LIBIA. Radiografia zilei. Forte speciale americane au debarcat in Libia, unde ii antreneaza pe rebelii anti-Gaddafi. Nave de razboi americane au intrat in Marea Mediterana. Gaddafi: Libienii vor muri cu miile daca Statele Unite sau NATO vor intra in Libia

de Adrian Novac     HotNews.ro
Miercuri, 2 martie 2011, 10:49 Actualitate | Internaţional

Comandouri britanice, in Benghazi
Foto: Agerpres
Forte speciale ale armatei americane ar fi debarcat in Libia, pentru a-i antrena pe rebelii ce lupta impotriva regimului lui Muammar Gaddafi, transmite Pakistan Observer. Potrivit informatiilor, la fata locului se afla si "consilieri militari" britanici si francezi, care au misiunea de a stabili baze de antrenament in regiunile de est ale tarii, controlate de sustinatorii opozitiei.

Cele doua nave americane de asalt, USS Ponce si USS Kearsarge, au ajuns in Marea Mediterana, potrivit unei declaratii date de un oficial american sub protectia anonimatului. Statele Unite nu au precizat daca portavionul USS Enterprise, aflat in Marea Rosie, va fi de asemenea trimis in Mediterana, a anuntat miercuri seara Reuters. O alta nava de razboi americana, distrugatorul USS Barry, a trecut deja prin Canalul Suez luni si se afla acum in sud-vestul Marii Mediterane.

Administratia Obama a declarat ca ia in calcul toate optiunile pentru a face fata crizei din Libia, desi Pentagonul se lupta cu costurile razboaielor aflate in desfasurare in Afganistan si Irak.

Potrivit unor informatii prezentate de un diplomat libian aflat in zona, fortele speciale din cele trei puteri occidentale au debarcat in Cyrenaica, unde in prezent stabilesc baze si centre de antrenament "pentru a intari trupele rebele care se opun soldatilor lui Gaddafi in mai multe regiuni".

Oficialul libian, care nu a dorit sa fie identificat, a declarat ca soldatii americani si britanici au ajuns in zona pe 23 si 24 februarie, fiind transportati de nave de lupta si ambarcatiuni mici apartinand marinei SUA si celei franceze, in apropiere de Benghazi si Tobruk.

Diferite informatii indica faptul ca trupele speciale occidentale desfasoara in prezent si eforturi sustinute pentru "a neutraliza" Fortele Aeriene ale Libiei, cu scopul de a limita puterea regimului lui Gaddafi.

In acelasi timp, liderii militari americani pregatesc o lista cu optiuni ce vor fi propuse presedintelui Barack Obama si poarta totodata discutii cu omologii lor europeni, dar probabilitatea unei interventii militare ramane inca incerta. "Cred ca optiunile merg de la o demonstratie de forta pana la ceva cu o implicare mai mare", a declarat un oficial american, adaugand ca "presedintele Obama nu a luat nicio decizie privind folosirea armatei".

Ulterior, Casa Alba a transmis ca navele sunt reamplasate cu scopul de a sustine eventuale actiuni umanitare, dar a subliniat ca "nu exclude nicio alta optiune", un limbaj diplomatic ce semnaleaza faptul ca actiunea militara ramane o posibilitate.

Vinerea trecuta, 40 de personalitati neoconservatoare din SUA influente au trimis o scrisoare presedintelui Obama in care ii cer sa pregateasca "imediat" o operatiune militara pentru inlaturarea lui Gaddafi.

De asemenea, trei nave de razboi indiene, inclusiv nava de asalt INS Jalashwa, se indreapta spre apele din apropiere de Libia.​


Trupele loiale lui Gaddafi au atacat doua orase aflate in mainile rebelilor, reusind sa preia controlul asupra unuia dintre ele

Rebelii libieni au preluat din nou, miercuri la pranz, controlul asupra orasului Marsa el Brega din estul tarii (unde se afla un important terminal petrolier), dupa ce fortele loiale lui Muammar Gaddafi bombardasera orasul si anuntasera ca au preluat controlul asupra sa din mainile insurgentilor, in cursul diminetii, potrivit Reuters.

"Cel mai probabil vom cere ajutor din afara tarii, este nevoie de atacuri aeriene in puncte strategice, pentru a-l inlatura pe Muammar Gaddafi de la putere", a declarat pentru Reuters Mustafa Gheriani, purtator de cuvant al unei grupari insurgente.

"Au incercat sa <recucereasca> Brega in aceasta dimineata, dar au dat gres. Orasul e din nou in mainile revolutionarilor", a adaugat el.

Trupele loiale lui Gaddafi au lansat si un atac asupra orasului Ajdabiyah (situat tot in estul tarii, la 500 de mile de Tripoli), care adaposteste de asemenea instalatii petroliere importante, reusind sa preia controlul asupra acestuia, relateaza SkyNews.


Muammar Gaddafi: Libienii vor muri cu miile daca Statele Unite sau NATO vor intra in Libia

Liderul de la Tripoli, Muammar Gaddafi, a declarat miercuri ca lumea nu intelege sistemul libian care pune puterea "in mainile poporului", transmite Reuters, care citeaza un material prezentat de televiziunea de stat. Multimea prezenta in sala l-a aplaudat pe Gaddafi. Ambasadorul SUA la ONU, Susan Rice, a afirmat marti, ca reactie la interviurile date cu o zi inainte de Gaddafi, ca liderul libian delireaza si nu este in stare sa conduca.

Potrivit lui Rice, faptul ca Gaddafi rade la intrebari in timp ce isi "macelareste propriul popor" arata ca este deconectat de la realitate.

Iata cateva dintre declaratiile facute miercuri de Muammar Gaddafi:
  • ne bagam degetele in ochii celor care se indoiesc ca Libia este condusa de altcineva in afara de propriul ei popor
  • sistemul libian este o democratie directa
  • Muammar Gaddafi nu e presedinte, asa incat sa demisioneze, el nu are un Parlament pe care sa-l dizolve
  • nu am nicio functie din care sa-mi dau demisia
  • sistemul libian este un sistem al poporului si nimeni nu se poate impotrivi puterii poporului
  • oamenii sunt liberi sa-si aleaga autoritatea care li se pare ca se potriveste
  • nu exista deloc proteste in estul tarii
  • celule Al-Qaeda au atacat fortele de securitate si le-au furat armele
  • cum a inceput totul? celule minuscule ale Al-Qaeda, aflate sub acoperire
  • sunt pregatit sa merg la o dezbatere cu oricare dintre cei din Al-Qaeda, cu unul dintre emirii lor... dar ei nu vin la dezbatere... ei n-au niciun fel de cereri
  • stirile s-au raspandit in lume de la statii si agentii care nu au corespondenti in Libia
  • va provoc sa gasiti demonstrantii pasnici care au fost ucisi
  • in America, Franta si oriunde altundeva, daca oamenii ataca magazinele militare si incearca sa fure arme, ei ii impusca
  • cer ONU si NATO sa organizeze rapid comitete care sa afle cati oameni au fost ucisi
  • cum pot Natiunile Unite sa ia decizii bazate pe informatii false in proportie de 100%?
  • am vazut o conspiratie pentru a controla petrolul si pamantul libian
  • vor ca noi sa devenim inca o data scalvii italienilor? Nu vom accepta niciodata asta
  • vom incepe un razboi sangeros, libienii vor muri cu miile daca Statele Unite sau NATO vor intra in Libia


Violentele din Libia s-au soldat cu 6.000 de morti, dintre care 3.000 doar la Tripoli, a afirmat, miercuri, la Paris, purtatorul de cuvant al Ligii libiene a drepturilor omului, Ali Zeidan, relateaza AFP.

"Numarul victimelor pentru toata tara este 6.000, dintre care 3.000 la Tripoli, 2.000 la Benghazi si 1.000 in alte orase", cum ar fi Zawiyah sau Zenten, a declarat purtatorul de cuvant, in cursul unei conferinte de presa organizate la sediul Federatiei internationale a ligilor pentru drepturile omului (FIDH), la Paris.

Ali Zeidan a declarat ca  acest bilant, mult mai mare decat cele care circulau pana in prezent, ar putea fi de fapt si mai mare. "De aceste informatii dispunem, dar bilantul ar putea fi mai mare", a spus el.

Ultimul bilant al FIDH era de 640 de morti si data din 23 februarie.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

17042 vizualizari

  • +4 (20 voturi)    
    sdfsa@yahoo.com (Miercuri, 2 martie 2011, 10:56)

    legiunea [anonim]

    specialistii francezi sunt de fapt din legiunea straina dupa parerea mea.

    de ce nu intra ca in irak sau de ce nu se baga fortele ONU ????

    acesta e razboi civil clar. pentru ca ca sustinatorii lui gadaffi vor vedea ca o ocupare a tarii de americani, si se vor alatura dictatorului.

    iar cand treaba va fi putreda, americanii, francezii si englezii ii vor lasa pe opozanti singuri.
    • +2 (24 voturi)    
      Stiri de la iranieni si pakistanezi, cu libieni (Miercuri, 2 martie 2011, 12:16)

      Anonim libian, perioada Qaddafa [anonim] i-a raspuns lui legiunea

      Atentie la sursele de stiri, e vorba de agentia oficiala iraniana (Iranul e un stat islamic de tip fascist, condus de fanatici) si de o agentie pakistaneza (stat islamic militarizat aflat in plin razboi civil, chiar azi a fost omorat singurul ministru crestin din guvern), iar stirile sunt ''confirmate'' de un ''oficial libian'' care vrea sa ramana ''anonim''.

      Probabil chiar triburile din Cirenaica, istoric ostile puterii din Tripolitania (vestul tarii de unde e tribul Qaddafa condus de dictatorul Muammar al Qaddafi), vor arme si instructori.
      Insa armata egipteana e bagata acolo, Egiptul vrea de mult timp sa puna mana pe Cirenaica si sa-l doboare pe dictatorul libian.

      Libia nu mai are viitor ca ''stat arab'', acolo vor apare mici emirate si state petroliere conduse de triburi berbere si arabe.
      UE e cacofonica si impotenta, ca de obicei treaba grea o fac americanii.

      Reactiile sunt schizofrene, pentru ca in timp ce neoconservatorii si dreapta europeana e foarte clara, pro-interventionista, stanga americana si cea europeana sunt debusolate.
      Exista extremisti stangisti care sunt contra interventiei pe motiv ca ''e imperialism'' si care in numele ideologiei lor accepta macelul si genocidul.
      Exista stangisti mai moderati care considera ca totusi trebuie intervenit militar daca Qaddafi isi ucide poporul. Insa ei nu sunt capabili sa indice cine ar urma sa aplice ideea, in ce masura, cat timp, cine plateste, etc.

      Majoritatea statelor arabe trebuie dezmembrate mai intai, pt a putea fi ulterior reunite intr-o mare Confederatie Araba, o putere cu care celelalte mari puteri sa poata discuta responsabil si direct. Acum, in situatia actuala, e doar haos si coruptie, statele arabe pun probleme mari inclusiv cetatenilor lor.
      • +3 (7 voturi)    
        Prostii (Miercuri, 2 martie 2011, 21:17)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui Anonim libian, perioada Qaddafa

        ma intreb de unde ti-a venit ideea ca e mai usor sa parlamentezi cu o mare Confederatie araba decat cu cateva tarisoare mai amarate?! habar nu ai despre ce vorbesti.
      • +1 (1 vot)    
        SUA si Libia (Joi, 3 martie 2011, 0:49)

        Doru [anonim] i-a raspuns lui Anonim libian, perioada Qaddafa

        Ca intotdeauna, lipseste viziunea SUA pe termen lung. Asa au facut in Iran, cand l-au dat jos pe sah, Reza Pahlavi Ariamer, si a venit ayatolahul Komeyni, un anti-american convins, in Irak ,ai trebuie 2-3 ani ca sa devina antiamerican, asa ii vor uni pe toti arabii impotriva lor (si a Europei, din pacate!). Seamana cu destramarea Iugoslaviei, cand au antrenat si format armata croata.
    • +2 (14 voturi)    
      Nu stiu de ce... (Miercuri, 2 martie 2011, 12:17)

      neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui legiunea

      ....cei din lumea civilizata nu intervin in asemenea situatii !? De ce nu putem salva acel popor de la un masacru? Doar pentru neamestecul in treburile interne? Eu cred , ca altele sunt interesele.... Si totusi tocmai datorita intereselor cred ca Sua vor interveni ei, singuri, caci au mari interese-mentinerea galonului de benzina la un pret minim......In Cuba nu au intervenit desi au trecut decenii de comunism , pentru ca nu au interes.....
      • +5 (17 voturi)    
        Dobi... (Miercuri, 2 martie 2011, 13:31)

        Ftgah [anonim] i-a raspuns lui neaga1900

        Esti picat din caruta? Cum poti sa compari Cuba cu Libia? In Cuba nu a fost nici un razboi civil, singurul motiv pentru care o duc mai rau este embargoul pus fara nici o justificare reala de SUA.

        Americanii se tem sa mai intervina intr-un stat arab, cel putin fatis, pentru ca asta ii va coagula, le va da un inamic comun si razboiul civil se va transforuma intr-un razboi adevarat.
        • +9 (13 voturi)    
          viva la revolucion ... (Miercuri, 2 martie 2011, 14:06)

          x [anonim] i-a raspuns lui Ftgah

          iti spune ceva ? Castro a ajuns in Cuba la putere prin referendum ? ... eu stiu ca se numea revolutie. Si da nu a fost razboi civil pt regimul represiv al lui Castro era destul de eficient incat sa elimine pe toti care trebuiau sa taca :)
    • +6 (16 voturi)    
      Rau ati ajuns Hotnews (Miercuri, 2 martie 2011, 15:31)

      dodoleasa [anonim] i-a raspuns lui legiunea

      Cum puteti sa bagati asemenea baliverne? De ce va luati dupa un ziar online din Pakistan? Daca intr-adevar au ajuns nave militare pe pamintul libian oare nu au facut-o ca sa repatrieze cetatenii? Oare nu cetateni romani au fost scosi din Libia cu o fregata britanica? Oare nu si armata romana a trimis nave militare ca sa repatrieze cetatenii romani? Deci nave si avioane militare din occident au fost pe pamint libian, dar in nici un caz sa se implice in treburile lor. Rushine Hotnews ca bagati asemenea timpenii.
    • -2 (2 voturi)    
      trupe franceze (Miercuri, 2 martie 2011, 21:40)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui legiunea

      nu are nici o relevanta ca sunt din legiunea straina ... acele forte lupta sub steagul francez ... sunt trupe regulate franceze. a nu se face confuzii nedorite.
    • +2 (2 voturi)    
      Lybia (Joi, 3 martie 2011, 8:59)

      dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui legiunea

      Prea te inflamezi repede ! Sa mai asteptam, aceste "stiri" nu par credibile. Si daca-ar fi ceva, dece sunt obligati americanii sa intervina ? Sa fie iarasi injurati ? Putina ponderatie ti-ar face bine, tie si altor repeziti!
    • 0 (0 voturi)    
      Fara alte comebtarii (vizita efectuata in 2008) (Joi, 3 martie 2011, 11:15)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui legiunea

      US Secretary of State Condoleezza Rice has met Libya's Muammar Gaddafi on a visit to the north African country US officials are hailing as "historic"."It demonstrates that when countries are prepared to make strategic changes in direction, the United States is prepared to respond," she told reporters on the way to Tripoli.
      Rice’s sudden decision to join the pilgrimage to Libya reflects two recent events that are closely related: the conflict in Georgia and the Libyan decision to sign a deal with the Italian power firm ENI and Gazprom, the Russian power company which is the world’s largest producer of natural gas.Gazprom, which only recently opened an office in Libya, has offered to buy all Libya’s future oil and gas at market price. Libya is thought to have the fourth largest gas reserves in Africa. The US cannot allow Gazprom to gain a dominant position in Libya because it would undermine American hegemony in both Africa and Europe. Rice must be extremely concerned that Libya will become the jumping off point for a Russian intervention into the North African energy market. Morocco and Algeria are next in line for a Gazprom offer.
  • +4 (12 voturi)    
    Ce face ONU (Miercuri, 2 martie 2011, 11:03)

    albescu [anonim]

    Nu inteleg tacerea ONU. O Organizatie de genul acesta care nu ia nici o pozitie se descalifica.
    • +8 (8 voturi)    
      Ba nu tace ONU (Miercuri, 2 martie 2011, 11:16)

      Jean Pericol [utilizator] i-a raspuns lui albescu

      "United Nations general assembly unanimously suspends country from UN Human Rights Council, citing "rights violations"

      http://english.aljazeera.net/
  • +1 (21 voturi)    
    da da (Miercuri, 2 martie 2011, 11:06)

    dyllo [anonim]

    'Forte speciale americane au debarcat in Libia, unde ii antreneaza pe rebelii anti-Gaddafi' ...si... pentru a le vinde cateva arme.

    Mai mult ca sigur.
    • +4 (16 voturi)    
      Nu le vinde, deocamdata le doneaza! (Miercuri, 2 martie 2011, 11:39)

      BEDE [anonim] i-a raspuns lui dyllo

      Deocamdata rebelii nu au de unde sa aiba bani ca sa cumpere. Asa ca americanii, binevoitori, le dau niste arme. Ca tot au ei ceva armament mai vechi, care trebuie casat si armamentul pe care americanii l-ar scoate din uz tot e ceva mai bun decat armamentul rusesc vechi din anii 80 pe care il au trupele lui Gaddafi.
      Ba, mai mult ca sigur, ca in tot ceea ce s-a intamplat au fost implicati si agenti straini: ai americanilor, ai francezilor ba poate si trimisi de diversi arabi, posibil si Al-Quaida - cum zice si paranoicul de Gaddafi - tocmai ca sa poata coordona mai bine actiunile si in final sa aiba succes.
  • +1 (11 voturi)    
    Asta imi aminteste de '89 ... (Miercuri, 2 martie 2011, 11:14)

    Petronius. [anonim]

    In timpul Revolutiei din Romania fortele rusesti erau gata sa intervina. Oare cum ar fi fost scrisa istoria recenta a Romaniei, daca si noi am fi fost "ajutati" de "consilieri militari" din alte tari ?!

    Pe de alta parte, ma mir ca toate agentiile de presa cenzureaza protestul Israelului fata de navele de razboi care traverseaza Suezul ... pentru ca exista un protest, nu-i asa ?! Doar este vorba de nave de razboi care urmeaza sa invadeze o tara, care intamplator are petrol si urmeaza sa fie ajutata in exploatare de catre firmele americane (se indoieste cineva ?).
    • +1 (7 voturi)    
      Pai au intervenit (Miercuri, 2 martie 2011, 12:15)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui Petronius.

      Fortele rusesti, in special Spetsnaz din cadrul GRU au folosit atacuri in scopuri de diversiuni in anumite puncte strategice.
      • 0 (0 voturi)    
        Mai lasa cartile lui Cartianu.... (Joi, 3 martie 2011, 9:36)

        Claude [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

        ...si Stoenescu
  • +3 (9 voturi)    
    Pai ... (Miercuri, 2 martie 2011, 11:24)

    naivu' [anonim]

    nu e revolta populara, poporul s-a ridicat? A, e un impuls sa ajunga din lac in put!
  • +7 (19 voturi)    
    Europa? (Miercuri, 2 martie 2011, 11:28)

    John Smith [anonim]

    Si Europa ce face? Ca doar Libia e la doi pasi. Trimite citiva "consilieri"? Sau iar asteapta ca USA sa faca greul, dupa care sa sara de fund in sus in frunte cu toata stinga cum ca imperialistii de americani nu lasa in pace regimul democratic al lui Gaddafi sa traga in "teroristii" care vor anarhie in Libia. Well, GO USA!
  • +6 (22 voturi)    
    Americanii (Miercuri, 2 martie 2011, 11:31)

    danny [anonim]

    "Nu ne plac americanii, dar ei rezolva lucrurile murdare" - undeva l-am citit.
    • +2 (26 voturi)    
      le rezolva de numai... (Miercuri, 2 martie 2011, 11:40)

      Schwarz [anonim] i-a raspuns lui danny

      Pai daca le rezolva ca in Irak mai bine s-ar abtine.
    • +3 (17 voturi)    
      rezolva lucrurile "murdare" de petrol? (Miercuri, 2 martie 2011, 13:04)

      lucian11 [utilizator] i-a raspuns lui danny

      ce le mai place americanilor sa curete "murdaria" de petrol a unor tari subdezvoltate...

      mie mi se face sila de ipocrizia de dimensiuni greu de imaginat a americanilor.

      saracii americani nu pot sa doarma noaptea de grija celor cateva sute de libieni ucisi de fortele lui gaddafi.

      aceiasi americani care au omorat sute de mii de civili in irak si afganistan!!!

      in tari sarace unde exista de ani de zile razboi civil, in care se moare de foame nu se baga sa "faca curatenie"

      cum sa nu-i iubesti pe americani?
    • 0 (4 voturi)    
      :D (Miercuri, 2 martie 2011, 13:36)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui danny

      Eu am scris-o mai demult, îl citasem pe-un neamț la o discuție despre SUA.
  • +2 (14 voturi)    
    Stai...cum? (Miercuri, 2 martie 2011, 11:38)

    VictorM [anonim]

    De unde pana unde se baga altii in treburile unei tari? De ce n-au venit asa si la revolutia noastra? O fi Gaddafi nebun, dar interventii militare intr-o tara independenta? Rusia - Georgia, anyone?
    • +2 (8 voturi)    
      notiuni de drept care schimba istoria... (Miercuri, 2 martie 2011, 13:10)

      roxana [anonim] i-a raspuns lui VictorM

      dreptul de interventie umanitara...sau dreptul de ingerinta umanitara justifica in dreptul international incalcarea suveranitatii unui stat.
      in plus regimul lui gaddafi este considerat "nelegitim", interventia militara este impotriva regimului si nu impotriva statului.
  • +1 (13 voturi)    
    viitorii teroristi (Miercuri, 2 martie 2011, 11:41)

    george [anonim]

    asa, inarmatii pe rebeli cu gandul ca o sa-i prostiti si o sa faca ce vreti voi (adica sa va dea petrolul) iar cand aia o sa-si dea seama ca petrolul valoreaza multi bani si or sa vrea sa si-l administereze singuri o sa va ceara sa pleacti.

    Voi nu o sa plecati normal, aia o sa inceapa un razboi de gherila si uite asa se naste o noua generatie, un nou focar de teroristi.

    intrebare: de in Somalia nu debarcati ? de ce in Somalia nu interveniti ? Acolo nu mai controleaza nimeni nimic este un "no man's land" de muuult timp. Aaaaaa nu au petrol ? ok... credeam ca va pasa de oameni si ca... ok, ok am inteles.
  • +12 (14 voturi)    
    Libia (Miercuri, 2 martie 2011, 11:43)

    Anghel Nedelcu [anonim]

    Ieri mai aparuse o stire pe ziare.com(atentie!!!) preluata de la presstv, agentia iraniana de stiri, cum ca americanii au debarcat deja . Acum aceasta stire e preluata de la pakistanezi. Inainte de a se mai face comentarii, noi toti am face foarte bine sa verificam sursele prin care asa stiri ajung la noi.
    • +4 (4 voturi)    
      nave iraniane & alte "miracole" (Miercuri, 2 martie 2011, 13:49)

      warpguy [anonim] i-a raspuns lui Anghel Nedelcu

      nu sut stiti iraniane, e Debka, sit israelian cel car da aceste "stiri" ...
      • +1 (1 vot)    
        stiri (Miercuri, 2 martie 2011, 14:53)

        Anghel Nedelcu [anonim] i-a raspuns lui warpguy

        da un google search pentru presstv , uita-te la about us si vei vedea ca e vorba de Teheran
  • +1 (5 voturi)    
    vase indiene ? (Miercuri, 2 martie 2011, 12:05)

    krishnamurti [anonim]

    chiar nu pricep ce cauta niste vase de razboi indiene in mediterana ? e posibil asa ceva ??
    • 0 (2 voturi)    
      vase indiene? (Miercuri, 2 martie 2011, 12:56)

      warpguy [anonim] i-a raspuns lui krishnamurti

      ce te miri, vor fi venit sa ajute capitalismul sa se salveze ... s-a dus dreacului Dreptul Internatonal.
      Ce ar face gloriosii americani daca Venezuela ar debarca niscvai comandosuri militare pe coastele Floridei? Mama lor de hoti. In UE au inebunit cu totii.
    • +5 (5 voturi)    
      Intrebare (Miercuri, 2 martie 2011, 13:52)

      Bibicul [anonim] i-a raspuns lui krishnamurti

      Unde sunt chinezii? Se da petrol la liber!
      • -4 (4 voturi)    
        intrebari din viitor (Miercuri, 2 martie 2011, 14:22)

        jean jolbon [anonim] i-a raspuns lui Bibicul

        -bibicule ,la 18 .30 pe tvr1, au intalnire cu jumong care da orez la liber---daca tie dor de ei . Sa fi sigur ca nu baga carne uscata de caprioara decat la tonomatul lui opresc@vanghele,pe card de vanator usla ! N-ai grija cand se termina, sezonul turistic in libia, se muta la constanta, mamaia----unde-i asteapta apa , uda,rea---
      • +3 (3 voturi)    
        sunt si ei pe drum cica (Miercuri, 2 martie 2011, 14:26)

        chinezii [anonim] i-a raspuns lui Bibicul

        http://www.economist.com/blogs/asiaview/2011/03/chinas_foreign_policy
    • +4 (4 voturi)    
      dece nu ?! (Miercuri, 2 martie 2011, 15:28)

      panfil [anonim] i-a raspuns lui krishnamurti

      marea mediterana este parte a oceanului planetar.
      ape internationale, deschise.
      si in oceanul indian sunt vase americane, britanice, rusesti.
      cum si in marile chinei sunt vase rusesti si americane. cine i'ar opri ?!
  • -1 (5 voturi)    
    Era si timpul (Miercuri, 2 martie 2011, 13:03)

    LEC [anonim]

    Ca , o noua interventie sa se produca ; dupa AFGANISTAN , de unde se vor retrage peste cativa ani ,invingatori, ca si din Vietnam , a urmat o pauza destul de lunga , raportat la apetitul invadatorilor.
    Asa ca Iranul, isi poate lua un respiro; dar nu numai atat, Libia are cam 6milioane de locuitori , iar Iranil
    vreo 80 milioane
    Toti adversarii lui Ghadaffi , se vor alia cu sustinatorii sai , ca sa scape de ocupanti
  • -1 (3 voturi)    
    ce cauta vasele de razboi INDIENE acolo? (Miercuri, 2 martie 2011, 13:07)

    unu [anonim]

    Astia care tot spun mai sus ca SUA ar trebui sa intervina, puteti explica ce cauta vasele de razboi INDIENE in Marea Mediterana?

    Mie imi miroase a ceva mult mai nasol.
    • +7 (7 voturi)    
      Au fost trimise sa evacueze cetatenii (Miercuri, 2 martie 2011, 14:34)

      CrisMo [utilizator] i-a raspuns lui unu

      indieni ramasi in Libia. Fosta USS Trenton, INS Jalashwa a fost cumparata de indieni de la americani cu 48 mil dolari si dispune printre altele de numeroase facilitati medicale, printre care 4 salil de operatie, cabinet stomatologic, etc.
      http://www.indianexpress.com/news/ins-jalashwa-to-evacuate-indians/754505/
      • +1 (1 vot)    
        pare un argument valid (Miercuri, 2 martie 2011, 16:36)

        unu [anonim] i-a raspuns lui CrisMo

        sa vedem totusi cum evolueaza treburile.
  • +6 (6 voturi)    
    hmmm (Miercuri, 2 martie 2011, 13:49)

    ampersand [anonim]

    Subscriu celor ce-au atenționat deja asupra credibilității surselor informațiilor. Asta deoarece niciuna din, să zicem, cele consacrate nu o confirmă. Pe de altă parte, tocmai ce-am citit ]n The Guardian că propunerea lui David Cameron, de intervenție militară, înarmare a rebelilor libieni și creare a interdicției aeriene în Libia, nu e susținută de SUA și Franța:

    http://www.guardian.co.uk/politics/2011/mar/01/cameron-backtracks-libya-zone-us

    Câte publicații, atâtea versiuni...
  • +8 (10 voturi)    
    Petrolul (Miercuri, 2 martie 2011, 14:07)

    DURU [anonim]

    Pentru Petrol
    Nu va ganditi ca ar fi durut pe cineva de popor, de democratie, de etc.

    PETROLUL si atat
  • +7 (13 voturi)    
    Cotropitor onest. (Miercuri, 2 martie 2011, 14:09)

    AlinN [anonim]

    Ce nu-mi place la SUA este ca nu este un cotropitor onest. Pe timpuri stiai clar ca romanii te ataca pentru a te "usura" de resurse. Romanii nu atacau zone si spuneau ca instaureaza pacea. Deci fara sa fiu contra actiunii de cotropire a Libiei si altor zone petrolifere, nu pot sa rezonez la opinii propagandistice si sa aplaud ipocrita instalare a democratiei in tarile arabe si ale Africii de Nord. Este clar, petrolul este pe terminate, merita sa te bati pe el, dar la urma urmei putina onestitate si asumare nu strica.
    • -5 (7 voturi)    
      Errrr... gresesti! (Miercuri, 2 martie 2011, 14:55)

      WolfyTM [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      De "Pax Romana" ai auzit?

      Daca nu, hai, fugutza! Mana pe carte! (sic)
    • 0 (0 voturi)    
      dreptate (Miercuri, 7 septembrie 2011, 12:27)

      Nagy [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      ai dreptate cu opiinile astea
  • +3 (3 voturi)    
    Cameron se retrage ... (Miercuri, 2 martie 2011, 14:14)

    utug [anonim]

    Regatul Unit nu sprijina interventia anti - Gaddafi. Nici opozitia de la Bengazi nu doresc sprijin din afara.


    Cameron in retreat: No support for pledge of action - even from the Libyan rebels
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1361979/Libya-David-Cameron-retreat-anti-Gaddafi-rebels-dont-support-action-pledge.html

    http://www.youtube.com/watch?v=Zgbt408XvHk
    Transcript
    http://punditpress.blogspot.com/2011/02/qaddafi-interview-bbc-2011.html


    David Cameron was forced into an embarrassing retreat over military action against Libya yesterday as the Coalition announced the biggest cull [reject] of the Armed Forces in a generation.
    Within 24 hours of announcing that British warplanes might enforce a ‘no-fly zone’ above the crisis-torn state, the Ministry of Defence revealed plans to axe two RAF Tornado squadrons and fire 170 trainee fighter pilots.
    Defence Secretary Liam Fox’s decision to axe 11,000 military personnel in four years cast doubt on Britain’s ability to carry out such ambitious missions.
    David Cameron was forced into an embarrassing retreat
    William Hague revealed that the Government had little international support for action
    Retreats: David Cameron was forced to downplay his call for military action against Libya yesterday, while William Hague confirmed the policy was at odds with several other nations, including Russia, China and France
    No intervention: Libya's opposition made it clear to Mr Cameron they did not want his help in a banner displayed in their stronghold of Benghazi
    In addition, the Prime Minister was forced to downplay his assertion that he was prepared to arm rebels seeking to oust Colonel Gaddafi.
    Even Libya’s opposition told Mr Cameron they don’t want his help, unveiling a banner in the rebel stronghold of Benghazi which read: ‘No Intervention.’
    • 0 (0 voturi)    
      UPDATE (Miercuri, 2 martie 2011, 19:56)

      GRIGORE [anonim] i-a raspuns lui utug

      "The Sun" - Wednesday, 2 March 2011
      NEWS: "David Cameron tells Libya tyrant Gaddafi: GO NOW"
      David Cameron sent a blunt message to besieged Colonel Gaddafi yesterday: GO NOW"
      That's it!
  • +5 (5 voturi)    
    stirea asta (Miercuri, 2 martie 2011, 14:23)

    Rafael Che Guevara [anonim]

    e chiar gogonata rau. Ca intoxirea nemtilor inaintea debarcarii aliate din Normandia.
  • +2 (2 voturi)    
    Probabil (Miercuri, 2 martie 2011, 14:49)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    pretul petrolului o luase prea tare in sus, plus ca e o ocazie perfecta de a scapa la propiru de Gadafi
  • +3 (3 voturi)    
    Superb ! Sincer ! (Miercuri, 2 martie 2011, 17:57)

    virgil [anonim]

    Dincolo de asperitatile si riscurile intrarii intr-o suita de conversatii pe o tema, trebuie sa declar ca sunt impresionat , sincer, de acuratetea unor comentarii. In plus, chiar suntem informati si ne pasa , ceeace imi induce un sentiment de bine, e bine ca mai avem solicitudinea , cheful si interesul de a citi, gindi si contribui , prin dialog , la un subiect atit de interesant ! Lectura comentaruiilor este un adevarat regal! Multam!
  • 0 (2 voturi)    
    oare (Miercuri, 2 martie 2011, 19:44)

    eugen [anonim]

    oare citi oameni a omorit sua dupa al doilea razboi mondial in numele democratiei?
    • +2 (4 voturi)    
      democratie (Miercuri, 2 martie 2011, 20:13)

      rravic [anonim] i-a raspuns lui eugen

      mai putini decat Stalin :)
    • 0 (0 voturi)    
      ai o unitate de măsură (Miercuri, 2 martie 2011, 23:55)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui eugen

      Încearcă să estimezi câţi dintre cei din ţările în care americanii au omorât oameni au ales să emigreze în SUA - ia-o agale, cu Coreea, cu Vietnam, cu Venezuela, cu Iran, cu Irak, cu Iugoslavia, cu Afganistan...

      rravic ţi-a zis de Stalin - eu te-ntreb de Pol Pot. Sau Mao şi Revoluţia Culturală.
  • 0 (2 voturi)    
    superamerianii astia... (Miercuri, 2 martie 2011, 21:27)

    danarad [anonim]

    ..la cit sint de superdotati,ma asteptam sa trimita vreo doua,trei portavioane, sau doua jumate,in sudul libiei, in desert,ca sa-i ia prin surprindere pe cei loiali lui gaddafi...astia intervin doar unde-i interes,in Rwuanda,in anii'90 nu a intervenit nimeni,aia nu au nici un fel de bogatii...ce a contat ca au fost macelariti, un milion de oameni...
    • +1 (1 vot)    
      erau obositi (Joi, 3 martie 2011, 8:18)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui danarad

      Erau obositi americanii, de-aia n-au intervenit in Rwanda.
      Dupa episodul din Somalia (unde au intervenit desi n-au aia bogatii sau petrol), cand au murit destui americani degeaba si lumea a chiuit de bucurie, nu prea au mai avut americanii chef de interventii externe.
      Dupa ce dimensiunea genocidului a devenit mai clara, multi (inclusiv Clinton) au regretat ca au stat pe margine. Si ca atare au intervenit mult mai prompt in Yugoslavia (Kosovo).

      Dar intrebarea e ce-au facut europenii, de ce n-au intervenit ei, ca doar sunt fostele lor colonii?
      Si de ce n-au intervenit europenii in Yugoslavia, in propria ograda, unde au privit cu indiferenta masacrele multi ani, asta pana cand au decis americanii sa opreasca ei hemoragia.
      Ca de altfel si in primul razboi mondial, si in al doilea, si in razboiul rece, cand europenii au stiut doar sa dea din gura si l-au asteptat pe Uncle Sam sa rezolve problema.
      Cum de altfel fac si acum in Libia...
  • +2 (2 voturi)    
    Atentie la "sursa"... (Joi, 3 martie 2011, 0:06)

    Cadillac [utilizator]

    ...de informatii !!

    Este o "stire" demna de "Radio Erevan" !!!

    Nu exista picior de militar american in Lybia !

    Vase militare americane in DRUM spre Lybia ?

    Da, dar numai ca sa-l sperie putin pe bezmeticul ala de Gaddafi.

    In momentul de fata, americanii nu mai au nevoie de o alta "cacialma" de genul Iraq sau Afganistan; daca vor face ceva, va fi executat in FOARTE mare "liniste" de catre Navy-Seals si anume eliminarea lui Gaddafi.

    Si asta pentru a salva Europa !!! 80% din nevoile de petrol ale Europei vin din Lybia, asa ca, o stagnare a livrarilor de "aur negru" va fi un dezastru economic pentru tarile din Europa.

    Ceea ce nu "cade bine" deloc pe tabla de sah a economiei mondiale.

    Da, din pacate, petrolul este acela care "misca" economiile tuturor tarilor civilizate.

    "Civilizatia s-a nascut cu prima picatura de titei si va muri odata cu ultima"

    Albert Einstein


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri