UPDATE Accident feroviar in Germania, soldat cu cel putin 10 morti

de D. Rockhoff, I.Rosca     HotNews.ro
Duminică, 30 ianuarie 2011, 11:00 Actualitate | Internaţional


Scena accidentului feroviar din Germania
Foto: Reuters
Cel putin 10 persoane si-au pierdut viata si circa 35 au fost ranite in urma unei coliziuni frontale intre un tren de pasageri si unul de marfa, care a avut loc in estul Germaniei, potrivit Reuters si AFP. Nu se cunoaste cauza accidentului.

Accidentul a avut loc sambata seara, in jurul orei 23:30, in regiunea Magdeburg. In urma impactului, mai multe vagoane au zburat de pe sine. Circa 10-20 de persoane sunt grav ranite, potrivit politiei si pompierilor.

Trenul de persoane local de pe ruta Magdeburg-Halberstadt transporta 50 de pasageri si mergea cu o viteza de 100 de km/h. Trenul de marfa cu care s-a ciocnit avea 80 de km/h. Impactul ciocnirii a fost atat de mare, incat personalul cu un singur vagon a iesit de pe sine si s-a rasturnat pe camp.

Groaznicul accident s-a petrecut inainte de statia Hordorf (landul Sachsen Anhalt) si este considerat unul dintre cele mai grave accidente feroviare din ultimii ani, in Germania. Trenul de marfa cu care s-a produs coliziunea apartine unui transportator privat de marfa de langa Salzgitter. Marfarul incarcat cu piatra de calcar a ramas pe sine, la oarecare distanta de locul ciocnirii.

Ciocnirea celor doua trenuri a avut loc sambata noaptea, in jurul orei 22.30. Politia a declansat o ancheta pentru a se stabili cauzele accidentului. Criminalistii si specialistii Oficiului Federal Feroviar evalueaza probele de la fata locului. Doi dintre cei zece morti de pana acum au putut fi scosi doar in zorii zilei de duminica, din trenul personal puternic contorsionat. Nu se exclude posibilitatea unor decese ulterioare, din randul ranitilor, unii dintre ei grav.

Pana in clipa de fata, politia n-a putut da detalii despre identitatea decedatilor. Dupa declaratiile Veolia Verkehr GmbH, careia ii apartine trenul de persoane Harz-Elbe-Express (HEX), intre decedati se afla mecanicul de locomotiva si conductoarea de tren. Ranitii au primit initial ingrijiri la fata locului si in spitalele din apropiere.

Locul accidentului se afla in plin camp, azi-noapte ceata din zona a fost extrem de densa. Datorita acestui fapt, transportul imediat al ranitilor la spital cu elicopterul n-a fost posibil. Toate fortele de interventie locale au fost mobilizate la locul accidentului „Este o interventie extrem de dificila si sper ca oamenii sa reziste“, a spus un pompier, angrenat la scurt timp dupa accident in descarcerarea calatorilor din trenul rasturnat de pe sine.

In cursul zilei de duminica sunt asteptati la locul accidentului prim-ministrul landului Sachsen-Anhalt, Wolfgang Böhmer (CDU), si ministrul de interne al landului, Holger Hövelmann (SPD). Secretarul de stat pentru interne al landului, Rüdiger Erben (SPD), care a fost deja la locul accidentului, a declarat presei ca personalul a avut semnal de drum verde, insa „e prematur sa se traga concluzii despre vina cuiva sau cauzele care au provocat accidentul“.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4446 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    Vreau o tara ca afara! (Duminică, 30 ianuarie 2011, 11:55)

    Bubulik [anonim]

    Caile ferate din Romania sunt putrede, de aia trenurile merg cu 30-40 de km la ora! Nu ca in Germania, unde trenurile zboara cu 140-180 km la ora! Vreau si eu asemenea trenuri! In Romania cel mai grav accident al ultimilor zeci de ani s-a soldat cu o fetita strapunsa de o sina in compartiment! In Germania ICE-urile au omorat de 100 de ori mai multi (tineti minte accidentul din 1995 de sub pod?)....
  • +2 (4 voturi)    
    Re: (Duminică, 30 ianuarie 2011, 12:50)

    Dd [anonim]

    Se pare ca accidentele feroviare in Germania devin fenomene tot mai des intalnite ...

    IN GERMANIA ?!?!?!
    • +1 (3 voturi)    
      stai linistit, (Duminică, 30 ianuarie 2011, 16:43)

      dumerit [anonim] i-a raspuns lui Dd

      Incidente feroviare au loc zilnic in Germania. Insa nu toate se soldeaza cu morti/raniti ci doar cu intarzieri. Consumul de alcool (bere) la "manivela locomotivei" nu este un fapt neobisnuit.
      Problema nemteasca este calitatea tot mai slaba a oamenilor cu functii de decizie. Si ca tacamul sa fie complet, spiritul de casta este foarte puternic asa ca slabe sanse sa se gaseasca adevaratul vinovat.
      • +1 (1 vot)    
        exemplu: (Luni, 31 ianuarie 2011, 12:24)

        dumerit [anonim] i-a raspuns lui dumerit

        pe langa fostul Westfallensatadion (ii zice altfel acum dar nu vreau sa fac reclama; cu alte cuvinte stadionul echipei BVB Dortmund) exista o scoala de fotbal (salutari domnu Raducanu). Problema e ca multi adolescenti care vin (cu tramvaiul) la fotbal, in loc sa circule pe unde e normal si legal (adevarul e ca ai ceva de ocolit) prefera sa treaca deamboulea peste linia de tren. Nu exista saptamana sa nu aud suieratul de tren (geamul de la mine de la birou are vedere asupra zonei descrise mai sus), scrasnet de frane, injuraturi (intai incepe mecanicul si dupa aia ii raspund adresantii) samad. S-a gandit DB sa rezolve problema?

        In Ruhrgebiet (adica in zona cea mai populata si cea mai urbanizata din RFG, nu Sachsen-Anhalt care e in fostul RDG) este ceva foarte obisnuit o intarziere de 10 minute. La fel de obisnuit este si anularea trenului, adica te-ai suit in Dortmund in trenul care merge(a) pana la Dusseldorf, si in Essen te anunta mecanicul ca "stiti, avem interziere prea mare asa ca nu mai mergem mai departe, trenul se intoarce inapoi spre Minden, va dorim o zi buna".

        Eu fac naveta zilnic si nu exista zi sa nu am intarziere. Treaba cu "Zug falt aus" (tren anulat) se intampla cel putin odata pe luna. Si asta pe vreme frumoasa ca daca vine ninsoarea, intram in alte discutii.

        Interesant e ca in zona opereaza multe companii private pe liniile privatizate de DB. Ultilizez frecvent trenurile lor si nu am avut niciodata probleme. De cand DB a privatizat linia Dortmund-Unna-Soest (care avea intotdeauna 20 min intaziere fara exceptie), astia privati merg ceas. Foarte, foarte rar mai au si astia cate 5 min intarziere. Pe aceeasi infrastructura!

        Dar d-na autor e deja asimilata de gazde, ea nu poate scrie nimic din care sa reiasa ca nemtii sunt de fapt la fel ca romanii (cu bune si rele, inclusiv coruptie si incompetenta) doar ca am avut un traseu prin istorie diferit. Iar atunci cand scrie, o face ca si cum ar spune ca "da, si zeii mai gresesc din cand in cand".
  • 0 (0 voturi)    
    nu vreau să fiu chiţibuşar, dar: (Luni, 31 ianuarie 2011, 10:56)

    MihaiMese [utilizator]

    "Datorita acestui fapt, transportul imediat al ranitilor la spital cu elicopterul n-a fost posibil"
    Eu aş spune că a fost "din cauza"; nu consider că a fost un lucru bun faptul că răniţii nu au putut fi transportaţi imediat.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by