VIDEO UPDATE Ziua 7. Nivelul radiatiilor a crescut la centrala nucleara de la Fukushima dupa "bombardarea" reactoarelor cu tunurile de apa. Reactorul 2 a fost conectat la o sursa externa de electricitate

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 17 martie 2011, 9:02 Actualitate | Internaţional

Un elicopter militar toarna apa in reactoarele de la Fukushima Daiichi
Foto: Reuters
Un elicopter al armatei japoneze a inceput joi dimineata sa toarne apa pe reactorul 3 al centralei nucleare de la Fukushima-Daiichi ca sa raceasca barele de combustibil supraincalzit, scrie agentia nipona Jiji citand Agentia japoneza de aparare. Aceasta operatiune este o prioritate, deoarece norul de fum este tot mai mare, a precizat agentia.

Radioactivitatea a fost prea mare miercuri pentru ca un elicopter sa poata desfasura operatiunea de racire de la reactorul 3, care preocupa cel mai mult autoritatile japoneze.



Situata la 240 km nord de Tokyo, centrala de la Fukushima, puternic afectata de cutremurul devastator din 11 martie, s-a confruntat cu o serie de explozii aproape zilnice la reactoare sale.

Operatorul centralei, compania nipona TEPCO spera sa restabileasca curentul electric in centrala pentru a putea pompa apa necesara racirii reactoarele si a barelor de combustibil uzat.

Expertii se tem ca izbucneste un nou incendiu care ar creste si mai mult radioactivitatea in zona. Nivelul de radioactivitate la centrala nucleara este in scadere, potrivit TEPCO.

UPDATE Ora 19,40 AIEA a fost informata de Japonia ca inginerii au reusit sa conecteze reactorul 2 la o sursa externa de electricitate, anunta Reuters.

UPDATE Ora 18,15 Agentia Internationala pentru Energia Atomica a afirmat ca situatia centralei nucleare ramane foarte serioasa, dar nicio inrautatire majora nu a intervenit de miercuri.

Graham Andrew, un oficial de rang inalt al AIEA, a precizat ca reactorul numarul 4 este un motiv major de ingrijorare.

"Situatia actuala de la centrala Fukushima Daiichi ramane foarte serioasa ... (dar) nu au existat inrautatiri semnificative de incepand de ieri".

UPDATE Ora 14,45 Autoritatile japoneze vor continua sa arunce apa din aer asupra reactorului numarul 3.

Tokyo Electric Power Co, operatorul centralei, a anuntat ca se vede fum alb sau abur deasupra reactorului numarul 2.

UPDATE Ora 14.11: Nivelul radioactivitatii in zona centralei Fukushima a crescut dupa ce reactoarele au fost "bombardate" cu tunurile de apa, anunta Kyodo

UPDATE 6: Ora 13,10 Doua camioane speciale ale armatei au inceput joi, la inceputul serii, sa arunce apa pe reactorul 3 al centralei nucleare de la Fukushima, a anuntat televiziunea publica NHK, preluata de AFP.

UPDATE 5: Autoritatile japoneze anunta ca nu au putut folosi camioane cisterna echipate cu tunuri de apa la reactorul de la Fukushima 1 din cauza radiatiilor mari, a relatat postul public de televiziune NHK.

UPDATE 4: Un avion care transporta bor, element chimic care intarzie procesul de fisiune nucleara, a decolat in aceasta dimineata spre Japonia, a anuntat Eric Besson, ministrul Energiei din Franta, citat de AFP. "In aceasta dimineata, la ora 11:00 (ora Frantei), primul avion francez ce are la bord 95 de tone de bor a decolat spre Japonia. De asemenea, am furnizat si echipamente indispensabile pentru protectia impotriva radiatiilor", a spus oficialul pe postul de televiziune France 2.

UPDATE 3: Ministrul japonez al Apararii Toshimi Kitazawa care a autorizat elicopterele armatei sa intrevina pentru a incerca sa raceasca reactorul 3 al centralei de la Fukushima 1, a declarat joi ca nivelul radiatiilor a fost 4,13 millisievert (mSv) pe ora (unitatea de masura pentru dozele de radiatii care ajung in organism) la o altitudine de 300 de metri, scrie agentia Kyodo. Nivelul de radiatii maxim admis pana la care organismul uman nu este in pericol este 1.

UPDATE 2: Aproximativ 10.000 de oameni au fost condusi la centre de evacuare si la cele de sanatate din prefectura Fukushima pentru a se supune la testele de expunere la radiatii in urma problemelor de la centrala nucleara Fukushima 1afectata grav de cutremurul devastator din 11 martie, au anuntat joi oficialii prefecturii citati de agentia Kyodo. Teste de screening sunt facute in 26 de locuri. Radioactivitatea a fost detectata la sase persoane, au declarat autoritatile.

UPDATE 1: O parte a Japoniei risca, joi, o cadere a curentului electric pe scara larga cazul in care consumul nu se reduce. Productia este redusa din cauza avariilor la centralele nucleare in urma cutremurului din 11 martie, a avertizat ministrul Industriei, Banri Kaieda, citat de presa internationala.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

28125 vizualizari

  • -1 (11 voturi)    
    Sa monteaze o pompa, sa arunce de la distanta! (Joi, 17 martie 2011, 9:50)

    vamaiot [anonim]

    Fiecare stat ar trebuii sa trimita echipe de interventie, e aceeasi situatie cand la un incendiu vecinii te ajuta sa-l stingi ca nici ei sa nu fie afectati!

    Toata lumea face masuratori dar nimeni nu ofera tehnologie pentru a opri efectele !
    • +1 (13 voturi)    
      hmmm (Joi, 17 martie 2011, 10:14)

      me [anonim] i-a raspuns lui vamaiot

      normal...
      nu vezi si americanii acu 60 de ani ce promti au fost sa arunce 2 bombe atomice...
      acum au fost la fel de promti sa retraga portavionul care avea ceva radiatii.

      nici un stat nu vrea sa riste nimic. ca in jungla: "every men for itself"

      e foarte usor sa arunci 1 milioan de dolari (suma infima pentru un stat dealtfel) ca ajutor, eventual 2 avioane cu paturi, dar e foarte greu sa trimiti oameni la moarte.
      asta face de fapt democratia: nu poti obliga un om sa moara cand vrei tu, in schimb daca ai suficient timp il poti face sa-si doreasca el sa moara ... acum nu e suficient timp...
    • +4 (6 voturi)    
      nu e simplu (Joi, 17 martie 2011, 10:24)

      yoko [anonim] i-a raspuns lui vamaiot

      nu este chiar atat de simplu, ceea ce se incearca de fapt este expunerea cat mai mica la radiatii

      am aruncat un ochi aseara pe protectia impotriva radiatiilor si treaba sta cam asa:

      -1cm de plumb reduce la jumatate cantitatea de radiatii care trece, efectul este multiplicativ, 10 cm reduc de 1024 de ori
      -150m de aer reduc la fel la jumatate

      dar ce te faci cand nivelul acceptat de radiatii este de 1 unitate pe an si acolo acum cateva zile s-a atins 400 de unitati pe ora!!! de 3.5 milioane de ori mai mult!!! unde montezi pompa aia? plus protectia nu tine la nesfarsit...

      chiar daca ni se par masuri disperate, trebuie sa ne gandim ca e un guvern si o echipa de specialisti acolo care iau aceste decizii... normal la o sansa 50-50 pentru alegerea unei decizii mai bune poate sa castige si un om simplu in fata unui savant
      • +1 (3 voturi)    
        Radiatii (Joi, 17 martie 2011, 10:55)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui yoko

        Alea 400 unitati /ora s-au inregistrat doar tranzitoriu intr-un singur moment si intr-un singur punct . 1 unitate pe an = BS - vezi ca e natural sa fii bombardat cu 50 in anumite locuri .

        # Background radiation in parts of Iran, India and Europe: 50 mSv/year[12]
        # Lowest clearly carcinogenic level (i.e. lowest level where the cancer rate can be clearly shown to differ from normal): 100 mSv/year[12]

        http://en.wikipedia.org/wiki/Sievert
        Vedeti exemple
      • +3 (3 voturi)    
        Situatia curenta (Joi, 17 martie 2011, 11:00)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui yoko

        http://www.jaif.or.jp/english/news_images/pdf/ENGNEWS01_1300322727P.pdf

        Pentru cei interesati de detalii tehnice
      • -2 (2 voturi)    
        unde sa o puna pompa ? (Joi, 17 martie 2011, 11:57)

        c [anonim] i-a raspuns lui yoko

        Pot sa puna o conducta(sau furtun gros) din mare pana la reactor. Si sa controleze pompa si directia jetului de la distanta de la zeci/sute de kilometri. Mai trebuie si apa care nu se evapora colectata undeva. La cum a ajuns tehnologia acum, cred ca se poate face in 2-3 zile, daca dai multi bani. Dupa parerea mea apa nu e buna si ar trebui turnat direct plumb, aluminiu si alte aliaje care reduc radiatiile si cedeaza caldura.
        • +1 (1 vot)    
          plumbul (Joi, 17 martie 2011, 17:14)

          Demigod [utilizator] i-a raspuns lui c

          Nu e necesar sa toarne plumb, deoarece asta ar sigila reactorul. Reactia ar continua in interior, in final ar topi plumbul, sau mai rau, ar ajunge la masa critica si ar intra in melt-down din cauza presiunii, moment in care nu-ti e suficient tot plumbul din japonia ca sa opresti deflagratia.

          In reactor are loc o reactie de fuziune lenta, si singura ei problema e racirea. Racirea NU se face cu plumb.

          Si mai apoi, hai sa-mi zici tu, plumbul topit cum il torni? Banuiesc ca-l duci tu cu galeata; sau legi de el mai multe elicoptere. Este imposibil. la cernobal, unde era matearialul radioactiv in afara, s-a turnat ciment. Plumbul e... putin mai greu. ;)
      • 0 (0 voturi)    
        400mSv (Joi, 17 martie 2011, 13:22)

        BX [anonim] i-a raspuns lui yoko

        La 400mSv/h stau si imi beau berea acolo in costum de baie.
        Comparativ cu zero, orice e mult mai mare, Mai documentati-va.
        • +2 (2 voturi)    
          Nici chiar asa (Joi, 17 martie 2011, 14:15)

          Gamma [anonim] i-a raspuns lui BX

          Un intelept ar putea sta la 400mSv /h cam un sfert de ora si dupa aia ar cam trebui sa fuga daca tine la viata lui .Dupa o ora sansele de a avea parte de vre-o forma de cancer in timpul vietii ar deveni semnificative iar dupa 10 ore sansele lui de supravietuire ar fi de 50-50 iar cele de aparitie a tot felul de complicatii de 100% .
          Dar sa nu uitam 400mSv/h nu s-au inregistrat decat transient , nu continuu . Acum nivelul in jurul centralei e mult mai jos ( cred ca in jur de 30 ) - dar nu m-as expune mai mult decat cateva ore
      • +2 (4 voturi)    
        radiatii alarmiste (Joi, 17 martie 2011, 17:06)

        Demigod [utilizator] i-a raspuns lui yoko

        Nivelul radiatiilor din zona este similar cu cel la care esti expus un individ la un CT (computer tomography) Scan medical. Expunerea prelungita e evident nociva, dar ne impiedicam cu totii in cifre alarmiste raportate la "normalul stabilit", fara sa intelegem ce reprezinta ele defapt.

        De vina sunt doar televiziunile si agentiile de stiri, care in dorinta lor de informare ofera cifre si comparatii, si le fac sa para cat mai alarmiste.
  • +9 (15 voturi)    
    La ce temperaturi sunt acolo... (Joi, 17 martie 2011, 10:07)

    Focu shima [anonim]

    ... sper ca apa aia aruncata din elicoptere e apa sfintita; altfel nicio sansa sa aiba vreun efect notabil asupra reactoarelor.
    • 0 (2 voturi)    
      aleluia! (Joi, 17 martie 2011, 10:16)

      itiberiu [utilizator] i-a raspuns lui Focu shima

      Mai ales ca temperaturile mari sunt in interiorul reactorului, iar ei stroposesc carcasa. Intre materialul fisionant si ce oparesc ei sunt cativa metrii de otel si beton, adica fix @#$%
    • +1 (5 voturi)    
      Efectul (Joi, 17 martie 2011, 10:21)

      unul [anonim] i-a raspuns lui Focu shima

      Efectul este la televizor. Au inceput si japonezii sa invete sa fie pragmatici. Pai in 5 zile montau nu una, cu 20 de conducte si pompele aferente ca sa duca apa in reactoare. Problema e, cred, ca acolo sunt radiatii si apa aia folosita va fi infestata si daca e folosita multa se scurge in jur si polueaza ... nu prea vad solutia. E totusi ciudat ca pana acum nu au reusit sa aduca niste generatoare sa alimenteze cu energie centrala. Pai in 5 zile le faceau pe comanda si tot erau in functiune.
      • +1 (3 voturi)    
        :)) (Joi, 17 martie 2011, 12:09)

        Codrea [utilizator] i-a raspuns lui unul

        "...apa aia folosita va fi infestata...."=))=))=)) Nici readiatiile nu mai sunt ce erau odata...=)) Ce ne mai place sa ne dam cu parerea....
      • +1 (1 vot)    
        "infestarea aperi" (Joi, 17 martie 2011, 17:18)

        Demigod [utilizator] i-a raspuns lui unul

        Apa respectiva va fi radioactiva initial, vaporii vor creste nivelul de radiatii, dar chestia asta trece. Si trece asimptotic. La inceput e grav, apoi devine mult mai putin grav in perioade scurte de timp. Pe termen lung, va ramane un pic de radioactivitate, dar in limitele decentei.

        Intai invata ce e radioactivitatea, de unde apare, si cat dureaza, si de ce. N-o compara cu mizeria, ca nu e asa.
        • 0 (0 voturi)    
          Piscina cu crocodili (Joi, 17 martie 2011, 20:08)

          Gamma [anonim] i-a raspuns lui Demigod

          Neh - ei incearca sa completeze nivelul SFP de la 3 , nu sa raceasca reactoarele . Cantitatea deversata e cam patetica dar mai bine decat nimic . Intotdeauna e mai bine sa faci ceva , decat nimic si sa dai vina pe altcineva .
    • +1 (3 voturi)    
      corect (Joi, 17 martie 2011, 10:23)

      un roman [anonim] i-a raspuns lui Focu shima

      aici chiar ca ai spus un mare adevar,daca cumva barele de uraniu au inceput sa se topeasca iar reactia este clar una scapata de sub control poate doar cu apa sfintita mai rezolva ceva,din pacate...
      dumnezeu sa aiba grija de ei
      • 0 (6 voturi)    
        si de noi (Joi, 17 martie 2011, 11:37)

        dodu [anonim] i-a raspuns lui un roman

        uitam prea rapid cat e lumea de interconectata. daca Japonia piere, multe lucruri se vor schimba pe Pamant. nu uitati ca exista pericolul real, dat fiind zona activa vulcanic si seismic, ca o explozie a reactoarelor sa determine disparitia totala a insulelor Japoniei. imaginati-va ce poate insemna acest lucru pt intreaga omenire. suprafata Pamantului va fi total schimbata, si nu stiu ce ar mai ramane in picioare din ceea ce au construit oamenii, si cati ar mai ramane in viata, si daca ar ramane ... pt ce ar mai ramane... sfarsitul pare aproape! da, stiu, unii vor spune ca uite ce vorbeste boul asta..., dar omenirea e degenarata rau si nu vorbesc neaparat dpdv religios - orgoliul, lacomia, egoismul, rautatea, prostia ne-au adus aici. termeni vechi, pe care obiectivitatea stiintei omului nu i-a luat in considerare deoarece sunt pacate sufletesti si spirituale, si pt stiinta sufletul nu exista. Doamne ajuta!
    • +7 (11 voturi)    
      Un gand (Joi, 17 martie 2011, 11:16)

      Marcu [anonim] i-a raspuns lui Focu shima

      Iata un gand incurajator si descurajator in acelasi timp: sunt sigur ca japonezii fac tot ceea ce este omeneste posibil sa rezolve situatia. Cei care credeti ca "instalarea unei pompe mari" sau "generatoare electrice" reprezinta solutii la care japonezii nu s-au gandit - sunteti putin naivi. Ce naiba? Doar nu credeti ca ei se duc cu elicopterul sa arunce apa pentru ca nu le-a trecut prin cap sa instaleze o pompa mare...

      Partea descurajatoare a gandului meu este ca, desi fac tot ce este omeneste posibil, faptul ca au ajuns sa arunce apa din avion este extrem de grav. Ma feresc sa emit opinii cand nu ma pricep, dar asa pare: o masura disperata.

      Ma rog pentru japonezi, acest popor extraordinar. Imi dau lacrimile cand ii vad la TV cum fac miscari de incalzire cu totii asteptand la coada sa dea telefon rudelor sa vada daca mai sunt in viata. Nu am mai vazut niciodata imagini mai miscatoare de-atat.
      • -5 (11 voturi)    
        Esti tu extraordinar (Joi, 17 martie 2011, 12:06)

        dani [anonim] i-a raspuns lui Marcu

        Ce iti spune 23 de milioae de chinezi morti si peste 30 de milioane de filipinezi,birmanezi,cambogieni,malaezieni , coreeni,etc ,morti doar in perioada 1930-1940?
        Pt aceste crime ii vezi tu asa de extraordinari?
        Te asigur ca pt etniile mai sus mentionate ,japonezii nu sunt asa de extraordinari cum crezi tu .
        Chiar daca este prost vazut sa afirm ca ei acum platesc nesabuinta si avaritia de a face dintr-o tara micuta o economie atat de mare si greu de intretinut pe termen lung ,cum vezi o afirm.
        Ce avari trebuie sa fie sa construiasca intr-o tara muntoasa ,putin mai mare ca suprafata ca Romania 54 de reactoare nucleare netinand cont de seismicitatea avuta acolo.
        Harnici ,respectuosi ,destepti (ce vrei tu) dar avari peste masura.Asta este opinia mea si personal nu vad nimic extraordinar in asta .
        O zi buna :
        • +7 (9 voturi)    
          ... (Joi, 17 martie 2011, 12:43)

          Marcu [anonim] i-a raspuns lui dani

          Ce bine e sa fii roman! Nu iti omori dusmanii in razboi (mai bine le dai femeile si copiii si tu scapi cu viata). Nu supraexploatezi resursele tarii (mai bine ii lasi pe straini sa o faca). Nu simti compasiune pentru cei in suferinta (mai bine iti gasesti cateva argumente puerile ca sa iti justifici nepasarea).
          • 0 (4 voturi)    
            puerile sunt argumentele tale (Joi, 17 martie 2011, 14:35)

            dani [anonim] i-a raspuns lui Marcu

            Razboi de invaziune!.Nu si-au aparat tara .!
            Dar ca sa intelegi cele spuse de mine ar trebui sa te respecti pe tine ca roman si nu sa te consideri inferior altora.
            Stii cate femei straine au folosit ca sclave sexuale pe fronturile deschise impotriva Chinei?
            Stii cati vietnamezi au murit de foame din cauza lor? Stii?! Documenteazate! Au murit peste 60 de milioane de asiatici doar din cauza dorintei lor nesabuite de a ocupa alte popoare .Din cauza dorintei lor de PROGRES pe spatele bogatiei altor popoare .Ce!? Supara adevarul? Te supara realitatile istorice ?
            Stii cat de cat putia istorie , ca sa poti afirma cele afirmate de poporul roman.
            Sau esti ca si multi altii impresionat de cele intamplate fara sa cunosti deloc cauzele ?
            Sau o fii poporul roman vinovat de ambitiile nelimitate ale japonezilor?
            Sau poate crezi ca nepasarea mea e vinovata de accidentele de la Fukushima?
            Documenteazate stimat interlocutor si nu interpreta rau voit afirmatiile mele din postul anterior.
            Cat despre "romani" ,asa cum le zici tu "criminali" si"vanzatori de tara " sunt cei care iti dau tie voturi +.
            Asa ca scutestema de ipocrizie .
            INVATA SA RESPECTI SI OPINIILE ALTORA ,MAI ALES CAND ESTI PROST INFORMAT SAU NU CUNOSTI ISTORIE DELOC.
            • +1 (5 voturi)    
              ... (Joi, 17 martie 2011, 14:45)

              Marcu [anonim] i-a raspuns lui dani

              Dani, noi nu suntem capabili sa intelegem semnificatia evenimentelor istorice care se petrec in zilele noastre (in special din cauza ca informatiile cu adevarat importante nu ajung la marele public). De ce as crede ca este adevarat si complet ce spun manualele de istorie? Este usor sa manipulezi masele, mai ales atunci cand le speculezi slabiciuni ca patriotismul si naivitatea. Ma acuzi ca nu iti accept opiniile, dar daca recitesti ce ai scris tu vei vedea ca doza de aroganta a comentariilor tale nu permite un dialog in care ne respectam reciproc opiniile (poti sa incepi chiar cu subiectul primului tau post, daca nu intelegi la ce ma refer).
              • +4 (6 voturi)    
                ok (Joi, 17 martie 2011, 15:26)

                sacaradan [utilizator] i-a raspuns lui Marcu

                Esti liber sa nu crezi manualele de istorie .Probabil crezi reclamele TV sau cu siguranta te lasi impresionat de manualele de utilizare a diferitelor echipamente electronice made by japon.
                Posibila mea aroganta vine de la citirea nenumaratelor posturi unde oameni fara cea mai elementara cultura generale tin sa ne invete de cat de bun sunt altii si de cat de prosti suntem noi romanii.
                Traiesc de peste 11 ani in strainatate si credema ca ceea ce au facut comunistii cu oamenii(aici ma refer la ideologizare) este nimica toata pe langa ce face capitalismul dus la extrem.
                Citeam ieri un comentariu unde se recomanda guvernului roman un ajutor de urgenta de 100 mil euro pt Japon.Ma oripileaza astfel de ipocriti ,care pt o secunda de imagine uita ca avem in tara noastra o gramada de oameni si in special copii care traiesc greu si foarte greu .Nu o sa vad acesti oameni ajutand pe conationalii sai doar pt ca "parintii sunt betivi" ,"mame denaturate" "taranii ","manelisti nenorociti" etc.
                In schimb acesti oameni simnt o compasiune deosebita fata de altii si pe deasupra arunca cu noroi in tot cei romanesc.
                Cat despre un dialog cu tine -este posibil.Doar sa nu negi holocaustul nazi; crimele japoneze sau spaniole.
                In rest sunt liber sa simnt ce simnt si nu cred ca esti tu in masura sa ma acuzi de nesimtire.
                Pt mine ,si inchei ,japonezii si-o fac cu mana lor . Stiu ca suna inuman ,ca nu este corect din punct de vedere politic dar personal sunt pana peste cap de IPOCRIZIE
                Ca fapt divers te intreb.Stii care este in actualitate singurul popor care vaneaza la scara mare balenele?Aceste minunate creaturi.Raspunde .
                Doar raspunsul la aceasta intrebare este pt mine un argument suficient ca personal sa nu-i vad atat de extraordinari precum ii vezi tu .
                Cu bine.un salut
                • -1 (3 voturi)    
                  ... (Joi, 17 martie 2011, 15:50)

                  Marcu [anonim] i-a raspuns lui sacaradan

                  Da, cred reclame TV si ma cultiv din manuale de utilizare Sony! Spunea unul mai destept ca problema in lumea asta este ca cei inteligeti au mereu dubii, iar ceilalti sunt mereu siguri pe ei.

                  Cu bine, dle. Simnt!
                  • +1 (1 vot)    
                    mentalitate (Joi, 17 martie 2011, 17:21)

                    Bellcross [anonim] i-a raspuns lui Marcu

                    Dar cand japonezii au donat 100 de ambulante in tara ce mai zici? In fiecare judet vezi ambulante pe bani lor. Sau cand au donat 70 de mil de $ pentru spitalul din Sibiu?
                • 0 (0 voturi)    
                  Ai dreptate Dani (Joi, 17 martie 2011, 21:13)

                  MNA [anonim] i-a raspuns lui sacaradan

                  Romanii asa cum spunea Cartarascu au un soi de frustrare fatza de straini nus de ce? Japonezii au facut de-a lungul istoriei crime inimaginabile si de neuitat ( vezi sclavele sexuale in China, pe langa alte atrocitatzi comise impotriva muuuultor natzii din Asia) Dar prea putzini romani ajung sa calatoreasca si sa cunoasca adevarata cultura a acestui popor si viseaza sau cunosc japonia prin prisma filmelor comerciale facute de americani, samuraii din Shogun si tehnologia japoneza (care in prezent este facuta in Vietnam, China etc sub un brand de calitate in urma cu multzi ani :)). Eu as da oamenilor saraci din romania banii respectivi deoarece la ei sunt foooooarte multzi oameni cu bani incomparabil mai multi ca la noi si acei oameni nu se gandesc sa-si ajute conatzionalii? Doar retragerea unor fonduri ieri din America unde au depozitati multzi si foarte multi bani si contributzia Bancii centrale japoneze a facut yen-ul sa cresca iar acum paritatea dolar/yen este de 76/100 de la 81/100? Ei nu isi ajuta oamenii strazii (saracii daca primesc ceva banutzi se si sperie deoarece nu pot sa ceara. Si de multe ori sunt omoratzi de tinerii japonezi in chinuri? Eh da noi suntem crestini, plini de mila si compasiune.........hai sa avem mila de saracii nostrii oricum contributzia noastra la banii lor e nimic........
                  Nu fitzi impresionatzi oameni buni ca nu intelegetzi si nu cunoastezi situatzia si nici pe japonezi!
    • +5 (5 voturi)    
      Umanitara (Joi, 17 martie 2011, 11:41)

      Pacala [anonim] i-a raspuns lui Focu shima

      Aia nu e aghiasmă ci vorba romanului "apa de ploaie". Pilotii sunt admirabili, dar ... sunt kamikaze.
      E foarte complicat, si mult mai grav decat la Cernobîl, La rusi pornise dintr-o prostie unană dar pe japonezi i-a lovit soarta.
      Sunt multe sfaturi pe aici, dar sunt imposibil de aplicat. Credeti ca n-aveau japonezii pompe? Ba da dar radiatiile astea sunt iadul pe pământ, de la distanta prea mare nu poti sa bati cu jeturile de apa, iar cand te apropii prea tare clacheaza nu numai vietăţile dar şi utilajele. Sub radiatii izolatorii electrici devin conductivi, iar sculele bune de aruncat la gunoi. Plus ca exploziile repetate au pus obstacole si capcane de tot felul. Doamne-ajuta! Chiar daca ieri erau mai bogati ca mine, am sa le donez niste banuti prin ambasada ca sa-şi faca case altundeva.
    • +2 (2 voturi)    
      La ce igoranta e in capul unora... (Joi, 17 martie 2011, 11:53)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Focu shima

      Daca ai in reactor temperatura de 200 grade si arunci peste el apa la 40 grade, apa aia tot absoarbe din caldura. Fizica de clasa a VI-a.
      • +1 (1 vot)    
        Trateziprea superficial subiectul (Joi, 17 martie 2011, 12:38)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui sile

        Nu iei in calcul faptul ca acea racire din elicoper se face la invelisul reactorului si din cauza asta e agheasma. E ca si in medicina cand tratezi efectele si nu cauza. Problema nu dispare doar prelungesti cu putin agonia.
        • +3 (3 voturi)    
          tot clasa a 6-a. (Joi, 17 martie 2011, 17:26)

          Demigod [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

          Da, se face racirea la invelis, dar invelisul racit, va raci ceea ce inveleste. Orice sistem de racire se foloseste cu succes aceste principii, chiar si coolerul din calculatorul tau, care de la ventilator la siliciu trece prin mai multe straturi de material.

          Mai apoi, uiti ca aceste reactoare sunt concepute ca un radiator, si sunt racite cu apa, ai caror vapori e transformat din energie cinetica in energie electrica.

          E plin de fizicieni pe aici. Unul a propus sa se arunce cu azot lichid, neglijand faptul ca s-ar incalzi innainte sa ajunga jos, si s-ar transforma in... aer. :) Tu nu esti departe.
      • +1 (1 vot)    
        Glumesti (Joi, 17 martie 2011, 12:42)

        Pacala [anonim] i-a raspuns lui sile

        Sile, mai upgrade-aza putinel clasele! Baga a XII-a macar.
        Acolo sigur nu mai e reactor! Da deloc! Necum 200 grade cat ai estimat din ochi. Sunt peste 2 mii de grade si multe alte porcarii la care clacheaza orice material. Orice apa raceste, depinde doar de debit; numai ca uneori stropseala asta explodeaza - sub temperatura imensa, si sub particulele bezmetice, apa se descompune intr-un coktail exploziv de H2 si O2, iar daca acela nu se-mprastie suficient de rapid face bum! ... cum a mai facut.
    • 0 (2 voturi)    
      apa (Joi, 17 martie 2011, 16:26)

      diu1so [utilizator] i-a raspuns lui Focu shima

      am impresia ca apa aia aruncata e praf in vant...va dati seama ce cantitate de apa trebuie aruncata pentru a stabiliza temperatura.
      e fizica de clasa a 5-a.

      situatia e disperata...din pacate.
  • +4 (8 voturi)    
    ... (Joi, 17 martie 2011, 10:21)

    calin [anonim]

    Cea mai mare vina pentru existenta centralelor nucleare bazate pe fisiune o poarta baronii petrolului care de-a lungul timpului au impiedicat progresele tehnologice inovatoare in domeniul energiei verzi. Poate cu ocazia asta se trezesc toti la realitate si vor realiza ca singura solutie energetica pe termen lung este fuziunea nucleara. Fuziunea nucleara exista deja doar ca energia investita este mai mare decat energia creata deci randamentul este subunitar. Trebuie doar sa se investeasca mai mult in aceasta directie ca sa imbunatateasca randamentul...
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Joi, 17 martie 2011, 11:27)

      btr80 [anonim] i-a raspuns lui calin

      Macar din respect pentru ce se intampla acolo mai terminati cu aiurelile astea cu energia verde. Care nu a inteles nu are decat sa refaca liceul.
      • +2 (4 voturi)    
        citeste cu atentie: (Joi, 17 martie 2011, 12:21)

        me [anonim] i-a raspuns lui btr80

        "Poate cu ocazia asta se trezesc toti la realitate si vor realiza ca singura solutie energetica pe termen lung este fuziunea nucleara." nu a spus nimic de energiile verzi... care ca o paranteza nu merita din nici un punct de vedere.
        tot energia nucleara e baza la ora actuala.
        si da fuziunea ar fi o idee :P
        • +1 (1 vot)    
          fuziune (Joi, 17 martie 2011, 15:16)

          btr80 [anonim] i-a raspuns lui me

          crezi ca daca ar fi tehnologic posibila stapanirea energiei din fuziune termonucleara nu s-ar face centrale chiar in momentul asta? Din pacate deocamdata omenirea nu intruneste la ora actuala conditiile stiintifice si tehnologice pentru asa ceva. Se cheltuie enorm in fiecare an in cercetari in domeniul asta si de vreo 20 de ani se bate oarecum pasul pe loc ceea ce inseamna ca nivelul tehnologic actual. Poate peste 50 sau 100 de ani va fi simplu dar deocamdata e infinit de complicat. Ce nu mi-a placut la colegu' calin e teoria conspiratiei care impiedica fuziunea. Ei bine, daca ar avea la indemana tehnologia fuziunii nucleare "baronii" respectivi ar avea acces la resursele minerale imense si inca virgine ale planetelor vecine iar noi muritorii de rand am trai si noi ceva mai bine. Numai ca inca nu e momentul.
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Joi, 17 martie 2011, 16:16)

            calin [anonim] i-a raspuns lui btr80

            Nu este nici o teorie a consperiatiei este pur si simplu vorba de bani. Totul se invarte in jurul banilor si a modului de a face cat mai mare profit.
            Cred ca un exemplu bun ar putea fi in domeniul chipurilor unde tehnologia ni se vinde cu lingurita.
            Poate ca nu e vorba doar de baronii petrolului, dar in general din punct de vedere financiar/politic nu este profitabil sa produci energie ieftina. Nu ti se pare ciudat ca toate tehnologiile evolueaza dar cea a fuziunii nucleare bate pasul pe loc de zeci de ani?
            Nu am zis ca cineva stapaneste tehnologia fuziunii si sta cu ea in seif dar se pare ca din punct de vedere politic si economic nu exista interes.
            Sa nu uitam ca tehnologia fisiunii nucleare a fost dezvoltata foarte rapid deoarece a existat un interes imens din punct de vedere militar (bombele nucleare).
          • 0 (0 voturi)    
            dar cine a zis acum? (Joi, 17 martie 2011, 20:44)

            me [anonim] i-a raspuns lui btr80

            mai e ceva pana sa fim capabili sa facem asa ceva, dar nu mai e chiar asa mult...
            oricum cred ca ar fi mult mai intelept sa bagam bani in asa ceva decat in vre-un portavion, un tanc ceva...
  • 0 (6 voturi)    
    sa vina rusii (Joi, 17 martie 2011, 10:36)

    numai eu [anonim]

    fara gluma,rusii ar fi capabili sa faca ceva, daca tot vorbim de compentente.Ei s-au confruntat deja cu Cernobilul.Si acolo au fost sacrificati oameni,ca sa poata salva alte milioane.Sint experimentati,au capacitatea sa rezolve situatia.De altfel si japonezii ascund o parte din adevar,situatia e mult prea grava deja.
    • +2 (6 voturi)    
      destept esti ??!! (Joi, 17 martie 2011, 11:00)

      val [anonim] i-a raspuns lui numai eu

      Stimabile acolo e risc de moarte 100 % !! Cine crezi ca se sinucide de florile marului !!! Doar japonezii sunt educati pentru asta !!! Fie kamikaze fie daca nu reusesec cei vinovati SEPUKU !!! Si sa sti ca o vor face !!! Onoarea este virtutea suprema cultivata la toti barbatii , din Japonia !!!!
      • -1 (1 vot)    
        mda... (Joi, 17 martie 2011, 12:23)

        me [anonim] i-a raspuns lui val

        nu sunt sanse chiar 100% de moarte. oricum nici bine nu o duci...
        daca e sa credem masuratorile oficiale nu sunt chiar asa infermane radiatiile.
        + ca mai au si echipament de protectie.
        totusi nu vad ce ar putea face rusii.
        pe de alta parte la cum e situatia acolo, cred ca sacrificiul unor oameni e singura solutie din pacate
    • +2 (2 voturi)    
      rusii competenti si Cernobalul (Joi, 17 martie 2011, 13:24)

      nouvelobs [anonim] i-a raspuns lui numai eu

      rusii nu au invatat bine lectia atomica. de aceea au si modelul lor de centrala este cel mai putin sigur.
      la Cernobal i-a luat disperarea si au intrebat in stanga si in dreapta expertii occidentali cum se procedeaza in cazul unui incendiu la o centrala atomica fara a detalia !!
      in plus la rusi s-au amestecat membrri ai biroului politic. nemtii sunt singurii care au invatat ceva din Cernobal.
      • +2 (2 voturi)    
        incompetenta sovietica + cernobilul american (Joi, 17 martie 2011, 17:51)

        Demigod [utilizator] i-a raspuns lui nouvelobs

        Exact. Rusii au fost total depasiti de situatie. Initial au ezitat evacuarea orasului si a zonelor de langa, dar e ceva tipic pentru comunisti. Mai bine mor toti decat sa evacueze orasele... din fata germanilor, a radiatiilor, indiferent.

        Dupa, problema cu rectoarele rusesti s-a repatat, cu un sumarin atomic undeva langa coastele SUA. Au preferat sa-l scufunde cu tot cu reactorul topit decat sa primeasca ajutor american.

        Mai apoi toti o dau in sus si jos cu Cernobylul, dar uita ca si americanii au avut Cernobalul lor, la Harrisburg, o problema cu MULT mai grava decat cea actuala din Japonia, finalizata fara mari probleme.
        Detalii aici:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Three_Mile_Island_Nuclear_Generating_Station#Accident
  • +2 (8 voturi)    
    uimitor (Joi, 17 martie 2011, 10:59)

    Vuck [utilizator]

    Este uimitor cum romanii se pricep ei la toate si ofera solutii in orice probleme oricui.
    Dar si mai uimitor este cum romanii in genul asta de discutii au ajuns sa-i acuze pe japonezi de lipsa de eficienta si productivitate.
    Daca guvernul japonez si-ar lua macar niste consilieri romani ar fi probabil prima economie mondiala nu a treia cum este acuma.
  • -2 (8 voturi)    
    nu va bazati pe japonezi (Joi, 17 martie 2011, 11:45)

    numai eu [anonim]

    Si totusi,se exagereaza competenta si rigoarea japoneza.Daca sint depasiti de situatie,inseamna ca lucrurile sint cu mult mai grave decit par ele la TV.Sa nu credeti ca japonezii sint asa dispusi sa se sacrifice pentru binele umanitatii...departe de ei..mai degraba un arab s-ar expune la radiatii in numele lui Allah....
    • +2 (6 voturi)    
      ei ei... (Joi, 17 martie 2011, 12:26)

      me [anonim] i-a raspuns lui numai eu

      sua, japonia, china, germania, franta, anglia... TOATE, dar TOATE marile puteri (nu vb. de ceilalti) au fost depasite de situatie la dezastre.
      sa nu incepem acum ca nu sunt asa competenti.
      daca nu erau competenti... pana acu explodau 1/2 din centralele lor, tokio era un maldar de ciment si tot asa.
      daca nu erau competenti nu aveai motive sa racesti reactorul nuclear pentru ca nu mai era viata la 300km distanta.

      daca ai sti putina psihologie si putin despre japonezi, ai sti ca in asemenea situatie (si mai ales pt japonezi) sacrificiul nu ar fi o problema
  • +8 (8 voturi)    
    diferenta mSV nu SV (Joi, 17 martie 2011, 12:15)

    gabi [anonim]

    am vazut aici mai multe comentarii in care nu se face diferenta intre Sv si mSv. deci acolo doza este de 400mSV pe ora adica 0.4Sv pe ora. va pot spune ca la noi in tara doza pe populatie este de 1 msv pe an, iar doza legala pentru persoanele expuse la radiatii este de 20 msv pe an. in centrala nucleara cernavoda doza maxima interna este de 18 msv pe an. va pot spune ca in franta este de 42 de msv pe an. deasemenea la un computer tomograf se incaseaza o doza intre 8-12 mSv.
    referitor la doza de 400 msv inregistrata la centrala din japonia sunt convins ca este o doza inregiostrata in imediata apropriere a reactorului pt ca undeva la 100m sa scada la 4mSV. doza letala pt om este undeva la peste 5 Sv adica 5000 mSv, iar intre 3-5 Sv moar 50% din cei expusi.
  • +3 (3 voturi)    
    japonezii sunt mai secretosi decat rusii... (Joi, 17 martie 2011, 16:11)

    A Toma [anonim]

    ... nu spun, de fapt, nimic despre starea acuala a reactoarelor afectate. Aflam doar ca "s-au auzit explozii", "se observa un fum alb deasupra centralei", "a fost afectata suprastructura de securitate", lucruri care se oserva si cu ochiul (ma rog, cu teleobiectivul) liber. Ceeace intereseaza pe toata lumea e, de fapt, daca exploziile care s-au observat au afectat vasele de presiune (miezurile) reactoarelor. Pentru ca, daca s-a intamplat asa, avem un nou Cernobil. De fapt, doua, sau chiar trei, depinde la cate reactoare au "sarit capacele". Ce e, de acum, sigur, e ca, la cel putin doua reactoare, barele de combustibil s-au topit si s-au amestecat cu barele de control si cu ce matze mai sunt pe acolo, formandu-se un "bulz" letal care o sa le dea de lucru japonezilor zeci de ani de acum incolo. Intrebarea este daca acest amestec incandescent comunica cu atmosfera si elimina vapori radioactivi, sau containerele de siguranta au rezistat, si atunci avem doar o problema tehnica de rezolvat. E ingrijoratoare stirea ca s-a organizat un transport de bor. Borul e folosit ca agent moderator al reactiei de fisiune. Intentia de a-l folosi arata ca exista riscul de criticitate, adica exista bare de combustibil inca in configuratie activa, care, in anumite conditii, ar putea atinge punctul critic al fisiunii explozive.
    • +2 (2 voturi)    
      Stire alarmanta (Joi, 17 martie 2011, 16:37)

      cris [anonim] i-a raspuns lui A Toma

      Si mie mi se pare ca stirea cu transportul de bor este cea mai ingrijoratoare. In ceea ce priveste ambiguitatea stirilor...s-ar putea sa fie mai simplu. Daca nu au acces in apropierea reactoarelor, posibil ca nici japonezii nu pot sti cu precizie ce probleme sunt la fiecare reactor.
  • +1 (1 vot)    
    Japonezii aia mananca curentul pe paine? (Joi, 17 martie 2011, 16:43)

    Andradda [utilizator]

    Inteleg ca au o economie care intr-adevar duduie dar parca e chiar prea exagerat.
    Japonia are 54 de centrale nucleare si cu toate acestea, cele 54 de centrale nu asigura decat o treime din consumul total de energie!
    Parc-ar avea fiecare cate un furnal sau cate-o turnatorie proprie in fundul gradinii!
    • +1 (3 voturi)    
      japonia mananca curent (Joi, 17 martie 2011, 17:34)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      Viziteaza Tokyo noaptea. Plimba-te cu un Mag-Lev...
      Vei intelege de ce energia e o problema in tarile dezvoltate, si la noi nu, pentru ca nu ne-em electrificat nici satele.
      • +3 (5 voturi)    
        Fii serios dommnule (Joi, 17 martie 2011, 18:06)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui Demigod

        Nu pune pe seama iluminatului din Tokyo pe timp de noapte, energia produsa de 54 de centrale nucleare!
        Hai sa fim totusi realisti.
        Ceea ce consuma orasele in sine reprezinta poate 20% din intreg.
        Restul este consumat de industrie nicidecum de iluminatul oraselor.
        Este vb de concernele uriase producatoare de masini, de industria metalurgica si de ce-o mai fi avand ei pe acolo, doar ca mi se pare de-a dreptul monstruos, la o populatie de 120 milioane si la o suprafata de doar 2 ori mai mare decat Romania, sa ai nevoie de 160 de centrale nucleare ca sa acoperi consumul de energie electrica.

        Probabil ca tocmai aceasta suprasolicitare, acest excces i-a facut atat de vulnerabili.
        A fost suficenta defectarea a 3-4 centrale nucleare ca intregul sistem energetic sa cada la pamant.
        Asta era ideea mea.

        Nu trebuiie sa mergi neaparat la Tokyo ca sa-ti dai seama de risipa uriasa de energie a unuia din cele mai mari orase ale lumii!.
        E suficient sa vezi Chicago, New York sau Las Vegas pt a-ti face o idee.. Cam tot pe-acolo ar fi.
        • 0 (0 voturi)    
          industrie (Joi, 17 martie 2011, 21:46)

          Demigod [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

          Normal ca industria consuma totul.
          De ce au asa multe centrale nucleare? Pentru ca NU au altceva. Ei dupa razboi au pornit totul de la zero.

          Fiind taiati de la majoritatea resurselor pe care si le doreau (motiv pt. care au pornit expansiunea in pacific si razboiul) au apelat la cea mai fiabila forma de energie proaspat descoperita, si le-a fost usor s-o implementeze, mai ales regandind tot sistemul industrial. Acelasi lucru s-a intamplat si in germania de vest, actuala mare putere economica.

          Problema e ca facem noi mare caz. Daca din 160 de centrale, doar una are probleme, atunci mi se pare destul de fiabil sistemul.
        • 0 (0 voturi)    
          Ai dreptate. (Joi, 17 martie 2011, 23:10)

          spysoby [anonim] i-a raspuns lui Andradda

          Dar de fapt japonezi au o alta problema nu-s conectati cu alte retele.La noi daca ai probleme primesti curent de la vecini.
        • +1 (1 vot)    
          Hmmm (Joi, 17 martie 2011, 23:17)

          xnop [anonim] i-a raspuns lui Andradda

          Poate ar fi interesant de aflat ca Japonia are doar 17 centrale nuclear (in total 55 reactoare). Si ca cele 6 reactoare de la Fukushima Daiichi sunt printre cele mai vechi din Japonia, 3 dintre ele functionand cu mult inainte ca la Cernobal sa fie dat in folosinta primul reactor. La fel de interesant de stiut ar fi faptul ca exista reactoare aflate mult mai aproape de epicentrul seismului (centrala de la Onagawa) care au rezistat foarte bine. In plus, la Fukushima se planificase costruirea a inca 15 (!) reactoare in urmatorii 10 ani. Probabil se va renunta la proiect ...
          • 0 (0 voturi)    
            hmmm (Joi, 17 martie 2011, 23:24)

            xnop [anonim] i-a raspuns lui xnop

            pardon, a inca DOUA, nu 15
  • +2 (2 voturi)    
    Articol (Joi, 17 martie 2011, 17:57)

    Vizitiul [utilizator]

    http://tinyurl.com/4be8fpv
    Un articol foarte interesant si informativ intitulat: "Why Fukushima Daiichi won't be another Chernobyl"
  • -2 (2 voturi)    
    HAARP experiement (Joi, 17 martie 2011, 18:36)

    splendy [anonim]

    Recomand cititorilor mai mult despre subiectul HAARP Alaska.
    Pe de alta parte, se stie ca o centrala nucleara poate alinia produicerea bombelor nucleare. Sa fi indraznit samuraii la asa ceva si au luat pedeapsa divina de la Unchiu Sam? Sa fi gindit Japshii ca, China le-a furat mindria de forta economica si trebuie imbogatiti cu Uraniu? Hmmm,... teme de meditat.
    • +1 (1 vot)    
      "teme de meditat" (Joi, 17 martie 2011, 20:36)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui splendy

      Teme de meditat atunci când, înafara lor, singurul subiect de meditaţie rămas e număratul descrescător logaritmic de la 1.000.000.
  • +1 (1 vot)    
    numai specialisti pe HOTNEWS (Joi, 17 martie 2011, 22:40)

    wasabi [utilizator]

    unu care mai de care mai istet. fac pariu ca daca incidentul asta era in romania...la ora asta nu mai era nimeni in tara.....erau toti in SUA!!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi