UPDATE Nave de razboi ale SUA se indreapta spre Libia

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 1 martie 2011, 21:32 Actualitate | Internaţional

Nava americana USS Kearsarge (LHD-3)
Foto: www.kearsarge.navy.mil
O nava de razboi americana, cu sute de militari la bord, se indreapta marti catre Libia, potrivit unor oficiali americani din cadrul apararii, transmite AFP. Manevra are loc in intr-un moment in care occidentalii incearca sa puna si mai multa presiune asupra liderului lilbian Muammar Gaddafi, care refuza sa renunte la putere.

Nava de asalt amfibiu USS Kearsarge, insotita de alte doua vapoare, urmeaza sa intre in Canalul Suez in curand, venind din Marea Rosie, au declarat sub anonimat doi oficiali americani.
 
"Cu siguranta ne deplasam elementele militare pentru a le apropia de Libia", a spus unul dintre acestia.

Grupul operatiunilor amfibie ale Kearsarge, ce cuprinde circa 800 de marinari, o flota de elicoptere si instalatii medicale, poate asigura sustinerea operatiunilor umanitare dar si militare.

"O nava ca Kearsarge poate efectua numeroase tipuri de misiuni", a adaugat oficialul citat.

Liderii militari americani pregatesc o lista cu optiuni ce vor fi propuse presedintelui Barack Obama si poarta totodata discutii cu omologii lor europeni, dar probabilitatea unei interventii militare ramane inca incerta.

"Cred ca optiunile merg de la o demonstratie de forta pana la ceva cu o implicare mai mare", a mai spus oficialul, care a adaugat ca "presedintele Obama nu a luat nicio decizie privind folosirea armatei".

UPDATE - Casa Alba a transmis ca navele sunt reamplasate cu scopul de a sustine eventuale actiuni umanitare, dar a subliniat ca "nu exclude nicio alta optiune", un limbaj diplomatic ce semnaleaza faptul ca actiunea militara ramane o posibilitate, scrie Reuters.

UPDATE 2 - Doua nave de razboi americane - USS Kearsarge si USS Ponce - vor trece, miercuri dimineata, in jurul orei 03.30 GMT (05.30 ora Romaniei), prin Canalul Suez (situat in Egipt), catre Marea Mediterana, a anuntat marti seara un oficial egiptean, potrivit Reuters.

O alta nava de razboi americana, distrugatorul USS Barry, a trecut deja prin Canalul Suez luni si se afla acum in sud-vestul Marii Mediterane.

De asemenea, portavionul american USS Enterprise - ce transporta avioane de vanatoare capabile sa impuna o zona de interdictie aeriana in caz de necesitate, ar putea fi chemat pentru intariri. Acesta se afla in prezent in nordul Marii Rosii, potrivit site-ului Marinei americane.


Citeste mai multe despre   






















6503 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    . (Marţi, 1 martie 2011, 21:38)

    radukku [utilizator]

    Da, incepe...
    • +3 (5 voturi)    
      hahahahahhahahaha (Marţi, 1 martie 2011, 22:47)

      tirtau [anonim] i-a raspuns lui radukku

      stai linistit ca a inceput din noiembrie..........cam naspa vremuri......
      • +1 (1 vot)    
        adevarat (Miercuri, 2 martie 2011, 8:35)

        Fabian [anonim] i-a raspuns lui tirtau

        da, asa este ... insa unii nici acum nu inteleg cum se misca lucrurile in lume ! cred ca n-ar vedea nici macar un elefant decat atunci cand i-ar calca in picioare !
  • +13 (15 voturi)    
    antrenament (Marţi, 1 martie 2011, 21:41)

    Bazil [anonim]

    Daca tot trec prin zona piratilor somalezi, nu fac ceva antrenament pe tinte miscatoare?
    • +5 (5 voturi)    
      nu (Miercuri, 2 martie 2011, 10:11)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

      piratii n-au petrol, deci nu intereseaza pe nimeni (cu exceptia victimelor, dar alea nu au importanta).
  • +11 (11 voturi)    
    Amfibiu (Marţi, 1 martie 2011, 21:41)

    Reactor [utilizator]

    Daca USS Kearsarge este amfibie eu sunt popa, are cateva zeci de mii de tone, totusi.
    Trebuia sa traduceti "nava de asalt amfibiu", nu "nava amfibie de asalt"...
    N.R. Am corectat, multumim.
    • -1 (1 vot)    
      mda (Miercuri, 2 martie 2011, 8:24)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Reactor

      nu inseamna ca nava se urca pe uscat,, ci transporta echipament si personal si masinarii destinate pentru un asalt amfibiu: http://en.wikipedia.org/wiki/Amphibious_assault_ship
  • +5 (5 voturi)    
    USS Kearsarge (Marţi, 1 martie 2011, 22:23)

    Jean Valjean [anonim]

    Asa este, nava de asalt amfibiu:
    http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Kearsarge_(LHD-3)

    Este de fapt un "portavion pentru elicoptere".
  • +9 (11 voturi)    
    se pare ca americnaii (Marţi, 1 martie 2011, 22:43)

    smen [anonim]

    Vor sa construiasca un mcdonalds in Libia,iar nava a plecat cu carnet tocata si chifle pentru hamburgeri
    • 0 (0 voturi)    
      aproape corect (Miercuri, 2 martie 2011, 13:22)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui smen

      carnea se va toca la fata locului din materialul clientului
  • -4 (8 voturi)    
    De ce Canalul Suez? (Marţi, 1 martie 2011, 23:02)

    Popescu Alexandru [anonim]

    O alta intrebare ma intereseaza...de fapt doua; De ce Canalul Suez? si pana la urma de ce nu Stramtoarea Gibraltar ? Adica sa zicem ca vine de pe coasta de vest a Statelor Unite, dar canalul este mic nu cred ca incape nava; este aproape cat un petrolier + ca daca vine de pe coasta de est, nu inteleg ce ii incomodeaza sa intre prin Str.Gibraltar...
    • +8 (8 voturi)    
      ... (Marţi, 1 martie 2011, 23:24)

      infanteria stelara [anonim] i-a raspuns lui Popescu Alexandru

      Pentru ca vine din Golful Persic si nu din State.
    • +7 (7 voturi)    
      pentru ca exista (Marţi, 1 martie 2011, 23:39)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui Popescu Alexandru

      Nava vine din Marea Rosie, asa cum e clar explicat in articol.
      Si ala e drumul cel mai scurt spre Mediterana.
    • +7 (7 voturi)    
      Pai .. cine spune ca vine din SUA??? (Marţi, 1 martie 2011, 23:41)

      George [anonim] i-a raspuns lui Popescu Alexandru

      Eu cred ca doar o aduc din Golf, unde statea de sase pe langa coastele Iranului, si o relocheaza intr-o noua posibila zona de conflict.
      O astfel de barcuta nu prea freaca menta pe la baza cand SUA e in razboi.
    • +7 (7 voturi)    
      . (Marţi, 1 martie 2011, 23:49)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui Popescu Alexandru

      Pt ca vine din Golful Persic unde era stationata nu din SUA.
    • +7 (7 voturi)    
      vine din marea rosie (Miercuri, 2 martie 2011, 0:10)

      jack [anonim] i-a raspuns lui Popescu Alexandru

      vine din marea rosie, ar dura cam mult sa ocoleasca toata africa doar ca sa intre prin gibraltar..
  • 0 (2 voturi)    
    Trebuiau sa nu se bage ! (Miercuri, 2 martie 2011, 8:33)

    Vlad-I [utilizator]

    Poate asa se bateau libienii un an si anti-americanii europeni sa stea un an fara petrolul libian, ba chiar sa se intinda cearta in algeria. Acum pare bun un jandarm al lumii, sa il descurajeze moral trupele lui Gadafi.
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 2 martie 2011, 9:41)

    Vlad [anonim]

    pai era clara mutarea; obiectivul nr. 1 al sua sunt resursele. petrolul e chiar vital. cum s-au cam diminuat resursele de petrol... era evident c-or sa faca ceva.

    sub asa-zisa "libertate" oferita de democratie, or sa-i stoarca de resurse. europa, cu siguranta se va implica si ea. cine intra in hora, are parte de o felie de mancare.

    chestiile astea, erau oricum stiute de anul trecut de prin octombrie-noiembrie. cine poate sa priveasca in ansablu problema, e chiar simplu. e intuitiv totul.

    dupa parerea mea, o sa fie razboi, pentru ca-s multi fanatici in orient si prefera sa lupte si sa moara pentru tara lor.

    oricum, interesant este modul de abordare al problemei. chestia cu rachetele nucleare s-a fasait rau de tot, iar ca sa castige iar increderea si sustinerea americanilor si a altora, au creat repede dictatori, armate care trag in populatie... chestii mai de corazon pentru multi.

    si cu siguranta vor ataca si iranul. se pare ca, inca, nu sunt siguri daca au sau nu arme nucleare. cand se va elucida "misterul", iranul o sa cada.
  • 0 (0 voturi)    
    apropo.... (Miercuri, 2 martie 2011, 12:05)

    horia1962 [utilizator]

    ca s-a tot vorbit de jandarm....de ce nu intervine franta ca e mai aproape(cred ca si ea are nevoie de petrolul din libia)....spun asta ptr.ca se tot erijeaja in aparatorii lumii,francezii astia contestand rolul de "jandarmi" al americanilor....de ce nu or fi luat ei intiativa fiindca tot se dau asa rotunzi!!!!!!daca o sa le iasa pasenta americanilor,sa vezi bucurie in europa!!!!!!aici se vede caracterul de profitori ai europenilor.....nu ne implicam,asteptam s-o faca altii,noi doar sa culegem roadele.....de aceea criza in europa bintuie si acum ptr ca niciodata nu am luat intiativa inaintea uchiului sam!!!!.....valabil si ptr italia care e si mai aproape......
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 2 martie 2011, 14:08)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui horia1962

      eh, sunt implicate, stai linistit. fiecare o sa-si ia portia.

      sua au puterea, au interesul cel mai mare, sunt cei mai avansati in domeniul militar. de ce sa fii tu deschizator de drumuri, cand totul se poate face ca la carte? riscuri scazute, profituri mari.

      de ce nu intelegi ca nu se poate face totul "pe fata"? e ca un dans, fiecare cu pasul lui.
      • 0 (0 voturi)    
        Sunt implicate (Miercuri, 2 martie 2011, 14:20)

        Popescu Alexandru-George [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        Este alta postare pe hotnews care spune ca au debarcat americanii, francezii si indienii se indreapta catre libia pentru a invata rebelii libieni cum sa riposteze contra dictatorului.
    • 0 (0 voturi)    
      corectie (Miercuri, 2 martie 2011, 17:06)

      ngi [anonim] i-a raspuns lui horia1962

      noi culegem resturile, nu roadele, daca tot e sa culegem ceva.
  • +1 (1 vot)    
    inca unul (Miercuri, 2 martie 2011, 12:12)

    MirceaA [utilizator]

    inca o invazie declansata de SUA si toti cei ce se vor impotrivi vor fi numiti teroristi sau anti-americani.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri