi atunci cand se aduna la o mica discutie, sa isi aleaga subiecte calitative de conversat, sa refuze implicarea in discutii care le-ar murdarii gandirea (gen barfe, mondenitati, vulgaritati, etc).

    Parintii sa le povesteasca copiilor inca de mici aspecte pozitive din istoria si din trecutul tarii lor - se gasesc destule fapte de eroism si patriotism, nu e nevoie sa aleaga sa scoata in evidenta strict tradarile si manjiturile care au fost destule si acestea -
    Si, mai ales, fiecare sa isi doreasca din toata inima sa fie un exemplu si un factor de influenta, acolo, in mediul in care se gaseste! Se poate! Niciodata nu se va schimba ceva in tara aceatsa, daca vom astepta sa se schimbe mai intai ceilalti din jurul nostru!

    P.S. Si, da, cinste japonezilor!
  • +1 (1 vot)    
    un gest.. (Vineri, 18 martie 2011, 21:19)

    danarad [anonim]

    de altruism,de adevarat sacrificiu, din partea lor,pt.binele celorlalti.
    in acelasi timp, nu pot sa nu remarc,diferenta de mentalitate,intre japonezi si civilizatia europeana/sua,care ne credeam pe undeva, superiori,celor din orient,faptele ne arata ca sintem departe,si nu acolo unde credeam ca suntem.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri