Iran: Fortele de securitate au folosit gaze lacrimogene impotriva miilor de opozanti ce manifestau in Teheran. Zeci de protestatari au fost arestati/. SUA: Teheranul sa isi lase populatia sa manifesteze liber

de A.N., D.G. HotNews.ro
Luni, 14 februarie 2011, 17:19 Actualitate | Internaţional

Violente la Teheran
Foto: Agerpres
Fortele de securitate iraniene au folosit gaze lacrimogene pentru a imprastia sustinatorii partidelor de opozitie ce manifestau, luni, in centrul capitalei Teheran, transmite Reuters, citand mai multi martori. Marsul neautorizat a avut loc la doar cateva zile dupa ce presedintele egiptean Hosni Mubarak a fost nevoit sa demisioneze, in contextul protestelor anti-guvernamentale care au durat aproape trei saptamanani.

"Sunt mii de oameni care marsaluiesc. Nu striga sloganuri. Fortele de securitate au tras in ei cu gaze lacrimogene, in apropiere de piata Imam Hossein", a relatat un martor.

Un producator al postului BBC, aflat la fata locului, a spus ca situatia in centrul capitalei este de "haos total". El a afirmat ca au avut loc "confruntari violente" intre protestatari si politisti, sustinuti de membri ai Garzii Revolutionare. Fortele de ordine au efectuat mai multe arestari.

Pagina electronica a unui lider al opozitiei iraniene, Mir Hossein Mousavi, a anuntat ca acesta a fost pus sub arest la domiciliu, autoritatile incercand astfel sa-l impiedice sa participe la demonstratia din centrul capitalei.

BBC scrie ca mii de oameni au sfidat ordinele oficiale si s-au strans in Teheran strigand "Moarte dictatorilor!".

Confruntari violente au avut loc intre politisti si opozanti la Isfahan, in centrul tarii, a declarat un martor pentru Reuters, adaugand ca politia a arestat zeci de oameni.

Update: Zeci de protestatri au fost arestati luni, a anuntat un site al opozitiei iraniene, citat de Reuters. Amnesty International a criticat actiunea autoritatilor, spunand ca represiunea a avut ca scop "sufocarea disidentei".


SUA se adreseaza pe Twitter iranienilor: Teheranul sa isi lase populatia sa manifesteze liber, ca in Egipt

Departamentul de Stat american a inceput duminica sa scrie mesaje pe Twitter in limba persana, pentru a se adresa iranienilor, relateaza AFP.

La lansarea acestui nou cont Twitter, USAdarFarsi, Statele Unite evoca "rolul istoric" pe care retelele de socializare il joaca la iranieni. Intr-una dintre postari, Statele Unite acuza autoritatile iraniene ca dau dovada de ipocrizie, salutand revolta egipteana, dar interzicand in acelasi timp manifestatiile antiguvernamentale in Iran.

"Iranul a aratat ca ii saluta pe egipteni pentru actiunea lor, dar ca apreciaza ilegal si ilegitim acest tip de comportament, cand este vorba despre propriul sau popor".

"Statele Unite solicita Iranului sa permita poporului sa beneficieze de aceleasi drepturi universale, de a se reuni si de a manifesta pasnic, ca in Cairo", se arata intr-un alt mesaj.


Citeste mai multe despre   



  
3877 vizualizari
  • 0 (8 voturi)    
    A propos si de Egipt (Luni, 14 februarie 2011, 17:34)

    BEDE [anonim]

    Dupa ce regimul de la Teheran a laudat caderea lui Mubarak sub presiunea miscarilor populare, ce mai zice acest regim de miscarile populare din Iran?
    Daca ar fi sa cada regimul de la islamic-republican care exista din 1980, atunci oare cine ar fi sa vina la putere in Iran?
    In Egipt, daca nu va fi sa fie tot un regim militar asemanator cu cel al lui Mubarak de pana acum, atunci nu vaf alta forta mai semnificativa decat fratii musulmani...
    Dar in Iran ce ar putea iesi in eventualitatea caderii actualului regim? Nu cumva o anarhie si razboi civil, cam ca in Afganistan?
    • +11 (15 voturi)    
      @bebe (Luni, 14 februarie 2011, 18:11)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Societatea din Iran este diferita de ca din afganistan, in iran exista intelectuali societate civila, este ca si cand ai compara Turcia cu Somalia. In Iran populatia urbana s-a convins de ce inseamna regim religios, ca si la noi de cea ce inseamna regim comunist. Este evident ca societatea musulmana inca are mult de invatat ca sa ajunga o societate laica cu adevarat, nu este mentalitatea unei societati musulmane sa dezbata rational, coranul este cel care i-a marcat pe ei ca societate, este o carte cu un mesaj mult mai simplu si mai clar decat biblia, a fost scris intr-o epoca mai recenta, in limba araba si de un singur autor, nu ai prea multe sa dezbati, este ceva simplu si clar, Isam-supunere, accepti sau nu. In schimb la crestini, au avut o baza romana si greceasca, biblia este o carte scrisa cu 1000 de ani mai inainte, in limbi moarte (ebraica, greaca, aramaica), diferiti autori in diferite epoci, total 66 de carti diferite, biblia nu are un mesaj clar, la crestini au existat dezbateri fara sfrsit si nu ajungi la concluzii clare, asta a facut ca societatea crestina sa fie deschisa la discutie si rationament.
      • -14 (22 voturi)    
        . (Luni, 14 februarie 2011, 18:34)

        GIC [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

        "biblia nu are un mesaj clar"
        citesti mult, de felul tau, nu?
        • +3 (3 voturi)    
          Mesaj de measaj (Marţi, 15 februarie 2011, 8:56)

          Yahve 2.0 [utilizator] i-a raspuns lui GIC

          Ma GIC, ai dreptate, are un mesaj.

          Si mesajul in vechiul testament este, pe scurt, comporta-te ca un indoctrinat religios in epoca de fier si nu te amesteca cu nimeni (iar in unele perioade ale Israelului Antic, exceptie facand perioada lui David si mai ales Solomon, cand Israelul era probabil cel mai libertin si tolerant popor din zona, se practica cu zambetu pe buze lapidarea celor care muncesc sambata, etc etc).

          Mesajul noului testament: "Isus este fiul lui Dumnezeu. Nu? Cum nu?! DECAPITATI-L"

          Si asta iti cam insumeaza religia din biblie.

          Si da, daca citesti Koranul te sochezi mai mult decat daca ai citi noul testament si tanach-ul la un loc, dar de pomana ale evreilor si crestinilor sunt mai "soft-core" ca pana la urma tot religious mambo-jumbo raman.

          Si sa nu vbim si de alte religii asiatice sau sud americane, care la randu lui propagau ethnic cleansing si sacrificii umane.

          Semnat, evreu ateu convins.

          Daca sunteti religiosi, nu ma ascultati, sa va Binecuvanteze Domnul.
      • -4 (10 voturi)    
        la crestini au existat dezbateri fara sfarsit (Luni, 14 februarie 2011, 21:52)

        paraipan [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

        dar nu din cauza ca mesajul Noului Testament e neclar (as spune ca e chiar foarte clar) ci din cauza ca la inceputurile crestinismului exista Imperiul Roman, adica o societate avansata din punct de vedere moral/intelectual/stiintific, in care disputele filozofice erau ceva normal. Iar Marea Schisma a avut motive mult mai lumesti...probleme de afaceri, sa zicem asa.
      • +3 (7 voturi)    
        Este diferenta (Luni, 14 februarie 2011, 22:46)

        persian [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

        Generatia tanara nu mai crede in coran si este majoritara. Regimul fundamentalist se justifica cu invataturile din coran si se apara cu "garda revolutionara"- o organizatie paramilitara.
        Iranienii nu sunt arabi.
        Multi tineri, intelectuali, scriitori sunt in inchisoare. Populatia nu mai doreste acest regim. Alegerile au dovedit-o dar au fost falsificate...
        Dar fara ajutor din afara, nu reusesc sa schimbe nimic.
      • 0 (0 voturi)    
        Foarte mare dreptate (Marţi, 15 februarie 2011, 8:51)

        Yahve 2.0 [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

        Dar tre sa specific ceva:

        Greaca ANTICA, da este limba moarta. Greaca de acum aproape ca nu are legatura, stiu de la greci. Multi greci.

        Ebraica "BIBLICA" este fff putin diferita de cea moderna. Stiu, crede-ma. Pt ca stiu. Deci nu putem vorbii de limbi diferite.

        Aramaica NU este moarta. Este foarte vie in comunitatile care traiesc pe ici pe colo in anumite sate si orase in siria de Asirieni. Ce practica crestinismul, si , evident, sunt descendentii marelui imperiu Asirian a carei limbi de facto era, ca in Babylon, aramaica.
      • 0 (0 voturi)    
        Vlad-I, gresesti pentru ca esti necunoscator (Marţi, 15 februarie 2011, 10:31)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

        coranul se vrea scris de o singura persoana...poate ca asa a fost (nimeni nu stie), dar cert este ca colectarea textelor s-a facut de la sute de surse si au fost selectate doar acele texte care le conveneau califilor (nu uita, mohamed a fost analfabet, deci el nu a scris nimic, scriau "scribii" ce credeau ei ca este important...deci totul a fost spoit). cat despre biblie...nu are rost sa mai comentez, se pare ca nu stii estenta. la crestinism exista o singura idee/mesaj CLARA: iubeste-ti aproapele si pe Creatorul tau UNIC. restul este cancan. dezbaterile din crestinism nu tineau de MESAJUL crestinismului....vezi cele 7 sinoade. mesajul coranului este acelasi ca in crestinism: exista un singur Dumnezeu + iubeste-ti aproapele. din pacte de multe ori, nici crestinii, nici islamistii nu respecta a doua parte cu aproapele...pentru ca mesajul este clar: toti oamenii sunt "aproapele" tau, indiferent de religie (ce putin la crestinism asa este).
    • -1 (1 vot)    
      ar fi bine! (Luni, 14 februarie 2011, 21:05)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui BEDE

      Ar fi OK, nu m0ar deranja! Oricum siiti ma enerveza!
    • +1 (1 vot)    
      fii linistit, nu cade! (Marţi, 15 februarie 2011, 7:34)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui BEDE

      Mubarak a fost nevoit sa fuga din cazua revoltelor care durau de 18 zile, TOCMAI pentru ca Egiptul mima democratia, ceea ce nu este cezul in Iran.
      Crezi ca in Romania , daca Ceashca nu ar fi fost tradat, mai manifestam noi si pe 22 decembrie?
      Nu, revolta ar fi fost reprimata, cu orice pret - un regim represiv poate sa isi permita asta. Mubarak a vrut sa faca pe democratul, si a pierdut!
  • +3 (11 voturi)    
    probabil ca intradevar ameicanii sunt in spatele (Luni, 14 februarie 2011, 17:35)

    cetatean [anonim]

    probabil americanii au decis sa rezolve odata pt totdeanuna problema iraniana.Astfel au creat un suflu nou in O.M, format din tinerii care vor schimbare.Au inceput probabil cu niste pioni de-ai lor mai vechi dinspre est gen tunisia, egipt usor inlocuibili si acum se indreapta spre tinta finala care e iran..si probabil siria.Daca aceasta conspiratie de amator a mea e adevarata toata miscarea are ca scop final iran,rezultand ca de data asta sunt seriosi sa o duca la capat, daca tot au facut atatea miscari geopolitice si ski-au asumat anumite riscuri.Daca am dreptate nu va mai fi o revolutie verde inabusita in iran, ci va fi una care va fi dusa pana la capat, fiindca asta ar fi singura sansa sa rezolve problema iraniana fara razboi militar...parerea mea
    • +1 (1 vot)    
      Captain America to the rescue! (Marţi, 15 februarie 2011, 6:04)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui cetatean

      Prietene,

      ceea ce spui tu e un vis frumos pentru multi din SUA - adica o tranzitie relativ pasnica spre democratie in Orientul Mijlociu.
      Dar supraestimezi in mod serios influenta, capacitatea si nivelul de interes al SUA.
      SUA vrea in primul rand stabilitate in zona aia, ca sa nu se opreasca fluxul de petrol si gaze, ca asta ar prabusi economia mondiala.

      Revolutiile astea in serie din lumea araba (si ramane de vazut cat mai continua seria) nu au fost provocate de americani, ci de mizeria si oprimarea in care traiesc popoarele respective.

      La fel si Cortina de Fier, nu a cazut datorita armelor atomice sau laser ale americanilor, ci pentru ca era deja ruginita pana la miez.
  • +12 (12 voturi)    
    Ha! (Luni, 14 februarie 2011, 17:36)

    Sandu [anonim]

    Pai ce facea Ahmadinejad acum cateva zile? Ii felicita pe tunisieni si egipteni ca s-au eliberat de sub tiraniile regimurilor care conduceau aceste tari. Ce face acum regimul tiranului Ahmadinejad? Inabusa violent manifestatiile oamenilor pasnici. In Iran se aplica dubla masura. A la Ahmadinejad. Cand la ei ies oameni in strada sunt doar agentii Statelor Unite si occidentului care trebuie pusi cu botul pe labe. Pai mai Ahmadinejade, de ce ti-e frica n-o sa scapi. Fii sigur de asta. Nici tu dar nici papusarul care te manuieste.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 15 februarie 2011, 4:39)

      Gigi Maybachistu' Nemusulman [anonim] i-a raspuns lui Sandu

      Cât a fost la conducere Khatami, care era un personaj destul de binevoitor şi rezonabil, niciunul dintre telenoveliştii sămânţo-berari de la noi nu-l băga în seamă. Era pentru ei un tip caraghios, cu turban şi costum negru, de undeva de la capătul lumii, o ştire de pe ultimul colţ al ultimei pagini.

      Cum s-a ales (prin mijloace complet necinstite, după cum au demonstrat-o şi mitingurile de la fiecare scrutin) urangutanul isteric de Ahmadinejad, au sărit toţi cocalarii sămânţo-berari să urle că e un erou, un luptător pentru libertate, un duşman al mizerabilelor bestii americane, un apărător al relaţiilor sociale tradiţionale, împreună cu bunul său prieten Kim şi cu celălalt bun prieten al său, Becali-ul Venezuelei.

      Acum, când se clatină scaunul urangutanului, probabil vor sări să ţipe că americanii îl subminează :D
  • +1 (3 voturi)    
    Ahmadinejad sa organizeze un miting. (Luni, 14 februarie 2011, 18:55)

    mircea [anonim]

    Ar trebui ca Ahmadinejad sa organizeze un miting de sustinere si atunci sa spuna despre Egipt,Tunisia.Lui Ahmadinejad ia placut sa-si bage nasul unde nu-i fierbe oala si daca va fi sa plece are posibilitati limitate de retragere.Daca nu a stiut sa lase loc de buna ziua.
  • +1 (3 voturi)    
    si mai pe urma.... (Luni, 14 februarie 2011, 18:55)

    romarol [utilizator]

    Libia si Maroc
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Luni, 14 februarie 2011, 19:53)

    jaw-... [anonim]

    http://www.ebooksx.com/Iran-in-the-Eye-of-Storm_301428.html
    Tariq Ali, "Iran in the Eye of Storm".
    http://www.mail-archive.com/pen-l@sus.csuchico.edu/msg27091.html
    ... there is a statue that is being erected to Simón Bolívar in Tehran
    • -2 (6 voturi)    
      ... (Luni, 14 februarie 2011, 20:20)

      utug [anonim] i-a raspuns lui jaw-...

      Noam Chomsky on U.S. Policy Towards Iran
      http://www.informationclearinghouse.info/article18772.htm
      • -4 (6 voturi)    
        haha (Luni, 14 februarie 2011, 21:34)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui utug

        un geniu mai mare decat Chomsky ti-a dat un minus
  • -3 (5 voturi)    
    sa vedetsi bataie... (Luni, 14 februarie 2011, 20:51)

    nea Nelu [anonim]

    Iranul nu e omogen din 70 mln, persi sunt doar 40 mln, 6 mln sunt kurzi, 2 mln-arabi, s.a., si tocmai 20 mln sun azeri, adica turcofoni, care locuiesc shi-n Azerbaidjan, dar au aceiashi limba cu turcii. Anume in zona lor se afla shi petrolul. Intre turci shi persi comun e doar religia. Ia sa vedetsi bataie...
  • -3 (3 voturi)    
    Viitorul in Egipt si Tunisia (Luni, 14 februarie 2011, 21:30)

    Marian Grunca [anonim]

    Probabil Ahmadinejad i-a felicitat pe egipteni si tunisieni pentru ca spera ca in locul dictaturilor militare vor veni regimuri islamice fundamentaliste, ca in Iran. Cu inlaturarea lui Mubarak se clatina pozitia americanilor in zona. Daca vin fundamentalistii islamici la putere, Israelul e prins in menghina si i se va putea da la cap rapid.
    • +1 (1 vot)    
      putin probabil (Marţi, 15 februarie 2011, 9:11)

      Lexus [anonim] i-a raspuns lui Marian Grunca

      ...avand in vedere ca, miscarile populare au ca si componenta majora tinerii, este putin probabil ca acestia sa aiba orientari fudamentalit-islamice...de regula, tinerii isi doresc o modernizare a societatii, isi doresc o societate echitabila in care ei sa-si poata aduce contributia, isi doresc, ca ideilor lor sa se regaseasca in politicile statului.
      Din punctul meu de vedere fundamentalismul islamic va mai functiona doar in societatile in care nivelul intelectual al tinerilor este scazut, iar implicarea si interesul acestora in viata politica fiind reduse.
  • 0 (0 voturi)    
    despre poza folosita (Marţi, 15 februarie 2011, 10:27)

    PCHIRTOP1232453292984 [utilizator]

    Am mai gasit poza aceea din articol si pe

    http://news.yahoo.com/s/yblog_thelookout/20110214/ts_yblog_thelookout/egypts-impact-unrest-sweeps-the-middle-east

    si nu are nicio specificatie de cine este realizata.
  • 0 (0 voturi)    
    Propaganda ... (Marţi, 15 februarie 2011, 18:15)

    jaw-... [anonim]

    Cum se manipuleaza numarul de participanti la ... un protest in Iran ... sustinut si de catre madam Hillary ...

    Hundreds of thousands march in Tehran
    http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=20127

    Iranian security forces clashed with protesters as hundreds of thousands marched in Tehran on Monday in the biggest rally by the opposition Green Movement for more than a year.

    Note that the above video doesn’t attempt any angles that would allow viewer to gauge the size of the protests or the numbers involved. No stationary shots, no steady panning shots, not even an attempt to hold the camera or phone higher. In fact the camera is largely kept low: almost as if they are trying to disguise the real size of the protests.
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Miercuri, 16 februarie 2011, 12:48)

    jaw-... [anonim]

    In tarile Evului Mediu din Orientul Mijlociu sunt probleme.


    http://www1.albawaba.com/country/bahrain

    Second Bahraini killed during riots
    Video
    See video Bahrain Uprising- Police Attack Peacefull Demonstration

    Bahraini security forces on Tuesday killed a Shiite protester outside a hospital in the capital where the body of a demonstrator killed earlier was being kept, a member of the opposition told AFP.

    On Monday, a Bahraini protester was killed and 20 were wounded, including two seriously, on Monday during protests within the 'Day of Anger', which was called via the Internet. The protestor was killed following clashes in a village on the outskirts of the capital Manama.

    Until the early hours of Monday evening some 21 people, including women, were transferred to the hospital to receive medical care. The Bahraini security forces used live and rubber bullets and tear gas.

    The clashes reported between protesters and the Bahraini police in multiple villages in the northern region of the kingdom and in the outskirts of the capital Manama. .The riots began in a limited scale on Monday morning but later in the day intensified.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version