Un oras a fost "lasat sa moara" in apropierea centralei nucleare de la Fukushima, spune primarul din Minamisoma

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 17 martie 2011, 12:25 Actualitate | Internaţional

Minamisoma, orasul japonez aflat in interiorul zonei de excluziune din jurul centralei nucleare de la Fukushima, a fost "abandonat" de autoritatile nipone iar locuitorii sai au fost "lasati sa moara", afirma primarul acestei localitati, Katsunobu Sakarai, intr-un interviu acordat BBC si preluat de NineMSN.

Oamenii din Minamisoma - aflat la circa 20 de km de centrala nucleara - au fost avertizati de guvern sa ramana in case.

Autoritatile au declarat o zona de evacuare cu o raza de 20 de km in jurul uzinei, iar Minamisoma, care are 71.000 de locuitori, se afla chiar la granita acestei zone. Persoanele care locuiesc la mai putin de 30 de km de uzina au fost sfatuite sa nu isi paraseasca locuintele.

Acesti oameni spun acum ca nu au primit nicio informatie sau ajutor din partea autoritatilor.

"Suntem izolati. Ne lasa sa murim", declara primarul orasului Minamasoma.

"Nu ni s-a spus cand a explodat primul reactor - am auzit la televizor. Guvernul nu ne spune nimic", a adaugat el.

Medicii si asistentele de la spitalul local au ramas in continuare alaturi de pacienti. Dr Yukio Kanazawa a afirmat, pentru BBC: "Nu ar trebui sa fim aici, dar aceasta ne este meseria".

Situatia locuitorilor din Minamisoma este cea mai expusa in cazul unei topiri a miezului reactorului.

Aproximativ 200.000 de oameni din jurul uzinei au fost evacuati.

Reactoarele de la Fukushima au fost afectate de o serie de explozii si incendii care au survenit dupa cutremurul de vineri, cu o magnitudine de 9.0, si valurile tip tsunami.

In cursul acestei dimineti, elicoptere militare au inceput sa imprastie apa de mare asupra reactoarelor centralei.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

18683 vizualizari

  • +13 (21 voturi)    
    hot potato (Joi, 17 martie 2011, 12:42)

    Mazeta [utilizator]

    Lucrurile incep sa semene din ce in ce mai mult cu ce am vazut la Cernobil: nori radioactivi, elicoptere deasupra reactoarelor, orase abandonate. Actiuni disperate izvorate dintr-o filosofie gresita. Trebuie sa evaluam cu foarte multa zgarcenie energia de care avem cu adevarat nevoie. De ce se munceste de dimineata pana seara? in ce scop? Producem excesiv, consumam nebuneste. Omul are un potential distructiv si auto-distructiv uluitor.
    • +3 (9 voturi)    
      normal(?) (Joi, 17 martie 2011, 14:01)

      encoder [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      in primul rand in romania muncim pana seara pt ca 70% muncim pt sistem (vezi taxele si impozitele platite de angajat + angajator).

      producem excesiv, corect, dar consumam nebuneste pt. ca nu stim ca producem excesiv.

      Omul are un potential. punct.

      ca unii sunt distructivi si auto-distructivi nu inseamna ca toti sunt asa. distructivi si auto-distructivi sunt aprox 30% impreuna cu cei care chiar cred ca sunt eroi.

      empatie, iubire, intentii bune, momente fericite nu sunt news-uri hot. nu o sa vezi niciodata pe ioan ca a murit la 80 ani dupa o viata fericita, ca o vezi pe gheorghe care la 80 ani a dat cu toporul in nevasta.

      lumea este mult mai mult decat stiri "senzationale", consumatorism, sex, droguri si bani.
  • -7 (13 voturi)    
    Japonia - te iubim ! (Joi, 17 martie 2011, 12:59)

    Melioara [anonim]

    Cei mai repudiati oameni din lume sunt jurnalistii.Minciuna , calomnia, impilarea si asmutirea sunt caracterul jurnalistului.
    Jurnalistule! Ce vrei sa faca guvernul japonez ?
    Sa evacueze intreaga Japonie ?Eu as prefera sa mor in tara si in casa mea decat sa plec in pribegie si cu siguranta tot asa gandesc si japonezii.Am increderea ca specialistii in domeniu vor reusi sa stapaneasca fenomenul, sa opreasca reactiile de fuziune sau fisiune care se produc in acea centrala.
    Reactia nucleara este astazi controlata numai daca americanii si nemtii nu vor turna, prin satelit, gaz peste foc asa cum au facut-o si la Cernobal.
    • +11 (11 voturi)    
      Japonia - te iubim ! (Joi, 17 martie 2011, 13:29)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Melioara

      Care-i treaba cu "americanii si nemtii nu vor turna, prin satelit, gaz peste foc asa cum au facut-o si la Cernobal", ca mie mi-a scapat?
    • +5 (7 voturi)    
      Jurnalistul acuza (Joi, 17 martie 2011, 13:44)

      jom [anonim] i-a raspuns lui Melioara

      De unde ai atitudinea si convingerea ca jurnalistii sunt cei mai repudiati oameni din lume? De la Basescu? Exista jurnalisti de tot felul pentru ca si ei provin din randul oamenilor care sunt de toate felurile. Mi-ar placea sa te spurc putin dar ma abtin. Oricum cand vad atata prostie adunata intr-o singura fraza mi se ridica parul in nas. Mai pune mana pe o carte nu te uita toata ziua la televiziuni,
    • +6 (12 voturi)    
      vai (Joi, 17 martie 2011, 13:50)

      mirceamircea [utilizator] i-a raspuns lui Melioara

      Vai vai "Eu as prefera sa mor in tara si in casa mea decat sa plec in pribegie" chiar asa? Cati ani ai - 80? Asa gandea bunica (Dumnezeu s-o ierte). De unde gandirea asta? De unde atata atasament pentru 4 pereti intr-un cartier / sat infect din Romania?
      • +2 (4 voturi)    
        Putina civilizatie (Joi, 17 martie 2011, 14:26)

        Ego [anonim] i-a raspuns lui mirceamircea

        Cred ca, daca mesajul doamnei te-a deranjat, puteai sa te limitezi la a sublinia (decent) de ce consideri ca a gresit. De ce trebuie numaidecat sa incerci sa jignesti oamenii pentru ceea ce gandesc?
        Si, in alta ordine de idei, a avea 80 de ani este cumva o vina? Poate privim la japonezi cu cat respect trateaza batranii.
        • -1 (3 voturi)    
          ??? (Joi, 17 martie 2011, 14:45)

          mirceamircea [utilizator] i-a raspuns lui Ego

          Ai inteles gresit - sa ai 80 de ani in Romania e COOL (LOL). Ideea era alta, mai citeste si poate vei intelege.
    • +2 (4 voturi)    
      chiar ii iubiti pe japonezi? (Joi, 17 martie 2011, 14:25)

      zertty [anonim] i-a raspuns lui Melioara

      "Eu as prefera sa mor in tara si in casa mea decat sa plec in pribegie "
      Da, doamna... Daca dumneavoastra vreti sa faceti asta, sa muriti din cauza politicii energetice a guvernuluii, foarte bine... Insa nu mi se pare corect ca guvernul sa nu dea posibilitatea de alegere; nu da posibilitatea si mijloacele celor care nu gidnesc ca dumneavoastra sa se refugieze si sa scape de moarte...

      Noroc cu acesti americani si nemti care "toarna gaz peste foc" prin satelit ca oamenii sunt informati si au positibilitatea alegerii...
      • +1 (1 vot)    
        Japonia - te iubim (Joi, 17 martie 2011, 15:57)

        Melioara [anonim] i-a raspuns lui zertty

        Daca este asa cum sustineti, de ce barbatii se fac mercenari si, pentru bani, intra in bataia focului in Afganistan , Irak, Libia, Egipt si oriunde aiurea ii trimite guvernul .Pentru mercenari , banul este Dumnezeul acestei lumi.
        Locuitorii acelui oras se pot - singuri, refugia la rude, prieteni sau simple cunostinte.Primarul si prefectul unei localitati sau prefecturi au in subordine servicii de urgenta si au obligatia sa ia toate masurile pentru protejarea populatiei.
        Articolul este scris cu burta , nu cu mintea.
    • 0 (4 voturi)    
      Paguba-n ciuperci, melihoara (Joi, 17 martie 2011, 15:00)

      Neta [anonim] i-a raspuns lui Melioara

      Daca ai crapa ar fi o mare pierdere pentru ilici , nu pentru noi.
    • +2 (4 voturi)    
      calm , meli (Joi, 17 martie 2011, 15:06)

      arabela [anonim] i-a raspuns lui Melioara

      subscriu si n-am "decit" 39 .
      "glia" e ptr unii ceva sfant , pt altii doar o bucata de beton .. ca si inima..
      suntem in secolul vitezei .. al corporatiilor .. ok
      dar platim pt asta .
      si ca sa-l pretuim , el , pamantul , ne fuge uneori de sub picioare , la propriu.
      numai bine!
      • -1 (3 voturi)    
        wow (Joi, 17 martie 2011, 16:46)

        Tz3poo [utilizator] i-a raspuns lui arabela

        Nu cred ca ai doar 39 cu "glia - ceva sfant". Sa fim seriosi: asta e o prostie invechita si super-rasuflata. Uita-te la toti occidentalii care stau cu chirie toata viata si se muta acolo unde ii duce jobul. Pamantul pe care stai (a se citi: "locuiesti" ) nu e cu nimic mai pretios decat valoare lui la cea mai buna agentie imobiliara. Asa ca, in ideea de mai sus, "glia" noastra e intr-o grava depreciere (si la propriu si la figurat). Stima!
        • +2 (2 voturi)    
          detest minciuna (Joi, 17 martie 2011, 20:21)

          arabela [anonim] i-a raspuns lui Tz3poo

          11 okt 71 .. ai dreptate , ma indrept ghinisor spre 40 . am copilarit cu nasu-n lunca unui rau de munte , m-a impins soarta intr-un oras industrial pe malul dunarii unde vezi doamne m-am umplut de stiintza si de cox si m-am uscat vreo 20 de ani . am papat de toate inclusiv betoane si cutremure . asa ca am schimbat glia undeva in tzarisoara asta frumoasa intr-un mic orasel patriarhal in care - culmea - nu mor de foame , iar copilul meu fugareste pisica in jurul casei .
          am la geam rasaduri de rosii de 15 cm - pe care urmeaza sa le pun in glie, asta depreciata asa cum e ,dupa 15 aprilie .. cam asta e .
          te salut
        • 0 (0 voturi)    
          /// (Joi, 17 martie 2011, 20:46)

          nuconteaza [anonim] i-a raspuns lui Tz3poo

          ia sa te vad pe tine, daca ai "locui" pe un pamant evaluat la 20.000 de € metrul patrat, si s-ar intampla asa o catastrofa...ar mai conta "valoarea lui la cea mai buna agentie imobiliara" ?!

          eu as prefera un pamant care sa valoreze 1 euro pe metru la cea mai buna agentie imobiliara, undeva la munte, unde sa nu se poata intampla ce s-a intamplat in japonia sau la cernobal ;)

          Dumnezeu nu doarme dragi romani...
    • +1 (1 vot)    
      pfuai (Joi, 17 martie 2011, 19:47)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui Melioara

      melioara mamă, articolul nu e inventat - e vorba despre un interviu, nu despre un editorial. Apoi, ce citeşti tu este o traducere, interviul a apărut şi-n presa engleză şi-n cea americană (mă refer la ce citesc eu) ieri sau alaltăieri. Cât priveşte afirmaţiile tale despre nemţi şi americani, ca şi despre muritu-n casă - mă abţin să-mi spun părerea.
  • +1 (3 voturi)    
    De ce nu scot din barele de combustibil? (Joi, 17 martie 2011, 13:33)

    Cornel [anonim]

    Inteleg ca sunt probleme cu sistemele de racire a reactoarelor, dar nu inteleg de ce nu scot o parte din barele de combustibil si racirea se va produce de la sine. Poate sa raspunda cineva la aceasta intrebare?
    • +5 (5 voturi)    
      Nu se poate (Joi, 17 martie 2011, 14:05)

      Petru Moldovan [utilizator] i-a raspuns lui Cornel

      Combustibilul se poate schimba din mers doar la reactoarele CANDU. La asta (BWR) ai un ceaun de otel cu apa sub presiune, pe care trebuie sa-l racesti si sa-l deschizi ca sa umbli la combustibil.
    • +2 (2 voturi)    
      Pentru ca... (Joi, 17 martie 2011, 14:14)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      1. Probabil nu au pe unde, s-ar putea ca in urma exploziilor sa se fi defectat nu doar sistemele de racire. Barele le scoti dintr-un reactor aflat in stare normala, oprit pentru intretinere, prin niste proceduri destul de complicate. La presiunile si temperaturile de acolo, nu prea mai ai cum umbla la reactor / reactoare....

      2. Mai mult ca sigur nu are cine.
      Tu iti dai seama ca daca au ajuns sa arunce apa din elicopter, jos, la centrala, nu mai e NIMENI??
      Cine sa le scoata, daca tablourile de comanda nu mai functioneaza, daca nivelul radiatiilor este atat de mare incat un om nu rezista mai mult de cateva minute acolo, daca barele s-au topit deja etc. etc...?
    • +4 (4 voturi)    
      cam dificil (Joi, 17 martie 2011, 14:15)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      In primul rand centrala este o ruina. Barele alea se afla sub un morman de moloz. Nici un echipament nu mai functioneaza.
      Sa vii cu o macara, e nebunie. In primul rand, n-ai cum sa ajungi - tsunami-ul a devastat toate sosele.
      Si chair daca ar avea cum sa ajunga, radiatiile la 100m de reactor sunt mortale.

      Solutiile intotdeauna sunt simple: se scot barele de uraniu, se stinge incediul cu apa, se arunca acid boric, se pune plumb si beton ptr a sigila zona.
      Mai greu e sa le faci.. de la 20 km distanta..
      La centrala mai sunt 50 oameni.. si cam atat.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 17 martie 2011, 15:15)

      zertty [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      Dupa cite stiu, niciodata nu se manevreaza barele de combustibil in aer liber: ci sub apa... Sunt foarte radioactive in aer liber. Si asta se face in momentul in care centrala este oprita si nu au loc reactii... Acum, centrala e in "fierbere" si-n plus echipamentul este stricat... Si, dupa cite stiu, o centrala nu se opreste asa de usor, o data pornita...
  • +5 (5 voturi)    
    Lucruri se intampla (Joi, 17 martie 2011, 13:48)

    DanM [anonim]

    Melioara, mulți suntem asa. Mulți ducem vorba dintr-o parte in alta. Jurnalistul o face pentru bani si, teoretic, in limita unor reguli. O dovedesti si tu de fapt referindu-te la turnatul gazului peste foc din satelit.
    In cazul centralei de Fukushima, părerea mea este ca japonezii, de teama sa nu își piardă obrazul nu au cerut ajutor din exterior când trebuia. Ii cunosc si știu ce spun. Acum este prea târziu.
    Ai prefera sa mori decât sa fii evacuată? Adică sa îți lași si copilul si mama sa moara? Dacă este dorința de viața si credință in Dumnezeu, soluții se găsesc. De-a lungul istoriei oamenii au migrat. Pentru ei si pentru copii lor sau si sa-si păstreze neamul sau credința. Sunt multe spus insa nu știu dacă ai răbdare sa asculti.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri